Rēzeknes novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Rēzeknes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 1
Rēzeknē 2023. gada 6. aprīlī
Rēzeknes novada pašvaldības nolikums
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu un 49. pantu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi nosaka Rēzeknes novada pašvaldības (turpmāk arī – pašvaldības) institucionālo sistēmu un darba organizāciju, tostarp, pašvaldības administrācijas struktūru, publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūru, pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtību, kārtību, kādā Domes deputāti un pašvaldības administrācija pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus, kārtību, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem, kārtību, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā, kārtību, kādā organizējama publiskā apspriešana, kārtību, kādā iedzīvotāji var piedalīties Domes un tās komiteju sēdēs, citus Pašvaldības likumā noteiktos jautājumus.
2. Pašvaldības teritorijai ir šāds iedalījums:
2.1. Dricānu apvienība – Dricānu pagasts, Gaigalavas pagasts, Kantinieku pagasts, Nagļu pagasts, Ozolmuižas pagasts, Rikavas pagasts, Sakstagala pagasts, Stružānu pagasts;
2.2. Kaunatas apvienība – Čornajas pagasts, Griškānu pagasts, Kaunatas pagasts, Mākoņkalna pagasts, Stoļerovas pagasts;
2.3. Nautrēnu apvienība – Audriņu pagasts, Bērzgales pagasts, Ilzeskalna pagasts, Lendžu pagasts, Nautrēnu pagasts, Vērēmu pagasts;
2.4. Maltas apvienība – Feimaņu pagasts, Lūznavas pagasts, Maltas pagasts, Ozolaines pagasts, Pušas pagasts, Silmalas pagasts;
2.5. Viļānu apvienība – Dekšāres pagasts, Sokolku pagasts, Viļānu pagasts, Viļānu pilsēta.
II. Pašvaldības institucionālā sistēma
2.1. Dome, Domes komitejas, to skaitliskais sastāvs un kompetence
3. Pašvaldības iedzīvotāju pārstāvību nodrošina to ievēlēta pašvaldības lēmējinstitūcija – Rēzeknes novada dome (turpmāk arī – Dome), kas atbilstoši Pašvaldības domes vēlēšanu likumam sastāv no 19 (deviņpadsmit) deputātiem. Dome no deputātu vidus ievēlē Domes priekšsēdētāju, Domes priekšsēdētāja vietnieku un komiteju locekļus.
4. Dome no pašvaldības Domes deputātiem ievēl šādas komitejas:
4.1. Finanšu komiteju 8 (astoņu) locekļu sastāvā;
4.2. Izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteju 8 (astoņu) locekļu sastāvā;
4.3. Sociālo un veselības aizsardzības jautājumu komiteju 8 (astoņu) locekļu sastāvā;
4.4. Tautsaimniecības attīstības jautājumu komiteju 8 (astoņu) locekļu sastāvā;
4.5. Teritoriālo komiteju 8 (astoņu) locekļu sastāvā.
5. Finanšu komiteja:
5.1. nodrošina pašvaldības budžeta projekta izstrādāšanu, izskata citu komiteju sagatavotos budžeta projekta priekšlikumus un iesniedz tos izskatīšanai Domes sēdē;
5.2. sniedz atzinumu par budžeta projektu, tajā izdarāmajiem grozījumiem, kā arī par prioritātēm līdzekļu sadalījumā, ja netiek izpildīta budžeta ieņēmumu daļa;
5.3. sniedz atzinumu par projektiem, kas saistīti ar finanšu resursu izlietošanu, kā arī par Domes lēmumu projektiem, ja šo lēmumu realizācija saistīta ar budžetā neparedzētiem izdevumiem vai grozījumiem budžeta ieņēmumu daļā;
5.4. sniedz priekšlikumus par pašvaldību īpašumu apsaimniekošanu un nomu, tajā skaitā, par zemes nomu, jau noslēgto nomas līgumu pagarināšanu un izbeigšanu, par pašvaldības nekustamā īpašuma nomu, kas atrodas uz citai personai piederošās zemes un pašvaldības zemes nomu, uz kuras atrodas citai personai piederošs nekustamais īpašums, par nedzīvojamā īpašuma (objektu) nomu;
5.5. dod priekšlikumus un sniedz atzinumus par pašvaldības nekustamo īpašumu (mantas) atsavināšanu un iegūšanu;
5.6. izskata amatpersonu, iestāžu, komisiju, padomju, darba grupu budžeta līdzekļu pieprasījumus un projektus;
5.7. sniedz atskaiti Domei par pašvaldības budžeta izpildi, iesniedzot informāciju par līdzekļu izlietojumu līdz 1. jūlijam, 1. oktobrim un 1. janvārim.
5.8. pēc deputātu rakstiska pieprasījuma atbilstoši Valsts kases noteiktajai formai izsniedz ikmēneša atskaiti par budžeta izpildi;
5.9. izskata un dod atzinumus jautājumos par nekustamā īpašuma nodokļu atvieglojumu piemērošanu;
5.10. izskata jautājumus par kapitālsabiedrību, kurās pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja, darbību;
5.11. sagatavo Domes lēmuma projektus vai izskata saņemtos Domes lēmumu projektus, kas saistīti ar pašvaldības finanšu līdzekļu ieguldīšanu;
5.12. izskata jautājumus par jaunu pašvaldības iestāžu vai to struktūrvienību finansēšanu;
5.13. izvērtē un dod priekšlikumus par investīciju projektu sagatavošanu, apstiprināšanu un realizāciju;
5.14. izvērtē pašvaldības gada publisko pārskatu un sniedz atzinumu Domei.
6. Izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteja:
6.1. sniedz atzinumus par izglītības, kultūras un sporta politiku novadā;
6.2. sagatavo izskatīšanai Domes sēdē jautājumus:
6.2.1. par izglītību un kultūru;
6.2.2. par sportu un brīvā laika nodarbībām;
6.2.3. par jaunatnes lietām;
6.2.4. par sadarbību ar biedrībām, nodibinājumiem un citām pilsoniskās sabiedrības organizācijām;
6.2.5. par budžeta līdzekļu pieprasījumu no amatpersonām, iestādēm, komisijām, padomēm un darba grupām, kas ir komitejas kompetencē;
6.2.6. par iesniegtajiem priekšlikumiem par investīciju projektu sagatavošanu, apstiprināšanu un realizāciju izglītības, kultūras un sporta jomā;
6.2.7. par izglītības, kultūras un sporta iestāžu darbības izvērtēšanu;
6.3. sniedz atzinumu par lēmumu projektiem nolikuma 6.2. apakšpunktā minētajos jautājumos, sagatavo priekšlikumus izglītības, kultūras un sporta jomu attīstībai, organizē un vada pašvaldības politikas izstrādi un īstenošanu minētajās jomās;
6.4. pirms 6.2.5. un 6.2.6. punktos paredzēto jautājumu izskatīšanas domē, iesniedz Finanšu komitejā izskatīšanai iepriekšminētos jautājumus kopā ar komitejas atzinumiem;
6.5. izskata jautājumus par Rēzeknes novada pašvaldības Centrālās pārvaldes Izglītības un sporta pārvaldes, pašvaldības izglītības, kultūras un sporta iestāžu, tajā skaitā Kultūras un tūrisma pārvaldes, Rēzeknes novada sporta skolas, utt., un to struktūrvienību darbību;
6.6. izvērtē pārskatus par izglītības kultūras un sporta jautājumiem;
6.7. sniedz atzinumus par jautājumiem, kas ir komitejas kompetencē;
6.8. sniedz priekšlikumus par izglītības, kultūras un sporta jomas iestāžu amatpersonu iecelšanu amatā;
6.9. veic citus pienākumus, atbilstoši Domes lēmumiem un Domes priekšsēdētāja uzdevumā.
