• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumi Nr. 762 "Noteikumi par valsts profesionālās ievirzes izglītības standartu mākslu jomā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 21.12.2023., Nr. 247 https://www.vestnesis.lv/op/2023/247.23

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 763

Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 21. maija noteikumos Nr. 261 "Noteikumi par valsts atbalstu ar celiakiju slimiem bērniem"

Vēl šajā numurā

21.12.2023., Nr. 247

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 762

Pieņemts: 19.12.2023.

OP numurs: 2023/247.23

2023/247.23
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 40 Pēdējās nedēļas laikā 69 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 762

Rīgā 2023. gada 19. decembrī (prot. Nr. 62 18. §)

Noteikumi par valsts profesionālās ievirzes izglītības standartu mākslu jomā

Izdoti saskaņā ar Izglītības likuma 14. panta 19. punktu 
un Profesionālās izglītības likuma 23. panta otro daļu

I. Vispārīgais jautājums

1. Noteikumi nosaka valsts profesionālās ievirzes izglītības standartu mākslu (mūzika, māksla, deja) jomā. 

II. Profesionālās ievirzes izglītības programmu stratēģiskie mērķi

2. Profesionālās ievirzes izglītības programmu tematiskajā jomā "Mākslas" (turpmāk – profesionālās ievirzes izglītības programmas) stratēģiskie mērķi ir:

2.1. attīstīt izglītojamā talantus un prasmes izvēlētajā mākslu jomā;

2.2. nodrošināt iespēju izglītojamam iegūt profesionālās kompetences tālākai izglītības turpināšanai augstākā pakāpē atbilstoši iegūstamajai kvalifikācijai vai izglītības turpināšanai mūža garumā.

3. Profesionālās ievirzes izglītības programmu galvenie uzdevumi stratēģisko mērķu sasniegšanai ir:

3.1. nodrošināt profesionālo zināšanu un prasmju apguvi izvēlētajā mākslu jomā; 

3.2. veidot izpratni par mākslu, mūziku, deju un attīstīt mākslinieciskās prasmes, sekmēt interesi par mākslu un kultūrvidi; 

3.3. nostiprināt zināšanas un prasmes profesionālajā jomā izglītības turpināšanai augstākā pakāpē atbilstoši savām interesēm un tālākai profesionālās kompetences ieguvei;

3.4. veicināt izziņas prasmju attīstību, pilnveidot izglītojamā radošās spējas, profesionālās iemaņas un talantus izvēlētajā mākslu jomā, kā arī sekmēt izcilību veidošanos;

3.5. veidot daudzveidīgas radošās un vērtējošās darbības pieredzi;

3.6. veidot pamatu nemateriālā kultūras mantojuma, tautas mākslas un tradicionālās kultūras saglabāšanai un attīstībai, tajā skaitā Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanai un attīstībai;

3.7. sekmēt pozitīvas attieksmes veidošanos pret līdzcilvēkiem un valsti, attīstīt izglītojamā pašapziņu un spēju uzņemties pilsonisko atbildību;

3.8. veicināt vispārīgo spēju attīstību, sekmēt vispusīgu un padziļinātu izpratni par sabiedrības vērtībās balstītām ētikas un morāles normām;

3.9. radīt motivāciju tālākizglītībai un sniegt iespēju sagatavoties profesionālās vidējās izglītības vai augstākās izglītības un attiecīga līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguvei.

III. Profesionālās ievirzes izglītības obligātais saturs

4. Profesionālās ievirzes izglītības programmu obligāto saturu veido saskaņā ar šajos noteikumos noteiktajiem izglītības programmu stratēģiskajiem mērķiem, normatīvajiem aktiem par izglītojamo audzināšanas vadlīnijām un sasniedzamajiem rezultātiem.

5. Profesionālās ievirzes izglītības programmu obligātā satura sasniedzamie rezultāti:

5.1. mākslas jomā:

5.1.1. ir apgūti vizuāli plastiskās mākslas, dizaina un/vai mediju pamati, iepazīstot mākslas vēsturi, laikmetīgo mākslu un dizainu, daudzveidīgus mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus, materiālus, tehnikas un tehnoloģijas;

5.1.2. ir attīstīta mākslinieciskā uztvere un iztēle, pieredze to izmantot radošā darbībā;

5.1.3. ir attīstīta daudzveidīga radošās darbības pieredze – prasme eksperimentēt, pētīt, attēlot, analizēt;

5.1.4. ir attīstīta interese par mākslu, dizainu, kultūrvidi, prasme vērtēt un analizēt mākslas darbus, veicināta izglītojamā personiskās attieksmes apzināšanās un spēja formulēt viedokli;

5.2. mūzikas jomā:

5.2.1. ir apgūti instrumentu spēles un/vai dziedāšanas pamati, iepazīstot izcilus mūzikas piemērus, izprotot un interpretējot dažādus mūzikas žanrus un stilus, kā arī apgūstot mūzikas izteiksmes līdzekļus;

5.2.2. ir apgūtas pamatzināšanas solfedžo un mūzikas teorijā, kā arī mūzikas vēstures pamatos;

5.2.3. ir attīstīta mūzikas uztvere – mūzikas uztvere pēc dzirdes, muzikālā atmiņa un ritma izjūta;

5.2.4. ir attīstīta radošās darbības pieredze – praktiskā muzicēšana, iegūstot pieredzi kolektīvā un individuālā muzikālā darbībā, prasme eksperimentēt un improvizēt (jaunrades spēja);

5.2.5. ir attīstīta interese par mūziku, prasme vērot, vērtēt un analizēt citu izpildītāju atskaņojumu, veicināta izglītojamā pašizpausme un iespējas gūt jaunu pieredzi mūzikas jomā, iepazīta mūzikas un kultūrvides daudzveidība;

5.3. dejas jomā:

5.3.1. ir apgūti klasiskās dejas pamati un gūtas priekšzināšanas par klasiskā baleta pamatprincipiem;

5.3.2. ir apgūti laikmetīgās vai mūsdienu dejas pamati;

5.3.3. ir apgūtas daudzveidīgas skatuviskās izpausmes prasmes, attīstīta kustību koordinācija, fiziskā izturība, ritma izjūta, koncentrēšanās spēja, kustību izteiksmīgums;

5.3.4. ir gūta sapratne par izpildījuma manieri, kā arī spēja izpildīt dejas uzdevumus atbilstoši horeogrāfijai;

5.3.5. ir apgūti dejas vēstures pamati un veicināta izpratne par dažādiem dejas stiliem un veidiem;

5.3.6. ir veicināta muzikalitāte un sapratne par mūzikas un ķermeņa kustības mijiedarbību, attīstīta izpratne par fiziskās slodzes nozīmīgumu;

5.4. vispārējo prasmju attīstībā:

5.4.1. ir sekmēta izglītojamā pilnveidošanās par sociāli, emocionāli, intelektuāli un fiziski attīstītu, brīvu, atbildīgu un radošu personību;

5.4.2. ir attīstīta prasme izmantot iegūtās zināšanas un prasmes savā radošā darbībā, tajā skaitā lietojot mūsdienu tehnoloģijas un tehnikas;

5.4.3. ir iegūta sagatavotība un motivācija tālākai profesionālās izglītības ieguvei.

6. Profesionālās ievirzes izglītības programmas obligātā satura apjoms ir:

6.1. no 840 līdz 2090 stundām profesionālās ievirzes izglītības programmu grupā "Vizuāli plastiskā māksla" atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam;

6.2. no 1260 līdz 3605 stundām profesionālās ievirzes izglītības programmu grupā "Mūzika un skatuves māksla" atbilstoši šo noteikumu 2. pielikumam.

7. Profesionālās ievirzes izglītības programmu obligāto saturu ietver profesionālās ievirzes izglītības programmas pamatdaļā, kas ir obligātie mācību priekšmeti, un mainīgajā daļā (ja tas attiecināms), kas nepārsniedz 10 % no kopējā mācību stundu apjoma, saskaņā ar šo noteikumu 1. un 2. pielikumu.

8. Profesionālās ievirzes izglītības programmas apguves forma ir klātiene. Izglītības iestāde atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par attālināto mācību organizēšanas un īstenošanas kārtību ir tiesīga organizēt attālinātās mācības.

9. Izglītības iestādes profesionālās ievirzes izglītības programmas obligātā satura īstenošanā ņem vērā Latvijas Nacionālā kultūras centra izstrādāto metodiku.

10. Mācību gada ilgums profesionālās ievirzes izglītības programmu obligātā satura īstenošanā ir 35 nedēļas. Profesionālās ievirzes izglītības programmas tiek īstenotas, ņemot vērā Ministru kabineta noteikumus par mācību gada un mācību semestru sākuma un beigu laiku un brīvdienu laiku izglītības iestāžu īstenotajās vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības programmās.

11. Valsts dibināta profesionālās izglītības iestāde ir tiesīga izstrādāt un atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai par vispārējās un profesionālās izglītības programmu licencēšanas kārtību licencēt un īstenot profesionālās ievirzes izglītības programmu, kas atšķiras no šo noteikumu 6., 7. un 10. punktā noteiktajām prasībām.

IV. Profesionālās kompetences vērtēšanas pamatprincipi un kārtība

12. Profesionālas kompetences vērtēšana ir informācijas iegūšana, lai novērtētu izglītojamā sniegumu vai sasniegto rezultātu.

13. Profesionālās ievirzes izglītības programmas saturā iekļauto zināšanu, prasmju, attieksmju un kompetenču apguves vērtēšanas pamatprincipi ir šādi:

13.1. atklātības un skaidrības princips – izglītojamam ir zināmi un saprotami plānotie sasniedzamie rezultāti un mācību snieguma vērtēšanas kritēriji;

13.2. prasmju vai praktiskuma princips – kompetences prioritāri vērtē to praktiskā demonstrācijā;

13.3. metodiskās daudzveidības princips – mācību snieguma vērtēšanai izmanto dažādus vērtēšanas veidus, formas un metodiskos paņēmienus;

13.4. objektivitātes princips – mācību snieguma vērtējums atspoguļo izglītojamā sniegumu vērtēšanas brīdī attiecībā pret konkrētiem sasniedzamajiem rezultātiem (zināšanas, izpratne, prasmes mācību jomā, caurviju prasmes), ikviena izglītojamā sniegumam piemēro līdzvērtīgus nosacījumus;

13.5. vērtējuma obligātuma princips – izglītojamam nepieciešams iegūt vērtējumu visos attiecīgās izglītības programmas mācību priekšmetos.

14. Profesionālās ievirzes izglītības programmās izglītojamo sasniedzamo mācīšanās rezultātu apguves vērtēšanā izmanto šādus vērtēšanas veidus:

14.1. formatīvā vērtēšana – nepārtraukta ikdienas mācību procesa sastāvdaļa, kas nodrošina atgriezenisko saiti par izglītojamā tā brīža sniegumu attiecībā pret plānotajiem sasniedzamajiem rezultātiem. Formatīvajā vērtēšanā netiek lietota 10 ballu skala. Formatīvie vērtējumi neietekmē izglītojamā snieguma summatīvos vērtējumus;

14.2. summatīvā vērtēšana – mācīšanās posma (piemēram, tēmas, izglītības programmas vai tās daļas) apguves noslēgumā tiek organizēta vērtēšana, ko īsteno pedagogs vai izglītības iestādes izveidota komisija, lai novērtētu un dokumentētu, kā izglītojamais ir apguvis plānotos sasniedzamos mācīšanās rezultātus tēmas, temata, mācību priekšmeta noslēgumā vai kādā līmenī izglītojamais apguvis profesionālās ievirzes izglītības programmas apguves prasībās noteiktās profesionālās zināšanas, prasmes, attieksmes un kompetences.

15. Izglītības iestāde patstāvīgi izstrādā vērtēšanas kārtību, ievērojot šo noteikumu 13., 14. un 16. punktā noteiktās prasības, tajā skaitā nosakot vērtēšanas mērķi, tās vietu mācību procesā, pārbaudījumu apjomu un skaitu, vērtējuma izteikšanas veidu, izglītojamā vecāku vai tā likumisko pārstāvju informēšanas kārtību, apzīmējumu "nv" (nav vērtējuma) un "ieskaitīts/neieskaitīts" izmantošanas nosacījumus. Pedagogs plāno pārbaudes darbus un izstrādā to saturu, tajā skaitā radošos darbus, projektus, uzdevumus, mācību koncertus, kas tiks vērtēti summatīvi atbilstoši mācību priekšmeta satura specifikai un programmai.

16. Profesionālās ievirzes izglītības programmās katra mācību priekšmeta semestra un gada izglītojamo mācību snieguma vērtējumu izsaka kā summatīvo vērtējumu 10 ballu skalā, ievērojot šo noteikumu 3. pielikumu. Izsakot summatīvo vērtējumu:

16.1. semestrī – ņem vērā visus izglītojamā iegūtos summatīvos vērtējumus semestra ietvaros;

16.2. mācību gada noslēgumā – ņem vērā izglītojamā iegūtos summatīvos vērtējumus abos semestros.

17. Ar apzīmējumu "ieskaitīts/neieskaitīts" izsaka mācību snieguma vērtējumu, novērtējot izglītojamā iesaisti mācību procesā vai paveiktā apjomu atbilstoši izvirzīto mācību mērķu sasniegšanai atkarībā no tā, vai izglītojamā uzrādītie mācību rezultāti atbilst vai neatbilst mācību sasniegumiem vai rezultātiem, kas noteikti mācību uzdevuma vai mācību procesa ietvaros.

18. Izglītības iestādes dokumentācijā ir tiesības lietot apzīmējumu "nv" (nav vērtējuma), ja pedagogam nav iespēju novērtēt izglītojamā sniegumu.

19. Pedagogs var nodrošināt izglītojamam  papildu iespējas demonstrēt sniegumu, ja pedagogam nav bijusi iespēja objektīvi novērtēt izglītojamā sniegumu pret konkrētiem sasniedzamajiem rezultātiem vai ja mācību gada noslēgumā vērtējums izšķiras vienas balles robežās, vai izglītojamais ir izteicis vēlēšanos uzlabot vērtējumu.

20. Vērtējumu var apstrīdēt mācīšanās posma noslēgumā, piemēram, mācību gada, izglītības programmas noslēgumā, ja tas tieši ietekmē izglītojamā tiesības un intereses.

21. Valsts atzītu apliecību par profesionālās ievirzes izglītības apguvi izsniedz izglītojamam, kurš apguvis profesionālās ievirzes izglītības programmu un saņēmis vērtējumu ‒ atzīmi ne mazāku par 4 (četri) ‒ "gandrīz viduvēji" 10 ballu vērtējuma skalā visos profesionālās ievirzes izglītības programmas mācību priekšmetos un noslēguma pārbaudījumos.

V. Noslēguma jautājumi

22. Latvijas Nacionālais kultūras centrs līdz 2024. gada 31. martam izdod šo noteikumu 9. punktā minēto metodiku.

23. Nosacījumi, kas ietverti šo noteikumu 1. pielikumā un 2. pielikumā, stājas spēkā 2024. gada 1. septembrī attiecībā uz:

23.1. izglītības programmu kopas "Mākslas" profesionālās ievirzes izglītības programmu "Vizuāli plastiskā māksla I" (kods 20V 211 01 1) un "Vizuāli plastiskā māksla II" (kods 20V 211 01 1) īstenošanu 1., 2., 3. un 4. klasē;

23.2. izglītības programmu kopas "Mākslas" profesionālās ievirzes izglītības programmu "Vizuāli plastiskā māksla III" (kods 20V 211 01 1) un "Vizuāli plastiskā māksla IV" (kods 30V 211 01 1) īstenošanu 1. klasē;

23.3. izglītības programmu kopas "Taustiņinstrumentu spēle" profesionālās ievirzes izglītības programmu "Klavierspēle I" (kods 20V 212 01 1) un "Ērģeļspēle I" (kods 20V 212 01 1) īstenošanu 1., 2., 3., 4. un 5. klasē;

23.4. izglītības programmu kopas "Taustiņinstrumentu spēle" profesionālās ievirzes izglītības programmu "Akordeona spēle I" (kods 20V 212 01 1) un "Akordeona spēle II" (kods 20V 212 01 1) īstenošanu 1., 2. un 3. klasē;

23.5. izglītības programmu kopas "Stīgu instrumentu spēle" profesionālās ievirzes izglītības programmu "Vijoles spēle I", "Vijoles spēle II", "Alta spēle I", "Alta spēle II", "Čella spēle I", "Čella spēle II", "Kontrabasa spēle I", "Kontrabasa spēle II" (kods 20V 212 02 1) īstenošanu 1., 2., 3., 4., 5., 6. un 7. klasē;

23.6. izglītības programmu kopas "Stīgu instrumentu spēle" profesionālās ievirzes izglītības programmu "Kokles spēle I", "Kokles spēle II", "Ģitāras spēle I" un "Ģitāras spēle II", "Arfas spēle I" un "Arfas spēle II" (kods 20V 212 02 1) īstenošanu 1., 2. un 3. klasē;

23.7. izglītības programmu kopas "Pūšaminstrumentu spēle" profesionālās ievirzes izglītības programmu (kods 20V 212 03 1) īstenošanu 1., 2. un 3. klasē;

23.8. izglītības programmu kopas "Sitaminstrumentu spēle" profesionālās ievirzes izglītības programmu (kods 20V 212 04 1) īstenošanu 1., 2. un 3. klasē;

23.9. izglītības programmu kopas "Vokālā mūzika" profesionālās ievirzes izglītības programmu (kods 20V 212 06 1) īstenošanu 1., 2., 3., 4. un 5. klasē;

23.10. izglītības programmu kopas "Mūzika" profesionālās ievirzes izglītības programmu (kods 20V 212 09 1) īstenošanu 1., 2. un 3. klasē;

23.11. izglītības programmu kopas "Taustiņinstrumentu spēle" profesionālās ievirzes izglītības programmu (kods 30V 212 01 1) īstenošanu 1., 2. un 3. klasē;

23.12. izglītības programmu kopas "Stīgu instrumentu spēle" profesionālās ievirzes izglītības programmu (kods 30V 212 02 1) īstenošanu 1., 2. un 3. klasē;

23.13. izglītības programmu kopas "Pūšaminstrumentu spēle" profesionālās ievirzes izglītības programmu (kods 30V 212 03 1) īstenošanu 1., 2. un 3. klasē;

23.14. izglītības programmu kopas "Sitaminstrumentu spēle" profesionālās ievirzes izglītības programmu (kods 30V 212 04 1) īstenošanu 1., 2. un 3. klasē;

23.15. izglītības programmu kopas "Diriģēšana" profesionālās ievirzes izglītības programmu (kods 30V 212 05 1) īstenošanu 1., 2. un 3. klasē;

23.16. izglītības programmu kopas "Vokālā mūzika" profesionālās ievirzes izglītības programmu (kods 30V 212 06 1) īstenošanu 1., 2. un 3. klasē;

23.17. izglītības programmu kopas "Mūzika" profesionālās ievirzes izglītības programmu (kods 30V 212 09 1) īstenošanu 1., 2. un 3. klasē;

23.18. izglītības programmu kopas "Deja" profesionālās ievirzes izglītības programmas "Dejas pamati" (kods 10V 212 10 1) īstenošanu 1. un 2. klasē;

23.19. izglītības programmu kopas "Deja" profesionālās ievirzes izglītības programmu (kods 20V 212 10 1) īstenošanu 1., 2. un 3. klasē;

23.20. izglītības programmu kopas "Deja" profesionālās ievirzes izglītības programmu (kods 30V 212 10 1) īstenošanu 1. klasē.

24. Izglītības iestādei ir tiesības uzsākt īstenot profesionālās ievirzes izglītības programmas saskaņā ar šo noteikumu 1. pielikumā un 2. pielikumā noteiktajām prasībām no 2024. gada 1. septembra visās klasēs vienlaikus.

25. Izglītības iestāde līdz 2024. gada 31. augustam nodrošina izmaiņu veikšanu iekšējos normatīvajos aktos atbilstoši šajos noteikumos noteiktajām prasībām.

26. Izglītības programmu kopas "Vokālā mūzika" (kods 30V 212 06 1) licencētā profesionālās ievirzes izglītības programma "Muzikālā teātra mākslinieks" tiek īstenota ne ilgāk kā līdz 2026. gada 31. augustam.

27. Izglītības programmu kopu "Taustiņinstrumentu spēle" (kods 10V 212 02 1), "Stīgu instrumentu spēle" (kods 10V 212 02 1), "Pūšaminstrumentu spēle" (kods 10V 212 03 1), "Sitaminstrumentu spēle" (kods 10V 212 04 1) un "Vokālā mūzika" (kods 10V 212 06 1) licencētās profesionālās ievirzes izglītības programmas tiek īstenotas ne ilgāk kā līdz 2027. gada 31. augustam.

Ministru prezidente E. Siliņa

Kultūras ministre A. Logina

 

1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 19. decembra
noteikumiem Nr. 762

Profesionālās ievirzes izglītības programmu grupas "Vizuāli plastiskā māksla" obligātais saturs

Profesionālās ievirzes izglītības programmu veidi grupā "Vizuāli plastiskā māksla" (mākslas joma)
(kods – 20V 211)

1. tabula

Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) 20V
Izglītības programmas grupa Vizuāli plastiskā māksla
Prasības iepriekš iegūtajai izglītībai Bez ierobežojuma
Izglītības programmas kopa Izglītības programmas kods Izglītības programmas nosaukums Izglītības programmas īstenošanas ilgums (gados)1 Izglītības programmas apjoms (mācību stundās) Izglītības programmas apguves uzsākšana
Mākslas 20V 211 01 1 Vizuāli plastiskā māksla I 7 1600 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 2. vai 3. klasei
Mākslas 20V 211 01 1 Vizuāli plastiskā māksla II 7 2090 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 2. vai 3. klasei
Mākslas 20V 211 01 1 Vizuāli plastiskā māksla III 5 2090 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 5. klasei

Profesionālās ievirzes izglītības programmu veidi grupā "Vizuāli plastiskā māksla" (mākslas joma)
(kods – 30V 211)

2. tabula

Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) 30V
Izglītības programmas grupa Vizuāli plastiskā māksla
Prasības iepriekš iegūtajai izglītībai Vispārējā pamatizglītība
Izglītības programmas kopa Izglītības programmas kods Izglītības programmas nosaukums Izglītības programmas īstenošanas ilgums (gados) Izglītības programmas apjoms (mācību stundās) Izglītības programmas apguves uzsākšana
Mākslas 30V 211 01 1 Vizuāli plastiskā māksla IV 3 840 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam

Profesionālās ievirzes izglītības programmu grupas "Vizuāli plastiskā māksla" obligātā satura apjoms

Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās2 (mākslas joma)

3. tabula

Izglītības programmas nosaukums Vizuāli plastiskā māksla I Vizuāli plastiskā māksla II Vizuāli plastiskā māksla III Vizuāli plastiskā māksla IV
Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) 20 V 20 V 20 V 30 V
Mācību priekšmeti Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā
Obligātā satura pamatdaļa  
Zīmēšana 1.‒7. 310 1.‒7. 345 1.‒5. 350 1.‒3. 210
Gleznošana 1.‒7. 350 1.‒7. 380 1.‒5. 350 1.‒3. 210
Kompozīcija 3.‒7. 205 3.‒7. 205 1.‒5. 205    
Veidošana 4.‒7. 135 4.‒7. 205 2.‒5. 240 1. 70
Darbs materiālā 1.‒3. 210 1.‒3. 210 1. 70    
Mākslas pamati 4.‒7. 105 4.‒7. 135 1.‒4. 140    
Mediju pamati     5.‒7. 145 1.‒5. 245 1.‒3. 210
Dizaina pamati     4.‒7. 145 2.‒5. 140 2., 3. 140
Obligātā satura mainīgā daļa  
Izvēles mācību priekšmeti 4.‒6. 1053 4.‒6. 1404 2.‒4. 1405    
Noslēguma darbs 7. 1206 7. 1207 5. 1508    
Plenērs9 4.‒6. 60 4.‒6. 60 2.‒4. 60    
KOPĀ 1600 2090 2090 840

Piezīmes.

1 Ja izglītojamā profesionālās ievirzes izglītības programmas mākslā noslēgums sakrīt ar pamatizglītības programmas 8. klasi un izglītojamais izteicis vēlmi turpināt mācības nākamajā profesionālās izglītības pakāpē, izglītības iestāde, pamatojoties uz izglītojamā likumiskā pārstāvja iesniegumu, var pieņemt lēmumu par izglītojamā iespēju turpināt mācības vienu papildu gadu atbilstoši izglītības iestādes izveidotajam individuālajam mācību plānam.

2 Mācību priekšmetam ieteicamais īstenošanas periods (klašu grupa) atbilstoši noteiktajam kopējam mācību stundu skaitam.

3 Izglītības iestāde atbilstoši noteiktajam kopējam mācību stundu skaitam mācību plānā iekļauj vienu vai divus izvēles mācību priekšmetus: Mediju pamati, Dizaina pamati, Keramika, Tekstila tehnikas, Kokapstrāde, Metāla apstrāde, Ādas apstrāde, Stikla apstrāde. Izvēles mācību priekšmetu(-us) apgūst visi programmas izglītojamie.

4 Izglītības iestāde atbilstoši noteiktajam kopējam mācību stundu skaitam mācību plānā iekļauj vismaz divus izvēles mācību priekšmetus: Keramika, Tekstila tehnikas, Kokapstrāde, Metāla apstrāde, Ādas apstrāde, Stikla apstrāde. Izvēles mācību priekšmetus apgūst visi programmas izglītojamie.

5 Izglītības iestāde atbilstoši noteiktajam kopējam mācību stundu skaitam mācību plānā iekļauj vienu vai divus izvēles mācību priekšmetu(-us): Keramika, Tekstila tehnikas, Kokapstrāde, Metāla apstrāde, Ādas apstrāde, Stikla apstrāde. Izvēles mācību priekšmetu(-us) apgūst visi programmas izglītojamie.

6 Izglītības programmas "Vizuāli plastiskā māksla I" mācību priekšmets Noslēguma darbs tiek īstenots 7. klases otrajā pusgadā. Izglītības iestādei ir tiesības neīstenot mācību priekšmetu Noslēguma darbs, tam paredzēto mācību stundu skaitu 7. klasē attiecīgi sadalot mācību priekšmetiem: Mākslas pamati 1. (pirmajā) pusgadā, Zīmēšana, Gleznošana, Kompozīcija un Veidošana – otrajā pusgadā.

7 Izglītības programmas "Vizuāli plastiskā māksla II" mācību priekšmets Noslēguma darbs tiek īstenots 7. klases otrajā pusgadā. Izglītības iestādei ir tiesības neīstenot mācību priekšmetu Noslēguma darbs, tam paredzēto mācību stundu skaitu 7. klases otrajā pusgadā attiecīgi sadalot mācību priekšmetiem Zīmēšana, Gleznošana, Kompozīcija un Mediju pamati.

8 Izglītības programmas "Vizuāli plastiskā māksla III" mācību priekšmets Noslēguma darbs tiek īstenots 5. klases otrajā pusgadā. Izglītības iestādei ir tiesības neīstenot mācību priekšmetu Noslēguma darbs, tam paredzēto mācību stundu skaitu 5. klases otrajā pusgadā attiecīgi sadalot mācību priekšmetiem Kompozīcija, Veidošana, Mediju pamati un Dizaina pamati.

9 Mācību priekšmets Plenērs ar izglītības iestādes vadītāja rīkojumu var tikt īstenots ārpus noteikumos noteiktā mācību gada ilguma.

 

2. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 19. decembra
noteikumiem Nr. 762

Profesionālās ievirzes izglītības programmu grupas "Mūzika un skatuves māksla" obligātais saturs

Profesionālās ievirzes izglītības programmu veidi grupā "Mūzika un skatuves māksla" (dejas joma)
(kods – 10V 212)

1. tabula

Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) 10V
Izglītības programmas grupa Mūzika un skatuves māksla
Prasības iepriekš iegūtajai izglītībai Bez ierobežojuma
Izglītības programmas kopa Izglītības programmas kods Izglītības programmas nosaukums Izglītības programmas īstenošanas ilgums (gados) Izglītības programmas apjoms (mācību stundās) Izglītības programmas apguves uzsākšana
Deja 10V 212 10 1 Dejas pamati 4 1260 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei

Profesionālās ievirzes izglītības programmu veidi grupā "Mūzika un skatuves māksla" (dejas joma)
(kods – 20V 212)

2. tabula

Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) 20V
Izglītības programmas grupa Mūzika un skatuves māksla
Prasības iepriekš iegūtajai izglītībai Priekšzināšanas dejā vai profesionālās ievirzes izglītības programmas "Dejas pamati" līmenī
Izglītības programmas kopa Izglītības programmas kods Izglītības programmas nosaukums Izglītības programmas īstenošanas ilgums (gados) Izglītības programmas apjoms (mācību stundās) Izglītības programmas apguves uzsākšana
Deja 20V 212 10 1 Laikmetīgās dejas pamati I 5 1750 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 5. vai 6. klasei
Deja 20V 212 10 1 Mūsdienu dejas – Hip-hop dejas pamati I 5 1750 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 5. vai 6. klasei
Deja 20V 212 10 1 Mūsdienu dejas – Stepa dejas pamati I 5 1750 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 5. vai 6. klasei
Deja 20V 212 10 1 Mūsdienu dejas – Džeza dejas pamati I 5 1750 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 5. vai 6. klasei
Deja 20V 212 10 1 Klasiskās dejas pamati I 5 3605 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 5. klasei

Profesionālās ievirzes izglītības programmu veidi grupā "Mūzika un skatuves māksla" (mūzikas joma)
(kods – 20V 212)

3. tabula

Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) 20V
Izglītības programmas grupa Mūzika un skatuves māksla
Prasības iepriekš iegūtajai izglītībai Bez ierobežojuma
Izglītības programmas kopa Izglītības programmas kods Izglītības programmas nosaukums Izglītības programmas īstenošanas ilgums (gados)2 Izglītības programmas apjoms (mācību stundās) Izglītības programmas apguves uzsākšana
Taustiņinstrumentu spēle 20V 212 01 1 Klavierspēle I 8 1435 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Taustiņinstrumentu spēle 20V 212 01 1 Ērģeļspēle I 8 1435 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Taustiņinstrumentu spēle 20V 212 01 1 Akordeona spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Taustiņinstrumentu spēle 20V 212 01 1 Akordeona spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Stīgu instrumentu spēle 20V 212 02 1 Vijoles spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Stīgu instrumentu spēle 20V 212 02 1 Vijoles spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Stīgu instrumentu spēle 20V 212 02 1 Alta spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Stīgu instrumentu spēle 20V 212 02 1 Alta spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Stīgu instrumentu spēle 20V 212 02 1 Čella spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Stīgu instrumentu spēle 20V 212 02 1 Čella spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Stīgu instrumentu spēle 20V 212 02 1 Kontrabasa spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Stīgu instrumentu spēle 20V 212 02 1 Kontrabasa spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Stīgu instrumentu spēle 20V 212 02 1 Arfas spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Stīgu instrumentu spēle 20V 212 02 1 Arfas spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Stīgu instrumentu spēle 20V 212 02 1 Ģitāras spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Stīgu instrumentu spēle 20V 212 02 1 Ģitāras spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Stīgu instrumentu spēle 20V 212 02 1 Kokles spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Stīgu instrumentu spēle 20V 212 02 1 Kokles spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Obojas spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Obojas spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Flautas spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Flautas spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Klarnetes spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Klarnetes spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Saksofona spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Saksofona spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Fagota spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Fagota spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Mežraga spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Mežraga spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Trompetes spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Trompetes spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Eifonija spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Eifonija spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Trombona spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Trombona spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Tubas spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Pūšaminstrumentu spēle 20V 212 03 1 Tubas spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Sitaminstrumentu spēle 20V 212 04 1 Sitaminstrumentu spēle I 8 1785 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Sitaminstrumentu spēle 20V 212 04 1 Sitaminstrumentu spēle II 8 2205 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Vokālā mūzika 20V 212 06 1 Kora klase I3 8 1820 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Vokālā mūzika 20V 212 06 1 Kora klase II3 8 2240 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Mūzika 20V 212 09 1 Mūsdienu ritma mūzika I4 8 1995 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei
Mūzika 20V 212 09 1 Mūsdienu ritma mūzika II 8 2415 Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei

Profesionālās ievirzes izglītības programmu veidi grupā "Mūzika un skatuves māksla" (dejas joma)
(kods – 30V 212)

4. tabula

Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) 30V
Izglītības programmas grupa Mūzika un skatuves māksla
Prasības iepriekš iegūtajai izglītībai Pamatizglītība, priekšzināšanas dejā
Izglītības programmas kopa Izglītības programmas kods Izglītības programmas nosaukums Izglītības programmas īstenošanas ilgums (gados) Izglītības programmas apjoms (mācību stundās) Izglītības programmas apguves uzsākšana
Deja 30V 212 10 1 Laikmetīgā deja III 3 1295 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Deja 30V 212 10 1 Mūsdienu dejas –

Hip-hop deja III

3 1295 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Deja 30V 212 10 1 Mūsdienu dejas –

Stepa deja III

3 1295 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Deja 30V 212 10 1 Mūsdienu dejas –

Džeza deja III

3 1295 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Deja 30V 212 10 1 Klasiskā deja III5 3 2664 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei

Profesionālās ievirzes izglītības programmu veidi grupā "Mūzika un skatuves māksla" (mūzikas joma)
(kods – 30V 212)

5. tabula

Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) 30V
Izglītības programmas grupa Mūzika un skatuves māksla
Prasības iepriekš iegūtajai izglītībai Pamatizglītība, priekšzināšanas mūzikā
Izglītības programmas kopa Izglītības programmas kods Izglītības programmas nosaukums Izglītības programmas īstenošanas ilgums (gados) Izglītības programmas apjoms (mācību stundās) Izglītības programmas apguves uzsākšana
Taustiņinstrumentu spēle 30V 212 01 1 Klavierspēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Taustiņinstrumentu spēle 30V 212 01 1 Ērģeļspēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Taustiņinstrumentu spēle 30V 212 01 1 Akordeona spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Stīgu instrumentu spēle 30V 212 02 1 Vijoles spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Stīgu instrumentu spēle 30V 212 02 1 Alta spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Stīgu instrumentu spēle 30V 212 02 1 Čella spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Stīgu instrumentu spēle 30V 212 02 1 Kontrabasa spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Stīgu instrumentu spēle 30V 212 02 1 Arfas spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Stīgu instrumentu spēle 30V 212 02 1 Ģitāras spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Stīgu instrumentu spēle 30V 212 02 1 Kokles spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Pūšaminstrumentu spēle 30V 212 03 1 Obojas spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Pūšaminstrumentu spēle 30V 212 03 1 Flautas spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Pūšaminstrumentu spēle 30V 212 03 1 Klarnetes spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Pūšaminstrumentu spēle 30V 212 03 1 Saksofona spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Pūšaminstrumentu spēle 30V 212 03 1 Fagota spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Pūšaminstrumentu spēle 30V 212 03 1 Mežraga spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Pūšaminstrumentu spēle 30V 212 03 1 Trompetes spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Pūšaminstrumentu spēle 30V 212 03 1 Eifonija spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Pūšaminstrumentu spēle 30V 212 03 1 Trombona spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Pūšaminstrumentu spēle 30V 212 03 1 Tubas spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Sitaminstrumentu spēle 30V 212 04 1 Sitaminstrumentu spēle III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Diriģēšana 30V 212 05 1 Kora diriģēšana III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Vokālā mūzika 30V 212 06 1 Dziedāšana III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam
Mūzika 30V 212 09 1 Mūsdienu ritma mūzika III 3 1260 Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam

Profesionālās ievirzes izglītības programmas grupas "Mūzika un skatuves māksla" obligātā satura6 apjoms

Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās7 (mūzikas joma)

6. tabula

Izglītības programmas nosaukums Klavierspēle I

Ērģeļspēle I

Akordeona spēle I

Vijoles spēle I

Alta spēle I

Čella spēle I

Kontrabasa spēle I

Arfas spēle I

Ģitāras spēle I

Kokles spēle I

Obojas spēle I

Flautas spēle I

Klarnetes spēle I

Saksofona spēle I

Fagota spēle I

Mežraga spēle I

Trompetes spēle I

Eifonija spēle I

Trombona spēle I

Tubas spēle I Sitaminstrumentu spēle I

Akordeona spēle II

Vijoles spēle II

Alta spēle II

Čella spēle II

Kontrabasa spēle II

Arfas spēle II

Ģitāras spēle II

Kokles spēle II

Obojas spēle II

Flautas spēle II

Klarnetes spēle II

Saksofona spēle II

Fagota spēle II

Mežraga spēle II

Trompetes spēle II

Eifonija spēle II

Trombona spēle II

Tubas spēle II Sitaminstrumentu spēle II

Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) 20 V 20 V 20 V
Mācību priekšmeti Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā
Obligātā satura pamatdaļa      
Instrumenta spēle 1.‒8. 560 1.‒8. 560 1.‒8. 560
Vispārējās klavieres     3.‒8. 105 3.‒8. 105
Kolektīvā muzicēšana 3.‒5. 105 3.‒8. 4208 3.‒8. 8409
Solfedžo10 1.‒8. 560 1.‒8. 560 1.‒8. 560
Mūzikas literatūra 5.‒8. 140 5.‒8. 140 5.‒8. 140
Obligātā satura mainīgā daļa      
Klavieru ansamblis un / vai Koncertmeistara prakse un / vai Izvēles mācību priekšmets 6.–7. 70        
KOPĀ 1435 1785 2205

Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās7 (mūzikas joma)

7. tabula

Izglītības programmas nosaukums Klavierspēle III

Ērģeļspēle III

Akordeona spēle III

Vijoles spēle III

Alta spēle III

Čella spēle III

Kontrabasa spēle III

Arfas spēle III

Ģitāras spēle III

Kokles spēle III

Obojas spēle III

Flautas spēle III

Klarnetes spēle III

Saksofona spēle III

Fagota spēle III

Mežraga spēle III

Trompetes spēle III

Eifonija spēle III

Trombona spēle III

Tubas spēle III

Sitaminstrumentu spēle III

Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) 30V 30V
Mācību priekšmeti Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā
Obligātā satura pamatdaļa    
Instrumenta spēle 1.‒3. 210 1.‒3. 210
Vispārējās klavieres     1.‒3. 105
Kolektīvā muzicēšana 1.‒3. 210 1.‒3. 210
Solfedžo 1.‒3. 210 1.‒3. 210
Mūzikas literatūra 1.‒3. 210 1.‒3. 210
Harmonija 1.‒3. 210 1.‒3. 210
Instrumentu mācība 1. 35 1. 35
Mūzikas formas mācība 2.‒3. 70 2.‒3. 70
Koncertmeistara prakse 1.‒3. 105    
KOPĀ 1260 1260

Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās7 (mūzikas joma)

8. tabula

Izglītības programmas nosaukums Kora klase I3 Kora klase II3 Mūsdienu ritma mūzika I Mūsdienu ritma mūzika II
Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2.koda cipars ar burtu) 20 V 20 V 20 V 20 V
Mācību priekšmeti Klašu grupa3 Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa3 Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā
Obligātā satura pamatdaļa  
Instrumenta spēle/ Dziedāšana11         1.-8. 56011 1.-8. 56011
Vispārējās klavieres12 1.‒8. 280 1.‒8. 280 3.‒8. 10512 3.‒8. 10512
Kolektīvā muzicēšana 1.‒8. 56013 1.‒8. 98014 3.‒8. 42013 3.‒8. 84015
Solfedžo16 1.‒8. 560 1.‒8. 560 1.‒8. 560 1.‒8. 560
Mūzikas literatūra 5.‒8. 140 5.‒8. 140 5.‒8. 140 5.‒8. 140
Dziedāšana 1.‒8. 280 1.‒8. 280        
Obligātā satura mainīgā daļa  
Improvizācija/ Aranžēšana/ Papildu instrumenta spēle/ Dziedāšana17         3.‒8. 210 3.‒8. 210
KOPĀ 1820 2240 1995 2415

Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās7 (mūzikas joma)

9. tabula

Izglītības programmas nosaukums Dziedāšana III Mūsdienu ritma mūzika III Kora diriģēšana III
Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) 30 V 30 V 30 V
Mācību priekšmeti Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā
Obligātā satura pamatdaļa  
Instrumenta spēle     1.‒3. 210    
Vispārējās klavieres 1.‒3. 105 1.‒3. 10512 1.‒3. 105
Kolektīvā muzicēšana 1.‒3. 210 1.‒3. 210 1.‒3. 105
Solfedžo 1.‒3. 210 1.‒3. 210 1.‒3. 210
Mūzikas literatūra 1.‒3. 210 1.‒3. 210 1.‒3. 210
Harmonija 1.‒3. 210 1.‒3. 210 1.‒3. 210
Instrumentu mācība 1. 35        
Kora literatūra         1. 35
Mūzikas formas mācība 2.‒3. 70     2.‒3. 70
Dziedāšana 1.‒3. 210     1.‒3. 105
Diriģēšana         1.‒3. 210
Obligātā satura mainīgā daļa  
Improvizācija/ Aranžēšana/ Papildu instrumenta spēle/

Dziedāšana17

    1.‒3. 105    
KOPĀ 1260 1260 1260

Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās7 (dejas joma)

10. tabula

Izglītības programmas nosaukums Dejas pamati Laikmetīgās dejas pamati I Mūsdienu dejas –
Hip-hop dejas pamati I
Mūsdienu dejas –
Stepa dejas pamati I
Mūsdienu dejas –
Džeza dejas pamati I
Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis
(1. un 2. koda cipars ar burtu)
10 V 20 V 20 V 20 V 20 V
Mācību priekšmeti Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā
Obligātā satura pamatdaļa  
Klasiskā deja 1.‒4. 420 1.‒5. 350 1.‒5. 210 1.‒5. 500 1.‒5. 500
Ritmika 1.‒4. 280                
Vingrošana 1.‒4. 280                
Horeogrāfija18 1.‒4. 280 1.‒5. 350 1.‒5. 350 1.‒5. 210 1.‒5. 210
Specializācija     1.‒5. 70019 1.‒5. 70020 1.‒5. 59021 1.‒5. 59022
Obligātā satura mainīgā daļa  
Izvēles mācību priekšmets23     1.‒5. 350 1.‒5. 490 1.‒5. 450 1.‒5. 450
KOPĀ 1260 1750 1750 1750 1750

Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās7 (dejas joma)

11. tabula

Izglītības programmas nosaukums Laikmetīgā deja III Mūsdienu dejas –
Hip-hop deja III
Mūsdienu dejas –
Stepa deja III
Mūsdienu dejas –
Džeza deja III
Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis
(1. un 2. koda cipars ar burtu)
30 V 30 V 30 V 30 V
Mācību priekšmeti Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā
Obligātā satura pamatdaļa  
Klasiskā deja 1.‒3. 210 1.‒3. 115 1.‒3. 335 1.‒3. 335
Horeogrāfija24 1.‒3. 210 1.‒3. 380 1.‒3. 200 1.‒3. 200
Specializācija 1.‒3. 42025 1.‒3. 41526 1.‒3. 39527 1.‒3. 39528
Obligātā satura mainīgā daļa  
Izvēles mācību priekšmets29 1.‒3. 455 1.‒3. 385 1.‒3. 365 1.‒3. 365
KOPĀ 1295 1295 1295 1295

Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās7 (dejas joma)

12. tabula

Izglītības programmas nosaukums Klasiskās dejas pamati I Klasiskā deja III
Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) 20 V 30 V
Mācību priekšmeti Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā Klašu grupa Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā
Obligātā satura pamatdaļa  
Klasiskā deja 1.‒5. 2100 1.‒3. 1356
Vēsturiskā deja 1.‒5. 350    
Latviešu deja 1.‒5. 70    
Raksturdeja 1.‒5. 280 1.‒3. 226
Laikmetīgā deja 1.‒5. 280    
Improvizācija 1.‒5. 70    
Ievads baleta vēsturē 1.‒5. 70    
Mākslas vēsture 1.‒5. 70    
Klasiskās dejas repertuārs 1.‒5. 315    
Klasiskais duets     1.‒3. 226
Laikmetīgais balets     1.‒3. 158
Aktiermeistarība     1.‒3. 226
Baleta vēsture     1.‒3. 114
Obligātā satura mainīgā daļa  
Prakse     1.‒3. 358
KOPĀ 3605 2664

Piezīmes.

1 Izglītības programma "Klasiskās dejas pamati I" īstenojama tikai valsts dibinātā izglītības iestādē, kur izglītojamie vienlaikus ar vispārējās pamatizglītības programmu apgūst arī profesionālās ievirzes izglītības programmu.

2 Ja izglītojamā profesionālās ievirzes izglītības programmas mūzikā noslēgums sakrīt ar pamatizglītības programmas 8. klasi un izglītojamais izteicis vēlmi turpināt mācības nākamajā profesionālās izglītības pakāpē, izglītības iestāde, pamatojoties uz izglītojamā likumiskā pārstāvja iesniegumu, var pieņemt lēmumu par izglītojamā iespēju turpināt mācības vienu papildu gadu atbilstoši izglītības iestādes izveidotajam individuālajam mācību plānam profesionālās ievirzes izglītības programmas 9. klasē.

3 Izglītības programmas "Kora klase I" un "Kora klase II", ņemot vērā izglītojamo fizioloģiskās attīstības īpatnības pubertātes periodā (balss lūzums), var tikt īstenotas sešu gadu laikā, saglabājot kopējo stundu skaitu. Izglītības iestāde nosaka mācību priekšmetu stundu sadalījumu.

4 Ja izglītības programmas "Mūsdienu ritma mūzika I" ietvaros tiek īstenota Rokmūzikas pamatu apguve, tā var tikt īstenota sešu gadu laikā, saglabājot kopējo stundu skaitu. Izglītības iestāde nosaka mācību priekšmetu stundu sadalījumu.

5 Izglītības programma "Klasiskā deja III" īstenojama tikai valsts dibinātā izglītības iestādē.

6 Izglītības iestāde, īstenojot profesionālās ievirzes izglītības programmas grupas "Mūzika un skatuves māksla" izglītības programmas, nodrošina pedagogu – koncertmeistaru ‒ atbilstoši mācību priekšmeta programmā noteiktajām prasībām un to norāda mācību plānā.

7 Mācību priekšmetam ieteicamais īstenošanas periods (klašu grupa) atbilstoši noteiktajam kopējam mācību stundu skaitam.

8 Mācību priekšmets Kolektīvā muzicēšana īstenojams kā kolektīvās muzicēšanas forma "Ansamblis".

9 Mācību priekšmets Kolektīvā muzicēšana īstenojams kā kolektīvās muzicēšanas forma "Orķestris".

10 Izglītības iestādei ir tiesības 1.‒2. klasē īstenot mācību priekšmetu Ritmika mācību priekšmetam Solfedžo paredzēto stundu skaita ietvaros.

11 Izglītojamie, uzsākot izglītības programmas apguvi, izvēlas mācību priekšmetu Instrumenta spēle vai mācību priekšmetu Dziedāšana.

12 Izglītojamie, kuri apgūst mācību priekšmetu Instrumenta spēle vai mācību priekšmetu Dziedāšana, apgūst mācību priekšmetu Vispārējās klavieres. Izglītojamie, kuri mācību priekšmeta Instrumenta spēle ietvaros apgūst mācību priekšmetu Klavierspēle, mācību priekšmeta Vispārējās klavieres ietvaros apgūst mācību priekšmetu Sintezatora spēle.

13 Izglītības programmas "Kora klase I" mācību priekšmets Kolektīvā muzicēšana mācību plānā norādāms kā kolektīvā muzicēšanas forma Ansamblis. Izglītības programmas "Mūsdienu ritma mūzika I" mācību priekšmets Kolektīvā muzicēšana mācību plānā norādāms kā kolektīvā muzicēšanas forma Ansamblis (Kombo).

14 Mācību priekšmets Kolektīvā muzicēšana mācību plānā norādāms kā kolektīvā muzicēšanas forma Koris. Ja izglītības programmas "Kora klase II" īstenošanā tiek iekļauts izglītības programmas "Mūziklu dziedātājs" saturs, tad mācību priekšmeta Kolektīvā muzicēšana kopējā stundu skaitā, sākot ar 3. klasi, tiek iekļauti teātra mākslas pamatu mācību priekšmeti Skatuves runa, Dejas pamati (skatuves kustība) un Aktiermeistarības pamati. Mācību plānā tos norāda kā mācību priekšmetus ar attiecīgo stundu skaitu.

15 Mācību priekšmets Kolektīvā muzicēšana mācību plānā norādāms kā kolektīvā muzicēšanas forma Liela sastāva džeza orķestris (BigBend).

16 Izglītības iestādei 1.‒2. klasē ir tiesības īstenot mācību priekšmetu Ritmika mācību priekšmetam Solfedžo paredzēto stundu skaita ietvaros.

17 Izglītības iestāde atbilstoši noteiktajam kopējam mācību stundu skaitam mācību plānā iekļauj vienu vai vairākus mācību priekšmetu(-us), ko mācību plānā norāda ar attiecīgo stundu skaitu.

18 Mācību priekšmeta Horeogrāfija īstenošanā var ietvert koncerta repertuāra apguvi un/vai koncertpraksi.

19 Izglītības programmas "Laikmetīgās dejas pamati I" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Laikmetīgā deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.

20 Izglītības programmas "Mūsdienu dejas – Hip-hop dejas pamati I" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Hip-hop deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.

21 Izglītības programmas "Mūsdienu dejas – Stepa dejas pamati I" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Stepa deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.

22 Izglītības programmas "Mūsdienu dejas – Džeza dejas pamati I" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Džeza deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.

23 Izglītības iestāde atbilstoši noteiktajam mācību stundu skaitam mācību plānā iekļauj vismaz vienu izvēles mācību priekšmetu: Fiziskā sagatavotība, Improvizācija, Kompozīcija u. tml. Izvēles mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.

24 Mācību priekšmeta Horeogrāfija īstenošanā var ietvert koncerta repertuāra apguvi un/vai koncertpraksi.

25 Izglītības programmas "Laikmetīgā deja III" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Laikmetīgā deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.

26 Izglītības programmas "Mūsdienu dejas – Hip-hop deja III" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Hip-hop deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.

27 Izglītības programmas "Mūsdienu dejas – Stepa deja III" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Stepa deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.

28 Izglītības programmas "Mūsdienu dejas – Džeza deja III" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Džeza deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.

29 Izglītības iestāde atbilstoši noteiktajam mācību stundu skaitam mācību plānā iekļauj vismaz vienu izvēles mācību priekšmetu: Fiziskā sagatavotība, Improvizācija, Kompozīcija u. tml. Izvēles mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.

 

3. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 19. decembra
noteikumiem Nr. 762

Summatīvā vērtējuma izteikšana profesionālās ievirzes izglītības programmas apguvē

Profesionālo kompetenču līmenis Nepietiekams Pietiekams
zems1 vidējs2 optimāls3 augsts4
Vērtējums ballēs 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Sasniedzamais līmenis %

1–14

15–29 30–44

45–59

60–67 68–75 76–83 84–91 92–96 97–100
  100 %

Piezīmes.

1 Zems apguves līmenis: "vāji" – 3, "ļoti vāji" – 2, "ļoti, ļoti vāji" – 1.  

2 Vidējs apguves līmenis: "viduvēji" – 5, "gandrīz viduvēji" – 4.  

3 Optimāls apguves līmenis: "ļoti labi" – 8, "labi" – 7 , "gandrīz labi" – 6.

4 Augsts apguves līmenis: "izcili" – 10, "teicami" – 9.

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!