Jūrmalas pilsētas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 4 Visi
Jūrmalas domes saistošie noteikumi Nr. 5
Jūrmalā 2023. gada 30. martā (prot. Nr. 3, 58. p.)
Kārtība, kādā Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība sedz privātajai izglītības iestādei, kas īsteno licencētu pirmsskolas izglītības programmu, izmaksas par programmas īstenošanu
Izdoti saskaņā ar Izglītības likuma 17. panta pirmo
un 2.1 daļu un Pašvaldību likuma 44. pantu
1. Saistošie noteikumi "Kārtība, kādā Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība sedz privātajai izglītības iestādei, kas īsteno licencētu pirmsskolas izglītības programmu, izmaksas par programmas īstenošanu" (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) nodrošina privātajai izglītības iestādei, kas īsteno licencētu pirmsskolas izglītības programmu, noteikto izmaksu par izglītības programmas īstenošanu un ēdināšanas izdevumu segšanu (turpmāk – atbalsts).
2. Atbalsts ir paredzēts norēķiniem par pirmsskolas izglītības programmas apguvi privātā izglītības iestādē par bērnu no pusotra gada vecuma līdz brīdim, kad tiek uzsākta pamatizglītības ieguve, ja bērns ir reģistrēts Valsts izglītības informācijas sistēmā (turpmāk – informācijas sistēma) uzņemšanai pašvaldības vispārējās izglītības iestādē un nesaņem pirmsskolas izglītības pakalpojumu pašvaldības dibinātā izglītības iestādē.
3. Atbalsta piešķiršanas gadījumā Pašvaldība nodrošina arī atbalstu par bērna ēdināšanas pakalpojuma izmaksām privātā izglītības iestādē saskaņā ar 8. punktā minēto Jūrmalas domes lēmumu.
4. Atbalstu piešķir pamatojoties uz bērna likumiskā pārstāvja (turpmāk – vecāks) Jūrmalas valstspilsētas administrācijai (turpmāk – Centrālā administrācija) iesniegtu iesniegumu (1. pielikums).
5. Tiesības saņemt atbalstu ir gadījumā, ja bērna un vismaz viena vecāka dzīvesvieta ir deklarēta Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā un pēc informācijas sistēmā norādītā vēlamā pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes apmeklēšanas sākuma laika bērnam nav nodrošināts pašvaldības finansēts pirmsskolas izglītības pakalpojums pašvaldības dibinātā pirmsskolas izglītības iestādē, kā arī ja bērns nav reģistrēts citas pašvaldības izglītības iestādē un par šo bērnu pašvaldība neveic attiecīgās pašvaldības padotībā esošās izglītības iestādes uzturēšanas izdevumu finansēšanu.
6. Saņemot iesniegumu, Centrālās administrācijas Izglītības pārvalde pārbauda iesniegumā norādīto datu atbilstību no šādiem valsts reģistriem un pašvaldības informācijas sistēmām: fizisko personu reģistra un valsts informācijas sistēmā esošajiem datiem.
7. Noteikumu 4. punktā minētajam iesniegumam, pievieno šādus dokumentus:
7.1. Izziņu no privātās izglītības iestādes par pakalpojumu sniegšanu attiecīgajam bērnam, norādot datumu ar kuru bērns tiks uzņemts privātajā izglītības iestādē;
7.2. ja iesniegumu sniedz pilnvarota persona, tad jāiesniedz notariāli apliecinātu pilnvaru.
8. Atbalsta apmēru vienam bērnam mēnesī kārtējam saimnieciskajam gadam tiek aprēķināts atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai metodikai un nosaka ar atsevišķu Jūrmalas domes lēmumu un publicē pašvaldības tīmekļa vietnē www.jurmala.lv sadaļā "Izglītība" ne vēlāk kā triju darba dienu laikā pēc lēmuma parakstīšanas.
9. Lēmumu par atbalsta piešķiršanu, vai lēmumu par atteikumu piešķirt atbalstu, atbalsta pārtraukšanu vai atbalsta apmēra izmaiņām pieņem Centrālās administrācijas Izglītības pārvaldes vadītājs. Par pieņemto lēmumu Izglītības pārvalde desmit darba dienu laikā rakstiski informē vecāku un privāto izglītības iestādi.