7. Sociālo un veselības aizsardzības jautājumu komiteja:
7.1. sniedz atzinumus par pašvaldības sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu sistēmas pilnveidošanu;
7.2. sagatavo izskatīšanai Domes sēdē jautājumus:
7.2.1. par sociālo palīdzību un sociālajiem pakalpojumiem;
7.2.2. par palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā;
7.2.3. par pašvaldības dzīvojamo telpu izīrēšanu, apmaiņu, dzīvojamās telpas īres līguma izbeigšanu, u.tml.;
7.2.4. par veselības aprūpi un aizsardzību;
7.2.5. par ārvalstnieku un bezvalstnieku jautājumiem;
7.2.6. par budžeta līdzekļu pieprasījumu no amatpersonām, iestādēm, komisijām, padomēm un darba grupām, kas ir komitejas kompetencē;
7.2.7. par iesniegtajiem priekšlikumiem par investīciju projektu sagatavošanu, apstiprināšanu un realizāciju sociālās un veselības aprūpes jautājumu jomā;
7.2.8. par sociālās un veselības aprūpes iestāžu darbības izvērtēšanu;
7.3. sniedz atzinumus par lēmumu projektiem nolikuma 7.2. apakšpunktā minētajos jautājumos, sagatavo priekšlikumus sociālās un veselības jautājumu jomas attīstībai, organizē un vada pašvaldības politikas izstrādi un īstenošanu minētajā jomā;
7.4. pirms 7.2.6. un 7.2.7. punktos paredzēto jautājumu izskatīšanas domē, iesniedz Finanšu komitejā izskatīšanai iepriekšminētos jautājumus kopā ar komitejas atzinumiem;
7.5. izvērtē pārskatus par sociālās palīdzības, sociālo pakalpojumu un veselības aizsardzības jautājumiem;
7.6. izskata jautājumus par Rēzeknes novada pašvaldības Sociālā dienesta, pašvaldības sociālās aprūpes iestāžu darbību un veselības aprūpes pakalpojuma pieejamību pašvaldībā;
7.7. sniedz atzinumus par jautājumiem, kas ir komitejas kompetencē;
7.8. sniedz priekšlikumus par sociālās un veselības aprūpes jomas iestāžu amatpersonu iecelšanu amatā;
7.9. veic citus pienākumus atbilstoši Domes lēmumiem un Domes priekšsēdētāja uzdevumā.
8. Tautsaimniecības attīstības jautājumu komiteja:
8.1. sniedz atzinumus par pašvaldības attīstības stratēģijas, attīstības programmas, teritorijas plānošanas un investīciju piesaistīšanas politikas jautājumos;
8.2. sagatavo izskatīšanai Domes sēdē jautājumus:
8.2.1. par teritorijas attīstības plānu un apbūves kārtību, arī saistībā ar sabiedriski nozīmīgām būvēm (publiskai lietošanai paredzētām ēkām) un jaunu ražotņu izveidošanu vai esošo paplašināšanu;
8.2.2. par investīciju projektu sagatavošanu, apstiprināšanu un realizāciju;
8.2.3. par īpašumu un teritorijas izmantošanu, tajā skaitā par degradētajām teritorijām, to klasifikāciju, teritorijas sakārtošanu un labiekārtošanu, teritorijas apstādījumu plānošanu, par dabas un vēstures pieminekļu apzināšanu;
8.2.4. par vides attīstības politiku;
8.2.5. par būvniecības procesiem;
8.2.6. par zemes un zemes dzīļu lietām, izņemot zemes nomu, un vides aizsardzību;
8.2.7. par starptautisko sadarbību un tūrismu;
8.2.8. par satiksmes organizāciju;
8.2.9. par uzņēmējdarbības attīstības sekmēšanas jautājumiem;
8.2.10. par pašvaldības autoceļu tīkla uzturēšanu un attīstību;
8.2.11. par pašvaldības atļauju un licenču izsniegšanu komercdarbības veikšanai;
8.2.12. par budžeta līdzekļu pieprasījumu no amatpersonām, iestādēm, komisijām, padomēm un darba grupām, kas ir komitejas kompetencē;
8.3. sniedz atzinumus par lēmumu projektiem nolikuma 8.2. apakšpunktā minētajos jautājumos, sagatavo priekšlikumus pašvaldības teritorijas attīstības un uzņēmējdarbības attīstības sekmēšanas jomās, organizē un vada politikas izstrādi un īstenošanu minētajās jomās;
8.4. pirms 8.2.2. un 8.2.12. punktos paredzēto jautājumu izskatīšanas domē, iesniedz Finanšu komitejā izskatīšanai iepriekšminētos jautājumus kopā ar komitejas atzinumiem;
8.5. sniedz atzinumus par jautājumiem, kas ir komitejas kompetencē;
8.6. veic citus pienākumus atbilstoši Domes lēmumiem un Domes priekšsēdētāja uzdevumā.
9. Teritoriālā komiteja:
9.1. sniedz atzinumus par Rēzeknes novada teritoriālo vienību attīstības politiku;
9.2. sagatavo izskatīšanai Domes sēdē jautājumus:
9.2.1. par Rēzeknes novada teritoriālo vienību pārvaldes jautājumiem;
9.2.2. par apvienības pārvalžu jautājumiem, to skaitā Viļānu pilsētas, apvienības pārvalžu teritoriālo vienību, finanšu un personāla politikas, kā arī materiāltehniskajiem jautājumiem,
9.2.3. par bāriņtiesu darbības jautājumiem;
9.2.4. par sabiedrisko kārtību un drošību;
9.2.5. par Rēzeknes novada teritoriālajās vienībās sniegto pašvaldības pakalpojumu, tajā skaitā komunālo pakalpojumu, kvalitātes uzlabošanu un pašvaldības iestāžu pakalpojumu maksas (tarifu) apstiprināšanu;
9.2.6. par jaunu pašvaldības iestāžu un to struktūrvienību izveidošanu, reorganizāciju un likvidāciju teritoriālajās vienībās;
9.2.7. par pašvaldības iestāžu – apvienību pārvalžu darbības gada plānu izstrādi un citiem ar apvienību pārvalžu darbību saistītiem jautājumiem;
9.2.8. par budžeta līdzekļu pieprasījumu no amatpersonām, iestādēm, komisijām, padomēm un darba grupām, kas ir komitejas kompetencē;
9.2.9. par iesniegtajiem priekšlikumiem par investīciju projektu sagatavošanu, apstiprināšanu un realizāciju;
9.2.10. par sadarbību ar pašvaldībām, kuras teritoriāli robežojas ar pašvaldību.
9.3. sniedz atzinumus par lēmumu projektiem nolikuma 9.2. apakšpunktā minētajos jautājumos, sagatavo priekšlikumus pašvaldības teritorijas pārvaldības jomā, organizē un vada politikas izstrādi un īstenošanu minētajā jomā;
9.4. pirms 9.2.9. un 9.2.10 .punktos paredzēto jautājumu izskatīšanas domē, iesniedz Finanšu komitejā izskatīšanai iepriekšminētos jautājumus kopā ar komitejas atzinumiem;
9.5. izvērtē pārskatus par pašvaldības iestāžu – apvienības pārvalžu, bāriņtiesas un Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas darbības jautājumiem;
9.6. sniedz atzinumus par jautājumiem, kas ir komitejas kompetencē;
9.7. sniedz priekšlikumus par bāriņtiesas, pašvaldības iestāžu – apvienības pārvalžu – amatpersonu iecelšanu amatā;
9.8. veic citus pienākumus atbilstoši Domes lēmumiem un Domes priekšsēdētāja uzdevumā.
