• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Bauskas novada domes 2023. gada 29. jūnija saistošie noteikumi Nr. 9 "Bauskas novada pašvaldības nolikums". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 6.07.2023., Nr. 129 https://www.vestnesis.lv/op/2023/129.39

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Dienvidkurzemes novada domes saistošie noteikumi Nr. 2023/23

Lokālplānojuma, ar kuru groza Durbes novada teritorijas plānojumu 2013.–2025. gadam, nekustamiem īpašumiem Alejas iela 2 un "Liepas", Lieģos, Tadaiķu pagastā, Dienvidkurzemes novadā, teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi un grafiskā daļa

Vēl šajā numurā

06.07.2023., Nr. 129

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Bauskas novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 9

Pieņemts: 29.06.2023.

OP numurs: 2023/129.39

2023/129.39
RĪKI

Bauskas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Bauskas novada domes saistošie noteikumi Nr. 9

Bauskā 2023. gada 29. jūnijā

Bauskas novada pašvaldības nolikums

APSTIPRINĀTI
Bauskas novada domes
2023. gada 29. jūnija sēdē (prot. Nr. 7, 12. p.)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu

1. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – nolikums) nosaka Bauskas novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) institucionālo sistēmu un darba organizācijas jautājumus.

2. Pašvaldība savas kompetences ietvaros realizē vietējo pārvaldi Bauskas novada administratīvajā teritorijā.

3. Bauskas novada teritoriālais dalījums:

3.1. Bauskas apvienība, kurā ietilpst šādas teritoriālās vienības – Bauskas pilsēta, Brunavas pagasts, Ceraukstes pagasts, Codes pagasts, Dāviņu pagasts, Gailīšu pagasts, Īslīces pagasts, Mežotnes pagasts, Vecsaules pagasts.

3.2. Iecavas apvienība, kurā ietilpst šādas teritoriālās vienības – Iecavas pilsēta, Iecavas pagasts.

3.3. Rundāles apvienība, kurā ietilpst šādas teritoriālās vienības – Rundāles pagasts, Svitenes pagasts, Viesturu pagasts.

3.4. Vecumnieku apvienība, kurā ietilpst šādas teritoriālās vienības – Bārbeles pagasts, Kurmenes pagasts, Skaistkalnes pagasts, Stelpes pagasts, Valles pagasts, Vecumnieku pagasts.

4. Pašvaldības administratīvais centrs ir Bauskas pilsēta.

2. Pašvaldības institucionālā sistēma

2.1. Dome, domes komitejas, to skaitliskais sastāvs un kompetence

5. Bauskas novada iedzīvotāju pārstāvību nodrošina to ievēlēta pašvaldības lēmējinstitūcija – Bauskas novada dome (turpmāk – dome), kas atbilstoši Pašvaldības domes vēlēšanu likumam sastāv no deviņpadsmit deputātiem.

6. Lai nodrošinātu domes darbību un izstrādātu domes lēmumu projektus, dome no deputātiem ievēlē šādas pastāvīgās komitejas (turpmāk – komitejas):

6.1. Finanšu komiteju deviņu deputātu sastāvā;

6.2. Sociālo un veselības komiteju deviņu deputātu sastāvā;

6.3. Izglītības, kultūras un sporta komiteju deviņu deputātu sastāvā;

6.4. Vides un attīstības komiteju deviņu deputātu sastāvā.

7. Lēmumu projekti, kas saistīti ar finansiālajiem jautājumiem, nododami izskatīšanai Finanšu komitejai, turklāt Finanšu komiteja papildus Pašvaldību likuma 39. pantā noteiktajai kompetencei:

7.1. izskata pašvaldības amatpersonu, pašvaldības iestāžu, valžu, komisiju, kā arī darba grupu budžeta līdzekļu pieprasījumus un projektus;

7.2. izskata un sniedz atzinumu par gada pārskatu.

8. Sociālā un veselības komiteja izvērtē un sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus:

8.1. par sociālo palīdzību un sociālajiem pakalpojumiem;

8.2. par bāriņtiesas darbību;

8.3. par palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā;

8.4. par pašvaldības sociālo un veselības aprūpes iestāžu darbību un šo iestāžu attīstības plānu saskaņošanu;

8.5. par pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību, kas sniedz sociālos un veselības aprūpes pakalpojumus, kā personu iesniegumus un pieprasījumus par budžeta līdzekļu piešķiršanu un sagatavo tos tālākai izskatīšanai Finanšu komitejā;

8.6. par organizatorisko un finansiālo palīdzību pašvaldības sociālajām un veselības iestādēm un pasākumiem;

8.7. par starptautisko sadarbību.

