• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Informācija. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 28.02.1995., Nr. 31 https://www.vestnesis.lv/ta/id/34082

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Stenogramma

Vēl šajā numurā

28.02.1995., Nr. 31

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Frakcijas iesniegums

Dokuments nr.207

Par grozījumiem valsts budžetā

 

Saeimas Prezidijam

Frakcijas "Tēvzemei un Brīvībai" deputāti iesniedz likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu 1995. gadam"" un lūdz iekļaut Saeimas sēdes darba kārtībā jautājumu par šī likumprojekta nodošanu Saeimas komisijām.

Frakcija "Tēvzemei un Brīvībai" aicina Saeimas Prezidiju iespējami tuvākā laikā sasaukt frakciju padomes sēdi, lai noskaidrotu frakciju konceptuālo attieksmi pret minēto likumprojektu.

Pielikumā:

1) valsts uzņēmuma "Latvijas radio" ģenerāldirektora A.Klotiņa vēstule;

2) Latvijas Radio un televīzijas padomes priekšsēdētāja Z.Skujiņa vēstule;

3) Rīgas pilsētas pašvaldības bezpeļņas uzņēmuma "Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu pārvalde" direktora E.Upmaņa vēstule.

Frakcijas "Tēvzemei un Brīvībai" priekšsēdētājs M.Grīnblats

1995. gada 22. februārī

 

Projekts grozījumam likumā "Par valsts budžetu 1995. gadam"

 

1. Sadaļā "Saeimas budžets" (1. pielikums, kods - 02) samazināt pozīciju "Izdevumi Saeimas deputātu darbības nodrošināšanai" ailē "Attīstības izdevumi" par summu 72073, Ls

un palielināt par summu 72073, Ls pozīciju "Valsts dotācija" sadaļā "Valsts uzņēmuma "Latvijas Radio" budžets" (1. pielikums, kods - 42).

2. Sadaļā "Valsts reformu ministrijas budžets" (1. pielikums, kods - 20) samazināt pozīciju "Civildienesta pārvalde" ailē "Attīstības izdevumi" par summu 237205, Ls

un iekļaut summu 237205,- Ls sadaļā "Kultūras ministrija" (1. pielikums, kods - 22) jaunā pozīcijā "Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu uzturēšana un restaurācija".

Saeimas deputāti: J.Straume, I.Dāliņš, A.Pētersons, M.Grīnblats, J.Sinka

 

Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu pārvaldes

iesniegums

 

Rīgas pilsētas pašvaldības bezpeļņas uzņēmums "Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu pārvalde" griežas pie Saeimas deputātiem no frakcijas "Tēvzemei un Brīvībai" ar lūgumu savā parlamentārajā darbībā iekļaut aizgādnību par abiem mūsu aprūpei uzticētajiem nacionālajiem pieminekļiem, panākot Saeimā to finansēšanas jautājuma pozitīvu risinājumu atbilstoši LR AP 1993. gada 2. februāra lēmumam "Par Brīvības pieminekli un Rīgas Brāļu kapiem".

1995. gada budžeta projektā tika paredzēti ierobežoti līdzekļi minēto darbu veikšanai, turklāt Saeimas plenārsēdē izskanēja un tika balsoti atsevišķi konkrēti priekšlikumi par papildus līdzekļu piešķiršanu, taču likumā "Par valsts budžetu 1995. gadam" līdzekļi šim mērķim nav paredzēti.

Finansu ministrijas atbildē norādīts, ka Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu finansēšanai paredzēts iedalīt Ls 60 000 no azartspēļu un loteriju speciālā budžeta, iekļaujot to Kultūras ministrijas speciālā budžeta tāmē. Faktiski šā speciālā budžeta līdzekļu sadalījums šobrīd nav nedz Finansu ministrijas, nedz Saeimas Budžeta likuma balsojuma kompetencē, jo attiecīgais "Likums par izlozēm un azartspēlēm", ko pieņēmusi Saeima, šīs tiesības piešķir speciālai MK apstiprinātai ekspertu padomei, kas vēl nav pat izveidota.

Līdz ar to abi vispārnacionālās nozīmes pieminekļi 1995. gadā paliek bez jebkāda finansējuma.

Tas pilnība paralizē šīs sezonas plānoto restaurācijas darbu uzsākšanu un draud novest pat pie šo pieminekļu regulārās uzturēšanas pārtraukšanas.

Restaurācijas darbu plānošana un nepieciešamo līgumu slēgšana 1995. gadam ir iespējama vienīgi savlaicīga prognozējama finansējuma apstākļos, tādēļ Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu pārvalde lūdz frakciju "Tēvzemei un Brīvībai" ierosināt šo objektu finansēšanas jautājumu kā steidzamu izskatīt Saeimas plenārsēde.

Direktors E.Upmanis

 

Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu

uzturēšanas un restaurācijas darbu tāme 1995. gadam

Ls
1000 Kārtējie izdevumi 232205
1100 Atalgojumi 22960
1110 Algas 11802
1140 Piemaksas algām 5158
1170 Atalgojums ārpusštata darbiniekiem 6000
1200 Darba devēja sociālā nodokļa iemaksas 8495
1300 Komandējumu un dienesta braucienu izdevumi 500
1400 Pakalpojumu apmaksa 193800
1410 Pasta, telefona un citu sakaru pakalpojumu apmaksa 397
1440 Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto
pakalpojumu apmaksa 1500
1450 Kārtējā un kapitālā remonta darbu un iestāžu uzturēšanas
pakalpojumu apmaksa 188450
1451 Rīgas Brāļu kapu restaurācijas un konservācijas darbi
(sk. pielikumu nr.1) 103440
Brīvības pieminekļa restaurācijas un konservācijas darbi
(sk.pielikumu nr.2) 70250
1455 Brīvības pieminekļa uzturēšana 3600
1459 Pārapbedīšana 1000
Brāļu kapu apsardzes un gāzes tehnikas uzraudzība 9600
1452 Transporta līdzekļu remonts 240
1453 Iekārtas, inventāra remonts 200
1456 Izdevumi par kanalizācijas un asenizācijas pakalpojumiem 120
1460 Tehnisko pakalpojumu apmaksa 100
1470 Telpu un inventāra īre un noma 3353
1500 Materiālu, energoresursu, ūdens un inventāra, vērtībā
līdz Ls 50 par vienību, iegāde 6450
1510 Kancelejas preces un inventārs, un spectērpi 173
1520 Izdevumi apkurei, apgaismošanai un enerģētisko
materiālu iegādei 2637
1540 Ķimikālijas un laboratorijas preces 600
1550 Kārtējā un kapitalā remonta un iestāžu uzturēšanas materiāli 1680
1580 Specifiskas lietošanas materiāli un inventārs 360
4000 Kustamie un nekustamie īpašumi 5000
4100 Kustamie īpašumi (virs Ls 50) 5000
4130 Foto tehnika 300
4150 Dārzkopības tehnika 4300
4160 Kancelejas mēbeles un telpu iekārta 400
Izdevumi kopā 237205
 
