• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Saulkrastu novada domes 2023. gada 30. augusta saistošie noteikumi Nr. SN 13/2023 "Grozījumi Saulkrastu novada domes 2021. gada 28. jūlija saistošajos noteikumos Nr. SN 6/2021 "Par sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību Saulkrastu novadā"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 28.09.2023., Nr. 188 https://www.vestnesis.lv/op/2023/188.36

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Siguldas novada domes saistošie noteikumi Nr. 19

Grozījumi Siguldas novada pašvaldības domes 2023. gada 18. maija saistošajos noteikumos Nr. 8 "Siguldas novada pašvaldības nolikums"

Vēl šajā numurā

28.09.2023., Nr. 188

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Saulkrastu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: SN 13/2023

Pieņemts: 30.08.2023.

OP numurs: 2023/188.36

2023/188.36
RĪKI

Saulkrastu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Saulkrastu novada domes saistošie noteikumi Nr. SN 13/2023

Saulkrastos 2023. gada 30. augustā

Grozījumi Saulkrastu novada domes 2021. gada 28. jūlija saistošajos noteikumos Nr. SN 6/2021 "Par sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību Saulkrastu novadā"

Apstiprināti Saulkrastu novada domes
2023. gada 30. augusta sēdē (prot. Nr. 18/2023 § 19)

Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
3. panta trešo daļu, Invaliditātes likuma 12. panta 6.2 daļu,
Ministru kabineta 2003. gada 27. maija noteikumu Nr. 275
"Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas
kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas
no pašvaldības budžeta" 6. punktu

Izdarīt Saulkrastu novada domes 2021. gada 28. jūlija saistošajos noteikumos Nr. SN 6/2021 "Par sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību Saulkrastu novadā" (turpmāk – Noteikumi) šādus grozījumus:

1. Papildināt Noteikumu 5. punktu ar 5.11., 5.12., 5.13., 5.14. un 5.15. apakšpunktiem šādā redakcijā:

"5.11. dienas aprūpes centra pakalpojums pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem;

5.12. dienas aprūpes centra pakalpojums bērniem ar invaliditāti;

5.13. specializētās darbnīcas pilngadīgām personām ar invaliditāti un personām ar garīga rakstura traucējumiem;

5.14. Atelpas brīža pakalpojums institūcijā bērniem ar invaliditāti;

5.15. Atelpas brīža pakalpojums mājoklī bērniem ar invaliditāti.".

2. Papildināt Noteikumus ar XIV.1, XIV.2, XIV.3, XIV.4 un XIV.5 nodaļu šādā redakcijā:

"XIV.1 Dienas aprūpes centra pakalpojums pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem

66.1 Dienas aprūpes centra pakalpojums pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem darbspējīgā vecumā (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) tiek sniegts, lai sekmētu personu sociālās funkcionēšanas spēju uzlabošanu vai attīstību, veicinātu personu iekļaušanos sabiedrībā un nodrošinātu sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumus, izglītošanu un saturīgu brīvā laika pavadīšanu.

66.2 Tiesības saņemt Pakalpojumu ir pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem.

66.3 Pakalpojuma pieprasīšanai persona vai tās likumiskais pārstāvis, papildus 6. punktā noteiktajam, Sociālajā dienestā iesniedz psihiatra atzinumu par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām sociālā pakalpojuma saņemšanai.

66.4 Lēmumu par Pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu pieņem Dienests.

66.5 Pakalpojumu persona var saņemt saskaņā ar pašvaldības noslēgto līgumu ar Pakalpojuma sniedzēju.

66.6 Pakalpojums tiek finansēts no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XIV.2 Dienas aprūpes centra pakalpojums bērniem ar invaliditāti

66.7 Dienas aprūpes centra pakalpojums bērniem ar invaliditāti (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) tiek sniegts, lai sekmētu personu sociālās funkcionēšanas spēju uzlabošanu vai attīstību, veicinātu personu iekļaušanos sabiedrībā un nodrošinātu sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumus, izglītošanu un saturīgu brīvā laika pavadīšanu.

66.8 Tiesības saņemt Pakalpojumu ir nepilngadīgām personām ar funkcionāliem traucējumiem, kam noteikta invaliditāte.

66.9 Pakalpojuma pieprasīšanai bērna likumiskais pārstāvis, papildus 6. punktā noteiktajam, Sociālajā dienestā iesniedz psihiatra atzinumu par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām sociālā pakalpojuma saņemšanai.

66.10 Lēmumu par Pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu pieņem Dienests.

66.11 Pakalpojumu persona var saņemt saskaņā ar pašvaldības noslēgto līgumu ar Pakalpojuma sniedzēju.

66.12 Pakalpojums tiek finansēts no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XIV.3 Specializētās darbnīcas pilngadīgām personām ar invaliditāti un personām ar garīga rakstura traucējumiem

66.13 Specializēto darbnīcu pakalpojums nodrošina personām aroda prasmju un iemaņu attīstīšanu speciālistu uzraudzībā, psihosociālo atbalstu, atslogojot personu piederīgos no uzraudzības pienākumu veikšanas (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums).

66.14 Tiesības saņemt Pakalpojumu ir personām darbspējīgā vecumā ar invaliditāti un personām darbspējīgā vecumā ar garīga rakstura traucējumiem.

66.15 Pakalpojuma pieprasīšanai persona vai tās likumiskais pārstāvis, papildus 6.punktā noteiktajam, Dienestā iesniedz psihiatra atzinumu par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām sociālā pakalpojuma saņemšanai.

66.16 Lēmumu par Pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu pieņem Dienests.

66.17 Pakalpojumu persona var saņemt saskaņā ar pašvaldības noslēgto līgumu ar Pakalpojuma sniedzēju.

66.18 Pakalpojums tiek finansēts no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XIV.4 Atelpas brīža pakalpojums institūcijā bērniem ar invaliditāti

66.19 Atelpas brīža pakalpojums institūcijā nodrošina bērniem ar invaliditāti īslaicīgu sociālo aprūpi līdz 30 diennaktīm gadā, aizstājot aprūpes procesā mājsaimniecības locekļus (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums). Ja papildus Pakalpojumam tiek saņemts arī XIV.5 nodaļā minētais pakalpojums, to kopsumma nevar pārsniegt 30 diennaktis gadā.

66.20 Tiesības saņemt Pakalpojumu ir bērniem ar invaliditāti, kuri dzīvo ģimenēs un kuriem ir izsniegts VDEAK atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību.

66.21 Atelpas brīža pakalpojums tiek nodrošināts 66.20 punktā minētājām personām vecumā no 3 līdz 18 gadiem.

66.22 Atelpas brīža pakalpojums tiek nodrošināts ne mazāk kā diennakti (24 stundas).

66.23 Pakalpojuma pieprasīšanai persona vai tās likumiskais pārstāvis, papildus 6. punktā noteiktajam, Dienestā iesniedz psihiatra atzinumu par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām sociālā pakalpojuma saņemšanai.

66.24 Lēmumu par Pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu pieņem Dienests.

66.25 Pakalpojumu persona var saņemt saskaņā ar pašvaldības noslēgto līgumu ar Pakalpojuma sniedzēju.

66.26 Pakalpojums tiek finansēts no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XIV.5 Atelpas brīža pakalpojums mājoklī bērniem ar invaliditāti

66.27 Atelpas brīža pakalpojums mājoklī sniedz bērniem ar invaliditāti īslaicīgu sociālo aprūpi sev ierastajā vidē – dzīvesvietā, nodrošinot saturīgu laika pavadīšanu mājoklī un ārpus tā atbilstoši bērna funkcionēšanas spēju līmenim, atslogojot bērna vecākus no aprūpes un uzraudzības pienākumu veikšanas (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums).

66.28 Tiesības saņemt Pakalpojumu ir bērniem ar invaliditāti, kuri dzīvo ģimenēs un kuriem ir izsniegts VDEAK atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību.

66.29 Atelpas brīža pakalpojums tiek nodrošināts 66.28 punktā minētājām personām vecumā no 3 līdz 18 gadiem.

66.30 Pakalpojumu var izmantot, ja vecākiem/likumīgajiem apgādniekiem pakalpojums ir nepieciešams šādos apstākļos – plānots brauciens, veselības uzlabošana, pasākumu apmeklēšana, atvaļinājums, mācības, darba vietas apmeklēšana klātienē (attālinātā darba veicējiem), vides maiņa, u.c.

66.31 Pakalpojuma sniedzējam ir sociālā aprūpētāja, aprūpētāja, aukles un citas pielīdzināmas/līdzvērtīgas profesijas kvalifikācija vai personīga pieredze bērnu ar funkcionāliem traucējumiem aprūpē.

66.32 Pakalpojuma sniegšanas intensitāte un apjoms:

66.321. pakalpojums ietver līdz 72 stundām kalendārajā gadā ilgu iepazīšanās periodu bērnam ar Pakalpojuma sniedzēju, ja ir pirmreizēja sadarbība ar pakalpojuma sniedzēju vai gadījumos, kad pakalpojums tiek sniegts ar pārtraukumiem un bērnam atkārtoti nepieciešams adaptācijas laiks);

66.322. līdz 30 diennaktīm atelpas brīža pakalpojumu mājoklī diennakts režīmā (ne mazāk kā 24 stundas vienā reizē). Ja papildus Pakalpojumam tiek saņemts arī XIV.4 nodaļā minētais pakalpojums, to kopsumma nevar pārsniegt 30 diennaktis gadā.

66.33 Pakalpojumu nevar sniegt bērna taisnās līnijas radinieki (likumiskie pārstāvji, vecmāmiņas, vectēvi), audžuģimene vai vienā mājsaimniecībā ar bērnu dzīvojošas personas.

66.34 Pakalpojuma izmaksas:

66.341. cena par vienu Pakalpojuma sniedzēja iepazīšanās stundu ar bērnu ir 10,51 euro, iekļaujot visus nodokļus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu;

66.342 cena par vienu Pakalpojuma sniegšanu ir 126,12 euro/diennaktī, iekļaujot visus nodokļus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu.

66.35 Pakalpojums tiek finansēts no pašvaldības budžeta līdzekļiem.".

3. Papildināt XVI nodaļu ar 70. punktu šādā redakcijā:

"70. Noteikumu XIV.2 un XIV.4 nodaļa stājas spēkā ar 2024. gada 1. janvāri."

Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs N. Līcis

 

Saistošo noteikumu "Grozījumi Saulkrastu novada domes 2021. gada 28. jūlija saistošajos noteikumos Nr. SN 6/2021 "Par sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību Saulkrastu novadā""
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļas

Norādāmā informācija

Mērķis Lai pēc Deinsitucionalizācijas projekta beigām un Labklājības ministrijas izstrādātā pilotprojekta aprobēšanas personām ar funkcionāliem traucējumiem nodrošinātu projekta laikā ieviesto sociālo pakalpojumu trupināšanu, nepazeminātu klientu dzīves kvalitāti, nodrošinātu sociālo prasmju un iemaņu saglabāšanu un attīstīšanu, funkcionālo traucējumu mazināšanu, kā arī ņemot vērā iedzīvotāju pieprasījumu pēc atbilstošu sociālo pakalpojumu nepieciešamības, ir veikti grozījumi Saulkrastu novada domes saistošajos noteikumos Nr. 6/2021 "Par sociālo pakalpojumu piešķiršanas un samaksas kārtību Saulkrastu novadā", paplašinot saistošos noteikumus ar tiem pakalpojumiem, kurus personas ar funkcionāliem traucējumiem saņēma DI projekta laikā un Labklājības ministrijas pilotprojekta laikā: dienas aprūpes centra pakalpojums pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem; dienas aprūpes centra pakalpojums bērniem ar invaliditāti; specializētās darbnīcas pilngadīgām personām ar invaliditāti un personām ar garīga rakstura traucējumiem; Atelpas brīža pakalpojums institūcijā bērniem ar invaliditāti; Atelpas brīža pakalpojums mājoklī bērniem ar invaliditāti.

Deinstitucionalizācijas projekta mērķis ir izveidot pakalpojumu sistēmu kas sniedz personai, kurai ir ierobežotas spējas sevi aprūpēt, nepieciešamo atbalstu, lai tā spētu dzīvot mājās vai ģimeniskā vidē un novērst situāciju, ka personai ir jāpārceļas uz dzīvi ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, jo tai nav pieejams nepieciešamais atbalsts dzīvesvietā jeb sabiedrībā balstīti sociālie pakalpojumi. Arī Saulkrastu novada pašvaldība ir iesaistījusies projekta aktivitātēs, klientiem ar funkcionāliem traucējumiem ir izstrādāti individuālie atbalsta plāni, atbilstoši kuriem ir nodrošināti sociālie pakalpojumi pēc iespējas tuvāk dzīvesvietai, balstoties uz individuālo vajadzību izvērtējuma rezultātiem.

Labklājības ministrijas izstrādātā pilotprojekta "Atelpas brīža pakalpojums mājoklī bērniem ar funkcionāliem traucējumiem" mērķis ir palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem. Pilotprojekta ietvaros no Saulkrastu novada pašvaldības piedalījās viena ģimene, kurā ir nepilngadīgs bērns ar funkcionāliem traucējumiem.

Izstrādājot Deinstitucionālizācijas projektu (projekta periods no 2016. gada 5. janvāra līdz 2023. gada 31. decembrim) un LM pilotprojektu (projekta periods no 01.10.2021. līdz 31.07.2022.), tika ņemti vērā gan klientu individuālo vajadzību izvērtējuma rezultāti, gan esošās situācijas analīze, gan prognozes par pakalpojumu pieprasījumu nākotnē un to turpināšanu un realizāciju arī pēc projektu noslēgumiem.

Labklājības ministrija ir arī izstrādājusi grozījumu projektu "Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā", paredzot noteikt pašvaldībām vienotu minimālo sociālo pakalpojumu grozu, kas jānodrošina saviem iedzīvotājiem, pakalpojumu grozā iekļaujot DI projekta un LM pilotprojekta ietvaros attīstītos sociālo pakalpojumus.

Nepieciešamības pamatojums, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi Saskaņā ar DI projekta izvirzīto mērķi – attīstīt un ieviest jaunu sociālos pakalpojumus personām ar funkcionalitāti ikvienā pašvaldībā, nodrošinot šo personu dzīves kvalitātes uzlabošanos, pieejamību nepieciešamajiem pakalpojumiem pēc iespējas tuvāk dzīvesvietā, ir paredzēts, ka personām ar funkcionāliem traucējumiem ir tiesības vērsties pašvaldībā ar lūgumu turpināt pakalpojumu saņemšanu, savukārt pašvaldības uzdevums ir turpināt finansēt jaunizveidotos pakalpojumus, ņemot vērā pašvaldības autonomās funkcijas – nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus, kas nozīmē, ka pašvaldībai ir pienākums nodrošināt personai iespēju saņemt tās vajadzībām atbilstošus sociālos pakalpojumus atbilstoši deklarētajai dzīvesvietai. Līdz ar to ir nepieciešams izstrādāt saistošos noteikumus, kuros tiek noteikta kārtība, kādā personas var pretendēt uz sociālā pakalpojuma saņemšanu un kārtību, kādā pakalpojums tiek piešķirts.
Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus Prognozējams, ka jauno pakalpojumu ieviešanai 2023. gada oktobrī un novembrī Saulkrastu novadā būs nepieciešams paredzēt līdzfinansējumu līdz EUR 6000,00. Ietekmi uz pašvaldības budžetu varētu mazināt apstāklis, ja tiks veikti grozījumi DI projekta ietvaros, kas paredzēs projekta līdzfinansējumu līdz 2023. gada oktobrim ieskaitot, tiem pakalpojumiem, kuriem noteikta vienas vienības izmaksas (izņemot atelpas brīža pakalpojumu dzīvesvietā bērniem ar funkcionāliem traucējumiem).

Labklājības ministrija, veicinot sociālās aprūpes pakalpojumu nodrošinājumu bērniem ar invaliditāti, kuriem ir Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, ir sagatavojusi priekšlikumus likumā par valsts budžetu 2024. gadā, lai budžeta līdzekļu piešķīruma gadījumā varētu nodrošināt valsts līdzfinansējumu pašvaldībām minētā pasākuma īstenošanā.

Paredzams, ka Saulkrastu novadā jaunie sociālo pakalpojumu būs nepieciešami:

– Dienas aprūpes centra pakalpojums pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem – 3 (trīs) personām 2023. gadā, 5 (piecām) personām 2024. gadā;

– Dienas aprūpes centra pakalpojums bērniem ar invaliditāti – 2023.gadā klienti šo pakalpojumu neizmantos, 2024. gada pakalpojums būs nepieciešams 2 personām;

– Specializētās darbnīcas pilngadīgām personām ar invaliditāti un personām ar garīga rakstura traucējumiem – 2023. gadā klienti šo pakalpojumu neizmantos, 2024. gada pakalpojums būs nepieciešams 1 (vienai) personai;

– Atelpas brīža pakalpojums institūcijā bērniem ar invaliditāti – 2023. gadā klienti šo pakalpojumu neizmantos, 2024. gada pakalpojums būs nepieciešams 2 (divām) personām;

– Atelpas brīža pakalpojums mājoklī bērniem ar invaliditāti – 1 (vienai) personai 2023. gadā, 2 (divām) personām 2024. gadā.

Sociālā ietekme Saistošie noteikumi tiešā veidā labvēlīgi ietekmē personu, kurām nepieciešams saistošajos noteikumos noteiktais pakalpojums, labsajūtu.
Ietekme uz vidi Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums nerada ietekmi uz vidi.
Ietekme uz iedzīvotāju veselību Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums rada labvēlīgu ietekmi un pašvaldības iedzīvotāju veselību un sociālo nodrošinātību.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums var radīt labvēlīgu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi.
Ietekme uz konkurenci DI projekta ietvaros pašvaldība ir veidojusi sadarbību ar Aprūpes pakalpojuma sniedzējiem, grupu mājas, dienas aprūpes centra, specializēto darbnīcu, atelpas brīža pakalpojuma sniedzējiem, psihologiem, fizioterapeitiem, montesori speciālistiem, logopēdiem, audiologopēdiem, pamatojoties uz nepieciešamā pakalpojuma specifiku.

Pakalpojuma sniedzēju izvēlas klients vai viņa likumīgais apgādnieks, ņemot vērā klienta individuālās vajadzības un izvērtējumā noteiktos pakalpojumus, līdz ar to pakalpojuma sniedzēju vidū ir konstatējama konkurence. Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums var radīt labvēlīgu ietekmi uz konkurenci, paaugstinot pakalpojuma sniedzēju konkurētspēja.

Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām – gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām Lai saņemtu pakalpojumu, persona vai tās likumiskais pārstāvis, uzrādot personu apliecinošu dokumentu, Saulkrastu novada Sociālajā dienestā iesniedz saistošajos noteikumos noteiktos dokumentus. Pēc būtības saistošajos noteikumos ietvertais regulējums nemaina līdzšinējo kārtību, kas tika praktizēta DI projekta ietvaros.

Saistošo noteikumu izpildi nodrošina Saulkrastu novada Sociālais dienests, kura lēmumus var apstrīdēt Saulkrastu novada domē, bet domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.

Administratīvo procedūru izmaksas, apstrīdot Saulkrastu novada Sociālā dienesta lēmumu Saulkrastu novada domē, nav paredzētas.

Ietekmi uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Lēmumu sagatavošana par šajos saistošajos noteikumos ietvertajiem sociālajiem pakalpojumiem ietilpst Saulkrastu novada Sociālā dienesta sociālā darbinieka pienākumos. Jaunu struktūrvienību izveide vai darba tiesisko attiecību nodibināšana nav nepieciešama.
Izpildes nodrošināšana Jautājumos par saistošo noteikumu piemērošanu var vērsties Saulkrastu novada Sociālajā dienestā.
Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem.

Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām (tostarp saistošo noteikumu projekta publiskās izvērtēšanas laikā saņemtos sabiedrības viedokļus) Saulkrastu novada Sociālais dienests ir veicis individuālas sarunas ar vecākiem, kuriem ir bērni ar funkcionāliem traucējumiem par prioritāri nodrošināmajiem sociālajiem pakalpojumiem.

Saistošo noteikumu projekts 2023. gada 14. augustā ievietots Saulkrastu novada pašvaldības tīmekļa vietnē sadaļā Saistošo noteikumu projekti.

Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs N. Līcis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!