• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Siguldas novada domes 2023. gada 13. aprīļa saistošie noteikumi Nr. 3 "Par reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, Siguldas novada pašvaldībā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 29.05.2023., Nr. 102 https://www.vestnesis.lv/op/2023/102.28

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Siguldas novada domes saistošie noteikumi Nr. 7

Grozījumi Siguldas novada pašvaldības domes 2022. gada 13. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 48 "Par Siguldas novada pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošo dzīvojamo telpu īres maksas noteikšanas kārtību"

Vēl šajā numurā

29.05.2023., Nr. 102

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Siguldas novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 3

Pieņemts: 13.04.2023.

OP numurs: 2023/102.28

2023/102.28
RĪKI

Siguldas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 2 Visi

Siguldas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 3

Siguldā 2023. gada 13. aprīlī

Par reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, Siguldas novada pašvaldībā

APSTIPRINĀTI
ar Siguldas novada pašvaldības domes
2023. gada 13. aprīļa lēmumu (prot. Nr. 5, 13. §)

PRECIZĒTI
ar Siguldas novada pašvaldības domes
2023. gada 18. maija lēmumu (prot. Nr. 7, 3. §)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
45. panta otrās daļas 4. punktu,
Reklāmas likuma 7. panta trešo daļu,
Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma
21. panta trešo daļu, 22.1 panta otro daļu,
likuma "Par nodokļiem un nodevām" 12. panta pirmās daļas
7. punktu, Ministru kabineta 2005. gada 28. jūnija
noteikumu Nr. 480 "Noteikumi par kārtību,
kādā pašvaldības var uzlikt pašvaldības nodevas
12. un 16.1 punktu, Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra
noteikumu Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja
reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās,
kas vērstas pret publisku vietu" 28. un 45. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka reklāmu, reklāmas objektu, izkārtņu, afišu, sludinājumu, citu informatīvo materiālo (turpmāk – reklāma), kā arī priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas, izmantošanas, uzraudzības un kontroles kārtību, pašvaldībai piederošo afišu stabu un sludinājumu stendu izmantošanas kārtību publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Siguldas novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) administratīvajā teritorijā, kā arī atbildību par noteikumu neievērošanu.

2. Noteikumos ir lietoti šādi termini:

2.1. afišapaziņojums vai reklāmas plakāts par kultūras pasākumiem, koncertiem, izrādēm, sporta pasākumiem, izstādēm u.tml. ar norādītu pasākumu norises laiku un vietu;

2.2. īslaicīga reklāma akcijas, sludinājumi, drukātie plakāti, afišas un citi informatīvie materiāli, ja to izvietošanas laiks nav ilgāks par diviem mēnešiem;

2.3. norāde – informācija par iestādes, uzņēmuma vai objekta atrašanās vietu (uzņēmuma norādē tiek atspoguļots uzņēmuma nosaukums, braukšanas virziens un attālums līdz uzņēmumam), kas izvietota ne tieši uz attiecīgā objekta, ar piesaisti zemei/konkrētai vietai;

2.4. pašreklāma – obligāti izvietojama reklāma uz reklāmas objekta, kas informē par iespēju izvietot reklāmu konkrētajā vietā;

2.5. Siguldas pilsētas centrs – Siguldas pilsētas teritorijas daļa saskaņā ar noteikumu pielikumu Nr. 1;

2.6. pakalpojumu sniegšanas vietai piesaistītais zemesgabals – zemesgabals, uz kura atrodas pakalpojumu sniegšanas vieta vai pakalpojumu sniegšanas vietai piegulošais zemesgabals. Šo noteikumu aspektā "pakalpojumu sniegšanas vietai piegulošais zemesgabals" reklāmas izvietošanai izmantojams viena reklāmas objekta izvietošanai (gadījumā, ja ir vairāki reklāmas īpašnieki, tie jāgrupē vienā reklāmas objektā) tikai tajā gadījumā, ja uz pakalpojuma sniegšanas vietā esošā zemesgabala reklāmas objektu izvietot nav iespējams, piemēram, zemes platības neesamības dēļ.

3. Noteikumu mērķis ir veidot harmoniski attīstītu un sakārtotu vidi un nodrošināt pašvaldībai raksturīgās arhitektūras, pilsētas, apdzīvotu vietu un lauku ainavu saglabāšanu.

4. Noteikumi neattiecas uz funkcionālo informāciju, valsts un pašvaldības institūciju norādēm (ceļa zīmes, transporta pieturvietu zīmes, ielu nosaukumu norādes u.tml.), kas izgatavotas pēc iepriekš apstiprināta tipveida etalona.

II. Reklāmas izvietošanas pamatprincipi

5. Tiesības pašvaldībā izvietot reklāmu, kā arī priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus ir fiziskajām un juridiskajām personām noteikumos noteiktajā kārtībā, kas pašvaldības būvvaldē (turpmāk – Būvvalde) ir saņēmušas reklāmas izvietošanas atļauju, ievērojot Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības, kā arī pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumentos noteikto. Patvaļīga reklāmas un priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana ir aizliegta.

6. Par afišu izvietošanu uz pašvaldībai piederošiem afišu stabiem tiek piemērota pašvaldības nodeva, atbilstoši noteikumiem. Par citu reklāmas objektu izvietošanu pašvaldībā nodevas netiek piemērotas.

7. Par reklāmas konstrukciju drošību un elektroinstalācijas pieslēguma atbilstību normatīvajiem aktiem, ekspluatācijas prasībām un demontāžu, sakārtojot reklāmas izvietošanas vietu (fasādes krāsojumu, labiekārtojumu utt.), ir atbildīgs reklāmas īpašnieks.

8. Siguldas pilsētas un pašvaldības ciemu teritorijās atļauts izvietot pašvaldībā reģistrēto saimnieciskās darbības veicēju reklāmas (t.sk. reklāmas par pašvaldībā reģistrēta saimnieciskās darbības veicēja ārpus pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem, pasākumiem un precēm), kā arī citu saimnieciskās darbības veicēju reklāmas par pašvaldībā sniegtajiem pakalpojumiem, pasākumiem un precēm.

9. Pašvaldībā ir aizliegts:

9.1. izvietot reklāmu, kas nav realizēta atbilstoši reklāmas izvietošanas atļaujai, Būvvaldē saskaņotajai skicei vai fotomontāžai, kā arī reklāmu, kurā nav izpildīti reklāmas izvietošanas atļaujā norādītie nosacījumi;

9.2. izmantot reklāmu ar skaņas un smaržas efektiem;

9.3. izmantot reklāmā gaismas iekārtas ar bākuguņu veida efektu un gaismas kastes ar mainīgiem attēliem, kā arī digitālos ekrānus;

9.4. izvietot reklāmu uz tiltiem, ceļu pārvadiem, elektroapgādes, apgaismes un citiem stabiem un balstiem, inženiertehniskām būvēm, elektrības sadales kastēm, transformatoriem un citiem inženiertehnisko komunikāciju būvju elementiem, ceļu satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem un informatīvajām norādēm, pilsētas labiekārtojuma elementiem, kā arī kokiem un apstādījumiem;

9.5. izvietot reklāmu uz žogiem, izņemot izkārtni, kas izvietota uz metāla plāksnes (līdz A3 formātam);

9.6. izvietot reklāmu uz erkeriem, balkoniem, lodžijām, ja saskaņā ar būvniecības dokumentāciju tajos nav speciāli paredzēta vieta reklāmas izvietošanai;

9.7. izvietot reklāmu teritorijās, kuru zemes lietošanas veids vai plānotā (atļautā) izmantošana saskaņā ar Siguldas novada teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem ir "Savrupmāju apbūves teritorija", "Mazstāvu dzīvojamās apbūves teritorija", "Daudzstāvu dzīvojamās apbūves teritorija", "Dabas un apstādījumu teritorija". Noteikums neattiecas uz reklāmas izvietošanu zemesgabalā, kurā tiek sniegts pakalpojums vai pakalpojuma sniegšanas vietai piesaistītajā zemesgabalā, un uz reklāmas izvietošanu "Dabas un apstādījumu teritorijā" ar īpašiem noteikumiem DA5; ja tiek izvietota norāde uz pakalpojuma sniegšanas vietu, tās izmēri jāievēro atbilstoši noteikumu 26.2. apakšpunktā norādītajam;

10. Reklāmas uzstādīšana un ekspluatācija atļauta tikai tad, ja veikti visi nepieciešamie labiekārtošanas darbi piegulošajā teritorijā. Būvvaldei ir tiesības pieprasīt reklāmas demontāžu, ja objekta apkārtne vai ēkas fasāde netiek uzturēta atbilstoši pašvaldības saistošajiem noteikumiem par teritorijas kopšanu un būvju uzturēšanu.

11. Reklāmu drīkst izvietot tikai pie sakārtotas ēkas fasādes. Ja reklāmu nepieciešams izvietot uz nesakārtotas fasādes tās remontam nepiemērotā sezonā, Būvvalde var atļaut reklāmas izvietošanu uz laiku līdz 4 (četriem) mēnešiem pēc fasādes sakārtošanai nepieciešamo darbu un to izpildes termiņu saskaņošanas.

12. Aizliegts izvietot reklāmu, kas neatbilst šādām ekspluatācijas prasībām:

12.1. nesošajām konstrukcijām, konstruktīvajām un dekoratīvajām detaļām jābūt bez mehāniskiem bojājumiem un krāsojuma defektiem, rūsas;

12.2. nav pieļaujami atsevišķu elementu vai detaļu izgaismojuma defekti (piemēram, atsevišķi nedegoši burti, pārrāvumi gaismas joslās u.tml.);

12.3. reklāmai jābūt bez dubļiem, notecējumiem un traipiem. Līmplēvju detaļas nedrīkst būt ar atlocītiem stūriem, malām un iztrūkstošām detaļām.

13. Uz speciāli reklāmu izvietošanai veidotiem reklāmas objektiem laikā, kad uz tiem netiek izvietotas reklāmas, izvieto pašreklāmu tikai ar teksta informāciju par to, ka iespējams izvietot reklāmu.

14. Izvietojot jebkāda veida reklāmu:

14.1. jānodrošina pašvaldībai raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšana, ievērojot konkrētās vietas apbūves raksturu un mērogu saskaņā ar prasībām, kas noteiktas teritorijas attīstības plānošanas dokumentos. Informāciju par minētajām prasībām var iegūt pašvaldības Būvvaldē;

14.2. Siguldas pilsētas centrā un valsts aizsargājama kultūras pieminekļu teritorijās (attiecas uz konkrētā pieminekļa kadastra robežu norobežoto daļu, bet ne lielāku teritoriju par pieminekļa aizsargjoslu) jānodrošina, lai tās izvietojums un veids neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu un vērtību kopuma radīto noskaņu;

14.3. valsts aizsargājama kultūras pieminekļa aizsardzības zonā teritorijā, kurā piemineklis ir vizuāli redzams, jānodrošina, lai tās izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri un nemazina tā kultūrvēsturisko vērtību.

15. Pie baznīcu (kulta celtņu), izglītības iestāžu, valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu, valsts un pašvaldības iestāžu ēkām un to teritorijās (to vizuālās uztveres robežās, bet ne lielākā teritorijā, kā ēkai piekrītošā kadastra robežu norobežotais zemesgabals), ieskaitot teritorijai piegulošās ietves, atļauta tikai ar šiem objektiem saistītu reklāmu izvietošana.

16. Pēc reklāmas izvietošanas atļaujā norādītā termiņa beigām reklāmas īpašnieks to nekavējoties demontē.

III. Reklāmas bez piesaistes zemei izvietošanas nosacījumi

17. Izvietojot reklāmu konstruktīvā saistībā ar ēku, jāievēro:

17.1. ēkas proporcijas un tonālais risinājums;

17.2. fasādes dalījums ar logiem, durvīm, dzegām, karnīzēm, kā arī jau izvietotie reklāmas objekti, veidojot vienotu kompozicionālu risinājumu. Ja katrā skatu punktā uz fasādes redzamas vairāk kā divas reklāmas, reklāmas saskaņošanai jāiesniedz konceptuāls fasādes attēls ar visām esošajām reklāmām;

17.3. reklāmas objekts nedrīkst aizsegt arhitektoniskas detaļas (logus, karnīzes, dzegas, bareljefus u.c.);

17.4. reklāmā jāizmanto tikai tādi toņi, materiāli, kas ir vizuāli saderīgi ar fasādes apdares materiāliem un ēkas arhitektonisko risinājumu. Lai to izvērtētu, reklāmas saskaņošanai jāiesniedz vismaz uz krāsainas visas fasādes fotofiksācijas pamatnes.

18. Ja reklāma izvietota perpendikulāri ēkas fasādei:

18.1. maksimāli pieļaujamais reklāmas izvirzījums no būvlaides ir 1,3 metri, ja attālums no reklāmas ārējās malas līdz brauktuvei nav mazāks par 0,7 metriem;

18.2. reklāmas apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 3 metriem. Zemāki izvirzījumi līdz 2,5 metriem atļauti, ja ietves platums no reklāmas ārējās malas līdz brauktuvei ir ne mazāk kā 1,5 metri;

19. Ja pie būves ir izvietotas vai ir paredzēts izvietot vairāk nekā divas reklāmas, ir jāizstrādā reklāmas izvietojuma risinājums visas fasādes redzamības apjomā, kurā vizualizējami uz konkrētās ēkas izvietojamās reklāmas izmēri, atrašanās vieta un esošās reklāmas.

20. Reklāmu pie ēku fasādēm drīkst izvietot pirmā stāva līmenī. Šo noteikumu aspektā pirmā stāva līmenis ir ne augstāks kā otrā stāva logu apakšējā mala, bet nepārsniedzot 80 cm uz augšu no 2. stāva grīdas līmeņa augstuma atzīmes. Otrā stāva līmenī un augstāk reklāmu atļauts izvietot:

20.1. ja reklāmas projekts izstrādāts un iekļauts ēkas būvprojektā, un būvprojektu pašvaldība ir saskaņojusi;

20.2. ja reklāmu paredzēts izvietot platībā starp pirmā stāva logu augšējo malu un otrā stāva logu apakšējo malu, bet nepārsniedzot 15 % no pirmā stāva augstuma no ēkas 0.00 atzīmes līmeņa.

21. Ēkām, kuru augšējos stāvos (sākot no otrā stāva) atrodas iestādes un uzņēmumi, reklāmas grupē pie ieejas ēkā, pie katras ieejas izvēloties viena krāsu risinājuma pamatni vienotā platumā vienu virs otras, un/vai vienotā augstumā vienu blakus otrai vai abējādi.

22. Ja reklāma pievienota elektrosistēmai, elektropiegādes kabeļi nedrīkst būt redzami uz ēkas fasādes.

23. Izvietojot reklāmu loga, skatloga un durvju vērtņu stiklotajās daļās, aizliegts:

23.1. aizlīmēt vairāk nekā 50 % no katras rūts laukuma. Skatlogu un logu pilnīgai aizsegšanai atļauts izmantot līmplēvi, kuras caurredzamībai vai gaismas caurlaidībai jābūt vismaz 50 % (piemēram, perforētā līmplēve, vitrāžu līmplēve, smilšu strūklas imitācijas līmplēve u.c.);

23.2. noformēt logu, skatlogu un durvju vērtni ar vairāk nekā vienu apdrukātu ne lielāku kā A3 formāta papīra loksni.

IV. Reklāmas ar piesaisti zemei izvietošanas nosacījumi

24. Izvietojot reklāmu ar piesaisti zemei, ievēro šādus nosacījumus:

24.1. tā nedrīkst aizsegt skatu uz raksturīgajām pilsētas un ciemu ainavām, pieminekļiem, valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā ietvertiem objektiem, baznīcām un ielu perspektīvu, īpašas nozīmes ainavām;

24.2. izvietojot reklāmu bez pamatiem, aizliegta redzamu atsvaru, redzamu pamatnes balstu, kas veidoti izmantojot citām funkcijām domātus elementus (betona plāksnes, betona bruģakmeņi un tml.), un atsaišu lietošana;

24.3. viena skata perspektīvā reklāmām jābūt vizuāli saskanīgām; lai to novērtētu, iesniedzot reklāmas pieteikumu, reklāmas vizualizācija jāizstrādā uz skatu perspektīvas fotofiksācijas; ja reklāma ir divpusēja – jāiesniedz abu virzienu skatu perspektīvas vizualizācija;

24.4. to aizliegts uzstādīt parkos, parkiem piegulošajās teritorijās līdz ielas brauktuvei, skvēros, kas teritorijas apbūves un izmantošanas noteikumos atrodas funkcionālajā zonā DA (aizliegums neattiecas uz pašvaldībai piederošiem reklāmas objektiem, pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un sludinājumu stendiem un pašvaldības sniegto informāciju);

24.5. ja elektropiegādes gaisa kabeļa garums pārsniedz 5 metrus, elektropiegādi nodrošina, izmantojot pazemes kabeļus;

24.6. veicot inženierkomunikāciju izbūvi vai ielu rekonstrukciju pēc pašvaldības pieprasījuma, reklāmas, kas izvietotas ielu sarkanajās līnijās, īpašnieks par saviem līdzekļiem demontē 10 (desmit) darba dienu laikā. Ja pēc būvdarbu veikšanas reklāmas atjaunošana iepriekšējā vietā ir iespējama, to atļauts izvietot pēc būves nodošanas ekspluatācijā.

25. Reklāmu pašvaldībā par nekustamā īpašuma pārdošanu uz īpašniekam piederošās zemes īpašnieks drīkst izvietot tikai uz stenda, kura izmērs nepārsniedz 1 m augstums x 2 metri platums.

26. Uz pašvaldībai piederošas vai tiesiskajā valdījumā esošas zemes, saņemot pašvaldības piekrišanu, atļauts izvietot:

26.1. tīkla reklāmas objektus tikai sabiedriskā transporta pieturvietu nojumēs vai tikai jau esošajos tīklu reklāmu stendos (jauni stendi tikai tīklu reklāmām nav atļauti);

26.2. reklāmu pie nobrauktuves uz iestādes, organizācijas vai saimnieciskās darbības veikšanas vietu, kas satur uzņēmuma logotipu, nosaukumu un norādi uz attiecīgās iestādes, organizācijas vai privātpersonas saimnieciskās darbības veikšanas vietu, ievērojot šādus nosacījumus:

26.2.1. reklāmas nesēja rāmja ārējie izmēri – augstums 1.4 m, platums 1.5 m (+/- 10 cm), krāsots melnā krāsā;

26.2.2. reklāmas banera izmērs 0.6 m x 1.30 m, baneris ievietots rāmī 0.8 m no zemes

26.3. pašvaldībai piederošu reklāmu.

27. Minimālais attālums starp stacionāri izvietotiem reklāmas objektiem, kas izvietoti viens aiz otra Siguldas pilsētas un pašvaldības ciemu teritorijā, ir vismaz 50 m, izņemot, ja reklāma izvietota pakalpojumu sniegšanas vietā vai pakalpojuma sniegšanas vietai piesaistītajā zemesgabalā. Attālumu nosaka starp vienā ielas vai ceļa pusē izvietotu reklāmas objektu savstarpēji tuvākajām malām.

V. Reklāmas izvietošana Siguldas pilsētas centrā un valsts vai pašvaldības aizsargājamo kultūras pieminekļu teritorijā vai aizsargzonā

28. Izvietojot reklāmu Siguldas pilsētas centrā un valsts vai pašvaldības aizsargājamo kultūras pieminekļu teritorijā to kadastra robežās un/vai aizsargjoslā, ja saņemts atbildīgās iestādes un īpašnieka saskaņojums, papildus jāievēro:

28.1. aizliegts izvietot reklāmu uz sieta vai dekoratīvā pārsega, kas apsedz neapdzīvotas un saimnieciskajai darbībai neizmantotas ēkas fasādes un atveido fasādes zīmējumu;

28.2. reklāma pie vairākstāvu (tajā skaitā divstāvu) ēku fasādēm izvietojama ne augstāk kā pirmā stāva robežās, ko iezīmē starpdzega vai otrā stāva logu apakša;

28.3. reklāma nedrīkst dominēt pār apkārtējo apbūvi, kolorītu un izgaismojumu;

28.4. reklāmā ir ieteicams atturēties vai neizmantot spilgtus toņus, ieteicams ir klusināts vai monohroms kolorīts;

28.5. reklāmai pie valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā esošas ēkas vai būves jābūt mākslinieciski augstvērtīgam un tas nedrīkst pazemināt pieminekļa kultūrvēsturisko vērtību;

29. Siguldas pilsētas centrā aizliegts izvietot reklāmu ar piesaisti zemei (izņemot, ja to izvietošana ir saskaņota ēkas vai teritorijas labiekārtojuma būvniecības dokumentācijā).

VI. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas nosacījumi

30. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus atļauts izvietot saskaņā ar Priekšvēlēšanu aģitācijas likumu, ievērojot noteikumos noteiktos reklāmas izvietošanas pamatprincipus.

31. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus, tai skaitā galdus, teltis un pārvietojamās nojumes, ja tās pašas tiek izmantotas kā priekšvēlēšanu aģitācijas materiāls, aizliegts izvietot uz mobilām reklāmām (kā auto piekabes u.tml.), kā arī šādās publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu:

31.1. Siguldas pilsētas centrā;

31.2. valsts vai pašvaldības aizsargājamo kultūras pieminekļu teritorijā vai aizsargzonā;

31.3. uz pašvaldības un pašvaldības kapitālsabiedrību īpašumā esošām ēkām un attiecīgajam īpašumam piesaistītajā zemesgabalā;

31.4. uz pašvaldībai piederošām reklāmām ar piesaisti zemei;

31.5. uz afišu stabiem un sludinājumu stendiem;

31.6. sabiedriskā transporta pieturvietās;

31.7. pašvaldībai piederošos auto stāvlaukumos un laukumos.

VII. Pašvaldībai piederošu afišu stabu un sludinājumu stendu izmantošanas kārtība

32. Uz afišu stabiem atļauts izvietot tikai afišas, ievērojot šādus nosacījumus:

32.1. afišas izvieto vertikālā formātā A1 (0,594 m x 0,841 m), A2 (0,594 m x 0,420 m) un A3 (0,420 m x 0,297 m) izmērā;

32.2. afiša ir izgatavota no materiāla, kas ir speciāli tam paredzēts, kvalitatīvs un ir izturīgs pret mitrumu (lietus, sniegs u.tml.).

33. Persona, kas vēlas izvietot afišu uz kādu no noteikumu 2. pielikumā norādītajiem afišu stabiem, ne vēlāk kā 5 (piecas) dienas pirms tās plānotās izvietošanas iesniedz Siguldas novada Kultūras centrā (turpmāk – Kultūras centrs) iesniegumu par afišas izvietošanu kopā ar afišu. Kultūras centrs, informējot iesniedzēju, ir tiesīgs veikt korekcijas attiecībā uz iesniegumā norādīto afišas izvietošanas datumu līdz 3 (trīs) darba dienām, kā arī koriģēt afišu izvietošanas vietas, termiņus un skaitu, ja trūkst vietu afišu izvietošanai.

34. Par afišas izvietošanu uz afišu stabiem ir maksājama pašvaldības nodeva. Nodevas likme diennaktī par vienas afišas izvietošanu tai speciāli paredzētās vietās uz viena afišu staba ir:

34.1. 0,50 EUR par vienu vienību A3 izmērā (0,420 m x 0,297 m);

34.2. 0,80 EUR par vienu vienību A2 izmērā (0,594 m x 0,420 m);

34.3. 1,30 EUR par vienu vienību A1 izmērā (0,594 m x 0,841 m).

