Ropažu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Ropažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 4/23
Ulbrokā 2023. gada 8. martā
Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā
Apstiprināti ar Ropažu novada pašvaldības domes
08.03.2023. sēdes lēmumu Nr. 2103 (prot. Nr. 62/2023)
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Šie saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā Ropažu novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) no pamatbudžeta līdzekļiem piešķir un izmaksā pabalstus Ropažu novadā deklarētajiem iedzīvotājiem. Pašvaldības piešķirto pabalstu mērķis ir atbalstīt mājsaimniecības, lai veicinātu mājsaimniecības sociālo tiesību pilnvērtīgu īstenošanu.
2. Noteikumi nosaka pašvaldības pabalstu veidus, apmēru, sniegšanas un saņemšanas kārtību, personas, kurām ir tiesības saņemt šos pabalstus un pieņemto lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību.
3. Tiesības saņemt šajos noteikumos paredzētos pašvaldības pabalstus ir personām, kuras savu dzīvesvietu ir deklarējušas pašvaldības administratīvajā teritorijā pēdējos 6 (sešus) mēnešus vai ir deklarētas pašvaldības administratīvajā teritorijā tekošā gada 1. janvārī.
4. Pabalstus nav tiesīgas saņemt personas, kuras saņem valsts vai pašvaldības nodrošinātos ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas sniegtos pakalpojumus vai atrodas ieslodzījuma vietā.
5. Šajos noteikumos noteiktos pabalstus piešķir Ropažu novada Sociālais dienests (turpmāk – Sociālais dienests), pamatojoties uz personas iesniegumu (pielikumā) un saņemtajiem dokumentiem (ja tādus nepieciešams iesniegt).
6. Persona iesniegumu var iesniegt Sociālā dienesta pagastu vai Vangažu pilsētas nodaļā (struktūrvienībā) klātienē, iesūtot iesniegumu e-pastā socialais.dienests@ropazi.lv elektroniski parakstītu ar drošu elektronisko parakstu, vai ar pasta sūtījumu, adresējot to kādai Sociālā dienesta pagasta vai Vangažu pilsētas nodaļai (struktūrvienībai).
7. Sociālais dienests pabalstu piešķiršanas izvērtēšanai pārbauda informāciju, tostarp apstrādā personas datus par klientu un viņa ģimeni pašvaldības un valsts datu reģistros tikai lēmuma pieņemšanai nepieciešamajā apjomā. Ja nepieciešams, Sociālais dienests pieprasa ziņas no juridiskām un fiziskām personām.
8. Sociālais dienests pēc mājsaimniecības iesnieguma un visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas viena mēneša laikā pieņem lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt un informē personu par pieņemto lēmumu.
9. Pabalsti ir pašvaldības materiāls atbalsts naudas izteiksmē vai samaksa par pakalpojumu ģimenei (personai).
II. Pabalstu veidi
10. Pašvaldība piešķir šādus pabalstus:
10.1. pabalsts individuālo mācību piederumu iegādei bērniem;
10.2. pašvaldības palīdzība nometņu apmaksai bērniem līdz 18 gadu vecumam;
10.3. ēdināšanas izdevumu segšana bērniem pašvaldības izglītības iestādēs;
10.4. papildus ēdināšanas izdevumu segšana bērniem pirmsskolas izglītības iestādēs;
10.5. rehabilitācijas pabalsts;
10.6. pabalsts sociālās rehabilitācijas mērķu sasniegšanai;
10.7. pabalsts veselības uzlabošanai;
10.8. pabalsts nieru dialīzes slimniekiem;
10.9. pabalsts uzturam tuberkulozes slimniekam;
10.10. pabalsts par aizgādņa pienākumu pildīšanu;
10.11. pabalsts politiski represētajām personām, Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībniekiem un Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušajām personām;
10.12. pabalsts 1991. gada barikāžu dalībniekiem;
10.13. pabalsts personām dzīves jubilejās;
10.14. Ziemassvētku pabalsts;
10.15. pabalsts transporta izdevumu segšanai;
10.16. pabalsts daudzbērnu ģimenēm.