2.2. Domes priekšsēdētāja un Domes priekšsēdētāja vietnieka pilnvaras
10. Domes darbu vada Domes priekšsēdētājs. Domes priekšsēdētājs īsteno savas pilnvaras Pašvaldību likuma 17. pantā noteikto tiesību ietvaros, kā arī:
10.1. reprezentē pašvaldību;
10.2. koordinē un ierosina jautājumu izskatīšanu Domes komitejās, komisijās un padomēs;
10.3. vada Finanšu komitejas, Rēzeknes pilsētas un Rēzeknes novada sadarbības teritorijas Civilās aizsardzības komisijas darbu, darbojas komitejās, komisijās, darba grupās, valdēs un padomēs, kurās viņu ievēlē Dome;
10.4. koordinē pašvaldības budžeta izstrādi un organizē tā izpildes lietderības kontroli;
10.5. dod saistošus rīkojumus Domes priekšsēdētāja vietniekam, pašvaldības izpilddirektoram, pašvaldības izpilddirektora vietniekam, pašvaldības administrācijas vadītājiem un darbiniekiem, ciktāl tas ir nepieciešams Domes priekšsēdētāja pilnvaru īstenošanai;
10.6. pārstāv pašvaldību un Domi attiecībās ar valsti, citām pašvaldībām vai jebkuru citu personu, vai arī pilnvaro personas, kas veic pašvaldības vai Domes interešu pārstāvniecību Ministru kabinetā un citās valsts pārvaldes vai pašvaldību institūcijās;
10.7. veic biedra funkcijas biedrībās, kurās pašvaldība ir biedrs, vai pilnvaro šīs funkcijas veikt Domes priekšsēdētāja vietniekam vai citai pašvaldības amatpersonai, ja vien Domes lēmumā nav noteikta cita kārtība;
10.8. slēdz publisko tiesību līgumus un paraksta privāto tiesību līgumus atbilstoši pašvaldības darba reglamentā noteiktajai kārtībai;
10.9. paraksta citus juridiskus dokumentus - vēstules, kas adresētas valsts pārvaldes un citām valsts institūcijām, nostiprinājuma lūgumus zemesgrāmatai, paskaidrojumus, prasības pieteikumus un pieteikumus tiesai, sarakstes dokumentus ar tiesībsargājošām iestādēm u.c. dokumentus atbilstoši normatīvos aktos noteiktam pilnvarojumam;
10.10. Domes vārdā Domes apstiprinātā saimnieciskā gada budžeta ietvaros izdod rīkojumus par Domes priekšsēdētāja vietnieka komandējumiem un atvaļinājumiem;
10.11. atver un slēdz kontus kredītiestādēs un valsts kasē;
10.12. koordinē jautājumus, kas attiecas uz sabiedrisko kārtību un drošību, kā arī civilo aizsardzību Rēzeknes novada administratīvajā teritorijā;
10.13. amata zaudēšanas gadījumā nodrošina dokumentācijas un materiālo vērtību nodošanu jaunajam Domes priekšsēdētājam;
10.14. veic citus pienākumus, kas paredzēti likumos, Ministru kabineta noteikumos, Domes lēmumos.
11. Domes priekšsēdētājam ir 1 (viens) Domes priekšsēdētāja vietnieks. Domes priekšsēdētāja vietnieks:
11.1. pilda Domes priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā ar tiesībām parakstīt dokumentus pašvaldības vārdā, tai skaitā, bankas dokumentus, nostiprinājuma lūgumus, u.tml.;
11.2. koordinē pašvaldības teritorijas un infrastruktūras īpašumu un finanšu resursu izmantošanas, vides politikas un uzņēmējdarbības sekmēšanas jautājumus, kā arī kultūras, izglītības un sporta, veselīga dzīvesveida popularizēšanas jautājumus;
11.3. organizē un vada pašvaldības politikas izstrādi un realizāciju, kā arī investīciju piesaisti minētajās jomās;
11.4. savas darbības jomās koordinē Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta līdzekļu piesaistīšanu pašvaldības attīstības projektiem;
11.5. veicina pašvaldības sadarbību ar ministrijām savas darbības jomās;
11.6. vada un koordinē personāla resursu politikas veidošanas jautājumus pašvaldībā;
11.7. vada un koordinē pašvaldības Domes deputātu darbu;
11.8. iesniedz Domes priekšsēdētājam priekšlikumus izveidot darba grupas un komisijas savu pienākumu un tiesību realizācijai, iesaistot tajās pašvaldības administrācijas darbiniekus, pieaicinot speciālistus un pašvaldības teritorijas iedzīvotājus;
11.9. savas darbības jomās organizē pašvaldības iesaistīšanos dažādās pašvaldību, valsts un nevalstiskajās programmās, sadarbojas ar nevalstiskajām organizācijām;
11.10. savas kompetences ietvaros bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pašvaldību attiecībās ar citām pašvaldības vai valsts institūcijām un citās organizācijās;
11.11. Domes pilnvarojuma ietvaros slēdz līgumus pašvaldības vārdā;
11.12. veic citus Domes vai Domes priekšsēdētāja uzdotus uzdevumus.
2.3. Pašvaldības administrācija
12. Pašvaldību noteikto funkciju un izpildes nodrošināšanai Dome izveido pašvaldības administrāciju.
13. Pašvaldības administrāciju veido šādas Domes izveidotās iestādes:
13.1. Centrālā pārvalde;
13.2. Dricānu apvienības pārvalde;
13.3. Kaunatas apvienības pārvalde;
13.4. Maltas apvienības pārvalde;
13.5. Nautrēnu apvienības pārvalde;
13.6. Viļānu apvienības pārvalde;
13.7. Rēzeknes novada bāriņtiesa;
13.8. Rēzeknes novada vēlēšanu komisija;
13.9. Kultūras un tūrisma pārvalde;
13.10. Audriņu pirmsskolas izglītības iestāde;
13.11. Dricānu pirmsskolas izglītības iestāde;
13.12. Gaigalavas pirmsskolas izglītības iestāde;
13.13. Griškānu pirmsskolas izglītības iestāde "Sprīdītis";
13.14. Kaunatas pirmsskolas izglītības iestāde "Zvaniņš";
13.15. Maltas pirmsskolas izglītības iestāde "Dzīpariņš";
13.16. Nautrēnu pirmsskolas izglītības iestāde "Vālodzīte";
13.17. Ozolaines pirmsskolas izglītības iestāde "Jāņtārpiņš";
13.18. Uļjanovas pirmsskolas izglītības iestāde "Skudriņa";
13.19. Silmalas pirmsskolas izglītības iestāde;
13.20. Strūžānu pirmsskolas izglītības iestāde "Zvaniņš";
13.21. Viļānu pilsētas pirmskolas izglītības iestāde;
13.22. Viļānu pagasta pirmskolas izglītības iestāde "Bitīte";
13.23. Dekšāru pamatskola;
13.24. Feimaņu pamatskola;
13.25. Gaigalavas pamatskola;
13.26. Rēznas pamatskola;
13.27. Sakstagala Jāņa Klīdzēja pamatskola;
13.28. Tiskādu pamatskola;
13.29. Verēmu pamatskola;
13.30. Rēzeknes novada speciālā pamatskola;
13.31. Dricānu vidusskola;
13.32. Kaunatas vidusskola;
13.33. Lūcijas Rancānes Makašānu Amatu vidusskola;
13.34. Maltas vidusskola;
13.35. Nautrēnu vidusskola;
13.36. Viļānu vidusskola;
13.37. Maltas Mūzikas skola;
13.38. Viļānu Mūzikas un mākslas skola;
13.39. Rēzeknes novada Sporta skola;
13.40. Rēzeknes novada Sociālais dienests;
13.41. Rēzeknes novada sociālās aprūpes centrs;
13.42. Daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs "Vecružina";
13.43. Veselības un sociālās aprūpes centrs "Viļāni";
13.44. Rēzeknes novada un Rēzeknes valstspilsētas pašvaldību kopīgā iestāde "Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvalde".
14. Pašvaldības iestādes darbojas uz Domes apstiprināta nolikuma pamata.
15. Centrālā pārvalde ir pašvaldības iestāde, kas nodrošina Domes un komiteju organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, pilda citas šajā nolikumā noteiktās funkcijas, un tā sastāv no sekojošām struktūrvienībām:
15.1. Juridiskās un lietvedības nodaļas;
15.2. Finanšu un grāmatvedības nodaļas;
15.3. Attīstības plānošanas nodaļas;
15.4. Informācijas tehnoloģiju nodaļas;
15.5. Izglītības un sporta pārvaldes;
15.6. Saimnieciskā nodrošinājuma nodaļas;
15.7. Būvvaldes;
15.8. Dzimtsarakstu nodaļas;
15.9. Nekustamā īpašuma pārvaldības dienesta;
15.10. Iekšējā audita nodaļas;
15.11. Administratīvās inspekcijas.
16. Centrālās pārvaldes struktūrvienības darbojas uz Centrālās pārvaldes struktūrvienību nolikumiem, kurus izdevis Centrālās pārvaldes vadītājs.