Direktors E.Upmanis
 
Rīgas Brāļu kapu restaurācijas un konservācijas
darbu plāns 1995. gadam
Ls
I Restaurācijas un konservācijas darbi 79700
1. Avārijas stāvoklī esošās altāra atbalsta sienas restaurācija ar
hidroizolācijas ierīkošanu apšuvuma daļēju pārlikšanu 10000
2. Augšējās terases seguma daļēja restaurācija - pārlikšana 10000
3. Galveno ieejas vārtu restaurācija 16000
t.sk. a) ģerboņa montāža un izgatavošana 5500
b) jumta remonts 3000
c) iekšējo inženierkomunikāciju remonts 1500
d) kāpņu izbūve un telpu pārbūve 2500
e) logu, durvju izgatavošana un uzstādīšana 1500
f) telpu iekšējā apdare u.c. 2000
4. Galveno ieejas vārtu akmens konservācija 3000
5. Ansambļa akmens virsmu attīrīšana no apaugumiem 600
6. Kapu centrālās daļas 4 masīvu (depozitāriju) metāla
vārtu restaurācija 1500
7. Kapu lauka noslēdzošās sienas 4 heraldisko skulptūru un
skulptūru grupas "Māte Latvija" restaurācija - konservācija 13300
t.sk. a) krusta zīmes atjaunošana 3000
b) "Mātes Latvijas" šuvju restaurācijas virsmu
tīrīšana, pieveidošana un konservācija 4000
c) "cepurītes" un bronzas vainaga konservācija 500
d) zibensnovedēja remonts 800
e) nekvalitatīvu pieveidojumu izkalšana un metodiski
pareiza pievienošana ar atbilstoša sastāva pievei-
dojuma javu heraldiskajām skulptūrām un kapu
lauka noslēdzošās sienas posmiem 5000
8. Apstādījumu atjaunošana un kopšana 5300
t.sk. a) koku vainagošana vārtu priekšā, Varoņu alejā,
liepu alejā, ozolu birzī 1000
b) koku piebarošana 500
c) dzīvžogu atjaunošana 1000
d) zāliena atjaunošana galvenajā alejā un kapu laukā 800
e) ziedu stādījumu atjaunošana 2000
9. Ārējo elektrotīklu izbūve 20000
II Zinātniskās izpētes un projektēšanas darbi 23500
1. Akmens korozijas procesu izpēte un attiecīgu akmens virsmu
attīrīšanas un konservācijas metodiku izstrāde 6000
2. Vides izpēte 2000
a) gaisa analīzes,
b) gruntsūdens analīzes,
c) augsnes analīzes.
3. Nesējiešu inženierģeoloģiskā izpēte būvju pamatu konstrukcijām 1500
4. Arhitektonisko būvju (īpaši kapu lauka sānu sienu) kodolmūru un
apšuvumu izpēte un stāvokļa novērtējums (mūra viendabīgums,
plaisu raksturs u.c.) 2000
5. Kapu lauka sānu sienu restaurācijas priekšlikumu izstrādāšana
uz izpētes materiālu pamata 1500
6. Allažu šūnakmens iegulu ģeoloģiskā izpēte un akmens paraugu
laboratoriskās analīzes un pārbaudes 4000
7. Šūnakmens aizvietotājmateriāla - dolomīta paraugu atlase un
pārbaudes
8. Pirmsrestaurācijas un restaurācijas - konservācijas fotofiksācija 1500
9. Ārējā ūdensvada un kanalizācijas projekta izstrāde 5000
 
Brīvības pieminekļa restaurācijas un konservācijas
darbu plāns 1995. gadam
Ls
I Restaurācijas un konservācijas darbi 61450
1. Nesošās monolīta dzelzsbetona konstrukcijas
restaurācija - remonts 3000
2. Apakšējās terases restaurācija: 22000
t.sk. a) akmens izstrādājumu (plātņu, kāpienu) izgatavošana
un uzstādīšana 20000
b) pamata konstrukciju restaurācija 2000
3. Augšējās terases restaurācija - konservācija: 20200
t.sk. a) granīta akmens virsmu tīrīšana 2000
b) sienu bloku un apšuvuma plākšņu saduršuvju
restaurācija (java, svins) 5000
c) augšējās terases seguma (bruģakmens) nomaiņa
ar tonētu asfaltbetona segumu 5500
d) lietusūdens kanalizācijas sistēmu remonts -
restaurācija 1700
e) sastatņu projekts 1000
f) sastatņu ierīkošana 5000
4. Brīvības tēla un obeliska noslēguma dekoratīvās
joslas konservācija 1500
5. Obeliska travertīna akmens un pieminekļa travertīna cilņu tīrīšana,
šuvju restaurācija, virsmas pieveidošana un konservācija 3000
6. Sārtā un pelēkā granīta skulptūru (8) virsmu tīrīšana un
saduršuvju restaurācija 4000
7. Obeliska logu stikla bloku izgatavošana un bojāto nomaiņa 2000
8. Metāla (iekšējo) kāpņu un betona kāpņu laukuma restaurācija 3000
9. Ieejas durvju restaurācija 1000
10. Pirmsrestaurācijas un restaurācijas - konservācijas darbu
fotofiksācija 750
11. Restaurācijas - konservācijas darbu autoruzraudzība 1000
II Zinātniskās izpētes un projektēšanas darbi 8800
1. Akmens un krāsaino metālu korozijas procesu izpēte
un atbilstošu konservācijas metodiku izstrādāšana
1.a Līdzšinējo konservācijas darbu izvērtēšana 2000
2. Dzelzsbetona konstrukcijas izpēte un tehniskā stāvokļa
novērtēšana ar restaurācijas priekšlikumu izstrādi 3600
3. Apakšējās terases restaurācijas projekta izstrādāšana 3200
t.sk. a) plākšņu, kāpienu marķēšana un darba
zīmējumu izstrādāšana 1500
b) izstrādājuma šablonu izgatavošana kartonā 1500
c) komandējums uz Somiju atbilstoša akmens

