• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

LZA Terminoloģijas komisija
Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisija publicē lēmumus par terminu un to definīciju apstiprināšanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
LZA Terminoloģijas komisijas 2023. gada 24. janvāra lēmums Nr. 109 "Par terminu medijs (mediji), plašsaziņa un sociālie mediji apstiprināšanu latviešu valodā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 6.12.2023., Nr. 236 https://www.vestnesis.lv/op/2023/236.15

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts augu aizsardzības dienesta informācija

Par mēslošanas līdzekļu un substrātu reģistrāciju un reģistrācijas apliecību anulēšanu

Vēl šajā numurā

06.12.2023., Nr. 236

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: LZA Terminoloģijas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 109

Pieņemts: 24.01.2023.

OP numurs: 2023/236.15

2023/236.15
RĪKI

LZA Terminoloģijas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

LZA Terminoloģijas komisijas lēmums Nr. 109

Par terminu medijs (mediji), plašsaziņa un sociālie mediji apstiprināšanu latviešu valodā

Pieņemts 24.01.2023.; prot. Nr. 1/1171

Lēmuma pamats:
MK 28.11.2000. noteikumu Nr. 405 1. un 3.5. p.

Pēc LZA Terminoloģijas komisijas Mediju un komunikācijas nozares terminoloģijas apakškomisijas lūguma LZA Terminoloģijas komisija 2023. gada 24. janvāra sēdē ir apspriedusi un apstiprina oficiālā lietojumā turpmākos terminus ar šādām definīcijām:

medijs (biežāk – mediji) – kaut kas, kas atrodas starp komunikatoriem, ļaujot nodot informāciju vai vēstījumu; savienojoša substance vai (tehnoloģiska) sistēma, ko var izmantot (informācijas) pārraidīšanai vai glabāšanai, šaurākā nozīmē – plašsaziņai (masu komunikācijai);

plašsaziņa – sociālās un publiskās komunikācijas (komunikācijas sabiedrībā) veids, kura pamatā ir vienvirziena komunikācija, kurā informācijas avoti sniedz vēstījumus auditorijai. Plašsaziņas auditorija ir heterogēna un laika un telpas ziņā lielākoties nošķirta gan no informācijas sākotnējā avota, gan savstarpēji. Par informācijas nesējiem izmanto plašsaziņas (masu) medijus (saīsināti – medijus), galvenokārt drukāto presi, radio, televīziju un internetu. Ienākumus gūst no profesionāli standartizētu mediju produktu pārdošanas sasniegtajai auditorijai, kā arī nodrošinot reklāmdevējiem piekļuvi sasniegtajai auditorijai;

sociālie mediji – tīmekļa vietnes un lietotnes – tiešsaistes mediji kā tehnoloģiskās platformas –, kas lietotājiem ļauj veidot, publicēt un izplatīt informāciju personiskā vai publiskā saziņā, kā arī veidot kopienas un savstarpēji mijiedarboties uz šī satura pamata.

LZA TK priekšsēdētājs M. Baltiņš

LZA TK zinātniskā sekretāre A. Vucāne

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!