• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2023. gada 8. maija rīkojums Nr. 234 "Par atļauju Jurim Žilko savienot amatus". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 10.05.2023., Nr. 88 https://www.vestnesis.lv/op/2023/88.8

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 235

Par atļauju Edgaram Mekšam savienot amatus

Vēl šajā numurā

10.05.2023., Nr. 88

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 234

Pieņemts: 08.05.2023.

OP numurs: 2023/88.8

2023/88.8
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 8 Pēdējās nedēļas laikā 11 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr. 234

Rīgā 2023. gada 8. maijā (prot. Nr. 22 20. §)

Par atļauju Jurim Žilko savienot amatus

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050), izskatot Jura Žilko 2023. gada 24. janvāra lūgumu atļaut savienot Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda padomes (turpmāk – padome) locekļa amatu ar Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes priekšsēdētāja amatu, konstatēja:

1.1. saskaņā ar likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā"  (turpmāk – likums) 4. panta otro daļu par valsts amatpersonām ir uzskatāmas arī personas, kuras ieņem padomes locekļa amatu. Saskaņā ar likuma 7. panta sesto daļu 4. panta otrajā daļā minētā amatpersona papildus likuma 6. panta ceturtajā daļā minētajiem nosacījumiem var savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar amatu arodbiedrībā vai citu amatu, uzņēmuma līguma, pilnvarojuma izpildi vai saimniecisko darbību individuālā komersanta statusā vai reģistrējoties Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējam saskaņā ar likumu "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli", ja šī savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta attiecīgās publiskas personas iestādes vadītāja vai viņa pilnvarotas personas rakstveida atļauja;

1.2. saskaņā ar likuma 8.1 panta pirmo daļu personai, kura, stājoties valsts amatpersonas amatā, vienlaikus ieņem citu amatu un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, saņemot amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, ir pienākums pirms iecelšanas, ievēlēšanas vai apstiprināšanas amatā rakstveidā iesniegt šai amatpersonai (institūcijai) lūgumu atļaut valsts amatpersonas amatu savienot ar citu amatu;

1.3. Ministru kabinets ir institūcija, kas saskaņā ar likuma 7. panta sestās daļas 2. punktu ir kompetenta izsniegt atļauju padomes locekļa amatu savienot ar citu amatu;

1.4. saskaņā ar Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma 11. panta pirmo daļu izlīdzināšanas fonda darbības pārraudzībai Ministru kabinets izveido Padomi. Padomes kompetenci nosaka Ministru kabineta 2016. gada 12. janvāra noteikumi Nr. 25 ''Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda padomes nolikums'' (turpmāk – noteikumi Nr. 25);

1.5. saskaņā ar noteikumu Nr. 25 1. punktu padome nodrošina pašvaldību finanšu izlīdzināšanas un pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda darbības pārraudzību;

1.6. saskaņā ar noteikumu Nr. 25 6. punktu padomei ir noteikti šādi pienākumi:

1.6.1. pārraudzīt Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma  izpildi;

1.6.2. pārraudzīt saskaņā ar Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma 9. panta otro daļu izdoto normatīvo aktu izpildi;

1.6.3. saskaņā ar Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma 12. panta otro daļu pieņemt lēmumu par pašvaldību savstarpējo norēķinu parādiem un septiņu darbdienu laikā nosūtīt to Valsts kasei izpildei;

1.6.4. izskatīt un apkopot valsts un pašvaldību institūciju priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likumā, kā arī ar to saistītajos normatīvajos aktos un sniegt atzinumus par tiem;

1.6.5. ja nepieciešams, izstrādāt priekšlikumus Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma un ar to saistīto normatīvo aktu piemērošanas uzlabošanai;

1.7. J. Žilko pilda Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes priekšsēdētāja amata pienākumus. Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes priekšsēdētāja amata pienākumi ir savas kompetences ietvaros organizēt Rīgas plānošanas reģiona darbu atbilstoši Reģionālās attīstības likuma prasībām. Saskaņā ar Reģionālās attīstības likuma 5. panta pirmo daļu plānošanas reģions ir atvasināta publiska persona. Tās lēmējorgāns ir plānošanas reģiona attīstības padome. Saskaņā ar Reģionālās attīstības likuma 16.1 panta pirmo daļu plānošanas reģions atbilstoši kompetencei nodrošina reģiona attīstības plānošanu, koordināciju, pašvaldību un citu valsts pārvaldes iestāžu sadarbību. Atbilstoši Reģionālās attīstības likuma 16.1 panta otrajai daļai plānošanas reģiona attīstības padome apstiprina plānošanas reģiona nolikumu un budžetu, var izveidot, reorganizēt un likvidēt plānošanas reģiona iestādes un kapitālsabiedrības, var lemt par dalību biedrībās un nodibinājumos, var noteikt atlīdzību par padomes priekšsēdētāja, padomes locekļu un administrācijas darbinieku pienākumu pildīšanu un tās izmaksāšanas kārtību, var noteikt plānošanas reģiona sniegto maksas pakalpojumu veidus un samaksas apmēru.

2. Izvērtējot noteikumu Nr. 25 6. punktā noteiktos Padomes pienākumus kopsakarā ar Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes priekšsēdētāja amata pienākumiem, secināms, ka Padomes locekļa amata savienošana ar Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes priekšsēdētāja amatu interešu konfliktu nerada, netiks ierosināti un pieņemti lēmumi vai veiktas citas darbības, kas varētu skart J. Žilko kā valsts amatpersonas personiskās un mantiskās intereses, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai.

3. Ņemot vērā minētos apsvērumus un likuma 8.1 panta piekto daļu, atļaut J. Žilko savienot padomes locekļa amatu ar Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes priekšsēdētāja amatu.

4. Atbilstoši likuma vispārīgajam regulējumam amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un valsts amatpersonas ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas atļauju savienot amatus, J. Žilko ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību amatpersonas ētikas normām, ja, pildot padomes locekļa amatu vai Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes priekšsēdētāja amatu, pastāv iespēja, ka J. Žilko var nonākt interešu konflikta situācijā.

5. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76. panta otro daļu, 188. panta otro daļu un 189. panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no šā rīkojuma spēkā stāšanās dienas.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Finanšu ministrs A. Ašeradens

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!