• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2024. gada 23. janvāra rīkojums Nr. 61 "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 6. jūlija rīkojumā Nr. 422 "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.2.1.i. investīcijas "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Nacionālā digitālo pakalpojumu koplietošanas centrālā platforma klientcentrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem sabiedrībai (Latvija.lv)" pases, centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānu apstiprināšanu"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 25.01.2024., Nr. 18 https://www.vestnesis.lv/op/2024/18.9

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 62

Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"

Vēl šajā numurā

25.01.2024., Nr. 18

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 61

Pieņemts: 23.01.2024.

OP numurs: 2024/18.9

2024/18.9
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 13 Pēdējās nedēļas laikā 19 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr. 61

Rīgā 2024. gada 23. janvārī (prot. Nr. 3 18. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 6. jūlija rīkojumā Nr. 422 "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.2.1.i. investīcijas "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Nacionālā digitālo pakalpojumu koplietošanas centrālā platforma klientcentrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem sabiedrībai (Latvija.lv)" pases, centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānu apstiprināšanu"

Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 6. jūlija rīkojumā Nr. 422 "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.2.1.i. investīcijas "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Nacionālā digitālo pakalpojumu koplietošanas centrālā platforma klientcentrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem sabiedrībai (Latvija.lv)" pases, centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānu apstiprināšanu" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 132. nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:

"1. Apstiprināt Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.2.1.i. investīcijas "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" (turpmāk – investīcija 2.1.2.1.i.) projekta "Nacionālā digitālo pakalpojumu koplietošanas centrālā platforma klientcentrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem sabiedrībai (Latvija.lv)" (turpmāk – projekts) pasi (1. pielikums), kā arī trīs centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānus –  "Personas datu pārlūkošanas pakalpojums" (2. pielikums), "E-pakalpojumu ietvara platformas kā pakalpojuma nodrošināšana" (3. pielikums) un "Vienreizes principa tehniskās sistēmas platforma kā pakalpojums iestādēm" (4. pielikums)."

2. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).

3. Papildināt ar 4. pielikumu (2. pielikums).

Ministru prezidente E. Siliņa

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministre I. Bērziņa

 

1. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 23. janvāra
rīkojumam Nr. 61

"1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 6. jūlija
rīkojumam Nr. 422

Projekta pase

Investīcijas 2.1.2.1.i projekta Nacionālā digitālo pakalpojumu koplietošanas centrālā platforma klientcentrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem sabiedrībai (Latvija.lv) pase
  (numurs)   (projekta nosaukums)  

1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu

1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija) Valsts reģionālās attīstības aģentūra (turpmāk – VRAA)
1.2. Projekta īstenošanas partneri Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM)

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk – LIAA)

2. Saistīto projektu programma

2.1. Programmas nosaukums Valsts pakalpojumu platformu attīstības programma
2.2. Saistība ar citiem projektiem Projekta īstenotājam nodrošināt šī projekta darbību salāgošanu ar:

1) VRAA īstenotas Datu pārvaldības attīstības programmas 2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Vienotā datu koplietošanas platforma publiskā sektora un tautsaimniecības datu koplietošanai nacionāli un Eiropas datu telpas ietvaros, t. sk. ieviešot risinājumus datu depersonalizācijai, kā arī personas pārvaldītai un kontrolētai datu koplietošanai" ietvaros veicamajām aktivitātēm, kur paredzēts veikt Datu izplatīšanas un pārvaldības platformas (turpmāk – DAGR) attīstīšanu un valsts reģistru pieslēgumu apjoma palielināšanu, savukārt šajā projektā paredzēts izmantot DAGR pieejamos valsts reģistra datus portālā Latvija.lv un e-pakalpojumu sniegšanas vidē;

2) VARAM īstenotu Pašvaldību koplietošanas platformu programmas 2.1.1.1.i. investīcijas projektu "Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana".

Turpināt projektos iesāktās aktivitātes un nodrošināt mērķtiecīgu ilgtermiņa Digitālo pakalpojumu koplietošanas platformas (iepriekš – Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma) attīstīšanu, lai attīstītu portāla Latvija.lv, e-pakalpojumu sniegšanas vidi un saistītās koplietošanas komponentes, kas izstrādātas un pilnveidotas projektos:

a) Nr. 2.2.1.1/16/I/001 "Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma" – izstrādāts Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platformas projektējums projekta "Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma" ietvarā, savukārt šajā projektā tiks izmantota platforma un turpināta tās attīstīšana;

b) Nr. 2.2.1.1/17/I/015 "Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma" – projekta ietvaros veikta Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platformas izstrāde un ieviešana, kas ietver pakalpojuma kataloga modernizēšanu, e-pakalpojumu izpildes vides modernizēšanu un integrēšanu ar portālu Latvija.lv, koplietošanas risinājuma e-formas izstrādi (iestāžu veidlapu digitalizācijai), valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru pakalpojumu vadības risinājuma pilnveidi (datu apmaiņai ar publisko pakalpojumu katalogu) un portāla Latvija.lv jaunā dizaina prototipa izstrādi, savukārt šajā projektā tiks izmantota platforma un turpināta tās attīstīšana;

c) Nr. 2.2.1.1/17/I/009 "Vienotā datu telpa" – projekta ietvaros ieviesta IKT infrastruktūras platforma, kas nodrošina VARAM resora iestādēm infrastruktūras resursus jau esošām, kā arī nākotnes informācijas sistēmām, savukārt šajā projektā paredzēts turpināt izmantot platformas resursus;

d) Nr. 2.2.1.1/21/I/002 "Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas un latvija.lv atvēršana komersantiem un valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru attīstība" – projekta ietvaros tiek attīstīts portāls Latvija.lv, ieviešot portālā jauno dizainu, uzlabojot pieejamību no mobilajām iekārtām, modernizējot uz atvērtā koda risinājumu, konteinerizāciju un mikroservisu izmantošanu, savukārt šajā projektā tiks izmantots portāls un turpināta tā attīstīšana;

e) Nr. 3DP/3.2.2.1.1/08/IPIA/IUMEPLS/017 "E-pakalpojumi un to infrastruktūras attīstība (EPAK)" – projekta ietvarā attīstīta e-pakalpojumu prezentācijas vide valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.lv, ieviešot vienotu e-pakalpojumu attēlojumu, izveidojot sadaļu "Tavi maksājumi", pilnveidojot publisko pakalpojumu meklētāju, ieviešot personalizācijas parametru attēlošanu, savukārt šajā projektā tiks izmantoti norādītie risinājumi un turpināta to attīstīšana;

f) Nr. 3DP/3.2.2.1.1/08/IPIA/IUMEPLS/005 "Pašvaldību funkciju atbalsta sistēmas izveides 1. kārta (PFAS1)" – projekta ietvarā izveidots lietotāju reģistrs darbam ar savietotāju un pašvaldību sistēmām PFAS AUTH autorizācijas moduļa ietvaros, savukārt šajā projektā tiks izmantots risinājums un, ja nepieciešams, turpināta tā attīstīšana;

g) Nr. 3DP/3.2.2.1.1/09/IPIA/IUMEPLS/009 "Pašvaldību funkciju atbalsta sistēmas 2. kārta (PFAS2)" – izveidots pakalpojumu katalogs, izstrādāta programmatūra, kas nodrošina pakalpojumu kataloga cenrāža integrāciju ar maksājumu moduli, un izstrādāta vienota vide informācijas pieprasījumiem par pakalpojumiem, kas saistīti ar uzņēmējdarbības veikšanu, savukārt šajā projektā tiks izmantoti nosauktie risinājumi un, ja nepieciešams, turpināta to attīstīšana.

Šis projekts nerada dubultā finansējuma risku un šī projekta ietvaros netiks īstenotas darbības un aktivitātes, kas tikušas vai tiek īstenotas no citu projektu finansējuma

3. Projekta mērķis un galvenie ieguvumi

3.1. Projekta mērķis un galvenais saturs Projekta virsmērķis ir attīstīt pakalpojumu koplietošanas platformas lietojamību un funkcionalitāti, uzlabot pakalpojumu izstrādes un sniegšanas vidi pakalpojumu pārziņiem un veicināt valsts pārvaldes pakalpojumu pieejamību pārrobežu digitālajā vidē.

Projekta mērķis ir nodrošināt lietotāju vajadzībām pielāgotu un modernu portālu Latvija.lv kā vienotu pieejas punktu valsts pārvaldē sniegtiem pakalpojumiem, ieviešot mākslīgā intelekta risinājumu, profilētu informāciju un proaktīvus pakalpojumus, attīstot personas datu pārlūkošanas pakalpojumu ar plašāku tajā pieejamo valsts datu apjomu un lietotājiem pielāgotu funkcionalitāti, izveidot pašapkalpošanās pakalpojumu izstrādes un sniegšanas vidi valsts pārvaldes iestādēm un to pakalpojumu lietotņu izstrādātājiem un integrēt digitālo pakalpojumu koplietošanas platformu ar vienreizes tehnisko sistēmu pārrobežu procedūru un datu apliecinājumu apmaiņu Eiropas Savienībā.

Projekta mērķa sasniegšanai tiks īstenotas šādas darbības:

1) projekta vadība, kuras ietvaros tiks nodrošināta projekta darbību plānošana un pārvaldība, projekta administratīvo dokumentu sagatavošana un uzglabāšana, projekta publicitātes obligāto pasākumu īstenošana u. c.;

2) mākslīgā intelekta risinājuma izstrāde un integrēšana portālā Latvija.lv profilētas informācijas un proaktīvu pakalpojumu piedāvāšanai, meklētāja inteliģences pilnveidošanai un profilēta lietotāja moduļa izveidei, kā arī Valsts vienotā reģistra1 un lietotāju pārvaldības pilnveide, kuras ietvarā tiks realizētas šādas aktivitātes:

a) mašīnmācīšanās moduļa izstrāde un sadarbspējas izveide ar Valsts vienoto reģistru, lai spētu noteikt lietotāju vajadzības un piedāvāt atbilstošu informāciju un pakalpojumus;

b) profilēta lietotāja moduļa izveide, lai spētu lietotāju identificēt pēc dažādām pazīmēm;

c) profilētas informācijas piedāvāšana mākslīgā intelekta risinājuma lietotājiem, radot iespējas saņemt specifiski viņam (vai viņa mērķgrupai) domātas informācijas ieteikumus;

d) proaktīvu pakalpojumu piedāvāšana mākslīgā intelekta risinājuma lietotājiem, radot iespējas saņemt specifiski viņam (vai viņa mērķgrupai) domātu pakalpojumu ieteikumus;

e) meklētāja pilnveidošana, attīstot meklētāja inteliģenci un tajā izmantotos algoritmus, kā arī izveidojot sinonīmu vārdnīcas un nodrošinot meklētāja rezultātu kārtošanu pēc ranga atbilstoši iepriekšējo lietotāju pieredzei mašīnbalstītā veidā, kas nodrošinās uz lietotāja vajadzībām orientētu rezultātu attēlošanu;

f) darbības ietvarā izstrādājamo risinājumu izmitināšana valsts federētā mākonī;

g) mākslīgā intelekta risinājuma integrācijas iespēju nodrošināšana citos portālos;

h) valsts pārvaldes koplietošanas risinājumu lietotāju pārvaldības pilnveidošana, nodrošinot iespēju pārvaldīt lietotāju piekļuvi koplietošanas risinājumiem, tai skaitā Valsts vienotajam reģistram, Valsts vienotajai pieteikumu vadības sistēmai un portāliem;

i) Valsts vienotā reģistra funkcionalitātes pilnveidošana, nodrošinot atbalstu pakalpojumu pārvaldībai, resursu uzskaitei un pieteikumu vadības sistēmas funkcionalitātei.

Darbība tiks īstenota sadarbībā ar LIAA un VARAM;

3) personas datu pārlūkošanas pakalpojuma pilnveide, palielinot lietotāja datu pieejamību no valsts reģistriem un integrēšanu ar mākslīgā intelekta risinājuma funkcionalitāti, kuras ietvaros tiks īstenotas šādas aktivitātes:

a) portāla Latvija.lv darba vietas lietotāja personas datu pārlūkošanas pakalpojuma attīstība (tai skaitā ieviešot konfigurēšanas funkcionalitāti) un valsts reģistru plašākas lietotāju datu pieejamības veicināšana, tai skaitā sadarbspējas nodrošināšana ar datu agregatora risinājumu (turpmāk – DAGR);

b) integrācijas nodrošināšana ar mašīnmācīšanās moduli proaktīvu e-pakalpojumu, saistītu pakalpojumu (tai skaitā pakalpojumu izpildes uzsākšana) un profilētas informācijas eksponēšanai e-panelī;

4) e-pakalpojumu izstrādes un publicēšanas pašapkalpošanās vides (platformas) izveide un integrācija pakalpojumu izpildes platformā, kuras ietvaros tiks īstenotas šādas aktivitātes:

a) e-pakalpojumu pašapkalpošanās intuitīvas grafiskās saskarnes izstrādāšana, kas nodrošina iespēju e-pakalpojuma turētājam un tā pakalpojuma izstrādātājam autonomi pārvaldīt, izstrādāt, piegādāt un publicēt e-pakalpojumu portālā Latvija.lv un citos pakalpojumu portālos, tādējādi vienkāršojot jauno e-pakalpojumu ieviešanas un esošo e-pakalpojumu attīstības procesu;

b) e-pakalpojumu ietvara būtiska funkcionalitātes papildināšana atbilstoši to izmantotāju vajadzībām un prasībām;

c) kartes/atrašanās vietas noteikšanas funkcionalitātes ieviešana e-pakalpojumu ietvarā;

d) e-pakalpojumu auditpierakstu pārvaldības vides izveide e-pakalpojumu darbības uzraudzībai, kā arī pieejamības, incidentu un kļūdu analīzei;

  e) e-formu2 veidošanas risinājuma integrēšana e-pakalpojumu izstrādes un publicēšanas pašapkalpošanās platformā;

5) pakalpojumu izpildes vides platformas integrācija ar Vienotās digitālās vārtejas regulas piemērošanai nepieciešamo vienreizes principa tehnisko sistēmu, kuras ietvaros tiks nodrošināta tehniska sistēma automatizētai pārrobežu procedūru un datu apliecinājumu apmaiņai starp pakalpojumu sniedzēju iestādēm dažādās Eiropas Savienības dalībvalstīs, t. sk. darbības ietvarā izstrādājamo risinājumu izmitināšana valsts federētā mākonī.

Darbība tiks īstenota sadarbībā ar VARAM

3.2. Projekta pamatojums (aktualitāte/ nepieciešamība/ risināmā problēma) Digitālo pakalpojumu koplietošanas platformu veido būtiski valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumi, kam nepieciešama mērķtiecīga un ilgtspējīga attīstība, lai nodrošinātu mūsdienu lietotāju prasībām un vajadzībām piemērotu valsts pārvaldes pakalpojumu portālu un e-pakalpojumu sniegšanas vidi no privātpersonu un valsts pārvaldes iestāžu lietojuma skatu punkta. Nepieciešamību attīstībai pamato lietotāju vajadzības, informācijas sistēmu attīstības tendences, valsts pārvaldes noteikti politikas mērķi, prioritātes un normatīvie akti, tai skaitā:

- Ministru kabineta (turpmāk – MK) 07.07.2021. rīkojums Nr. 490 "Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.‒2027. gadam";

- MK 04.02.2020. rīkojums Nr. 39 "Par pakalpojumu vides pilnveides plānu 2020.–2023. gadam";

- "Latvija.lv pilnveides arhitektūras apraksta dokuments" (nodevums atbilstoši VARAM 11.12.2020. darba uzdevumam Nr. IL-IKT/65/2020 "Datu izplatīšanas un pārvaldības platformas (DAGR), Mērķa finansējuma izlietojuma pārvaldības platformas (MAP), portāla Latvija.lv izstrādei nepieciešamo tehnisko specifikāciju izveide, izstrādes iepirkumu atbalsts un autoruzraudzības pakalpojumi" (saskaņā ar Vispārīgo vienošanos Nr. VRAA/2017/09/AK/CI-110PKP_1 "Par standarta programmatūras pakalpojumu sniegšanu Elektronisko iepirkumu sistēmas dalībniekiem"));

- Eiropas Parlamenta un Padomes 02.10.2018. regula (ES) 2018/1724, ar ko izveido vienotu digitālo vārteju, lai sniegtu piekļuvi informācijai, procedūrām un palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, un ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1024/2012;

- Eiropas Komisijas 05.08.2022. Īstenošanas regula (ES) 2022/1463, ar ko nosaka tehniskās un darbības specifikācijas tehniskajai sistēmai apliecinājumu automatizētai pārrobežu apmaiņai un vienreizējas iesniegšanas principa piemērošanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2018/1724;

- Valsts pārvaldes iekārtas likums.

Projekta ietvaros tiks risinātas vairākas problēmas un īstenoti politikas attīstības mērķi un prioritātes, kas aktuāli portāla Latvija.lv un e-pakalpojuma sniegšanas vides pilnveidošanai.

1. Šobrīd portāla saturs un e-pakalpojumu piedāvājums nav veidots tā, lai ļautu konkrētam lietotājam ātri un viegli saņemt tieši to pakalpojumu vai informāciju, kas viņam nepieciešama. Turklāt meklētājs ir vājš palīgs, jo atgriež lielu apjomu dažādu ierakstu, kas nav saistīti ar meklēto. Biznesa analīzes ietvaros ir secināts, ka nepieciešams uzlabot Latvija.lv lietojamību, izstrādājot un ieviešot portāla un ar tā lietošanu saistītajos risinājumos mākslīgo intelektu, kas ļautu izmantot konkrētā lietotāja datus lietotāja profilā un valsts reģistros par viņa un citu lietotāju veiktajām darbībām portālā, lai piedāvātu lietotājam pielāgotu e-pakalpojumu vai informāciju, t. sk. proaktīvus e-pakalpojumus, kā arī uzlabotu meklētāja funkcionalitāti un algoritmus3.

2. Valsts reģistros tiek uzkrāts plašs datu apjoms par privātpersonām, kas izmantojams komunikācijā un sadarbībā ar valsts pārvaldi, tomēr reti šie dati ir ērti pieejami attiecīgajai privātpersonai. Tāpēc portāla Latvija.lv lietotāja darbavietā projekta "Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas un latvija.lv atvēršana komersantiem un valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru attīstība" ietvaros tiek ieviests personas datu pārlūkošanas pakalpojums. Vienlaikus ar VARAM virzītiem grozījumiem Valsts pārvaldes iekārtas likumā tiks leģitimizēts pakalpojums, kā arī tiks izdoti Ministru kabineta noteikumi, kuros izteiktas prasības attiecībā uz pakalpojumā obligāti attēlojamiem datiem. Lai nodrošinātu efektīvu šī pakalpojuma pielietojumu, nepieciešams nodrošināt valsts reģistru datu padošanu uz to, kā arī pakalpojuma integrēšanu ar mākslīgā intelekta moduli, lai valsts reģistra datus var izmantot pielāgotu pakalpojumu un informācijas sniegšanai. Šī projekta ietvarā paredzēts paplašināt valsts reģistru un to datu apjomu, kas būs pieejams personas datu pārlūkošanas pakalpojumā.

3. E-pakalpojumu izstrāde un ieviešana portālā Latvija.lv ir liels slogs e-pakalpojuma turētājam un VRAA kā portāla un e-pakalpojuma ietvara pārzinim. Veicot biznesa procesa analīzi4, secināts, ka e-pakalpojuma turētājam, uzsākot e-pakalpojuma ietvara izmantošanu, nepieciešamas padziļinātas apmācības un jāapgūst e-pakalpojuma ietvars, turklāt bieži netiek ņemta vērā e-pakalpojuma uzturēšana, kas īstenojama pēc tā ieviešanas ekspluatācijā. Ir arī identificēti vairāki soļi portāla pārziņa un e-pakalpojuma turētāja pusē, kuros ir jāveic manuālas saskaņošanas darbības. Rezultātā e-pakalpojuma turētājiem, aktīvi ieviešot savus e-pakalpojumus, to pārvaldībai nepieciešamais laiks un administratīvais resurss var nesamērīgi palielināties. Tas savukārt var radīt problēmu, ka, pagarinoties e-pakalpojumu publicēšanas, saskaņošanas un izstrādes laikam, radīsies barjera, kas apgrūtinās izmantot Latvija.lv un e-pakalpojuma ietvara iespējas. Šīs problēmas risināšanai nepieciešams izstrādāt un ieviest e-pakalpojumu izstrādes un publicēšanas pašapkalpošanās vidi (platformu), kas nodrošinās iespēju e-pakalpojuma turētājam autonomi pārvaldīt, izstrādāt, piegādāt un publicēt e-pakalpojumu lietotnes, tai skaitā e-formas, tādējādi vienkāršojot jaunu e-pakalpojumu ieviešanas procesu.

4. Lai veicinātu Eiropas Savienības valstu pilsoņu un uzņēmumu mobilitāti, atvieglojot tiešsaistes piekļuvi informācijai un administratīvajām procedūrām, kā arī palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, kas ES pilsoņiem un uzņēmumiem ir nepieciešami, lai produktīvi darbotos, atrodoties citā ES valstī, Latvijā mērķtiecīgi tiek ieviestas Eiropas Parlamenta un Padomes 02.10.2018. Regulas (ES) 2018/1724, ar ko izveido vienotu digitālo vārteju, lai sniegtu piekļuvi informācijai, procedūrām un palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, un ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1024/20125 (turpmāk – regula) prasības. Šobrīd nav ieviesta vienreizes principa tehniskā sistēma vienreizes principa piemērošanai regulas 2. pielikumā norādītajām procedūrām6. Sistēma nodrošinās automātisku dokumentu un cita veida apliecinājumu apmaiņu starp valstīm pēc lietotāja atļaujas saņemšanas.

Investīcijas projekta īstenošana veicinās Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna apstiprināto rādītāju sasniegšanu

       
3.3. Projekta ieguvumi7 Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs8 Vērtība Sasniegšanas laiks (gads)
3.3.1. Portāla Latvija.lv lietotāji vērtē, ka portāla lietošana ir ērta un tie, lietojot portālu, ir apmierināti Latvija.lv lietotāju ikgadējā apmierinātības aptauja

Rādītāja vērtība 2021. gadā: 43 % (dati https://www.vraa.gov.lv/lv/media/6874/download?attachment 9. slaidā)

65 2026
3.3.2. Palielināts valsts reģistru un to datu apjoms, kas pieejams personas datu pārlūkošanas pakalpojumā Reģistru skaits, no kuriem dati ir pieejami personas datu pārlūkošanas pakalpojumā

Rādītāja vērtība 2022. gadā – 0

6 2026
3.3.3. Uzlabota pakalpojumu sniegšanas vide iestādēm Jauno un pilnveidoto e-pakalpojumu īpatsvars (%), kas publicēti portālā Latvija.lv no pašapkalpošanās platformas

Rādītāja vērtība 2022. gadā – 0

75 2026
3.3.4. Īstenota valsts procedūru un pierādījumu (evidence) pieejamība pārrobežu lietotājiem, kā arī dalībvalstu procedūru un pierādījumu pieejamība Latvijai Centralizēti vienreizes tehniskās sistēmas platformai pieslēgto Latvijas pierādījumu (evidence) īpatsvars (%) no regulas tvēruma

Rādītāja vērtība 2022. gadā – 0

80 2026
3.3.5. Regulai atbilstoša digitālo pakalpojumu koplietošanas platforma Pielāgota digitālo pakalpojumu koplietošanas platforma atbilstoši regulas prasībām

Rādītāja vērtība 2022. gadā – 0

1 2026

4. Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem

4.1. Atveseļošanas fonda plāna finansējums (kopā) 4.2. Plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā segšana,9 un avansa apmērs, ja plānots to pieprasīt10
8 064 000 EUR PVN – 1 354 752,00 EUR (tiks pieprasīts no valsts budžeta līdzekļiem) Avanss – 0,00 (netiks pieprasīts)

Piezīme. Īstenojot projektu, netiks pārsniegts kopējais projektam piešķirtais Atveseļošanas fonda plāna finansējums 8 064 000 euro.

Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums Izmaksu apmērs (indikatīvi) Maksimālais apmērs11 Darbības iznākums
4.3. Projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas 1 550 000 ,00 EUR 1 612 800,00 EUR Realizēts projekts
4.4. IKT risinājumu izstrādes, attīstīšanas, ieviešanas un uzturēšanas izmaksas, t. sk. auditēšanas izmaksas 6 514 000EUR 7 000 000,00 EUR Izstrādāts un ieviests IKT risinājumu komplekts

Piezīme. Izmaksu maksimālais apmērs iespējams tikai gadījumā, ja citā projekta izmaksu pozīcijā būs izmaksu samazinājums un netiks pārsniegts projektā paredzētais kopējais finansējums.

5. Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā

5.1. Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi

Skaits IKT risinājuma nosaukums Īss apraksts12 Valsts mākonī

(jā/nē)

IKT risinājumu attīstības saskaņošanas termiņš13 (gads, ceturksnis) Ieviešanas termiņš (gads, ceturksnis) Risinājuma lietotāji (skaits)
1 5.1.1. Nacionālā digitālo pakalpojumu koplietošanas centrālā platforma klient­centrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem sabiedrībai (Latvija.lv) Portāls Latvija.lv ir tīmekļvietne, kas vienuviet nodrošina valsts pārvaldes pakalpojumu un ar tiem saistītās informācijas pieejamību privātpersonām un valsts pārvaldei, piekļuvi e-pakalpojumiem un elektronisko saziņu starp privātpersonām un valsts pārvaldi. Portāls ir paaugstinātas drošības valsts informācijas sistēma, un tās pārzinis ir VRAA.

Portāls ir cieši integrēts ar e-pakalpojumu ietvaru, kurš projektā tiks attīstīts kā pašapkalpošanās platforma, kas ietvers e-pakalpojumu izstrādei nepieciešamās vadlīnijas, bibliotēkas un piemērus, kas nodrošina pakalpojumu izstrādi uz elastīgākas tehnoloģiskās bāzes, izmantojot Kubernetes orķestrācijas platformu un dokerizācijas principus, kā arī VRAA koplietošanas komponenšu izmantošanu e-pakalpojumu darbināšanai portālā Latvija.lv. Projektā plānots būtiski pilnveidot ietvara tehnisko bāzi, iespējas programmētājiem un radīt pašapkalpošanās vidi.

Portāls Latvija.lv projektā tiks pilnveidots ar jaunu saistīto platformu – vienreizes principa tehnisko sistēmu, kas ir jauns IKT risinājums, kuram jānodrošina centralizēta Latvijas kā ES dalībvalsts datu apmaiņa ar Eiropas komisijas ‘once-only’ tehnisko sistēmu atbilstoši regulas prasībām

2023. gada 1. cet. 2026. gada 2. cet. Plānotie portāla Latvija.lv lietotāji – visas Latvijas un ES fiziskās un juridiskās personas

(statistika par lietošanas gadījumiem 2021. gadā – 7552288 privātpersonas un 52735 juridiskās personas).

Plānotie e-pakalpojumu ietvara lietotāji – 27 valsts pārvaldes iestādes.

Plānotie vienreizes tehniskās sistēmas lietotāji – visas valsts pārvaldes iestādes un pašvaldības, kuras ir regulas tvērumā, kā arī Eiropas Komisijas ‘once-only’ tehniskajā sistēmā

5.2. Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi

Skaits Pakalpojums (pakalpojumu grupa) Koplietošanas pakalpojumu lietotāji (institūcijas) Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu14 Ieviešanas termiņš (gads, ceturksnis)
3 5.2.1. Personas datu pārlūkošanas pakalpojums Visas valsts pārvaldes iestādes un pašvaldības, kas to izmantos datu publicēšanai Tiek iesniegts vienlaikus ar projekta pasi Minimālā funkcionalitāte 2023. gada 4. cet., projektā tiks pilnveidots visa projekta īstenošanas laikā
5.2.2. E-pakalpojumu ietvara platformas kā pakalpojuma nodrošināšana Visas valsts pārvaldes iestādes un pašvaldības, kuras izvieto e-pakalpojumu lietotnes portālā Latvija.lv Tiek iesniegts vienlaikus ar projekta pasi Tiek nodrošināts jau šobrīd, projektā tiks pilnveidots
5.2.3. Vienreizes principa tehniskās sistēmas platforma kā pakalpojums iestādēm Visas valsts pārvaldes iestādes un pašvaldības, uz kurām attiecināms Vārtejas regulas 14. panta 1. punkts un kuras izmantos automatizētu apliecinājumu apmaiņu starp kompetentajām iestādēm dažādās dalībvalstīs Tiek iesniegts vienlaikus ar grozījumu MK rīkojumā Nr. 422 Tiks izstrādāta līdz 2026. gada 1. ceturksnim

5.3. Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas

Skaits

Saturu raksturojošs nosaukums

Piekļuves nodrošināšanas termiņš (gads, ceturksnis)

     

6. Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte15

Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāti veidos šādas projekta organizatoriskās struktūras:

1. Projekta uzraudzības padome – projekta uzraudzības struktūra, kas tiek izveidota uz projekta īstenošanas laiku, lai nodrošinātu projekta mērķa sasniegšanu. Projekta uzraudzības padome ir atbildīga par projekta rezultātiem, tā uzrauga projekta aktivitāšu īstenošanu un projekta rezultātu atbilstību galalietotāju un sadarbības partneru vajadzībām, kā arī apstiprina ārēju faktoru ietekmē radušos izmaiņu nepieciešamību projektā. Projekta uzraudzības padomes sastāvā tiks iekļauti finansējuma saņēmēja vadības, projekta sadarbības partneru, nozares ministrijas, programmas padomes vadītāja (ja attiecināms) un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības organizācijas pārstāvji. Projekta uzraudzības padome tiks izveidota pēc projekta īstenošanas līguma noslēgšanas atbilstoši MK 14.07.2022. noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 22. punktam.

2. Projekta vadības grupa – projekta vadības struktūra, kas tiek izveidota uz projekta īstenošanas laiku noteiktu projekta aktivitāšu rezultātu sasniegšanai. Tā ir atbildīga par projekta darbību īstenošanu, dod uzdevumus projekta vadītājam un projekta komandai, lemj par nepieciešamajām izmaiņām projekta darbību īstenošanā, atbild par projektu rezultātu sasniegšanu projekta uzraudzības padomei, kā arī sniedz tai priekšlikumus. Projekta vadības grupas sastāvā tiks iekļauta finansējuma saņēmēja vadība un atbildīgo struktūrvienību vadītāji, projekta vadītājs, sadarbības partneru pārstāvji, var tikt pieaicināti projekta komandas pārstāvji un projektā iesaistīto trešo pušu pārstāvji (piemēram, komersantu pārstāvji, eksperti u. c. pārstāvji). Projektā var tikt veidotas vairākas projekta vadības grupas dalījumā pa loģiskiem projekta apgabaliem (piemēram, projekta darbībām vai izstrādājamiem risinājumiem). Projekta vadības grupa tiek veidota ar VRAA direktora rīkojumu.

3. Projekta vadītājs – projekta vadības personāls, kas atbildīgs par projekta īstenošanu saskaņā ar projekta iesniegumu un projekta īstenošanu reglamentējošajiem iekšējiem un ārējiem normatīviem aktiem. Projekta vadītājs ar rīkojumu un/vai vienošanos tiks norīkots no VRAA projekta vadītāju vidus vai nolīgts jauns darbinieks uz projekta īstenošanas laiku (viena līdz divas amata vieta uz pilnu slodzi). Projekta vadītāja darba uzdevumi un pienākumi tiks noteikti amata aprakstā.

4. Projekta komanda projekta īstenošanas organizatoriskā struktūra projekta darbību īstenošanai un ieviešanai. Projektā var tikt veidotas vairākas projekta komandas dalījumā pa loģiskiem projekta apgabaliem. Projekta komandu veido:

a. projekta darba grupa – VRAA un sadarbības partneru deleģētie pārstāvji, kas uz rīkojuma pamata piesaistīti projektam. Projekta darba grupa ir atbildīga par konkrētu darbu izpildi saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu un projekta vadības grupas noteiktajiem uzdevumiem. Projekta darba grupas sastāvā ir projekta īstenošanas personāls – 6–8 VRAA un viens VARAM kā sadarbības partnera darbinieks vai ierēdnis, no kuriem daļa tiks norīkota no esošo darbinieku vidus, bet daļa – nolīgstot jaunus darbiniekus un izveidojot papildu amata vietas uz projekta īstenošanas laiku, par to slēdzot darba līgumu. Projekta īstenošanas personāls strādās uz pilno slodzi aptverot vismaz šādu specializāciju – produkta portfeļa vadītāji, sistēmu un biznesa procesu analītiķi, DevOps vadītājs, informācijas sistēmu uzturētāji. Šis projekta īstenošanas personāls tiks nodarbināts, pamatojoties uz darba līgumu, vienošanos un/vai rīkojumu, un tā pienākumi tiks noteikti amata aprakstā. Projekta darba grupu atkarībā no projekta specifikas vada projekta vadītājs vai norīkots atbildīgais speciālists. Projektā var tikt veidotas vairākas projekta darba grupas dalījumā pa loģiskiem projekta apgabaliem (piemēram, projekta darbībām vai izstrādājamiem risinājumiem);

b. ārējie izstrādātāji – ja nepieciešams, piesaistīti informācijas sistēmu un risinājumu izstrādes un ieviešanas, kā arī pilnveides pakalpojumu sniedzēji, kas projekta īstenošanā darbojas uz līgumu pamata;

c. pieaicinātie eksperti – piesaistīti pēc nepieciešamības, nosakot to pienākumus rīkojumā vai līgumā, ja tie ir trešās puses pārstāvji.

Projekta organizācija tiks izveidota, VRAA parakstot vienošanos par projekta īstenošanu.

Citas projekta īstenošanā un uzraudzībā iesaistītās puses

- Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas pārvaldības organizācija – Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas uzraudzību nodrošinošā institūcija – VARAM –, ar ko slēdzama vienošanās par projekta īstenošanu, kad finanšu saņēmējs ir tiešās pārvaldes iestāde, kas atbilst VRAA.

- Nozares ministrija – Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas uzraudzību nodrošinošā institūcija – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija –, ar ko slēdzama vienošanās par projekta īstenošanu, kad finanšu saņēmējs ir tiešās pārvaldes iestāde, kas atbilst VRAA.

- Sadarbības partneri – projekta ietvaros kā sadarbības partneri tiks iesaistīti VARAM un LIAA. Informācija par projekta sadarbības partneriem un tā plānotajām projekta darbībām un izmaksām tiks iesniegta līdz ar projekta iesniegumu. Ar projekta sadarbības partneri tiks slēgts sadarbības līgums. Sadarbības partnerim VARAM paredzēts no projekta budžeta piešķirt finansējumu projekta īstenošanas personāla apmaksai – 1 amata vieta uz pilnu slodzi visu projekta īstenošanas laiku.

- Programmas padome – Valsts pakalpojumu platformu attīstības programmas padome, kuru izveido VARAM.

Projekta īstenošanas laikā tiks ievērota VARAM kā nozares ministrijas izstrādāta iekšējās kontroles sistēma, tai skaitā finanšu pārvaldības iekšējās kontroles sistēma, un tiks nodrošinātas vismaz šādas kontroles darbības:

- interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas nepieļaušana projekta ietvaros;

- dubultfinansējuma nepieļaušana projekta ietvaros un sasaistē ar pārrobežu un daudzvalstu projektiem, kur attiecināms;

- komercdarbības atbalsta nepieļaušana projekta ietvaros

7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu

Projekts ir vērsts uz portāla Latvija.lv un e-pakalpojumu sniegšanas vides attīstīšanu, pašapkalpošanās pakalpojumu izstrādes un sniegšanas platformas izstrādi un valsts pārvaldes procesu pieejamības veicināšanu pārrobežu digitālajā vidē. Īstenojot to, radīsies būtiski sociālekonomiskie ieguvumi gan projekta īstenotājam, gan valsts iestādēm, gan plašākai sabiedrībai.
Sociālekonomiskais ieguvums Ekvivalents naudas izteiksmē (euro) Aprēķins
Klientu apkalpošanai patērēto iestāžu resursu samazinājums, pieaugot elektroniski saņemto pakalpojumu īpatsvaram, uzlabojot portālu Latvija.lv un e-pakalpojumu sniegšanas vidi 3 165 658 Uzsākto pakalpojumu skaits gadā – 8 222 489 (dati par 2021. gadu).

Laika patēriņš klienta apkalpošanai klātienē un pa pastu – 0,5 stundas.

Valdības sektorā strādājošā vidējās darbinieka stundas izmaksas – 7 euro/stundā (ieskaitot darba devēja soc. nod. 24,09 %).

Ietaupījums attiecībā uz laiku vienam e-pakalpojumam:

0,5 x 7 = 3,5 euro

E-pakalpojumu izmantošanas gadījumu skaita lineārs pieaugums 10 gados no 0,2 % līdz 2 % gadā, kopā 11 %.

8 222 489 x 0,2% x 3,5 = 57 557 euro/gadā

8 222 489 x 11% x 3,5 = 3 165 658 euro /10 gados

Sabiedrības laika un citu resursu patēriņa samazinājums, pieaugot saņemto elektronizēto pakalpojumu īpatsvaram, uzlabojot portālā Latvija.lv un e-pakalpojumu sniegšanas vidi 14 742 923 Uzsākto pakalpojumu skaits gadā – 8 222 489 (dati par 2021. gadu).

Ietaupītais laiks klātienes pakalpojuma saņemšanai (salīdzinot ar e-pakalpojuma izmantošanas laiku) ceļā uz KAC – 2 stundas.

Vidējās darbinieka stundas izmaksas valstī – 7 euro/stundā (ieskaitot darba devēja soc. nod. 24,09 %), ceļa izmaksas – 2,30 euro.

Viena klātienes apmeklējuma izmaksas:

2 x 7 + 2,30 = 16,30 euro

E-pakalpojumu izmantošanas gadījumu skaita lineārs pieaugums 10 gados no 0,2 % līdz 2 % gadā, kopā 11 %.

8 222 489 x 0,2 % x 16,30 = 268 053 euro/gadā

8 222 489 x 11 % x 16,30 = 14 742 923 euro/10 gados

Iestāžu patērēto resursu ietaupījums, publiskojot valsts reģistru datus personas datu pārlūkošanas pakalpojumā un neizstrādājot atsevišķu e-pakalpojumu šo datu publiskošanai 725 000 Pieņemot, ka viena vienkārša e-pakalpojuma izstrādes izmaksas ir 50 000 euro, ikgadējās uzturēšanas un pilnveidojumu izmaksas ir līdz 25 % no faktiskajām e-pakalpojuma izstrādes izmaksām jeb 12 500 euro, uzturēšanas maksa tiek veikta, sākot ar nākamo gadu pēc izstrādes. Uz projekta noslēgšanas brīdi personas datu pārlūkošanas pakalpojumā tiks publiskoti 6 valsts reģistru dati, bet katru nākamo gadu vēl papildus 2 valsts reģistru dati, tad 10 gadu periodā tiks publiskoti 12 reģistru dati.

Ietaupījums, kas rodas, ja 12 reģistru dati nav jāpublisko atsevišķu e-pakalpojumu veidā:

50 000 x 12 = 600 000 euro

Ietaupījums, kas rodas, jo nav jāapmaksā e-pakalpojumu uzturēšana, pieņemot, ka 10 gadu pārskata perioda piektajā gadā būtu 6 šādi e-pakalpojumi, bet katru nākamo gadu vēl 2, tad kopā pārskata periodā uzturēšana būtu jānodrošina 10 šādiem e-pakalpojumiem:

12 5000 x 10 = 125 000 euro

Kopējais ietaupījums 10 gadu periodā ir

600 000 + 125 000 = 725 000 euro

E-pakalpojumu pārziņu un VRAA e-pakalpojumu izstrādei, publicēšanai un uzturēšanai patērēto resursu samazinājums, ieviešot e-pakalpojumu izstrādes un publicēšanas pašapkalpošanās vidi, kas ļaus e-pakalpojumu pārziņiem ātrāk un vienkāršāk izstrādāt, publiskot un uzturēt jaunus un jau esošus e-pakalpojumus 1 138 120 1. Attiecībā uz e-pakalpojuma izstrādi un pilnveidošanu:

- jauna e-pakalpojuma izstrāde un esoša e-pakalpojuma pilnveidošana vidēji aizņem aptuveni 6 mēnešus;

- e-pakalpojumu pārzinis sadarbībai ar VRAA tā izstrādei un publicēšanai šajā periodā piesaista 1 speciālistu aptuveni 2 stundas dienā (mēnesī vidēji 21 darba diena);

- VRAA sadarbībai ar e-pakalpojumu pārzini tā izstrādei un publicēšanai šajā periodā piesaista 1 speciālistu aptuveni 2 stundas dienā;

- vidējās darbinieka stundas izmaksas valstī 7 euro/stundā (ieskaitot darba devēja sociālo nodokli 24,09 %).

Viena e-pakalpojuma izstrādei vai pilnveidošanai tiek tērēti e-pakalpojuma pārziņa un VRAA resursi šādā apjomā:

6 x 2 x (21 x 2 x 7) = 3 528 euro

Pieņemot, ka gadā tiek publiskoti vidēji 7 jauni un pilnveidoti e-pakalpojumi, tad katru gadu šo resursu patēriņam varētu ietaupīt:

3 528 x 7 = 24 696 euro

10 gadu periodā ietaupījums ir:

24 696 x 10 = 246 960 euro

2. Attiecībā uz e-pakalpojumu uzturēšanu:

- Portālā Latvija.lv ir pieejami 122 e-pakalpojumi (dati par 2021. gadu);

- vidēji nedēļā viens e-pakalpojuma pārziņa darbinieks tērē 1 stundu sadarbībai ar VRAA e-pakalpojuma uzturēšanas jautājumos (gadā 52 nedēļas);

- vidēji nedēļā viens VRAA darbinieks tērē 1 stundu sadarbībai ar e-pakalpojuma pārziņiem e-pakalpojuma uzturēšanas jautājumos;

- vidējās darbinieka stundas izmaksas valstī ir 7 euro/stundā (ieskaitot darba devēja soc. nod. 24,09 %).

E-pakalpojumu uzturēšanai gadā tiek tērēti e-pakalpojuma pārziņa un VRAA resursi šādā apjomā, ko varētu ietaupīt:

122 x 2 x (1 x 52 x 7) = 88 816 euro

10 gadu periodā ietaupījums ir:

88 816 x 10 = 888 160 euro

Kopējais ietaupījums 10 gadu periodā ir:

249 960 + 888 160 = 1 138 120 euro

Kopā: 19 771 701  

Paredzēts, ka pēc projekta pilnīgas ieviešanas projekta pārskata periodā sociālekonomiskie ieguvumi sasniegs aptuveni 18,83 milj. euro (diskontētā vērtība) ar ekonomisko neto pašreizējo vērtību 5,67 milj. euro apmērā. Indikatīvais projekta ieguvumu un izmaksu attiecības koeficients ir 1,8, ekonomiskā ienesīguma norma – 15,18 %, kas liecina par augstu projekta pievienoto vērtību.

Projekta īstenošanas rezultātā radīsies ietaupījums valsts pārvaldes un pašvaldību iestādēm, kas sniedz pakalpojumus fiziskām un juridiskām personām, bet projekta īstenotājam kā koplietošanas platformu un pakalpojumu nodrošinātājam ietaupījumi nav paredzēti. Valsts pārvaldes iestāžu darbinieku darba laika ietaupījumu paredzēts izmantot, lai uzlabotu pakalpojumu sniedzošo iestāžu darbinieku ar darba pienākumiem saistītos procesus. Līdz ar to projekta rezultātā nav paredzēts samazināt darba vietas valsts pārvaldē – plānots pēc iespējas saglabāt esošās darba vietas pakalpojumus sniedzošajās iestādēs. Savukārt projekta īstenotājam radīsies papildu pienākumi saistībā ar projekta rezultātu ekspluatēšanas un uzturēšanas nodrošināšanu un būs nepieciešami papildu personāla resursi pēc projekta īstenošanas.

8. Cita būtiska informācija

Projekts ir atkarīgs no VRAA īstenotā projekta Datu pārvaldības attīstības programmas 2.1.3.1. investīcijas "Vienotās datu koplietošanas platformas attīstība, vides nozares un sociālo pakalpojumu datu pieejamības un koplietošanas nodrošināšana, kā arī priekšnosacījumu radīšana inovatīviem mobilitātes pakalpojumiem, nodrošinot tīkla kvalitātes digitālo kartējumu" ietvaros, jo personas datu pārlūkošanas pakalpojumā pieejamo datu apjoms un dažādība ir tieši atkarīga no norādītajā projektā DAGR pieslēgtajiem datu devējiem, kā rezultātā var tikt ietekmēta spēja sasniegt projekta "3.3.2. Palielināts valsts reģistru un to datu apjoms, kas pieejams personas datu pārlūkošanas pakalpojumā" ieguvumā paredzēto vērtību.

VRAA nodrošina, ka investīcijas projekta ietvaros komercdarbības atbalsts nav plānots/netiks sniegts. Investīcijas projekta līdzekļi tiks ieguldīti tikai VRAA vai projekta sadarbības partneru pārziņā un turējumā esošu informācijas sistēmu tehnoloģiskās modernizācijas īstenošanā, veicot pasūtījumus, lai sasniegtu investīcijas projekta mērķus, nodrošinot digitālo pakalpojumu nepārtrauktību, ātrdarbību, drošību, augstu pieejamības un lietojamības līmeni lietotājiem, kā arī tehnoloģiski un ekonomiski efektīvāku to administrēšanu un uzturēšanu. Investīcijas projekta ietvaros modernizētie tehnoloģiskie risinājumi nebūs tiešā veidā pieejami komersantiem un investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanti nevarēs gūt labumu / priekšrocības attiecībā pret citiem Eiropas Savienības komersantiem. Vienlaikus VRAA kā finansējuma saņēmējam sniegtais atbalsts projekta sadarbības partneriem nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas veikšanai. Sadarbības partneri projekta ietvaros iegādātās vērtības un izveidoto programmatūru izmantos tikai un vienīgi projektā paredzētajiem mērķiem, ar izveidotajām vērtībām netiks veikta saimnieciskā darbība

Lietotie saīsinājumi:

IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.

VARAM – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija."


1 Valsts vienotais reģistrs ir rīku kopums, kas tiek izstrādāts projekta Nr. 2.2.1.1/21/I/001 "Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR)" ietvaros kā Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas (VIRSIS) attīstības otrā kārta. Valsts vienotais reģistrs ir paredzēts datu uzkrāšanai par valsts informācijas sistēmām un to darbībai nepieciešamiem IKT resursiem un pakalpojumiem, kā arī datu uzkrāšanai par publiskās pārvaldes pakalpojumiem, dzīves situācijām un vajadzībām.