III. Pabalsts individuālo mācību piederumu iegādei bērniem
11. Tiesības saņemt pabalstu ir daudzbērnu ģimeņu bērniem, kuri iegūst izglītību (no 5 līdz 24 gadu vecumam), bērniem ar invaliditāti, ar celiakiju slimiem bērniem un bērniem, kas zaudējuši vienu apgādnieku.
12. Likumiskais pārstāvis iesniegumu iesniedz no kārtējā gada jūlija pirmās darba dienas līdz septembra pēdējai darba dienai.
13. Par bērniem, kuri iegūst profesionālo vai augstāko izglītību jāiesniedz izglītības iestādes izdota izziņa, kas apliecina, ka persona turpina izglītību.
14. Pabalstu piešķir reizi gadā 50,00 euro apmērā par katru bērnu.
IV. Pašvaldības palīdzība nometņu apmaksai bērniem līdz 18 gadu vecumam
15. Nometnes reizi gadā līdz 100,00 euro apmaksā daudzbērnu ģimeņu bērniem (3 un vairāk bērni), aizbildnībā esošiem bērniem, audžuģimenē ievietotajiem bērniem, ar celiakiju slimiem bērniem un bērniem ar invaliditāti.
16. Maksu par dalību nometnēs pārskaita nometnes rīkotājam uz kredītiestādes kontu pēc rēķina saņemšanas no nometnes rīkotāja. Ja persona pati norēķinājusies par pakalpojumu bezskaidras naudas norēķina veidā, tad pārskaitījums tiek veikts personai pēc finanšu dokumentu iesniegšanas, kas pierāda pakalpojuma saņemšanu un iesnieguma iesniegšanas.
V. Ēdināšanas izdevumu segšana bērniem pašvaldības izglītības iestādēs
17. Pašvaldība nodrošina siltās pusdienas bērniem, kuri apgūst pamatizglītību, vispārējo vidējo izglītību un vispārējo profesionālo izglītības programmu pašvaldības izglītības iestādēs.
18. Pašvaldība sedz šos ēdināšanas izdevumus 100 % apmērā no pašvaldības apstiprinātajām pusdienu izmaksām.
19. Apmaksa par ēdināšanas izdevumiem tiek veikta ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem saskaņā ar iesniegto rēķinu.
VI. Ēdināšanas izdevumu segšana bērniem pirmskolas izglītības iestādēs
20. Pašvaldības pirmskolas izglītības iestādēs bērniem ēdināšana ir bez maksas.
21. Pašvaldība sedz Pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādēs ēdināšanas izdevumus 100 % apmērā no pašvaldības apstiprinātajām brokastu, pusdienu un launaga izmaksām.
22. Pašvaldība privātajās pirmsskolas izglītības iestādes apmaksā brokastis, pusdienas un launagu šo noteikumu 23. punktā noteiktajā apmērā:
22.1. bērniem ar invaliditāti;
22.2. bērniem no daudzbērnu ģimenēm (3 un vairāk bērniem).
23. Pašvaldība sedz privātajās pirmsskolas izglītības iestādēs ēdināšanas izdevumus par faktiski apmeklētajām dienām 50 % apmērā no apstiprinātajām ēdināšanas izmaksām.
24. Apmaksa par ēdināšanas izdevumiem tiek veikta ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem saskaņā ar iesniegto rēķinu.
25. Apmaksa par ēdināšanas izdevumiem privātajās pirmsskolas izglītības iestādēs tiek veikta saskaņā ar likumiskā pārstāvja iesniegtajiem izdevumu apliecinošajiem dokumentiem.
VII. Rehabilitācijas pabalsts
26. Tiesības saņemt rehabilitācijas pabalstu ir bērniem ar invaliditāti un personām ar invaliditāti kopš bērnības, kuriem nepieciešams saņemt pakalpojumus medicīniskai rehabilitācijai vai sociālajai rehabilitācijai.
27. Lai saņemtu pabalstu, persona vai viņa likumiskais pārstāvis iesniegumam pabalsta saņemšanai pievieno ģimenes ārsta vai ārsta-speciālista izziņu par nepieciešamo rehabilitācijas pakalpojuma veidu.