10. Atbalsta piešķiršanas gadījumā pašvaldība, bērna vecāks un privātā izglītības iestāde noslēdzot trīspusēju līgumu (2. pielikums) par atbalsta izmaksāšanu. Atbalsta apmēru nosaka Centrālās administrācijas Izglītības pārvaldes vadītājs un izmaksu uzsāk pēc tam, kad Centrālajā administrācijā reģistrēts šajā punktā minētais līgums.
11. Lai noslēgtu 10. punktā minēto līgumu, izglītības iestādei jāiesniedz ir iepriekšējā gada izmaksu tāme (3. pielikums).
12. Atbalstu aprēķina proporcionāli no lēmuma spēkā stāšanās brīža, bet atbalsta izmaksu uzsāk pēc līguma stāšanās spēkā.
13. Kad bērns sasniedz vecumu, kurā uzsāk obligāto sagatavošanu pamatizglītības ieguvei, līdzfinansējuma apmērs mainās tā kalendārā gada 1.septembrī, kurā bērnam aprit pieci gadi.
14. Ja vecāks pirmsskolas izglītības pakalpojumu izvēlas saņemt privātajā izglītības iestādē un pretendē uz atbalstu, Centrālās administrācijas Izglītības pārvaldei ir tiesības piedāvāt vietu pašvaldības izglītības iestādē, kas ir tuvāk bērna deklarētajai dzīvesvietai, nekā vecāka izvēlētā privātā izglītības iestāde. Ja vecāks no vietas pašvaldības izglītības iestādē atsakās, atbalsts piešķirts netiek.
15. Pašvaldība, sedzot pirmsskolas izglītības programmas izmaksas šo noteikumu 2. punktā noteiktajos gadījumos, turpina segt šīs izmaksas privātajai izglītības iestādei, ja izglītojamam rakstveidā piedāvāta vieta pašvaldības izglītības iestādē, kurā viņš ir reģistrēts uzņemšanai, bet šā izglītojamā likumīgais pārstāvis no piedāvātās vietas ir atteicies un izglītojamais turpina apgūt pirmsskolas izglītības programmu privātajā izglītības iestādē.
16. Atbalsta izmaksa tiek pārtraukta:
16.1. ar datumu, kad izglītojamā vai vecāku dzīvesvieta tiek deklarēta citā pašvaldībā un izglītojamais turpina izglītības ieguvi privātajā izglītības iestādē;
16.2. ar datumu, ar kuru izglītojamais reģistrēts informācijas sistēmā kā pašvaldības izglītības iestādes izglītojamais;
16.3. ar datumu, kad izglītojamais ir uzņemts vispārējās pamatizglītības programmā;
16.4. ja izglītojamā neattaisnota prombūtne kopumā ir ilgāka par 60 (sešdesmit) dienām kalendārā gada laikā;
16.5. ja izglītojamais mācību gada laikā izbrauc no valsts un turpina izglītības ieguvi citā valstī;
16.6. ja privātā izglītības iestāde, kas īsteno licencētu pirmsskolas izglītības programmu, neatbilst normatīvo aktu noteiktajiem kritērijiem.
17. Ar noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Jūrmalas domes 2022. gada 31. marta saistošie noteikumi Nr. 9 "Kārtība, kādā Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība sedz privātajai izglītības iestādei, kas īsteno licencētu pirmsskolas izglītības programmu, izmaksas par programmas īstenošanu".
Jūrmalas domes priekšsēdētāja R. Sproģe
1. pielikums
Jūrmalas domes
2023. gada 30. marta saistošajiem noteikumiem Nr. 5
(prot. Nr. 3, 58. p.)
