Ķekavas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Ķekavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 22/2023
2023. gada 8. novembrī
Ķekavas novada pašvaldības iestādes "Pašvaldības aģentūra "Ķekavas novada veselības un sociālās aprūpes centrs"" nolikums
Apstiprināti ar Ķekavas novada domes
2023. gada 8. novembra sēdes lēmumu Nr. 2
(prot. Nr. 24)
Izdoti saskaņā ar Publisko aģentūru likuma
2. panta otro daļu un 16. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka Ķekavas novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) iestādes "Pašvaldības aģentūra "Ķekavas novada veselības un sociālās aprūpes centrs"" (turpmāk – aģentūra) izveidošanas mērķi, uzdevumus, funkcijas, tiesības, struktūru un pārvaldi, darbības pārraudzību, aģentūras mantu, finansēšanas kārtību, aģentūras reorganizāciju un likvidāciju un administratīvo aktu izdošanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību.
2. Aģentūra ir pašvaldības domes (turpmāk – dome) pārraudzībā esoša pašvaldības iestāde.
3. Dome aģentūras pārraudzību īsteno ar pašvaldības izpilddirektora vai viņa nozīmēta pārstāvja starpniecību, kurš un informē domi par aģentūras darbības jautājumiem.
4. Aģentūra savā darbībā ievēro Publisko aģentūru likumu, Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu, Ārstniecības likumu, domes lēmumus un noteikumus, kā arī citus spēkā esošos normatīvos tiesību aktus, kas reglamentē sociālo un ārstniecības pakalpojumu sniedzēju darbību.
5. Aģentūras juridiskā adrese un atrašanās vieta: Gaismas iela 19 k-8, Ķekava, Ķekavas novads, LV-2123.
6. Aģentūras pilns nosaukums: Pašvaldības aģentūra "Ķekavas novada veselības un sociālās aprūpes centrs". Saīsinātais nosaukums: P/A "Ķekavas novada veselības un sociālās aprūpes centrs".
II. Aģentūras izveidošanas mērķis, uzdevumi, funkcijas un tiesības
7. Aģentūra izveidota ar mērķi nodrošināt veselības un sociālās aprūpes pieejamību un sociālos pakalpojumus.
8. Aģentūras uzdevums ir realizēt Pašvaldību likumā, Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā, likumā "Par sociālo drošību" un citos normatīvajos tiesību aktos pašvaldībai noteiktos pienākumus veselības un sociālās aprūpes jomā.
9. Aģentūra, lai izpildītu noteiktos uzdevumus, atbilstoši savai kompetencei veic šādas likumos un citos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas:
9.1. izstrādā aģentūras stratēģiju, kurā ietverta veselības un sociālās aprūpes jomas stratēģiskās attīstības sadaļas un gada darbības plānu;
9.2. apzina personu loku sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanai;
9.3. apzina, izvērtē un analizē novada iedzīvotāju veselības stāvokli, arī infekciju un citu slimību izplatību un iedzīvotāju riska faktorus;
9.4. sniedz veselības un sociālās aprūpes pakalpojumus;
9.5. organizē veselības aprūpes pieejamību;
9.6. sniedz personām informāciju par tiesībām saņemt sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumus un to sniegšanas kārtību;
9.7. konsultē un psiholoģiski atbalsta aprūpējamās personas ģimenes locekļus, ja viņi paši nodrošina personas aprūpi;
9.8. nodrošina ēdināšanu trūcīgiem un maznodrošinātām pensijas vecuma personām un personām ar invaliditāti aģentūras ēdnīcā vai piegādājot tiem pārtikas produktus dzīvesvietā;
9.9. sniedz sociālās rehabilitācijas pakalpojumus personām dzīvesvietā;
9.10. organizē dienas centru darbību;
9.11. sniedzot veselības un sociālos pakalpojumus, nodrošina starpprofesionāļu un starpinstitucionālu sadarbību;
9.12. savas kompetences ietvaros sadarbojas ar nevalstiskām organizācijām;
9.13. piedalās projektu izstrādē papildus finansējuma piesaistei;
9.14. apsaimnieko aģentūrai valdījumā nodoto īpašumu un slēdz nomas līgumus;
9.15. slēdz līgumus ar Nacionālo veselības dienestu.