28. Pabalstu piešķir reizi gadā 130,00 euro apmērā.
VIII. Pabalsts sociālās rehabilitācijas mērķu sasniegšanai
29. Tiesības saņemt pabalstu ir mājsaimniecībai sociālās rehabilitācijas mērķu sasniegšanai, lai novērstu vai mazinātu invaliditātes, darbnespējas, veselības traucējumu, atkarības, vardarbības vai citu faktoru izraisītās negatīvās sociālās sekas mājsaimniecības dzīvē un nodrošinātu sociālā statusa atgūšanu un iekļaušanos sabiedrībā.
30. Pabalstu piešķir reizi gadā līdz 300,00 euro, ievērojot sociālā darbinieka atzinumā un rehabilitācijas plānā norādīto.
IX. Pabalsts veselības uzlabošanai
31. Pabalstu veselības uzlabošanai piešķir personai, kura atbilst vienai no šādām sociālajām kategorijām:
31.1. personas ar 1. grupas invaliditāti;
31.2. personas ar onkoloģisku saslimšanu (ar diagnožu kodiem C00-C97 un D00-D09).
32. Pabalstu piešķir pēc veselību uzlabojušo pasākumu (veselību uzlabojošas procedūras, izmeklējumi, masāžas utml.) veikšanas, iesniedzot iesniegumu, pievienojot izdevumu apliecinošu dokumentu kopijas. Personas ar onkoloģisko saslimšanu, papildus minētajam, iesniedz izziņu no ģimenes ārsta par saslimšanu.
33. Pabalstu piešķir reizi gadā līdz 100,00 euro.
X. Pabalsts nieru dialīzes slimniekiem
34. Ikmēneša pašvaldības pabalsts 70,00 euro apmērā pacientiem ar hronisku nieru slimību, kuriem nepieciešama dialīze.
35. Pašvaldības pabalsta saņemšanai jāiesniedz ārsta izziņa par dialīzes nepieciešamību.
36. Pašvaldības pabalstu izmaksā par faktisko ambulatorās ārstēšanās laiku, iesniedzot izziņu par apmeklējumu iepriekšējā mēnesī, bezskaidras naudas norēķina veidā uz iesniegumā norādīto kredītiestādes norēķina kontu.
XI. Pabalsts uzturam tuberkulozes slimniekam
37. Tiesības saņemt pabalstu 3,00 euro dienā pārtikas iegādei ir tuberkulozes slimniekam, kurš ārstējas ambulatori.
38. Lai saņemtu pabalstu persona iesniegumam pievienot medicīnas iestādes izziņu par personas ārstēšanos ambulatori.
39. Pabalsts tiek aprēķināts par medicīnas iestādes izziņā norādīto periodu, kādā persona ārstējas ambulatori.
XII. Pabalsts par aizgādņa pienākumu pildīšanu
40. Pabalsts tiek piešķirts personai, kura ar Ropažu novada Bāriņtiesas lēmumu ir iecelta par aizgādni personai ar ierobežotu rīcībspēju, par katru aizgādnībā esošu personu.
41. Pabalstu piešķir reizi gadā 50,00 euro apmērā. Pabalstu izmaksā pēc ikgadējā norēķina iesniegšanas Ropažu novada Bāriņtiesā.
42. Par gadu, kurā aizgādnis tiek iecelts, pabalsts izmaksājams proporcionāli mēnešu skaitam, skaitot no mēneša, kurā pieņemts bāriņtiesas lēmums.
XIII. Pabalsts politiski represētajām personām, Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībniekiem un Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušajām personām
43. Pabalsts politiski represētām personām, Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībniekiem un Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušajām personām tiek piešķirts vienu reizi gadā uz valsts svētkiem Latvijas Republikas Proklamēšanas dienā.