17. Rēzeknes novada teritorijā iedzīvotājiem sniedzamos valsts un pašvaldību pakalpojumus nodrošina arī šādi Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri:
17.1. Dricānu valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs;
17.2. Kaunatas valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs;
17.3. Maltas valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs;
17.4. Rogovkas valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs;
17.5. Viļānu valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs.
18. Pašvaldība savu funkciju efektīvai izpildei ir dibinājusi vai ieguvusi līdzdalību šādās kapitālsabiedrībās:
18.1. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Strūžānu siltums";
18.2. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Maltas dzīvokļu – komunālās saimniecības uzņēmums";
18.3. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Viļānu namsaimnieks";
18.4. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Viļānu siltums";
18.5. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "ALAAS".
19. Atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai no Domes deputātiem un pašvaldības iedzīvotājiem Dome izveido:
19.1. komisijas:
19.1.1. Administratīvo komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;
19.1.2. Administratīvo aktu apstrīdēšanas komisiju 8 (astoņu) locekļu sastāvā;
19.1.3. Politiski represēto personu un nacionālās pretošanās kustības dalībnieku iesniegumu izskatīšanas komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;
19.1.4. Pedagoģiski medicīnisko komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā,
19.1.5. Interešu izglītības un pieaugušo neformālās izglītības programmu licencēšanas komiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;
19.1.6. Komunālo jautājumu komisiju 8 (astoņu) locekļu sastāvā;
19.1.7. Medību koordinācijas komisiju 7 (septiņu) locekļu sastāvā;
19.1.8. Pašvaldības komisiju lēmumu pieņemšanā par lauksaimniecības zemes iegūšanu īpašumā 5 (piecu) locekļu sastāvā;
19.1.9. Publisku izklaides un svētku pasākumu iesniegumu izskatīšanas komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;
19.1.10. Elektroniskās izsoles komisiju īpašumā 5 (piecu) locekļu sastāvā;
19.1.11. 5 (piecas) pastāvīgās kustamas mantas un nekustamā īpašuma atsavināšanas, arī atsavināšanas izsoles kārtībā, telpu un zemes nomas tiesību izsoles komisijas, kuru katras sastāvā ne mazāk kā 4 (četri) locekļi;
19.1.12. Pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanai daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai un šo māju īpašumā vai nomā esošo zemesgabalu labiekārtošanai izveidošanas komisiju 8 (astoņu) locekļu sastāvā;
19.1.13. Konkursa "Atbalsta uzņēmumu radīšanai un attīstībai Rēzeknes novadā" vērtēšanas komisiju ne mazāk kā 5 (piecu) locekļu sastāvā;
19.1.14. Konkursa "Rēzeknes novada uzņēmums" vērtēšanas komisiju ne mazāk kā 6 (sešu) locekļu sastāvā;
19.1.15. Ukrainas civiliedzīvotāju primāri sniedzamā atbalsta – izmitināšanas perioda noteikšanas komisiju 3 (triju) locekļu sastāvā;
19.1.16. Radošo darbu konkursu vērtēšanas komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;
19.1.17. Iepirkuma komisijas atbilstoši Domes apstiprinātajiem iekšējiem normatīvajiem aktiem;
19.1.18. Ētikas komisijas atbilstoši Domes apstiprinātajiem iekšējiem normatīvajiem aktiem;
19.1.19. Rēzeknes valstspilsētas un Rēzeknes novada sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisiju;
19.1.20. Rēzeknes valstspilsētas un Rēzeknes novada sadarbības teritorijas izglītības jautājumu komisiju;
19.1.21. Rēzeknes valstspilsētas un Rēzeknes novada sadarbības teritorijas atkritumu apsaimniekošanas jautājumu komisiju;
19.2. padomes:
19.2.1. Ceļu fonda padomi 10 (desmit) locekļu sastāvā;
19.2.2. Vides aizsardzības fonda padomi 8 (astoņu) locekļu sastāvā.
20. Komisiju un padomju darbību reglamentē Domes apstiprināts nolikums, ja ārējā normatīvā aktā nav noteikts citādi.
21. Dome var lemt par komisiju, padomju un darba grupu izveidošanu atsevišķu pašvaldības funkciju vai uzdevumu veikšanai. Šādas komisijas, padomes un darba grupas tiek izveidotas noteiktu uzdevumu veikšanai uz noteiktu laiku. Izveidotās komisijas, padomes un darba grupas darbojas uz Domes apstiprināta nolikuma pamata atbilstoši 20.punktam, vai to kompetence var tikt noteikta Domes lēmumā, ar kuru tā tiek izveidota.
22. Pašvaldības funkciju vai uzdevumu izpildei un sabiedrības līdzdalības veicināšanai lēmumu pieņemšanā, katrā Rēzeknes novada teritoriālajā vienībā iedzīvotāji, atbilstoši Domes apstiprinātajam iekšējam normatīvajam aktam, ir izveidojuši Iedzīvotāju konsultatīvās padomes:
22.1. Rēzeknes novada Audriņu pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.2. Rēzeknes novada Bērzgales pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.3. Rēzeknes novada Čornajas pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.4. Rēzeknes novada Dekšāres pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.5. Rēzeknes novada Dricānu pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.6. Rēzeknes novada Feimaņu pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.7. Rēzeknes novada Gaigalavas pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.8. Rēzeknes novada Griškānu pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.9. Rēzeknes novada Ilzeskalna pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.10. Rēzeknes novada Kantinieku pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.11. Rēzeknes novada Kaunatas pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.12. Rēzeknes novada Lendžu pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.13. Rēzeknes novada Lūznavas pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.14. Rēzeknes novada Maltas pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.15. Rēzeknes novada Mākoņkalna pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.16. Rēzeknes novada Nagļu pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.17. Rēzeknes novada Nautrēnu pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.18. Rēzeknes novada Ozolaines pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.19. Rēzeknes novada Ozolmuižas pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.20. Rēzeknes novada Pušas pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.21. Rēzeknes novada Rikavas pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.22. Rēzeknes novada Sakstagala pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.23. Rēzeknes novada Silmalas pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.24. Rēzeknes novada Sokolku pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.25. Rēzeknes novada Stoļerovas pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.26. Rēzeknes novada Strūžānu pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.27. 2 (divas) Rēzeknes novada Viļānu pagasta iedzīvotāju konsultatīvās padomes;
22.28. Rēzeknes novada Viļānu pilsētas iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
22.29. Rēzeknes novada Vērēmu pagasta iedzīvotāju konsultatīvo padomi;
23. Pašvaldības funkciju vai uzdevumu izpildei un sabiedrības līdzdalības veicināšanai lēmumu pieņemšanā, Dome ir izveidojusi konsultatīvās komisijas:
23.1. pašvaldības Jaunatnes lietu konsultatīvo komisiju;
23.2. pašvaldības Sporta konsultatīvo komisiju.
24. Pašvaldība savu funkciju izpildei ir pārstāvēta šādās institūcijās:
24.1. biedrībā "Latvijas Pašvaldību savienība":
24.1.1. Latvijas Pašvaldību izpilddirektoru asociācijā;
24.1.2. Latvijas Bāriņtiesu darbinieku asociācijā;
24.1.3. Latvijas Pašvaldību sociālo dienestu vadītāju apvienībā;
24.2. biedrībā "Rēzeknes novada partnerība";
24.3. biedrībā "Latgales tūrisma asociācija";
24.4. nodibinājumā "Lauku ekonomikas attīstībai Rēzeknes novadā";
24.5. Latgales plānošanas reģionā;
24.6. Rāznas nacionālā parka konsultatīvajā padomē.
25. Finanšu pārskata revīziju veikšanai pašvaldība slēdz revīzijas pakalpojumu līgumu ar zvērinātu revidentu vai zvērinātu revidentu komercsabiedrību, kuru darbu apmaksā no pašvaldības budžetā paredzētajiem līdzekļiem.
26. Pašvaldības administrācijas darbības tiesiskuma un lietderības uzraudzības īstenošanai izveidota Centrālās pārvaldes Iekšējā audita nodaļa.
2.4. Pašvaldības izpilddirektora un izpilddirektora vietnieka pilnvaras
27. Pašvaldības izpilddirektora amata kandidātu konkursa komisijas sastāvu un pilnvaras apstiprina ar lēmumu Dome.
28. Pašvaldības administrācijas darbības tiesiskuma un lietderības kontroli īsteno pašvaldības izpilddirektors. Padotību pašvaldības izpilddirektors īsteno pakļautības formā.
29. Pašvaldības izpilddirektors īsteno savas pilnvaras Pašvaldību likuma 22. pantā noteikto tiesību ietvaros, kā arī:
29.1. vada, koordinē un kontrolē pašvaldības administrācijas darbu;
29.2. vada Centrālo pārvaldi un īsteno Centrālās pārvaldes vadītāja kompetenci;
29.3. īstenojot Centrālās pārvaldes vadītāja kompetenci, pieņem darbā un atbrīvo no darba Centrālās pārvaldes darbiniekus ievērojot ārējo un iekšējo normatīvo aktu prasības, nosaka Centrālās pārvaldes amatpersonu un darbinieku pienākumus, amatu likmju skaitu, sagatavo un iesniedz Domei apstiprināšanai Centrālās pārvaldes darbinieku atlīdzību, paraksta koplīgumu ar Centrālās pārvaldes darbiniekiem, pārstāv Centrālo pārvaldi bez īpaša pilnvarojuma;
29.4. 1 (vienu) reiz gadā vai pēc Domes vai Domes priekšsēdētāja pieprasījuma sniedz ziņojumus un pārskatus par savu darbību;
29.5. Domes un šajā nolikumā noteiktajā kārtībā rīkojas ar finanšu līdzekļiem un mantu un veic tiesiskus darījumus un slēdz līgumus;
29.6. savas kompetences ietvaros pārstāv pašvaldību tiesā un attiecībās ar citām pašvaldības vai valsts institūcijām vai pilnvaro citas personas to veikt;
29.7. organizē Domes saistošo noteikumu un citu normatīvo aktu izpildi;
29.8. organizē pašvaldības attīstības programmas projekta, teritorijas plānojuma projekta un budžeta projekta izstrādāšanu, kā arī saimnieciskā un gada publiskā pārskata sagatavošanu;
29.9. pārrauga pašvaldības īpašumu apsaimniekošanu un pašvaldības mantas lietderīgu izmantošanu,
29.10. nodrošina kustamās mantas reģistrāciju (izslēgšanu) no publiskajiem reģistriem, uz kuru attiecas minētais nosacījums, izņemot nekustamos īpašumus;
29.11. piedalās Domes un Domes komiteju sēdēs;
29.12. ir tiesīgs piedalīties komisiju, konsultatīvo padomju un darba grupu sēdēs un iesaistīties tajās izskatāmo jautājumu apspriešanā;
29.13. saskaņā ar Domes lēmumiem vai Domes priekšsēdētāja un Domes priekšsēdētāja vietnieka uzdevumā veic citus pienākumus.
30. Pašvaldības izpilddirektoram ir 1 (viens) vietnieks. Pašvaldības izpilddirektora vietnieks:
30.1. pilda pašvaldības izpilddirektora pienākumus viņa prombūtnes laikā vai viņa uzdevumā;
30.2. īsteno Sociālā dienesta, sociālās aprūpes iestāžu, bāriņtiesas, vēlēšanu komisijas un interešu izglītības darbības uzraudzību;
30.3. koordinē veselības aprūpes institūciju (feldšeru un vecmāšu punktu, ģimenes ārstu prakšu) darbību pašvaldības teritorijā un pārstāv pašvaldību veselības aprūpes jautājumos valsts pārvaldes iestādēs un institūcijās;
30.4. sniedz Domei, Domes priekšsēdētājam, Domes priekšsēdētāja vietniekam un izpilddirektoram priekšlikumus par Sociālā dienesta, sociālās aprūpes institūciju, bāriņtiesas, interešu izglītības iestāžu un citu pašvaldības iestāžu saimnieciskās darbības uzlabošanu un pilnveidošanu;
30.5. veic pašvaldības institūciju saimnieciskās darbības kontroli, tajā skaitā autotransporta, traktortehnikas un citu mehānismu izmantošanas lietderību, transportlīdzekļu nobraukuma un degvielas patēriņa kontroli;
30.6. saskaņā ar Domes lēmumiem vai Domes priekšsēdētāja un Domes priekšsēdētāja vietnieka uzdevumā veic citus pienākumus.
III. Publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūra
31. Administratīvie līgumi, deleģēšanas līgumi un līdzdarbības līgumi tiek noslēgti, pamatojoties uz Domes lēmumu, redakcijā, kas pievienota Domes lēmuma projektam.
32. Deleģēšanas līgumu paraksta Domes priekšsēdētājs.
33. Administratīvo līgumu un līdzdarbības līgumu Domes vārdā slēdz Domes priekšsēdētājs, ja Domes lēmumā nav noteikts citādi.
34. Par starptautisku sadarbības līgumu parakstīšanu lemj Dome un līgumu paraksta Domes priekšsēdētājs.
35. Normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos par līguma slēgšanu lemj Dome. Ja lēmumu par līguma noslēgšanu pieņem Dome, tad lēmumā norāda termiņu, līdz kuram noslēdzams līgums, un par līguma projekta sagatavošanu un līguma noslēgšanu atbildīgo institūciju un amatpersonu.
36. Publisko tiesību līgumu projektu saskaņošanas procedūrai piemērojamas pašvaldības darba reglamenta un pašvaldības Domes izdotā iekšējā normatīvā akta dokumentu un arhīva pārvaldības jomā normas.
IV. Pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtība
37. Pašvaldības administrācijas iestāžu vadītāji var izdot administratīvos aktus autonomās kompetences jautājumos, ja administratīvā akta izdošanas tiesības izriet no likumiem un Ministru kabineta noteikumiem.
38. Dome var deleģēt tiesības (arī ar saistošajiem noteikumiem) izdot administratīvos aktus autonomās kompetences jautājumos, pašvaldības administrācijas iestādēm un amatpersonām citos jautājumos, ja tas nav pretrunā ar augstāka spēka normatīvajiem aktiem.
39. Lai nodrošinātu pašvaldības administrācijas iestāžu vai amatpersonu izdoto administratīvo aktu un faktisko rīcību apstrīdēšanu pašvaldības ietvaros, Dome izveido Administratīvo aktu apstrīdēšanas komisiju.
40. Administratīvo aktu apstrīdēšanas komisijas vadītājs ir Domes priekšsēdētājs. Administratīvo aktu apstrīdēšanas komisijas sastāvā obligāti jābūt:
40.1. pašvaldības izpilddirektoram;
40.2. Centrālās pārvaldes Juridiskās un lietvedības nodaļas vadītājam.
41. Administratīvo aktu apstrīdēšanas komisijas vadītājs ar rīkojumu komisijas darbā var papildus piesaistīt pašvaldības iestāžu vadītājus un darbiniekus, ekspertus, kā arī konsultatīvos nolūkos nevalstisko organizāciju pārstāvjus, pašvaldības iedzīvotājus un citas personas.
42. Pašvaldības administrācijas iestādes vai amatpersonas izdoto administratīvo aktu un faktisko rīcību apstrīd Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
43. Administratīvo aktu apstrīdēšanas komisijas lēmumu pieņemšanas kārtību un darba organizāciju nosaka Domes apstiprināts Administratīvo aktu apstrīdēšanas komisijas nolikums.
44. Ja persona apstrīd administratīvo aktu un prasa atlīdzināt mantiskos zaudējumus vai personisko kaitējumu, arī morālo kaitējumu, tad par to lemj Dome, pirms tam jautājumu izskatot Finanšu komitejā.
V. Kārtība, kādā Domes deputāti un pašvaldības administrācija pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus
45. Domes priekšsēdētājs, Domes priekšsēdētāja vietnieks, pašvaldības izpilddirektors un pašvaldības izpilddirektora vietnieks pieņem apmeklētājus 1 (vienu) reizi nedēļā Centrālās pārvaldes telpās (darba kabinetos) – Atbrīvošanas alejā 95A, Rēzeknē – pirmdienās vai, ja pirmdiena iekrīt svētku dienā, pirmajā darba dienā pēc svētku dienas no plkst. 10.00 līdz 14.00.
46. Domes deputāti organizē apmeklētāju pieņemšanu ne retāk kā 2 (divas) reizes mēnesī apmeklētājam iepriekš piesakoties individuāli noteiktā pieņemšanas laikā un vietā, kas publicēts pašvaldības internetā vietnē www.rezeknesnovads.lv.
47. Informāciju par deputātu pieņemšanas laikiem, vietām un kontaktinformāciju pieteikumiem var saņemt valsts un pašvaldību vienotajos klientu apmeklētāju centros, apvienību pārvaldēs un to teritoriālā iedalījuma vienībās, kā arī Centrālajā pārvaldē.
48. Pašvaldības iestāžu vadītāji un darbinieki apmeklētājus pieņem attiecīgās pašvaldības institūcijas darba laikā atbilstoši institūcijā noteiktajiem apmeklētāju pieņemšanas laikiem, kuri izvietojami redzamā vietā institūcijas ēkā un publicējami pašvaldības internetā vietnē www.rezeknesnovads.lv.
49. Iesniegumu izskata un atbildi sniedz pašvaldības iestāde, kuras kompetencē ir attiecīgais jautājums. Pašvaldībai adresētu iesniegumu var iesniegt jebkurā valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā, apvienības pārvaldē un tās teritoriālā iedalījuma vienībā, kā arī Centrālajā pārvaldē, kura to nodod pašvaldības iestādei pēc piekritības. Dokumentu aprites kārtību pašvaldībā nosaka pašvaldības Domes izdots iekšējais normatīvais akts dokumentu un arhīva pārvaldības jomā.
50. Mutvārdos izteiktos iesniegumus, ja uz tiem nav iespējams sniegt atbildi tūlīt, pašvaldības institūcijas darbinieks, kas tos pieņem, noformē rakstveidā (norādot vārdu, uzvārdu, dzīves vai uzturēšanās vietu) un ievēro tos pašus reģistrācijas un izskatīšanas noteikumus, kādi attiecas uz rakstveida iesniegumiem.
51. Saņemot anonīmu iesniegumu vai iesniegumu, kas noformēts neatbilstoši normatīvo aktu prasībām, tas reģistrējams un pēc tā reģistrēšanas Domes priekšsēdētājs vai pašvaldības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par iesnieguma tālāku virzību. Ja pašvaldībai ir pienākums reaģēt uz iesniegumā norādīto informāciju, tad pašvaldības darbinieks, kurš izskata iesniegumu, iesniedz ziņojumu savam tiešajam vadītājam, kas pieņem lēmumu par jautājuma turpmāko virzību.
52. Izskatot iesniegumu, iegūt informāciju ir attiecīgās pašvaldību institūcijas vai darbinieka pienākums, izņemot normatīvos aktos noteiktos gadījumus, kad informācijas iegūšana ir personas pienākums. Persona pēc iespējas piedalās informācijas iegūšanā un izvērtēšanā.
53. Ikvienai personai ir tiesības iegūt informāciju par viņa iesnieguma virzību pašvaldības institūcijās un līdz iesnieguma izskatīšanai ir tiesības iesniegt iesnieguma papildinājumus un precizējumus.
VI. Kārtība, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem
54. Pašvaldības manta ir izmantojama likumīgi un atbilstoši iedzīvotāju interesēm, novēršot tās izšķērdēšanu un nelietderīgu izmantošanu.
55. Pašvaldības amatpersonas ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem rīkojas Domes noteiktajā kārtībā. Dome apstiprina kārtību kādā pašvaldības amatpersonas un darbinieki rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem.
56. Pašvaldības amatpersonai un darbiniekam ir pienākums rūpīgi izturēties pret pašvaldības mantu.
57. Jebkurai pašvaldības amatpersonas vai darbinieka rīcībai ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem jābūt likumīgai, lietderīgai, samērīgai, efektīvai un atbilstošai apstiprinātajam pašvaldības budžetam.
58. Rīkojoties ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem, pašvaldības amatpersonām savā darbībā ir jāizvērtē korupcijas un interešu konflikta riski un apstākļi saskaņā ar normatīvo aktu nosacījumiem.
59. Pašvaldības kontus kredītiestādēs un Valsts kasē, kuros tiek saņemti pašvaldības naudas līdzekļi administrē Centrālās pārvaldes Finanšu un grāmatvedības nodaļa. Darījumos ar pašvaldības naudas līdzekļiem un kontiem kredītiestādēs un Valsts kasē pašvaldību pārstāv Domes priekšsēdētājs kopā ar Centrālās pārvaldes Finanšu un grāmatvedības nodaļas atbildīgajiem darbiniekiem. Valsts kasē iesniedzamos pašvaldības pārskatus autorizē Domes priekšsēdētājs kopā ar Centrālās pārvaldes Finanšu un grāmatvedības nodaļas atbildīgajiem darbiniekiem.
60. Ar pašvaldības budžetā piešķirtajiem finanšu līdzekļiem pašvaldības iestādes vai institūcijas vadītājs rīkojas lietderīgi, kā gādīgs un rūpīgs saimnieks. Pašvaldības iestādei budžetā paredzēto līdzekļu pārtēriņš bez Domes lēmuma par attiecīgiem budžeta grozījumiem nav pieļaujams.
VII. Kārtība, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā
61. Sabiedrības iesaistes mērķis ir sekmēt efektīvu, atklātu un atbildīgu sabiedrības iesaistīšanos pašvaldības darbā, tādējādi paaugstinot pašvaldības darba kvalitāti un atbilstību tās administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēm.
62. Saziņai ar iedzīvotājiem pašvaldība par pašvaldības budžeta līdzekļiem izdod pašvaldības informatīvo izdevumu "Rēzeknes Novada Ziņas", kurš ir pieejams iedzīvotājiem bez maksas, un uztur pašvaldības tīmekļa vietni www.rezeknesnovads.lv, kā arī citu pašvaldības teritoriālo vienību tīmekļa vietnes un informatīvos materiālus.
63. Pēc nepieciešamības Domes priekšsēdētājs, Domes priekšsēdētāja vietnieks, pašvaldības izpilddirektors un izpilddirektora vietnieks organizē tikšanās ar preses un citu plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem, lai sabiedrībai paustu viedokli atsevišķos jautājumos, atbildētu uz jautājumiem, informētu par pašvaldības administrācijas darbu.
64. Pašvaldība sabiedrībai sniedz patiesu un objektīvu informāciju, izmantojot ne tikai oficiālo tīmekļa vietni un informatīvo izdevumu, bet arī sociālos tīklus.
65. Sabiedrības iesaiste pašvaldības darbā notiek, organizējot apmeklētāju pieņemšanu un konsultēšanu par pašvaldības darbības jomām, publisko apspriešanu, iedzīvotāju sapulces sabiedrības viedokļa noskaidrošanu ne tikai par pašvaldības izdotiem saistošajiem noteikumiem, bet arī aptauju veidā par citiem iedzīvotājiem svarīgiem jautājumiem, kā arī organizējot pašvaldības referendumu.
66. Lai veicinātu vietējās pašvaldības iedzīvotāju līdzdalību vietējās nozīmes jautājumu lemšanā, pašvaldība var rīkot pašvaldības referendumu par Vietējo pašvaldību referendumu likumā noteiktajiem jautājumiem un tajā noteiktā kārtībā.
67. Pašvaldības teritorijas attīstības veicināšanai un vietējo kopienu iedzīvotāju interešu pārstāvībai pašvaldība izveido Iedzīvotāju padomes, kuru izveidošanas un darbības nosacījumus paredz padomes nolikumā – saistošajos noteikumos.