10. Aģentūrai, lai izpildītu noteiktās funkcijas, ir tiesības:
10.1. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīt un bez maksas saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām, fizisko un privāto tiesību juridiskām personām aģentūras funkciju izpildei nepieciešamo informāciju;
10.2. atbilstoši domes apstiprinātiem publisko pakalpojumu izcenojumiem, iekasēt maksu par sniegtajiem pakalpojumiem;
10.3. saskaņā ar normatīvajiem aktiem, rīkoties ar aģentūras valdījumā esošo pašvaldības mantu un mantu, kuru aģentūra pati iegādājusies darbības nodrošināšanai;
10.4. slēgt civiltiesiskus darījumus aģentūras darbības nodrošināšanai;
10.5. atbilstoši kompetencei, sadarboties ar valsts un pašvaldību institūcijām, nevalstiskajām organizācijām, fiziskām un juridiskām personām, kā arī ar ārvalstu institūcijām;
10.6. veikt izglītojošo darbu sociālās aprūpes, sociālās rehabilitācijas un veselības aprūpes jomā;
10.7. organizēt un vadīt sanāksmes, seminārus un citus pasākumus, lai risinātu jautājumus, kas saistīti ar sociālo aprūpi, sociālo rehabilitāciju un veselības aprūpi.
III. Aģentūras struktūra un pārvalde
11. Aģentūras darbu vada domes iecelts direktors, kurš rīkojas saskaņā ar Publisko aģentūru likumā, noteikumos un citos normatīvajos tiesību aktos minētajiem noteikumiem.
12. Aģentūras direktors:
12.1. vada un organizē aģentūras darbu un nodrošina tās darbības nepārtrauktību, atbilstoši domes apstiprinātai aģentūras darbības un attīstības stratēģijai un kārtējā gada darbības plānam;
12.2. nodrošina aģentūras darbības un attīstības stratēģijas, kārtējā gada darbības plāna un kārtējā gada budžeta projekta izstrādi un to iesniegšanu noteiktajā termiņā domei;
12.3. nodrošina aģentūras darbības kvantitatīvo un kvalitatīvo rādītāju izpildi;
12.4. bez īpaša pilnvarojuma rīkojas ar aģentūras mantu un finanšu līdzekļiem, pārstāv aģentūru valsts un pašvaldības institūcijās, sabiedrībās (uzņēmumos), attiecībās ar ārvalstu un starptautisko institūciju pārstāvjiem, fiziskām un juridiskām personām aģentūras kompetencē esošajos jautājumos;
12.5. nosaka aģentūras struktūru un štatu sarakstu, kā arī darbinieku atalgojumu, atbilstoši ārējiem un iekšējiem normatīvajiem tiesību aktiem, domes apstiprinātā aģentūras darba samaksas fonda ietvaros;
12.6. nodrošina aģentūras personāla vadību, pieņem darbā un atbrīvo no darba aģentūras darbiniekus, nosaka viņu kompetenci un atbildību, nodrošina koplīgumā paredzēto darba devēja pienākumu izpildi;
12.7. nodrošina aģentūras darbības tiesiskumu un aģentūras resursu lietderīgu izmantošanu;
12.8. sniedz pašvaldības izpilddirektoram vai viņa nozīmētajam pārstāvim nepieciešamo informāciju un priekšlikumus jautājumos, kas saistīti ar aģentūras kompetencē esošo jautājumu risināšanu;
12.9. nodrošina aģentūras grāmatvedības uzskaiti un pārskata par finanšu resursu izlietojumu sagatavošanu un iesniegšanu domei, atbilstoši Publisko aģentūru likumā, likumā "Par budžetu un finanšu vadību" un likumā "Par grāmatvedību" noteiktajām prasībām. Nodrošina aģentūras publiskā pārskata sagatavošanu un publicēšanu;
12.10. atbilstoši savai kompetencei, izdod rīkojumus, kas saistoši aģentūras darbiniekiem un aģentūras valdījumā esošo telpu izmantotājiem (nomniekiem, apmeklētājiem);
12.11. slēdz darba un saimnieciskos līgumus, izsniedz pilnvaras, apstiprina darbinieku amatu aprakstus;
12.12. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nodrošina informāciju par aģentūras darbību sociālās aprūpes, sociālās rehabilitācijas un veselības aprūpes jautājumos;
12.13. katru gadu līdz 31. janvārim, bet ne vēlāk kā līdz aģentūras nākamā gada budžeta apstiprināšanai domē, sniedz domei pārskatu par vidēja termiņa darbības stratēģijas un iepriekšējā gada darba plāna izpildi, pārskatu noformējot atbilstoši noteikumu pielikumam.
13. Uz aģentūras direktora amatu tiek izsludināts atklāts konkurss normatīvajos tiesību aktos noteiktajā kārtībā.
14. Aģentūras direktoru amatā apstiprina dome uz pieciem gadiem. Aģentūras direktoru var apstiprināt amatā atkārtoti.
15. Aģentūras direktora pienākumus viņa prombūtnes laikā pilda ar domes priekšsēdētāja rīkojumu nozīmēts aģentūras darbinieks.
16. Aģentūras struktūrvienības darbojas atbilstoši aģentūras direktora apstiprinātam struktūrvienību nolikumam. Struktūrvienību darbu vada aģentūras direktora iecelts struktūrvienības vadītājs.
IV. Aģentūras manta
17. Aģentūras manta ir pašvaldības īpašumā esoša nekustamā un kustāmā manta, kas nodota aģentūras valdījumā, kā arī tās darbības laikā iegādātā manta.
18. Aģentūra pārvalda tai nodoto nekustamo īpašumu, nodrošinot īpašuma saglabāšanu, apkopi un kārtējo remontu, sedzot izdevumus no sava budžeta.
19. Telpu kapitālo remontu, pārbūvi vai pārplānošanu aģentūra var veikt tikai pēc saskaņošanas ar pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" atbildīgo struktūrvienību.
20. Aģentūra ir tiesīga iznomāt valdījumā nodotās telpas trešajām personām. Līdzekļus, kas iegūti no šo telpu iznomāšanas, izmanto aģentūras funkciju nodrošināšanai.
21. Par sabiedriskiem (komunāliem) pakalpojumiem aģentūra patstāvīgi slēdz līgumus tieši ar attiecīgo pakalpojumu sniedzējiem un par saņemtajiem pakalpojumiem (aukstais un karstais ūdens, kanalizācija, elektroenerģija, ēkas apsaimniekošana, sakari, atkritumu izvešana u.c.) norēķinās tieši ar pakalpojumu sniedzējiem.
22. Aģentūrai ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā iegādāties savai darbībai nepieciešamo mantu, kā arī atsavināt valdījumā esošo kustamo mantu. Līdzekļus, kas iegūti kustamās mantas atsavināšanas rezultātā, ieskaita aģentūras budžetā.
23. Tiesiskajās attiecībās ar fiziskām un juridiskām personām aģentūra atbild ar tās valdījumā nodoto pašvaldības mantu un mantu, kuru aģentūra iegādājusies savas darbības nodrošināšanai.
V. Aģentūras finansēšanas kārtība un reorganizācija vai likvidācija
24. Aģentūra tiek finansēta no pašvaldības budžeta dotācijas, īpašiem mērķiem iezīmētiem ieņēmumiem, kā arī no pašu ieņēmumiem par aģentūras sniegtajiem maksas pakalpojumiem, no valsts vai pašvaldības pasūtījumiem, valsts apmaksātajiem veselības un sociālās aprūpes pakalpojumiem, ar projektiem piesaistītiem līdzekļiem, no ziedojumiem, dāvinājumiem un ārvalstu finansiālās palīdzības līdzekļiem.
25. Bankas kontu atvēršanu aģentūra saskaņo ar pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" atbildīgo struktūrvienību.
26. Gada beigās aģentūras kontā esošo līdzekļu atlikums, kas radies no aģentūras visu veidu ieņēmumiem, izņemot domes budžeta dotācijas, ja tas nepārsniedz gada laikā faktiski saņemto līdzekļu apjomu, paliek aģentūras rīcībā un tiek izlietots nākamajā gadā.
27. Aģentūru Publisko aģentūru likumā noteiktajā kārtībā reorganizē vai likvidē dome.
VI. Aģentūras darbības tiesiskuma nodrošināšana
28. Administratīvos aktus savas kompetences jautājumos izdod aģentūras direktors vai viņa pilnvaroti aģentūras darbinieki.
29. Aģentūras darbinieku izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu aģentūras direktoram, ja normatīvajos aktos nav noteikts citādi.
30. Aģentūras direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt pašvaldībā, pašvaldības nolikumā paredzētajā kārtībā. Pašvaldības nolikumā paredzētajā kārtībā izdoto lēmumu var pārsūdzēt tiesā.
VII. Noslēguma jautājumi
31. Noteikumi stājas spēkā 2024. gada 1. janvārī.
32. Ar noteikumu spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē pašvaldības 2021. gada 17. novembra saistošie noteikumi Nr. 41/2021 "Pašvaldības aģentūras "Ķekavas sociālās aprūpes centrs" nolikums".
Ķekavas novada pašvaldības domes
priekšsēdētāja 1. vietnieks A. Vītols
Pielikums
saistošajiem noteikumiem Nr. 22/2023
"Ķekavas novada pašvaldības iestādes "Pašvaldības aģentūra
"Ķekavas novada veselības un sociālās aprūpes centrs"" nolikums"
Aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģijas un . gada darba plāna izpildes pārskats
1. Stratēģijas mērķis | Norāda pašvaldības vai aģentūras attīstības plānošanas dokumentos minētos rīcības virzienus mērķa sasniegšanai vai izvirza jaunus | |||||||
Nr.p.k. |
Pasākums |
Darbības rezultāts |
Rezultatīvais rādītājs |
Atbildīgā persona |
Izpildes termiņš (ar precizitāti līdz gadam) |
Izpilde pārskata gadā |
Uzdevuma izpildei piešķirtais finansējums pārskata gadā |
Uzdevuma izpildei izlietotais finansējums pārskata gadā |
Darbības uzdevums | ||||||||
Pasākums | ||||||||
Pasākums | ||||||||
Pasākums | ||||||||
… | ||||||||
Darbības uzdevums | ||||||||
Pasākums | ||||||||
… | ||||||||
2. Stratēģijas mērķis | Norāda pašvaldības vai aģentūras attīstības plānošanas dokumentos minētos rīcības virzienus mērķa sasniegšanai vai izvirza jaunus | |||||||
Nr.p.k. |
Pasākums |
Darbības rezultāts |
Rezultatīvais rādītājs |
Atbildīgā persona |
Izpildes termiņš (ar precizitāti līdz gadam) |
Izpilde pārskata gadā |
Uzdevuma izpildei piešķirtais finansējums pārskata gadā |
Uzdevuma izpildei izlietotais finansējums pārskata gadā |
Darbības uzdevums | ||||||||
Pasākums | ||||||||
… |
Ķekavas novada pašvaldības domes
priekšsēdētāja 1. vietnieks A. Vītols
Saistošo noteikumu Nr. 22/2023 "Ķekavas novada pašvaldības
iestādes "Pašvaldības aģentūra "Ķekavas novada veselības un sociālās aprūpes
centrs"" nolikums"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | 1. Publisko aģentūru likuma 2. panta otrajā
daļā noteikts, ka pašvaldības aģentūra ir pašvaldības izveidota budžeta
finansēta pašvaldības iestāde, kurai ar pašvaldības saistošajiem
noteikumiem ir noteikta kompetence pakalpojumu sniegšanas jomā. Saskaņā
ar šā likuma 16. panta otro daļu pašvaldības aģentūras darbību regulē
pašvaldības domes apstiprināts nolikums. 2. Ar saistošajiem noteikumiem tiek noteikts Ķekavas novada pašvaldības iestādes "Pašvaldības aģentūra "Ķekavas novada veselības un sociālās aprūpes centrs"" darbības mērķis, uzdevumi, funkcijas, tiesības, struktūra un pārvalde, darbības pārraudzība, aģentūras manta, finansēšanas kārtība, aģentūras reorganizācija un likvidācija un administratīvo aktu izdošanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība. 3. Ar Ķekavas novada domes 2023. gada 5. aprīļa lēmumu Nr. 3 (protokols Nr. 7) nolemts Ķekavas novada pašvaldības aģentūru "Ķekavas ambulance" pievienot Ķekavas novada pašvaldības aģentūrai "Ķekavas sociālās aprūpes centrs" līdz 2024. gada 1. janvārim, nosakot, ka P/A "Ķekavas sociālās aprūpes centrs" ar 2024. gada 1. janvāri ir P/A "Ķekavas ambulance" funkciju, tiesību, saistību, finanšu līdzekļu, mantas un lietvedības pārņēmēja. Šo saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir skaidri regulēt pašvaldības aģentūras darbību pēc pašvaldības aģentūras "Ķekavas ambulance" pievienošanas. 4. Izstrādājot jauno P/A "Ķekavas sociālā aprūpes centrs" nolikumu, tajā integrētas P/A "Ķekavas ambulance" funkcijas, uzdevumi, tiesības, kā arī citi tehniski un saturiski precizējumi: - mainīts P/A "Ķekavas sociālās aprūpes centrs" nosaukums uz P/A "Ķekavas novada veselības un sociālās aprūpes centrs", tādējādi nosaukumā atspoguļojot aģentūras funkcionālo ietvaru; - precizēts aģentūras mērķis "Nodrošināt veselības un sociālās aprūpes pieejamību un sociālos pakalpojumus"; - papildinātas funkcijas un uzdevumi, kas saistīti ar veselības aprūpes jomu; - paredzēta tiesība slēgt līgumu ar Nacionālo veselības dienestu; - paplašināts mērķis, kādam var izmantot gūtos ieņēmumus no telpu nomas, nosakot, ka gūtie ieņēmumi no telpu nomas ir izmantojami ne tikai telpu remontam un uzturēšanai, bet arī funkciju nodrošināšanai; - koriģēts pienākums telpu kapitālo remontu, pārbūvi vai pārplānošanu saskaņot ar domi, paredzot, ka turpmāk šāds saskaņojums ir jāsaņem no pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" atbildīgās struktūrvienības; - koriģēts pienākums bankas kontu atvēršanu saskaņot ar domi, paredzot, ka turpmāk šāds saskaņojums ir jāsaņem no pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" atbildīgās struktūrvienības; - precizētas atsauces uz aktuālajiem likumiem, piemēram, likums ""Par pašvaldībām" aizstātas ar Pašvaldību likumu, likums "Par grāmatvedību" aizstāts ar Grāmatvedības likumu. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Reorganizācijas rezultātā sākotnējais aplēstais finansiālais ieguvums ir EUR 35 223. Kvalitatīvāku lietderības, tajā skaitā ekonomisko un finansiālo ieguvumu un zaudējumu, analīzi, būs iespējams veikt tikai pēc noteikta darbības laika jaunajā modelī. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci nav konstatējama. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Plānots samazināt administratīvo slogu (piemēram, uzturot vienu iekšējās kontroles sistēmu pretkorupcijas un datu aizsardzības jomā, vienu personāla vadības sistēmu u.c.). |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošie noteikumi nemaina pašvaldības sniegto pakalpojumu saturu un apjomu. Saistošo noteikumu izpildei netiks veidotas jaunas darba vietas vai noteikti jauni pienākumi esošajiem darbiniekiem. Plānots likvidēt vienu amata vienību – P/A "Ķekavas ambulance" direktoru. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās P/A "Ķekavas novada veselības un sociālās aprūpes centrs". |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts 13.10.2023. publicēts pašvaldības tīmekļvietnē www.kekava.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība", termiņš viedokļu iesniegšanai norādīts līdz 2023. gada 26. oktobrim. |
Ķekavas novada pašvaldības domes
priekšsēdētāja 1. vietnieks A. Vītols