Jūrmalas valstspilsētas administrācijai
iesniedzēja vārds, uzvārds |
||||
personas kods |
||||
deklarētā dzīvesvieta |
||||
, |
||||
tālrunis, |
e-pasta adrese |
IESNIEGUMS
Lūdzu piešķirt pašvaldības atbalstu privātajai izglītības iestādei
nosaukums |
juridiskās personas reģistrācijas numurs |
pirmsskolas izglītības pakalpojuma nodrošināšanai manam bērnam
vārds, uzvārds, personas kods |
Pielikumā pievienots:
Apliecinu, ka visa iesniegumā un tā pielikumos minētā informācija, ir pareiza un pilnīga.
Esmu informēts/ta, ka:
1. iesniegumā norādītie personas dati tiks izmantoti, lai identificētu iesnieguma iesniedzēju un izskatītu iesniegumu saskaņā ar Iesniegumu likuma 3. panta otro daļu un saistošajiem noteikumiem, kas nosaka kārtību, kādā pašvaldība sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātai izglītības iestādei, kas īsteno licencētu pirmsskolas izglītības programmu, kā arī lai nodrošinātu saziņu ar iesnieguma iesniedzēju;
2. gadījumā, ja šajā iesniegumā un tā pielikumos ir sniegtas nepatiesas ziņas, Jūrmalas valstspilsētas administrācijai ir tiesības vērsties pret personu, kas sniegusi nepatiesas ziņas, civiltiesiskā un administratīvi tiesiskā kārtībā;
3. personas datu apstrādes pārzinis ir Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība, adrese: Jomas iela 1/5, Jūrmala, LV-2015, elektroniskā pasta adrese: pasts@jurmala.lv, tālrunis: 67093816, personas datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: tālrunis: 67093849, elektroniskā pasta adrese: personasdati@jurmala.lv. Detalizētāka informācija par personas datu apstrādi un personas tiesībām ir pieejama tīmekļa vietnē www.jurmala.lv sadaļā "Personas datu aizsardzība";
4. iesniegumā norādītie personas dati var tikt pārbaudīti informācijas sistēmās, tajā skaitā, Valsts izglītības informācijas sistēmā.
________. gada_____.____________________ | ||
(paraksts, paraksta atšifrējums) |
2. pielikums
Jūrmalas domes
2023. gada 30. marta saistošajiem noteikumiem Nr. 5
(prot. Nr. 3, 58. p.)
LĪGUMS
par pašvaldības atbalstu pirmsskolas izglītības pakalpojuma nodrošināšanai
Jūrmalā, ___.____. 202_. |
Nr. ____________________ |
Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība, reģistrācijas Nr. 40900036698, turpmāk – Pašvaldība, kuras vārdā saskaņā ar Jūrmalas domes 2021. gada 16. decembra saistošajiem noteikumiem Nr. 49 "Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības nolikums" 26.4. apakšpunktu rīkojas Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības izpilddirektors [vārds, uzvārds] no vienas puses,
Privātā pirmsskolas izglītības iestāde "___________", reģistrācijas Nr.____________ (dibinātājs – sabiedrība ar ierobežotu atbildību "___________", reģistrācijas Nr.____________), turpmāk – Iestāde, tās vadītājas [vārds, uzvārds] personā, kura rīkojas pamatojoties uz nolikumu, no otras puses un
[vārds, uzvārds], personas kods ____________ , turpmāk – Bērna likumīgais pārstāvis, no trešās puses, turpmāk atsevišķi vai kopā saukti arī – Puse/-s, pamatojoties uz Ministru kabineta 2015. gada 8. decembra noteikumiem Nr. 709 "Noteikumi par izmaksu noteikšanas metodiku un kārtību, kādā pašvaldība atbilstoši tās noteiktajām vidējām izmaksām sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātai izglītības iestādei" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 709) un Jūrmalas domes 202_. gada __._________ saistošajiem noteikumiem Nr.___ "Kārtība, kādā Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība sedz privātajai izglītības iestādei, kas īsteno licencētu pirmsskolas izglītības programmu, izmaksas par programmas īstenošanu" (turpmāk – Saistošie noteikumi),
noslēdz šo trīspusējo līgumu (turpmāk – Līgums) par Pašvaldības atbalsta piešķiršanu bērna – [vārds, uzvārds], personas kods __________, turpmāk – Bērns, dzīvesvietas adrese: _____________, pirmsskolas izglītības programmas apguvei (turpmāk – Pakalpojums) Iestādē.
