• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Salaspils novada domes 2024. gada 11. janvāra saistošie noteikumi Nr. 1/2024 "Salaspils novada pašvaldības 2024. gada budžets". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 22.01.2024., Nr. 15 https://www.vestnesis.lv/op/2024/15.13

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Salaspils novada domes saistošie noteikumi Nr. 14/2023

Lokālplānojuma (saistošie noteikumi Nr. 38/2021) nekustamā īpašuma Mēness iela 6 un pilsētas transporta infrastruktūras daļā, Salaspilī, grozījumi, teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi un grafiskā daļa

Vēl šajā numurā

22.01.2024., Nr. 15

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Salaspils novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 1/2024

Pieņemts: 11.01.2024.

OP numurs: 2024/15.13

2024/15.13
RĪKI

Salaspils novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Salaspils novada domes saistošie noteikumi Nr. 1/2024

2024. gada 11. janvārī

Salaspils novada pašvaldības 2024. gada budžets

Apstiprināts Salaspils novada domes sēdē
2024. gada 11. janvārī (prot. Nr. 1, 1. §)

Izdoti saskaņā ar Latvijas Republikas likumu
"Par pašvaldību budžetiem"

1. Apstiprināt Salaspils novada pašvaldības budžetu 2024. gadam ieņēmumos 38 805 239 eiro apmērā pamatbudžetā un finansēšanu 2 245 000 eiro apmērā saskaņā ar 1. pielikumu.

2. Apstiprināt Salaspils novada pašvaldības budžeta līdzekļu atlikumu uz 2023. gada 1. janvāri 11 511 878 eiro apmērā pamatbudžetā un ziedojumi – 8410 eiro apmērā saskaņā ar 2. pielikumu.

3. Apstiprināt Salaspils novada pašvaldības pamatbudžetu 2024. gadam izdevumos 52 562 117 eiro apmērā (tajā skaitā ieguldījums SVC pamatkapitālā 250 000 eiro apmērā) saskaņā ar 3. pielikumu.

4. Apstiprināt Salaspils novada pašvaldības budžeta 2024. gadam izdevumu sadalījumu pa programmām saskaņā ar 4. pielikumu.

5. Apstiprināt Atsevišķu tautsaimniecības pasākumu finansējumu 2024. gadā sadalījumā pa programmām saskaņā ar 5. pielikumu.

6. Apstiprināt Atsevišķu izglītības, kultūras un sporta pasākumu finansējumu 2024. gadā saskaņā ar 6. pielikumu.

7. Apstiprināt Mērķdotāciju sadalījumu Salaspils novada izglītības un kultūras iestāžu pedagogu algām un mācību materiālu iegādei 2024. gadam saskaņā ar 7. pielikumu.

8. Apstiprināt darba algas fonda sadalījumu 2024. gadam saskaņā ar 8. pielikumu.

9. Apstiprināt Salaspils novada pašvaldības iestāžu štatu sarakstu un bāzes darba algas likmes 2024. gadam saskaņā ar 9. pielikumu. Darbinieku individuālās algas tiek noteiktas saskaņā ar 25.05.2023. apstiprināto kārtību "Darbinieku mēnešalgas noteikšanas kārtība Salaspils novada pašvaldības iestādēs".

10. Apstiprināt Salaspils novada projektu finansējumu 2024. gada budžetā saskaņā ar 10. pielikumu.

11. Apstiprināt pamatlīdzekļu iegādi Salaspils novada pašvaldības iestādēs 2024. gadā saskaņā ar 11. pielikumu.

12. Apstiprināt Salaspils novada kultūras, sporta un tūrisma pasākumu finansējumu 2024.gadam saskaņā ar 12. pielikumu.

13. Apstiprināt sociālo pabalstu un palīdzības finansējumu Salaspils novada pašvaldībā 2024.gadam saskaņā ar 13. pielikumu.

14. Apstiprināt Salaspils novada pašvaldības pamatbudžeta izpildi uz 2024. gada 01.janvāri saskaņā ar 14. pielikumu.

15. Apstiprināt Autoceļu fonda izlietojuma programmu 2024. gadam un turpmākajiem gadiem saskaņā ar 15. pielikumu.

16. Apstiprināt pašvaldības parādu un galvojumu finansiālo saistību apmēru 2024. gadam un turpmākajiem gadiem saskaņā ar 16. pielikumu.

17. Apstiprināt ziedojumu budžetu 8410 eiro apmērā saskaņā ar 17. pielikumu.

Pašvaldības budžeta grozījumu veikšana

18. Dome, apstiprinot nākamā gada budžetu, nosaka konkrētus pasākumus, veicamos darbus un tiem paredzētās summas.

Papildu līdzekļu piešķiršana pašvaldības iestādei, kā arī līdzekļu piešķiršana no Rezerves fonda ir pieļaujama tikai ar Domes lēmumu par budžeta grozījumiem.

19. Ja iepirkuma procedūras rezultātā uzvarētāja piedāvātā cena pārsniedz līdz 10 % no sākotnēji budžetā apstiprinātās summas un vienlaicīgi nepieciešami papildu līdzekļi līdz 1000 eiro, izpilddirektoram ir tiesības slēgt līgumu.

Pārējos gadījumos nepieciešams Domes lēmums par iepirkuma rezultātu apstiprināšanu un budžeta grozījumiem.

20. Domes lēmumi par budžeta izlietojumu nepieciešami šādos gadījumos:

– sociālie pabalsti, kas nav iekļauti saistošajos noteikumos;

– citi saistošajos noteikumos neatrunāti izdevumi;

– izdevumi budžeta sadaļā "Neplānotie pasākumi, kurus iniciē valsts".

Grozījumu veikšana starp ekonomiskās klasifikācijas kodiem

21. Grozījumi iestāžu budžetu ietvaros starp ekonomiskās klasifikācijas kodu grupām virs 500 eiro gada laikā (Atlīdzība EKK 1000, Preces un pakalpojumi EKK 2000, Pamatkapitāla veidošana EKK 5000, Sociālie pabalsti 6000, Uzturēšanas izdevumu transferti EKK 7000) tiek veikti, pamatojoties uz Finanšu komitejas pozitīvu atzinumu un Domes lēmumu par budžeta grozījumiem.

22. Grozījumi ekonomiskās klasifikācijas kodu grupas ietvaros, kā arī grozījumi starp kodu grupām līdz 500 eiro gada laikā tiek saskaņoti ar domes priekšsēdētāju un izpilddirektoru dokumentu vadības sistēmā "Lietvaris". Grozījumi līdz 50 eiro tiek saskaņoti ar domes Ekonomistu – finanšu konsultantu.

23. Grozījumi iestāžu budžetu ietvaros ekonomiskās klasifikācijas kodu grupas Atlīdzība (EKK 1000) ietvaros tiek saskaņoti dokumentu vadības sistēmā "Lietvaris" ar izpilddirektoru. Grozījumi līdz 50 eiro, kā arī grozījumi valsts mērķdotācijas pedagogu atalgojumam ietvaros tiek saskaņoti ar domes Ekonomistu – finanšu konsultantu.

24. Grozījumi starp ekonomiskās klasifikācijas kodiem konkrēta mērķa īstenošanai piešķirtā finansējuma ietvaros tiek saskaņoti ar domes Ekonomistu – finanšu konsultantu.

25. Iestādes vadītājs sagatavo grozījumu pamatojumu – norāda grozījumu nepieciešamību, kā arī skaidro līdzekļu ietaupījumu ekonomiskās klasifikācijas kodā, no kura tiek ņemti līdzekļi.

Iestādes vadītājs ir atbildīgs par to, lai grozījumi starp ekonomiskās klasifikācijas kodiem neietekmē iestādes uzdevumu izpildi un mērķu sasniegšanu.

26. Grozījumus, kas skar biroja tehnikas izdevumus, iepriekš saskaņo ar Administrācijas Informācijas tehnoloģijas daļu.

27. Avārijas vai ārkārtas situācijas novēršanai nepieciešamie darbi tiek veikti un izdevumi apmaksāti nekavējoši, iepriekš rakstiski saskaņojot tos ar izpilddirektoru (iesniegums par EKK grozījumu veikšanu).

Ja nepieciešama papildu līdzekļu piešķiršana iestādei no Rezerves fonda vai nepieciešama līdzekļu pārvirzīšana starp ekonomiskās klasifikācijas kodu grupām par summu virs 500 eiro, iestādes vadītājs vienlaicīgi sagatavo nepieciešamos dokumentus budžeta grozījumu apstiprināšanai Domē vai iesniegumu par grozījumu veikšanu.

28. Budžetā apstiprināta pasākuma tāmi virs 1000 eiro pa atsevišķām pozīcijām apstiprina attiecīgās jomas komiteja, savukārt pasākumu tāmes, kuru kopsumma nesasniedz 1000 eiro, apstiprina attiecīgās iestādes vadītājs.

Tāmes jāiesniedz izskatīšanai un apstiprināšanai Komitejā 2 nedēļas pirms pasākuma norises. Pasākuma tāmes palielinājumu līdz 20 %, bet nepārsniedzot 200 eiro, apstiprina iestādes vadītājs. Tāmes palielinājumu virs 20 % vai virs 200 eiro apstiprina Izglītības, kultūras, sporta, jaunatnes un sabiedrības integrācijas veicināšanas komiteja. Izmaiņas to pasākumu tāmēs, kuru kopsumma nesasniedz 1000 eiro apstiprina attiecīgās iestādes vadītājs.

29. Ekonomists – finanšu konsultants veic nepieciešamos ekonomiskās klasifikācijas kodu precizējumus un līdzekļu pārvirzīšanu uz attiecīgo pašvaldības iestāžu budžetiem atbilstoši komitejas atzinumam vai domes lēmumam, ievērojot kopējo pasākumam vai darbam piešķirto finansējuma summu un komitejā apstiprināto tāmi.

30. Komunālais dienests par pašvaldības iestādēm sniegtajiem transporta pakalpojumiem veic izdevumu uzskaiti pēc apstiprinātajiem izcenojumiem. Komunālais dienests informāciju par pašvaldības iestāžu transporta izdevumiem iesniedz Ekonomistam – finanšu konsultantam 10. janvārī. Sagatavojot nākamā gada Komunālā dienesta budžetu, tam pievieno transporta izdevumu kopsavilkuma atskaiti uz 1. oktobri.

Katras iestādes vadītājs ir atbildīgs par lietderīguma principu ievērošanu un atbilstību iestādes funkcijām veicot transporta pasūtījumus.

31. Iestāžu remonta izdevumus plāno budžeta Atsevišķu tautsaimniecības pasākumu finansējuma sadaļā. Gada laikā veicamo darbu sarakstu apstiprina Ekonomiskās un teritoriālās attīstības komiteja.

Nepieciešamos ekonomiskās klasifikācijas kodu precizējumus un līdzekļu pārvirzīšanu uz attiecīgo pašvaldības budžeta sadaļu atbilstoši komitejas apstiprināto darbu sarakstam un piešķirtā finansējuma summas ietvaros veic ekonomists – finanšu konsultants pēc iepirkuma procedūras noslēgšanās.

Budžeta izpildes kontrole

32. Iestādes vadītājs ir atbildīgs par pašvaldības budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietojumu atbilstoši paredzētajam mērķim un apstiprinātajam budžetam. Ja iegādājoties budžetā plānotās preces rodas ietaupījums, to var izmantot citas budžetā plānotās preces iegādei, kurai ir izveidojies sadārdzinājums, tomēr šādas izmaiņas nedrīkst pārsniegt 15 % no attiecīgās preces kopsummas. Budžetā neplānotu preču iegāde, preču grupas pirkuma kopsummai pārsniedzot 200 eiro, kā arī budžetā apstiprināto daudzumu palielināšana ir pieļaujama tikai rakstot iesniegumu ekonomistei finanšu konsultantei un saņemot izpilddirektora saskaņojumu. Izpilddirektors iesniegumu var noraidīt, saskaņot vai virzīt izskatīšanai Finanšu komitejā.

33. Pašvaldības iestādes vadītājs ir atbildīgs, lai katra mēneša beigās iestādes budžeta izdevumu ekonomisko klasifikāciju kodu ietvaros nebūtu pārsniegts apstiprinātais budžeta plāns. Iesniegums par budžeta grozījumiem vai ekonomiskās klasifikācijas kodu precizējumiem iestādes vadītājam jāiesniedz pirms attiecīgajā kodā izveidojies iztrūkums. Veicot ikgadējo novērtējumu – trešās puses vērtējumā var iekļaut ekonomista–finanšu konsultanta atzinumu, vai iestādes vadītājs ir izveidojis sistēmu savas iestādes budžeta kontrolei.

34. Par budžeta izpildi konkrētajā budžeta tautsaimniecības sadaļā atbildīgie darbinieki norādīti 1. tabulā. Darbinieki ir atbildīgi par rēķinu vīzēšanu un pareizības pārbaudi, par oriģinālu rēķinu un attaisnojuma dokumentu (pieņemšanas-nodošanas akti, norakstīšanas akti, atskaites u.c.) savlaicīgu iesniegšanu grāmatvedībā, par priekšlikumu sniegšanu nākamā gada budžeta līdzekļu pieprasījumam, par iepirkumu summas un līguma projektu saskaņošanu atbilstoši budžetā plānotajam un nepieciešamo budžeta grozījumu savlaicīgu ierosināšanu, ja palielinājusies pasākuma /mērķa realizēšanai nepieciešamo līdzekļu summa.

35. Ja budžetā apstiprināto pamatlīdzekļu vai mazvērtīgā inventāra vietā ir vajadzība iegādāties citu pamatlīdzekli, iestādes vadītājs sagatavo nepieciešamo skaidrojumu un iesniedz Finanšu komitejā saskaņošanai. Pretējā gadījumā nākamajā gadā, ja budžeta pieprasījumā būs paredzēts iegādāties tos pašus pamatlīdzekļus, ko iepriekšējā gadā, bet to vietā bez saskaņošanas būs nopirkts cits, pieprasītais pamatlīdzeklis tiks svītrots no budžeta pieprasījuma saraksta.

36. Pašvaldības iestāžu (izņemot Pašvaldības policiju un Salaspils 1. un 2. vidusskolu) biroja tehnikas iegāde tiek veikta pēc iepriekšēja saskaņojuma ar domes Administrācijas Informācijas tehnoloģijas daļu.

1. tabula

Nr. Budžeta struktūras nosaukums Atbildīgais/budžeta izpildītājs
1 Administrācija Grāmatvedības ekonomists – finanšu konsultants
2 Deputāti Grāmatvedības ekonomists – finanšu konsultants
91 Vēlēšanu komisija Grāmatvedības ekonomists – finanšu konsultants
7 Darbs dažādās komitejās Grāmatvedības ekonomists – finanšu konsultants
03 Kredīta pamatsumma Grāmatvedības ekonomists – finanšu konsultants
3 Kredīta % atmaksa Grāmatvedības ekonomists – finanšu konsultants
42 Maks. PFIF Grāmatvedības ekonomists – finanšu konsultants
43 Rezerves Fonds Grāmatvedības ekonomists – finanšu konsultants
26 Sociālie pabalsti Sociālā dienesta vadītājs
39 Norēķini par sociālo palīdzību Sociālā dienesta vadītājs
41 Norēķini par izglītību Grāmatvedības ekonomists – finanšu konsultants
50 Bezdarbnieku nodarbinātība Grāmatvedības ekonomists – finanšu konsultants
45 Pārējā teritorijas un mājokļu apsaimniekošanas darbība Grāmatvedības ekonomists – finanšu konsultants, Tehniskās daļas vadītājs, Attīstības daļas vadītājs, Nekustamo īpašumu daļas vadītājs, Izpilddirektors
9 Reprezentācijas fonds Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs – sabiedrisko attiecību speciālists
8 Pārējā ekonomiskā darbība Grāmatvedības ekonomists – finanšu konsultants, Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs – sabiedrisko attiecību speciālists
58 Tūrisms Tūrisma organizators
20 Pārējie izglītības pasākumi Izglītības daļas vadītājs
46 Pārējie sporta un kultūras pasākumi Grāmatvedības ekonomists – finanšu konsultants, Attīstības daļas projektu vadītājs
13 Remonti izglītības iestādēs Tehniskās daļas vadītājs, Izpilddirektors, Izpilddirektora vietnieks
36 Remonti kultūras iestādēs Tehniskās daļas vadītājs, Izpilddirektors, Izpilddirektora vietnieks
52PB CL – autoceļu fonds Tehniskās daļas ceļu būvinženieris
37 (Autotransports) Ceļu, ielu uzturēšana Tehniskās daļas vadītājs, Izpilddirektors, Izpilddirektora vietnieks
31 Ielu apgaismošana Tehniskās daļas enerģētiķis
53PB Dabas resursu nodoklis Hidrotehnisko būvju inženieris, Vides speciālists
40 Notekūdeņu apsaimniekošana Hidrotehnisko būvju inženieris
44 Teritorijas attīstība Attīstība daļas vadītājs, Tehniskās daļas ainavu arhitekte
38 Atkritumu savākšana Attīstības daļas vides speciālists
6 Zivsaimniecība Attīstības daļas vides speciālists
29 Pārējā vides aizsardzība Attīstības daļas vides speciālists, Tehniskās daļas ainavu arhitekte

Salaspils novada domes priekšsēdētājs R. Anspaks

 

Salaspils novada domes priekšsēdētāja ievadziņojums par Salaspils novada domes 2024. gada budžeta projektu

Salaspilī, 2024. gada 11. janvārī

Plānojot un sagatavojot Salaspils novada pašvaldības 2024. gada budžetu (turpmāk tekstā – Budžets), kā prioritārs ir izvirzīts uzdevums nodrošināt pašvaldības finanšu stabilitāti ilgtermiņā. Saistošo noteikumu "Salaspils novada pašvaldības 2024. gada budžets" projekts izstrādāts, ievērojot likumos "Par pašvaldību budžetiem", "Pašvaldību likums", "Par budžetu un finanšu vadību", "Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums", kā arī Ministru kabineta noteikumos un citos normatīvos aktos paredzētās prasības. Budžeta ieņēmumu prognoze un ieņēmumu novirzījumi budžeta programmu finansējumam izskatīti Salaspils novada domes komitejās.

1. Salaspils novada iedzīvotāju skaits saskaņā ar oficiālajiem Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes datiem 2022. gada 1. jūlijā bija 24704, bet 2023. gada 1. jūlijā sasniedza 24864. Gada laikā iedzīvotāju skaits novadā pieaudzis par 160 iedzīvotājiem.

2. 2023. gadā Salaspils novada kopējo ieņēmumu izpilde sasniedza 104,06 %. Skaitliski lielākajā pašvaldības ieņēmumu sadaļā – iedzīvotāju ienākumu nodokļa ieņēmumos – 2023. gada ieņēmumi pārsniedza plānotos par 6,07 % sasniedzot 24,633 milj. apmēru. Ieņēmumu palielinājums skaidrojams ar visā valstī vērojamo inflāciju un darbspējīgo iedzīvotāju atalgojuma līmeņa palielināšanos. Salīdzinot ar 2022. gadu, ieņēmumi no pašvaldības iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem ir palielinājušies par gandrīz 200 tūkstošiem eiro, sasniedzot 89,42 % izpildi, kas saistīts ar iedzīvotāju aktivitāti pilnu gadu pēc Covid-19 pandēmijas. Salaspils iedzīvotāju skaits turpina pieaugt, iedzīvotāji ir aktīvi, labprāt apmeklē pašvaldības iestāžu pasākumus un izmanto iestāžu sniegtos pakalpojumus (baseins, sporta zāle), kas atstāj pozitīvu iespaidu un ļauj palielināties pašvaldības kopējiem ieņēmumiem.

3. 2023. gadā arī nekustamā īpašuma nodokļa ieņēmumi pārsnieguši plānoto gandrīz visās ieņēmumu pozīcijās – par zemi izpilde pārsniedz 16,83 %, par ēkām un būvēm – 68,99 %, par mājokļiem – 36,38 %. Joprojām ieņēmumu plānu pārsniedz arī nodokļu parādu par iepriekšējiem gadiem samaksa. Parādu maksājumi par ēkām un būvēm – 138,07 % un parādi par mājokļiem – 114,08 %. 2023. gada budžeta izpilde pa ieņēmumu pozīcijām atspoguļota budžeta 14. pielikumā.

4. Budžets sastāv no pamatbudžeta, ziedojumiem un dāvinājumiem. Autoceļu fonds un dabas resursu nodokļa ieņēmumi iekļauti pamatbudžeta daļā. No šiem ieņēmumiem arī turpmāk tiks segti konkrēti, iezīmētiem mērķiem paredzēti izdevumi.

5. Budžeta galvenā daļa ir pamatbudžets, kura lielāko ieņēmumu daļu 70 % veido iedzīvotāju ienākuma nodoklis, 4 % nekustamā īpašuma nodoklis un 18 % transferti, kurus galvenokārt veido valsts mērķdotācijas pedagogu darba samaksai. Ieņēmumi 2024. gadā tiek plānoti 38 805 239,- EUR apmērā, kā arī finansēšanas sadaļā plānoti aizņēmumi 2 245 000, – EUR apmērā, kas atspoguļots Budžeta 1. pielikumā.

6. Informācija par izdevumiem ir Budžeta 3., 4., 5., 6., 7., 8., 10., 11., 12., 13., 15. un 17. pielikumos. Izdevumu pārsniegums pār ieņēmumiem tiks segts no Finansēšanas sadaļas – budžeta līdzekļu atlikuma uz 2024. gada 1. janvāri un aizņēmumiem. Pamatbudžeta un ziedojumu atlikuma sadalījums kredītiestāžu kontos redzams Budžeta 2. pielikumā.

7. Pašvaldības iestāžu darbinieku štatu saraksts un bāzes darba algas likmes iekļautas Budžeta 9. pielikumā.

8. Lai racionāli izmantotu budžeta līdzekļus un iegādātos nepieciešamās lietas iestāžu darbības nodrošināšanai, Budžeta 11. pielikumā iekļauts pamatlīdzekļu saraksts, kuru iegādes nepieciešamība iepriekš izvērtēta.

9. Pašvaldības finansiālo saistību apmērs kārtējam saimnieciskajam gadam un turpmākajiem gadiem ir Budžeta 16. pielikumā.

10. Kopējie izdevumi 2024. gadā tiek plānoti 52 562 117,- EUR, kas sastāv no ieguldījuma Salaspils veselības centra pamatkapitālā 250 000,- EUR apmērā un pašvaldības pārējiem izdevumiem 52 312 117,- EUR apmērā.

No tiem 20 % jeb 10 591 987,- EUR paredzēti tautsaimniecības finansējumam. Tautsaimniecības sadaļā ir ietverts finansējums tādām jomām kā ekonomiskā darbība, vides aizsardzība un notekūdeņu apsaimniekošana, ceļu un ielu uzturēšana, teritoriju un atkritumu apsaimniekošana, pašvaldības teritorijas un mājokļu apsaimniekošana. Galvenie ieplānotie darbi šajā gadā ir Nometņu ielas jaunā posma būvniecības turpināšana, Meldru–Smilgu ielas apvienotā lietus ūdens kanalizācijas-drenāžas izbūves IV kārtas pabeigšana un Lietus ūdens kanalizācijas-drenāžas izbūve Sila ielā, Migļu ielas izbūves 2. kārtas pabeigšana, veloceliņa Zirņu salā izbūve un Apļa izbūve Meža un Migļu ielas krustojumā. Tāpat turpināsies arī satiksmes drošības uzlabošanas nolūkos plānotā autoceļa A6–Rīgas ielas–Maskavas ielas–Skolas ielas un Zviedru ielas transporta mezgla un autoceļa A6–Enerģētiķu ielas transporta mezglu pārbūve. Visi ieplānotie darbi atspoguļoti Budžeta 5. pielikumā.

11. 35 % jeb 18 509 528,- EUR tiks novirzīti izglītībai, t.sk., materiāltehniskās bāzes nodrošināšanai un kapitāliem remontiem izglītības iestādēs, no kuriem joprojām liela izdevumu daļa saistīta ar jaunās pirmsskolas izglītības iestādes celtniecības pabeigšanu.

Pašvaldība papildu valsts sniegtajam finansējumam veic piemaksas profesionālās ievirzes mākslas, mūzikas un sporta skolas pedagogu likmēm, tādā veidā veicinot mūsu mūzikas, mākslas un sporta pedagogu atalgojuma konkurētspēju, salīdzinot ar citām Pierīgas pašvaldībām. Piemaksu kopējais apmērs plānots 74 717,- EUR apmērā.

2024. gadā pašvaldība 1. vidusskolai un Salaspils pamatskolai ir piešķīrusi papildu līdzekļus pedagogu motivācijas fonda palielināšanai kopumā 100 665,- EUR. 2023. gadā šie līdzekļi bija paredzēti 98 190,- EUR apmērā.

2024. gadā pieaugs finansējums pašvaldības pirmsskolas pedagogu atalgojumam. Bērnudārza pedagogiem Salaspilī tiks nodrošināta pamatalgas likme 1550,- EUR (bruto), kas par 200,- EUR pārsniedz likmi, kas tika apstiprināta uz 2023. gada 1. janvāri.

12. Kultūras (t.sk. sporta) nozarei tiks atvēlēti 17 % no visiem līdzekļiem jeb 9 062 117,- EUR. Būtiskais palielinājums skaidrojams ar būvdarbu turpināšanu pie k/n Enerģētiķis atjaunošanas.

13. Sociālai palīdzībai – 12 % jeb 6 105 793 EUR. Iemesls izdevumu palielinājumam skaidrojams gan ar minimālā atalgojuma celšanu, pēc kura līmeņa tiek aprēķināta daļa pabalstu, gan ar pakalpojumiem, kuri sniedz cilvēkam, kuram ir ierobežotas spējas sevi aprūpēt, nepieciešamo atbalstu, lai spētu dzīvot mājās un ģimeniskā vidē, gan arī pakalpojumu sadārdzināšanos Sociālās aprūpes centros.

14. Sabiedriskajai kārtībai (Pašvaldības policija, Bāriņtiesa) paredzēti 3 % jeb 1 354 790,- EUR.

15. Izpildvarai, kurā tiek ietverti arī pašvaldības budžeta parāda darījumi 260 575,- EUR apmērā un izdevumi neparedzētiem gadījumiem 239 965,- EUR atvēlēti 11 % jeb kopā 5 674 866,- EUR. Būtisks palielinājums šajā sadaļā skaidrojams gan ar atalgojuma celšanu pašvaldības darbiniekiem, gan aizņēmumu procentu likmju kāpumu, gan Salaspils novada pašvaldības maksājumiem Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondā 1 183 800,- EUR apmērā

Salaspils novada domes priekšsēdētājs R. Anspaks

 

1. pielikums

2. pielikums

3. pielikums

4. pielikums

5. pielikums

6. pielikums

7. pielikums

8. pielikums

9. pielikums

10. pielikums

11. pielikums

12. pielikums

13. pielikums

14. pielikums

15. pielikums

16. pielikums

17. pielikums

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!