44. Pabalstu piešķir 150,00 euro apmērā.
45. Pabalsts tiek izmaksāts pēc saraksta. Personai, kura atbilst noteikumu nosacījumiem, bet nav iekļauta sarakstā, jāiesniedz Sociālajā dienestā iesniegums, uzrādot personu apliecinošu dokumentu un politiski represētās personas apliecību vai iesniedzot šo dokumentu apliecinātas kopijas. Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībniekiem un Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušajām personām tiek piešķirts vienu reizi gadā uz svētkiem
XIV. Pabalsts 1991. gada barikāžu dalībniekiem
46. Pabalsts 1991. gada barikāžu dalībniekiem tiek piešķirts vienu reizi gadā, 20. janvārī, 1991. gada barikāžu aizstāvju atceres dienā.
47. Pabalstu piešķir 60,00 euro apmērā.
48. Iesniegums pabalsta saņemšanai jāiesniedz Sociālajā dienestā no kārtēja gada janvāra pirmās darba dienas līdz 15. martam.
XV. Pabalsts personu dzīves jubilejās
49. Pabalsts personām tiek piešķirts:
49.1. 80 gadu jubilejā un 80,00 euro apmērā;
49.2. 85 gadu jubilejā un 85,00 euro apmērā;
49.3. 90 gadu jubilejā un 90,00 euro apmērā;
49.4. 95 gadu jubilejā 95,00 euro apmērā;
49.5. 100 un vairāk gadu jubilejā 500,00 euro apmērā.
50. Sociālais dienests paziņo personai par iespēju saņemt pabalstu un iesniegt iesniegumu pabalsta saņemšanai.
XVI. Ziemassvētku pabalsts
51. Ziemassvētku pabalstu piešķir reizi gadā:
51.1. personai ar pirmās grupas invaliditāti, bērniem ar invaliditāti un pilngadīgām personām ar invaliditāti kopš bērnības – 30,00 euro apmērā;
51.2. daudzbērnu ģimenēm – 30,00 euro apmērā par katru bērnu;
51.3. aizbildnībā un audžuģimenē esošiem bērniem, un bērniem, kas zaudējuši vienu apgādnieku – 30,00 euro apmērā par katru bērnu;
51.4. bērniem no trūcīgām un maznodrošinātām ģimenēm – 30,00 euro apmērā par katru bērnu.
52. Iesniegums pabalsta saņemšanai jāiesniedz no kārtējā gada 1. novembra līdz nākamā gada 15. janvārim.
XVII. Pabalsts transporta izdevumu segšanai
53. Pabalstu transporta izdevumu segšanai piešķir:
53.1. vecuma pensionāriem;
53.2. Černobiļas atomelektrostacijas avāriju seku likvidēšanas dalībniekiem;
53.3. Černobiļas atomelektrostacijas avārijā cietušām personām;
53.4. politiski represētām personām.
54. Pabalstu piešķir reizi gadā 80,00 euro apmērā. Pabalstu nepiešķir personām, kurām ir noteikta 1. vai 2. invaliditātes grupa un/vai kuras saņem valstī noteiktos transporta atvieglojumus.
55. Pašvaldības materiālo atbalstu izmaksā ar nākamo mēnesi pēc pensijas vecuma iestāšanās, vienreizējā maksājumā.
XVIII. Pabalsts daudzbērnu ģimenēm
56. Pabalsta mērķis ir atbalstīt ģimenes, kuru aprūpē ir trīs un vairāk bērni, to skaitā audžuģimenē ievietoti un aizbildnībā esoši bērni (bērnu skaitā neieskaita bērnus, par kuriem personai ir pārtrauktas vai atņemtas aizgādības tiesības), un šo bērnu un vismaz viena vecāka dzīvesvieta ir deklarēta vienā adresē Ropažu novada administratīvajā teritorijā.
57. Pabalstu piešķir reizi gadā:
57.1. mājsaimniecībai, kuras aprūpē ir 3 (trīs) bērni 100,00 euro apmērā;
57.2. mājsaimniecībai, kuras aprūpē ir 4 (četri) bērni 150,00 euro apmērā;
57.3. mājsaimniecībai, kuras aprūpē ir 5 (pieci) un vairāk bērni 200,00 euro apmērā.
58. Pabalstu piešķir likumiskajam pārstāvim, uzrādot Goda ģimenes karti.
XIX. Noslēguma jautājumi
59. Sociālā dienesta lēmumu par pabalsta izmaksu var apstrīdēt pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā.
60. Ar šo noteikumu spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē Ropažu novada pašvaldības domes 2021. gada 10. novembra saistošie noteikumi Nr. 23/21 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā".
Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne
Pielikums
Ropažu novada pašvaldības domes
2023. gada 8. marta saistošajiem noteikumiem Nr. 4/23
"Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā"
ROPAŽU NOVADA SOCIĀLAJAM DIENESTAM
Iesniedzējs: | |
Personas kods: | |
Deklarētā adrese: Ropažu novads, | |
Tālruņa Nr. | |
e-pasts: |
IESNIEGUMS
Lūdzu piešķirt | |
Pielikumā dokumenti: | |
Lūdzu pabalstu ieskaitīt bankas kontā
Uzvārds, vārds: | Personas kods: |
Banka: | Konts: |
Lūdzu pabalstu pārskaitīt pakalpojuma sniedzējam: |
Lūdzu pabalstu izmaksāt skaidrā naudā pagasta / pilsētas kasē | |
vieta |
Esmu informēts par Ropažu novada pašvaldības veikto personas datu apstrādi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) nosacījumiem. Ar Ropažu novada pašvaldības datu privātuma politiku var iepazīties pašvaldības tīmekļvietnē https://www.ropazi.lv/.
Apliecinu, ka visa sniegtā informācija ir patiesa, un apņemos ievērot visas pašvaldības saistošo noteikumu prasības.
Datums _____________________
Vārds, Uzvārds __________________________ Paraksts ____________________
Paskaidrojuma raksts
Ropažu novada pašvaldības domes 2023. gada 8. marta saistošajiem noteikumiem Nr.
4/23 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā"
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | 1.1. saistošo noteikumu izdošanas mērķis –
nodrošināt dzīves kvalitātes nepazemināšanos mazaizsargātām personu
grupām un noteikt palīdzības saņemšanas un finansēšanas principus,
nodrošinot iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā; 1.2. problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi – novērst vai mazināt sociālo atstumtību, nabadzību, vardarbību, atkarību u.c. sociālās problēmas, kā arī veicināt dzīves kvalitātes uzlabošanos mazaizsargātām iedzīvotāju grupām, nodrošinot materiālu atbalstu Ropažu novadā deklarētajiem iedzīvotājiem; 1.3. iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi – sociālā darba speciālistu kvalifikācijas celšana, supervīziju nodrošināšana, specializācijas attīstība novadā, nodrošinot dažādu metodiku apgūšanu un pielietošanu praktiskajā darbā (sociālais darbs ar atkarīgām un līdzatkarīgām personām, sociālais darbs ar vardarbībā cietušām personām, sociālais darbs ar senioriem u.tml.); 1.4. pabalstus nav tiesīgas saņemt personas, kuras saņem valsts vai pašvaldības nodrošinātos ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas sniegtos pakalpojumus vai atrodas ieslodzījuma vietā. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | 2.1. saistošo noteikumu īstenošanas
fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu – saistošo noteikumu
īstenošanas rezultātā palielinās pašvaldības budžeta izdevumi gadā, taču
ilgtermiņā tiek: 2.1.1. mazināta sociālā izolētība, iesaistot personas darba tirgū palielinās ienākumi budžetā; 2.1.2. nodrošināts nepārtraukts un paredzams sociālais atbalsts, izdevumu daļa ilgtermiņā tiek samazināta, veicinot iedzīvotāju patstāvību un spēju pašam pārvarēt radušās grūtības; 2.2. šie saistošie noteikumi paredz sniegt atbalstu aptuveni 8900 personām par kopējo summu 900 000.00 euro; 2.3. nav nepieciešami resursi jaunu institūciju vai darba vietu veidošanai. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | 3.1. sociālā ietekme – ietekme uz cilvēku
dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz
konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās atstumtības riskam