68. Pašvaldība savā darbībā atbalsta pilsoniskās sabiedrības organizācijas (biedrības un nodibinājumus), kas darbojas pašvaldības administratīvajā teritorijā.
69. Pašvaldība sadarbojas ar Rēzeknes novadā reģistrētām biedrībām un nodibinājumiem, Centrālās pārvaldes amatu sarakstā iekļaujot uzņēmējdarbības attīstības speciālistus, kuri koordinē un uztur kontaktus ar biedrībām un nodibinājumiem pašvaldībā, citu pašvaldību nevalstiskajām organizācijām, konsultē biedrības par iniciatīvu konkursiem un atskaitēm, kā arī sniedzot materiālu atbalstu nevalstisko organizāciju īstenotām aktivitātēm Domes izdotos normatīvos aktos noteiktā kārtībā.
70. Domes komitejas izskata nevalstisko organizāciju iesniegumus un sniedz Domei priekšlikumus par dažādiem biedrību un nodibinājumu darbības jautājumiem, sagatavo budžeta līdzekļu pieprasījumu ikgadējā finansējuma saņemšanai biedrību un nodibinājumu darbības atbalstam.
71. Pašvaldības atsevišķu funkciju vai uzdevumu pildīšanā sabiedrības loceklis var piedalīties, iesaistoties šī nolikuma 19. punktā minēto komisiju, 22. punktā minēto konsultatīvo padomju un 23. punktā minēto konsultatīvo komisiju, darbā šo institūciju nolikumos noteiktā kārtībā.
72. Pašvaldība ar sabiedrības iesaistes palīdzību īsteno līdzdalības budžetu atbilstoši ikgadējā pašvaldības budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem.
73. Saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu publicē pašvaldības tīmekļa vietnē www.rezeknesnovads.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu, kas nav mazāks par 2 (divām) nedēļām.
74. Sabiedrība viedokli par saistošo noteikumu projektu noteiktajā termiņā nosūta uz e-pastu: saistosie.viedokli@rezeknesnovads.lv. Vienlaikus ar viedokli un saistošo noteikumu nosaukumu, par kuru viedoklis tiek izteikts, fiziska persona norāda savu vārdu, uzvārdu, deklarēto dzīvesvietu, faktisko dzīvesvietu, ja tā atšķiras no deklarētās, bet juridiska persona norāda nosaukumu, reģistrācijas numuru, juridisko adresi, likumisko pārstāvi. Viedoklis, kura iesniedzējs nav identificējams, kura saturs nav attiecināms uz konkrēto saistošo noteikumu projekta tekstu vai nav saprotams, par kuru saistošo noteikumu projektu tas izteikts, vai viedoklis, kura saturs ir objektīvi nesaprotams vai aizskarošs, netiek ņemts vērā.
75. Saņemtos viedokļus par saistošo noteikumu projektu pašvaldība reģistrē, Domes lēmumā par saistošo noteikumu nodošanu sabiedrības viedokļa noskaidrošanai norādītais pašvaldības atbildīgais speciālists vai institūcija tos apkopo un atspoguļo saistošo noteikumu projekta paskaidrojuma rakstā, norādot iesniedzēju, vērā ņemtos viedokļus, vērā neņemtos viedokļus un pamatojumu. Pēc viedokļu apkopošanas un atspoguļošanas paskaidrojuma rakstā saistošie noteikumi tiek virzīti izskatīšanai attiecīgās Domes komitejas vai Domes komiteju sēdēs.
76. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai netiek nodoti saistošie noteikumi par pašvaldības budžetu, kā arī saistošie noteikumi teritorijas plānošanas jomā, kur piemērojama citos normatīvajos aktos noteiktā apspriešanas kārtība.
VIII. Kārtība, kādā organizējama publiskā apspriešana
77. Lai nodrošinātu iedzīvotāju līdzdalību īpaši svarīgu vietējās nozīmes jautājumu izlemšanā, gadījumos, kas noteikti šajā nolikumā vai citos normatīvajos aktos, ar Domes lēmumu visā pašvaldības teritorijā vai tās daļā, var tikt organizēta publiskā apspriešana. Publiskā apspriešana jārīko:
77.1. par pašvaldības administratīvās teritorijas robežu grozīšanu;
77.2. par teritoriālā iedalījuma vienību robežu grozīšanu;
77.3. par pašvaldības attīstības programmām un projektiem, kas būtiski ietekmē pašvaldības iedzīvotājus;
77.4. ja tiek celta sabiedriski nozīmīga būve;
77.5. ja būvniecība būtiski ietekmē vides stāvokli, iedzīvotāju sadzīves apstākļus vai nekustamā īpašuma vērtību;
77.6. ja apbūve paredzēta publiskā lietošanā esošā teritorijā.
78. Dome var pieņemt lēmumu rīkot publisko apspriešanu par citiem jautājumiem, kas nav minēti šā nolikuma 77. punktā, izņemot jautājumus:
78.1. par pašvaldības amatpersonu iecelšanas vai atbrīvošanas no amata jautājumiem;
78.2. par pašvaldības iekšējās darba organizācijas jautājumiem;
78.3. par pašvaldības sniegto pakalpojumu maksu;
78.4. kas attiecas uz konkrētu fizisku vai juridisku personu, it sevišķi administratīvu aktu;
78.5. kas saistīti ar pašvaldības budžetu, kā arī nodokļu vai nodevu likmēm;
78.6. kas ir citu institūciju kompetencē.
79. Par publiskās apspriešanas rīkošanu ne vēlāk kā 1 (vienu) mēnesi pēc attiecīga ierosinājuma saņemšanas attiecīgās Dome var lemt pēc:
79.1. ne mazāk kā 2/3 Domes deputātu iniciatīvas;
79.2. ne mazāk kā 5 (piecu) procentu pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas.
79.3. Domes priekšsēdētāja iniciatīvas;
79.4. citos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos.
80. Iesniedzot ierosinājumu publiskās apspriešanas sarīkošanai, norāda:
80.1. tās datumu un termiņus;
80.2. paredzamā jautājuma iespējamo formulējumu;
80.3. publiskās apspriešanas rezultātu aprēķināšanas metodiku;
80.4. publiskās apspriešanas veidlapas formu;
80.5. minimālo iedzīvotāju skaitu, kuriem jāpiedalās publiskajā apspriešana, lai publisko apspriešanu uzskatītu par notikušu.
81. Publiskās apspriešanas ilgums nav mazāks par 3 (trīs) nedēļām, ja normatīvajos aktos nav noteikts citādi.
82. Par publiskās apspriešanas rīkošanu un rezultātu apkopošanu atbildīgs ir pašvaldības izpilddirektors, kura pienākums ir nodrošināt pausto viedokļu apkopošanu, publicēt pašvaldības informatīvajā izdevumā un pašvaldības tīmekļa vietnē www.rezeknesnovads.lv ziņojumu (kopsavilkumu) par apspriešanas rezultātiem, kā arī publicēt pieņemto Domes lēmumu, kurā izmantoti publiskās apspriešanas rezultāti.
83. Šajā nolikumā noteiktā publiskās apspriešanas kārtība nav piemērojama attiecībā uz publisko apspriešanu, kas tiek organizēta attīstības plānošanas vai būvniecības normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos.
84. Dome, pieņemot lēmumu, ņem vērā, ka publiskās apspriešanas rezultātiem ir konsultatīvs raksturs.
85. Publiskās apspriešanas organizēšanu sedz no pašvaldības budžeta.
IX. Kārtība, kādā iedzīvotāji var piedalīties Domes un Domes komiteju sēdēs
86. Ikviens iedzīvotājs var piedalīties Domes un tās komiteju sēžu atklātajās daļās, pirms sēdes piesakoties pie Centrālās pārvaldes Juridiskās un lietvedības nodaļas sēžu sekretāra-protokolista (turpmāk arī – sēžu sekretārs-protokolists), nosaucot savu, vārdu, uzvārdu, uzrādot personu apliecinošu dokumentu. Ja iedzīvotājs nokavē Domes vai Domes komitejas sēdes sākumu un nav pieteicies pie sēžu sekretāra-protokolista, viņam var liegt dalību sēdē. Sēdes slēgtā daļa iedzīvotājam ir jāpamet pēc pirmā attiecīgās Domes vai Domes komitejas sēdes vadītāja uzaicinājuma.
87. Ja Domes vai Domes komitejas sēde notiek attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferenci, un iedzīvotājs vēlas tajā piedalīties, viņš ne vēlāk kā 1 (vienu) darba dienu pirms attiecīgās sēdes piesaka dalību sēdē, nosūtot uz e-pasta adresi lietvedība@rezeknesnovads.lv. Centrālās pārvaldes Informācijas un tehnoloģiju nodaļa nosūta iedzīvotājam uz viņa norādīto elektroniskā pasta adresi pieslēgšanās saiti ne vēlāk kā 1 (vienu) stundu pirms sēdes sākuma.
88. Iedzīvotājam, kas piedalās Domes vai Domes komitejas sēdē, nav tiesību piedalīties debatēs, ja sēdes vadītājs nedod vārdu, vai jebkādā veidā traucēt sēdes gaitu.
89. Personai, kura ir pilnvarota pārstāvēt kolektīvā iesnieguma iesniedzējus, ir tiesības pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā ziņot par kolektīvo iesniegumu Domes vai Domes komitejas sēdē, kurā tas tiek izskatīts, kā arī piedalīties tā apspriešanā un debatēs.
X. Domes lēmumu projektu pieejamība
90. Domes kārtējās sēdes darba kārtība, Domes lēmumu projekti tiek publicēti pašvaldības tīmekļa vietnē www.rezeknesnovads.lv 3 (trīs) darba dienas pirms Domes kārtējās sēdes, izņemot lēmumu projektus, kas ir iekļauti Domes sēdes darba kārtībā pēc šā termiņa, kā arī lēmuma projektus, kas skar Pašvaldību likuma 27. panta ceturtajā daļā minētos jautājumus.
XI. Tiešsaistes videokonferences sarunu rīka izmantošana Domes un Domes komitejas sēdē
91. Domes priekšsēdētājs var noteikt, ka Domes sēdes norisē tiek izmantots tiešsaistes videokonferences sarunu rīks, ja:
91.1. valstī, valsts daļā vai Rēzeknes novadā izsludināta ārkārtējā situācija vai izņēmuma stāvoklis, kas saistīts ar veselības apdraudējumu, vai ir noteikti pārvietošanās, pulcēšanās ierobežojumi;
91.2. sasaukta Domes ārkārtas sēde;
91.3. Domes deputāts Domes sēdes laikā atrodas citā vietā un veselības stāvokļa vai komandējuma dēļ nevar ierasties Domes sēdes norises vietā.
92. Domes komitejas priekšsēdētājs var noteikt, ka Domes komitejas sēdes norisē tiek izmantots tiešsaistes videokonferences sarunu rīks, ja:
92.1. valstī, valsts daļā vai Rēzeknes novadā izsludināta ārkārtējā situācija vai izņēmuma stāvoklis, kas saistīts ar veselības apdraudējumu, vai ir noteikti pārvietošanās, pulcēšanās ierobežojumi;
92.2. sasaukta Domes komitejas ārkārtas sēde;
92.3. komitejas loceklis Domes komitejas sēdes laikā atrodas citā vietā un veselības stāvokļa vai komandējuma dēļ nevar ierasties Domes komitejas sēdes norises vietā.
XII. Noslēguma jautājumi
93. Nolikums stājas spēkā 2023. gada 1. maijā.
94. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos atzīt par spēku zaudējušiem Rēzeknes novada pašvaldības 2021. gada 1. jūlija saistošos noteikumus Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums".
95. Nolikuma 66. punkts par pašvaldības referendumu stājas spēkā 2024. gada 1. janvārī.
96. Nolikuma 72. punkts piemērojams no 2025. gada 1. janvāra.
Rēzeknes novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietniece Ē. Teirumnieka
Paskaidrojuma raksts
Rēzeknes novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem "Rēzeknes novada
pašvaldības nolikums"
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Šobrīd pašvaldības darba organizācijas
jautājumus, kā arī jautājumu par pašvaldības pārvaldes organizācijas,
lēmumu pieņemšanas kārtības, iedzīvotāju tiesības un pienākumus vietējā
pārvaldē nosaka Rēzeknes novada pašvaldības 2021. gada 1. jūlija
saistošie noteikumi Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums",
turpmāk \– Saistošie noteikumi Nr. 1 (parakstīti 01.07.2021., stājušies
spēkā 02.07.2021.). 2023. gada 1. janvārī stājies spēkā Pašvaldību likums. Atbilstoši Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6.punktam, dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību Pašvaldību likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši Pašvaldību likumā ietvertajam pilnvarojumam. Līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar Pašvaldību likumu. Ņemot vērā iepriekšminēto, nepieciešams izdodot jaunus saistošos noteikumus. Saistošo noteikumu izdošanas pamatojums – Pašvaldību likuma 49. pants. Saistošie noteikumi nosaka pašvaldības institucionālo sistēmu un darba organizāciju, tostarp: 1) pašvaldības administrācijas struktūru; 2) publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūru; 3) pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtību; 4) kārtību, kādā domes deputāti un pašvaldības administrācija pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus; 5) kārtību, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem; 6) kārtību, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā; 7) kārtību, kādā organizējama publiskā apspriešana; 8) kārtību, kādā iedzīvotāji var piedalīties domes un tās komiteju sēdēs; 9) citus likumā noteiktos jautājumus. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Ietekme uz budžetu nav konstatēta. Saskaņā ar Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 7. punktu finansējums līdzdalības budžetam jāparedz, sākot no 2025. gada. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošie noteikumi neparedz ietekmi uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi, ietekmi uz konkurenci, jo nosaka pašvaldības darba pamatprincipus, administratīvo struktūru un darba organizāciju. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Saistošo noteikumu piemērošanas jautājumos
privātpersona var vērsties Rēzekne novada pašvaldības iestādē –
Centrālajā pārvaldē – Atbrīvošanas alejā 95A, Rēzeknē vai jebkurā no
Rēzeknes novada pašvaldības iestādēm – Dricānu apvienības pārvaldē,
Kaunatas apvienības pārvaldē, Maltas apvienības pārvaldē, Nautrēnu
apvienības pārvaldē, Viļānu apvienības pārvaldē un to teritoriālajās
vienībās. Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošie noteikumi nosaka Rēzeknes novada pašvaldības institucionālo sistēmu un darba organizāciju. Papildu cilvēkresursu iesaiste saistošo noteikumu īstenošanā netiek paredzēta. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Izpildes nodrošināšanai papildu resursi nav
nepieciešami. Ar Pašvaldību likuma spēkā stāšanos ir paredzēta jauna institūta izveide ir Iedzīvotāju padome, ko pašvaldība var izveidot saskaņā ar Pašvaldību likuma 58. pantu un saistošo noteikumu 67. punktu. Par padomes izveidošanu tiek pieņemts domes lēmums un izdoti saistošie noteikumi – padomes nolikums, kurā paredz padomes izveidošanas un darbības nosacījumus. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā
mērķa sasniegšanas nodrošināšanai. Saistošo noteikumu mērķis ir nodrošināt Rēzeknes novada pašvaldības nolikuma atbilstību augstāka spēka normatīvo aktu prasībām, tai skaitā Pašvaldību likumam. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta
trešajai daļai saistošo noteikumu projekts 2023. gada 22. februārī
nodots sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, publicējot Rēzeknes novada
pašvaldības tīmekļa vietnē www.rezeknesnovads.lv. Viedokļa izteikšanas
termiņš noteikts divas nedēļas no publicēšanas dienas un pagarināts vēl
uz divām nedēļām. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai saistošo noteikumu projekts "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums" nosūtīts Rēzeknes novada pašvaldības pagastu un Viļānu pilsētas konsultatīvajām padomēm. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanas termiņā līdz 2023. gada 20. martam sabiedrības viedokļi nav saņemti. |
Rēzeknes novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietniece Ē. Teirumnieka