1. Līguma priekšmets
1.1. Iestāde sniedz Bērnam Pakalpojumu par normatīvajos aktos noteiktā kārtībā licencētas pirmsskolas izglītības programmas, programmas kods: ___________, apguvi pilnā apmērā, un Pašvaldība piešķir Iestādei pašvaldības atbalstu par Pakalpojuma sniegšanu Bērnam (turpmāk – Atbalsts).
1.2. Pašvaldības Atbalsta apmērs 202__.gadā vienam bērnam ir _________ euro (- ____________________ euro) un ēdināšanas izmaksas – _________ euro (- ____________________ euro) apmeklējuma dienā.
1.3. Atbalsta apmērs ik gadu tiek pārskatīts un tiek noteikts kā mazākais starp Iestādes izmaksām saskaņā ar Līguma 3.5.2. apakšpunktā noteikto tāmi un Pašvaldības aprēķinātajām vidējām izmaksām Pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādēs vienam bērnam iepriekšējā kalendārajā gadā.
1.4. Mainoties 1.2. apakšpunktā noteiktajam Atbalsta apmēram, Jūrmalas valstspilsētas administrācija (turpmāk – Centrālā administrācija) Pašvaldības vārdā nosūta Iestādei un Bērna likumīgajam pārstāvim vēstuli par Atbalsta apmēra izmaiņām kārtējam kalendārajam gadam, kas tiek piemērotas, sākot no kalendārā gada 1. janvāra. Vēstule kļūst par Līguma neatņemamu sastāvdaļu.
1.5. Atbalstu Pašvaldība piešķir, ja vienlaicīgi pastāv visi zemāk minētie priekšnoteikumi:
1.5.1. Bērna un bērna vecāka pamata dzīvesvieta ir deklarēta Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā;
1.5.2. Iestāde ir reģistrēta Izglītības iestāžu reģistrā un īsteno licencētu pirmsskolas izglītības programmu darba dienās ne mazāk kā 12 (divpadsmit) stundas dienā;
1.5.3. Valsts izglītības informācijas sistēmas datu bāzē ir reģistrēti dati, ka Bērns ir uzņemts un apgūst pirmsskolas izglītības programmu Iestādē.
2. Atbalsta izmaksas kārtība
2.1. Atbalstu izmaksu uzsāk pēc Līguma stāšanās spēkā atbilstoši Bērna apmeklējumam Iestādē saskaņā ar Līguma nosacījumiem.
2.2. Centrālā administrācija veic Atbalsta aprēķinu un samaksu Iestādei no Centrālās administrācijas Izglītības pārvaldes vadītāja lēmuma par Pašvaldības atbalsta piešķiršanu spēkā stāšanās brīža atbilstoši Iestādes iesniegtajai atskaitei par Bērna apmeklējumu 10 (desmit) darba dienu laikā pēc Iestādes rēķina saņemšanas, kam pievienota atskaite par Bērna apmeklējumu Iestādē iepriekšējā mēnesī.
2.3. Atbalsts netiek piešķirts par dienām, kad Bērns bez attaisnojoša iemesla neapmeklē Iestādi. Atbalsts tiek aprēķināts proporcionāli Bērna apmeklējuma dienu skaitam. Par attaisnojošu iemeslu uzskatāma Bērna prombūtne veselības stāvokļa pasliktināšanās dēļ, ko apliecina ārsta izsniegta izziņa, vai citi gadījumi, par kuriem Bērna likumīgais pārstāvis Iestādi rakstiski informējis pirms plānotās prombūtnes, kas kopumā nav ilgāka par 60 (sešdesmit) dienām kalendārā gada laikā.
3. Pušu pienākumi un tiesības
3.1. Pašvaldībai ir pienākums pārskaitīt Atbalstu Iestādei Līguma 2. punktā noteiktajā kārtībā.
3.2. Pašvaldībai ir tiesības pārbaudīt Iestādes sniegtos datus, un Iestādei ir pienākums nodrošināt, lai Pašvaldībai būtu pieejama pārbaudes veikšanai nepieciešamā informācija.
3.3. Centrālajai administrācijai Pašvaldības vārdā ir tiesības pieprasīt un Iestādei ir pienākums mēneša laikā atmaksāt Pašvaldībai nepamatoti saņemto Atbalstu saskaņā ar Centrālās administrācijas paziņojumu par konkrētā fakta konstatēšanu.
3.4. Bērna likumīgajam pārstāvim ir pienākums 10 (desmit) darba dienu laikā informēt Puses par izmaiņām kontaktinformācijā (e-pasta adrese, tālrunis).
3.5. Iestādei ir šādi pienākumi:
3.5.1. nodrošināt Pakalpojumu 12 (divpadsmit) stundas katru darba dienu;
3.5.2. līdz kārtējā gada 15. februārim iesniegt Centrālajai administrācijai Iestādes iepriekšējā gada izmaksu tāmi atbilstoši Saistošo noteikumu 10. punktam;
3.5.3. līdz katra mēneša 5. (piektajam) datumam iesniegt Centrālajai administrācijai rēķinu un Iestādes apmeklējuma atskaiti par iepriekšējo mēnesi.
4. Līguma darbības termiņš, tā grozīšanas un izbeigšanas kārtība
4.1. Līgums stājas spēkā ar dienu, kad to ir parakstījušas visas Puses un Līgums ir reģistrēts Centrālajā administrācijā.
4.2. Līgums ir spēkā uz laiku, kamēr Bērns apgūst pirmsskolas izglītības programmu vai līdz dienai, kad:
4.2.1. Bērns tiek reģistrēts Valsts izglītības informācijas sistēmā kā Pašvaldības izglītības iestādes izglītojamais;
4.2.2. Bērna vai vismaz viena vecāka dzīvesvieta tiek deklarēta citā pašvaldībā un Bērns turpina izglītības ieguvi privātajā izglītības iestādē.
4.3. Līgumu var grozīt vai izbeigt pirms tajā noteikto saistību izpildes, Pusēm vienojoties rakstveidā, saskaņā ar Līgumu un Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
4.4. Pašvaldība ir tiesīga vienpusēji atkāpties un izbeigt Līgumu, brīdinot Iestādi un Bērna likumīgo pārstāvi trīs dienas iepriekš uz Līgumā norādītajām e-pasta adresēm vai nosūtot ierakstītā pasta sūtījumā, šādos gadījumos:
4.4.1. Bērna vai vismaz viena vecāka dzīvesvieta nav deklarēta Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā;
4.4.2. Iestāde pārtrauc īstenot Līguma 1.1. apakšpunktā norādīto pirmsskolas izglītības programmu;
4.4.3. Iestāde nepienācīgi pilda Līgumā noteiktās saistības un pēc Centrālās administrācijas rakstveida brīdinājuma saņemšanas turpina tās nepildīt.
4.5. Iestādei vai Bērna likumīgajam pārstāvim ir tiesības vienpusēji izbeigt Līgumu, par to rakstiski brīdinot Pašvaldību vismaz 10 (desmit) darba dienas iepriekš.
5. Citi noteikumi
5.1. Pusēm saskaņā ar Civillikumu ir pienākums atlīdzināt cietušajai Pusei nodarītos tiešos vai netiešos zaudējumus, ja tādi ir radušies tās darbības vai bezdarbības rezultātā, tai skaitā, ja zaudējumi ir radīti sakarā ar Līgumā noteikto paziņošanas pienākumu nepildīšanu un ir konstatēta zaudējumu nodarītāja vaina, zaudējumu esamības fakts un zaudējumu apmērs.
5.2. Puses neatbild par Līguma saistību neizpildi nepārvaramas varas apstākļos, kuri padara neiespējamu Līguma izpildi vai Pušu darbību. Nepārvarama vara Līguma izpratnē ir dabas katastrofas, jebkura rakstura militāras operācijas, epidēmijas, ugunsgrēks, plūdi, vētras, streiki un citi ārkārtēja rakstura faktori, kurus Puses nevarēja paredzēt Līguma izpildes laikā.
5.3. Katra no Pusēm trīs dienu laikā informē otru Pusi par iepriekš minētās nepārvaramas varas iestāšanos. Ja nepārvaramas varas apstākļi turpinās ilgāk kā trīs mēnešus, Puses vienojas par tālāko sadarbību un Līguma spēkā esamību.
5.4. Puses atzīst Līgumā norādīto kontaktinformāciju (adresi, e-pasta adresi, tālruni u.c.) par tādu, kur tās ir sasniedzamas savstarpējās tiesiskajās attiecībās. Ja rakstveida paziņojumu sūta pa pastu ierakstītā vēstulē, uzskatāms, ka tas adresātam paziņots septītajā dienā pēc tā nodošanas pastā.
5.5. Visus ar Līgumu saistītos strīdus un domstarpības Puses risina savstarpēju sarunu ceļā. Ja Puses nevienojas sarunu ceļā, strīdi un domstarpības izšķirami tiesā saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem.
5.6. Līgums sagatavots uz __ (___) lapām un pielikums – Tāme uz __ (___) lapām trīs eksemplāros, katrai Pusei pa vienam eksemplāram. Visiem līguma eksemplāriem ir vienāds juridiskais spēks.
6. Pušu rekvizīti un paraksti
Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība Reģ. Nr. 40900036698 Adrese: Jomas iela 1/5, Jūrmala, LV-2015 Banka: akciju sabiedrība "Citadele banka" Kods: PARXLV22 Konta Nr.: LV84PARX0002484572001 Tālrunis: 67093800, fakss: 67093991 e-pasta adrese: pasts@jurmala.lv |
_________________________ _________________________ ___.___._______. |
Iestāde Reģ. Nr. Juridiskā adrese: Banka: Kods: Konta Nr.: Tālrunis: e-pasta adrese: |
________________________ ________________________ ___.___._______. |
Bērna likumīgā pārstāvja vārds, uzvārds Personas kods: Deklarētās dzīvesvietas adrese: Tālrunis: e-pasta adrese: |
________________________ ________________________ ___.___._______. |
3. pielikums
Jūrmalas domes
2023. gada 30. marta saistošajiem noteikumiem Nr. 5
(prot. Nr. 3, 58. p.)
__________________________________ (iestādes nosaukums), reģistrācijas Nr.________________,
___________________________________________ (juridiskā adrese)
_______. gada izmaksu tāme pēc naudas plūsmas uzskaitītiem
izdevumiem,
atbilstoši izdevumu klasifikācijai pa ekonomiskajām kategorijām (EKK)
Nr. |
Nosaukums |
EKK |
Izdevumi _____. pārskata gads |
1 |
Atalgojums |
1100 |
|
(Aprēķinātā bruto darba samaksa visiem darbiniekiem) | |||
2 |
Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas |
1200 |
|
3 |
Komandējumi un dienesta braucieni |
2100 |
|
(komandējuma dienas nauda, transporta, viesnīcas izmaksas) | |||
4 |
Pakalpojumi |
2200 |
|
(piemēram, komunālie maksājumi, sakaru, pasta izdevumi, transporta pakalpojumi, noma, reklāma, apsardze, remonts, apdrošināšana, tīrīšana, atkritumu savākšana, grāmatvedības, juridiskie, banku pakalpojumi u.tml.) | |||
4.1. |
no tiem: izdevumi par komunālajiem pakalpojumiem |
2220 |
|
5 |
Krājumi, materiāli, energoresursi, preces, biroja preces un inventārs |
2300 |
|
(izejvielas, pamatmateriāli un palīgmateriāli uzņēmuma darbības nodrošināšanai, mazvērtīgais inventārs, kā arī citas preces uzņēmuma vajadzībām) | |||
5.1. |
no tiem: ēdināšanas izdevumi |
2363 |
|
6 |
Izdevumi periodikas iegādei |
2400 |
|
7 |
Pamatlīdzekļu nolietojums |
|
|
8 |
Izdevumi kopā: |
|
|
(8.r.=1.r.+2.r.+3.r.+4.r.+5.r.+6.r.+7.r.) |
|||
9 |
Izdevumi kopā, neieskaitot ēdināšanas izdevumus: |
|
|
(8.r.=1.r.+2.r.+3.r.+4.r.+5.r.-5.1.r.+6.r.+7.r.) |
|||
10 |
Valsts budžeta mērķdotācija |
|
|
(pedagogu atalgojumam, valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, mācību līdzekļu iegādei) | |||
11 |
Izglītojamo skaits pārskata gada 1.septembrī (11.r.=11.1.r.+11.2.r.) |
|
|
11.1. |
no tiem: 1,5–4 gadi |
|
|
11.2. |
no tiem: izglītojamo skaits, kuriem īsteno obligāto sagatavošanu pamatizglītības apguvei |
|
|
12 |
Izmaksas uz vienu audzēkni pārskata gada 1 mēnesī pa vecuma grupām: |
X |
|
12.1. |
1,5–4 gadi (12.1.r.= (9.r.+10.r.)/11.r./12) |
|
|
12.2. |
Izglītojamie, kuriem īsteno obligāto sagatavošanu pamatizglītības apguvei (12.2.r.= (((9.r.+10.r.)/11.r.*11.2.r.)-10.r.)/11.2.r./12) |
|
Apliecinu, ka uzrādītie dati ir pareizi, pilnīgi un atbilst uzņēmuma gada pārskata datiem, kas tiek iesniegti Valsts ieņēmumu dienestā
Paskaidrojuma raksts
Jūrmalas domes 2023. gada 30. marta saistošajiem noteikumiem Nr. 5 "Kārtība,
kādā Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība sedz privātajai izglītības iestādei, kas
īsteno licencētu pirmsskolas izglītības programmu, izmaksas par programmas
īstenošanu"
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | 1.1. saistošo noteikumu izdošanas mērķis –
saistošie noteikumi izstrādāti, lai noteiktu kārtību, kādā Jūrmalas
valstspilsētas pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) nodrošina privātajai
izglītības iestādei, kas īsteno licencētu pirmsskolas izglītības
programmu, noteikto izmaksu par programmas īstenošanu segšanu; 1.2. problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi – pirmsskolas izglītības vecuma bērnu skaits, kas ir reģistrēts rindā uz pašvaldības dibinātām pirmsskolas izglītības iestādēm ir lielāks nekā pašvaldības dibinātās pirmsskolas izglītības iestādes tos var uzņemt, tāpēc rodas problēma ar vecāka atgriešanos darba tirgū; 1.3. pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums – saistošie noteikumi noteic, kādā kārtība tiek piešķirams atbalsts privātās pirmsskolas izglītības apmeklējumam, pastāvošajā tiesiskajā regulējumā nebija iekļauti noteikumi par to kādi dokumenti jāiesniedz, nepilnīga kārtība kādā pārtrauc pašvaldības atbalsta izmaksu, izmaiņas, kas skar atbalsta apmēru vienam bērnam mēnesī kārtējam saimnieciskajam gadam nosaka ar atsevišķu Jūrmalas domes lēmumu. 1.4. ja norādītās problēmas risināšanai nav tiesiskā regulējuma, tad skaidro, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība – nav attiecināms; 1.5. iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības – nav attiecināms. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | 2.1. saistošo noteikumu īstenošanas
fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus
aprēķinus: 2.1.1. samazina vai palielina ieņēmumu daļu – nav attiecināms; 2.1.2. samazina vai palielina izdevumu daļu – nav attiecināms; 2.1.3. ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā (piemēram, vai, lai īstenotu saistošos noteikumus, jāsamazina finansējums citām pozīcijām); 2.2. informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi (saistībā ar 5., 6. sadaļu) – paredzams, ka šo noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot pašvaldības jaunas institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | 3.1. sociālā ietekme – saistošie noteikumi
nodrošina izglītības iespēju pirmsskolas izglītības programmā bērniem,
kuriem pašvaldība nevar nodrošināt vietu pašvaldības dibinātā
pirmsskolas izglītības iestādē; 3.2. ietekme uz vidi – nav attiecināms; 3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību, iekļaujot informāciju par to, vai saistošie noteikumi: 3.3.1. ietekmēs (piemēram, uzlabos, atjaunos, pasliktinās) vai neietekmēs cilvēku veselību – nav attiecināms; 3.3.2. nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā – nav attiecināms; 3.3.3. radīs jaunas tiesības vai uzliks jaunus pienākumus veselības jomā – nav attiecināms; 3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, norādot: 3.4.1. vai ar saistošajiem noteikumiem tiks veicinātas uzņēmējdarbības aktivitātes, jaunu uzņēmumu veidošanās un esošo uzņēmumu attīstība un izaugsme, kā arī paaugstināta to konkurētspēja – saistošie noteikumi labvēlīgi ietekmēs uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, jo vecākiem dotā iespēja atteikties no pašvaldības izglītības iestādes pakalpojuma gadījumā, ja bērns jau ir uzsācis apmeklēt privāto izglītības iestādi, nodrošinās privātajām izglītības iestādēm lielāku pastāvīgo klientu skaitu; 3.4.2. kuri uzņēmēji ir saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa un vai tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai jaunas tiesības, uzliks jaunus pienākumus vai nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas, veicinās tiesību realizēšanu, uzlabos pakalpojumu pieejamību u.c.; 3.5. ietekme uz konkurenci – nav attiecināma. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | 4.1. institūcija, kurā privātpersona var
vērsties saistošo noteikumu piemērošanā – Jūrmalas valstspilsētas
administrācijas Izglītības pārvalde; 4.2. galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību – saistošajos noteikumos ir iestrādāti iesniedzamie dokumenti, lai saņemtu atbalsta izmaksu privātās izglītības iestādes apmeklējumam un kārtība kādā pārtrauc pašvaldības atbalsta izmaksu; 4.3. paredzētās administratīvo procedūru izmaksas – nav paredzētas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | 5.1. pašvaldību funkcijas, kuru izpildei
tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi – saistošie noteikumi
izstrādāti, lai nodrošinātu un gādātu par iedzīvotāju izglītību, tostarp
nodrošinātu atbalstu privātās izglītības iestādes izmaksu segšanai;
5.2. pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā – pašvaldības Jūrmalas valstspilsētas administrācijas Izglītības pārvaldes personālresursi. Netiks veidotas jaunas darba vietas un netiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi jau esošajiem darbiniekiem. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | 6.1. saistošo noteikumu izpildē iesaistītās
institūcijas, ir Jūrmalas valstspilsētas administrācijas Izglītības
pārvalde. Nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai
reorganizācija; 6.2. izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi – tikai cilvēkresursi. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | 7.1. vai saistošie noteikumi ir piemēroti
iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir
vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai; 7.2. samērīguma tests: 7.2.1. vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai – pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīma mērķa sasniegšanai; 7.2.2. vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai – nav attiecināms; 7.2.3. vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša – pašvaldības rīcība ir atbilstoša. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Sabiedrības viedokļa noskaidrošana tiks
veikta atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajam –
informācija ievietota pašvaldības tīmekļvietnē www.jurmala.lv un sniegta
iespēja ikvienam interesentam iesniegt savus priekšlikumus un
komentārus. 8.1. sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības, nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā – nenotika; 8.2. izmantotais sabiedrības līdzdalības veids – pēc noteikumus izskatīšanas Izglītības komitejas sēdē, to projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļa vietnē www.jurmala.lv, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli; 8.3. sabiedrības pārstāvji neizteica priekšlikumus un iebildumus; 8.4. pēc šo noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai – netika saņemti viedokļi; 8.5. no institūcijām netika saņemti viedokļi un atzinumi; 8.6. informācija par cita veida saziņu un konsultācijām – nenotika. |
Jūrmalas domes priekšsēdētāja R. Sproģe