35. Nodevas likme tiek aprēķināta par katras afišas vienību.

36. Ar nodevu par afišas izvietošanu nav apliekama:

36.1. informācija par valsts vai pašvaldības iestāžu un struktūrvienību rīkotiem pasākumiem (valsts un novada svētki, Vispārējie latviešu Dziesmu svētki un citi kultūras un sporta pasākumi);

36.2. informācija par pasākumiem, kuri tiek rīkoti sadarbībā ar kultūras organizācijām un producentiem un pasākuma norises vieta ir novada administratīvā teritorija;

36.3. informācija par pasākumiem, kuri tiek rīkoti ar pašvaldības konkursa "Kultūras un sabiedrībai nozīmīgu projektu finansēšanas konkurss" atbalstu;

36.4. informācija par pasākumiem, kuri tiek rīkoti, pamatojoties uz starpvalstu līgumiem, tostarp uz tādu vienošanos pamata, kuras pašvaldība noslēdz ar citu valstu pašvaldībām;

36.5. informācija par labdarības pasākumiem;

36.6. Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktā obligāti izvietojamā informācija;

36.7. pašvaldībai nepieciešamā informācija – norādes, informatīvās kartes, shēmas un tūrismu veicinoša reklāma u.c.

37. Nodeva par afišas izvietošanu pilnā apmērā samaksājama pirms afišas izvietošanas, pamatojoties uz pašvaldības izrakstītu rēķinu.

38. Ja afiša kaut kādu iemeslu dēļ netiek nodota Kultūras centram izvietošanai, iekasētā nodeva netiek atmaksāta.

39. Afišu izvietošana uz afišu stabiem tiek veikta otrdienās un ceturtdienās atbilstoši afišas iesniegšanas laikam, bet ne biežāk kā 2 (divas) reizes nedēļā.

40. Minimālais afišas izvietošanas termiņš ir 5 (piecas) dienas, termiņu skaitot no nākošās dienas pēc afišas izvietošanas, maksimālais – 1 (viens) mēnesis.

41. Aizliegta patvaļīga afišu izlīmēšana.

42. Par afišu izvietošanu uz afišu stabiem, afišu stabu apkopi un uzturēšanu, kā arī uz tiem izvietotās informācijas saturu, kvalitāti un aktualitāti ir atbildīgs Kultūras centrs.

43. Uz noteikumu 3. pielikumā norādītajiem sludinājumu stendiem atļauts izvietot afišas, kā arī cita veida īslaicīgu reklāmu, ievērojot šādus nosacījumus:

43.1. afišas izvieto vertikālā formātā A1 (0,594 m x 0,841 m), A2 (0,594 m x 0,420 m) un A3 (0,420 m x 0,297 m) izmērā;

43.2. afiša ir izgatavota no materiāla, kas ir speciāli tam paredzēts, kvalitatīvs un ir izturīgs pret mitrumu (lietus, sniegs u.tml.);

43.3. afišas un cita veida īslaicīgas reklāmas izvietošana uz sludinājumu stendiem, kas atrodas pie pašvaldības iestāžu ēkām, ir jāsaskaņo ar attiecīgās pagastu apvienības pārvaldes vadītāju. Uz citiem sludinājumu stendiem afišu un cita veida īslaicīgas reklāmas izvietošana ir atļauta bez saskaņošanas, izņemot šo noteikumu VI nodaļā minētos gadījumus.

44. Pašvaldības pagastu apvienību pārvalde ir atbildīga par tās administratīvajā teritorijā izvietotajiem sludinājumu stendiem, to apkopi un uzturēšanu, kā arī uz tiem izvietotās informācijas saturu, kvalitāti un aktualitāti.

VIII. Reklāmas izvietošanas nosacījumi publiska pasākuma norises vietā un laikā

45. Ja pasākums tiek organizēts vietā, kurā noteikumos noteikts reklāmas izvietošanas aizliegums, publiskā pasākuma norises vietā uz pasākuma norises laiku ir atļauts izvietot pasākuma un tā sponsoru reklāmu.

46. Pasākuma un tā sponsoru reklāmu par pasākumiem, kas notiek Siguldas pils kvartālā, ir atļauts izvietot pasākuma norises vietā ne agrāk kā 1 mēnesi pirms pasākuma norises.

47. Publiska pasākuma organizators nodrošina reklāmas demontāžu atļaujā par publiska pasākuma rīkošanu noteiktajā termiņā.

IX. Patvaļīgas un bīstamas reklāmas demontāža

48. Reklāmas īpašniekam, atbilstoši Būvvaldes lēmumam, ir pienākums demontēt reklāmu, ja:

48.1. tā tiek ekspluatēta bez atļaujas vai beidzies atļaujas derīguma termiņš;

48.2. tā uzstādīta neatbilstoši atļaujā ietvertajiem nosacījumiem;

48.3. tā tiek ekspluatēta, neievērojot noteikumu 10. punktā noteiktās ekspluatācijas prasības.

49. Ja reklāma apdraud trešo personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu, reklāmas īpašniekam ir pienākums nekavējoties veikt reklāmas sakārtošanu vai demontāžu.

50. Ja, konstatējot noteikumu 48. punktā minētos apstākļus, pašvaldība ir informējusi par tiem reklāmas īpašnieku, taču minētie apstākļi nav novērsti, pašvaldība veic nepieciešamos pasākumus bīstamības novēršanai.

51. Ja, konstatējot noteikumu 49. punktā minētos apstākļus, pašvaldība ir informējusi par tiem reklāmas īpašnieku, taču 10 (desmit) dienu laikā no informācijas saņemšanas brīža minētie apstākļi nav novērsti, pašvaldība veic reklāmas demontāžu.

X. Reklāmas izskatīšanas un saskaņošanas kārtība

52. Persona, kura vēlas pašvaldībā izvietot reklāmu publiskā vietā vai vietā, kas vērsta pret publisku vietu, iesniedz Būvvaldē saskaņošanai reklāmas projektu, noformētu atbilstoši normatīvo aktu prasībām. Būvvaldes saskaņojums nav nepieciešams afišu un cita veida īslaicīgas reklāmas izvietošanai uz pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un sludinājumu stendiem.

53. Būvvalde Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumu Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 7. punktā noteiktajā termiņā pēc lēmuma pieņemšanas par reklāmas izvietošanas atļaujas izsniegšanu (ar nosacījumiem vai bez tiem) sagatavo reklāmas izvietošanas atļauju.

54. Būvvalde ir tiesīga pieņemt lēmumu par atteikumu izsniegt reklāmas izvietošanas atļauju, ja reklāmas izvietošana neatbilst konkrētās apbūves raksturam un mērogam, ēkas arhitektoniskajam risinājumam, pielietotie materiāli neatbilst fasādes apdares materiāliem, reklāmas projektā nav ievērotas noteikumos un citos normatīvajos aktos ietvertās prasības vai arī nav iesniegti normatīvajos aktos noteiktie dokumenti.

XI. Administratīvā atbildība par saistošo noteikumu neievērošanu

55. Par reklāmas izvietošanu bez atļaujas, kā arī patvaļīgu reklāmas grafiskā dizaina maiņu, piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām no četrām līdz septiņdesmit naudas soda vienībām, juridiskajām personām no divdesmit naudas soda vienībām līdz divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.

56. Administratīvā atbildība, piemērojot brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām no divām līdz četrpadsmit naudas soda vienībām, juridiskajām personām no četrām līdz divdesmit astoņām naudas soda vienībām, paredzēta par šādu noteikumu neievērošanu:

56.1. par reklāmas neuzturēšanu atbilstoši ekspluatācijas prasībām;

56.2. par reklāmas neuzturēšanu pienācīgā vizuālā un tehniskā kārtībā;

56.3. par reklāmas tādu izvietojumu, kas apdraud trešo personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu;

56.4. par reklāmas demontāžas neveikšanu noteikumos noteiktajos termiņos.

57. Administratīvā pārkāpuma procesu par noteikumu neievērošanu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic:

57.1. pašvaldības Būvniecības kontroles pārvaldes amatpersonas;

57.2. pašvaldības policijas amatpersonas.

58. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata pašvaldības Administratīvā komisija.

XII. Noslēguma jautājumi

59. Noteikumi netiek piemēroti reklāmām, kas pašvaldībā izvietotas līdz noteikumu spēkā stāšanās brīdim. Pagarinot līdz noteikumu spēkā stāšanās brīdim izvietotās reklāmas termiņu, piemērojamas noteikumos noteiktās prasības.

60. Ja līdz noteikumu spēkā stāšanās dienai izsniegtās reklāmas izvietošanas atļaujas laikā tiek veikta reklāmas dizaina maiņa, jāievēro noteikumos noteiktās prasības.

61. Atzīt par spēku zaudējušiem Siguldas novada pašvaldības 2022. gada 15. decembra saistošos noteikumus Nr. 59 "Par pašvaldības nodevām par īslaicīgās reklāmas izvietošanu uz pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un sludinājumu stendiem Siguldas novadā".

Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja L. Sausiņa

 

1. pielikums
Siguldas novada pašvaldības
2023. gada 13. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 3
"Par reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās,
kas vērstas pret publisku vietu, Siguldas novada pašvaldībā"

Siguldas pilsētas centrs

 

2. pielikums
Siguldas novada pašvaldības
2023. gada 13. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 3
"Par reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās,
kas vērstas pret publisku vietu, Siguldas novada pašvaldībā"

Afišu izvietošanas vietas (afišu stabi)

1. Pulkveža Brieža iela 105, Sigulda;

2. Štūres laukums, Sigulda;

3. Pulkveža Brieža iela 22A, Sigulda;

4. Zinātnes iela 7B, Sigulda;

5. Siguldas iela 11, Mores pagasts;

6. pie Tautas nama, Allažu pagasts;

7. Krišjāņa Barona ielas un Skolas ielas krustojums, Sigulda;

8. Ausekļa iela 9, Sigulda.

 

3. pielikums
Siguldas novada pašvaldības
2023. gada 13. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 3
"Par reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās,
kas vērstas pret publisku vietu, Siguldas novada pašvaldībā"

Afišu un cita veida īslaicīgās reklāmas izvietošanas vietas (sludinājumu stendi)

1. Atmodas iela 4, Inčukalns, Inčukalna pagasts;

2. Gaujaslīču un Centra ielu krustojums, Gauja, Inčukalna pagasts;

3. Zušu iela 9, Egļupe, Inčukalna pagasts;

4. "Kārļzemnieki", Krustiņi, Inčukalna pagasts;

5. Saules iela 1c, Ragana, Krimuldas pagasts;

6. Tirgus iela 5, Ragana, Krimuldas pagasts;

7. "Sunīši 2", Sunīši, Krimuldas pagasts;

8. Turaidas muzeja stāvlaukums, Turaida, Krimuldas pagasts;

9. Mazā Ošu iela 1, Inciems, Krimuldas pagasts;

10. Nākotnes iela 1, Mālpils, Mālpils pagasts;

11. Nākotnes iela 5, Mālpils, Mālpils pagasts;

12. Parka iela 1, Ragana, Krimuldas pagasts;

13. Kroņu iela 2, Sidgunda, Mālpils pagasts;

14. Zvaigžņu iela 8, Sidgunda, Mālpils pagasts;

15. Eglaine, Mores pagasts;

16. Kārtuži, Mores pagasts;

17. Akenstaka, Mores pagasts;

18. Dzintari, Mores pagasts;

19. Lēdurgas Maiņkalnu laukums.

 

Paskaidrojuma raksts
Siguldas novada pašvaldības 2023. gada 13. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 3 "Par reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, Siguldas novada pašvaldībā"

Paskaidrojuma raksta sadaļa Norādāmā informācija 
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums  1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt reklāmu, reklāmas objektu, izkārtņu, afišu, sludinājumu, citu informatīvo materiālo (turpmāk – reklāma) un priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas, izmantošanas, uzraudzības un kontroles kārtību, pašvaldībai piederošo afišu stabu un sludinājumu stendu izmantošanas kārtību publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Siguldas novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, kā arī atbildību par noteikumu neievērošanu.

1.2. Siguldas novada pašvaldībā šobrīd vienīgie spēkā esošie saistošie noteikumi, kas regulē reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu pašvaldības administratīvajā teritorijā, atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam pilnvarojumam, ir par nodevām par īslaicīgās reklāmas izvietošanu uz pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un sludinājumu stendiem. Saistošie noteikumi, kas noteic vienotas prasības reklāmas izvietošanai Siguldas novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, šobrīd nav. Līdz ar to šādi saistošie noteikumi ir nepieciešami, lai veidotu harmoniski attīstītu un sakārtotu vidi, nodrošinot Siguldas novada pašvaldībai raksturīgās arhitektūras, pilsētas, apdzīvotu vietu un lauku ainavu saglabāšanu saskaņā ar prasībām, kas noteiktas teritorijas attīstības plānošanas dokumentos.

1.3. Tā kā Reklāmas likums neparedz administratīvo atbildību, kuru varētu piemērot pašvaldības institūcijas, šāda atbildība, atbilstoši Pašvaldību likuma 45. panta otrās daļas 4. punktā noteiktajam pilnvarojumam, ir ietverta saistošajos noteikumos.

Saistošajos noteikumos ir noteikta administratīvā atbildība par:

- reklāmas izvietošanu bez atļaujas vai neatbilstoši atļaujai, kā arī patvaļīgu reklāmas grafiskā dizaina maiņu;

- reklāmas neuzturēšanu atbilstoši ekspluatācijas prasībām;

- reklāmas neuzturēšanu pienācīgā vizuālā un tehniskā kārtībā;

- reklāmas tādu izvietojumu, kas apdraud trešo personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu;

- reklāmas demontāžas neveikšanu noteikumos noteiktajos termiņos.

Administratīvā atbildība ir paredzēta par būtiskākajiem pārkāpumiem, proti, par tādiem, kas vērsti uz to, lai tiktu novērsts sabiedrības interešu aizskārums. Administratīvā atbildība noteikta, lai nepieļautu un novērstu situācijas, kad reklāma pašvaldībā tiek izvietota patvaļīgi, reklāmas izvietojums apdraud trešo personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu, kā arī izvietotā reklāma nenodrošina vizuāli pievilcīgas, estētiskas vides esamību pašvaldībā un ir pretrunā pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumentos noteiktajam. Formāla noteikumu uzraudzība bez administratīvās atbildības neveicinās godprātīgu uzlikto pienākumu izpildīšanu.

Ņemot vērā, ka reklāmas izvietošanas atļaujas izsniedz Būvvalde, tad tieši tai ir vislielākās iespējas, sadarbojoties ar pašvaldības policiju fiksēt un konstatēt saistošo noteikumu pārkāpumus. Attiecīgi šī iemesla dēļ pašvaldības Būvniecības kontroles pārvaldes amatpersonas un pašvaldības policijas amatpersonas ir tās, kurām ir tiesības veikt administratīvā pārkāpuma procesu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai pašvaldības Administratīvajā komisijā. Administratīvā komisija noteikta kā soda piemērotāja, ņemot vērā, ka šīs komisijas galvenā funkcija ir izskatīt un pieņemt lēmumus administratīvo pārkāpumu lietās, pamatojoties uz saņemtajiem administratīvās lietvedības materiāliem. Soda veids un apmērs ir atstāts soda piemērotāja ziņā, jo katrā konkrētajā gadījumā lietas apstākļi un pārkāpēja personība var atšķirties, kas savukārt var ietekmēt piemērojamo soda veidu un apmēru tiesību normā paredzētajās robežās.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu  2.1. Noteikumu izpilde notiks pašvaldības kārtējā gada budžeta ietvaros:

2.1.1. ieņēmumu daļa nav precīzi aprēķināma, jo noteikumos ir ietvertas jaunas un konkrētas prasības, par kuru pārkāpumiem ir piemērojama administratīvā atbildība;

2.1.2. nav attiecināms uz izdevumu daļu;

2.1.3. nav paredzēta ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā.

2.2. Noteikumu projekta izpilde tiks īstenota esošo cilvēkresursu ietvaros, papildus resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu un esošo institūciju kompetences paplašināšana, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi, nav nepieciešama.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci  3.1. Saistošo noteikumu regulējums attiecas uz personām, kas vēlas izvietot reklāmu vai priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Siguldas novada pašvaldībā. Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai jaunas tiesības un pienākumus, tādējādi nodrošinot vienlīdzīgas tiesības un iespējas reklāmas, kā arī priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai pašvaldības administratīvajā teritorijā, veicinās tiesību realizēšanu, vienlaikus nodrošinot to, ka tiek veidota harmoniski attīstīta un sakārtota vide.

3.2. Saistošo noteikumu ietekme:

3.2.1. sociālā ietekme: saistošie noteikumi sniegs pozitīvu ietekmi uz sociālo vidi, jo personām tiks nodrošinās vienlīdzīgas iespējas izvietot reklāmu pēc vienotiem nosacījumiem;

3.2.2. ietekme uz vidi: ar saistošo noteikumu īstenošanu tiks nodrošināta vizuāli pievilcīga, estētiska, harmoniski attīstīta un sakārtota vide, jo tiks noteikti vienoti principi reklāmas un priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai;

3.2.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību: tiešu ietekmi uz cilvēku veselību noteikumi nesniedz, taču tiek nodrošināta cilvēku veselībai un drošībai atbilstoša vide;

3.2.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā: saistošie noteikumi skars uzņēmējus, kas pašvaldībā vēlēsies izvietot reklāmas publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, tiks nodrošinātas vienotas prasības reklāmas izvietošanai, labvēlīgi ietekmēs uzņēmējdarbības vidi, vienlaikus sniedzot atbalstu pašvaldībā reģistrēto saimnieciskās darbības veicēju reklāmas izvietošanai;

3.2.5. ietekme uz konkurenci: noteikumi sniedz tiešu ietekmi brīvai un godīgai konkurencei, nodrošina vienlīdzīgas iespējas pakalpojumu un preču reklāmai un informācijas paušanai attiecībā uz saistīto pakalpojumu un preču pieejamību.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām  4.1. Saistošo noteikumu piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību reklāmas, kā arī priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai, jo šobrīd nav spēkā esoši saistošie noteikumi, kas nosaka reklāmas izvietošanas kārtību publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, Siguldas novada pašvaldības administratīvajā teritorijā. Attiecīgi saistošie noteikumi nosaka papildus ierobežojumus reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, Siguldas novada pašvaldības administratīvajā teritorijā. Līdz ar to turpmāk, izvietojot pašvaldībā reklāmu, kā arī priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus jāņem vērā noteiktie ierobežojumi reklāmas izmēram, veidam, gaismas un skaņas efektiem atbilstoši videi, ēku un būvju arhitektūrai, kā arī vietas, kurās aizliegta reklāmas izplatīšana.

