Ministru prezidenta rīkojumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 5 Visi
Ministru prezidenta rīkojums Nr. 2023/1.2.1.-72
Rīgā 2023. gada 22. martā
Par Digitālās pārveides un pārvaldes modernizācijas tematisko komiteju
1. Lai nodrošinātu sistemātisku un plānotu darbu, veicinot mūsdienu digitālo tehnoloģiju izmantošanu, kā arī lai attīstītu sabiedrības un valsts pārvaldes spēju efektīvi izmantot digitālo tehnoloģiju iespējas, paaugstinot valsts un tautsaimniecības konkurētspēju, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 202.1 punktu izveidot Digitālās pārveides un pārvaldes modernizācijas tematisko komiteju (turpmāk – komiteja) šādā sastāvā:
Komitejas vadītājs
M. Sprindžuks – vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs
Komitejas locekļi:
A. Ašeradens – finanšu ministrs
A. Čakša – izglītības un zinātnes ministre
I. Indriksone – ekonomikas ministre
L. Menģelsone – veselības ministre
J. Vitenbergs – satiksmes ministrs
E. Siliņa – labklājības ministre
M. Kučinskis – iekšlietu ministrs
2. Komitejas locekli tā prombūtnes laikā aizvieto attiecīgās ministrijas parlamentārais sekretārs.
3. Komitejai:
3.1. izvērtēt Ministru kabineta 2021. gada 7. jūlija rīkojuma Nr. 490 "Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam" paredzēto uzdevumu īstenošanu un piedāvāt uzlabojumus, kā arī nepieciešamos normatīvo aktu grozījumus;
3.2. nodrošināt Eiropas Parlamenta un padomes lēmuma 2022/2481 (2022. gada 14. decembris), ar ko izveido politikas programmu "Digitālās desmitgades ceļš" 2030. gadam mērķu un digitālo mērķrādītāju stratēģisko uzraudzību;
3.3. nodrošināt valsts digitālās transformācijas investīciju stratēģiskās prioritātes, saskaņojot digitālās transformācijas, tai skaitā digitālo pakalpojumu un infrastruktūras attīstības, investīciju projektu portfeļu mērķus;
3.4. nodrošināt vienotu un centralizētu pieeju normatīvo aktu virzībai saistībā ar digitālo transformāciju;
3.5. izvērtēt normatīvos aktus, kas kavē digitālo transformāciju, kā arī sagatavot priekšlikumus to precizēšanai;
3.6. ja nepieciešams, izvērtēt nesaskaņotos tiesību aktus par komitejas kompetencē esošajiem jautājumiem un vienoties par atbalstāmu risinājumu pirms tiesību aktu iesniegšanas izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.
4. Komitejas vadītājam ne retāk kā reizi sešos mēnešos iesniegt Ministru kabinetā informāciju par komitejas darba gaitu.
5. Komitejas vadītājam ir tiesības:
5.1. pieprasīt no valsts institūcijām visu komitejas darbam nepieciešamo informāciju;
5.2. ja nepieciešams, uzaicināt uz komitejas sēdēm citus ministrus un sabiedrisko organizāciju pārstāvjus un ekspertus.
6. Komitejas sēdes sasauc komitejas vadītājs pēc savas vai komitejas locekļu iniciatīvas.
7. Komitejas sēdes notiek klātienē vai attālināti (izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīkus). Komitejas vadītājs var noteikt personas, kuras klātienes komitejas sēdē piedalīsies attālināti (izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīkus).
8. Komitejas sekretariāta funkcijas veic Valsts kanceleja.
Ministru prezidents A. K. Kariņš