9. Izglītības, kultūras un sporta komiteja izvērtē un sagatavo izskatīšanai domes sēdē šādus jautājumus:

9.1. Par pašvaldības izglītības, kultūras un sporta iestāžu darbību un šo iestāžu attīstības plānu saskaņošanu;

9.2. par pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību, kas sniedz izglītības, kultūras un sporta pakalpojumus, kā arī personu iesniegumus un pieprasījumus par budžeta līdzekļu piešķiršanu un sagatavo tos tālākai izskatīšanai Finanšu komitejā;

9.3. par izglītības, kultūras un sporta jautājumiem;

9.4. par pirmsskolas un skolas vecuma bērnu nodrošināšanu ar vietām pašvaldības izglītības iestādēs;

9.5. par organizatorisko un finansiālo palīdzību pašvaldības izglītības, kultūras un sporta iestādēm un pasākumiem;

9.6. par jaunatnes politikas īstenošanu;

9.7. par cilvēku kompetences attīstību, kā arī mūžizglītības principu realizēšanu;

9.8. par starptautisko sadarbību.

10. Vides un attīstības komiteja izvērtē un sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus:

10.1. par teritorijas plānojumu, detālplānojumiem;

10.2. par attīstības programmām un attīstības stratēģijām;

10.3. par pašvaldības īpašumā, tiesiskajā valdījumā un lietošanā esošo nekustamo īpašumu izmantošanu;

10.4. par starptautisko sadarbību un tūrismu;

10.5. par investīciju un citu projektu sagatavošanu un realizāciju;

10.6. par komunālajiem pakalpojumiem;

10.7. par teritorijas labiekārtošanu;

10.8. par pašvaldības dzīvojamā un nedzīvojamā fonda uzturēšanu;

10.9. par satiksmes organizēšanu;

10.10. par uzņēmējdarbības attīstību;

10.11. par pašvaldības amatpersonu, iestāžu, komisiju un darba grupu budžeta līdzekļu pieprasījumiem šīs komitejas kompetencē esošajiem jautājumiem un iesniedz tos tālākai izskatīšanai Finanšu komitejā.

11. Domes priekšsēdētājs var uzdot komitejām izskatīt arī citus jautājumus, kuri nav noteikti nolikuma 7., 8., 9. un 10. punktā.

12. Domes lēmumu projekti elektroniskā formā ir publiski pieejami jebkurā Bauskas novada valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā (turpmāk – VPVKAC), ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms domes kārtējās sēdes, izņemot domes lēmumu projektus, kas ir iekļauti domes sēdes darba kārtībā pēc šā termiņa, kā arī lēmuma projektus, kas satur ierobežotas pieejamības informāciju.

2.2. Domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja vietnieka kompetence

13. Domes darbu vada domes priekšsēdētājs, kurš pilnvaras iegūst ar ievēlēšanas brīdi. Domes priekšsēdētājs īsteno savas tiesības Pašvaldību likuma 17. pantā noteiktā pilnvarojuma ietvaros, kā arī:

13.1. pašvaldības vārdā izdod pilnvaras, paraksta publisko tiesību līgumus, pašvaldības darba reglamentā noteiktā kārtībā paraksta privāto tiesību līgumus un citus juridiskos dokumentus;

13.2. ir tiesīgs dot norādījumus un uzdevumus domes deputātiem;

13.3. pašvaldības vārdā atver un slēdz kontus Valsts kasē un kredītiestādēs;

13.4. vīzē atbilstoši institūcijas kompetencei tiesu lietas;

13.5. koordinē jautājumus, kas attiecas uz sabiedrisko kārtību un drošību;

13.6. ir tiesīgs ar rīkojumu piešķirt līdzekļus neparedzētiem gadījumiem no budžeta rezerves fonda ne vairāk kā 5000 euro, ievērojot iekšējā normatīvā aktā noteikto kārtību;

13.7. nepieciešamības gadījumā ierosina jautājumu par Bauskas novadā esošo valsts pārvaldes iestāžu vadītāju vai šo iestāžu amatpersonu atbrīvošanu no ieņemamā amata.

14. Domes priekšsēdētājam ir viens vietnieks.

15. Domes priekšsēdētāja vietnieks pilda domes priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā vai viņa uzdevumā, kā arī pilda citus pienākumus normatīvajos aktos un domes lēmumos paredzētajos gadījumos.

16. Rīkojumus attiecībā uz domes priekšsēdētāja vietnieku izdod un paraksta domes priekšsēdētājs, bet rīkojumus attiecībā uz domes priekšsēdētāju izdod un paraksta domes priekšsēdētāja vietnieks.

2.3. Pašvaldības administrācija

17. Pašvaldībai noteikto funkciju un uzdevumu izpildes nodrošināšanai, dome ir izveidojusi šādas iestādes:

17.1. Bauskas novada administrācija;

17.2. Bauskas apvienības pārvalde;

17.3. Iecavas apvienības pārvalde;

17.4. Rundāles apvienības pārvalde;

17.5. Vecumnieku apvienības pārvalde;

17.6. Bauskas 2. vidusskola;

17.7. Bauskas pilsētas pamatskola;

17.8. Bauskas Valsts ģimnāzija;

17.9. Codes pamatskola;

17.10. Griķu pamatskola;

17.11. Iecavas pamatskola;

17.12. Iecavas vidusskola;

17.13. Īslīces pamatskola;

17.14. Misas pamatskola;

17.15. Pilsrundāles vidusskola;

17.16. Skaistkalnes vidusskola;

17.17. Stelpes sākumskola;

17.18. Uzvaras pamatskola;

17.19. Valles pamatskola;

17.20. Vecsaules pamatskola;

17.21. Vecumnieku vidusskola;

17.22. Bauskas Bērnu un jauniešu centrs;

17.23. Bauskas Bērnu un jaunatnes sporta skola;

17.24. Bauskas Mūzikas un mākslas skola;

17.25. Iecavas Mūzikas un mākslas skola;

17.26. Iecavas sporta skola "Dartija";

17.27. Vecumnieku Mūzikas un mākslas skola;

17.28. Vecumnieku Sporta skola;

17.29. Iecavas pirmsskolas izglītības iestāde "Cālītis";

17.30. Valles pirmsskolas izglītības iestāde "Cielaviņa";

17.31. Iecavas pirmsskolas izglītības iestāde "Dartija";

17.32. Rundāles pirmsskolas izglītības iestāde "Mārpuķīte";

17.33. Bauskas pirmsskolas izglītības iestāde "Pasaulīte";

17.34. Bauskas pirmsskolas izglītības iestāde "Saulespuķe";

17.35. Bauskas pirmsskolas izglītības iestāde "Zīlīte";

17.36. Pamūšas speciālā pamatskola;

17.37. Zālītes speciālā pamatskola;

17.38. Bauskas Centrālā bibliotēka;

17.39. Bauskas Kultūras centrs;

17.40. Iecavas kultūras nams;

17.41. Bauskas pils muzejs;

17.42. Bauskas muzejs;

17.43. Bauskas novada bāriņtiesa;

17.44. Bauskas novada Sociālais dienests;

17.45. Bauskas novada Pašvaldības policija;

17.46. Veco ļaužu un invalīdu pansionāts "Atvasara";

17.47. Bauskas novada Vēlēšanu komisija.

18. Dome ir izveidojusi šādas aģentūras:

18.1. Iecavas veselības centrs;

18.2. Valles pašvaldības aģentūra.

19. Pašvaldības centrālās administrācijas funkciju izpildi nodrošina Bauskas novada pašvaldības iestāde "Bauskas novada administrācija" (turpmāk – centrālā administrācija). Centrālo administrāciju vada iestādes vadītājs.

20. Bauskas apvienības pārvalde, Iecavas apvienības pārvalde, Rundāles apvienības pārvalde, Vecumnieku apvienības pārvalde nodrošina pašvaldības sniegto pakalpojumu pieejamību Bauskas novada administratīvajā teritorijā – novada pilsētās un pagastos, kā arī veido tiešu saziņu ar iedzīvotājiem. Apvienību pārvaldes ir izpilddirektora vietnieka pārraudzībā.

21. Dome pilnvaro Bauskas apvienības pārvaldi, Iecavas apvienības pārvaldi, Rundāles apvienības pārvaldi, Vecumnieku apvienības pārvaldi izdot šādus administratīvos aktus, kas saistīti ar apvienības administratīvajā teritorijā esošo nekustamo īpašumu par:

21.1. atvieglojumu piešķiršanu nekustamā īpašuma nodokļa maksātājiem, pamatojoties uz personu iesniegumiem;

21.2. zemes ierīcības projektu izstrādes nosacījumu izsniegšanu un zemes ierīcības projektu apstiprināšanu;

21.3. zemes īpašumu sadalīšanu, apvienošanu vai zemes robežu pārkārtošanu bez zemes ierīcības projektu izstrādes;

21.4. zemes lietošanas mērķu noteikšanu vai maiņu;

21.5. nosaukumu piešķiršanu un maiņu zemes īpašumiem (izņemot ielas, parkus, laukumus un pašvaldības īpašumus, kuros tiek ierīkotas izklaides, atpūtas un cita veida sabiedriski nozīmīgas vietas);

21.6. adrešu piešķiršanu, maiņu un likvidāciju adresācijas objektiem;

21.7. zemes platību precizēšana kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, zemes robežu noteikšanas, apsekošanas vai atjaunošanas aktu parakstīšana, zemes robežu plānu un apgrūtinājumu plānu saskaņošana;

21.8. zemes nomas tiesību pagarināšanu personām vai viņu mantiniekiem, ar kuriem zemes nomas līgumi noslēgti atbilstoši Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumam un Ministru kabineta 30.08.2005. noteikumiem Nr. 644 "Noteikumi par neizpirktās lauku apvidus zemes nomas līguma noslēgšanas un nomas maksas aprēķināšanas kārtību";

21.9. pašvaldībai piederošu un piekrītošu apbūvētu zemesgabalu iznomāšanu ēku (būvju) īpašniekiem, valdītājiem un lietotājiem atbilstoši funkcionāli nepieciešamajai platībai;

21.10. pašvaldībai piederošu un piekrītošu neapbūvētu zemesgabalu iznomāšanu un nomas līgumu pagarināšanu atbilstoši Bauskas novada domes noteikumiem "Kārtība, kādā tiek iznomāti Bauskas novada pašvaldībai piederoši un piekrītoši neapbūvēti zemesgabali";

21.11. par medību platību nodošanas lietošanā apmedīšanai līgumu noslēgšanu un pagarināšanu.

22. Atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai dome no deputātiem, administrācijas, iestāžu darbiniekiem, pašvaldības iedzīvotājiem, kā arī pieaicinātiem speciālistiem ir izveidojusi šādas komisijas:

22.1. Administratīvā komisija;

22.2. Dzīvokļu komisija;

22.3. Iepirkuma komisija;

22.4. Pedagoģiski medicīniskā komisija;

22.5. Nekustamo īpašumu atsavināšanas komisija;

22.6. Darījumu ar lauksaimniecības zemi izvērtēšanas komisija;

22.7. Bērnu tiesību aizsardzības sadarbības grupa;

22.8. Jaunatnes lietu konsultatīvā komisija;

22.9. Medību koordinācijas komisija;

22.10. Ētikas komisija;

22.11. Sporta lietu komisija;

22.12. Uzņēmējdarbības konsultatīvā padome;

22.13. Apbalvojumu piešķiršanas komisija;

22.14. Kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas un attīstības komisija;

22.15. Bauskas apvienības Nekustamā īpašuma iznomāšanas komisija;

22.16. Iecavas apvienības Nekustamā īpašuma iznomāšanas komisija;

22.17. Rundāles apvienības Nekustamā īpašuma iznomāšanas komisija;

22.18. Vecumnieku apvienības Nekustamā īpašuma iznomāšanas komisija;

22.19. Atļauju izsniegšanas komisija.

23. Par amatu klasificēšanas rezultātu atbilstības uzraudzību pašvaldības iestādēs noteikt atbildīgo institūciju – Amatu klasificēšanas komisiju, kura ir pilnvarota:

23.1. izvērtēt iestāžu amatu klasificēšanas rezultātus un ierosināt iestādes vadītājam mainīt to amatu klasifikāciju, kuri ir klasificēti atšķirīgi no pārējiem vienādas vai līdzīgas vērtības amatiem;

23.2. sagatavot klasificēšanas rezultātu apkopojumu;

23.3. izskatīt izmaiņas amatu klasificēšanas rezultātu apkopojumā;

23.4. izvērtēt amatu lietderību un ierosināt iestādes vadītājam tos pārskatīt vai likvidēt.

24. Amatu klasificēšanas komisijas sastāvu nosaka ar domes priekšsēdētāja rīkojumu.

25. Dome var lemt par komisiju un darba grupu izveidošanu atsevišķu pašvaldības uzdevumu veikšanai. Šādas komisijas un darba grupas tiek izveidotas noteiktu uzdevumu veikšanai uz noteiktu laiku. Izveidotās darba grupas un komisijas darbojas uz domes apstiprināta nolikuma pamata vai arī to kompetence var tikt noteikta domes lēmumā, ar kuru tā tiek izveidota.

26. Atsevišķu darba uzdevumu izpildei (piemēram, inventarizācijas veikšanai, amatu konkursa rīkošanai, iekšēja normatīvā akta izstrādāšanai) domes priekšsēdētājs, pašvaldības izpilddirektors, iestādes vadītājs ar rīkojumu var izveidot komisijas vai darba grupas.

27. Pašvaldības iestāžu, kapitālsabiedrību un aģentūru darbības tiesiskuma un lietderības komiteju lēmumu izpildes izvērtēšanu un kontroli veic centrālās administrācijas Audita un kapitālsabiedrību uzraudzības nodaļa, kas ir tiešā izpilddirektora institucionālā (administratīvā) padotībā, vienlaikus nodrošinot funkcionālo padotību domei būtiskākajos darbības aspektos, detalizētāku kārtību nosakot darba organizācijas dokumentos.

28. Dome un tās izveidotās iestādes un institūcijas savās veidlapās, zīmogos izmanto Bauskas novada ģerboni.

29. Pašvaldības izpilddirektors īsteno savas tiesības Pašvaldību likuma 22. pantā noteiktā pilnvarojuma ietvaros, kā arī:

29.1. regulāri, bet ne retāk kā vienu reizi mēnesī domes sēdē ziņo par pašvaldības administrācijas darbu, par domes pieņemto lēmumu izpildes gaitu, kā arī pēc domes vai domes priekšsēdētāja pieprasījuma sniedz ziņojumus un pārskatus par pieprasītajiem jautājumiem;

29.2. atver un slēdz kontus kredītiestādēs;

29.3. domes noteiktajā kārtībā un ietvaros rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem, paraksta privāto tiesību līgumus pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā;

29.4. dod atļauju pašvaldības kustamās mantas, kuras vērtība nepārsniedz iekšējos normatīvajos aktos noteikto apmēru, atsavināšanai vai norakstīšanai;

29.5. nodrošina nodoto pārvaldes uzdevumu izpildes kontroles un uzraudzības kārtību;

29.6. ir tiesīgs ar rīkojumu pašvaldības administrācijas ietvaros izveidot komisijas un darba grupas saimniecisku, praktisku, organizatorisku u.tml. jautājumu risināšanai vai konkrētu uzdevumu veikšanai uz noteiktu laiku.

30. Pašvaldības izpilddirektoram ir vietnieks. Pašvaldības izpilddirektors koordinē un pārrauga pašvaldības izpilddirektora vietnieka darbu.

31. Pašvaldības izpilddirektora vietnieks:

31.1. saskaņā ar rīkojumu aizvieto pašvaldības izpilddirektoru viņa prombūtnes laikā;

31.2. pilda pienākumus, ko uzdevis pašvaldības izpilddirektors un kas noteikti izpilddirektora vietnieka amata aprakstā vai domes lēmumos;

31.3. piedalās domes un komiteju sēdēs;

31.4. koordinē un pārrauga Bauskas apvienības pārvaldi, Iecavas apvienības pārvaldi, Rundāles apvienības pārvaldi, Vecumnieku apvienības pārvaldi un pašvaldības aģentūru darbību.

31.5. iesniedz domei priekšlikumus par pašvaldības aģentūru izveidošanu, reorganizēšanu un likvidēšanu;

31.6. organizē, kontrolē un atbild par pašvaldības saistošo noteikumu, domes lēmumu, domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja vietnieka un pašvaldības izpilddirektora rīkojumu izpildi savas pārraudzības jomā ietilpstošajos jautājumos.

32. Ja pašvaldības izpilddirektors ir atbrīvots no amata pienākumu pildīšanas, pašvaldības izpilddirektora vietnieks pilda pašvaldības izpilddirektora pienākumus līdz jauna pašvaldības izpilddirektora iecelšanai amatā.

3. Publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūra

33. Publisko tiesību līgumus (sadarbības līgumi, administratīvie līgumi, deleģēšanas līgumi, līdzdarbības līgumi) paraksta domes priekšsēdētājs.

34. Tiesību aktos noteiktajos gadījumos publisko tiesību līgumus slēdz, pamatojoties uz domes lēmumu.

4. Pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtība

35. Ja normatīvie akti neparedz citu apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas kārtību, pašvaldības administrācijas izdotos administratīvos aktus un/vai faktisko rīcību var apstrīdēt domē saskaņā ar Administratīvā procesa likuma noteikto kārtību.

5. Kārtība, kādā domes deputāti un pašvaldības administrācija pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus

36. Domes priekšsēdētājs, domes priekšsēdētāja vietnieks, pašvaldības izpilddirektors un pašvaldības izpilddirektora vietnieks iedzīvotājus pieņem ne retāk kā vienu reizi nedēļā, par ko informācija izvietojama informācijas stendā centrālajā administrācijā, kā arī publicējama pašvaldības tīmekļvietnē www.bauskasnovads.lv, norādot pieņemšanas laiku un telpu.

37. Domes deputāti rīko iedzīvotāju pieņemšanas ne retāk kā reizi divos mēnešos, par ko informācija publicējama pašvaldības tīmekļvietnē www.bauskasnovads.lv, norādot pieņemšanas laiku un telpu.

38. Administrācijas amatpersonas un darbinieki apmeklētājus pieņem saskaņā ar iestādes vadītāja apstiprinātu apmeklētāju pieņemšanas sarakstu, kurš izvietojams iestādes informācijas stendā, kā arī publicējams pašvaldības tīmekļvietnē www.bauskasnovads.lv, norādot pieņemšanas laiku un telpu.

39. Pašvaldība iesniegumu izskata Iesniegumu likumā un iekšējos normatīvos aktos noteiktā kārtībā.

40. Deputātam iesniegumu var iesniegt:

40.1. nosūtot elektroniski uz pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē norādīto deputāta e-pasta adresi, iesniedzot deputātam personīgi;

40.2. iesniedzot pašvaldībā.

41. Centrālās administrācijas Administratīvā nodaļa nodrošina, ka deputātam adresēts iesniegums, kas saņemts pašvaldībā, tiek ievietots elektroniskajā dokumentu vadības sistēmā un kļūst pieejams deputātam.

42. Deputāts iesniegumu izskata un sniedz atbildi Pašvaldības domes deputāta statusa likumā noteiktajā kārtībā.

43. Ja pašvaldībā ir saņemts iesniegums, kas adresēts visiem deputātiem vai deputātu grupai, Centrālās administrācijas Administratīvā nodaļa elektroniskajā dokumentu vadības sistēmā to nodod domes priekšsēdētājam tālākai virzībai.

6. Kārtība, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem

44. Jebkurai amatpersonas rīcībai ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem jābūt likumīgai, lietderīgai, samērīgai, efektīvai un atbilstošai apstiprinātajam pašvaldības budžetam.

45. Pašvaldības amatpersonas savu darbību veic sabiedrības interesēs, novēršot jebkuras pašvaldības amatpersonas, tās radinieku vai darījuma partneru personiskās vai mantiskās ieinteresētības ietekmi uz pašvaldības amatpersonas darbību.

46. Rīkojoties ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem, pašvaldības amatpersonām savā darbībā ir jāizvērtē korupcijas un interešu konflikta riski un apstākļi saskaņā ar normatīvo aktu nosacījumiem.

7. Sabiedrības iesaiste pašvaldības darbā

7.1. Kārtība, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā

47. Pašvaldība informē sabiedrību par savu darbību, publicējot informāciju pašvaldības tīmekļvietnē www.bauskasnovads.lv, sociālo mediju kontos un izdodot periodisku bezmaksas informatīvu izdevumu "Bauskas Novada Vēstnesis", kas iedzīvotājiem pieejams digitālā formātā pašvaldības tīmekļvietnē www.bauskasnovads.lv un drukātā formātā apvienību pārvaldēs, to nodaļās, bibliotēkās un citās pašvaldības noteiktās saņemšanas vietās.

48. Ne retāk kā reizi ceturksnī pašvaldības tīmekļvietnē www.bauskasnovads.lv publicē informāciju par saistošo noteikumu izstrādes plānu un aicinājumu pilsoniskās sabiedrības organizācijām pieteikt savas organizācijas pārstāvi darba grupās, līdzdarboties sabiedrības informēšanas pasākumā vai iesniegt viedokli konkrētā jautājumā.

49. Saistošo noteikumu izstrādes procesā pašvaldība pēc savas iniciatīvas var konsultēties ar jebkuru pilsoniskās sabiedrības organizāciju (biedrību un nodibinājumu), kas var sniegt mērķgrupas viedokli.

50. Pašvaldības atsevišķu funkciju vai uzdevumu pildīšanā sabiedrības loceklis var piedalīties, iesaistoties komisiju darbā šo institūciju nolikumos noteiktā kārtībā.

7.2. Kārtība, kādā privātpersonas var iepazīties ar saistošo noteikumu projektiem

51. Saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu, pirms virzīšanas izskatīšanai komitejas vai domes sēdē, publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.bauskasnovads.lv sadaļā "Saistošo noteikumu projekti" sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.

52. Pašvaldības tīmekļvietnē publicējot saistošo noteikumu projektu papildus norāda šādu informāciju: projekta apspriešanas laiku, kas nav īsāks par 14 dienām un e-pastu, uz kuru rakstveidā nosūtāms viedoklis par saistošo noteikumu projektu.

53. Viedokli par saistošo noteikumu projektu publikācijā noteiktajā termiņā var iesniegt, nosūtot pašvaldībai elektronisku iesniegumu uz pašvaldības e-adresi, nosūtot, elektroniski parakstītu iesniegumu uz publikācijā norādīto pašvaldības e-pasta adresi, iesniedzot pašvaldībā pašrocīgi parakstītu iesniegumu jebkurā – VPVKAC, apvienību pārvaldēs, to nodaļās.

54. Iesniegumā jānorāda iesniedzēja – fiziskas personas vārds, uzvārds un saziņas līdzeklis (adrese, e-pasta adrese vai tālrunis), juridiskas personas nosaukums, reģistrācijas numurs un saziņas līdzeklis (e-pasta adrese vai tālrunis).

7.3. Kārtība, kādā iedzīvotāji var piedalīties domes un tās komiteju sēdēs

55. Iedzīvotāji var piedalīties domes un tās komiteju sēžu atklātajās daļās, sēdes slēgtā daļa iedzīvotājam ir jāpamet pēc pirmā attiecīgās domes vai tās komitejas sēdes vadītāja uzaicinājuma.

56. Iedzīvotājs, kas vēlas piedalīties domes vai tās komitejas sēdē, pirms sēdes reģistrējas pie darbinieka, kurš protokolē domes sēdi. Ja iedzīvotājs sēdē vēlas izteikt savu viedokli, tad reģistrējoties, jānorāda arī konkrēts darba kārtības jautājums, par kuru vēlas izteikties.

57. Ja iedzīvotājs vēlas piedalīties attālinātā domes vai tās komitejas sēdē, viņš ne vēlāk kā vienu darba dienu pirms kārtējās sēdes vai divas stundas pirms ārkārtas sēdes piesaka dalību sēdē, nosūtot iesniegumu uz e-pasta adresi: pasts@bauskasnovads.lv. Ja iedzīvotājs sēdē vēlas izteikt savu viedokli, tad iesniegumā jānorāda arī konkrēts darba kārtības jautājums, par kuru vēlas izteikties. Centrālās administrācijas Informācijas un tehnoloģiju nodaļa nosūta iedzīvotājam uz viņa norādīto elektroniskā pasta adresi pieslēgšanās saiti ne vēlāk kā 1 (vienu) stundu pirms sēdes sākuma.

58. Iedzīvotājam, kurš piedalās domes vai tās komitejas sēdē, nav tiesības piedalīties debatēs, ja, reģistrējoties sēdei, nolikuma 54. punktā un 55. punktā noteiktajā kārtībā nav norādījis konkrētu darba kārtības jautājumu, par kuru vēlas sniegt viedokli. Tiesības izteikties ir tikai pēc sēdes vadītāja uzaicinājuma. Sēdē jāievēro vispārējās uzvedības normas un ētikas principi, aizliegts traucēt sēdes gaitu.

59. Komitejas sēdes audioieraksts, izņemot ierobežotas pieejamības informāciju, ir publiski pieejams jebkurā VPVKAC, ne vēlāk kā nākamajā darba dienā pēc iedzīvotāja pieprasījuma saņemšanas vai citā savstarpēji saskaņotā laikā.

7.4. Kārtība, kādā organizējama publiskā apspriešana

60. Publisko apspriešanu pašvaldība rīko par pašvaldības autonomas kompetences jautājumiem, ņemot vērā normatīvajos aktos paredzēto par sabiedrības līdzdalības kārtību pašvaldības attīstības plānošanas procesā.

60.1. Publisko apspriešanu rīko, pamatojoties uz domes lēmumu, to var ierosināt ne mazāk kā trīs simti pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāji, iedzīvotāju padome, dome, domes priekšsēdētājs.

61. Pašvaldības sagatavotais paziņojums par publisko apspriešanu, kurā norādīts apspriežamais jautājums, tā pamatojums un apspriešanas termiņš, kā arī publiskajai apspriešanai nodotie dokumenti un ar to saistītie pašvaldības lēmumi, kopsavilkums par publiskās apspriešanas rezultātiem normatīvajos aktos noteiktajos termiņos ir publiski pieejami informācijas stendā centrālajā administrācijā, pilsētu un pagastu apvienību pārvalžu ēkās, kā arī publicēti pašvaldības tīmekļvietnē www.bauskasnovads.lv.

62. Publiskās apspriešanas rezultātiem ir konsultatīvs raksturs.

8. Attālinātas domes, komiteju sēdes un deputātu attālināta piedalīšanās klātienes domes, komiteju sēdēs

63. Domes priekšsēdētājs var noteikt, ka domes vai komitejas sēde notiek attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, ja valstī, valsts daļā vai Bauskas novadā izsludināta ārkārtējā situācija vai izņēmuma stāvoklis, kā arī citos pamatotos domes priekšsēdētāja noteiktos gadījumos.

64. Domes priekšsēdētājs nosaka, ka deputāts klātienes domes sēdē piedalīsies attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, ja pastāv Pašvaldību likuma 33. panta otrajā daļā minētie apstākļi.

65. Komitejas priekšsēdētājs nosaka, ka komitejas loceklis klātienes komitejas sēdē piedalīsies attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, ja pastāv Pašvaldību likuma 33. panta otrajā daļā minētie apstākļi.

9. Noslēguma jautājumi

66. Nolikuma 17.17. punkts zaudē spēku 2023. gada 31. augustā.

67. Ar šī nolikuma spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē Bauskas novada domes 2021. gada 1. jūlija saistošie noteikumi Nr. 1 "Bauskas novada pašvaldības nolikums".

Bauskas novada domes priekšsēdētājs A. Okmanis

 

Paskaidrojuma raksts
Bauskas novada pašvaldības 2023. gada 29. jūnija saistošajiem noteikumiem Nr. 9 "Bauskas novada pašvaldības nolikums"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija 

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums  Bauskas novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) pārvaldes organizāciju, lēmumu pieņemšanas kārtību, iedzīvotāju tiesības un pienākumus vietējā pārvaldē, kā arī citus pašvaldības darba organizācijas jautājumus regulē Bauskas novada domes 2021. gada 1. jūlija saistošie noteikumi Nr. 1 "Bauskas novada pašvaldības nolikums", kas izdots uz likuma "Par pašvaldībām" pamata.

2022. gada 1. janvārī spēkā stājās Pašvaldību likums, kuru Pārejas noteikumu 6. punkts noteic, ka pašvaldības domei jāizvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstība Pašvaldību likumam un jāizdod jauni saistošie noteikumi. Līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam ir piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā Pašvaldību likumam.

Pašvaldību likuma 49. panta pirmajā daļā ir noteikti pašvaldības nolikumā regulējamie jautājumi, tajā skaitā tādi, kas spēkā esošajā nolikumā nav iekļauti – par kārtību kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā, par kārtību, kādā iedzīvotāji var piedalīties komiteju sēdēs, par pilnvarojumu administrācijai izdot administratīvos aktus.

Pašvaldību likuma 50. panta otrā daļa noteic, ka pašvaldības dome izdod pašvaldības darba reglamentu, nosakot tajā domes un tās izveidoto institūciju darba organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, domes sēdes norises kārtību un vairākus citus jautājumus, kurus līdz šim noteica pašvaldības nolikums, bet kuri turpmāk vairs nav iekļaujami saistošajos noteikumos.

Ņemot vērā izmaiņas normatīvajā regulējumā, ir izdodams jauns pašvaldības nolikums.

Ar saistošajiem noteikumiem tiek noteikta pašvaldības institucionālā sistēma (dome, domes komitejas, to skaitliskais sastāvs un kompetence; domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja vietnieka kompetence; pašvaldības administrācija), publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūra, pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtība, kārtība, kādā domes deputāti un pašvaldības administrācija pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus, kārtība, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem, sabiedrības iesaiste pašvaldības darbā (kārtība, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā; kārtība, kādā privātpersonas var iepazīties ar saistošo noteikumu projektiem; kārtība, kādā iedzīvotāji var piedalīties domes un tās komiteju sēdēs; kārtība, kādā organizējama publiskā apspriešana), attālinātas domes sēdes un deputātu attālināta piedalīšanās klātienes domes sēdēs.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu  Nav konstatēta fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu.

Lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi, netiek veidotas jaunas institūcijas vai darba vietas, netiek paplašinātas esošo institūciju kompetences, līdz ar to papildus resursi nav nepieciešami.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci  Neietekmē.
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām  Jautājumos par saistošo noteikumu piemērošanu privātpersona var vērsties iestādē "Bauskas novada administrācija", Uzvaras iela 1, Bauska, Bauskas novads.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem  Netiks paplašināti pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā, taču tiks noteikti jauni pienākumi un uzdevumi esošajiem darbiniekiem, kas saistīti ar informācijas publiskās pieejamības nodrošināšanu.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu  Saistošo noteikumu izpildē ir iesaistīta dome, tās institūcijas un administrācija, nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana  Nav attiecināms.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām  Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts 23.05.2023. publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.bauskasnovads.lv, paredzot termiņu viedokļu sniegšanai līdz 06.06.2023. Noteiktās publiskās apspriešanas laikā neviens priekšlikums, komentārs vai ieteikums netika saņemts.

Bauskas novada domes priekšsēdētājs A. Okmanis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!