 

Finansu ministrijas viedoklis

 

Finansu ministrija izskatīja Jūsu vēstuli ar lūgumu paziņot Brīvības pieminekļa un Brāļu kapiem 1995. gada valsts budžetā paredzēto līdzekļu apjomu un paskaidro:

Apstiprinot valsts budžetu 1995. gadam, Saeima atbalstīja Iglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšlikumu finansēt Brāļu kapu restaurācijas darbus no azartspēļu un loteriju speciālā budžeta 60000 latu apmēra. Līdz ar to minētā summa iekļaujama Kultūras ministrijas speciālā budžeta tāmē.

Bez tam, 1995. gada valsts budžetā Kultūras ministrijai kultūras pieminekļu izpētes un glābšanas programmai paredzēti 200000 latu. Šo līdzekļu sadalījums pa atsevišķiem kultūras objektiem arī ir Kultūras ministrijas kompetencē.

Valsts sekretāres vietniece I.Sudraba

 

Kultūras ministrijas viedoklis

 

Kultūras ministrija izskatīja lūgumu par budžeta līdzekļu ieskaitīšanu Jūsu iestādes kontā Brīvības pieminekļa un Rīgas Brāļu kapu restaurācijai un uzturēšanai no izložu un azartspēļu iemaksām speciālajā budžetā.

Šobrīd diemžēl atbalstīt Jūsu projektu nevaram, jo par speciālā budžeta sadalījumu kultūras vajadzībām pa objektiem un pasākumiem lems Padome, kuru Ministru kabinetam jāapstiprina līdz š.g. 1. martam.

Ministrs J.Dripe

 

Latvijas Radio un televīzijas padomes atbalsts

 

Latvijas Radio un televīzijas padome š.g. 31. janvāra sēdē, apspriežot Latvijas radio darbības koncepciju 1995. gadam, rūpīgi iepazinās ar Latvijas Radio situāciju un perspektīvu. Pieņemtais lēmums nr.113 skan šādi:

Iepazinusies ar valsts uzņēmuma "Latvijas Radio" iesniegto koncepciju Latvijas Radio 1. programmas, 2. programmas un 3. programmas darbam 1995. gadā, Radio un televīzijas padome atzīst to par aptverošu un perspektīvu. Koncepcijā atspoguļotas gan raidīšanas politikas izmaiņas kvalitātes un efektivitātes virzienā, gan orientācija uz konkurenci ar privātstrukturām, gan atbilstība radio raidīšanas pašreizējai situācijai Latvijā. Nozīmīgi padomei šķiet Latvijas radio sāktie radioradījumi uz Krieviju latviešu un krievu valodā.

Padome atrod par pareizu un atbalsta Latvijas radio lūgumu LR budžeta labošanas kārtībā palielināt Latvijas radio budžeta dotāciju par Ls 72073, lai kompensētu Satiksmes ministrijas izdarīto raidīšanas pakalpojumu tarifu pieaugumu par 10%.

Padomes priekšsēdētājs Z.Skujiņš

 

Latvijas Radio viedoklis

 

Šīs vēstules mērķis ir norādīt uz vairākiem no Latvijas radio neatkarīgiem ārējiem ekonomiskiem faktoriem, kuri diemžēl, nav tikuši ievēroti, piešķirot mūsu uzņēmumam 1995. gada valsts budžeta dotāciju; un lūgt šo faktoru iedarbību neitralizēt, piešķirot papildu dotāciju Valsts budžeta labojumu kārtībā, jo bez tā mūsu uzņēmums nespēs šajā gadā veikt likumā "Par radio un televīziju" un Statūtos paredzētos uzdevumus.

1. LR Satiksmes ministrijas noteikto tarifu par raidītāju izmantošanu pieaugums par 10%.

Šajā gadā par 10% pieaug tā budžeta izdevumu daļa, ko mūsu uzņēmumam jāmaksā Satiksmes ministrijas LVRT Centram par raidītāju un sakaru kanālu lietošanu. Šī izdevumu daļa ir liela, 1994. gada faktiskajā izpildē tā bija 43,41% no visa Latvijas radio budžeta jeb Ls 735190. Tātad, lai 1995. gadā programmu izplatīšanu Latvijas teritorijā uzturētu 1994. gada līmenī, būtu nepieciešami papildus apmēram 75 319 lati. Tikai nelielu daļu no tā mūsu uzņēmums var segt no saimnieciskajiem ieņēmumiem, jo tie attiecībā pret visu budžetu 1995. gadā plānoti tikai 12% apmērā.

Tā kā jau pagājušā gada pavasarī mēs saņēmām neoficiālu informāciju par raidīšanas tarifu gaidāmo paaugstinājumu par 10%, tad atbilstošas eventuālas izmaksas kā attīstībai nepieciešamus papildu izdevumus iekļāvām "Pieprasīto bāzes kopējo ieņēmumu un izdevumu sadalījumā 1995. gadam", ko pēc Finansu ministrijas pieprasījuma iesniedzām 1994. gada 15. aprīlī (kopiju sk. 1. pielikumā), gan arī nosūtījām kopijas LR 5. Saeimas Budžeta un finansu, kā arī Vides un sabiedrisko lietu komisijai. Tomēr budžeta projekta sastādīšanas konsultatīvajā sanāksmē Finansu ministrijā šis attīstībai nepieciešamais prasījums (tāpat kā visi citi) netika uz tālāko budžeta projekta veidošanu virzīts (Protokols par v/u Latvijas Radio un v/u "Latvijas Televīzija" 1995. gada budžeta projekta apspriešanu 1994. gada 15. maijā - sk. 2. pielikumu).

Mums nav zināmi visi tālākie budžeta projekta tapšanas posmi, taču nevienā no tiem minētais gaidāmais samaksas pieaugums LVRT Centram nav ticis ņemts vēra. Kad šis pieaugums kļuva par realitāti un ieguva juridisku spēku, t.i., kad 5. decembrī saņēmām LVRT Centra vēstuli nr.01-7/675 (sk.3.pielikumu) un Satiksmes ministrijas jauno "Sakaru pakalpojumu tarifu cenrādi" (sk. 7.pielikumu, izrakstu), tad 1994. gada 12. decembrī nosūtījām vēstuli nr.231/01-09 gan LR 5. Saeimas Budžeta un finansu komisijas priekšsēdim O.Kehrim, gan arī LR finansu ministram A.Piebalgam (sk. 4. pielikumu), kurā lūdzām, apstiprinot 1995. gada Valsts budžetu, palielināt Latvijas Radio iedalītās dotācijas apjomu. Lūdzām to palielināt, vadoties no tā, ka "Pieprasīto bāzes kopējo ieņēmumu un izdevumu sadalījuma 1995. gadam" (sk. 1. pielikumu) izdevumu daļas "Pakalpojumu apmaksa" (kods 1400) apakšpunktā "Samaksa Latvijas Valsts radio un TV centram", kas apstiprināta 1994. gadam, resp. Ls 720 730, pieaug par 10%. Tātad mēs lūdzam papildu piešķīrumu Ls 72 073 apmērā.

Šis lūgums, budžetu pieņemot 1994. gada 22./23. decembra plenārsēdē, netika pat pieminēts. Varbūt tas pazuda aiz dīvainā ierosinājuma "kristīgi" sadalīt Latvijas Televīzijas budžeta pieaugumu (priekšlikums, kas mūs pārsteidza un no kā varam vienīgi norobežoties). Varbūt pazuda aiz, liekas, pārpratuma dēļ vairākkārt izskanējušā apgalvojuma, ka Latvijas Radio tiekot piešķirta lielāka budžeta dotācija, nekā prasīta. Pietiek ieskatīties šīs vēstules 1. pielikumā, lai pārliecinātos par pretējo.

