Ādažu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Ādažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 18/2023
Ādažos 2023. gada 14. jūnijā
Ādažu novada pašvaldības nolikums
APSTIPRINĀTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2023. gada 14. jūnija sēdes lēmumu (prot. Nr. 13 § 2)
Izdots saskaņā ar Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu un 49. pantu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi nosaka Ādažu novada pašvaldības institucionālo sistēmu un darba organizāciju, tai skaitā, pašvaldības administrācijas struktūru, pašvaldības domes un tās komiteju sēžu darba organizāciju, kas ietver arī kārtību, kādā iedzīvotāji var piedalīties sēdēs, publisko tiesību līguma noslēgšanas procedūru, pašvaldības administrācijas un amatpersonu izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanu, iedzīvotāju pieņemšanu un iesniegumu izskatīšanu, amatpersonu rīcību ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem, sadarbību ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām, publiskās apspriešanas organizēšanu un citus jautājumus.
2. Ādažu novada administratīvajā teritorijā ir šādas teritoriālas vienības:
2.1. Ādažu pilsēta;
2.2. Ādažu pagasts, kurā ir ciemi – Alderi, Āņi, Atari, Baltezers, Birznieki, Divezeri, Eimuri, Garkalne, Iļķene, Kadaga un Stapriņi;
2.3. Carnikavas pagasts, kurā ir ciemi – Carnikava, Eimuri, Garciems, Garupe, Gauja, Kalngale, Laveri, Lilaste, Mežgarciems un Siguļi.
3. Ādažu novada administratīvais centrs ir Ādažu pilsēta.
II. Pašvaldības institucionālā sistēma
4. Iedzīvotāju pārstāvību pašvaldībā nodrošina to ievēlēts lēmējorgāns –
pašvaldības dome, kas sastāv no 15 deputātiem.
5. Lai nodrošinātu domes darbību un sagatavotu jautājumus izskatīšanai sēdēs, dome no deputātiem izveido pastāvīgās komitejas:
5.1. Finanšu komiteju 15 locekļu sastāvā;
5.2. Izglītības, kultūras, sporta un sociālo komiteju 9 locekļu sastāvā;
5.3. Attīstības komiteju 9 locekļu sastāvā.
6. Finanšu komiteja kontrolē pašvaldības aģentūru "Carnikavas komunālserviss" un iestādi "Ādažu novada pašvaldības policija", kā arī sniedz atzinumus par:
6.1. lēmumu projektiem, kuru izpilde saistīta ar ietekmi uz pašvaldības budžetu;
6.2. nekustamā īpašuma nodokļa piemērošanas kārtību un atvieglojumiem, kā arī par pašvaldības nodevām;
6.3. pašvaldības zemes nomu un nomas maksas atvieglojumiem, kā arī kavējuma naudas samazināšanu;
6.4. pašvaldības iestāžu maksas pakalpojumu un to izcenojuma noteikšanu;
6.5. pašvaldības kustamās mantas un nepabeigtās būvniecības objektu ar atlikušo vērtību virs 5000 euro atsavināšanu un norakstīšanu;
6.6. ilgtermiņa saistību apstiprināšanu;
6.7. budžeta izlietošanu, tajā skaitā par Valsts autoceļu fonda programmas ietvaros pašvaldībai piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanas mērķiem;
6.8. saimnieciskā gada pārskatu un publisko pārskatu;
6.9. ārkārtas situāciju novēršanu, civilo aizsardzību, katastrofu pārvaldīšanu, pasākumiem ugunsdrošības un ugunsdzēsības jomā;
6.10. satiksmes organizāciju;
6.11. sabiedriskās kārtības un drošības uzturēšanu, kā arī atskurbināšanas pakalpojumu pieejamību;
6.12. pašvaldības nekustamā īpašuma ieķīlāšanu un nekustamās mantas iegūšanu pašvaldības īpašumā;
6.13. pašvaldības jaunu iestāžu, struktūrvienību vai amatu izveidošanu un finansēšanu;
6.14. komitejas kontrolē esošu institūciju darbību, reorganizāciju un likvidēšanu;
6.15. pašvaldības amatpersonu un darbinieku atlīdzību;
6.16. kapitālsabiedrību darbību, kurās pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja.
7. Attīstības komiteja kontrolē pašvaldības iestādes "Centrālā pārvalde" un "Ādažu novada būvvalde", kā arī sniedz atzinumus par:
7.1. lēmumu projektiem, kuru izpilde saistīta ar ietekmi uz pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem;
7.2. novada attīstības politiku;
7.3. novada administratīvās teritorijas dalījumu;
7.4. publiskās teritorijas attīstības plānu un apbūves kārtību;
7.5. pašvaldības īpašumu un teritorijas izmantošanu un attīstību;
7.6. būvniecības procesa tiesiskumu;
7.7. zemes lietām;
7.8. uzņēmējdarbības attīstību, starptautisko sadarbību un tūrismu;
7.9. privātpersonu īpašumu un teritorijas izmantošanu un attīstību;
7.10. pašvaldības investīciju projektiem;
7.11. nodarbinātības veicināšanu;
7.12. dabas resursu pārvaldību, vides aizsardzību un atkritumu apsaimniekošanu;
7.13. dabas kapitāla ilgtspējīgu pārvaldību un apsaimniekošanu, pielāgošanos klimata pārmaiņām un to ierobežošanu;
7.14. e-pārvaldību (informācijas un komunikācijas tehnoloģiju ieviešanu pārvaldībā un saziņā ar iedzīvotājiem un klientiem);
7.15. iedzīvotāju padomju, kopienu un biedrību iniciatīvām;
7.16. komitejas kontrolē esošu iestāžu darbību, reorganizāciju un likvidēšanu.
8. Izglītības, kultūras, sporta un sociālā komiteja kontrolē iestādi "Ādažu novada sociālais dienests", pašvaldības izglītības un kultūras iestādes, Ādažu novada dzimtsarakstu nodaļu, izskata iestādes "Ādažu novada bāriņtiesa" darbības jautājumus, kā arī sniedz atzinumus par:
8.1. lēmumu projektiem, kuru izpilde saistīta ar ietekmi uz sociālo, izglītības, kultūras un sporta jomu;
8.2. izglītību, kultūru, sportu, brīvā laika pavadīšanu un sociālā atbalsta nodarbībām;
8.3. sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības nodrošināšanu;
8.4. palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā un dzīvojamo telpu izmantošanu;
8.5. veselības aprūpi;
8.6. bērniem un jauniešiem, t.sk., bērnu tiesību aizsardzību;
8.7. ārvalstniekiem un bezvalstniekiem;
8.8. komitejas kontrolē esošo iestāžu darbību, reorganizāciju un likvidēšanu.
9. Domes priekšsēdētājs:
9.1. organizē un atbild par pašvaldības, domes un savu darbu ārējos normatīvajos aktos, šajā nolikumā un domes lēmumos noteiktajā kārtībā;
9.2. ierosina jautājumu izskatīšanu komisijās, iedzīvotāju padomēs (turpmāk – Padomes), konsultatīvajās padomēs un darba grupās;
9.3. pārstāv pašvaldību attiecībās ar biedrībām, nodibinājumiem, organizācijām un apvienībām;
9.4. pašvaldības un domes vārdā paraksta līgumus, pilnvaras un citus juridiskos dokumentus domes noteiktajā kārtībā;
9.5. rīkojas ar pašvaldības mantu domes noteiktajā kārtībā un ar finanšu resursiem pašvaldības budžeta ietvaros;
9.6. atver un slēdz pašvaldības kontus kredītiestādēs;
9.7. izdod rīkojumus attiecībā uz pašvaldības amatpersonām un darbiniekiem ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, bet attiecībā uz deputātiem – domes noteiktajā kārtībā;
9.8. slēdz darba līgumu ar pašvaldības izpilddirektoru (turpmāk – izpilddirektors) un izdod rīkojumus attiecībā uz izpilddirektoru;
9.9. izveido darba grupas un komisijas pašvaldības darbības jautājumos;
9.10. piedalās pašvaldības tēla un sabiedrisko attiecību politikas veidošanā domes noteiktajā kārtībā, kā arī veic pašvaldību reprezentējošas darbības;
9.11. paraksta koplīgumus ar pašvaldības iestādēm;
9.12. izdod citos tiesību aktos noteiktos saskaņojumus pašvaldības vārdā, ja to izskatīšanai nav noteikta pašvaldības iestāde vai cita amatpersona;
9.13. izdod pilnvarojumus, nosakot pašvaldības amatpersonas, kuras ir tiesīgas pašvaldības vārdā saskaņot un parakstīt būvniecības pieteikumus, būvatļaujas, tehniskos projektus un apliecinājumus par būves gatavību ekspluatācijai, ja būvniecības ierosinātājs ir pašvaldība, kā arī saskaņot nepieciešamo dokumentāciju gadījumos, ja būvniecība skar pašvaldības īpašumu, izņemot, ja tā ir domes ekskluzīvā kompetence;
9.14. izskata domei, tās komitejām un domes priekšsēdētājam adresētu korespondenci un izdara rezolūcijas;
9.15. atbild par grāmatvedības uzskaiti un organizāciju pašvaldībā;
9.16. apstiprina pašvaldības iekšējos normatīvos aktus grāmatvedības organizācijas jomā (par grāmatvedības uzskaites, pārskatu sniegšanas un inventarizāciju veikšanas kārtību, naudas avansu izlietojumu, attaisnojuma dokumentu apgrozību, u.c.) un paraksta maksājuma uzdevumus;
9.17. pilda domes priekšsēdētāja vietnieku pienākumus viņu prombūtnes gadījumā;
9.18. amata zaudēšanas gadījumā nodrošina dokumentācijas un materiālo vērtību nodošanu jaunajam domes priekšsēdētājam vai izpilddirektoram;
9.19. vada sadarbību ar pašvaldības sadraudzības pilsētām un ārvalstu partneriem domes noteiktajā kārtībā;
9.20. veic citus pienākumus, kas noteikti ārējos normatīvajos aktos, šajā nolikumā un domes lēmumos.
10. Domes priekšsēdētājam ir divi vietnieki – domes priekšsēdētāja vietnieks pašvaldības funkciju jautājumos un domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos.
11. Domes priekšsēdētāja vietnieks pašvaldības funkciju jautājumos:
11.1. pārrauga pašvaldības darbību izglītības, kultūras, sporta, sociālās, veselības aprūpes, jaunatnes, sabiedriskās kārtības un sabiedriskā transporta pakalpojumu jautājumos, un koordinē ar to saistīto institūciju un amatpersonu sadarbību;
11.2. pārrauga pašvaldības sniegto pakalpojumu lietderību, izpildes organizāciju, savlaicīgumu un kvalitāti;
11.3. nodrošina pašvaldības attīstības dokumentu izstrādi amata atbildības jomās;
11.4. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pašvaldību attiecībās ar ministrijām, biedrībām, nodibinājumiem un uzņēmumiem, kā arī pieņem iedzīvotājus amata atbildības jautājumos;
11.5. atbild par normatīvo aktu, lēmumu un rīkojumu izpildi savas pārraudzības jomās;
11.6. izdod pilnvaras un paraksta citus juridiskus dokumentus pašvaldības vārdā atbilstoši amata kompetencei;
11.7. piešķir atvaļinājumus domes priekšsēdētājam un izdod rīkojumus par viņa komandējumiem;
11.8. pilda domes priekšsēdētāja vietnieka attīstības jautājumos pienākumus viņa prombūtnē, kā arī domes priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā, ja domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos arī atrodas prombūtnē;
11.9. pilda domes priekšsēdētāja uzdotus uzdevumus amata atbildības jomās.
12. Domes priekšsēdētāja vietnieks pašvaldības attīstības jautājumos:
12.1. pārrauga pašvaldības darbību novada teritorijas plānošanas, vides aizsardzības, uzņēmējdarbības un tūrisma jautājumos, kā arī koordinē ar to saistīto institūciju un amatpersonu sadarbību;
12.2. pārrauga pašvaldības īpašumu un mantas uzturēšanas un izmantošanas lietderību, izpildes organizāciju, savlaicīgumu un kvalitāti;
12.3. pārrauga Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta līdzekļu piesaistīšanu pašvaldības attīstības projektiem un to izpildes organizāciju;
12.4. nodrošina pašvaldības attīstības dokumentu izstrādi amata atbildības jomās;
12.5. atbild par normatīvo aktu, domes lēmumu un rīkojumu izpildi savas pārraudzības jomās;
12.6. izdod pilnvaras un paraksta citus juridiskus dokumentus pašvaldības vārdā atbilstoši amata kompetencei;
12.7. bez īpaša domes pilnvarojuma pārstāv pašvaldību attiecībās ar ministrijām, biedrībām, nodibinājumiem un uzņēmumiem, kā arī pieņem iedzīvotājus amata atbildības jautājumos;
12.8. pilda domes priekšsēdētāja un domes priekšsēdētāja vietnieka pašvaldības funkciju jautājumos pienākumus viņu prombūtnē;
12.9. pilda domes priekšsēdētāja uzdotus uzdevumus amata atbildības jomās.
13. Domes priekšsēdētāja vietniekiem ir tiesības:
13.1. izskatīt rezolūcijas pašvaldībai adresētajā korespondencē savās atbildības jomās;
13.2. parakstīt maksājumu uzdevumus un pārskatus Valsts kases elektronisko norēķinu un pārskatu sistēmā, kā arī atskaites un pārskatus Valsts izglītības informācijas sistēmā;
13.3. iesniegt domes priekšsēdētājam priekšlikumus par konsultatīvo padomju, darba grupu un komisiju izveidošanu savu pienākumu un tiesību īstenošanai, iesaistot tajās pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību pārstāvjus, uzņēmumu pārstāvjus un iedzīvotājus;
13.4. dot rīkojumus pašvaldības izpilddirektoram, viņa vietniekam, pašvaldības iestāžu un citu institūciju vadītājiem, ciktāl tas nepieciešams, lai nodrošinātu jautājumu sagatavošanu un izskatīšanu domes sēdē, kā arī veiktu pieņemto lēmumu izpildes kontroli.
14. Pašvaldībai noteikto funkciju un uzdevumu izpildes nodrošināšanai dome ir izveidojusi pašvaldības administrāciju, kuru veido pašvaldības iestādes, amatpersonas un pašvaldības administrācijas sastāvā esošās institūcijas (komisijas, padomes un darba grupas).
15. Pašvaldībā ir šādas iestādes:
15.1. Centrālā pārvalde, ko veido šādas struktūrvienības:
15.1.1. Carnikavas pagasta pārvalde;
15.1.2. Administratīvā nodaļa:
15.1.2.1. struktūrvienība "Ādažu novada Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs", kuras sastāvā ir kontaktpunkts "Ādažu vienotais klientu apkalpošanas centrs" un kontaktpunkts "Carnikavas vienotais klientu apkalpošanas centrs";
15.1.3. Personāla nodaļa;
15.1.4. Finanšu nodaļa;
15.1.5. Grāmatvedības nodaļa;
15.1.6. Juridiskā un iepirkumu nodaļa;
15.1.7. Attīstības un projektu nodaļa:
15.1.8. Teritorijas plānošanas nodaļa;
15.1.9. Nekustamā īpašuma nodaļa;
15.1.10. Izglītības un jaunatnes nodaļa;
15.1.11. Sabiedrisko attiecību nodaļa;
15.1.12. Informācijas tehnoloģiju nodaļa;
15.1.13. Ādažu novada dzimtsarakstu nodaļa;
15.1.14. Sporta nodaļa:
15.1.14.1. struktūrvienība "Ādažu sporta centrs";
15.2. Ādažu vidusskola;
15.3. Carnikavas pamatskola;
15.4. Ādažu novada Mākslu skola;
15.5. Ādažu Bērnu un jaunatnes sporta skola;
15.6. Ādažu pirmsskolas izglītības iestāde "Strautiņš";
15.7. Kadagas pirmsskolas izglītības iestāde "Mežavēji";
15.8. Carnikavas pirmsskolas izglītības iestāde "Riekstiņš";
15.9. Siguļu pirmsskolas izglītības iestāde "Piejūra";
15.10. Ādažu bibliotēka;
15.11. Carnikavas bibliotēka;
15.12. Ādažu novada pašvaldības policija;
15.13. Ādažu novada būvvalde;
15.14. Ādažu novada bāriņtiesa;
15.15. Pašvaldības aģentūra "Carnikavas komunālserviss" (turpmāk – Aģentūra).
15.16. Ādažu novada kultūras centrs:
15.16.1. struktūrvienība "Carnikavas Tautas nams "Ozolaine"";
15.16.2. struktūrvienība "Carnikavas novadpētniecības centrs";
15.17. Ādažu novada sociālais dienests:
15.17.1. struktūrvienība "Kalngales brīvā laika pavadīšanas centrs "Kadiķis"";
15.17.2. struktūrvienība "Dienas aprūpes un rehabilitācijas centrs "Ādažu Ūdensroze"".
16. Pašvaldības iestādes atrodas domes padotībā. Iestāžu nolikumus izdod iestāžu vadītāji un apstiprina dome. Centrālās pārvaldes struktūrvienību reglamentus izdod struktūrvienību vadītāji pēc saskaņošanas ar Centrālās pārvaldes vadītāju.
17. Centrālā pārvalde ir pašvaldības iestāde, kas nodrošina domes pieņemto lēmumu izpildi, kā arī domes darba organizatorisko un tehnisko apkalpošanu.
18. Centrālā pārvalde nodrošina vienotu un centralizētu grāmatvedības uzskaiti Centrālajai pārvaldei un institūcijām, kā arī vienotu un centralizētu personālvadību, izņemot 15.2. – 15.4., 15.6.–15.9. un 15.15. apakšpunktā noteiktajām pašvaldības iestādēm, kuru vadītāji pašvaldības vārdā slēdz darba līgumu ar darbiniekiem un atbild par darba tiesisko attiecību normatīvo aktu piemērošanu.
19. Dome ar lēmumu vai citu normatīvo aktu var deleģēt pašvaldības administrāciju pieņemt lēmumus par pašvaldības kompetencē esošiem jautājumiem, vai atvasinātas publiskas personas kompetencē ietilpstošiem uzdevumiem, ko valsts ar arēju normatīvo aktu deleģējusi pašvaldībai, izņemot jautājumos, kas ir domes ekskluzīvā kompetencē.
20. Dome pilnvaro Centrālās pārvaldes Nekustamā īpašuma nodaļu pieņemt lēmumus un slēgt līgumus pašvaldības, kā iznomātāja, vārdā par:
20.1. pašvaldībai piederošas zemes iznomāšanu, ja uz tās izvietota citai personai piederoša ēka vai būve, kas ir uzskatāma par patstāvīgu īpašuma objektu likuma "Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937. gada Civillikuma ievada, mantojuma tiesību un lietu tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību" izpratnē;
20.2. pašvaldības mazdārziņu teritoriju nomu;
20.3. zemes iznomāšanu bankomātu, pārtikas automātu vai tehnisko iekārtu izvietošanai, kā arī, ja nekustamajā īpašumā vai tā daļā nomniekam, kurš nomā nekustamā īpašuma daļu, tiek iznomāta vieta tā reklāmas vai izkārtnes izvietošanai.
21. Dome pilnvaro pašvaldības iestāžu vadītājus pieņemt lēmumus par telpu nomāšanu kultūras, izglītības un sporta funkciju nodrošināšanai pašvaldības, kā nomnieka, vārdā, ja:
21.1. nomas līguma termiņš nepārsniedz vienu gadu;
21.2. nomas objekts netiek nodots nepārtrauktā nomnieka lietošanā, un nomai ir regulārs raksturs (piemēram, sporta zāles noma reizi nedēļā);
21.3. nomas maksas samaksai nepieciešamie finanšu līdzekļi paredzēti iestādes budžetā.
22. Atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai dome no deputātiem, pašvaldības darbiniekiem un novada iedzīvotājiem izveido komisijas:
22.1. Finanšu komitejas pārraudzībā:
22.1.1. Iepirkumu komisija;
22.1.2. Pašvaldības mantas iznomāšanas un atsavināšanas komisija;
22.1.3. Pašvaldības līdzfinansējuma vērtēšanas komisija;
22.2. Izglītības, kultūras, sporta un sociālās komitejas pārraudzībā:
22.2.1. Starpinstitucionālā nepilngadīgo lietu komisija;
22.2.2. Interešu izglītības un pieaugušo neformālās izglītības programmu licencēšanas komisija;
22.2.3. Interešu izglītības programmu un mērķdotācijas vērtēšanas komisija;
22.2.4. Bērnu uzņemšanas pirmsskolas izglītības iestādēs komisija;
22.2.5. Jaunatnes lietu konsultatīvā padome;
22.2.6. Pedagoģiski medicīniskā komisija;
22.2.7. Apbalvošanas komisija;
22.3. Attīstības komitejas pārraudzībā:
22.3.1. Arhīva ekspertu komisija;
22.3.2. Medību koordinācijas komisija;
22.3.3. Lauksaimniecības zemes darījumu komisija;
22.3.4. Koku izvērtēšanas komisija;
22.4. Domes pārraudzībā:
22.4.1. Administratīvā komisija, kas kā iestāde darbojas atbilstoši likumam "Administratīvās atbildības likums";
22.4.2. Vēlēšanu komisija, kas kā iestāde darbojas atbilstoši Pašvaldības vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju likumam;
22.4.3. Administratīvo aktu strīdu komisija;
22.4.4. Ādažu novada sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisija;
22.4.5. Projektu uzraudzības komisija;
22.4.6. Ētikas komisija.
23. Dome var izveidot citas komisijas, darba grupas, konsultatīvās komisijas un padomes, lai iesaistītu sabiedrību atsevišķu pašvaldību funkciju vai uzdevumu pildīšanā. Minēto institūciju darbību reglamentē domes apstiprināti nolikumi, nosakot izveidošanas kārtību, kompetenci, priekšsēdētāja un priekšsēdētāja vietnieka pienākumus un tiesības, organizatoriskās un tehniskās apkalpošanas kārtību, komiteju vai amatpersonu, kuras padotībā atrodas institūcija, kā arī citus jautājumus, ko dome uzskata par svarīgiem.
24. Domes priekšsēdētājs, izpilddirektors vai iestādes vadītājs var veidot komisijas un darba grupas tādu jautājumu risināšanai, kuru izlemšana ir pašvaldības administrācijas kompetencē.
25. Pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja tās kapitālsabiedrībās:
25.1. PSIA "Ādažu slimnīca";
25.2. SIA "Ādažu namsaimnieks";
25.3. SIA "Ādažu ūdens".
26. Pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja privātajās kapitālsabiedrībās:
26.1. SIA "Jaunā skola";
26.2. SIA "Garkalnes ūdens".
27. Pašvaldības izpilddirektors:
27.1. vada iestādi "Centrālā pārvalde";
27.2. atbild par pašvaldības iestāžu, kapitālsabiedrību un savu darbu ārējos normatīvajos aktos, šajā nolikumā un domes lēmumos noteiktajā kārtībā;
27.3. iesniedz domei apstiprināšanai pašvaldības amatu un mēnešalgu sarakstus tās noteiktajā kārtībā;
27.4. ar rīkojumu nosaka savā pakļautībā esošo iestāžu vadītāju aizvietotājus viņu prombūtnes laikā;
27.5. izdod pašvaldības iestādēm un to darbiniekiem saistošus rīkojumus, kā arī rīkojumus attiecībā uz savu vietnieku;
27.6. ierosina ārējo un iekšējo normatīvo aktu un citu dokumentu izstrādi un apstiprināšanu;
27.7. paraksta maksājuma uzdevumus amata atbildības jomās un izdara rezolūcijas rēķinos par apmaksu;
27.8. norīko darbiniekus braucieniem uz citu apdzīvotu vietu Latvijas Republikā darba uzdevumu izpildei;
27.9. pēc domes un domes priekšsēdētāja pieprasījuma sniedz ziņojumus un pārskatus amata atbildības jomās;
27.10. iesniedz priekšlikumus darba grupām, komisijām, Padomēm, konsultatīvajām padomēm, komitejām un domei;
27.11. var ierosināt un izskatīt disciplinārlietas, kā arī pieņemt lēmumus par disciplinārsodu piemērošanu pašvaldības darbiniekiem, darba attiecībās ar kuriem viņš pārstāv pašvaldību kā darba devējs;
27.12. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pašvaldību attiecībās ar institūcijām, organizācijām un privātpersonām amata atbildības jomās;
27.13. veic domes priekšsēdētāja un viņa vietnieku uzdotus uzdevumus amata atbildības jomās;
27.14. izskata pašvaldībai savā tiešajā pakļautībā esošajām pašvaldības iestādēm, institūcijām un struktūrvienībām adresēto korespondenci un izdara rezolūcijas;
27.15. ierosina domei iecelt amatā un atbrīvot no amata pašvaldības iestāžu vadītājus, slēdz ar viņiem un ar tiešā pakļautībā un centralizētā personālvadībā esošo iestāžu darbiniekiem darba līgumus un izbeidz darba tiesiskās attiecības, kā arī apstiprina viņu amatu aprakstus;
27.16. reizi mēnesī kārtējā domes sēdē pēc domes lēmuma projektu izskatīšanas sniedz īsu pārskatu par domes lēmumu izpildi, kā arī pašvaldības administrācijas turpmāk veicamajiem galvenajiem darbiem.
28. Izpilddirektoram ir tiesības parakstīt:
28.1. pašvaldības kustamās un nekustamās mantas nomas un īres līgumus, ja nomas un īres maksas apmērus ir noteikusi dome;
28.2. publiskos un saimnieciskos līgumus domes noteiktajā kārtībā;
28.3. mantas iegādes, uzturēšanas, konsultāciju un izpētes pakalpojumu līgumus un vispārīgās vienošanās saskaņā ar Iepirkumu komisijas lēmumu;
28.4. citus līgumus un dokumentus amata atbildības jomās;
28.5. lēmumus un saskaņojumus par publisku pasākumu, sapulču, gājienu un piketu rīkošanu.
29. Izpilddirektora tiešā pakļautībā ir iekšējais auditors, kā arī pašvaldības iestādes, izņemot 30. punktā noteiktās.
30. Izpilddirektoram ir vietnieks, kuram pakļauta Aģentūra un pašvaldības iestāde "Ādažu novada būvvalde".
31. Izpilddirektora vietnieks:
31.1. pārrauga komunālo pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem, tai skaitā ūdensapgādi un kanalizāciju, siltumapgādi, notekūdeņu savākšanu, novadīšanu un attīrīšanu, sadzīves atkritumu apsaimniekošanu, neatkarīgi no tā, kā īpašumā atrodas dzīvojamais fonds;
31.2. pārrauga pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanas un sanitārās tīrības (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana, parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana, pretplūdu pasākumi, kapsētu uzturēšana) pasākumu izpildi;
31.3. pārrauga pašvaldības ceļu būvniecības, uzturēšanas un pārvaldīšanas pasākumu izpildi;
31.4. pārrauga Centrālās pārvaldes Attīstības un projektu nodaļu, Teritorijas plānošanas nodaļu un Nekustamā īpašuma nodaļu;
31.5. pieņem lēmumus par mehānisko transportlīdzekļu, kas apkalpo tirdzniecības uzņēmumus, pārvietošanos un stāvēšanas laikposmu uz ietvēm, kā arī par satiksmes aizliegumiem vai ierobežojumiem uz pašvaldības autoceļiem un ielām;
31.6. izdod rīkojumus un uzdod uzdevumus pašvaldības darbiniekiem amata atbildības jomās, paziņojot par to darbinieka iestādes vadītājam vai tiešajam priekšniekam;
31.7. paraksta projektēšanas, autoruzraudzības, būvdarbu un būvuzraudzības līgumus un vispārīgās vienošanās saskaņā ar Iepirkumu komisijas lēmumu;
31.8. saskaņo pašvaldības administratīvās teritorijas izmantošanu militāro mācību vajadzībām ārpus Ādažu militārā poligona robežām;
31.9. izskata pakļautībā esošajām struktūrvienībām adresēto korespondenci un izdara rezolūcijas;
31.10. pilda citus uzdevumus amata atbildības jomās.
32. Izpilddirektora prombūtnes laikā vai interešu konflikta situācijā viņu aizvieto izpilddirektora vietnieks, bet arī viņa prombūtnes laikā, izpilddirektoru aizvieto ar domes priekšsēdētāja rīkojumu norīkota pašvaldības atbilstoša amatpersona.
33. Izpilddirektoru, viņa vietnieku, pašvaldības iestāžu vadītājus un darbiniekus, kas ir valsts amatpersonas atbilstoši likumam "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", izraugās atklātā konkursā. Dome nosaka amata kandidātu vērtēšanas kārtību un kritērijus izpilddirektora, viņa vietnieka un iestāžu vadītāju amatiem, tostarp izglītības, iepriekšējās darba pieredzes un kompetences prasības. Iestāžu vadītāji šādu kārtību nosaka iestāžu darbiniekiem.
III. Domes un komiteju sēžu darba organizācija
34. Sēdes pamatā notiek klātienē. Deputāti klātienes sēdēs var piedalīties attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku (attēla un skaņas pārraide reālā laikā) un pašvaldības darba reglamentā (turpmāk – Reglaments) noteiktā kārtībā.
35. Domes priekšsēdētājs, sasaucot domes sēdi, un komitejas vadītājs – komitejas sēdi, var noteikt, ka tā notiek attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku.
36. Attālinātu sēdi var sasaukt:
36.1. ja valstī vai pašvaldības administratīvajā teritorijā izsludināta ārkārtējā situācija;
36.2. valstī ir noteikti pulcēšanās ierobežojumi;
36.3. pastāv epidemioloģiski riski sēdes norisei klātienē;
36.4. ja steidzamu jautājumu risināšanai sasaucama domes ārkārtas sēde;
36.5. ja radusies tehniski vai kādi citi šķēršļi klātienes sēdes organizēšanai;
36.6. citos gadījumos, ja tas ir lietderīgi.
37. Reglamentā nosaka kārtību, kā deputāti reģistrējas dalībai sēdēs un piedalās balsošanā, kā sēdēs piedalās pašvaldības amatpersonas, darbinieki un uzaicinātās personas, un kā tiek nodrošināta iespēja izteikties par izskatāmajiem sēdes darba kārtības jautājumiem.
38. Sēdes protokolē, veic to audiovizuālu ierakstu, kā arī audiovizuālo tiešraidi video koplietošanas tiešsaistes sociālā tīkla tīmekļa vietnē YouTube un pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv. Tiešraides neveic sēdei vai tās daļai, kas pasludināta par slēgtu.
39. Domes lēmumu projekti ir publiski pieejami pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms domes kārtējās sēdes, izņemot pēc šā termiņa sēdes darba kārtībā iekļautus lēmumu projektus, kā arī slēgtā sēdē vai tās slēgtā daļā izskatāmos lēmumu projektus.
IV. Kārtība, kādā iedzīvotāji var piedalīties komitejas un domes sēdē
40. Iedzīvotāji un citas personas var piedalīties sēdē, izņemot tādā sēdē vai tās daļā, kas pasludināta par slēgtu.
41. Piedaloties sēdēs iedzīvotājiem, sabiedrības un Padomes pārstāvjiem, kā arī kolektīvā iesnieguma iesniedzēju pārstāvjiem jāievēro šis nolikums un Reglaments.
42. Ikviens attiecīgi ar komitejas vadītāja vai domes priekšsēdētāja atļauju var ierakstīt sēdes gaitu, ja tas netraucē sēdes norisi un tiek ievērotas normatīvo aktu prasības. Pirms jautājuma par atļauju ierakstīt sēdes gaitu izlemšanas attiecīgi komitejas vadītājs, vai domes priekšsēdētājs uzklausa deputātu un klātesošo personu viedokļus.
V. Komiteju un domes sēdes dokumentu pieejamība
43. Domes lēmumi, komiteju un domes sēdes protokoli, pašvaldības saistošie noteikumi, kā arī sēžu audiovizuālie ieraksti ir publiski pieejami, ievērojot normatīvajos aktos noteiktos informācijas pieejamības ierobežojumus, un ar tiem var iepazīties Administratīvajā nodaļā un pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv.
44. Domes sēžu protokolu un lēmumu atvasinājumus izsniedz ne agrāk kā trīs darbadienu laikā, skaitot no parakstīšanas dienas.
VI. Publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūra
45. Domes priekšsēdētājs, pamatojoties uz domes lēmumu un domes vārdā paraksta sadarbības, deleģēšanas un pilnvarojuma līgumus, nekustamā īpašuma atsavināšanas un dāvinājuma līgumus, izlīgumus, līgumus ar auditorfirmu vai zvērinātu revidentu, aizdevuma līgumus, kā arī nodomu protokolus un līgumus par investīciju piesaisti (t.sk., līdzfinansējuma apliecinājumus) saistībā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un ārējo finanšu avotu līdzfinansēto projektu īstenošanu.
46. Līgumus par sadarbību ar citām publiskām personām, lai panāktu pašvaldības kompetencē ietilpstoša pārvaldes uzdevuma efektīvāku veikšanu, kas nav saistīts ar finanšu izlietojumu, pašvaldības vārdā slēdz domes priekšsēdētājs bez atsevišķa domes lēmuma vai cita amatpersona, pamatojoties uz domes lēmumu.
47. Sadarbības līgumus, kas nepieciešami vienas iestādes vajadzībām tās funkciju izpildes nodrošināšanai, slēdz iestādes vadītājs iestādes nolikumā noteiktā kārtībā.
48. Līgumus par pašvaldības savstarpējiem norēķiniem, līdzfinansējumu privātām izglītības iestādēm vai bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem paraksta domes priekšsēdētāja vietnieks pašvaldības funkciju jautājumos.
49. Administratīvos līgumus paraksta izpilddirektors, pamatojoties uz domes lēmumiem.
50. Iestāžu vadītāji ir tiesīgi parakstīt līgumus un līdzfinansējuma apliecinājumus par Eiropas Savienības struktūrfondu un citu, ārējo finanšu avotu līdzfinansēto projektu īstenošanu iestādes apstiprinātā budžeta ietvaros pamatojoties uz domes lēmumu.
51. Publisko līgumattiecību ierosināšanas, līgumu sagatavošanas, noformēšanas, saskaņošanas, parakstīšanas un reģistrēšanas kārtību nosaka pašvaldības iekšējos normatīvajos aktos.
VII. Kārtība, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem
52. Jebkurai amatpersonas rīcībai ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem jābūt likumīgai, lietderīgai, samērīgai un atbilstošai apstiprinātajam pašvaldības budžetam.
53. Rīcība ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem ietver amatpersonas lēmuma sagatavošanu vai pieņemšanu par pašvaldības mantas iegūšanu, nodošanu īpašumā, lietošanā vai atsavināšanu citām personām, kā arī par finanšu līdzekļu pārdali.
54. Rīkojoties ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem, pašvaldības amatpersonām savā darbībā ir jāizvērtē korupcijas riski un ar tiem saistītie apstākļi.
55. Par kārtību, kādā veicami darījumi ar pašvaldības mantu un kādā notiek aizdevumu, aizņēmumu un citu ekonomisko saistību uzņemšanās pašvaldības vārdā, kā arī par finanšu līdzekļu piešķiršanu, lemj dome. Apstiprinot pašvaldības budžetu dome nosaka finanšu līdzekļu apmēru pašvaldības institūcijām un centralizēti izmantojamajiem finanšu līdzekļiem (investīcijas, projektu līdzfinansējums, u.c.). Pasākumi nevar tikt uzsākti, kamēr dome nav piešķīrusi finanšu un citus nepieciešamos resursus.
56. Pašvaldības kontus kredītiestādēs un Valsts kasē, kuros tiek saņemti un izmaksāti pašvaldības naudas līdzekļi, administrē Centrālās pārvaldes Grāmatvedības nodaļa (turpmāk – Grāmatvedības nodaļa). Darījumos ar pašvaldības naudas līdzekļiem un kontiem kredītiestādēs un Valsts kasē pašvaldību pārstāv domes priekšsēdētājs, viņa vietnieki un izpilddirektors kopā ar Grāmatvedības nodaļas atbildīgajiem darbiniekiem tiem noteikto pilnvarojumu apmērā. Valsts iestādēs iesniedzamos pašvaldības pārskatus autorizē domes priekšsēdētājs, viņa vietnieki, izpilddirektors vai ar rīkojumu noteiktas pilnvarotās personas.
57. Visa pašvaldības manta, tajā skaitā, kas nodota pašvaldības iestāžu pārvaldīšanā vai lietojumā, ir pašvaldības īpašums.
58. Pašvaldības manta tiek nodota valdījumā (bilancē) Aģentūrai, pamatojoties uz domes lēmumu, vai apsaimniekošanā (pārvaldīšanā) – pamatojoties uz domes lēmumu un savstarpēji noslēgto apsaimniekošanas līgumu. Rīcība ar Aģentūrai nodoto mantu notiek Publisko aģentūru likumā, Aģentūras nolikumā, iekšējos normatīvajos aktos un domes lēmumos noteiktajā kārtībā.
59. Pašvaldības nekustamo īpašumu un kustamas mantas nodošanas kārtību citām pašvaldības iestādēm, to pārvaldīšanas un lietošanas kārtību, kā arī kārtību, kādā pašvaldības iestāde nodod mantu pašvaldības amatpersonai (darbiniekiem), nosaka iekšējie normatīvie akti.
60. Finanšu revīziju veikšanai, revīzijas pārskatu sagatavošanai un atzinuma sniegšanai par pašvaldības un kapitālsabiedrību saimnieciskā gada pārskatu, pašvaldība ne retāk kā reizi gadā uzaicina iepirkuma procedūras rezultātā izvēlētu auditorfirmu vai zvērinātu revidentu.
VIII. Iedzīvotāju pieņemšana un iesniegumu izskatīšanas kārtība
61. Domes priekšsēdētājs, viņa vietnieki, kā arī izpilddirektors un viņa vietnieks pieņem iedzīvotājus, kuri iepriekš pieteikušies Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā vai personīgi:
61.1. domes priekšsēdētājs – ne retāk kā vienu reizi nedēļā, parasti pirmdienās, vai saskaņā ar viņa norādījumiem;
61.2. domes priekšsēdētāja vietnieki, izpilddirektors un viņa vietnieks – ne retāk kā divas reizes nedēļā, parasti pirmdienās un ceturtdienās, vai saskaņā ar viņu norādījumiem.
62. Domes deputāti apmeklētājus pieņem ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, kā arī var pieņemt apmeklētājus individuālās pieņemšanās, ko organizē pēc iepriekšēja pieteikuma saņemšanas.
63. Apmeklētāju pieņemšanas kārtību nosaka iestādes iekšējos noteikumos. Iestāde tās oficiālajā tīmekļvietnē publicē informāciju par apmeklētāju pieņemšanas kārtību (ja iestādei nav savas tīmekļvietnes, informāciju publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv). Apmeklētājus pieņem iestādes vadītājs vai viņa pilnvarots iestādes darbinieks.
64. Iedzīvotāju iesniegumu un sūdzību izskatīšana notiek ievērojot normatīvajos aktos noteikto saturu, termiņus un kārtību. Ikvienai personai ir tiesības iegūt informāciju par viņa iesnieguma virzību pašvaldībā, kā arī iesniegt papildinājumus un precizējumus.
65. Ja deputāts personīgi pieņem iedzīvotāju iesniegumus, tad atbildes viņš var sniegt tikai savā vārdā, un to saturs nav uzskatāms par domes vai pašvaldības oficiālu viedokli.
66. Domstarpības starp deputātiem un pašvaldības amatpersonām vai darbiniekiem izskata domes priekšsēdētājs vai dome. Domes priekšsēdētājs nosaka, kādos gadījumos domstarpības izskata dome.
67. Kolektīvos iesniegumus izskata domes sēdē, Reglamentā noteiktā kārtībā. Domes noteiktā pašvaldības institūcija triju mēnešu laikā no domes lēmuma pieņemšanas dienas sniedz domes sēdē pārskatu par kolektīvā iesnieguma virzību. Personu, kas pārstāv kolektīvā iesnieguma iesniedzējus, iesnieguma izskatīšanas gaitā var iesaistīt pašvaldības piekritīgās institūcijas darbā.
68. Centrālās pārvaldes Administratīvā nodaļa ne retāk kā reizi trijos mēnešos apkopo aktuālo informāciju par kolektīvā iesnieguma virzību un izskatīšanas rezultātiem, nodod to Centrālās pārvaldes Sabiedrisko attiecību nodaļai publicēšanai pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī informē personu, kura pilnvarota pārstāvēt kolektīvā iesnieguma iesniedzējus.
69. Kārtību, kādā pašvaldība izskata Padomes iesniegumus, nosaka Padomes nolikumā.
IX. Publiskās apspriešanas kārtība
70. Ja publisko apspriešanu ierosina iedzīvotāji, minimālais iedzīvotāju skaits, kāds nepieciešams apspriešanas rīkošanai, ir ne mazāk kā 5 % (pieci procenti) no pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētajiem pilngadību sasniegušiem iedzīvotājiem.
71. Par publiskās apspriešanas rīkošanu dome lemj mēneša laikā pēc ierosinājuma saņemšanas.
72. Pašvaldības iestāde, kuras kompetencē atrodas publiskajā apspriešanā izskatāmais jautājums, sagatavo paziņojumu par publisko apspriešanu, norādot apspriežamo jautājumu, tā pamatojumu un apspriešanas termiņu, un, ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms publiskās apspriešanas sākuma, nosūta attiecīgu paziņojumu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
73. Publiskajai apspriešanai nodotais dokuments un ar to saistītie pašvaldības lēmumi un paziņojumi ir publiski pieejami visā publiskās apspriešanas laikā un vismaz vēl gadu pēc publiskās apspriešanas kopsavilkuma apstiprināšanas – klātienē Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra kontaktpunktos Gaujas iela 33A, Ādaži, Ādažu novads, vai Stacijas iela 5, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads, kā arī pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv.
74. Par publiskās apspriešanas rīkošanu un rezultātu apkopošanu atbild izpilddirektors, kurš organizē pausto viedokļu apkopošanu un kopsavilkuma par rezultātiem sagatavošanu, norādot arī neņemto viedokļu noraidīšanas iemeslus. Kopsavilkumu apstiprina dome, un to publisko 73. punktā noteiktajā kārtībā triju darbdienu laikā pēc apstiprināšanas.
X. Sadarbība ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām
75. Pilsoniskās sabiedrības organizācijas (biedrības un nodibinājumi) un individuālas privātpersonas (fiziskas vai juridiskas personas), izmantojot normatīvajos aktos noteiktos sabiedrības iesaistes veidus, var sniegt priekšlikumus par aktuālajiem problēmjautājumiem un to risinājumiem, viedokli konkrētos jautājumos vai līdzdarboties sabiedrības informēšanas pasākumos, lai nodrošinātu efektīvu sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā.
76. Personu priekšlikumus, kas nav saistīti ar izsludinātajā sēdes darba kārtībā iekļautajiem jautājumiem, izskata kārtībā, kāda šajā nolikumā noteikta iesniegumu izskatīšanai, ja tie skar attiecīgās mērķgrupas intereses. Ja viedokļus un priekšlikumus iesniedz par jautājumiem, kas izskatāmi sēdē, tos iesniedz vismaz vienu darbdienu pirms sēdes.
77. Padomes kompetenci, darbības teritoriju, padomes locekļu ievēlēšanas kārtību, darba organizāciju un citus ar Padomes darbību saistītos jautājumu nosaka Padomes nolikumā, ko dome izdod kā pašvaldības saistošos noteikumus.
78. Padome iesniedz domei izskatīšanai lēmumu projektus jautājumos, kas skar Padomes darbības teritorijas iedzīvotāju intereses un izriet no Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2., 5. un 12. punktā noteiktajām pašvaldības funkcijām. Iesniegtos lēmumu projektus izskata Reglamentā noteiktā kārtībā, nodrošinot to publisku pieejamību šajā nolikumā noteiktajā kārtībā.
79. Pirms lēmumu pieņemšanas par izmaiņām 78. punktā noteikto pašvaldības funkciju izpildes kārtībā, ja tās var skart Padomes darbības teritorijas iedzīvotāju intereses, pašvaldība noskaidro Padomes viedokli. Padome sniedz viedokli pieprasījumā noteiktajā termiņā, bet ne vēlāk kā vienu dienu pirms termiņa, kas normatīvajos aktos noteikts domes lēmumprojektu pieejamībai deputātiem. Domes lēmuma projekta un Padomes viedokļa virzību un izskatīšanu organizē Reglamentā noteiktajā kārtībā.
80. Lai veicinātu pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā, dome gadskārtējā pašvaldības budžetā paredzētā finansējuma līdzdalības budžetam ietvaros organizē projektu iesniegšanu un atlasi sabiedrības ierosinātiem teritorijas attīstības projektiem.
81. Dome apstiprina līdzdalības budžeta nolikumu, nosakot budžeta izlietošanas kārtību, projekta pieteikuma paraugu, iesniegšanas termiņu, atlases kritērijus un citus Pašvaldību likumā paredzētos nosacījumus.
82. Pašvaldība izdod informatīvo izdevumu "Ādažu Vēstis", kurā ietverto informāciju pašvaldība publicē arī elektroniski oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, norādot atsauci uz izdevuma izdošanas datumu un numuru vai arī nodrošina izdevuma pārpublicēšanu elektroniski.
XI. Saistošo noteikumu izstrādes kārtība
83. Saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu (izņemot saistošo noteikumu projektam par pašvaldības budžetu un teritorijas plānošanu) pēc tā izskatīšanas kādā no domes komitejām, publicē pašvaldības oficiālās tīmekļvietnes www.adazunovads.lv sadaļā "Noteikumu projekti", kā arī sociālās tīmekļvietnes Facebook pašvaldības profilos "Ādažu novads" un "Carnikavas pagasts" sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Komiteja var noteikt, ka noteikumu projekts publicējams arī citos komunikācijas kanālos, lai nodrošinātu informācijas plašāku sasniedzamību dažādām sabiedrības grupām.
84. Pilsoniskās sabiedrības organizācijām, Padomes pārstāvjiem, privātpersonām, iedzīvotājiem un citām personām ir tiesības iesniegt priekšlikumus par saistošo noteikumu projektu divu nedēļu laikā, skaitot no nākamās dienas pēc tā publicēšanas pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv.
85. Priekšlikumus vai iebildumus iesniedz rakstveidā, nosūtot e-pastu uz pašvaldības e-pasta adresi dome@adazi.lv, vai valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv, nosūtot uz pašvaldības oficiālo elektronisko adresi, vai arī iesniedzot parakstītu dokumentu Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra kontaktpunktos Gaujas iela 33A, Ādaži, Ādažu novads, vai Stacijas iela 5, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads.
86. Ja priekšlikumu sniegšanai tiek piedāvāts aizpildīt tiešsaistes formu, to norāda, publicējot saistošo noteikumu projektu.
87. Apkopotos viedokļus par saistošo noteikumu projektu pašvaldība atspoguļo noteikumu paskaidrojuma rakstā. Viedokļu apkopošanu un paskaidrojuma raksta papildināšanu veic saistošo noteikumu projekta sagatavotājs.
88. Pašvaldība publicē saistošo noteikumu projektus un paskaidrojuma rakstus oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms domes kārtējās vai ne vēlāk kā trīs stundas pirms domes ārkārtas sēdes, kurā paredzēts tos pieņemt.
XII. Administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtība
89. Ja ārējie normatīvie akti neparedz citu kārtību, domes priekšsēdētāja, viņa vietnieku, izpilddirektora un viņa vietnieka, pašvaldības iestāžu, to struktūrvienību un amatpersonu (izņemot Ādažu novada pašvaldības policiju) izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt Administratīvo aktu strīdu komisijā (turpmāk – Komisija).
90. Iesniegumu par administratīvā akta apstrīdēšanu vai faktisko rīcību Komisijai Administratīvā procesa likumā noteiktā kārtībā iesniedz, nosūtot e-pastu uz pašvaldības e-pasta adresi dome@adazi.lv, vai valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv, nosūtot uz pašvaldības oficiālo elektronisko adresi, vai arī iesniedzot parakstītu dokumentu Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra kontaktpunktos Gaujas iela 33A, Ādaži, Ādažu novads, vai Stacijas iela 5, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads..
91. Komisijas lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu un faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktā kārtībā, ja ārējos normatīvajos aktos nav noteikts citādi.
92. Lēmumus par apstrīdēto Ādažu novada pašvaldības policijas darbinieka izdoto administratīvo aktu vai faktisko rīcību pieņem Ādažu novada pašvaldības policijas nolikumā noteiktajā kārtībā.
93. Domes izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt administratīvajā tiesā.
94. Ja persona apstrīd administratīvo aktu vai faktisko rīcību un prasa atlīdzināt mantiskos zaudējumus vai nemantisko kaitējumu, par to lemj dome.
XIII. Noslēguma jautājumi
95. Šo noteikumu 80.–81. punkta noteikumi piemērojami no 2025. gada 1. janvāra.
96. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Ādažu novada pašvaldības 2021. gada 1. jūlija saistošie noteikumi Nr. 1/2021 "Ādažu novada pašvaldības nolikums".
Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone
Paskaidrojuma raksts
Ādažu novada pašvaldības 2023. gada 14. jūnija saistošajiem noteikumiem Nr.
18/2023 "Ādažu novada pašvaldības nolikums"
Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Atbilstoši Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punktam, dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību šim likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši šajā likumā ietvertajam pilnvarojumam. Līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. 1.2. Saistošie noteikumi izstrādāti ar mērķi izdot Pašvaldības likumā ietvertajam pilnvarojumam atbilstošu Ādažu novada pašvaldības nolikumu. 1.3. Saistošie noteikumi nosaka Ādažu novada pašvaldības institucionālo sistēmu un darba organizāciju, tai skaitā, pašvaldības administrācijas struktūru, pašvaldības domes un komiteju sēžu darba organizāciju, kas ietver arī kārtību, kādā iedzīvotāji var piedalīties pašvaldības domes un tās komiteju sēdēs, publisko tiesību līguma noslēgšanas procedūru, pašvaldības administrācijas un pašvaldības amatpersonu izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanu, iedzīvotāju pieņemšanas un iesniegumu izskatīšanu, amatpersonu rīcību ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem, sadarbību ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām, publiskās apspriešanas organizēšanu un citus jautājumus. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu
2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības 2023. gada budžetu: 2.1.1. nav ietekmes uz ieņēmumu daļu; 2.1.2. nav ietekmes uz izdevumu daļu. 2.2. Saistošajiem noteikumiem prognozējama ietekme gadskārtējā pašvaldības budžetā: 2.2.2. sākot no 2025. gada, kad atbilstoši Pašvaldību likuma 59. panta prasībām un Pārejas noteikumu 7. punktam nepieciešams paredzēt finansējumu līdzdalības budžetam; 2.2.3. sākot no 2024. gada, kad spēkā stājas Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 21. punkts daļā par pašvaldības pienākumu nodrošināt atskurbināšanas pakalpojumu pieejamību. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju
veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz
konkurenci 3.1. Sociālā ietekme – tiks veicināta sabiedrības iesaiste pašvaldības darbā. Atšķirībā no iepriekšējā regulējuma, Noteikumi paredz plašāku sabiedrības iesaisti pašvaldības darbībā, pielietojot Pašvaldību likumā paredzētos iedzīvotāju līdzdalības institūtus. Pašvaldība sadarbosies ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošinās sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā Noteikumos noteiktā kārtībā, tajā skaitā, nodrošinot ilgāku termiņu viedokļa sniegšanai par pašvaldības izstrādātajiem saistošo noteikumu projektiem, nosakot kārtību, kādā iedzīvotāji var piedalīties komiteju un domes sēdēs, izveidojot Iedzīvotāju padomes. 3.2. Ietekme uz vidi – nav attiecināms. 3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav attiecināms. 3.4. Ietekme uz konkurenci – noteikumiem nav ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi un konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to
izmaksām 4.1. Noteikumi neietekmē līdzšinējās administratīvās procedūras vai to izmaksas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Sakarā ar saistošo noteikumu izpildi tiks noteikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, jo pašvaldībai saskaņā ar Pašvaldību likumu ir palielinājies noteikto funkciju un uzdevumu apjoms. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 6.1. Noteikumu izpildes nodrošināšanai nepieciešami resursi – tikai cilvēkresursi. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko
sniedz mērķa sasniegšana 7.1. Noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai un pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīma mērķa sasniegšanai, un pašvaldības rīcība ir atbilstoša. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar
privātpersonām un institūcijām 8.1. Noteikumu izstrādes procesā atsevišķas konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem (tostarp biedrībām, nodibinājumiem, apvienībām, u.tml.) nenotika. 8.2. Konsultācijām tika izmantots šāds sabiedrības līdzdalības veids: pēc noteikumu izskatīšanas domes Finanšu komitejā, to projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī informācija par projektu tika publicēta sociālajā tīklā – pašvaldības Facebook kontā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli. 8.3. Publikācijā noteiktajā termiņā – no 26.05.2023. līdz 09.06.2023. netika saņemti sabiedrības locekļu priekšlikumi. 8.4. No institūcijām netika saņemti viedokļi un atzinumi par noteikumu projektu. 8.5. Cita veida saziņa un konsultācijas nav notikušas. |
Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone