Salaspils novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Salaspils novada domes saistošie noteikumi Nr. 12/2023
2023. gada 30. novembrī
Grozījumi Salaspils novada domes 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos Nr. 32/2021 "Pašvaldības sociālie pakalpojumi Salaspils novada iedzīvotājiem"
Apstiprināti Salaspils novada domes sēdē
2023. gada 30. novembrī (prot. Nr. 23, 32. §)
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas
9. punktu,
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta trešo daļu
1. Izdarīt Salaspils novada domes 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos Nr. 32/2021 "Pašvaldības sociālie pakalpojumi Salaspils novada iedzīvotājiem" (Latvijas Vēstnesis, 22.12.2021., Nr. 247, 26.04.2023., Nr. 81) šādus grozījumus:
1.1. Izteikt 5.1.7. apakšpunktu šādā redakcijā:
"5.1.7. sociālās rehabilitācijas pakalpojums personām ar invaliditāti;";
1.2. Izteikt 49. punktu šādā redakcijā:
"49. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir pilngadīgai personai ar I un II invaliditātes grupu un garīga rakstura traucējumiem no 18 gadu vecuma vai nepilngadīgai personai no 14 gadu vecuma, ja personas funkcionālo spēju novērtējums atbilstoši Bartela indeksam ir ne mazāk kā 8 punkti, vai personai kopā ar asistējošu personu, ja atbilstoši speciālistu komandas izvērtējumam klienta rehabilitācijas plānā norādīts par asistējošās personas nepieciešamību.";
1.3. Izteikt 3.1.10. apakšnodaļu šādā redakcijā:
"3.1.10. Sociālās rehabilitācijas pakalpojums personām ar invaliditāti
51. Sociālās rehabilitācijas pakalpojums tiek sniegts, lai sekmētu personu ar invaliditāti sociālās funkcionēšanas spēju attīstību vai uzlabošanu un veicinātu šo personu iekļaušanos sabiedrībā (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums).
52. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir nepilngadīgiem bērniem, kuriem VDEĀVK ir noteikusi īpašas kopšanas indikācijas, un pilngadīgai personai, kurai VDEĀVK ir noteikusi invaliditāti, kam par pamatu ir slimība no bērnības vai garīga, vai arī psihiska rakstura traucējumi.
53. Pakalpojuma pieprasīšanai persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz:
53.1. iesniegumu, kurā norāda pakalpojuma veidu un vēlamo pakalpojuma sniedzēju;
53.2. veselības aprūpes speciālista izziņu par personas veselības stāvokli un normatīvajos aktos noteikto medicīnisko kontrindikāciju neesamību pakalpojuma saņemšanai;
53.3. citus dokumentus, ja tie ir nepieciešami lēmuma pieņemšanai.
54. Pakalpojuma izdevumus apmaksā pašvaldība līdz 300 euro apmērā vienai personai kalendārā gada laikā.".
1.4. Izteikt 86. punktu šādā redakcijā:
"86. Kalendārā gada ietvaros persona Pakalpojumu var izvēlēties saņemt vienā no veidiem:
86.1. materiālā atbalsta veidā personas izvēlēta transporta izdevumu segšanai;
86.2. Pakalpojuma veidā, izmantojot Pašvaldības transportlīdzekļus. Šādā gadījumā Pakalpojums tiek apmaksāts līdz 230 euro apmērā vienai personai kalendārā gada laikā.".
2. Noteikumi stājas spēkā 2024. gada 1. janvārī.
Salaspils novada domes priekšsēdētājs R. Anspaks
Saistošo noteikumu 12/2023 "Grozījumi Salaspils novada domes
2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos Nr. 32/2021 "Pašvaldības sociālie
pakalpojumi Salaspils novada iedzīvotājiem""
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Labklājības ministrija ir izstrādājusi
grozījumu projektu Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā,
paredzot noteikt pašvaldībām vienotu minimālo sociālo pakalpojumu grozu,
kas jānodrošina saviem iedzīvotājiem, pakalpojumu grozā iekļaujot arī
deinstitucionalizācijas (turpmāk – DI) projekta ietvaros attīstītos
sociālo pakalpojumus. Lai pēc DI projekta beigām personām ar funkcionāliem traucējumiem nodrošinātu projekta laikā ieviesto sociālo pakalpojumu turpināšanu, nepazeminātu klientu dzīves kvalitāti, nodrošinātu sociālo prasmju un iemaņu saglabāšanu un attīstīšanu, funkcionālo traucējumu mazināšanu, kā arī ņemot vērā iedzīvotāju pieprasījumu pēc atbilstoša sociālā pakalpojuma, ir nepieciešams veikt grozījumus, paplašinot saistošos noteikumus ar pakalpojumiem, kurus personas ar funkcionāliem traucējumiem saņēma DI projekta laikā, proti, ar sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem personām ar invaliditāti. Projekts paredz saistošo noteikumu 86. punktu izteikt jaunā redakcijā. Personai, kura izmanto pašvaldības transportlīdzekli, pakalpojums tiek apmaksāts līdz 230 euro kalendārajā gadā. Nosakot pakalpojuma apmaksas maksimālo summu, tiks nodrošināts vienlīdzības princips starp personām, kas saņem transporta pakalpojumu materiāla atbalsta veidā, un personām, kas izvēlas saņemt pakalpojumu, izmantojot pašvaldības transportlīdzekli. Esošā tiesiskā regulējuma ietvaros personām, kas izvēlas izmantot pašvaldības transportlīdzekli, ir iespējas saņemt atbalstu neierobežotā un ievērojami lielākā apjomā, kas vienlaikus rada neatbilstošu pašvaldības transporta noslogojumu. Grozījumu izdošanas pamatojums ir Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 9. punkts un Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta otrā un trešā daļa. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Attiecībā uz noteikumu projekta 51. punktā minēto sociālās rehabilitācijas pakalpojumu personām ar invaliditāti, prognozējams, ka pakalpojums būs nepieciešams līdz 30 nepilngadīgām un līdz 70 pilngadīgām personām, un, paredzot personai gadā apmaksāt pakalpojumu līdz 300 euro apmērā, būs nepieciešams paredzēt budžetā finansējumu līdz 30000 euro. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošie noteikumi tiešā veidā labvēlīgi
ietekmēs personas, kurām nepieciešami saistošajos noteikumos noteiktie
pakalpojumi. Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums nerada ietekmi uz vidi. Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums rada labvēlīgu ietekmi uz pašvaldības iedzīvotāju veselību un sociālo nodrošinātību. Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums var radīt labvēlīgu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi. Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums var radīt labvēlīgu ietekmi uz konkurenci, jo pakalpojuma sniedzēju konkurētspēja palielināsies. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Projektam nav ietekmes uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām, jo jaunas administratīvās procedūras nav paredzētas un esošo izmaksas netiek mainītas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Tiks izpildīta Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 9. punktā noteiktā pašvaldības autonomā funkcija. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Projekts neparedz jaunu institūciju izveidi, esošo likvidāciju vai reorganizāciju. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Projekts ir piemērots iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu projekts atbilstoši Pašvaldību likuma 46. pantam no 07.11.2023. līdz 21.11.2023. tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļu noskaidrošanai. Ne atvēlētajā periodā, ne arī pēc tā neviens viedoklis par saistošo noteikumu projektu netika saņemts. |
Salaspils novada domes priekšsēdētājs R. Anspaks