• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra rīkojums Nr. 24 "Par atļauju Ilzei Ošai savienot amatus". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 11.01.2024., Nr. 8 https://www.vestnesis.lv/op/2024/8.18

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts meža dienesta rīkojums Nr. 1

Par egļu astoņzobu mizgrauža masveida savairošanās situāciju un kaitēkļa ierobežošanas pasākumiem 2024. gadā

Vēl šajā numurā

11.01.2024., Nr. 8

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 24

Pieņemts: 09.01.2024.

OP numurs: 2024/8.18

2024/8.18
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 15 Pēdējās nedēļas laikā 55 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr. 24

Rīgā 2024. gada 9. janvārī (prot. Nr. 1 60. §)

Par atļauju Ilzei Ošai savienot amatus

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050), izskatot Ilzes Ošas 2023. gada 30. oktobra lūgumu atļaut savienot Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda padomes (turpmāk – padome) locekļa amatu ar valsts akciju sabiedrības "Elektroniskie sakari" padomes locekļa amatu, konstatēja:

1.1. saskaņā ar likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" (turpmāk – likums) 4. panta otro daļu par valsts amatpersonām ir uzskatāmas arī personas, kuras ieņem padomes locekļa amatu. Saskaņā ar likuma 7. panta sesto daļu 4. panta otrajā daļā minētā amatpersona papildus likuma 6. panta ceturtajā daļā minētajiem nosacījumiem var savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar amatu arodbiedrībā vai citu amatu, uzņēmuma līguma, pilnvarojuma izpildi vai saimniecisko darbību individuālā komersanta statusā vai reģistrējoties Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējam saskaņā ar likumu "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli", ja šī savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta attiecīgās publiskas personas iestādes vadītāja vai viņa pilnvarotas personas rakstveida atļauja;

1.2. saskaņā ar likuma 8.1 panta pirmo daļu personai, kura, stājoties valsts amatpersonas amatā, vienlaikus ieņem citu amatu un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, saņemot amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, ir pienākums pirms iecelšanas, ievēlēšanas vai apstiprināšanas amatā rakstveidā iesniegt šai amatpersonai (institūcijai) lūgumu atļaut valsts amatpersonas amatu savienot ar citu amatu;

1.3. Ministru kabinets ir institūcija, kas saskaņā ar likuma 7. panta sestās daļas 2. punktu ir kompetenta izsniegt atļauju padomes locekļa amatu savienot ar citu amatu;

1.4. saskaņā ar Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma 11. panta pirmo daļu izlīdzināšanas fonda darbības pārraudzībai Ministru kabinets izveido padomi. Padomes kompetenci nosaka Ministru kabineta 2016. gada 12. janvāra noteikumi Nr. 25 "Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda padomes nolikums" (turpmāk – noteikumi Nr. 25);

1.5. saskaņā ar noteikumu Nr. 25 1. punktu padome nodrošina pašvaldību finanšu izlīdzināšanas un pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda darbības pārraudzību;

1.6. saskaņā ar noteikumu Nr. 25 6. punktu padomei ir noteikti šādi pienākumi:

1.6.1. pārraudzīt Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma izpildi;

1.6.2. pārraudzīt saskaņā ar Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma 9. panta otro daļu izdoto normatīvo aktu izpildi;

1.6.3. saskaņā ar Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma 12. panta otro daļu pieņemt lēmumu par pašvaldību savstarpējo norēķinu parādiem un septiņu darbdienu laikā nosūtīt to Valsts kasei izpildei;

1.6.4. izskatīt un apkopot valsts un pašvaldību institūciju priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likumā, kā arī ar to saistītajos normatīvajos aktos un sniegt atzinumus par tiem;

1.6.5. ja nepieciešams, izstrādāt priekšlikumus Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma un ar to saistīto normatīvo aktu piemērošanas uzlabošanai;

1.7. I. Oša pilda valsts akciju sabiedrības "Elektroniskie sakari" padomes locekļa amata pienākumus. Amata pienākumos ietilpst vidēja termiņa darbības stratēģiju apstiprināšana un sekošana līdzi valdes veiktajām darbībām, lai nodrošinātu sabiedrības darbības stratēģijas īstenošanu atbilstoši noteiktajiem uzdevumiem un termiņiem. Amata pienākumos ietilpst arī sabiedrības gada pārskatu, valdes ziņojumu un valdes priekšlikumu par peļņas izlietošanu izskatīšana, sagatavojot par tiem padomes ziņojumu un iesniedzot tos akcionāru sapulcei, kā arī priekšlikumu sniegšana akcionāram par sabiedrības darbības uzlabošanu.

2. Izvērtējot noteikumu Nr. 25 6. punktā noteiktos padomes pienākumus kopsakarā ar valsts akciju sabiedrības "Elektroniskie sakari" padomes locekļa amata pienākumiem, secināms, ka padomes locekļa amata savienošana ar valsts akciju sabiedrības "Elektroniskie sakari" padomes locekļa amatu interešu konfliktu nerada, netiks ierosināti un pieņemti lēmumi vai veiktas citas darbības, kas varētu skart I. Ošas kā valsts amatpersonas personiskās un mantiskās intereses, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai.

3. Ņemot vērā minētos apsvērumus un likuma 8.1 panta piekto daļu, atļaut I. Ošai savienot padomes locekļa amatu ar valsts akciju sabiedrības "Elektroniskie sakari" padomes locekļa amatu.

4. Atbilstoši likuma vispārīgajam regulējumam amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un valsts amatpersonas ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas atļauju savienot amatus, I. Ošai ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību amatpersonas ētikas normām, ja, pildot padomes locekļa amatu vai valsts akciju sabiedrības "Elektroniskie sakari" padomes locekļa amatu, pastāv iespēja, ka I. Oša var nonākt interešu konflikta situācijā.

5. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76. panta otro daļu, 188. panta otro daļu un 189. panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no šā rīkojuma spēkā stāšanās dienas.

Ministru prezidente E. Siliņa

Finanšu ministrs A. Ašeradens

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!