pakļautajām sabiedrības grupām; 3.2. ietekme uz vidi – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmēs vidi; 3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību – saistošie noteikumi var ietekmēt iedzīvotāju veselību un labklājību, jo ar saistošajiem noteikumiem tiek paredzēts piešķirt vairākus pabalstus, kas tieši ir saistīti ar veselību un labklājību, proti, atsevišķām mājsaimniecībām plānots piešķirt: 3.3.1. pabalstu individuālo mācību piederumu iegādei bērniem; 3.3.2. pašvaldības palīdzību nometņu apmaksai bērniem līdz 18 gadu vecumam; 3.3.3. ēdināšanas izdevumu segšanu bērniem pašvaldības izglītības iestādēs; 3.3.4. papildus ēdināšanas izdevumu segšanu bērniem pirmsskolas izglītības iestādēs; 3.3.5. rehabilitācijas pabalstu; 3.3.6. pabalstu sociālās rehabilitācijas mērķu sasniegšanai; 3.3.7. pabalstu veselības uzlabošanai; 3.3.8. pabalstu uzturam tuberkulozes slimniekam; 3.3.9. pabalstu nieru dialīzes slimniekiem; 3.3.10. pabalstu par aizgādņa pienākumu pildīšanu; 3.3.11. pabalstu politiski represētajām personām, Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībniekiem un Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušajām personām; 3.3.12. pabalstu 1991. gada barikāžu dalībniekiem; 3.3.13. pabalstu personām dzīves jubilejās; 3.3.14. Ziemassvētku pabalstu; 3.3.15. pabalstu transporta izdevumu segšanai; 3.3.16. pabalstu daudzbērnu ģimenēm; 3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmē uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā; 3.5. ietekme uz konkurenci – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmē konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | 4.1. Saistošo noteikumu piemērošanā
personas var vērsties Ropažu novada pašvaldības Sociālajā dienestā; 4.2. Saistošo noteikumu projekts nosaka pieprasīšanas un pabalstu saņemšanas kārtību. Ropažu novada pašvaldības dome 2021. gada 10. novembrī bija apstiprinājusi saistošos noteikumus Nr. 23/21 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā". Pašas būtiskākās izmaiņas no 2021. gada 10. novembra saistošajiem noteikumiem ir, ka ar šiem saistošajiem noteikumiem tiek papildus paredzēts piešķirt pabalstu daudzbērnu ģimenēm un pabalstu veselības uzlabošanai. Vienlaikus ir noteikts, ka tiesības saņemt šajos noteikumos paredzētos pašvaldības pabalstus ir mājsaimniecībām, kuras savu dzīvesvietu ir deklarējušas Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā pēdējos 6 (sešus) mēnešus; 4.3. Ar šiem saistošajiem noteikumiem netiek paredzētas papildus administratīvo procedūru izmaksas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | 5.1. pašvaldība savas administratīvās
teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi īstenot iniciatīvas,
nosakot izpildes kārtību un nodrošinot finansējumu; 5.2. Saistošo noteikumu īstenošana neparedz papildus cilvēkresursu iesaisti, saistošo noteikumu īstenošanā tiks iesaistīti darbinieki, kuri administrē sociālo palīdzību. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | 6.1. Saistošo noteikumu izpildi turpinās
nodrošināt Ropažu novada pašvaldības Sociālais dienests, līdz ar to nav
nepieciešama jaunu institūciju izveide; 6.2. papildus resursi nav nepieciešami. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | 7.1. ņemot vērā, ka pašvaldība savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi īstenot iniciatīvas ikvienā jautājumā un citi normatīvie akti neparedz šādu pabalstu piešķiršanu, šie saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai – mazināt sociālās problēmas un veicināt Ropažu novada mazaizsargāto iedzīvotāju labklājību. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | 8.1. sabiedrības līdzdalības veids -
priekšlikumu un iebildumu ievērtēšana un iekļaušana pēc projekta
publicēšanas pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.ropazi.lv. 8.2. Saistošo noteikumu projekts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai tika publicēts pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.ropazi.lv no 2023. gada 17. janvāra līdz 2023. gada 8. februārim. Norādītājā termiņā nav saņemts neviens iebildums un priekšlikums par šo saistošo noteikumu projektu. |
Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne