Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 4 Pēdējās nedēļas laikā 53 Visi
Ministru kabineta rīkojums Nr. 407
Rīgā 2023. gada 28. jūnijā (prot. Nr. 34 58. §)
Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1.2.r reformas "Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana" 2.1.2.1.i. investīcijas "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana" pases un centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānu apstiprināšanu
1. Apstiprināt Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma 2.1.2.1.i. investīcijas projekta "Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana" (turpmāk – projekts) pasi (1. pielikums), kā arī centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānu "Grāmatvedības uzskaites pakalpojums" (2. pielikums) un plānu "Centralizēta grāmatvedības un personāla lietvedības, budžeta plānošanas un finanšu vadības platforma" (3. pielikums), par kurā plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 28. punktam ir atbildīgs finansējuma saņēmējs.
2. Apstiprināt šā rīkojuma 1. punktā minētā projekta izmaksas ne vairāk kā 15 739 080 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu investīcijai 13 440 000 euro apmērā un valsts budžeta finansējumu pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai ne vairāk kā 2 299 080 euro apmērā.
3. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai uzaicināt finansējuma saņēmēju – Valsts kasi – iesniegt projekta iesniegumu Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1.2.r. reformas "Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana", 2.1.2.1.i. investīciju "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" (turpmāk – investīcija 2.1.2.1.i.) ietvaros.
4. Finansēt projektu investīcijas 2.1.2.1.i. ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" iekļautajiem nosacījumiem.
Ministru prezidents A. K. Kariņš
Finanšu ministrs A. Ašeradens
1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 28. jūnija
rīkojumam Nr. 407
Projekta pase
Investīcijas |
2.1.2.1.i |
projekta |
Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana |
pase |
(numurs) |
(projekta nosaukums) |
1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu
1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija) | Valsts kase |
1.2. Projekta īstenošanas partneri | Finanšu ministrija; Veselības ministrija; Zemkopības ministrija; Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija |
2. Saistīto projektu programma
2.1. Programmas nosaukums | Valsts pārvaldes resursu pārvaldības programma |
2.2. Saistība ar citiem projektiem | Projekts "Valsts pārvaldes vienota valsts
finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu
nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana" (turpmāk – projekts)
ir daļa no valsts pārvaldes resursu pārvaldības programmas, kuras
ietvaros Valsts kanceleja īstenos projektu "Cilvēkresursu vienotās
pārvaldības sistēmas ieviešana" (realizējams programmas ietvaros kā
atsevišķs projekts).
Projektu ietvaros tiks izveidota centralizēta grāmatvedības un personāla lietvedības, budžeta plānošanas un finanšu vadības, cilvēkresursu vadības risinājumu un vienotu pakalpojumu ekosistēma, kas tiks attīstīta kā Vienoto pakalpojumu centrs (turpmāk – VPC), kurā tiešās valsts pārvaldes iestādēm tiks nodrošināti standartizēti pakalpojumi centralizētā platformā. Abu projektu plānotās darbības tiks finansētas no Eiropas Savienības ANM plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena 2.1.2.r. "Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana", investīcijas 2.1.2.1.i. "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas". Apliecinām, ka plānotās darbības nepārklājas un nepastāv dubultā finansējuma risks. Abi projekti tiks realizēti kā atsevišķi projekti laikposmā no 2023. gada līdz 2026. gada 31. maijam un savstarpēji koordinēti atbilstoši MK 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 4. pielikuma programmai "Valsts pārvaldes resursu pārvaldības programma" |
3. Projekta mērķis un galvenie ieguvumi
3.1. Projekta mērķis un galvenais saturs | Projekta mērķis ir izveidot
centralizētu platformu grāmatvedības, personāla lietvedības, budžeta
plānošanas un finanšu vadības jomā valsts tiešās pārvaldes iestādēm, lai
veicinātu efektivitāti, digitālo transformāciju un valsts līdzekļu
optimizāciju. Projekta ietvaros: 1) līdz 2026. g. I cet. izveidota centralizēta valsts pārvaldes platforma grāmatvedības un personāla lietvedības, budžeta plānošanas un finanšu vadības jomā; 2) pilnveidoti normatīvie akti un instrukcijas procesu standartizācijai un pakalpojumu sniegšanai VPC; 3) uzsākta resoru pārņemšana centralizētajā platformā. Valsts kase ilgtermiņā veido pakalpojumu grozu ministrijām un tās padotības iestādēm centralizētajā platformā: 1) grāmatvedības uzskaites pakalpojums; 2) atbalsts resoriem personāla lietvedības procesa vienādošanā atlīdzības aprēķina uzskaitei; 3) ministrijām un to padotības iestādēm – IT risinājumi budžeta plānošanā un finanšu vadībā |
||
3.2. Projekta pamatojums (aktualitāte/nepieciešamība/risināmā problēma) | Atbalsta funkciju
centralizācija, koncentrējot resursus (cilvēkus un/vai tehnoloģijas), ir
viens no procesu pārmaiņu veidiem, lai veicinātu informācijas apriti un
izdevumu efektivitāti, kā arī nodrošinātu mērķtiecīgāku virzību uz
digitālo transformāciju valsts pārvaldē.
Publiskā sektora digitalizācija un modernizācija ir būtisks ES stratēģijas elements. Valsts līmenī Projekta nepieciešamību pamato šādi dokumenti: 1. Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030. gadam ir norādīts horizontāls nosacījums, lai vērtētu visus nozaru mērķus, – "publiskās pārvaldes darba rezultativitātes vērtēšanā jāīsteno ne tikai ieguldīto resursu uzskaitīšana, bet galvenokārt iegūto rezultātu mērīšana". Projekts politikas plānotājiem sniegs iespēju pilnvērtīgāk analizēt sasniegto un plānot nākamo stratēģijas periodu, balstoties uz datiem. 2. Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2021.–2027. gadam definē konkrētus rīcības virzienus digitālās transformācijas un centralizācijas sasniegšanai publiskajā pārvaldē, kā arī atbalsta procesu optimizāciju, t. sk vienota valsts pakalpojuma centra izveidi (Nr. 29). 3. Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2021. gada 7. jūlija rīkojums Nr. 490 "Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam" uzsver digitālās transformācijas nepieciešamību, kā arī valsts pārvaldes atbalsta procesu optimizāciju un centralizāciju produktivitātes celšanai, veidojot efektīvāku valsts pārvaldes darba vidi un jēgpilnu stratēģiskajos politikas plānošanas dokumentos izvirzīto mērķu sasniegšanu, digitalizējot procesus. Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021.–2027. gadam plānā definēts 4.9.4.-3. uzdevums – "Izveidots vienots grāmatvedības un personālvadības pakalpojumu sniegšanas modelis valsts budžeta iestādēm". 4. "Valsts pārvaldes modernizācijas plāna 2023.–2027. gadam" (22-TA-3192) 6.4. sadaļa "Atbalsta funkciju centralizācija un standartizācija" paredz VPC izveidi, kura ietvaros paredzēta koplietošanas pakalpojumu sniegšana centralizētās resursu vadības sistēmās valsts pārvaldes iestādēm, tādējādi nodrošinot valsts pārvaldes administratīvo datu un informācijas pieejamību un kvalitāti reāllaikā, kā arī ieviešot standartizētu pieeju valsts pārvaldes iestāžu administrācijai, kas dotu iespēju efektivizēt, automatizēt un optimizēt administratīvās funkcijas un procesus. Projekta ieviešana veicinās iekļauto rezultatīvo rādītāju sasniegšanu. 5. 2021./2022. gada Eiropas Savienības Tehniskā atbalsta instrumenta projekta "Valsts pārvaldes vienoto pakalpojumu centra attīstība Latvijā" ("Development of the shared services centre system for Public sector in Latvia") secinājumi. Projektu īstenoja Valsts kanceleja sadarbībā ar Finanšu ministriju (Valsts kasi). Projekta ietvaros neatkarīga trešā puse PwC izstrādāja priekšlikumus VPC izveidei – centralizējamo un standartizējamo procesu tvērums, vienotie risinājumi, centralizējamo iestāžu skaits ar laika grafiku pārējai uz VPC, finansēšanas modelis. 6. MK 2022. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi". 7. Finanšu ministrijas 2022. gada 6. maija rīkojums Nr. 274 "Grozījumi Finanšu ministrijas 2021. gada 30. decembra rīkojumā Nr. 961 "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformu īstenošanas un uzraudzības iekšējās kontroles sistēmu Finanšu ministrijā". Risināmās problēmas: • atšķirīgs digitalizācijas līmenis resoros, tādējādi līdzīgu procesu nodrošināšanai nepieciešams lielāks iesaistīto cilvēkresursu skaits; • līdzīga veida tehniskos pilnveidojumus pasūta katrs resors vai iestāde atsevišķi, tādējādi valstī kopumā samaksājot vairāk; • nav vienotas prakses un risinājumu grāmatvedības datu uzskaitē, tiek izmantoti atšķirīgi klasifikatori, dimensijas un detalizācijas pakāpes, kas būtiski apgrūtina informācijas analīzi horizontāli par visiem resoriem; • nav iespējams centralizēti izmantot grāmatvedības pirmdatus citos procesos (piemēram, finanšu vadības procesos), tādējādi ir liels laika patēriņš pieprasījumu sagatavošanai un apstrādei; • nav iespējams centralizēti pārvaldīt noslodzes, pakāpeniski veicinot slodžu samazināšanu no administratīva rakstura darbībām; • šobrīd nav vienota budžeta plānošanas un finanšu vadības risinājuma, kas sniegtu atbalstu resoru finansistiem ikdienas procesu nodrošināšanai, kā arī atbalstītu valsts līmeņa budžeta vajadzības. Projekts sekmēs efektivitāti, digitālo transformāciju un valsts līdzekļu optimizāciju ar standartizētiem procesiem, centralizētu platformu, reāllaika datiem par valsts pārvaldes iestāžu finanšu datiem, kā arī slodžu ietaupījumu administratīva rakstura darbībām. Projekta darbības sekmēs ANM plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena 2.1.2.r. "Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana" investīcijas 2.1.2.1.i. "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" mērķa sasniegšanu – nodrošināt administrācijas kā vienas organizācijas darbību, kas ietver standartizētu atbalsta funkciju ieviešanu, piemēram, grāmatvedību, personāla administrāciju, resursu uzskaiti un pārvaldību |
||
3.3. Projekta ieguvumi1 | Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs2 |
Vērtība |
Sasniegšanas laiks (gads) |
3.3.1. Iestāžu skaits, kas saņem vienotu un standartizētu pakalpojumu centralizētā platformā | Ieguvuma mērīšanas metode – Valsts kases
rīcībā esošie dati par iestāžu (klientu) skaitu, kas saņem
standartizētus pakalpojumus
Sākotnējais rādītājs 2022. gadā – 12 iestādes Mērījuma rādītājs – skaits |
29 | 2026. gads |
3.3.2. Efektivitātes paaugstināšana,
centralizējot finanšu grāmatvedību, nodrošinot vienotu un standartizētu
pakalpojumu centralizētā platformā
|
Ieguvuma mērīšanas metode – apkalpotā
personāla skaits uz vienu VPC darbinieku (grāmatvedi), kas nodrošina
centralizētu pakalpojumu, salīdzinot ar 2022. gada vidējo rādījumu. Sākotnējais rādītājs 2022. gadā – vidējais apkalpotā personāla skaits uz vienu grāmatvedi valsts tiešās pārvaldes iestādēs – 61. Mērījuma rādītājs – vidējais apkalpotā personāla skaits uz vienu VPC darbinieku (grāmatvedi), kas centralizēti nodrošina finanšu grāmatvedības uzskaites pakalpojumu |
85 (pieaugums 39 %) |
2026. gads |
4. Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem
4.1. Atveseļošanas fonda plāna finansējums (kopā) | 4.2. Plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā segšana3, un avansa apmērs, ja plānots to pieprasīt4 | |
13 440 000 EUR | 2 299 080 EUR | N/A |
Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums |
Izmaksu apmērs (indikatīvi) |
Maksimālais apmērs5 |
Darbības iznākums |
4.3. Centralizētas platformas izstrādes un
ieviešanas izmaksas: • Horizon/Hop izstrādnes izmaksas, sistēmu integrāciju pārneses un konfigurācijas izmaksas, infrastruktūras nomas maksa, procesu, klasifikāciju un datu struktūru salāgošanas izmaksas; • budžeta plānošanas un finanšu vadības risinājumu ieviešanas un licencēšanas izmaksas; • pakalpojumu projektēšanas un digitalizācijas izmaksas; • apmācības |
10 666 000 EUR
|
10 666 000 EUR
|
Izveidota centralizēta platforma vienotai
resursu vadībai, kas sastāv no vairākiem risinājumiem.
Centralizētā platforma nodrošina vienotu un standartizētu pakalpojumu saņemšanu |
4.4. Projekta vadības un īstenošanas izmaksas (t. sk. darba vietas nodrošinājuma izmaksas projekta ieviešanas komandai) | 2 688 000 EUR | 2 688 000 EUR | Īstenots projekts |
4.5. Informatīvo un publicitātes pasākumu izmaksas | 86 000 EUR | 86 000 EUR | Īstenots vizuālās identitātes un publicitātes pasākumu kopums |
5. Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā
5.1. Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi
Skaits |
IKT risinājuma nosaukums |
Īss apraksts6 |
Valsts mākonī (jā/nē) |
IKT risinājumu attīstības saskaņošanas termiņš7 (gads, ceturksnis) |
Ieviešanas termiņš (gads, ceturksnis) |
Risinājuma lietotāji (skaits) |
2 | 5.1.1. Grāmatvedības un personāla lietvedības risinājums | Risinājums, kas sniegs iespēju nodrošināt
centralizētu grāmatvedības uzskaiti valsts tiešās pārvaldes iestādēm, kā
arī darbinieku pašapkalpošanos un personāla lietvedību. Risinājums būtisks datu tālākizmantošanas attīstībai – t. i., izmantojot grāmatvedības pirmdatus finanšu vadības procesos |
Sākotnēji nē, bet tehniskā risinājuma arhitektūra nodrošinās iespēju plānot migrāciju uz mākoņpakal-pojumu, kad Valsts mākonis būs sācis funkcionēt | 2023.g II cet. | n/a Plānota esošā risinājuma
centralizācija. Centralizācija tiks veikta 2023.–2026. gada I cet. |
Līdz 2026.gadam 148 grāmatveži, 66 lietveži un 12 811 tiešās valsts pārvaldes darbinieku. Skaits norādīts indikatīvs, ņemot vērā, ka projekta ietvaros notiek pakalpojuma standartizācija un digitalizācija, kā arī to, ka darbinieku skaits resoros ir mainīgs. |
5.1.2. Budžeta plānošanas un finanšu vadības risinājums | Centralizēts risinājums, kas sniegs atbalstu ministriju un iestāžu finansistiem ikdienas budžeta plānošanas un finanšu vadības procesos, kā arī valsts līmeņa finanšu vadības procesos | Sākotnēji nē, bet tehniskā risinājuma arhitektūra nodrošinās iespēju plānot migrāciju uz mākoņpakal-pojumu, kad Valsts mākonis būs sācis funkcionēt (izņemot, ja iepirkumā uzvar SaaS risinājums) | 2023. II cet. | 2026.g. I cet. | Kopējais skaits – ap 400 finansistu un citu
speciālistu. Skaits norādīts indikatīvs, ņemot vērā, ka nozaru prakse dažādu finanšu vadības procesu organizēšanā ir atšķirīga |
5.2. Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi
Skaits |
Pakalpojums (pakalpojumu grupa) |
Koplietošanas pakalpojumu lietotāji (institūcijas) |
Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu8 |
Ieviešanas termiņš (gads, ceturksnis) |
2 | 5.2.1. Grāmatvedības uzskaites pakalpojums | 1. Finanšu ministrija un iestādes (Iepirkumu
uzraudzības birojs, Valsts ieņēmumu dienests, Centrālā finanšu un līgumu
aģentūra, Valsts kase, Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija,
Fiskālās disciplīnas padome); 2. Veselības ministrija un iestādes (Latvijas Antidopinga birojs, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Nacionālais veselības dienests, Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejs, Slimību profilakses un kontroles centrs, Valsts asinsdonoru centrs, Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centrs, Veselības inspekcija, Zāļu valsts aģentūra)9; 3. Zemkopības ministrija un iestādes (Lauksaimniecības datu centrs, Lauku atbalsta dienests, Pārtikas un veterinārais dienests, Valsts augu aizsardzības dienests, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra, Valsts meža dienests)9; 4. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un iestādes (Valsts vides dienests, Vides pārraudzības valsts birojs, Dabas aizsardzības pārvalde, Latvijas Nacionālais dabas muzejs, Latvijas Nacionālais botāniskais dārzs, Valsts reģionālās attīstības aģentūra)10; 5. Pārējie resori atbilstoši attīstības plānā norādītajam |
Attīstības plāns tiek iesniegts vienlaikus ar šo MK rīkojuma projektu par projekta pases apstiprināšanu | 2026. g. I cet. |
5.2.2. Centralizētas grāmatvedības un personāla lietvedības, budžeta plānošanas un finanšu vadības risinājumu platformas uzturēšana un darbināšana | Grāmatvedības un personāla lietvedības
jomā: 1) Finanšu ministrija un iestādes (Iepirkumu uzraudzības birojs, Valsts ieņēmumu dienests, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Valsts kase, Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija; Fiskālā disciplīnas padome); 2) Veselības ministrija un iestādes (Latvijas Antidopinga birojs, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Nacionālais veselības dienests, Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejs, Slimību profilakses un kontroles centrs, Valsts asinsdonoru centrs, Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centrs, Veselības inspekcija, Zāļu valsts aģentūra)9; 3) Zemkopības ministrija un iestādes (Lauksaimniecības datu centrs, Lauku atbalsta dienests, Pārtikas un veterinārais dienests, Valsts augu aizsardzības dienests, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra, Valsts meža dienests)9; 4) Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un iestādes (Valsts vides dienests, Vides pārraudzības valsts birojs, Dabas aizsardzības pārvalde, Latvijas Nacionālais dabas muzejs, Latvijas Nacionālais botāniskais dārzs, Valsts reģionālās attīstības aģentūra)10; 5) pārējie resori atbilstoši attīstības plānā norādītajam. Budžeta plānošanas un finanšu vadības jomā: 1) Finanšu ministrija un iestādes (Iepirkumu uzraudzības birojs, Valsts ieņēmumu dienests, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Valsts kase, Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija); 2) citi resori – funkcionalitāte, kas nepieciešama valsts līmeņa budžeta plānošanas procesiem (obligāta), funkcionalitāte, kas ir iestāžu un ministrijas līmenis (pēc izvēles) |
Attīstības plāns tiek iesniegts vienlaikus ar šo MK rīkojuma projektu par projekta pases apstiprināšanu | 2026.g. I cet. |
5.3. Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas
Skaits |
Saturu raksturojošs nosaukums |
Piekļuves nodrošināšanas termiņš (gads, ceturksnis) |
1 | 5.3.1. Budžeta plānošanas un/vai izpildes datu kopa | 2026. gada 1. ceturksnis |
6. Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte11
Valsts kase kā finansējuma saņēmēja nodrošina projekta
ieviešanu un koordinēšanu, attīstību un pārvaldību saskaņā ar Valsts
kases Projektu, attīstības pasākumu un informācijas sistēmu izmaiņu
pieprasījumu pārvaldības vadlīnijām. Pārņemot resorus
centralizētajā modelī, būs nepieciešama arī resoru darbinieku iesaiste
un kapacitāte (gan grāmatvedības un personāla lietvedības procesu, gan
IT jomā). Projekta vadību un īstenošanu plānots daļēji veikt ar esošajiem cilvēkresursiem, iespēju robežās pārskatot to darba pienākumus. Provizoriski no Valsts kases atkarībā no projekta posmu intensitātes paredzamas 6–12 slodzes (projekta vadītājs, grāmatveži, juristi, darbības procesu analīzes vecākie eksperti, sistēmanalītiķi, informācijas drošības speciālists u.c.). Ņemot vērā, ka projekta gaita atkarīga no daudzu iesaistīto pušu sadarbības kapacitātes projektā, slodžu apmērs var mainīties. Ja nepieciešams, tiks veidotas jaunas amata vietas uz projekta īstenošanas laiku un tās tiks nodrošinātas projekta finansējuma ietvaros. Papildus nepieciešamās kompetences: - procesu pārvaldībā un pakalpojumu digitalizācijā; - datu pārvaldībā un analītikā; - IT risinājumu ieviešanā un attīstīšanā u. c. Projekta īstenošanai nepieciešamās papildu kompetences plānots daļēji nodrošināt, izmantojot ārpakalpojumu vai piesaistot ekspertus uz uzņēmumu līguma pamata. Projekta ieviešanas laikā Valsts kase iesaistīs sadarbības partnerus, kas piedalīsies darba grupās standartizētu procesu izstrādē, definējot pakalpojumu robežas un atbildību, nodrošinās resursus esošo resoru risinājumu migrācijā uz centralizēto risinājumu, kā arī nepieciešamo integrāciju pārbūvē, lai nezaudētu būtiskus resora biznesa procesu atbalstus. ANM plāna īstenošana, uzraudzība un audits tiks īstenots saskaņā ar: - MK 2021. gada 7. septembra noteikumiem Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība". - MK 2022.gada 14.jūlija noteikumiem Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi". Finanšu ministrijas izstrādātie iekšējie noteikumi uzraudzības funkcijas nodrošināšanai: 2021. gada 30. decembra rīkojums Nr. 961 "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformu īstenošanas un uzraudzības iekšējās kontroles sistēmu Finanšu ministrijā" |
7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu
Izmaksu un ieguvumu analīze* tika piemērota projekta
pārskata periodam – 15 gadi no projekta īstenošanas, respektīvi no
brīža, kad tiek nodrošināti vienoti risinājumi centralizētā platformā un
pakāpeniski uzsākta resoru grāmatvedības uzskaites centralizācija (t.sk.
darbaspēka un IT risinājumu), līdz 2040. gadam (ieskaitot), kad
centralizēto platformu izmanto visas tiešās valsts pārvaldes iestādes. Ieguvumi mērāmi divos aspektos: 1) efektivitāte – pakāpeniski ejot uz digitālo transformāciju, kā arī sistemātiski vērtējot slodžu apjomus un procesu efektivitāti, virzīties uz slodžu ietaupījumu administratīva rakstura darbībās; 2) datu izmantošana lēmumu pieņemšanas procesos – vienotas ekosistēmas veidošana, kas rada priekšnosacījumus pilnvērtīgākai finanšu datu izmantošanai. Slodžu ietaupījums administratīvā rakstura darbībām ir plānots gan valsts, gan resoru līmenī. Monetārie ieguvumi, kas sasniedzami vidējā termiņā (līdz 2031.gadam centralizēto platformu izmanto visi resori): - finanšu grāmatvedības procesos (ap 186 slodzēm, t. i., ap 20 % no esošajām grāmatvedības slodzēm), nodrošināt vienotu grāmatvedības un personāla lietvedības risinājumu un centralizētu pakalpojumu tiešās valsts pārvaldes iestādēm, kā arī iestāžu finanšu grāmatvežu pārcelšanu pie vienotā risinājuma pakalpojuma sniedzēja (Valsts kase). Par pārējiem projektā sasniedzamajiem rezultātiem saskaņā ar rīkojuma projektu "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" reformas 2.1.2.r "Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana" 2.1.2.1.i. investīcijas "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana" pases un centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu" ir līdzatbildīgi projekta īstenošanas partneri (1.2. punktā minētie). Būtiski ņemt vērā, ka slodžu samazinājums atkarīgs arī no resoru darbības izmaiņām (piemēram, ja resori veido jaunu darbības jomu, kur nepieciešamas jaunas slodzes). Tāpat slodžu izmaiņas atkarīgas no resora biznesa lēmumiem (piemēram, mainoties apstrādājamo grāmatvedības dokumentu apjomam, mainās arī nepieciešamo grāmatvežu skaits). Atbilstoši pašreizējai neto vērtībai (pie 5 % diskonta likmes) veiksmīga projekta ieviešana ilgtermiņā (līdz 2040. gadam), īstenojot funkcijas centralizāciju finanšu grāmatvedībā, paredz ietaupīt ap 0,84 milj. EUR, kā arī potenciāli izveidot priekšnosacījumus ietaupījumiem līdz 41,3 milj. EUR, veiksmīgi īstenojot procesu standartizāciju un pilnveidošanu izstrādātajos vienotajos risinājumos finanšu grāmatvedībā un personāla lietvedībā, budžeta plānošanā un finanšu vadībā, tādējādi nodrošinot produktivitātes kāpumu un ietaupot administratīva rakstura slodzes. Papildu ieguvumi, kuri tiks sasniegti līdz ar projekta realizāciju. Resoru līmenī: 1) iespēja fokusēties uz primārām biznesa problēmām, nevis atbalsta funkcijām (t.sk. IT risinājumu attīstībā grāmatvedības/finanšu vadības jomā); 2) dati, kas palīdz lēmumu pieņemšanā un finanšu vadībā; 3) decentralizēti nav nepieciešams risināt jautājumus ar auditoriem un veikt pilnveidi. Nemonetārie ieguvumi, kurus iespējams pakāpeniski sasniegt jau īstermiņā: 1) procesu un datu pakāpeniskā strukturēšana un standartizēšana valstiskā līmenī; 2) ērtu, modernu IS un rīku izmantošana procesu līmenī; 3) ātrāka un ērtāka procesu izpilde, digitalizācijas veicināšana, kas ietaupa laiku un cilvēkresursus; 4) reāllaika informācijas pieejamība, izsekojamība un caurskatāmība valstiskā līmenī. Pēc Projekta noslēguma, lai nodrošinātu centralizētas grāmatvedības un personāla lietvedības, budžeta plānošanas un finanšu vadības risinājumu platformas administrēšanu, uzturēšanu un tālāko attīstību, kā arī nodrošinātu atbalstu sistēmas lietotāju apkalpošanai (2026. gadā – 12 806 lietotāju), provizoriski būs nepieciešamas papildu 13 jaunas amata vietas. Nepieciešamo jauno amata vietu skaitu ietekmēs, amata vietu pārdale no resoriem, slodžu ietaupījums un apkalpojamo tiešās valsts pārvaldes darbinieku skaits. Izmaksu un ieguvumu analīzi izstrādāja neatkarīgā trešā puse PwC, Eiropas Savienības Tehniskā atbalsta instrumenta projekta "Publiskā sektora vienoto pakalpojumu centra attīstība Latvijā" ("Development of the shared services centre system for Public sector in Latvia") ietvaros, un tā veikta saskaņā ar Eiropas Komisijas vadlīnijām, t.sk. ņemot vērā nepieciešamo investīciju izmaksu prognozi un uzturēšanas izmaksu prognozi, kas balstīta uz ekspertu izpētes rezultātiem |
8. Cita būtiska informācija
Saskaņā ar konceptuālo ziņojumu "Par vienoto
pakalpojumu centru izveidi", kuru plānots iesniegt Tiesību aktu portālā
2023. gada I ceturksnī, pārējo resoru pāreja uz centralizēto platformu
grāmatvedības, personāla lietvedības, budžeta plānošanas un finanšu
vadības jomā plānota pēc 2026. gada. Risku novērtējums* veikts, iedalot risku grupās – organizācija un pārvaldība, procesi un dati, tehnoloģijas. Būtiskākie riski. 1. Organizācijas un pārvaldības riski: - ņemot vērā, ka reforma ir ļoti apjomīga, bet tās īstenošanai ir ierobežotas iespējas piesaistīt resursus (t. sk. amata vietas), pastāv riski termiņu ievērošanai un rādītāju sasniegšanai; - resoru (iestāžu) pretestība pārmaiņām, ieinteresētās puses var neatbalstīt ieviešanu, kas var būtiski ietekmēt rezultātu sasniegšanu; - produktivitātes un komunikācijas pasliktināšanās VPC ieviešanas sākumstadijā; - būtiskas atšķirības resoru procesos var radīt novirzes no laika grafika; - personāla riski – pastāv risks lielai darbinieku mainībai (darbinieki var izvēlēties nepāriet uz VPC). Tāpat, pamatojoties uz atlīdzības uzskaites sistēmas datiem, vairāk nekā 40 % grāmatvežu ir vecuma grupā virs 55 gadiem; - kompetences un resursi – sarežģīti piesaistīt kompetentus ekspertus. 2. Procesu un datu riski: - apgrūtināta procesu nepārtrauktības nodrošināšana; - ilgstoša procesu standartizācija un harmonizācija; - procesu (pakalpojumu) kvalitātes kritums pārejas posmā; - VPC klienti nav motivēti nodrošināt kvalitatīvus datus, uzlabot iekšējos procesus un sadarbību ar VPC. 3. Tehnoloģijas (IS risinājumi): - attiecībā uz budžeta plānošanas un finanšu vadības risinājumu pastāv šādi riski: a) ņemot vērā, ka valstī 8 no 13 resoriem jau ir iestrādnes budžeta plānošanas risinājumos (divos dažādos risinājumos), tad atklāta konkursa rezultātā pastāv risks, ka, ejot uz vienoto risinājumu, šīs izstrādnes vairs netiks izmantotas vai tiks izmantotas daļēji, kas rada risku, ka līdz šim ieguldītie līdzekļi netiks izmantoti; b) valstī nav izstrādāta prakse sistēmu pārņemšanā starp resoriem, kā arī to var apgrūtināt jau līdz šim noslēgtie līgumi, kas rada risku uz neiespējamu sistēmu pārņemšanu pat gadījumos, ja tas, ieviešot risinājumu, būtu loģiski pamatojams; c) iepirkuma procedūras (atklāta konkursa) laikā pastāv augsti riski uz pārsūdzībām, kas var ietekmēt ANM mērķu sasniegšanu un termiņu ievērošanu; - attiecībā uz grāmatvedības un personāla lietvedības risinājumu: a) ņemot vērā, ka šobrīd tikai teorētiski var novērtēt sistēmas veiktspējas, funkcionalitātes un citas iespējas, pastāv risks, ka, praktiski pārņemot lielus resorus, var atklāties ierobežojumi, kas kavē resoru pārņemšanu, vai pāreja uz esošo risinājumu nav iespējama. - Citi riski: a) atkarība no viena piegādātāja; b) tirgus negodprātīgas konkurences riski, ko finansējuma saņēmējs nevar ietekmēt; c) izstrādātāju kapacitātes un darbinieku mainības risks projekta ieviešanas laikā, kas var būtiski aizkavēt termiņus un rada kvalitātes riskus; d) jaunu IS pilnīga ieviešana aizņem ilgāku laiku, prasa lielākus finanšu un cilvēkresursu ieguldījumus. 4. Finanšu riski: - nepietiekama budžeta pārdale centralizētā grāmatvedības uzskaites pakalpojuma un platformas nodrošināšanai; - iepirkumu rezultāti var radīt būtiskas izmaiņas finanšu plānā; - IT un citu izmaksu pieauguma risks var ietekmēt realizāciju. Īpaši ņemot vērā, ka tuvākajos gados vienlaikus valstī tiks īstenots liels IT projektu apjoms. 5. Neplānotas ģeopolitiskās situācijas izmaiņas. 6. Novēlota nepieciešamo grozījumu identifikācija normatīvajos tiesību aktos un normatīvo iniciatīvu virzība, lai uzsāktu risinājuma ekspluatāciju. 7. Ar informācijas drošību un apriti saistītie ierobežojumi. Saskaņā ar MK 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 13.9.3.apakšpunktu "komercdarbības atbalsta nepieļaušana projekta ietvaros" projekta ietvaros komercdarbības atbalsts netiks sniegts. * Risku novērtējumu veica neatkarīgā trešā puse (Pwc), Eiropas Savienības Tehniskā atbalsta instrumenta projekta "Publiskā sektora vienoto pakalpojumu centra attīstība Latvijā" ("Development of the shared services centre system for Public sector in Latvia") ietvaros. |
Lietotie saīsinājumi:
ANM – atveseļošanas un noturības mehānisms
IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
IT – informācijas tehnoloģijas
IS – informācijas sistēma
MK – Ministru kabinets
PwC – SIA "PricewaterhouseCoopers"
VARAM – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
1 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi – ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1. mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5. punktā.
2 Piemēram, ja ieguvums ir personāla administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to izmanto, vērtība, piemēram, 10000, un sasniegšanas laiks – 2026. gads.
3 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem, kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar Finanšu ministriju.
4 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas. Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju.
5 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto pozīciju nav attiecināmi, tad norāda "n/a".
6 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta 2021. gada 31. augusta noteikumu Nr. 597 "Valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtība" (tai skaitā IKT būvvaldes kārtība) 2. pielikuma "Valsts informācijas sistēmas attīstības aktivitātes apraksts" 6.1. apakšpunktā.
7 Tai skaitā IKT būvvaldes kārtībā jau saņemtā VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks saņemts.
8 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns tiek vienlaikus iesniegts ar Ministru kabineta rīkojumu par projekta atlases kārtu, par to pievieno norādi.
9 Pakalpojumu uzsāk lietot no 2025. gada.
10 Pakalpojumu uzsāk lietot no 2026. gada.
11 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem.
2. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 28. jūnija
rīkojumam Nr. 407
Centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu
attīstības plāns
Grāmatvedības uzskaites pakalpojums
1. Centralizētā funkcija vai koplietošanas pakalpojums (turpmāk – pakalpojums)
Norāda pakalpojuma saturu atspoguļojošu nosaukumu un
īsu aprakstu, kas obligāti ietver pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas
galvenos nosacījumus Grāmatvedības uzskaites pakalpojums Centralizētais pakalpojums ietver pilna cikla grāmatvedības uzskaiti, izņemot grāmatvedības uzskaites ietvaros radušos fizisko lietu lietvedības kārtošanu, kuru veic katra iestāde atsevišķi. Koplietošanas pakalpojuma attīstības ietvaros plānots standartizēt un centralizēt grāmatvedības uzskaites procesu, to nodrošinot vienotā resursu vadības platformā, pārcelt finanšu grāmatvežus pie vienotā risinājuma pakalpojuma sniedzēja, lai veicinātu efektivitāti, digitālo transformāciju un valsts līdzekļu optimizāciju. Koplietošanas pakalpojumi tiks nodrošināti un attīstīti Vienoto pakalpojumu centrā (turpmāk – VPC). Pakalpojums tiks regulēts MK noteikumos par VPC darbību un procesu instrukcijās. VPC un klienta sadarbības modelis grāmatvedības uzskaites pakalpojuma ietvaros
Papildus tiks sniegts atbalsts resoriem personāla lietvedības procesa vienādošanā atlīdzības aprēķina uzskaitei. Lai virzītos uz procesa automatizāciju, pārņemot resoru grāmatvedību vai jau sniedzot grāmatvedības uzskaites pakalpojumu, Valsts kase un Valsts kanceleja strādās ciešā sadarbībā ar iestādēm.
|
2. Pakalpojuma sniedzējs
Centralizētās funkcijas nodrošinātājas vai
pakalpojuma sniedzējas institūcijas nosaukums Valsts kase |
3. Pakalpojuma rādītāji (vienošanās par pakalpojuma līmeni (SLA))
Norāda pakalpojuma kvalitātes, apjoma un līmeņa
rādītāju īsus aprakstus un plānotās vērtības
Detalizēti pakalpojumu nosacījumi, līmeņi un to regulārie mērījumi tiks definēti Valsts kases izstrādātajās procesu instrukcijās, kas būs saistošas pakalpojumu saņēmējiem – resoriem un iestādēm |
4. Pakalpojuma saņēmēju loks
Raksturo pakalpojuma saņēmēju loku, pakalpojuma
izvēršanas gadījumā nodalot esošo, projekta rezultātā plānoto (obligāti)
un turpmākas attīstības perspektīvu Klienti, kas šobrīd saņem grāmatvedības uzskaites pakalpojumu: - Finanšu ministrija un tās padotības iestādes (Iepirkumu uzraudzības birojs, Valsts ieņēmumu dienests, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija, Valsts kase); - Fiskālās disciplīnas padome; - Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome; - Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome; - Valsts kanceleja; - Valsts administrācijas skola. Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1.2.r. reformas "Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana" 2.1.2.1.i. investīciju "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana" (turpmāk – Projekts) rezultātā plānots paplašināt pakalpojuma saņēmēju loku: - Veselības ministrija un tās padotības iestādes; - Zemkopības ministrija un tās padotības iestādes; - Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un tās padotības iestādes. Turpmākais saņēmēju loks: - Klimata un enerģētikas ministrija;4 - Iekšlietu ministrija un tās padotības iestādes; - Ārlietu ministrija; - Satiksmes ministrija un tās padotības iestādes; - Kultūras ministrija un tās padotības iestādes; - Ekonomikas ministrija un tās padotības iestādes; - Labklājības ministrija un tās padotības iestādes; - Izglītības un zinātnes ministrija un tās padotības iestādes; - Tieslietu ministrija un tās padotības iestādes; - Aizsardzības ministrija un tās padotības iestādes; - neatkarīgās iestādes. Lēmums, kādā ministrijām un to padotības iestādēm pakāpeniski jāpāriet uz VPC, tiks ietverts Valsts kancelejas sadarbībā ar Finanšu ministriju (Valsts kasi) izstrādātajā konceptuālajā ziņojumā5 "Vienoto pakalpojumu centra koncepts", kas tiks sagatavots un noteiktā kārtībā iesniegts izskatīšanai MK 2023. gada II ceturksnī |
5. Pakalpojuma sniegšanu nodrošinošais IKT risinājums
Norāda IKT risinājumu (risinājumus), kas pēc būtības nodrošina pakalpojumu sniegšanu un kuru darbināšana/uzturēšana veido būtisku daļu no pakalpojumu sniegšanas izmaksām (mazāk nozīmīgus atbalsta risinājumus nenorāda) Grāmatvedības un personāla lietvedības risinājums |
6. Pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas stratēģija
Norāda esošo un plānoto (projekta īstenošanas laikā)
tiesisko regulējumu. Izskaidro pakalpojumu ieviešanas un saņēmēju loka izvēršanas stratēģiju, ja tā nav balstīta uz tiesiskā regulējuma noteiktu obligātu centralizētās funkcijas vai pakalpojuma izmantošanu. Tiesiskais regulējums, kas attiecas tieši uz centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojuma izmantošanu. Grozījumi normatīvajos aktos VPC izveidei un darbības nodrošināšanai VPC pakalpojuma sniegšanai nepieciešams specifisks un konkrēts likuma ietvars. Nepieciešams veikt grozījumus Likumā par budžetu un finanšu vadību (Valsts kase) un Valsts pārvaldes iekārtas likumā (Valsts kanceleja), lai piešķirtu deleģējumu Valsts kasei un Valsts kancelejai VPC izveidei un darbības nodrošināšanai, t. sk. MK noteikumu izstrādei. Grozījumi likumos nodrošina pamatu Valsts kasei un Valsts kancelejai īstenot nepieciešamās izmaiņas nolikumos un reglamentos, kas kalpo par pamatu VPC ieviešanai abu iestāžu struktūrvienībās. Papildus jāņem vērā, ka var būt nepieciešami grozījumi ministriju un tās padotības iestāžu iekšējos normatīvajos aktos, kuros noteikta kārtība, kādā īstenojami procesi un to daļas, kas līdz ar VPC izveidošanu būs VPC atbildība. Vienlaikus, lai nodrošinātu VPC darbību, kas balstīta uz standartizētu pakalpojumu sniegšanu, nepieciešams pārskatīt un grozīt attiecīgos normatīvos aktus, kā arī izstrādāt pakalpojumu/procesu instrukcijas. VPC darbībai nepieciešams izstrādāt jaunu normatīvo regulējumu Nepieciešams izstrādāt jaunu tiesību akta projektu (MK noteikumus) saistībā ar VPC darbību, sniegto pakalpojumu izmantošanas obligātumu, procesu kontroli, savstarpējās sadarbības principiem, atbalstu, pienākumiem, atbildīgajiem subjektiem. Tādā veidā tiktu radīta skaidra un pārskatāma kārtība VPC darbībai, vienlaikus veidojot centralizētu mehānismu. Grozījumi normatīvajos aktos un jaunais normatīvais regulējums tiks izstrādāts Projekta ietvaros |
7. Pakalpojuma finansēšanas pieeja1
Norāda, vai pakalpojuma sniegšanas finansēšanā ir
plānots iesaistīt arī pakalpojumu saņēmējus, piemēram, pārdalot no
pakalpojumu saņēmējiem vai ar tiešiem maksājumiem saņemot daļu no
pakalpojuma sniegšanai nepieciešamā finansējuma, vai arī pakalpojums
tiks finansēts no valsts budžeta pakalpojuma sniedzēja izdevumu
programmas. Īpaši norāda (un aizpilda 8. punktu), ja pakalpojumu sniegšanu nevarēs nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem. Koplietošanas pakalpojumu finansēšana sastāv no šādām komponentēm: • finansēšana no pakalpojuma saņēmēja budžeta (finanšu grāmatvedība) – ņemot vērā vienreizējo un paredzamo speciālistu (grāmatvežu) pārcelšanu no resoriem uz VPC; • citi finansējuma avoti (ANM) – paredz papildu finansējumu centralizācijas reformas izdevumu segšanai (atbilstoši nepieciešamībai). Katra resora budžeta pārdales apmērs tiks noteikts, pamatojoties uz rekomendēto pieeju, kas paredz vienreizēju budžeta pārdali finanšu grāmatvedības procesiem, jo notiks amata vietu pārcelšana no resoriem uz VPC un grāmatvedības risinājuma centralizācija. Nodarbinātie tiks pārņemti no resora tikai Valsts kasei nepieciešamajā apjomā un kārtībā, kuru Valsts kase norāda iepriekš, ņemot vērā resoru sniegtajiem pakalpojumiem nepieciešamos nodarbinātos, kā arī VPC kapacitāti un potenciālos efektivitātes uzlabojumus. Pakalpojuma attīstība līdz 2026. gadam 31. maijam tiks finansēta no Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda, īstenojot nepieciešamās aktivitātes pakalpojuma projektēšanā un digitalizācijā, procesu pārvaldībā, kā arī segs ar resoru pārņemšanu saistītās izmaksas. No 2027. gada, lai pārņemtu pārējos resorus un segtu pārņemšanas izmaksas, būs nepieciešams piesaistīt nākamā ES fondu plānošanas perioda finansējumu |
8. Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un izmaksas2
Pamato papildu izmaksas, ņemot vērā ieguvumus.
Konkrēti norāda plānotos ieguvumus un ietaupījumus, kas var ietvert arī
pārvaldes darbinieku skaita samazinājumu, norādot ietaupījumu sadalījumu
pa institūcijām vai resoriem. Ja papildu izmaksas ir saskaņotas,
pieņemot saistīto tiesisko regulējumu, tad atsaucas ar atbilstošām
saitēm uz pamatojošajiem pierādījumiem.
Pamatojumam no izmaksu viedokļa norāda nepieciešamo papildu finansējumu mēnesī, sadalot to pa būtiskām izmaksu pozīcijām un pamatojot katru no tām
|
Lietotie saīsinājumi:
ANM – Atveseļošanas un noturības mehānisms
ES – Eiropas Savienība
ESAO – Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija
IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
IT – informācijas tehnoloģijas
MK – Ministru kabinets
SLA – (angl. – Service Level Agreement), pakalpojuma līmeņa vienošanās
Piezīmes.
1. Saskaņā ar informatīvajā ziņojumā "Par valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija sēdē (prot. Nr. 30 29. §)) definētajām centralizēto funkciju un IKT koplietošanas pakalpojumu finansēšanas pieejām.
2. Aizpilda, ja 7. punktā norādītā izvēlētā finansēšanas pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem un ir nepieciešama finansējuma pārdale no pakalpojuma izmantotājiem (citām valsts budžeta iestādēm) vai ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, kas tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
1 Mērījums tiek veikts pēc paredzēto sistēmas pielāgojumu veikšanas līdz 2026. gadam.
2 Produktivitātes indekss tiek aizgūts no ESAO
vadlīnijām par produktivitātes mērīšanu. Lai noteiktu produktivitātes indeksu,
tiek izvērtēti divi elementi: padarītā darba apjoms (piemēram – apstrādāto
dokumentu skaits) un pavadītās darba stundas, lai veiktu konkrēto darbu (pilna
laika ekvivalents – PLE ).
Padarītā darba apjoms / Darba stundas, lai
paveiktu konkrēto darbu.
Tomēr rezultatīvais rādītājs tikai vispārēji
norāda uz produktivitātes pieaugumu. Atbilstoši ESAO vadlīnijām tas neatspoguļo
tehnisko izmaiņu ietekmi uz kopējo VPC produktivitāti, tādējādi ieteicams
izmantot vēl papildu rādītājus: 1) Valsts finanšu grāmatvedībai atvēlētais
personāla skaits (VPC nodarbināto skaits, PLE / valsts pārvaldē nodarbināto
skaits šajās jomās, PLE); 2) VPC strādājošo cilvēkgadu skaita attiecība pret
cilvēkgadu skaitu tiešajā valsts pārvaldē; 3) VPC strādājošo cilvēkgadu skaita
attiecība pret cilvēkgadu skaitu tiešajā valsts pārvaldē – finanšu grāmatvedības
pakalpojumi.
3 Lietotāju apmierinātības anketa tiks izstrādāta līdz 2026. gadam pēc paredzēto grāmatvedības uzskaites procesu standartizācijas un sadarbības modeļa precizēšanas. Tiks noteikta bāzes vērtība, identificējot vērtējamās pakalpojuma kvalitātes jomas.
4 Ņemot vērā MK 2022. gada 23. decembra rīkojuma Nr. 968 "Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu" 9. punktā noteikto, tiks izvērtēta nepieciešamība pakalpojumu nodrošināt vienlaicīgi ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju Projekta ietvaros.
5 MK 2022. gada 3. maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 25 27. §) "Informatīvais ziņojums par grāmatvedības un personāla lietvedības funkciju centralizāciju valsts pārvaldē " 3. punkts.
3. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 28. jūnija
rīkojumam Nr. 407
Centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu
attīstības plāns
Centralizēta grāmatvedības un personāla lietvedības, budžeta plānošanas un
finanšu vadības platforma
1. Centralizētā funkcija vai koplietošanas pakalpojums (turpmāk – pakalpojums)
Norāda pakalpojuma saturu atspoguļojošu nosaukumu un
īsu aprakstu, kas obligāti ietver pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas
galvenos nosacījumus. Centralizētas grāmatvedības un personāla lietvedības, budžeta plānošanas un finanšu vadības risinājumu platformas uzturēšana un darbināšana (turpmāk – platforma) Koplietošanas pakalpojuma attīstības ietvaros plānots izveidot vienotu, centralizētu valsts pārvaldes platformu grāmatvedības un personāla lietvedības, budžeta plānošanas un finanšu vadības jomā, lai nodrošinātu grāmatvedības uzskaites procesu standartizāciju un vienādošanu kā arī veicinātu efektivitāti, digitālo transformāciju un valsts līdzekļu optimizāciju. Koplietošanas pakalpojums – vienotā platforma – tiks veidota un attīstīta Vienoto pakalpojumu centrā (turpmāk – VPC). Platformas pakalpojums ir IKT risinājumu kopums, kas ietver grāmatvedības un personāla lietvedības risinājumu, izmantojot pieejamo funkcionalitāti Horizon sistēmā un darbinieku pašapkalpošanās portālā HoP, kā arī risinājumu budžeta plānošanā un finanšu vadībā, nodrošinot atbalstu resoriem un iestādēm ikdienas budžeta plānošanas un finanšu vadības procesos, kā arī valsts līmeņa finanšu vadības procesos. Laikposmā līdz 2030. gadam plānots būtiski pilnveidot Valsts kasē esošo grāmatvedības un personāla lietvedības risinājumu, pasūtot nepieciešamos uzlabojumus un papildinājumus, lai virzītos uz efektīvāku, digitalizētu un automatizētu procesu, nodrošināt pakāpenisku resoru risinājumu centralizāciju, kā arī investēt ANM līdzekļus integrāciju pārbūvē, nodrošinot resora biznesa procesu un sistēmu sasaisti ar centralizēto platformu. Papildus platformā plānots attīstīt jaunu risinājumu vidēja termiņa un ikgadējā budžeta plānošanai un vadībai, apropriāciju vadībai, samazinot ar budžetu saistītās dokumentu plūsmas dokumentu vadības sistēmās, nodrošinot integrēto pieeju iespējami plašākiem ar budžetu saistītu pārskatu un atskaišu veidiem, tādējādi nodrošinot lielāku pārskatāmību visām procesā iesaistītajām pusēm un samazinot administratīvo slogu. Platformā ietilpstošo grāmatvedības un personāla lietvedības risinājumu izmantos ministrijas un iestādes, kas saņems grāmatvedības uzskaites pakalpojumu, savukārt risinājuma funkcionalitāti budžeta plānošanā un finanšu vadībā valsts līmeņa budžeta plānošanas procesiem obligāti izmantos visi resori/iestādes, bet funkcionalitāti iestāžu un ministrijas līmenī vērtēs risinājuma ieviešanas laikā, ņemot vērā resoru šī brīža izstrādāto risinājumu funkcionalitāti |
2. Pakalpojuma sniedzējs
Centralizētās funkcijas nodrošinātājas vai
pakalpojuma sniedzējas institūcijas nosaukums Valsts kase |
3. Pakalpojuma rādītāji (vienošanās par pakalpojuma līmeni (SLA))
Norāda pakalpojuma kvalitātes, apjoma un līmeņa
rādītāju īsu aprakstu un plānotās vērtības Platforma tiks nodrošināta katru dienu, 24 h diennaktī. Pakalpojuma pieejamības rādītājs darba dienās darba laikā no 8.00 līdz 20.00 ne mazāka kā 95 % mēnesī no paredzētā pakalpojuma sniegšanas laika. Ņemot vērā, ka platformu veidos vairākas komponentes, pakalpojuma pieejamības rādītājs tiks precizēts un saskaņots ar pakalpojuma saņēmējiem pēc platformas risinājumu pilnveides un izstrādes, nodrošinot platformas lietotāju vajadzības. Radītāju nepieciešams piemērot no 2027. gada, kad uzsāks darboties centralizētās platformas vienotie risinājumi. Detalizēti platformas un tajā ietilpstošo risinājumu pieejamības rādītāji un reakcijas laiki tiks noteikti, definējot pakalpojuma nosacījumus MK noteikumos par VPC darbību |
4. Pakalpojuma saņēmēju loks
Raksturo pakalpojuma saņēmēju loku, pakalpojuma
izvēršanas gadījumā nodalot esošo, projekta rezultātā plānoto (obligāti)
un turpmākas attīstības perspektīvu Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1.2.r. reformas "Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana" 2.1.2.1.i. investīciju "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana" (turpmāk – Projekts) rezultātā plānots paplašināt pakalpojuma saņēmēju loku: 1. Grāmatvedības un personāla lietvedības jomā: 1.1. Finanšu ministrija un iestādes (Iepirkumu uzraudzības birojs, Valsts ieņēmumu dienests, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Valsts kase, Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija; Fiskālās disciplīnas padome); 1.2. Veselības ministrija un iestādes (Latvijas Antidopinga birojs, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Nacionālais veselības dienests, Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejs, Slimību profilakses un kontroles centrs, Valsts asinsdonoru centrs, Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centrs, Veselības inspekcija, Zāļu valsts aģentūra); 1.3. Zemkopības ministrija un iestādes (Lauksaimniecības datu centrs, Lauku atbalsta dienests, Pārtikas un veterinārais dienests, Valsts augu aizsardzības dienests, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra, Valsts meža dienests); 1.4. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un iestādes (Valsts vides dienests, Vides pārraudzības valsts birojs, Dabas aizsardzības pārvalde, Latvijas Nacionālais dabas muzejs, Latvijas Nacionālais botāniskais dārzs, Valsts reģionālās attīstības aģentūra). 2. Budžeta plānošanas un finanšu vadības jomā: 2.1. Finanšu ministrija un iestādes (Iepirkumu uzraudzības birojs, Valsts ieņēmumu dienests, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Valsts kase, Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija); 2.2. citi resori – funkcionalitāte valsts līmeņa budžeta plānošanas procesiem (obligāta), funkcionalitāte iestāžu un ministrijas līmenī (pēc izvēles). Turpmākais loks: - Klimata un enerģētikas ministrija1 - Iekšlietu ministrija un tās padotības iestādes - Ārlietu ministrija - Satiksmes ministrija un tās padotības iestādes - Kultūras ministrija un tās padotības iestādes - Ekonomikas ministrija un tās padotības iestādes - Labklājības ministrija un tās padotības iestādes - Izglītības un zinātnes ministrija un tās padotības iestādes - Tieslietu ministrija un tās padotības iestādes - Aizsardzības ministrija un tās padotības iestādes - neatkarīgās iestādes. Lēmums, kādā ministrijām un to padotības iestādēm pakāpeniski jāpāriet uz VPC, tiks ietverts Valsts kancelejas sadarbībā ar Finanšu ministriju (Valsts kasi) izstrādātajā konceptuālajā ziņojumā2 "Vienoto pakalpojumu centra koncepts", kas tiks sagatavots un noteiktā kārtībā iesniegts izskatīšanai MK 2023. gada II ceturksnī |
5. Pakalpojuma sniegšanu nodrošinošais IKT risinājums
Norāda IKT risinājumu (risinājumus), kas pēc būtības nodrošina pakalpojumu sniegšanu un kuru darbināšana/uzturēšana veido būtisku daļu no pakalpojumu sniegšanas izmaksām (mazāk nozīmīgus atbalsta risinājumus nenorāda) 1. Grāmatvedības un personāla lietvedības risinājums. 2. Budžeta plānošanas un finanšu vadības risinājums |
6. Pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas stratēģija
Norāda esošo un plānoto (projekta īstenošanas laikā)
tiesisko regulējumu. Izskaidro pakalpojumu ieviešanas un saņēmēju loka izvēršanas stratēģiju, ja tā nav balstīta uz tiesiskā regulējuma noteiktu obligātu centralizētās funkcijas vai pakalpojuma izmantošanu. Tiesiskais regulējums, kas attiecas tieši uz centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojuma izmantošanu. Grozījumi normatīvajos aktos VPC izveidei un darbības nodrošināšanai VPC pakalpojuma sniegšanai nepieciešams specifisks un konkrēts likuma ietvars. Nepieciešams veikt grozījumus Likumā par budžetu un finanšu vadību (Valsts kase) un Valsts pārvaldes iekārtas likumā (Valsts kanceleja), lai piešķirtu deleģējumu Valsts kasei un Valsts kancelejai VPC izveidei un darbības nodrošināšanai, t. sk. MK noteikumu izstrādei. Grozījumi likumos nodrošina pamatu Valsts kasei un Valsts kancelejai īstenot nepieciešamās izmaiņas nolikumos un reglamentos, kas kalpo par pamatu VPC ieviešanai abu iestāžu struktūrvienībās. Papildus jāņem vērā, ka var būt nepieciešami grozījumi ministriju un tās padotības iestāžu iekšējos normatīvajos aktos, kuros noteikta kārtība, kādā īstenojami procesi un to daļas, kas līdz ar VPC izveidošanu būs VPC atbildība. VPC darbībai nepieciešams izstrādāt jaunu normatīvo regulējumu Nepieciešams izstrādāt jaunu tiesību akta projektu (MK noteikumus) saistībā ar VPC darbību, sniegto pakalpojumu izmantošanas obligātumu, procesu kontroli, savstarpējās sadarbības principiem, atbalstu, pienākumiem, atbildīgajiem subjektiem, risinājumu pieejamības un drošības prasībām. Tādā veidā tiktu radīta skaidra un pārskatāma kārtība VPC darbībai, vienlaikus veidojot centralizētu mehānismu. Grozījumi normatīvajos aktos un jaunais normatīvais regulējums tiks izstrādāts Projekta ietvaros |
7. Pakalpojuma finansēšanas pieeja1
Norāda, vai pakalpojuma sniegšanas finansēšanā ir
plānots iesaistīt arī pakalpojumu saņēmējus, piemēram, pārdalot no
pakalpojumu saņēmējiem vai ar tiešiem maksājumiem saņemot daļu no
pakalpojuma sniegšanai nepieciešamā finansējuma, vai arī pakalpojums
tiks finansēts no valsts budžeta pakalpojuma sniedzēja izdevumu
programmas. Īpaši norāda (un aizpilda 8. punktu), ja pakalpojumu sniegšanu nevarēs nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem Pakalpojumu plānots attīstīt un uzturēt no ANM projekta, pārdalot finansējumu no pakalpojuma saņēmēja budžeta (finanšu grāmatvedībā), un valsts budžeta līdzekļiem (t. sk. budžeta plānošanas un finanšu vadības risinājuma uzturēšanu, kā arī resoru pievienošanu centralizētajam modelim pēc 2026. gada, ja netiek iegūts finansējums nākamajos ES fondu plānošanas periodos). Līdz 2026. gada 31. maijam centralizācijas reformas izdevumi, t. sk. risinājuma centralizācija, platformā ietilpstošo risinājumu pilnveide, ieviešana un uzturēšana, tiks segti: 1) no ANM projekta finansējuma;. 2) no pakalpojuma saņēmēja budžeta, kas paredz vienreizēju budžeta pārdali finanšu grāmatvedības procesiem, jo notiks amata vietu pārcelšana no resoriem uz VPC un grāmatvedības risinājuma centralizācija. Priekšlikumi par pārdali tiks sagatavoti ikgadējā valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas procesā un kārtējā valsts budžeta sagatavošanas procesā. Lai nodrošinātu korektu finansējuma pārdali, pirms katra resora pārņemšanas tiks pārskatītas iepriekšējā gada izmaksas par licencēm vai licenču nomu. Kā arī jāņem vērā, ka resoru pievienošanas procesā VPC ar licencēšanu saistītās izmaksas var pieaugt, ņemot vērā atšķirīgo digitalizācijas līmeni iestādēs. Papildus jānorāda, ka finansējums, ko resori un iestādes iepriekšējā gadā izmantojuši konsultācijās, mācībās un papildu pielāgojumiem grāmatvedības risinājumā, netiks pārdalīts. Pēc investīciju projekta pabeigšanas budžeta plānošanas un finanšu vadības sistēmas uzturēšanas izmaksas provizoriski ik gadu tiek plānotas 400 000 euro apmērā, t. i., 10 % apmērā no šobrīd paredzētajām budžeta plānošanas un finanšu vadības sistēmas izveides izmaksām 4 000 000 euro apmērā. Lai nodrošinātu pārējo resoru pārņemšanu centralizētajā platformā un segtu pārņemšanas izmaksas, būs nepieciešams piesaistīt nākamā Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda finansējumu |
8. Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un izmaksas2
Pamato papildu izmaksas, ņemot vērā ieguvumus.
Konkrēti norāda plānotos ieguvumus un ietaupījumus, kas var ietvert arī
pārvaldes darbinieku skaita samazinājumu, norādot ietaupījumu sadalījumu
pa institūcijām vai resoriem. Ja papildu izmaksas ir saskaņotas,
pieņemot saistīto tiesisko regulējumu, tad atsaucas ar atbilstošām
saitēm uz pamatojošajiem pierādījumiem.
Pamatojumam no izmaksu viedokļa norāda nepieciešamo papildu finansējumu mēnesī, sadalot to pa būtiskām izmaksu pozīcijām un pamatojot katru no tām Pakalpojuma sniegšanas nodrošināšanai pēc projekta beigām, ņemot vērā 7. punktā aprakstīto finansēšanas pieeju, ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums platformas uzturēšanai un darbināšanai. Valsts budžeta finansējums tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, iesniedzot detalizētu aprēķinu pa izmaksu pozīcijām. Ņemot vērā, ka uzturēšanas izmaksas ir atkarīgas no iepirkumā iegādātā risinājuma, sniedzamā pakalpojuma apjoma un pārdalītā finansējuma apjoma, šobrīd nav iespējams norādīt precīzu izmaksu apmēru. Platforma ir pakalpojums, kurš nodrošinās vienotas ekosistēmas veidošanu, kas rada priekšnosacījumus pilnvērtīgākai finanšu datu izmantošanai un to analīzei, kā arī veicinās efektivitāti, digitālo transformāciju un procesu efektivitāti. Atveseļošanas un noturības mehānisma investīcijas projektā "Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana", veicot platformas attīstīšanu, tiks sasniegti projekta pases 3.3. p. un 7. p. norādītie plānotie ietaupījumi un ieguvumi |
Lietotie saīsinājumi:
ANM – Atveseļošanas un noturības mehānisms
ES – Eiropas Savienība
ESAO – Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija
IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
IT – informācijas tehnoloģijas
MK – Ministru kabinets
SLA – (angl. – Service Level Agreement), pakalpojuma līmeņa vienošanās
Piezīmes.
1. Saskaņā ar informatīvajā ziņojumā "Par valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija sēdē (prot. Nr. 30 29. §)) definētajām centralizēto funkciju un IKT koplietošanas pakalpojumu finansēšanas pieejām.
2. Aizpilda, ja 7. punktā norādītā izvēlētā finansēšanas pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem un ir nepieciešama finansējuma pārdale no pakalpojuma izmantotājiem (citām valsts budžeta iestādēm) vai ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, kas tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
1 Ņemot vērā MK 2022. gada 23. decembra rīkojuma Nr. 968 "Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu" 9. punktu, tiks izvērtēta nepieciešamība pakalpojumu nodrošināt vienlaikus ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju.
2 MK 2022. gada 3. maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 25 27. §) "Informatīvais ziņojums par grāmatvedības un personāla lietvedības funkciju centralizāciju valsts pārvaldē " 3. punkts.