Jelgavas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Jelgavas novada pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 10
Jelgavā 2023. gada 5. jūnijā
Jelgavas novada pašvaldības nolikums
APSTIPRINĀTS
ar Jelgavas novada domes
2023. gada 5. jūnija lēmumu Nr. 1 (prot. Nr. 14)
Izdots saskaņā ar Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu un 49. panta pirmo daļu
I. VISPĀRĪGIE JAUTĀJUMI
1. Saistošie noteikumi (turpmāk – nolikums) nosaka Jelgavas novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) institucionālo sistēmu un darba organizāciju.
2. Pašvaldība savas kompetences ietvaros realizē vietējo pārvaldi Jelgavas novada administratīvajā teritorijā.
3. Saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumu Jelgavas novads ir administratīvā teritorija, ko veido šādas teritoriālā iedalījuma vienības:
3.1. Cenu pagasts,
3.2. Elejas pagasts,
3.3. Glūdas pagasts,
3.4. Jaunsvirlaukas pagasts,
3.5. Kalnciema pagasts,
3.6. Lielplatones pagasts,
3.7. Līvbērzes pagasts,
3.8. Ozolnieku pagasts,
3.9. Platones pagasts,
3.10. Salgales pagasts,
3.11. Sesavas pagasts,
3.12. Svētes pagasts,
3.13. Valgundes pagasts,
3.14. Vilces pagasts,
3.15. Vircavas pagasts,
3.16. Zaļenieku pagasts.
II. PAŠVALDĪBAS INSTITUCIONĀLĀ SISTĒMA
4. Jelgavas novada dome (turpmāk – dome) atbilstoši Pašvaldības domes vēlēšanu likumam sastāv no 19 deputātiem.
5. Lai nodrošinātu savu darbību, dome no domes deputātiem ievēl šādas komitejas:
5.1. Finanšu komiteju 9 deputātu sastāvā;
5.2. Izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteju 7 deputātu sastāvā;
5.3. Labklājības un sociālo jautājumu komiteju 7 deputātu sastāvā;
5.4. Tautsaimniecības un attīstības komiteju 9 deputātu sastāvā.
6. Komitejām savas kompetences ietvaros ir tiesības un pienākumi:
6.1. izskatīt un sniegt atzinumu par pašvaldības budžeta projektu, gada un publisko pārskatu projektiem;
6.2. izskatīt komitejai iesniegtos priekšlikumus, iesniegumus un sūdzības;
6.3. izskatīt un sniegt atzinumus par investīciju projektu sagatavošanu un realizāciju.
7. Finanšu komiteja papildus likumā noteiktajiem pienākumiem sniedz atzinumus par:
7.1. teritorijas attīstības plānošanas jautājumiem, ja tie skar pašvaldības budžetu;
7.2. dzīvojamā fonda veidošanu, uzturēšanu un modernizēšanu;
7.3. nekustamā īpašuma nodokļa piemērošanas kārtību un atvieglojumiem, un pašvaldības nodevām;
7.4. nekustamā īpašuma iegūšanu pašvaldības īpašumā;
7.5. pašvaldības teritorijas izmantošanu un apsaimniekošanu;
7.6. pašvaldības kustamās mantas ar atlikušo vērību virs 10 000 euro atsavināšanu un norakstīšanu;
7.7. sadarbību ar valsts, pašvaldības institūcijām, biedrībām, fondiem un nodibinājumiem, ja tas saistīts ar šīs komitejas kompetencē esošajiem jautājumiem.
8. Izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteja sniedz atzinumus par:
8.1. iedzīvotāju izglītību, tostarp, iespēju iegūt obligāto izglītību un pirmsskolas izglītības, vidējās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības, interešu izglītības un pieaugušo izglītības pieejamību;
8.2. iedzīvotājiem sniegto kultūras piedāvājumu daudzveidību un iespēju piedalīties kultūras dzīvē, pašvaldības teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšanu un atbalstu kultūras norisēm;
8.3. muzeju un bibliotēku nozares jautājumiem;
8.4. darbu ar jaunatni;
8.5. sporta infrastruktūras uzturēšanu un attīstību;
8.6. valsts un starptautiskas nozīmes vēstures objektu, nacionālās nozīmes kultūrvēsturisko objektu, kā arī kultūras infrastruktūras uzturēšanu un attīstīšanu;
8.7. sadarbību ar valsts, pašvaldības institūcijām, biedrībām, fondiem un nodibinājumiem, ja tas saistīts ar šīs komitejas kompetencē esošajiem jautājumiem.
9. Labklājības un sociālo jautājumu komiteja sniedz atzinumus par:
9.1. veselīga dzīvesveida veicināšanas pasākumu īstenošanu un veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību;
9.2. atbalsta nodrošināšanu iedzīvotājiem sociālo problēmu risināšanā, kā arī sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu sniegšanu;
9.3. palīdzības sniegšanu iedzīvotājiem mājokļa jautājumu risināšanā;
9.4. bērnu un aizgādnībā esošo personu tiesību un interešu aizsardzību;
9.5. ārvalstnieku un bezvalstnieku, un sabiedrības integrācijas jautājumiem;
9.6. atbalstu biedrībām un nodibinājumiem labklājības un sociālo jautājumu jomā;
9.7. sadarbību ar valsts, pašvaldības institūcijām, biedrībām, fondiem un nodibinājumiem, ja tas saistīts ar šīs komitejas kompetencē esošajiem jautājumiem;
9.8. labklājības infrastruktūras uzturēšanu un attīstību.
10. Tautsaimniecības un attīstības komiteja sniedz atzinumus par:
10.1. teritorijas attīstības plānošanas jautājumiem, tostarp plānošanas dokumentu izstrādi, ieviešanu un uzraudzību;
10.2. īpašumu un teritorijas izmantošanu;
10.3. komunālo pakalpojumu organizēšanu iedzīvotājiem;
10.4. pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību, kā arī teritoriju un būvju uzturēšanas prasību noteikšanu, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu;
10.5. pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību;
10.6. būvniecības procesu saistīta administratīvā procesa tiesiskumu;
10.7. zemes lietu jautājumiem;
10.8. dzīvojamā un nedzīvojamā fonda uzturēšanu;
10.9. saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un atbalstu tai;
10.10. atļauju un licenču izsniegšanu komercdarbībai;
10.11. satiksmes organizāciju;
10.12. vides attīstības politiku;
10.13. klimata pārmaiņu ierobežošanu un pielāgošanos tām;
10.14. valsts nozīmes sakaru sistēmu un transporta infrastruktūras uzturēšanu un attīstīšanu;
10.15. investīciju projektu sagatavošanu un ieviešanu;
10.16. starptautisko sadarbību, tūrisma un uzņēmējdarbības attīstības jautājumiem;
10.17. sabiedrības virzītu iniciatīvu ieviešanu teritorijas attīstības jomā;
10.18. ārkārtas situāciju novēršanu, pasākumiem civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanā, ugunsdrošības un ugunsdzēsības jomā;
10.19. sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanu;
10.20. sadarbību ar valsts, pašvaldības institūcijām, biedrībām, fondiem un nodibinājumiem, ja tas saistīts ar šīs komitejas kompetencē esošajiem jautājumiem.
III. DOMES PRIEKŠSĒDĒTĀJS, DOMES PRIEKŠSĒDĒTĀJA VIETNIEKS, IZPILDDIREKTORS UN IZPILDDIREKTORA VIETNIEKI
11. Domes darbu vada domes priekšsēdētājs. Domes priekšsēdētājs:
11.1. pilda Pašvaldību likumā domes priekšsēdētājam noteiktos pienākumus;
11.2. slēdz publisko tiesību līgumus;
11.3. atver un slēdz kontus kredītiestādēs un Valsts kasē;
11.4. pārstāv domi vai pilnvaro personas, kas veic domes pārstāvību un pašvaldības interešu pārstāvniecību Ministru kabineta vai citās valsts pārvaldes institūcijās, biedrībās un nodibinājumos;
11.5. izdod rīkojumus par domes priekšsēdētāja vietnieka komandējumiem un atvaļinājumiem;
11.6. veic citus pienākumus, kas paredzēti likumos, Ministru kabineta noteikumos, domes lēmumos un šajā nolikumā.
12. Domes priekšsēdētājam ir vietnieks, kurš aizvieto domes priekšsēdētāju viņa prombūtnes laikā, īstenojot visas domes priekšsēdētājam normatīvajos aktos noteiktās tiesības un pienākumus.
13. Domes priekšsēdētāja vietnieks:
13.1. iesniedz domes priekšsēdētājam priekšlikumus izveidot darba grupas un komisijas, iesaistot tajās pašvaldības administrācijas darbiniekus, iestāžu un uzņēmumu pārstāvjus un pašvaldības teritorijas iedzīvotājus;
13.2. veic citus domes priekšsēdētāja uzdotus uzdevumus;
13.3. izdod rīkojumu par atvaļinājuma piešķiršanu domes priekšsēdētājam vai viņa nosūtīšanu darba braucienos un komandējumos, ja tas paredzēts pašvaldības budžetā.
14. Izpilddirektors kontrolē un koordinē pašvaldības administrācijas darbu, kā arī veic pašvaldības kapitālsabiedrību darbības pārraudzību. Izpilddirektors:
14.1. pilda Pašvaldību likumā izpilddirektoram noteiktos pienākumus;
14.2. īstenojot pašvaldības Centrālās administrācijas vadītāja kompetenci, pieņem darbā un atbrīvo no darba Centrālās administrācijas darbiniekus;
14.3. iesniedz domei priekšlikumus par pašvaldības iestāžu nelikumīgu un nelietderīgu lēmumu atcelšanu;
14.4. dod rīkojumus pašvaldības iestāžu vadītājiem prettiesiskas bezdarbības gadījumā pieņemt lēmumus;
14.5. organizē teritorijas attīstības programmas, teritorijas plānojuma, publiskā pārskata un budžeta projektu izstrādi un iesniedz tos apstiprināšanai domei;
14.6. reizi mēnesī iesniedz domei ziņojumu par pašvaldības administrācijas darbu, kā arī pēc domes priekšsēdētāja pieprasījuma, sniedz ziņojumus un pārskatus par pieprasītajiem jautājumiem;
14.7. piedalās komiteju un domes sēdēs jautājumu apspriešanā;
14.8. ir tiesīgs piedalīties komisiju, konsultatīvo padomju un darba grupu sēdēs, un iesaistīties tajās izskatāmo jautājumu apspriešanā;
14.9. organizē un ir atbildīgs par publiskās apspriešanas norisi pašvaldības administratīvajā teritorijā, ja ar domes lēmumu par atbildīgu nav nozīmēta cita pašvaldības amatpersona;
14.10. rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem, kā arī veic tiesiskus darījumus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
14.11. izdod iekšējos normatīvos aktus, kas nosaka pašvaldības iestāžu darba organizāciju atsevišķos jautājumos, kas nav domes kompetencē;
14.12. veic citus pienākumus, kas paredzēti likumos, Ministru kabineta noteikumos, domes lēmumos un šajā nolikumā.
15. Izpilddirektoram ir vietnieks saimnieciskajos jautājumos, kurš pilda izpilddirektora pienākumus viņa prombūtnes laikā vai viņa uzdevumā. Izpilddirektora vietnieks saimnieciskajos jautājumos:
15.1. pārrauga, koordinē un kontrolē pašvaldības pagastu pārvaldes un Centrālās administrācijas Saimnieciskā nodrošinājuma nodaļu;
15.2. pārrauga pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību darbu dzīvojamā un nedzīvojamā fonda, sadzīves atkritumu apsaimniekošanas, administratīvās teritorijas labiekārtošanas, ūdensapgādes, kanalizācijas, notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas, siltumapgādes pakalpojumu jomās;
15.3. pārrauga Jelgavas novada pašvaldības kapitālsabiedrību darbu, nodrošinot pašvaldības kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības noteikumu prasības;
15.4. koordinē pārraugāmo jomu attīstībai nepieciešamo finanšu līdzekļu izlietošanu;
15.5. organizē domes lēmumu, saistošo noteikumu, rīkojumu izpildi amata atbildības jomās;
15.6. piedalās komiteju un domes sēdēs.