2 E-formas ir risinājums, kas nodrošina iestādēm veikt veidlapu (pakalpojumu pieteikumu formu) digitalizēšanu ar iespēju veikt strukturētu datu ievadi un nosūtīšanu valsts iestādēm. E-formu risinājums tiks attīstīts projektā "Vienotā saziņas platforma, dokumentu krātuve un dokumentu pārvaldības platformu integrācija"

3 "Latvija.lv pilnveides arhitektūras apraksta dokuments" (nodevums atbilstoši VARAM 11.12.2020. Darba uzdevumam Nr. IL-IKT/65/2020 "Datu izplatīšanas un pārvaldības platformas (DAGR), Mērķa finansējuma izlietojuma pārvaldības platformas (MAP), portāla latvija.lv izstrādei nepieciešamo tehnisko specifikāciju izveide, izstrādes iepirkumu atbalsts un autoruzraudzības pakalpojumi" (saskaņā ar Vispārīgo vienošanos Nr. VRAA/2017/09/AK/CI-110PKP_1 "Par standarta programmatūras pakalpojumu sniegšanu Elektronisko iepirkumu sistēmas dalībniekiem")) 2.6. sadaļa.

4 "Latvija.lv pilnveides arhitektūras apraksta dokuments" (nodevums atbilstoši VARAM 11.12.2020. Darba uzdevumam Nr. IL-IKT/65/2020 "Datu izplatīšanas un pārvaldības platformas (DAGR), Mērķa finansējuma izlietojuma pārvaldības platformas (MAP), portāla Latvija.lv izstrādei nepieciešamo tehnisko specifikāciju izveide, izstrādes iepirkumu atbalsts un autoruzraudzības pakalpojumi" (saskaņā ar Vispārīgo vienošanos Nr. VRAA/2017/09/AK/CI-110PKP_1)) 2.6. sadaļa.

5 Regula, ar ko izveido vienotu digitālo vārteju, lai sniegtu piekļuvi informācijai, procedūrām un palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, un ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1024/2012 – https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX:32018R1724

6 Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas informatīvais ziņojums "Par Vienotās digitālās vārtejas regulas prasību ieviešanu" sadaļa 3.2.

7 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi – ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1. mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5. punktā.

8 Piemēram, ja ieguvums ir personāla administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to izmanto, vērtība, piemēram, 10000 un sasniegšanas laiks – 2026. gads.

9 PVN netiek attiecināts uz projektu īstenotājiem, kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar Finanšu ministriju.

10 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas. Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju.

11 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto pozīciju nav attiecināmi, tad norāda "n/a".

12 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta 2021. gada 31. augusta noteikumu Nr. 597 "Valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtība" (tai skaitā IKT būvvaldes kārtība) 2. pielikuma "Valsts informācijas sistēmas attīstības aktivitātes apraksts" 6.1. apakšpunktā.

13 Tai skaitā IKT būvvaldes kārtībā jau saņemtā VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks saņemts.

14 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns tiek vienlaikus iesniegts ar Ministru kabineta rīkojumu par projekta atlases kārtu, par to pievieno norādi.

15 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem. 

 

2. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 23. janvāra
rīkojumam Nr. 61

"4. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 6. jūlija
rīkojumam Nr. 422

Centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plans "Vienreizes principa tehniskās sistēmas platforma kā pakalpojums iestādēm"

1. Centralizētā funkcija vai koplietošanas pakalpojums (turpmāk – pakalpojums)

Norāda pakalpojuma saturu atspoguļojošu nosaukumu un īsu satura aprakstu, kas obligāti ietver pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas galvenos nosacījumus
Pakalpojuma mērķis, pamatojoties uz Vārtejas regulu un tās ietvaros ieviešamo OOTS sistēmu atbilstoši OOTS regulai, ir nodrošināt tehnisku sistēmu apliecinājumu apmaiņai, kas apvieno Vārtejas regulā un no tās izrietošajos tehniskajos dokumentos noteiktās prasības un metodes, ieviešot Vienreizes principa tehniskās sistēmas platformu.

Pakalpojuma apraksts un tā saņemšanas nosacījumi tiks publicēti Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā kā koplietošanas pakalpojums.

Pakalpojums būs pieejams visai valsts pārvaldei, uz kuru tiks attiecināts Vārtejas regulas 14. panta 1. punkts, lai Latvijā nodrošinātu OOTS regulas ieviešanu un tās prasību izpildi, kā arī Latvijā izveidotu tehniskā atbalsta kontaktpunktu tīklu sadarbībai ar ES dalībvalstu iedzīvotājiem un iestādēm

2. Pakalpojuma sniedzējs

Institūcijas – centralizētās funkcijas nodrošinātājas vai pakalpojuma sniedzējas nosaukums
Pakalpojuma sniedzējs ir VRAA

3. Pakalpojuma rādītāji (pakalpojuma līmeņa vienošanās līmeņi (SLA))

Norāda pakalpojuma kvalitātes, apjoma un līmeņa rādītāju īsus aprakstus un plānotās vērtības
Pakalpojuma specifikācijas, rādītāji, līmeņi un lietotāju atbalsta nodrošināšana tiks definēti pakalpojumu nodrošinošā IKT risinājuma attīstības plānošanas un risinājuma saskaņošanas laikā, kā arī precizēti projekta īstenošanas laikā.

Plānots sasniegt OOTS regulas 27. panta 1. punktā minētos rādītājus (24/7 režīmā nodrošināt pakalpojuma pieejamības rādītāju – vismaz 98 %, izņemot plānotos uzturēšanas darbus)

4. Pakalpojuma saņēmēju loks

Raksturo pakalpojuma saņēmēju loku, pakalpojuma izvēršanas gadījumā nodalot esošo, projekta rezultātā plānoto (obligāti) un turpmākas attīstības perspektīvu
Pakalpojuma saņēmēji būs visas valsts pārvaldes iestādes un pašvaldības, kuras ir Vārtejas regulas 14. panta 1. punkta tvērumā, kā arī OOTS sistēma un ar tās starpniecību attiecīgi visas ES dalībvalstis. Pakalpojuma izmantošanas veicināšana būs kopīgs VARAM un VRAA organizēts darbs, jo VARAM koordinē Vārtejas regulas ieviešanu Latvijā, savukārt VRAA nodrošina regulas 14. panta prasību tehnisko īstenošanu un pakalpojuma vienotu pieejamību visām Vārtejas regulas 14. panta 1. punkta tvērumā esošajām iestādēm

5. Pakalpojuma sniegšanu nodrošinošais IKT risinājums

Norāda IKT risinājumu (risinājumus), kas pēc būtības nodrošina pakalpojumu sniegšanu un kuru darbināšana/uzturēšana veido būtisku daļu no pakalpojumu sniegšanas izmaksām (mazāk nozīmīgus atbalsta risinājumus nenorāda)
Tiks izstrādāts jauns risinājums – Vienreizes principa tehniskās sistēmas platforma, kurā apliecinājumu (angl. – evidence) iegūšanai tiks izmantoti datu devēju sistēmās vai Datu izplatīšanas un pārvaldības platformā (DAGR) izmitinātie dati. Vārtejas regula ievieš globālu vīziju par sistēmas uzbūvi, un platformas arhitektūru sadala centralizēti ES un decentralizēti katrai dalībvalstij, kas kopumā veidos Vienreizes principa (angl. – Once Only Principle) tehniskās sistēmas tīklu. Vārtejas regula paredz Eiropas sniegto koplietošanas komponenšu izmantošanu, esoša eIDAS mezgla izmantošanu, kā arī eDelivery starpniekmezgla izmantošanu starpvalsts datu apmaiņas nodrošināšanai standartizētā veidā. Tā kā Vienreizes principa tehniskās sistēmas platforma projektā tiek īstenota kā jauns IKT risinājums, precīzs risinājuma tvērums tiks noskaidrots analīzes posmā.

Vienreizes principa tehniskās sistēmas platformas Latvijas daļu plānots izmitināt valsts federētajā mākonī

6. Pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas stratēģija

Norāda esošo un plānoto (projekta īstenošanas laikā) tiesisko regulējumu.

Izskaidro pakalpojumu ieviešanas un saņēmēju loka izvēršanas stratēģiju, ja tā nav balstīta uz tiesiskā regulējuma noteiktu obligātu centralizētās funkcijas vai pakalpojuma izmantošanu

Saskaņā ar Valsts informācijas sistēmu likumu plānots izstrādāt normatīvo regulējumu Vienreizes principa tehniskās sistēmas platformai un atbildības sadalījumam starp Vārtejas regulas 14. panta 1. punkta tvērumā esošajām iestādēm, kam jābūt izstrādātam un apstiprinātam līdz projekta īstenošanas beigām.

Vārtejas regulas 14. panta 1. punkts noteic, ka, lai būtu iespējama apliecinājumu apmaiņa šīs regulas II pielikumā uzskaitīto tiešsaistes procedūru un Direktīvās 2005/36/EK, 2006/123/EK, 2014/24/ES un 2014/25/ES noteikto procedūru vajadzībām, Komisija sadarbībā ar dalībvalstīm izveido tehnisku sistēmu automatizētai apliecinājumu apmaiņai starp kompetentajām iestādēm dažādās dalībvalstīs (tehniskā sistēma). OOTS regulas 2. pants nosaka OOTS struktūru un pakalpojumu klāstu.

Lai veicinātu pakalpojuma izmantošanu, VRAA kā pakalpojuma sniedzējs plāno organizēt informatīvus seminārus, prezentācijas, diskusijas un apmācības, kā arī iespēju robežās, ja nepieciešams, piesaistīt plašsaziņas informācijas līdzekļus un izmantot sociālo tīklu platformas. Plānots veikt monitoringu par pakalpojuma izmantošanas veicināšanas pasākumu efektivitāti

7. Pakalpojuma finansēšanas pieeja1

Norāda, vai pakalpojuma sniegšanas finansēšanā ir plānots iesaistīt arī pakalpojumu saņēmējus, piemēram, pārdalot no pakalpojumu saņēmējiem vai ar tiešiem maksājumiem saņemot daļu no pakalpojuma sniegšanai nepieciešamā finansējuma, vai arī pakalpojums tiks finansēts no valsts budžeta pakalpojuma sniedzēja izdevumu programmas.

Īpaši norāda (un aizpilda 8. punktu), ja pakalpojumu sniegšanu nevarēs nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem

Pakalpojuma izveide tiks finansēta no projekta līdzekļiem.

Projektam noslēdzoties 2026. gadā, tiks pieprasīti uzturēšanas līdzekļi normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, iekļaujot detalizētus izmaksu aprēķinus. Šo uzturēšanas līdzekļu apmērs ir saskaņots un iekļauts MK 2023. gada 6. jūlija rīkojuma Nr. 4222 5. un 6. punktā noteiktajā apjomā

8. Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un izmaksas3

Pamato papildu izmaksas, ņemot vērā ieguvumus. Konkrēti norāda plānotos ieguvumus un ietaupījumus, kas var ietvert arī pārvaldes darbinieku skaita samazinājumu, norādot ietaupījumu sadalījumu pa institūcijām vai resoriem. Ja papildu izmaksas ir saskaņotas, pieņemot saistīto tiesisko regulējumu, tad atsaucas ar atbilstošām saitēm uz pamatojošajiem pierādījumiem.

Pamatojumam no izmaksu viedokļa norāda nepieciešamo papildu finansējumu mēnesī, sadalot to pa būtiskām izmaksu pozīcijām un pamatojot katru no tām

Pakalpojuma sniegšanas nodrošināšanai pēc projekta beigām (sākot ar 2026. gada jūniju) ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums uzturēšanai, t. sk. cilvēkresursiem. Valsts budžeta finansējums ir pieprasīts un apstiprināts ar MK 2023. gada 6. jūlija rīkojumu Nr. 422.

Atbilstoši MK 2023. gada 6. jūlija rīkojuma Nr. 422 anotācijā sniegtajai informācijai pakalpojuma uzturēšanai pēc projekta īstenošanas tiks pieprasīti šādi līdzekļi:

1) indikatīvi ārpakalpojumu piesaistei (infrastruktūras, auditu un programmatūras uzturētāja pakalpojumi u. c.) – ik gadu 90 750,00 EUR ar PVN (2026. gadā 52 938,00 EUR ar PVN), mēnesī 7 562,50 EUR ar PVN;

2) indikatīvi pakalpojuma sniedzējam nepieciešamajām piecām amata vietām – ik gadu 302 544,25 EUR (2026. gadā 201 367,17 EUR), mēnesī 25 212,02 EUR.

Piezīme. MK 2023. gada 6. jūlija rīkojuma Nr. 422 5. punktā projekta rezultātu uzturēšanai paredzēti kopā 574 750 EUR, no kā 90 750 EUR ir šī pakalpojuma uzturēšanai, un 6. punktā norādītas astoņas amata vietas, no kurām piecas paredzētas šī pakalpojuma uzturēšanai.

Finansējums nepieciešams, jo Vārtejas regulas un OOTS regulas ieviešana ir jauna horizontāla valsts pārvaldes funkcija Latvijā, kā rezultātā tiks ieviesta pilnīgi jauna valsts informācijas sistēma – Vienreizes principa tehniskās sistēmas platforma. Plānotais ieguvums ir valsts procedūru un apliecinājumu pieejamība pārrobežu lietotājiem, kā arī dalībvalstu procedūru un apliecinājumu pieejamība Latvijai atbilstoši Vārtejas regulas prasībām. Pakalpojuma ietvaros VRAA centralizēti Vienreizes principa tehniskās sistēmas platformai pieslēgs un pārvaldīs Latvijas apliecinājumus Vārtejas regulas tvērumā. Pēc platformas ieviešanas būs nepieciešams nodrošināt 27 Eiropas dalībvalsts reģistros pieejamo apliecinājumu pieejamību, līdz 626 dažādu iestāžu un institūciju pakalpojumu sadarbspēju, integrāciju un uzturēšanu ar Eiropas koplietošanas komponentēm, vairāk nekā 10 sistēmas mezglu uzturēšanu, platformas ietvaros izplatāmo apliecinājumu dzīvescikla pārvaldību, sadarbību un 24/7 atbalsta nodrošināšanu Latvijas iestādēm, Eiropas Komisijai un 27 Eiropas dalībvalstīm.

Vārtejas regulas un OOTS regulas neieviešanas vai nepilnīgas ieviešanas (piemēram, pēcprojekta periodā nespējot nodrošināt jaunās sistēmas pilnvērtīgu darbību atbilstoši Vārtejas regulas prasībām) rezultātā Latvijai var tikt piemērota pārkāpuma procedūra un noteiktas soda sankcijas.

Lietotie saīsinājumi:

1. ES – Eiropas Savienība.

2. OOTS – Eiropas Komisijas Vienreizes principa tehniskā sistēma.

3. OOTS regula – Eiropas Komisijas Īstenošanas 2022. gada 5. augusta regula 2022/1463, ar ko nosaka tehniskās un darbības specifikācijas tehniskajai sistēmai apliecinājumu automatizētai pārrobežu apmaiņai un vienreizējas iesniegšanas principa piemērošanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2018/1724.

4. MK – Ministru kabinets.

5. Projekts – ES Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.2.1.i. "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekts Nr. 2.1.2.1.i.0/1/23/I/VARAM/005 "Nacionālā digitālo pakalpojumu koplietošanas centrālā platforma klientcentrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem sabiedrībai (Latvija.lv)".

6. SLA – (angl. – Service Level Agreement) pakalpojuma līmeņa vienošanās.

7. Vārtejas regula – Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 2. oktobra Regula (ES) 2018/1724, ar ko izveido vienotu digitālo vārteju, lai sniegtu piekļuvi informācijai, procedūrām un palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, un ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1024/2012.

8. VARAM – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.

9. VRAA – Valsts reģionālās attīstības aģentūra."


1 Saskaņā ar informatīvo ziņojumu "Par valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija sēdē (prot. Nr. 30 29. §)) definētajām centralizēto funkciju un IKT koplietošanas pakalpojumu finansēšanas pieejām.

2 Ministru kabineta rīkojuma Nr. 422 "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.2.1.i. investīcijas "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Nacionālā digitālo pakalpojumu koplietošanas centrālā platforma klientcentrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem sabiedrībai (Latvija.lv)".

3 Aizpilda, ja 7. punktā norādītā izvēlētā finansēšanas pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem un ir nepieciešama finansējuma pārdale no pakalpojuma izmantotājiem (citām valsts budžeta iestādēm) vai ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, kas tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!