4.2. Saistošajos noteikumos noteiktās atļaujas vai saskaņojumu izsniedz:

4.2.1. Siguldas novada pašvaldības būvvalde;

4.2.2. par afišu izvietošanu uz pašvaldībai piederošajiem afišu stabiem – Siguldas novada Kultūras centrs;

4.2.3. par afišas un cita veida īslaicīgas reklāmas izvietošanu uz sludinājumu stendiem, kas atrodas pie pašvaldības iestāžu ēkām – attiecīgās pagastu apvienības pārvaldes vadītājs.

4.3. Administratīvā pārkāpuma procesu par saistošo noteikumu neievērošanu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Siguldas novada pašvaldības policijas un Būvniecības kontroles pārvaldes amatpersonas. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata Siguldas novada pašvaldības Administratīvā komisija.

4.4. Saistošo noteikumu piemērošanā personas var vērsties Siguldas novada pašvaldībā.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem  5.1. Saistošo noteikumu projekts paredzēts Siguldas novada pašvaldības autonomo funkciju izpildei, kā arī Reklāmas likumā un citu normatīvo aktu noteikumos reklāmas jomā ietvertā pilnvarojuma izpildei.

5.2. Saistošo noteikumu izpilde neietekmēs pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus, un tie tiks īstenoti esošo funkciju un resursu ietvaros.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu  6.1. Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanā netiek paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija.

6.2. Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās esošās pašvaldības institūcijas: Siguldas novada pašvaldības policija un Būvniecības kontroles pārvalde.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana  Saistošo noteikumu regulējums ir izstrādāts atbilstoši normatīvajos aktos reklāmas jomā noteiktajam pilnvarojumam ar mērķi veidot harmoniski attīstītu un sakārtotu vidi, nodrošinot Siguldas novada pašvaldībai raksturīgās arhitektūras, pilsētas, apdzīvotu vietu un lauku ainavu saglabāšanu saskaņā ar prasībām, kas noteiktas teritorijas attīstības plānošanas dokumentos, kā arī lai Siguldas novadā saglabātu publiskās telpas vizuālo identitāti, īpašu uzmanību piešķirot tiem aspektiem, kuru dēļ gan Siguldas novads, bet jo īpaši Siguldas pilsēta, jau izsenis ieguvusi plašu atpazīstamību – izcilās dabas un kultūrvēsturiskās vērtības. Pareizas identitātes uzsvēršana jebkurai vietai veicina tās attīstību, ir pamats dažādu pakalpojumu straujai attīstībai, rada iedzīvotāju pieaugumu, kas secīgi nozīmē jaunu darbaroku pieplūdumu, kas dod iespējas daudzu nozaru, arī ražošanas, attīstībai. Reklāmas izvietošanas ierobežojumi ir viens no līdzekļiem, ar kuru palīdzību pašvaldība var šo identitāti veidot un uzturēt. Līdz ar to saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Saistošajos noteikumos ietvertais regulējums un noteiktie ierobežojumi, kā arī paredzētā administratīvā atbildība par to pārkāpšanu ir vērsta uz šī mērķa sasniegšanu un ir samērīga.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām  8.1. Pirms saistošo noteikumu izstrādes domnīcas "S!nerģija", kuras mērķis ir sadarbības efektivizēšana, lai veiksmīgi un ciešā mijiedarbībā ar iedzīvotājiem turpinātu Siguldas novada attīstību, 2023. gada 7. februārī organizēta tikšanās ar iedzīvotājiem par tematu "Siguldas pilsētas un pagastu seja" jeb reklāma novada teritorijā. Izstrādājot saistošos noteikumus, ņemti vērā 2023. gada 7. februāra tikšanās reizē paustie viedokļi un redzējums par to, kādu vēlas redzēt Siguldas pilsētā un pagastos izvietoto reklāmu. Tai skaitā ņemti vērā šādi ieteikumi:

8.1.1. priekšrocību noteikšana Siguldas novada uzņēmēju reklāmu izvietošanai;

8.1.2. atteikšanās no digitālo ekrānu izmantošanas;

8.1.3. ar mērķi samazināt vidē izvietoto reklāmu skaitu noteikts minimālais attālums (50 m) starp stacionāri izvietotajām reklāmām ar izņēmumu, ja reklāma izvietota pakalpojumu sniegšanas vietā vai pakalpojuma sniegšanas vietai piesaistītajā zemesgabalā.

8.2. Saistošo noteikumu projekts no 16.03.2023. līdz 03.04.2023. publicēts Siguldas novada pašvaldības mājaslapā sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Papildus informācija par iespēju izteikt viedokļus par saistošo noteikumu projektu e-pastā nosūtīta diskusiju cikla "S!nerģija" dalībniekiem, kuri piedalījās 2023. gada 7. februāra tikšanās reizē, kurā tika apspriests temats "Siguldas pilsētas un pagastu seja".

8.3. Par saistošo noteikumu projektu saņemts viena iedzīvotāja (fiziskās personas) viedoklis ar lūgumu precizēt saistošo noteikumu 8. punktu (nav skaidrs, kā šis punkts attiecas uz pašvaldībā reģistrēta saimnieciskās darbības veicēja izvietoto reklāmu, ja tā preces vai pakalpojumi nav saistīti ar pašvaldībā sniegtajiem pakalpojumiem vai pasākumiem). Minētais viedoklis ņemts vērā, attiecīgi precizējot saistošo noteikumu 8. punktu.

Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja L. Sausiņa

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!