16. Izpilddirektoram ir vietnieks attīstības jautājumos, kurš pilda izpilddirektora pienākumus viņa prombūtnes laikā, ja izpilddirektora vietnieks saimnieciskajos jautājumos atrodas prombūtnē. Izpilddirektora vietnieks attīstības jautājumos:
16.1. pārrauga, koordinē un kontrolē Jelgavas novada Īpašuma pārvaldi, Centrālās administrācijas Stratēģiskās plānošanas nodaļu, Centrālās administrācijas Projektu nodaļu, Centrālās administrācijas Tūrisma un uzņēmējdarbības nodaļu, Centrālās administrācijas Jelgavas novada Būvvaldi;
16.2. izstrādā priekšlikumus par pašvaldības ilgtermiņa prioritātēm un attīstības virzieniem pašvaldībā;
16.3. atbilstoši amata kompetencei, sagatavo ieteikumus vai metodiskos norādījumus, nepieciešamības gadījumā iesniedz tos apstiprināšanai pašvaldības izpilddirektoram un veic to ieviešanu, izpildi un kontroli;
16.4. koordinē pašvaldības īstenojamo projektu vadību;
16.5. piedalās ar pārraugāmo jomu darbību saistītu programmu un projektu sagatavošanā un realizācijā;
16.6. koordinē pārraugāmo jomu attīstībai nepieciešamo finanšu līdzekļu izlietošanu;
16.7. organizē domes lēmumu, saistošo noteikumu, rīkojumu izpildi amata atbildības jomās;
16.8. piedalās komiteju un domes sēdēs.
17. Domes priekšsēdētājs, priekšsēdētāja vietnieks, deputāti, izpilddirektors, izpilddirektora vietnieki, pašvaldības institūciju amatpersonas un darbinieki saņem atlīdzību par savu pienākumu pildīšanu saskaņā ar Jelgavas novada pašvaldības amatpersonu un darbinieku atlīdzības noteikumiem.
IV. PAŠVALDĪBAS ADMINISTRĀCIJAS STRUKTŪRA
18. Pašvaldības funkciju un uzdevumu īstenošanu, tajā skaitā domes lēmumu izpildi, nodrošina pašvaldības administrācija, kuru veido pašvaldības iestādes, amatpersonas un administrācijas sastāvā esošās institūcijas (komisijas, padomes un darba grupas).
19. Dome ir izveidojusi šādas iestādes:
19.1. Centrālā administrācija;
19.2. Cenu un Ozolnieku pagasta apvienības pārvalde;
19.3. Elejas pagasta pārvalde;
19.4. Glūdas pagasta pārvalde;
19.5. Jaunsvirlaukas pagasta pārvalde;
19.6. Kalnciema pagasta pārvalde;
19.7. Lielplatones pagasta pārvalde;
19.8. Līvbērzes pagasta pārvalde;
19.9. Platones pagasta pārvalde;
19.10. Salgales pagasta pārvalde;
19.11. Sesavas pagasta pārvalde;
19.12. Svētes pagasta pārvalde;
19.13. Valgundes pagasta pārvalde;
19.14. Vilces pagasta pārvalde;
19.15. Vircavas pagasta pārvalde;
19.16. Zaļenieku pagasta pārvalde;
19.17. Jelgavas novada Izglītības pārvalde, kurai ir struktūrvienības:
19.17.1. Izglītības programmu nodaļa;
19.17.2. Jaunatnes lietu nodaļa, kurai ir struktūrvienības:
19.17.2.1. Ānes jauniešu iniciatīvu centrs,
19.17.2.2. Branku jauniešu iniciatīvu centrs,
19.17.2.3. Jaunsvirlaukas jauniešu iniciatīvu centrs,
19.17.2.4. Elejas jauniešu iniciatīvu centrs,
19.17.2.5. Ozolnieku jauniešu iniciatīvu centrs,
19.17.2.6. Svētes jauniešu iniciatīvu centrs,
19.17.2.7. Vircavas jauniešu iniciatīvu centrs,
19.17.3. Mūžizglītības nodaļa;
19.17.4. Izglītības atbalsta nodaļa;
19.18. Aizupes pamatskola;
19.19. Elejas vidusskola;
19.20. Garozas pamatskola;
19.21. Kalnciema pagasta pamatskola;
19.22. Kalnciema vidusskola;
19.23. Līvbērzes pamatskola;
19.24. Ozolnieku vidusskola;
19.25. Sesavas pamatskola;
19.26. Šķibes pamatskola;
19.27. Staļģenes vidusskola;
19.28. Svētes pamatskola;
19.29. Teteles pamatskola;
19.30. Vilces pamatskola;
19.31. Vircavas pamatskola, kurai ir filiāles:
19.31.1. Lielvircavas filiāle,
19.31.2. Platones filiāle;
19.32. Elejas pirmsskolas izglītības iestāde "Kamenīte", kurai ir filiāle – Lielplatones filiāle;
19.33. Kalnciema pirmsskolas izglītības iestāde "Mārīte";
19.34. Ānes pirmsskolas izglītības iestāde "Saulīte";
19.35. Branku pirmsskolas izglītības iestāde "Bitīte";
19.36. Ozolnieku pirmsskolas izglītības iestāde "Zīlīte";
19.37. Ozolnieku pirmsskolas izglītības iestāde "Pūcīte";
19.38. Zaļenieku komerciālā un amatniecības vidusskola;
19.39. Jelgavas novada Neklātienes vidusskola;
19.40. Lielplatones pamatskola – atbalsta centrs;
19.41. Jelgavas novada Mūzikas un mākslas skola;
19.42. Ozolnieku Mūzikas skola;
19.43. Salgales Mūzikas un mākslas skola;
19.44. Jelgavas novada Sporta pārvalde, kurai ir struktūrvienības:
19.44.1. Elejas pagasta sporta bāze,
19.44.2. Glūdas pagasta sporta bāze,
19.44.3. Kalnciema pagasta sporta bāze,
19.44.4. Jaunsvirlaukas pagasta sporta bāze,
19.44.5. Lielplatones pagasta sporta bāze,
19.44.6. Līvbērzes pagasta sporta bāze,
19.44.7. Platones pagasta sporta bāze,
19.44.8. Sesavas pagasta sporta bāze,
19.44.9. Cenu pagasta sporta bāze,
19.44.10. Svētes pagasta sporta bāze,
19.44.11. Valgundes pagasta sporta bāze,
19.44.12. Vilces pagasta sporta bāze,
19.44.13. Vircavas pagasta sporta bāze,
19.44.14. Zaļenieku pagasta sporta bāze,
19.44.15. Ozolnieku pagasta sporta bāze,
19.44.16. Salgales pagasta sporta bāze;
19.45. Jelgavas novada Sporta centrs;
19.46. Ozolnieku Sporta skola;
19.47. Jelgavas novada Pašvaldības policija;
19.48. Jelgavas novada Bāriņtiesa;
19.49. Jelgavas novada Labklājības pārvalde, kurai ir struktūrvienības:
19.49.1. Jelgavas novada aktivitāšu centrs "Kalnciems",
19.49.2. Jelgavas novada aktivitāšu centrs "Tīreļi",
19.49.3. Jelgavas novada aktivitāšu centrs "Līvbērze",
19.49.4. Jelgavas novada aktivitāšu centrs "Zemgale",
19.49.5. Jelgavas novada aktivitāšu centrs "Birztaliņas",
19.49.6. Jelgavas novada aktivitāšu centrs "Zaļenieki",
19.49.7. Jelgavas novada aktivitāšu centrs "Dzirnieki",
19.49.8. Jelgavas novada aktivitāšu centrs "Vilce";
19.50. Jelgavas novada Sociālais dienests, kuram ir struktūrvienības:
19.50.1. Sociālā darba nodaļa;
19.50.2. Atbalsta nodaļa;
19.51. Jelgavas novada Sociālās aprūpes un rehabilitācijas centrs "Eleja";
19.52. Jelgavas novada Sociālās aprūpes un rehabilitācijas centrs "Staļģene";
19.53. Jelgavas novada Sociālās aprūpes un rehabilitācijas centrs "Kalnciems";
19.54. Jelgavas novada Sociālās aprūpes centrs "Zemgale";
19.55. Jelgavas novada Daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs "LAIPA";
19.56. Jelgavas novada Dienas aprūpes centrs "UPE";
19.57. Jelgavas novada Daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs "Zīle";
19.58. Jelgavas novada Kultūras pārvalde, kurai ir struktūrvienības:
19.58.1. Cenu pagasta Ānes kultūras nams,
19.58.2. Elejas pagasta Saieta nams,
19.58.3. Glūdas pagasta Nākotnes kultūras nams,
19.58.4. Kalnciema pagasta kultūras nams,
19.58.5. Jaunsvirlaukas pagasta Staļģenes Tautas nams,
19.58.6. Lielplatones pagasta Tautas nams,
19.58.7. Līvbērzes pagasta kultūras nams,
19.58.8. Ozolnieku pagasta Tautas nams,
19.58.9. Platones pagasta Lielvircavas kultūras nams,
19.58.10. Salgales pagasta Tautas nams,
19.58.11. Sesavas pagasta Bērvircavas Tautas nams,
19.58.12. Sesavas pagasta Tautas nams,
19.58.13. Svētes pagasta Jēkabnieku kultūras nams,
19.58.14. Valgundes pagasta Tautas nams,
19.58.15. Vilces pagasta Tautas nams,
19.58.16. Vircavas pagasta Tautas nams,
19.58.17. Zaļenieku pagasta kultūras nams,
19.58.18. Cenu pagasta Ānes bibliotēka,
19.58.19. Elejas pagasta Elejas bibliotēka,
19.58.20. Salgales pagasta Garozas bibliotēka,
19.58.21. Glūdas pagasta Nākotnes bibliotēka,
19.58.22. Glūdas pagasta Bramberģes bibliotēka,
19.58.23. Kalnciema pagasta Kalnciema bibliotēka,
19.58.24. Jaunsvirlaukas pagasta Dzirnieku bibliotēka,
19.58.25. Jaunsvirlaukas pagasta Staļģenes bibliotēka,
19.58.26. Jaunsvirlaukas pagasta Vecsvirlaukas bibliotēka,
19.58.27. Lielplatones pagasta Lielplatones bibliotēka,
19.58.28. Līvbērzes pagasta Līvbērzes bibliotēka,
19.58.29. Ozolnieku pagasta Ozolnieku bibliotēka,
19.58.30. Platones pagasta Lielvircavas bibliotēka,
19.58.31. Platones pagasta Platones bibliotēka,
19.58.32. Sesavas pagasta Bērvircavas bibliotēka,
19.58.33. Sesavas pagasta Sesavas bibliotēka,
19.58.34. Svētes pagasta Jēkabnieku bibliotēka,
19.58.35. Svētes pagasta Svētes bibliotēka,
19.58.36. Cenu pagasta Vainu bibliotēka,
19.58.37. Valgundes pagasta Tīreļu bibliotēka,
19.58.38. Valgundes pagasta Valgundes bibliotēka,
19.58.39. Vilces pagasta Vilces bibliotēka,
19.58.40. Vilces pagasta Ziedkalnes bibliotēka,
19.58.41. Vircavas pagasta Vircavas bibliotēka,
19.58.42. Zaļenieku pagasta Ūziņu bibliotēka,
19.58.43. Zaļenieku pagasta Zaļenieku bibliotēka;
19.59. Jelgavas novada Īpašuma pārvalde, kurai ir struktūrvienības:
19.59.1. Infrastruktūras pārvaldības nodaļa,
19.59.2. Īpašuma pārvaldības nodaļa,
19.59.3. Vides pārvaldības nodaļa;
19.60. Iekšējais audits;
19.61. Vēlēšanu komisija.
20. Centrālā administrācija, Jelgavas novada Bāriņtiesa, Jelgavas novada Pašvaldības policija, Jelgavas novada Sporta pārvalde, Jelgavas novada Izglītības pārvalde, Jelgavas novada Kultūras pārvalde, Jelgavas novada Labklājības pārvalde, Jelgavas novada Īpašuma pārvalde, Cenu un Ozolnieku pagasta apvienības pārvalde, Elejas pagasta pārvalde, Glūdas pagasta pārvalde, Jaunsvirlaukas pagasta pārvalde, Kalnciema pagasta pārvalde, Lielplatones pagasta pārvalde, Līvbērzes pagasta pārvalde, Platones pagasta pārvalde, Salgales pagasta pārvalde, Sesavas pagasta pārvalde, Svētes pagasta pārvalde, Valgundes pagasta pārvalde, Vilces pagasta pārvalde, Vircavas pagasta pārvalde, Zaļenieku pagasta pārvalde, Iekšējais audits atrodas izpilddirektora pakļautībā.
21. Atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai, kopīgi ar Jelgavas valstspilsētas pašvaldību, izveidotas šādas institūcijas:
21.1. Jelgavas valstspilsētas pašvaldības un Jelgavas novada pašvaldības kopīga iestāde "Jelgavas valstspilsētas un novada Dzimtsarakstu nodaļa";
21.2. Jelgavas valstspilsētas un novada Dzimtsarakstu nodaļas uzraudzības padome;
21.3. Jelgavas valstspilsētas un Jelgavas novada sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisija.
22. Jelgavas novada Sociālais dienests, Jelgavas novada daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs "LAIPA", Jelgavas novada dienas aprūpes centrs "UPE, Daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs "Zīle", Jelgavas novada Sociālās aprūpes un rehabilitācijas centrs "Eleja", Jelgavas novada Sociālās aprūpes un rehabilitācijas centrs "Staļģene", Jelgavas novada Sociālās aprūpes un rehabilitācijas centrs "Kalnciems", Jelgavas novada Sociālās aprūpes centrs "Zemgale" atrodas Jelgavas novada Labklājības pārvaldes pakļautībā.
23. Izglītības iestādes atrodas Jelgavas novada Izglītības pārvaldes pakļautībā, izņemot Jelgavas novada Sporta centru un Ozolnieku sporta skolu.
24. Jelgavas novada Sporta centrs un Ozolnieku sporta skola atrodas Jelgavas novada Sporta pārvaldes pakļautībā.
25. Iestādes darbojas uz domes apstiprinātu nolikumu pamata.
26. Struktūrvienības darbojas uz iestāžu vadītāju apstiprinātu nolikumu pamata.
27. Centrālā administrācija ir pašvaldības iestāde, kuru vada izpilddirektors. Centrālā administrācija nodrošina domes pieņemto lēmumu izpildi, kā arī darba organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, un tās sastāvā ietilpst:
27.1. Administratīvais departaments, kuram ir struktūrvienības:
27.1.1. Finanšu nodaļa,
27.1.2. Kanceleja,
27.1.3. Personāla nodaļa;
27.2. Stratēģiskās plānošanas nodaļa;
27.3. Budžeta plānošanas nodaļa;
27.4. Projektu nodaļa;
27.5. Informācijas tehnoloģiju nodaļa;
27.6. Iepirkumu nodaļa;
27.7. Darba aizsardzības, ugunsdrošības un civilās aizsardzības nodaļa;
27.8. Juridiskā nodaļa;
27.9. Sabiedrisko attiecību nodaļa;
27.10. Saimnieciskā nodrošinājuma nodaļa;
27.11. Jelgavas novada Būvvalde;
27.12. Tūrisma un uzņēmējdarbības nodaļa.
28. Pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja šādās pašvaldības kapitālsabiedrībās:
28.1. SIA "Jelgavas novada KU",
28.2. SIA "Ozolnieku KSDU".
29. Pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja privātajā kapitālsabiedrībā SIA "Zemgales veselības centrs".
30. Pašvaldība ir dalībnieks šādās biedrībās (nodibinājumos):
30.1. biedrība "Latvijas Pašvaldību savienība";
30.2. biedrība "Lauku partnerība "Lielupe"";
30.3. Dzimtsarakstu nodaļu darbinieku asociācija;
30.4. Baltijas jūras reģiona Eiropas asociācija "Innovation circle" network;
30.5. Latvijas tūrisma informācijas organizāciju asociācija "Lattūrinfo";
30.6. Latvijas piļu un muižu asociācija;
30.7. Latvijas Bāriņtiesu darbinieku asociācija;
30.8. Latvijas Volejbola federācija;
30.9. Latvijas Novusa federācija;
30.10. Latvijas Vieglatlētikas Savienība;
30.11. Latvijas Orientēšanās federācija;
30.12. Latvijas Sporta Izglītības iestāžu direktoru padome;
30.13. Latvijas Lauku tūrisma asociācija "Lauku ceļotājs";
30.14. Latvijas Pieaugušo izglītības apvienība;
30.15. Latvijas Amatniecības kamera;
30.16. Latvijas Speciālā Olimpiāde;
30.17. Latvijas virves vilkšanas federācija;
30.18. Latvijas Sporta veterānu – senioru savienība;
30.19. Latvijas sporta cīņas federācija;
30.20. Latvijas Bibliotekāru biedrība;
30.21. Latvijas Pašvaldību sociālo dienestu vadītāju apvienība;
30.22. Latvijas Florbola savienība;
30.23. Latvijas karatē federācija;
30.24. Zemgales Tūrisma Asociācija;
30.25. Zemgales Tūrisma attīstības biedrība;
30.26. Latvijas Kanoe Asociācija.
31. Atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai dome izveido šādas komisijas:
31.1. Administratīvo aktu strīdu komisiju;
31.2. Administratīvo komisiju;
31.3. Apbalvošanas komisiju;
31.4. Ar lauksaimniecības zemi veikto darījumu uzraudzības komisiju;
31.5. Autoceļu komisiju;
31.6. Budžeta komisiju;
31.7. Civilās aizsardzības komisiju;
31.8. Deputātu ētikas komisiju;
31.9. Dzīvojamo māju privatizācijas komisiju;
31.10. Dzīvokļu jautājumu komisiju;
31.11. Ētikas komisiju;
31.12. Iepirkuma komisiju;
31.13. Interešu izglītības un pieaugušo neformālās izglītības programmu licencēšanas komisiju;
31.14. Jaunatnes lietu konsultatīvo komisiju;
31.15. Medību koordinācijas komisiju;
31.16. Stipendiju komisiju;
31.18. Pašvaldības mantas novērtēšanas, aprites un atsavināšanas komisiju;
31.19. Pedagoģiski - medicīnisko komisiju;
31.20. Publisku izklaides un svētku, sapulces, gājienu un piketu rīkošanai iesniegto pieteikumu izskatīšanas komisiju;
31.21. Vēlēšanu komisiju;
31.22. Vides komisiju;
31.24. Autotransporta komisiju;
31.25. Izsoļu komisiju;
31.26. Finansiālā atbalsta piešķiršanas sociālajiem un veselības veicināšanas projektiem komisiju;
31.27. Finansiālā atbalsta piešķiršanas sporta veicināšanas projektiem komisiju;
31.28. Finansiālā atbalsta piešķiršanas kultūras projektiem komisiju;
31.29. Pieteikumu izvērtēšanas komisiju pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanai dzīvojamo māju pieslēgšanai centralizētajai kanalizācijas sistēmai;
31.30. Eiropas Savienības un citu fondu projektu līdzfinansējuma piešķiršanas komisiju;
31.31. Iedzīvotāju iniciatīvu projekta konkursa "Mēs savai videi" pieteikumu vērtēšanas komisiju;
31.32. Izglītojamo apbalvošanas komisiju;
31.33. Zemes nomas tiesību izsoļu komisija.
32. Komisiju un konsultatīvo padomju darbību reglamentē domes apstiprināts nolikums.
33. Sociālās atstumtības riskam pakļauto bērnu/jauniešu atbalstam dome ir izveidojusi Bērnu tiesību aizsardzības starpinstitucionālās sadarbības vienību.
34. Uzņēmējdarbības veicināšanai, un sabiedrības iesaistīšanai pašvaldības funkciju realizēšanā, dome ir izveidojusi Uzņēmēju konsultatīvo padomi.
35. Finanšu pārskata revīziju veikšanai pašvaldība slēdz revīzijas pakalpojumu līgumu ar zvērinātu revidentu vai zvērinātu revidentu komercsabiedrību.
V. PUBLISKO TIESĪBU LĪGUMU NOSLĒGŠANAS PROCEDŪRA
36. Administratīvie līgumi, deleģēšanas un starptautiskie sadarbības līgumi tiek slēgti pamatojoties uz domes lēmumu. Līgumus paraksta domes priekšsēdētājs vai priekšsēdētaja vietnieks, ja domes lēmumā nav noteikts citādi.
37. Sadarbības līgumus ar valsts iestādēm un pašvaldībām slēdz domes priekšsēdētājs vai priekšsēdētaja vietnieks.
38. Normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos par līgumu slēgšanu lemj dome. Lēmumā norāda termiņu, līdz kuram noslēdzams līgums, par līguma projekta sagatavošanu un līguma noslēgšanu atbildīgo institūciju un amatpersonu.
39. Līguma projektu sagatavošanas, saskaņošanas, virzības un izpildes kārtību nosaka iekšējie normatīvie akti.
VI. KĀRTĪBA, KĀDĀ PAŠVALDĪBAS AMATPERSONAS RĪKOJAS AR PAŠVALDĪBAS MANTU UN FINANŠU RESURSIEM
40. Par kārtību, kādā veicami darījumi ar pašvaldības mantu, kā arī par aizdevumu, aizņēmumu un citu ekonomisko saistību uzņemšanās pašvaldības vārdā lemj dome.
41. Pašvaldības kontus kredītiestādēs un Valsts kasē, kuros tiek saņemti un izmaksāti pašvaldības naudas līdzekļi administrē Centrālās administrācijas Administratīvais departaments.
42. Darījumos ar pašvaldības naudas līdzekļiem un kontiem kredītiestādēs un Valsts kasē pašvaldību pārstāv pašvaldības domes priekšsēdētājs, domes priekšsēdētāja vietnieks, izpilddirektors kopā ar Centrālās administrācijas Administratīvā departamenta atbildīgajiem darbiniekiem rīkojumos noteikto pilnvarojumu apmērā.
43. Valsts iestādēs iesniedzamos pašvaldības pārskatus paraksta domes priekšsēdētājs, domes priekšsēdētāja vietnieks, izpilddirektors vai ar rīkojumu noteiktās pilnvarotās personas.
44. Jebkurai amatpersonas rīcībai ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem jābūt likumīgai, lietderīgai, samērīgai, efektīvai un atbilstošai pašvaldības budžetam.
45. Rīkojoties ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem, pašvaldības amatpersonām savā darbībā ir jāizvērtē korupcijas un interešu konflikta riski saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.
VII. APMEKLĒTĀJU PIEŅEMŠANA UN IESNIEGUMU IZSKATĪŠANA
46. Domes priekšsēdētājam un priekšsēdētāja vietniekam vienu reizi nedēļā ir apmeklētāju pieņemšanas laiki Jelgavas novada pašvaldības telpās Pasta ielā 37, Jelgavā:
46.1. Domes priekšsēdētājam – pirmdienās no plkst. 13:00 līdz plkst. 17:00;
46.2. Domes priekšsēdētāja vietniekam – pirmdienās no plkst. 13:00 līdz plkst. 17:00.
47. Izpilddirektoram un izpilddirektora vietniekiem vienu reizi nedēļā ir apmeklētāju pieņemšanas laiki Jelgavas novada pašvaldības telpās Pasta ielā 37, Jelgavā:
47.1. Izpilddirektoram – pirmdienās no plkst. 13:00 līdz plkst. 17:00;
47.2. Izpilddirektora vietniekiem – pirmdienās no plkst. 13:00 līdz plkst. 17:00.
48. Apmeklētāju pierakstu uz 46. un 47. punktā noteiktajiem pieņemšanas laikiem veic Centrālās administrācijas Kancelejas atbildīgais darbinieks.
49. Domes deputāti rīko iedzīvotāju pieņemšanas ne retāk kā reizi 2 (divos) mēnešos, par ko informācija publicējama pašvaldības tīmekļvietnē www.jelgavasnovads.lv.
50. Deputāti var noteikt iedzīvotāju pieņemšanas laiku Jelgavas novada pašvaldības telpās Pasta ielā 37 vai citās vispārpieejamās telpās, saskaņojot telpu nodrošinājumu ar institūciju, kas atbild par telpu uzturēšanu. Saskaņojot ar domes priekšsēdētāju vai izpilddirektoru, deputāts jautājumu izskatīšanā savos pieņemšanas laikos ir tiesīgs uzaicināt pašvaldības administrācijas darbiniekus.
51. Centrālās administrācijas darbinieki apmeklētājus pieņem saskaņā ar pašvaldības izpilddirektora apstiprinātiem apmeklētāju pieņemšanas laikiem. Pārējo iestāžu darbinieki apmeklētājus pieņem saskaņā ar iestāžu vadītāju apstiprinātiem apmeklētāju pieņemšanas laikiem. Ar iedzīvotāju pieņemšanas laikiem var iepazīties pašvaldības tīmekļvietnē www.jelgavasnovads.lv.
52. Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu reģistrēšanu dokumentu vadības sistēmā organizē pašvaldības institūcijas.
53. Kārtību, kādā notiek iesniegumu virzība pašvaldības institūcijās, nosaka pašvaldības izpilddirektora izdoti iekšējie normatīvie akti.
VIII. PAŠVALDĪBAS SADARBĪBA AR PILSONISKĀS SABIEDRĪBAS ORGANIZĀCIJĀM, SABIEDRĪBAS IESAISTE PAŠVALDĪBAS DARBĀ
54. Pašvaldība sadarbojas ar Jelgavas novadā reģistrētām biedrībām un nodibinājumiem, citām nevalstiskajām organizācijām, reliģiskajām organizācijām, sniedzot materiālu atbalstu nevalstisko organizāciju īstenotām aktivitātēm, domes izdoto normatīvo aktu noteiktajā kārtībā, kā arī sniedzot informāciju un konsultējot par pašvaldības konkursiem un aktivitātēm.
55. Saziņai ar iedzīvotājiem pašvaldība izdod bezmaksas informatīvo izdevumu "Jelgavas novada ziņas", uztur pašvaldības tīmekļvietni www.jelgavasnovads.lv, kā arī sociālo tīklu kontus.
56. Sabiedrības iesaiste pašvaldības darbā notiek, organizējot:
56.1. apmeklētāju pieņemšanu un konsultēšanu par pašvaldības darbības jomām;
56.2. publiskās apspriešanas;
56.3. iedzīvotāju sapulces;
56.4. sabiedrības viedokļa noskaidrošanu;
56.5. aptaujas;
56.6. pašvaldības referendumus Vietējo pašvaldību referendumu likumā noteiktā kārtībā.
57. Iedzīvotāji var iesaistīties iedzīvotāju padomju darbā to nolikumos noteiktā kārtībā.
58. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.jelgavasnovads.lv tiek publicēti saistošo noteikumu projekti un tiem pievienotie paskaidrojuma raksti.
59. Personas viedokli par saistošo noteikumu projektu iesniedz, aizpildot speciālo veidlapu, un noteiktajā termiņā to nosūtot uz e-pastu: dome@jelgavasnovads.lv, vai iesniedzot klātienē Jelgavas novada Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros.
60. Par saistošo noteikumu projektu saņemtie viedokļi, kuru iesniedzēji nav identificējami, kuru saturs nav attiecināms uz konkrēto saistošo noteikumu projektu, vai nav saprotams, par kuru saistošo noteikumu projektu tas izteikts, vai viedoklis, kura saturs ir aizskarošs vai nav attiecināms uz izskatāmo projektu, netiek ņemti vērā.
61. Saņemtos viedokļus par saistošo noteikumu projektu pašvaldība reģistrē dokumentu vadības sistēmā. Saistošo noteikumu sagatavotājs apkopo un atspoguļo saņemtos viedokļus saistošo noteikumu projekta paskaidrojuma rakstā. Pēc viedokļu apkopošanas un atspoguļošanas paskaidrojuma rakstā, saistošie noteikumi tiek virzīti izskatīšanai domes attiecīgās komitejas sēdē.
62. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai netiek nodoti saistošo noteikumu projekti par pašvaldības budžetu, kā arī saistošo noteikumu projekti teritorijas plānošanas jomā, kur piemērojama citos normatīvajos aktos noteiktā apspriešanas kārtība.
IX. KĀRTĪBA, KĀDĀ ORGANIZĒJAMA PUBLISKĀ APSPRIEŠANA
63. Lai nodrošinātu iedzīvotāju līdzdalību īpaši svarīgu vietējās nozīmes jautājumu izlemšanā, kā arī normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos, ar domes lēmumu visā pašvaldības administratīvajā teritorijā vai tās daļā var tikt organizēta publiskā apspriešana par pašvaldības autonomajā kompetencē esošiem jautājumiem.
64. Publisko apspriešanu nerīko par Pašvaldību likuma 54. panta piektajā daļā minētajiem jautājumiem.
65. Ja publisko apspriešanu ierosina iedzīvotāji, minimālais iedzīvotāju skaits, kāds nepieciešams šādas apspriešanas rīkošanai, ir 500 (pieci simti) pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētie pilngadību sasniegušie iedzīvotāji.
66. Publiskās apspriešanas rīkošanu organizē izpilddirektors, kas ir atbildīgs par publiskās apspriešanas norisi pašvaldības administratīvajā teritorijā, ja ar domes lēmumu par atbildīgo nav nozīmēta cita pašvaldības amatpersona.
67. Pašvaldības institūcija kuras kompetencē atrodas izskatāmais jautājums, sagatavo paziņojumu par publisko apspriešanu, norādot apspriežamo jautājumu, tā pamatojumu un apspriešanas termiņu, un ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms publiskās apspriešanas sākuma nosūta paziņojumu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
68. Publiskajai apspriešanai nodotais dokuments un ar to saistītie pašvaldības lēmumi un paziņojumi ir publiski pieejami visā publiskās apspriešanas laikā un vismaz vēl gadu pēc publiskās apspriešanas kopsavilkuma apstiprināšanas klātienē Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros un pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.jelgavasnovads.lv.
69. Pašvaldības institūcija, kuras kompetencē atrodas izskatāmais jautājums, apkopo paustos viedokļus un sagatavo kopsavilkumu par publiskās apspriešanas rezultātiem, norādot arī vērā neņemto viedokļu noraidīšanas iemeslus.
70. Pēc tam, kad izpilddirektors apstiprinājis publiskās apspriešanas kopsavilkumu, tas triju dienu laikā tiek publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.jelgavasnovads.lv un kārtējā informatīvajā izdevumā "Jelgavas novada ziņas". Klātienē tas pieejams Jelgavas novada Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros.
71. Publiskās apspriešanas kārtība nav piemērojama attiecībā uz publisko apspriešanu, kas tiek organizēta Būvniecības likumā, teritorijas attīstības plānošanas un ietekmes uz vidi jomas tiesību aktos paredzētajos gadījumos.
X. KĀRTĪBA, KĀDĀ IEDZĪVOTĀJI VAR PIEDALĪTIES DOMES UN TĀS KOMITEJU SĒDĒS
72. Ikviens iedzīvotājs var piedalīties domes un tās komiteju sēžu atklātajā daļā. Sēdes slēgtā daļa iedzīvotājam ir jāpamet pēc pirmā attiecīgās sēdes vadītāja uzaicinājuma.
73. Ja komitejas sēde notiek attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferenci un ja iedzīvotājs vēlas tajā piedalīties, viņš ne vēlāk kā vienu stundu pirms attiecīgās sēdes sākuma piesaka dalību sēdē, nosūtot lūgumu uz elektroniskā pasta adresi: dome@jelgavasnovads.lv. Centrālās administrācijas Kancelejas nodaļa nosūta iedzīvotājam uz viņa norādīto elektroniskā pasta adresi pieslēgšanās saiti ne vēlāk kā stundu pirms sēdes sākuma.
74. Iedzīvotājam, kas piedalās domes vai tās komitejas sēdē, nav tiesību piedalīties debatēs, ja sēdes vadītājs nedod vārdu, vai jebkādā veidā traucēt sēdes gaitu.
75. Personai, kura ir pilnvarota pārstāvēt kolektīvā iesnieguma iesniedzējus, ir tiesības pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā ziņot par kolektīvo iesniegumu domes vai tās komitejas sēdē, kurā iesniegums tiek izskatīts, kā arī piedalīties tā apspriešanā un debatēs.
XI. DOMES LĒMUMU PROJEKTU PIEEJAMĪBA UN GADĪJUMI, KAD DOMES SĒDE VAR NOTIKT ATTĀLINĀTI
76. Domes kārtējās sēdes darba kārtība un domes sēžu lēmumu projekti tiek publicēti pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.jelgavasnovads.lv trīs darbdienas pirms domes kārtējās sēdes, izņemot lēmumu projektus, kas ir iekļauti domes sēdes darba kārtībā pēc šā termiņa, kā arī lēmuma projektus, kas skar Pašvaldību likuma 27. panta ceturtajā daļā minētos jautājumus.
77. Domes priekšsēdētājs var noteikt, ka domes sēde notiek attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku (attēla un skaņas pārraide reālajā laikā), ja:
77.1. valstī, Jelgavā vai Jelgavas novadā izsludināta ārkārtējā situācija vai valsts noteikusi pulcēšanās ierobežojumus;
77.2. sasaukta domes ārkārtas sēde;
77.3. domes deputāts domes sēdes laikā atrodas citā vietā un veselības stāvokļa vai komandējuma dēļ nevar ierasties domes sēdes norises vietā.
XII. ADMINISTRATĪVO AKTU APSTRĪDĒŠANAS KĀRTĪBA
78. Dome var deleģēt tiesības izdot administratīvos aktus autonomās kompetences jautājumos pašvaldības institūcijām, ja likums tieši nenosaka institūciju, kuras kompetencē ir lēmuma pieņemšana.
79. Visos parējos gadījumos administratīvo aktu izdošana ir domes kompetence.
80. Pašvaldības izpilddirektora un pašvaldības iestāžu izdotus administratīvos aktus var apstrīdēt Administratīvo aktu strīdu izskatīšanas komisijā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, ja normatīvajos aktos vai pašvaldības iestādes nolikumā nav noteikts citādi.
81. Ja persona apstrīd administratīvo aktu un prasa atlīdzināt mantiskos zaudējumus vai personisko kaitējumu, arī morālo kaitējumu, tad par to lēmumu pieņem dome.
82. Administratīvo aktu strīdu izskatīšanas komisijas lēmumus un domes izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīva procesa likumā noteiktajos termiņos un kārtībā.
NOSLĒGUMA JAUTĀJUMI
83. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Jelgavas novada domes 2021. gada 7. jūlija saistošie noteikumi Nr. 1 "Jelgavas novada pašvaldības nolikums".
84. Nolikuma 58.6. punkts daļā par pašvaldības referendumu stājas spēkā 2024. gada 1. janvārī.
85. Šā nolikuma 19.27. apakšpunktā iestādes nosaukums "Staļģenes vidusskola" spēkā līdz 2023. gada 31. jūlijam, iestādes nosaukums "Staļģenes pamatskola" stājas spēkā no 2023. gada 1. augusta.
86. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos brīdi domes priekšsēdētāja vietnieks labklājības un sociālajā jomā turpmāk ir domes priekšsēdētāja vietnieks.
Jelgavas novada domes priekšsēdētājs M. Lasmanis
Jelgavas novada pašvaldības 2023. gada 5. jūnija saistošo
noteikumu Nr. 10 "Jelgavas novada pašvaldības nolikums"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saistošo noteikumu izdošanas pamatojums ir Pašvaldību likuma 49. pants. Likums stājies spēkā 2023. gada 1. janvārī. Saskaņā ar Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punktu dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību Pašvaldību likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši Pašvaldību likumā ietvertajam pilnvarojumam. Līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar Pašvaldību likumu. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Saskaņā ar Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 7. punktu finansējums līdzdalības budžetam jāparedz, sākot no 2025. gada. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošie noteikumi neparedz ietekmi uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi, ietekmi uz konkurenci, jo nosaka pašvaldības darba pamatprincipus, administratīvo struktūru un darba organizāciju. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Veicot strukturālas izmaiņas pašvaldības struktūrā, budžeta izdevumu daļā var būt ietekme starp Ministru kabineta noteiktajos ekonomiskajos izdevumu klasifikācijas kodiem, bet nepārsniegs kopējo apstiprināto atalgojuma izdevumu apjomu saimnieciskajam gadam. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Sakarā ar saistošo noteikumu izpildi tiks noteikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, jo pašvaldībai saskaņā ar Pašvaldību likumu ir palielinājies noteikto funkciju un uzdevumu apjoms. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildi nodrošina Pašvaldības administrācija. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | 8.1. Saistošo noteikumu projekts un tam
pievienotais paskaidrojuma raksts 02.05.2023. publicēts pašvaldības
oficiālajā tīmekļvietnē www.jelgavasnovads.lv sabiedrības viedokļa
noskaidrošanai, paredzot termiņu viedokļu sniegšanai līdz 16.05.2023. Sabiedrības viedokļi netika saņemti. |
Jelgavas novada domes priekšsēdētājs M. Lasmanis