Bet varbūt šis mūsu lūgums pazuda aiz deputātu piezīmēm par Latvijas Radio šķietami nelabvēlīgo izturēšanos pret valdošo koalīciju Saeimā. Protams, šādu jautājumu skart šinī vēstulē ir tikpat nevietā, kā to iztirzāt parlamentā budžetu pieņemot. Tomēr atļaušos atgādināt, ka Latvijas Radio, tāpat kā citi postkomunistisko valstu nacionālie radio, atsakoties no propagandas radio tipa, tiecas savā darbībā iedzīvināt Rietumu demokrātijām tradicionālo t.s. sabiedriskā radio modeli, kura princips ir - samērīgi un līdzsvaroti atspoguļot visu politisko spēku darbību, censties panākt grūti sasniedzamo līdzsvaru starp tiem, pašam nenostājoties neviena politiskā spēka pusē un nevienu no tiem neuztiepjot klausītājiem. Protams, šāda radio modeļa ieviešana prasa daudzu propagandas radio stereotipu pārvarēšanu gan klausītāju, gan arī žurnālistu prātos, tāpēc tas nav izdarāms īsā laikā un ir saistīts ar kļūdām un grūtībām. Tomēr Latvijas Radio nebūs ne "sociāldemokrātisks", ne "ceļiniecisks", ne "nacionāli neatkarīgs", ne "zemniecisks", ne arī vēl kāds citāds. Ja nu to viņam nepiedos neviens no minētajiem politiskajiem spēkiem, tad, protams, neatkarīgam sabiedriskam radio Latvijā būs jāiznīkst.

Atgriežoties pie Latvijas Radio 12. decembra vēstules ar lūgumu pēc budžeta dotācijas palielināšanas sadārdzinātās raidītāju un antenu lietošanas dēļ, jāatzīst, ka atbildi uz to saņēmām vienīgi no Finansu ministrijas (sk.5. pielikumu). Šī atbilde tomēr nevar apmierināt vairāku iemeslu dēļ. Atsaukšanās uz to, ka Latvijas Radio budžeta dotācija 1995. gadā ir par 9,6% lielāka nekā 1994. gadā, nav apstrīdama. Taču gada inflācijas procents ir daudz lielāks. Piezīme, ka mūsu pašu ziņā būtu izvēle, vai izlietot dotāciju raidīšanas izdevumiem jeb vai iekārtu iegādei, nav labi izraudzīta. Jo raidīšana vienmēr ir prioritāra, tāpēc, ka bez raidīšanas radio programmu veidošana zaudē jēgu. Bet iekārtu, resp. pamatlīdzekļu iegādēm (kods 4000) nepieciešamo līdzekļu pieprasījumu budžeta projekta sastādītāji ir ignorējuši vairākus gadus pēc kārtas, un arī šogad (sk. 1. pielikumu, 2. lpp, kods 4000). Bez tam jāievēro, ka neaizskarama ir darba samaksas pozīcija, un galvenokārt uz tās pieauguma rēķina ir radušies minētie 9,6%. Šajā gadā ar Saeimas lēmumu budžetā ir noteikta negrozāma summa arī autoratlīdzībai un mākslinieku honorāriem. Tātad iespējas manevrēt ar piešķirtajiem līdzekļiem ir mazas.

Satiksmes ministrijas noteiktais raidīšanas tarifu pieaugums par 10% paliek mūsu 1995. gada budžetam nenosedzams lielums.

2. 1994. gada budžeta nepilns atvērums janvārī, februārī, martā un aprīlī, ko pilnībā nekompensēja turpmāko 1994. gada mēnešu atvērumi, ir izveidojis iztrūkumu 1994. gada budžeta ieņēmumu daļā par Ls 16 622. Tas ir radījis Latvijas Radio parādu LVRT Centram.

3. 1995. gada budžeta atvērums janvārī par 10% un februārī par 90% ir tiktāl pasliktinājis Latvijas Radio ekonomisko situāciju, ka parāds LVRT Centram ir pieaudzis.

Šādos apstākļos Latvijas Radio valde ir izdarījusi grūtu izšķiršanos un 1995. gada 23. janvāra sēdē izlēmusi samazināt izmantojamo raidītāju skaitu un visupirms ierobežot dārgo, daudz elektroenerģijas prasošo vidējo viļņu raidītāju izmantošanu - līdz turpmākam pārtraukt II programmas raidīšanu vidējos viļņos, atstājot tai tikai uzltraīsviļņu raidītāju tīklu. Tas gan nepārtrauks II programmas izplatību visā Latvijas teritorijā, taču pasliktinās tās uztveramību un sagādās neērtības radioklausītājiem - it sevišķi tiem daudzajiem, kuri mēdz klausīties "Doma laukumu" rītos vai ārzemju radījumus latviešu valodā pievakarēs, vai arī Saeimas plenārsēdes ceturtdienās.

Uz šo visai nopietno soli mūs ir piespiedis minētais raidīšanas tarifu paaugstinājums. Ja reiz vienam valsts uzņēmumam - šinī gadījumā LVRT Centram ar Satiksmes ministrijas apstiprinājumu (pēc Ministru kabineta lēmuma sk. 6. pielikumu) ir dotas tiesības palielināt raidīšanas izmaksas citam - šinī gadījumā mūsu valsts uzņēmumam, tad varētu sagaidīt, ka arī šis otrais valsts uzņēmums - tātad Latvijas Radio nedrīkstētu palikt bez šī palielinājuma kompensācijas, - it sevišķi ievērojot to, ka radio ir sevišķi svarīga infrastruktūras daļa; laikrakstu un transporta dārdzības dēļ Latvijas Radio daudziem Latvijas iedzīvotājiem patlaban ir gandrīz vienīgais politiskās un kultūras informācijas avots.

Lūdzam budžeta labojumu kārtībā papildus piešķirt valsts uzņēmumam "Latvijas Radio" to summu, kas kompensētu raidīšanas tarifu paaugstinājumu un ir jau minēta mūsu 1994. gada 12. decembra vēstulē nr.231/01-09 Saeimas Budžeta un finansu komsijai un Finansu ministrijai, proti - Ls 72 073.

Patiesā cieņā, -

Latvijas radio ģenerāldirektors A.Klotiņš

 

Saeimā otrdien, 28.februārī

 

materiāla izvēlei 200
10.00 Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēde.
Likumprojekta "Par valsts un pašvaldību dzīvokļu fonda privatizāciju"
sagatavošana 2.lasījumam.
10.00 Aizsardzības un iekšlietu komisijas sēde. Likumprojekta
"Grozījumi Latvijas Kriminālkodeksā" apspriešana 3.lasījumam.
10.00 Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas sēde. 1. Par
iedzīvotāju ienākuma deklarēšanas gaitu. Uzaicināti J.Pupčenoks,
A.Kodoliņš. 2. Priekšlikumu likumprojekta "Par iedzīvotāju ienākuma
nodokli" 2.lasījumam izskatīšana. Ziņo D.Robežniece.
10.00 Vides un sabiedrisko lietu komisijas sēde. Elektronisko
sabiedrības saziņas līdzekļu likumprojekta apspriešana.
10.00 Juridiskās komisijas sēde. 1. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par 1937.gada 22.decembra Zemesgrāmatu likuma spēka
atjaunošanu un spēkā stāšanās kārtību"" (dok.nr.993). 2. Par Tieslietu
ministrijas Zemesgrāmatu daļas vadītāja ieteikumu atbilstību
likumam.
10.00 Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas
komisijas sēde. Likumprojekta "Par privatizācijas sertifikātiem"
sagatavošana 3.lasījumam.
10.00 Cilvēktiesību komisijas sēde. Reliģisko organizāciju
likumprojekta sagatavošana 2.lasījumam.
10.00 Sociālo un darba lietu komisijas sēde. 1. Par Imantas bērnu
poliklīnikas celtniecības finansēšanas apturēšanu. 2. Likumprojekts
"Par sociālo palīdzību".
11.00 Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēde. Par iecerēto
likumu par nacionālā kultūras mantojuma aizsardzību. Piedalās:
Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītājs J.Dambis,
kultūras ministrs J.Dripe, Kultūras ministrijas valsts sekretāre
R.Muižniece un Kultūrpolitikas departamenta direktore V.Virtmane,
Latvijas dabas un pieminekļu aizsardzības biedrības priekšsēdētājs
O.Spārītis.
13.00 Tautsaimnieku politiskās apvienības frakcijas sēde.
13.00 Nacionālā bloka Sekretariāta sēde. 1. Informācija un ziņojumi.
2. Ministru kabineta 28.februāra sēdes dokumentu izskatīšana. 3. NB
Ārlietu nozares sekretariāta sekretāra J.Sinkas ziņojums par Ārlietu
ministrijas dokumentu "Latvijas Republikas ārpolitikas koncepcija"
14.00 Pilsonības likuma izpildes komisijas sēde.
15.00 Saimnieciskās komisijas sēde. Dokumentu kopēšanas darba
apjomi Saeimā.
16.00 Izmeklēšanas komisijas sēde.
16.00 Frakciju padomes sēde.

 

Saeimas ziņu dienests

17.00 Frakcijas "Tēvzemei un brīvībai" sēde.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!