Ādažu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Ādažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 11/2023
Ādažos 2023. gada 26. aprīlī
Par pašvaldības pabalstu ēdināšanai pirmsskolas un vispārējās izglītības iestādēs Ādažu novadā
APSTIPRINĀTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2023. gada 26. aprīļa sēdes lēmumu
(prot. Nr. 9 § 4)
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Ādažu novada pašvaldība izmaksā ēdināšanas pabalstu pirmsskolas un vispārējās izglītības iestāžu (kopā turpmāk sauktas "iestādes") izglītojamajiem, nevērtējot ģimenes ienākumus un mantisko stāvokli.
2. Ēdināšanas pabalstu izmaksā:
2.1. daudzbērnu ģimenes trešajam un katram nākamajam bērnam mēnesī no 1,5 gadu vecuma līdz brīdim, kad viņš uzsāk apgūt pamatizglītību vispārējās izglītības iestādē, ja vismaz viens pilngadīgs ģimenes loceklis aprūpē šos bērnus, un kurš kopā ar viņiem ir deklarējis pamata dzīves vietu Ādažu novada administratīvajā teritorijā, izņemot, ja kāds no bērniem nav deklarēts šajā mājsaimniecībā, jo mācās vispārējās vidējās izglītības iestādēs, profesionālās izglītības iestādēs, vai ir pilna laika klātienes studenti;
2.2. ģimenes katram bērnam mēnesī no 5. līdz 9. klasei vispārējās izglītības iestādē, ja vismaz viens pilngadīgs ģimenes loceklis aprūpē šo noteikumu izpratnē atbalstāmos bērnus, un, kurš kopā ar viņiem ir deklarējis pamata dzīves vietu Ādažu novada administratīvajā teritorijā.
3. Šo noteikumu izpratnē par daudzbērnu ģimeni uzskata:
3.1. laulātos (turpmāk – likumiskais pārstāvis) un viņu aprūpē esošus trīs un vairāk bērnus līdz 24 gadu vecumam, ja bērni iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību, tai skaitā, audžuģimenē ievietotus vai aizbildnībā esošus bērnus, kā arī adoptētāju aprūpē un uzraudzībā nodotus bērnus;
3.2. vecāku (turpmāk – likumiskais pārstāvis), kura aprūpē ir trīs un vairāk bioloģiskie, audžuģimenē ievietoti, vai aizbildnībā esoši bērni, kā arī adoptētāja aprūpē un uzraudzībā nodoti bērni līdz 24 gadu vecumam, ja tie iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību.
4. Pašvaldībai ir tiesības pārbaudīt tai pieejamajos datu reģistros likumisko pārstāvju un bērnu personas datus, kas nepieciešami šo noteikumu izpildei.
II. Pabalsta apmērs un piešķiršanas kārtība
5. Tiesības saņemt ēdināšanas pabalstu:
5.1. 50 (piecdesmit) euro apmērā ir 2.1. punktā noteiktajām personām;
5.2. 20 (divdesmit) euro mēnesī 2.2. punktā noteiktajām personām mācību gada laikā.
6. Tiesības uz pabalstu nepienākas ģimenēm, kurām saskaņā ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem piešķirts trūcīgās vai maznodrošinātās mājsaimniecības statuss un pabalsts ēdināšanai bērnam, kurš apmeklē pirmsskolas izglītības iestādi vai iegūst pamatizglītību.
7. Pabalsta saņemšanai likumiskais pārstāvis (turpmāk – Iesniedzējs) iesniedz Ādažu novada sociālajam dienestam (turpmāk – Sociālais dienests) iesniegumu (pielikumā), pievienojot izglītības iestādes izziņas kopiju, ja bērns iegūst augstāko izglītību, vai vidējo izglītību citā valstī un pabalsts tiek pieprasīts saskaņā ar 2.1. apakšpunktu, klātienē Gaujas iela 13/15, Ādaži, Ādažu novads vai Garā iela 20, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads, valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv, nosūtot uz Sociālā dienesta oficiālo elektronisko adresi, vai parakstītu ar drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz Sociālā dienesta elektronisko pasta adresi soc.dienests@adazi.lv, vai klātienē Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā Gaujas iela 33A, Ādaži, Ādažu novads, vai Stacijas iela 5, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads.
8. Ja daudzbērnu ģimenē ir aizbildnībā esoši un audžuģimenē ievietoti bērni, iesniegumā norāda aizbildniecības vai ievietošanas audžuģimenē nodibinātāja iestādes nosaukumu, lēmuma datumu un numuru.
9. Lēmumu par pabalsta piešķiršanu pieņem Sociālais dienests 30 dienu laikā no brīža, kad saņemts iesniegums un visi nepieciešamie dokumenti. Noraidošu lēmumu pieņem, ja Iesniedzēja situācija neatbilst šo noteikumu nosacījumiem.
10. Labvēlīga lēmuma gadījumā pabalstu piešķir ar dienu, kad bērns uzsācis, vai uzsāks apmeklēt iestādi, bet ne agrāk kā ar tā mēneša pirmo datumu, kurā likumīgais pārstāvis iesniedza iesniegumu un ir iestājušies pabalsta piešķiršanas nosacījumi.
11. Pabalstu izmaksu veic līdz katra mēneša 28. datumam.
12. Pabalstu izmaksas periods ir laiks, kamēr Iesniedzējs atbilst 2. un 3. punkta nosacījumiem, un par ko Iesniedzējs ir iesniedzis iesniegumu.
13. Iesniedzējam, kuram pabalsts piešķirts saskaņā ar 2.1. apakšpunktu, ir pienākums līdz katra gada 15. septembrim iesniegt izziņu Sociālajam dienestam, ja bērns iegūst augstāko izglītību vai vidējo izglītību citā valstī.
14. Pabalstu izmaksu pārtrauc:
14.1. ja ģimene vairs neatbilst daudzbērnu ģimenes statusam;
14.2. ja ģimenes locekļu deklarētā dzīvesvieta neatbilst šo noteikumu prasībām;
14.3. ja zudis 2. punktā noteikto pabalstu piešķiršanas pamats;
14.4. ja ģimenei piešķirts trūcīgās vai maznodrošinātās mājsaimniecības statuss un pabalsts ēdināšanai bērnam, kurš apmeklē pirmsskolas izglītības iestādi, vai iegūst pamatizglītību;
14.5. ja Iesniedzējs sniedzis nepatiesu informāciju pabalsta piešķiršanai.
15. Izmaksu pārtrauc 14.1.–14.4. apakšpunkta gadījumos ar nākamo mēnesi pēc gadījuma iestāšanās.
16. Pabalstu atceļ ar tā piešķiršanas brīdi Iesniedzēja nepatiesu ziņu sniegšanas gadījumā. Iesniedzējam ir pienākums viena mēneša laikā no atcēlēja lēmuma pieņemšanas dienas atmaksāt pašvaldībai pamatojoties uz nepatiesām ziņām saņemtos pabalstus.
17. Sociālā dienesta lēmumus un faktisko rīcību var apstrīdēt pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā. Administratīvo aktu strīdu komisijas lēmumus var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā likumā noteiktajā kārtībā.
III. Noslēguma jautājumi
18. Noteikumi stājās spēkā ar 2023. gada 1. septembri.
19. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē 2022. gada 23. februāra saistošie noteikumi Nr. 18/2022 "Par pašvaldības pabalstu daudzbērnu ģimenēm Ādažu novadā" daļā par pabalsta piešķiršanu daudzbērnu ģimenes trešajam un nākamajam bērnam no 1,5 gada vecuma līdz brīdim, kad viņš uzsāk apgūt pamatizglītību vispārējās izglītības iestādē un no 5. līdz 9. klasei vispārējās izglītības iestādēs.
20. Jaunus iesniegumus neiesniedz personas, kuras iesniegumus iesniedza saskaņā ar pašvaldības 2022. gada 23. februāra saistošo noteikumu Nr. 18/2022 "Par pašvaldības pabalstu daudzbērnu ģimenēm Ādažu novadā" 7. punktu un kurām piešķirts pabalsts saskaņā ar 6. punktu, un ģimene joprojām atbilst šajos noteikumos noteiktajiem kritērijiem.
Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone
Pielikums
Ādažu novada pašvaldības 26.04.2023.
saistošajiem noteikumiem Nr. _ 2023
Ādažu novada sociālajam dienestam
bērna likumiskā pārstāvja vārds, uzvārds, |
|
personas kods |
|
tālrunis |
|
Lēmumu lūdzu nosūtīt elektroniski uz e-pastu |
|
IESNIEGUMS IKMĒNEŠA ĒDINĀŠANAS PABALSTA SAŅEMŠANAI
Lūdzu piešķirt pabalstu 50,- euro katru mēnesi par manā aprūpē esošu bērnu vecumā no 1,5 gadiem līdz brīdim, kad viņš uzsāks apgūt pamatizglītību vispārējā izglītības iestādē, saskaņā ar pašvaldības 26.04.2023. saistošajiem noteikumiem Nr.____/2023 "Par pašvaldības pabalstu ēdināšanai pirmsskolas un vispārējās izglītības iestādēs Ādažu novadā" 5.1. apakšpunktu:
1) | |
(bērna vārds, uzvārds, personas kods, dzimšanas datums) |
|
2) | |
(bērna vārds, uzvārds, personas kods, dzimšanas datums) |
Lūdzu piešķirt pabalstu 20,- euro katru mācību mēnesi par manā aprūpē esošu bērnu no 5. līdz 9. klasei, saskaņā ar pašvaldības 26.04.2023. saistošajiem noteikumiem Nr.____/2023 "Par pašvaldības pabalstu ēdināšanai pirmsskolas un vispārējās izglītības iestādēs Ādažu novadā" 5.2. apakšpunktu:
1) | |
(bērna vārds, uzvārds, personas kods, dzimšanas datums, izglītības iestāde un klase) |
|
2) | |
(bērna vārds, uzvārds, personas kods, dzimšanas datums, izglītības iestāde un klase) |
Pabalstu lūdzu pārskaitīt uz banku |
, kontu Nr. |
Atzīmēt, ja pievienota izglītības iestādes izziņas kopiju, ja bērns iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību.
Atzīmēt, ja vēlaties lēmuma nosūtīšana pa pastu, uz adresi _______________________________
Apliecinu, ka pašvaldībai ir tiesības iepazīties ar iesniegumā norādīto personu datiem, kas nepieciešami pabalsta piešķiršanai, t.sk. valsts datu bāzēs un reģistros.
Apliecinu, ka sniegtās ziņas ir patiesas, un apņemos paziņot pašvaldībai par ziņu jebkādām izmaiņām
Atzīmēt, ja ģimenē ir aizbildnībā esoši un audžuģimenē ievietoti bērni, kā arī norādīt lēmuma pieņēmējas iestādes nosaukumu, lēmuma datumu un numuru:
Personas datu apstrādes pārzinis ir Ādažu novada pašvaldība (reģ. Nr. 90000048472, Gaujas iela 33A, Ādaži, Ādažu nov., LV-2164). Datu apstrādes mērķis ir šī iesnieguma izskatīšana. Papildu informācija par datu apstrādi pieejama pašvaldības tīmekļvietnes www.adazi.lv sadaļā "Pašvaldība/Dokumenti/Privātuma politika".
20____. gada "____"______________________ | ||
(paraksts) |
Paskaidrojuma raksts
Ādažu novada domes 2023. gada 26. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 11/2023
"Par pašvaldības pabalstu ēdināšanai pirmsskolas un vispārējās izglītības
iestādēs Ādažu novadā"
Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Noteikumu izdošanas mērķis ir nodrošināt pašvaldības brīvprātīgās funkcijas izpildi, īstenojot Bērnu tiesību aizsardzības likuma 26. pantā noteikto (ka valsts un pašvaldība atbalsta ģimeni), un Izglītības likuma 17. panta trešās daļas 11. punktā noteikto (ka pašvaldība nosaka tos izglītojamos, kuru ēdināšanas izmaksas tā sedz). 1.2. Pašvaldībā ir spēkā 2022. gada 23. februāra saistošie noteikumi Nr. 18/2023 "Par pašvaldības pabalstu daudzbērnu ģimenēm" (turpmāk – Noteikumi Nr. 18), kas nosaka, ka pašvaldība piešķir vienreizēju pabalstu 50 euro gadā katram daudzbērnu ģimenes bērnam vecumā 7–24 gadi, kā arī pabalstu katram trešajam un nākamajam bērnam 50 euro mēnesī vecumā no 1,5 gadiem līdz brīdim, kad viņš uzsāk apgūt pamatizglītību vispārējās izglītības iestādē un 40 euro mēnesī katram trešajam un nākamajam bērnam no 5. līdz 9. klasei mācību gada laikā (9 mēnešus gadā). 1.3. Jauni noteikumi nepieciešami, jo pašvaldība vēlas mainīt līdzšinējo kārtību un noteikt ēdināšanas pabalstu, nosakot, ka pabalstu 20 euro mēnesī saņem visi skolēni no 5. līdz 9. klasei, ja viņu un viena no vecākiem deklarētā dzīvesvieta ir Ādažu novada administratīvā teritorija, nevis tikai daudzbērnu ģimenes trešais un katrs nākamais bērns, jo ieguvums ģimenēm ir lielāks, ja ikmēneša pabalstu saņemtu visi skolēni no 5. līdz 9. klasei, jo kopējais 5.–9. klašu skolēnu skaits novadā ir 1303, bet daudzbērnu ģimeņu bērni, kuri saņem šo pabalstu, ir tikai 35-40. Pārējiem Noteikumos Nr. 18 noteiktajiem pabalstiem saglabājas līdzšinējā kārtība. Vienreizējais pabalsts daudzbērnu ģimenei par katru bērnu 7–24 gadu vecumā 50 euro gadā tiks iekļauts jaunajos pašvaldības saistošajos noteikumos par pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas pabalstiem, neizvērtējot ģimenes ienākumus, tādēļ līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, Noteikumi Nr. 18 paliks spēkā attiecībā uz augstākminēto pabalstu. Pabalstam 50 euro mēnesī daudzbērnu ģimenes trešajam un katram nākamajam bērnam no 1,5 gada vecuma līdz brīdim, kad viņš uzsāk apgūt pamatizglītību vispārējās izglītības iestādē, saglabājas līdzšinējā kārtība. 1.4. Pastāvošais tiesiskais regulējums ir nepilnīgs, jo pašvaldības spēkā esošie saistošie noteikumi izdoti pamatojoties uz spēku zaudējušu likumu "Par pašvaldībām". Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punkts nosaka, ka pašvaldības dome izvērtē uz likumu "Par pašvaldībām" normu pamata izdotos saistošos noteikumus un izdot jaunus noteikumus atbilstoši Pašvaldību likumā ietvertajam pilnvarojumam. Pašvaldību likuma 44. panta otrā daļa noteic, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2.1. Noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu: 2.1.1. samazina vai palielina ieņēmumu daļu – nav attiecināms; 2.1.2. samazina vai palielina izdevumu daļu – pašvaldības 2023. gadā budžetā noteikumos paredzētajiem pabalstiem ir asignēti 260 240 euro, t.sk. 104 240 euro ēdināšanas pabalstam 20 euro mēnesī 1303 bērniem no 5. līdz 9. klasei, no septembra līdz decembrim, un 156 000 euro pabalstam 50 euro mēnesī 260 bērniem, kuri ir daudzbērnu ģimenes trešais un ceturtais bērns no 1,5 gada vecuma līdz brīdim, kad viņš uzsāk apgūt pamatizglītību vispārējās izglītības iestādē 12 mēnešu periodā; 2.1.3. noteikumiem ir ietekme uz pašvaldības budžetu 1355 euro apmērā, kas nepieciešami, lai SIA "ZZ Dats" papildinātu un pielāgotu datorprogrammā SOPA jaunā pabalsta veidu 5.–9. klašu skolēniem. Nepieciešamie līdzekļi tiks pārcelti Ādažu novada sociālā dienesta budžeta ietveros no amata vietu vakanču uzturēšanas līdzekļu izmaksu ekonomijas. 2.2. Informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu un esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu noteikumu izpildi (saistībā ar 5., 6. sadaļu) – paredzams, ka Ādažu novada sociālajā dienestā (turpmāk – Sociālais dienests) ir nepieciešams papildu darbinieks, kas cita starpā nodrošinās pabalstu administrēšanu. Jaunas vakances izmaksas ir 24 098 euro gadā. Sociālajam dienestam ir darbinieku vakances, kuru uzturēšanas izmaksu līdzekļi ir apstiprināti 2023. gada budžetā. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju
veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz
konkurenci 3.1. Sociālā ietekme – plānots, ka noteikumi pozitīvi ietekmēs cilvēku dzīvesveidu, labsajūtu, sabiedrību kopumā, jo visiem vecākiem, kuru bērni mācās no 5. līdz 9. klasei, būs pašvaldības finansiāls atbalsts bērnu ēdināšanai, kā ar atbalsts būs daudzbērnu ģimeņu trešajam un nākamajam bērnam no 1,5 gadu vecuma līdz brīdim, kad viņš uzsāk apgūt pamatizglītību vispārējās izglītības iestādē. 3.2. Ietekme uz vidi – noteikumu īstenošana neradīs ietekmi uz vidi. 3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – iespējams uzlabosies. 3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – nav attiecināma. 3.5. Ietekme uz konkurenci – noteikumiem nav ietekmes uz konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to
izmaksām 4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties šo noteikumu piemērošanā, ir Sociālais dienests. 4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz šie noteikumi, ir šādi – lai saņemtu pabalstu, privātpersona iesniedz Sociālajam dienestam iesniegumu, nogādājot to Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā Ādažos vai Carnikavā, vai iesniedzot pieteikumu caur e-pakalpojumiem. Sociālais dienests lēmumu pieņem viena mēneša laikā. 4.3. Sociālā dienesta pieņemtos lēmumus un faktisko rīcību var apstrīdēt pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijai Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Komisijas pieņemtos lēmumus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. 4.4. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas – nav paredzētas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Noteikumi izstrādāti Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 9. punktā noteiktās pašvaldības funkcijas izpildei. 5.2. Noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, tiks paplašināta esošās institūcijas kompetence. 5.3. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti noteikumu īstenošanā, ir Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbinieki (apstrādājot iesniegumus), Sociālā dienesta darbinieki (izvērtējot iesniegumu atbilstību un pieņemot lēmumu) un Grāmatvedības nodaļas darbinieki (izmaksājot pabalstus). Sociālajā dienestā tiks pieņemts jauns darbinieks, kam papildus citiem pienākumiem tiks uzticēts administrēt šo pabalstus. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 6.1. Noteikumu izpildē tiks iesaistītas šādas institūcijas – Sociālais dienests un pašvaldības Izglītības un jaunatnes nodaļa. Nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija. 6.2. Noteikumu izpildes nodrošināšanai nepieciešami resursi – tikai cilvēkresursi un programmas pielāgošana. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko
sniedz mērķa sasniegšana 7.1. Noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai un pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīma mērķa sasniegšanai, un pašvaldības rīcība ir atbilstoša. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar
privātpersonām un institūcijām 8.1. Noteikumu izstrādes procesā notika konsultācijas ar pašvaldības institūcijām. Atsevišķas konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem (tostarp biedrībām, nodibinājumiem, apvienībām, u.tml.) nenotika, bet vairāki skolēnu vecāku ir izteikuši priekšlikumus noteikt ēdināšanas pabalstu, ņemot vērā, ka ēdināšanas izmaksas pēdējā gada laikā skolās ir pieaugušas. 8.2. Konsultācijām tika izmantots šāds sabiedrības līdzdalības veids: pēc noteikumu izskatīšanas domes Izglītības, kultūras, sporta un sociālā komitejā, to projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazi.lv, kā arī informācija par projektu tika publicēta sociālajā tīklā – pašvaldības Facebook kontā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli. 8.3. Publikācijā noteiktajā termiņā – no 2023. gada 6. aprīļa līdz 2023. gada 20. aprīlim tika saņemti: 8.3.1. divi priekšlikumi: divi vecāki, kuru bērni mācās gan Carnikavas pamatskolā, gan Ādažu vidusskolā ierosina pabalstu uzreiz ieskaitīt ēdinātāja kontā, lai vecākiem šī nauda nav jāadministrē, jo ne visos ciemos ir bankomāti naudas izņemšanai, kā arī nav pārliecība, ka bērns, izsniegto viņam naudu iztērēs pusdienām skolā, kā arī vienā gadījumā lūdz izskatīt iespēju palielināt pabalsta summu skolēna ēdināšanai, jo piešķirtais pabalsts nesedz pat 50 % no ēdināšanas summas. No skolas direktoriem saņemta informācija, ka vecākiem ir iespējam ieskaitīt naudu ēdinātāja kontā, pretī saņemot ēdināšanas talonus, kuri tiek izmantoti norēķiniem. Skolu direktoru viedoklis, ka vienā skolā pusdienas ēd 90 % no skolēniem un otrā 60 %, pabalsts noteikti ir jāskaita vecākiem. Attiecībā uz pabalsta lielumu, šobrīd to nav iespējams izdarīt, jo budžetā tam nav paredzēta nauda. Ņemot vērā iepriekšminēto noteikumu sākotnējā redakcija netiek mainīta. 8.3.2. no Latvijas Daudzbērnu ģimenes apvienības – piešķirt tieši ēdināšanas pabalstu daudzbērnu ģimenēm, nevērtējot ģimenes ienākumus. 8.4. Cita veida saziņa un konsultācijas nav notikušas. |
Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone