Rēzeknes novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Rēzeknes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 21
Rēzeknē 2024. gada 1. februārī
Par Rēzeknes novada pašvaldības budžetu 2024. gadam
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu, 48. pantu
un likumu "Par pašvaldību budžetiem"
1. Saistošie noteikumi nosaka Rēzeknes novada pašvaldības 2024. gada pamatbudžeta ieņēmumu, izdevumu, saistību apmēru saimnieciskajā un turpmākajos gados, kā arī budžeta izpildītāju pienākumus un atbildību.
2. Apstiprināt Rēzeknes novada pašvaldības pamatbudžetu 2024. gadam šādā apmērā (1. pielikums):
2.1. kārtējā gada ieņēmumi – 46 323 587 euro;
2.2. kārtējā gada izdevumi – 58 548 258 euro;
2.3. naudas līdzekļu atlikums uz gada sākumu – 12 292 573 euro;
2.4. saņemtie aizņēmumi – 1 591 656 euro;
2.5. saņemto aizņēmumu atmaksa – 1 609 558 euro;
2.6. līdzdalība komersantu pašu kapitālā – 50 000 euro;
3. Apstiprināt Rēzeknes novada pašvaldības saistību apmēru saimnieciskajam 2024. gadam šādā apmērā – 2 186 854 euro (2. pielikums).
4. Rēzeknes novada dome lemj par grozījumiem Rēzeknes novada pašvaldības 2024. gada budžeta ieņēmumu, izdevumu un finansēšanas apmērā.
5. Rēzeknes novada dome ir tiesīga neparedzētiem gadījumiem no pašvaldības budžeta rezerves fonda ar lēmumu piešķirt finanšu līdzekļus rezerves fonda ietvaros.
6. Rēzeknes novada pašvaldība un tās pakļautībā esošās pārvaldes un iestādes 2024. gadā nodrošina pašvaldības aizņēmumu pamatsummas atmaksu un kredītu procentu un apkalpošanas maksas samaksu, saskaņā ar noslēgtajiem aizņēmumu līgumiem un budžetā šim mērķim plānotajiem līdzekļiem.
7. Budžeta izpildītāji ir atbildīgi par to, lai piešķirto līdzekļu ietvaros nodrošinātu efektīvu un racionālu pašvaldības budžeta līdzekļu izlietojumu un, lai izdevumi pēc naudas plūsmas nepārsniedz attiecīgajam mērķim tāmē plānotos pašvaldības budžeta izdevumus.
8. Budžeta izpildītājiem tekošā gada laikā, vajadzības gadījumā, atļaut veikt izmaiņas apstiprinātajās budžeta iestāžu tāmēs izdevumu ekonomiskās klasifikācijas ietvaros, nemainot kopējo tāmes izdevumu summu, kā arī nodrošināt budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietojumu, atbilstoši paredzētajiem mērķiem. Rēzeknes novada pašvaldības administrācijas budžeta tāmes apstiprina pašvaldības izpilddirektors, pagastu apvienību budžeta tāmes saskaņojot ar iestāžu vadītājiem apstiprina pagastu apvienības vadītājs, Rēzeknes novada pašvaldības iestāžu budžeta tāmes apstiprina iestādes vadītājs.
9. Saistošie noteikumi par pašvaldības budžeta apstiprināšanu un budžeta grozījumiem stājas spēkā nākamajā dienā pēc to parakstīšanas. Noteikumiem jābūt brīvi pieejamiem pašvaldības domes ēkā un pagastu pārvaldēs, tie publicējami pašvaldības mājaslapā internetā.
Rēzeknes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs M. Švarcs
Paskaidrojuma raksts un domes priekšsēdētāja ziņojums
Rēzeknes novada pašvaldības 2024. gada 1. februāra saistošajiem
noteikumiem Nr. 21 "Par Rēzeknes novada pašvaldības budžetu 2024. gadam"
Rēzeknes novadā ir 28 pagasti un Viļānu pilsēta un kopējā novada platība ir 2809,12 km2. Tā lielākā daļa atrodas Latgales augstienē, tās ziemeļu un ziemeļrietumu nogāzē. Rēzeknes novads atrodas netālu no Latvijas valsts un arī visas Eiropas Savienības austrumu robežas ar Krieviju un Baltkrieviju, kas paver plašas potenciālās sadarbības iespējas visās jomās. Novada teritoriju šķērso starptautiskas nozīmes automaģistrāles Rīga–Maskava, Sanktpēterburga–Varšava, kā arī starptautiskas nozīmes dzelzceļa maģistrāles šajos pašos virzienos, kas novada teritorijai piešķir ērta tranzīta koridora statusu.
Gleznainā daba, kultūrvēsturiskie un dabas objekti ir labs priekšnoteikums tūrisma attīstībai. Novada tūrisma uzņēmumi ne tikai piedāvā atpūsties pie ūdeņiem, bet arī iepazīt kultūrvēsturiskās bagātības, apmeklēt svētkus un nobaudīt īpatnējo Latgales kulināro mantojumu, izjust latgaliešu valodas un viesmīlības īpašo burvību.
Rēzeknes novads ir viens no bagātākajiem novadiem Latvijā ar kultūras pieminekļiem. Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā ir iekļauti 264 Rēzeknes novadā esošie kultūras pieminekļi.
Rēzeknes novads var lepoties arī ar nemateriālām kultūras vērtībām – mākslinieciskās pašdarbības kolektīviem, tautas daiļamata meistariem, talantīgām un neordinārām personībām.
Lielākie rūpniecības uzņēmumi ir RSEZ SIA "Verems" Vērēmu pagastā, RSEZ SIA "LEAX Rēzekne" Ozolaines pagastā. Lauksaimniecības sfērā aktīvi darbojas SIA "Sprūževa M" Griškānu pagastā, AS "Viļānu selekcijas un izmēģinājumu stacija" (augkopība un lopkopība, elektroenerģijas ražošana un elektroenerģijas tirdzniecība, izveidota Viļānu biogāzes koģenerācijas stacija), AS "Lopkopības izmēģinājumu stacija Latgale" (augkopība un lopkopība, piena lopkopība, dārzeņkopība, dārzkopība, lauksaimnieciskie pakalpojumi, medniecība, mežsaimniecība, kokmateriālu sagatavošana, pētījumu un eksperimentu veikšana dabaszinātnēs un tehniskajās zinātnēs), Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība "Viļāni" (piena produktu, olu, pārtikas eļļu un tauku vairumtirdzniecības pakalpojumi).
Rēzeknes novada pašvaldības struktūra
1. Rēzeknes novada pašvaldības teritorijai ir šāds iedalījums:
1.1. Dricānu apvienība – Dricānu pagasts, Gaigalavas pagasts, Kantinieku pagasts, Nagļu pagasts, Ozolmuižas pagasts, Rikavas pagasts, Sakstagala pagasts, Stružānu pagasts;
1.2. Kaunatas apvienība – Čornajas pagasts, Griškānu pagasts, Kaunatas pagasts, Mākoņkalna pagasts, Stoļerovas pagasts;
1.3. Nautrēnu apvienība – Audriņu pagasts, Bērzgales pagasts, Ilzeskalna pagasts, Lendžu pagasts, Nautrēnu pagasts, Vērēmu pagasts;
1.4. Maltas apvienība – Feimaņu pagasts, Lūznavas pagasts, Maltas pagasts, Ozolaines pagasts, Pušas pagasts, Silmalas pagasts;
1.5. Viļānu apvienība – Dekšāres pagasts, Sokolku pagasts, Viļānu pagasts, Viļānu pilsēta.
2. Pašvaldības iedzīvotāju pārstāvību nodrošina to ievēlēts pašvaldības lēmējorgāns – dome, kas pieņem lēmumus, nosaka pašvaldības institucionālo struktūru, lemj par autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu īstenošanu un par kārtību, kādā nodrošina pašvaldībai deleģēto valsts pārvaldes funkciju un pārvaldes uzdevumu izpildi, izstrādā un izpilda pašvaldības budžetu. Pašvaldības dome atbilstoši kompetencei ir atbildīga par pašvaldības institūciju tiesisku darbību un finanšu līdzekļu izlietojumu.
3. Dome atbilstoši Pašvaldības domes vēlēšanu likumam sastāv no 19 (deviņpadsmit) deputātiem.
4. Lai nodrošinātu savu darbību un izstrādātu domes lēmumprojektus, dome no pašvaldības deputātiem ievēl šādas pastāvīgās komitejas:
4.1. Finanšu komiteju astoņu locekļu sastāvā;
4.2. Izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteju astoņu locekļu sastāvā;
4.3. Sociālo un veselības aizsardzības jautājumu komiteju astoņu locekļu sastāvā;
4.4. Tautsaimniecības attīstības jautājumu komiteju astoņu locekļu sastāvā;
4.5. Teritoriālo komiteju astoņu locekļu sastāvā.
5. Pašvaldības dome ir izveidojusi šādas iestādes:
5.1. Centrālā pārvalde;
5.2. Dricānu apvienības pārvalde;
5.3. Kaunatas apvienības pārvalde;
5.4. Maltas apvienības pārvalde;
5.5. Nautrēnu apvienības pārvalde;
5.6. Viļānu apvienības pārvalde;
5.7. Rēzeknes novada bāriņtiesa;
5.8. Rēzeknes novada vēlēšanu komisija;
5.9. Kultūras un tūrisma pārvalde;
5.10. Dricānu pirmsskolas izglītības iestāde;
5.11. Gaigalavas pirmsskolas izglītības iestāde;
5.12. Griškānu pirmsskolas izglītības iestāde "Sprīdītis";
5.13. Kaunatas pirmsskolas izglītības iestāde "Zvaniņš";
5.14. Maltas pirmsskolas izglītības iestāde "Dzīpariņš";
5.15. Nautrēnu pirmsskolas izglītības iestāde "Vālodzīte";
5.16. Ozolaines pirmsskolas izglītības iestāde "Jāņtārpiņš";
5.17. Uļjanovas pirmsskolas izglītības iestāde "Skudriņa";
5.18. Silmalas pirmsskolas izglītības iestāde;
5.19. Viļānu pilsētas pirmskolas izglītības iestāde;
5.20. Viļānu pagasta pirmskolas izglītības iestāde "Bitīte";
5.21. Feimaņu pamatskola;
5.22. Gaigalavas pamatskola;
5.23. Rēznas pamatskola;
5.24. Sakstagala Jāņa Klīdzēja pamatskola;
5.25. Tiskādu pamatskola;
5.26. Verēmu pamatskola;
5.27. Rozentovas pamatskola;
5.28. Dricānu vidusskola;
5.29. Kaunatas vidusskola;
5.30. Lūcijas Rancānes Makašānu Amatu vidusskola;
5.31. Maltas vidusskola;
5.32. Nautrēnu vidusskola;
5.33. Viļānu vidusskola;
5.34. Maltas Mūzikas skola;
5.35. Viļānu Mūzikas un mākslas skola;
5.36. Rēzeknes novada Sporta skola;
5.37. Rēzeknes novada Sociālais dienests;
5.38. Rēzeknes novada sociālās aprūpes centrs;
5.39. Daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs "Vecružina";
5.40. Veselības un sociālās aprūpes centrs "Viļāni";
5.41. Rēzeknes novada un Rēzeknes valstspilsētas pašvaldību kopīgā iestāde "Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvalde";
5.42. Rēzeknes novada pašvaldības policija.
6. Pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja šādās kapitālsabiedrībās:
6.1. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Strūžānu siltums";
6.2. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Rēzeknes novada komunālserviss";
6.3. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Viļānu namsaimnieks";
6.4. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Viļānu siltums";
6.5. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Austrumlatgales Atkritumu apsaimniekošanas sabiedrība".
7. Pašvaldība savu funkciju izpildei ir pārstāvēta šādās institūcijās:
7.1. biedrībā "Latvijas Pašvaldību savienība":
7.1.1. Latvijas Pašvaldību izpilddirektoru asociācijā;
7.2. biedrībā "Rēzeknes novada partnerība";
7.3. biedrībā "Reģionālo attīstības centru un novadu apvienība".
8. Centrālā administrācija ir pašvaldības iestāde, kas nodrošina domes pieņemto lēmumu izpildi, kā arī darba organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, un tā sastāv no sekojošām struktūrvienībām:
8.1. Juridiskās un lietvedības nodaļas;
8.2. Finanšu un grāmatvedības nodaļas;
8.3. Attīstības plānošanas nodaļas;
8.4. Informācijas tehnoloģiju nodaļas;
8.5. Izglītības un sporta pārvaldes;
8.6. Saimnieciskā nodrošinājuma nodaļas;
8.7. Būvvaldes;
8.8. Dzimtsarakstu nodaļas;
8.9. Nekustamā īpašuma pārvaldības dienesta;
8.10. Iekšējā audita nodaļas;
8.11. Publisko iepirkumu nodaļas.
9. Atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai dome no deputātiem un attiecīgās pašvaldības iedzīvotājiem ir izveidojusi:
9.1. komisijas:
9.1.1. Administratīvo komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;
9.1.2. Administratīvo aktu apstrīdēšanas komisiju 8 (astoņu) locekļu sastāvā;
9.1.3. Politiski represēto personu un nacionālās pretošanās kustības dalībnieku iesniegumu izskatīšanas komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;
9.1.4. Pedagoģiski medicīnisko komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;
9.1.5. Interešu izglītības un pieaugušo neformālās izglītības programmu licencēšanas komiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;
9.1.6. Komunālo jautājumu komisiju 8 (astoņu) locekļu sastāvā;
9.1.7. Medību koordinācijas komisiju 7 (septiņu) locekļu sastāvā;
9.1.8. Pašvaldības komisiju lēmumu pieņemšanā par lauksaimniecības zemes iegūšanu īpašumā 5 (piecu) locekļu sastāvā;
9.1.9. Publisku izklaides un svētku pasākumu iesniegumu izskatīšanas komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;
9.1.10. Elektroniskās izsoles komisiju īpašumā 5 (piecu) locekļu sastāvā;
9.1.11. 5 (piecas) pastāvīgās kustamas mantas un nekustamā īpašuma atsavināšanas, arī atsavināšanas izsoles kārtībā, telpu un zemes nomas tiesību izsoles komisijas, kuru katras sastāvā ne mazāk kā 4 (četri) locekļi;
9.1.12. Pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanai daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai un šo māju īpašumā vai nomā esošo zemesgabalu labiekārtošanai izveidošanas komisiju 8 (astoņu) locekļu sastāvā;
9.1.13. Konkursa "Atbalsta uzņēmumu radīšanai un attīstībai Rēzeknes novadā" vērtēšanas komisiju ne mazāk kā 5 (piecu) locekļu sastāvā;
9.1.14. Konkursa "Rēzeknes novada uzņēmums" vērtēšanas komisiju ne mazāk kā 6 (sešu) locekļu sastāvā;
9.1.15. Ukrainas civiliedzīvotāju primāri sniedzamā atbalsta – izmitināšanas perioda noteikšanas komisiju 3 (triju) locekļu sastāvā;
9.1.16. Radošo darbu konkursu vērtēšanas komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;
9.1.17. Iepirkuma komisijas atbilstoši Domes apstiprinātajiem iekšējiem normatīvajiem aktiem;
9.1.18. Ētikas komisijas atbilstoši Domes apstiprinātajiem iekšējiem normatīvajiem aktiem;
9.1.19. Rēzeknes valstspilsētas un Rēzeknes novada sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisiju;
9.1.20. Rēzeknes valstspilsētas un Rēzeknes novada sadarbības teritorijas izglītības jautājumu komisiju;
9.1.21. Rēzeknes valstspilsētas un Rēzeknes novada sadarbības teritorijas atkritumu apsaimniekošanas jautājumu komisiju;
9.2. padomes:
9.2.1. Ceļu fonda padomi 10 (desmit) cilvēku sastāvā;
9.2.2. Vides aizsardzības fonda padomi 8 (astoņu) cilvēku sastāvā;
Rēzeknes novada iedzīvotāju skaits un tā izmaiņas
GADS |
|||||||
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
|
Kopējais iedzīvotāju skaits |
33545 |
32701 |
31934 |
31324 |
30963 |
30774 |
30387 |
Iedzīvotāju skaita izmaiņas attiecībā pret iepriekšējo gadu |
X |
-844 |
-767 |
-610 |
-361 |
-189 |
-387 |
Datu avots: PMLP dati
Uz 01.07.2023 kā savu dzīves vietu Rēzeknes novadā deklarējuši 30 387 iedzīvotāji, kas ir par 387 iedzīvotājiem mazāk nekā bija deklarējušies 01.01.2023. Kā redzams tabulā, tad kopumā novadā turpina samazināties iedzīvotāju skaits. Iedzīvotāju skaitu būtiski ietekmē ne tikai dabiskais pieaugums, bet arī migrācijas procesi, vēl aizvien iedzīvotājiem pārceļoties uz lielākām pilsētām un ārpus valsts. Samazinoties iedzīvotāju skaitam un līdz ar to arī darbspējīgo iedzīvotāju skaitam, novadā palielinās arī demogrāfiskā slodze. Līdz ar to viens no būtiskākajiem pašvaldības uzdevumiem būs iespēju robežās palēnināt iedzīvotāju skaita samazināšanos. Rēzeknes novada teritorijas demogrāfiskā situācija kopumā atspoguļo vispārējās izmaiņas Latvijā pēdējo gadu laikā.
Iedzīvotāju skaits Rēzeknes novadā 2023. gadā pa vecuma grupām
Datu avots: PMLP dati
Saskaņā ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes datiem, Rēzeknes novadā 67,14 % no iedzīvotājiem ir darbspējīgā vecumā, t.i. no 15 līdz 64 gadiem (no tiem 45,39 % sievietes un 54.61 % vīrieši).
Bezdarba līmenis Rēzeknes novadā procentos
Datu avots: NVA publicētie dati
Vērtējot piecu gadu griezumā Rēzeknes novadā ir vērojama tendence uz bezdarba līmeņa samazināšanos. Grafikā redzams, ka Rēzeknes novadā salīdzinot ar iepriekšējo gadu bezdarba līmenis ir samazinājies par 0.2 procentpunktiem.
Pašvaldības darbības finansiālo pamatu veido budžets, kas ir svarīgākais instruments pašvaldības autonomo funkciju izpildes nodrošināšanai, ekonomisko un sociālo vajadzību sabalansēšanai, kā arī teritorijas ilgtermiņa attīstībai.
Sastādot 2024. gada budžeta plānu pieejamie resursi tika izvietoti atbilstoši novada attīstības prioritātēm. Par budžeta prioritāro jomu 2024. gadā ir noteikta izglītība un sabiedriskās infrastruktūras uzlabošana, kā arī spēja nodrošināt pašvaldības finanšu stabilitāti ilgtermiņā. Budžets tiek plānots ar piesardzības principu, tāpēc budžeta plāns nav balstīts uz nereāliem ieņēmumiem, kuru būtība varētu tikt apšaubīta un kuru neizpildes gadījumā būtiski tiktu kavēta pašvaldības funkciju izpilde.
Rēzeknes novada pašvaldības budžets 2024. gadam sastāv no pamatbudžeta, ko veido attiecīgas ieņēmumu un izdevumu daļas. Pašvaldība ir ņēmusi vērā visu nozaru intereses un centusies sabalansēt pieejamos finanšu līdzekļus tā, lai nodrošinātu uzlabojumus sabiedrībai svarīgās jomās. Finanšu resursu izlietojuma plāna projekti ir saskaņoti ar attiecīgo iestāžu un struktūrvienību vadītājiem.
Skaitliskā informācija par Rēzeknes novada pašvaldības budžeta ieņēmumiem, izdevumiem, aizņēmumiem un galvojumiem ir norādīta Rēzeknes novada domes 1. februāra saistošo noteikumu Nr. 21 "Par Rēzeknes novada pašvaldības budžetu 2024. gadam" 1. un 2. pielikumā. Pašvaldības budžeta izdevumi ir plānoti saskaņojot tos ar Rēzeknes novada un Rēzeknes valstspilsētas Attīstības programmu 2023.–2029. gadam.
Ieņēmumi
Budžeta ieņēmumi plānoti EUR 46 323 587 kopsummā un tos veido nodokļu ieņēmumi, nenodokļu ieņēmumi (valsts un pašvaldību nodevām, sodiem un sankcijām u.c.), pārējie nenodokļu ieņēmumi (no pašvaldības īpašuma pārdošanas, zvejas tiesību nomas u.c.), ieņēmumi no iestāžu sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi, kā arī transferti (mērķdotācijas, kas tiek saņemtas no atsevišķām ministrijām un ir paredzētas galvenokārt pedagogu darba samaksai, kā arī ES fondu finansēto projektu īstenošanai un pašvaldību maksājumiem par izglītības pakalpojumiem).
Pašvaldības pamatbudžeta kontu atlikums uz 2024. gada 1. janvāri ir EUR 12 292 573.
Ieņēmumi – 2024. gada plāns
Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) ieņēmumi Rēzeknes novada pašvaldībai ir viens no būtiskākajiem 2024. gada pamatbudžeta ieņēmumu avotiem. IIN prognoze 2024. gadam ir EUR 14 350 268 (no kopējiem ieņēmumiem sastāda 30.98 %).
Nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) kārtējā saimnieciskā gada ieņēmumi, iekļaujot iepriekšējo gadu parādus un nokavējuma naudu par termiņā nesamaksāto nekustamā īpašuma nodokli par zemi, ēkām, inženierbūvēm un mājokļiem plānoti 1 530 502 EUR apmērā. 2024. gadā tie sastāda 3.30 % no kopējiem pašvaldības ieņēmumiem.
Pamatojoties uz ieņēmumu dinamiku un prognozēm nenodokļu ieņēmumi (ieņēmumi no uzņēmējdarbības un īpašuma, valsts (pašvaldību) nodevas un kancelejas nodevas, naudas sodi un sankcijas, pārējie nenodokļu ieņēmumi, ieņēmumi no valsts (pašvaldību) īpašuma iznomāšanas, pārdošanas un no nodokļu pamatparāda kapitalizācijas) 2024. gadā tiek plānoti EUR 1 702 671 apmērā (3.68 % no kopējiem pašvaldības ieņēmumiem).
Dabas resursu nodokļa ieņēmumi 2024. gadā tiek plānoti EUR 250000 apmērā, un tie sastāda 0.54 % no kopējiem pamatbudžeta ieņēmumiem.
Dotācija no pašvaldību izlīdzināšanas fonda 2024. gadā plānota EUR 11 049 252, kas no kopējiem pamatbudžeta ieņēmumiem veido 23.85 %.
Rēzeknes novada pašvaldības ieņēmumu plānā mērķdotācijas izglītības funkciju nodrošināšanai 2024. gadā plānotas EUR 6 478 197. Mērķdotācija izglītības asistentu pakalpojumu nodrošināšanai EUR 41 235. Mērķdotācija pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju atlīdzībai paredzēta EUR 24 986, mērķdotācija pašvaldības autoceļiem EUR 1 534 139, mērķdotācija mūzikas skolu pedagogu atlīdzībai plānota EUR 200 263, mērķdotācija bērnu un jaunatnes sporta skolu pedagogu atlīdzībai plānota EUR 296 833. Valsts budžeta transfertu apjoms plānots, ņemot vērā nozaru ministriju sniegto informāciju par iespējamo finansējuma apmēru 2024. gadā, kā arī spēkā esošos normatīvos aktus un noslēgtos līgumus par Eiropas Savienības stuktūrfondu apguvi.
Pašvaldību budžeta transferti plānoti EUR 810 000 apjomā, jeb 1.75 % no kopējiem pašvaldības ieņēmumiem, kurus sastāda ieņēmumi no citām pašvaldībām par izglītības pakalpojumu nodrošināšanu.
Izdevumi – 2024. gada plāns
Pašvaldības pamatbudžeta izdevumu daļa sastādīta ņemot vērā prognozētos 2024. gada ieņēmumus. Izdevumi plānoti EUR 58 548 258 apmērā (neskaitot Valsts kases aizņēmumu pamatsummas atmaksas).
Vispārējo valdības dienestu darbības nodrošināšanai plānoti EUR 7 487 252 jeb 12.79 % no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi plānoti pašvaldības darbības nodrošināšanai, finanšu vadībai un klientu apkalpošanai, t.sk.:
• Domes deputātu un domes komisiju un darba grupu locekļu darba samaksai EUR 224934;
• Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem EUR 48 913 (jeb 0.08 % no kopējiem izdevumiem);
• Dotācija Latgales speciālajai ekonomiskajai zonai (LSEZ) – EUR 3815;
• Dotācija Rēzeknes speciālajai ekonomiskajai zonai (RSEZ) – EUR 52175;
• Biedru nauda Latvijas Pašvaldību savienībai EUR 33460;
• Informācijas tehnoloģiju pakalpojumi EUR 181350;
• Aizņēmumu apkalpošanas maksas un procentu maksājumiem Valsts kasei EUR 665011;
• EUR 849000 Saimniecības un nekustamā īpašuma apsaimniekošanas nodaļas darbības nodrošināšanai;
• Apvienību un novada domes administrācijas izpildvaras nodrošināšanai EUR 5428594.
Civilās aizsardzības nodrošināšanai plānoti EUR 2000.
Sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai plānoti EUR 372 923 jeb 0.64 % no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi attiecināmi uz Pašvaldības policijas darbību Rēzeknes novadā.
Ekonomiskajai darbībai 2024. gada izdevumi plānoti EUR 5 573 404 apmērā jeb 9.52 % no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi attiecināmi uz:
• Algotajiem pagaidu sabiedriskajiem darbiem (APSD EUR 123120);
• Sabiedrisko attiecību veidošanai, iedzīvotāju informēšanai ar laikraksta izdevumu un gada kalendāra publicēšanai, kā arī domes reprezentatīvajiem izdevumiem – kopā EUR 47500;
• Rēzeknes novada pašvaldības būvvaldes darbības nodrošināšanu (EUR 143281);
• Ieplānoti EUR 321246 novada pašvaldības ēku un ceļu infrastruktūras uzlabošanai un sakārtošanai;
• Autoceļu fonda līdzekļi 2024. gadam plānoti EUR 1791395 apmērā;
• Lendžu administratīvās ēkas, t.sk. kultūras nama energoefektivitātes paaugstināšana EUR 36375;
• Nautrēnu apvienības pārvaldes ēkas Rogovkā energoefektivitātes uzlabošana EUR 291572;
• Kaunatas apvienības pārvaldes ēkas Kaunatā energoefektivitātes uzlabošana EUR 535486;
• Pārējie izdevumi EUR 2283429 attiecināmi uz nekustamā īpašuma sakārtošanas jautājumiem un plānotajiem projektiem apvienībās un Rēzeknes novada domē.
Vides aizsardzības pasākumiem paredzēti EUR 655 243, jeb 1.12 % no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem.
Teritoriju un mājokļu apsaimniekošanai 2024. gadam plānoti EUR 6 472 103, jeb 11.05 % no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi attiecināmi uz:
• EUR 747588 Rēzeknes novada pašvaldības Attīstības nodaļas saimnieciskās darbības nodrošināšanai;
• EUR 50000 pašvaldības neapdzīvoto dzīvokļu apsaimniekošanai;
• EUR 19000 par klaiņojošo dzīvnieku izķeršanu un uzturēšanu;
• Lūznavas ūdenstorņa pārvietošanai EUR 50000;
• EUR 146200 Viļānu pilsētas ielu apgaismojumam;
• EUR 5459315 pagastu pārvalžu komunālo saimniecību darbības nodrošināšanai.
Veselības pasākumiem Rēzeknes novada pašvaldības pagastos 2024. gadā plānotie izdevumi ambulatoro ārstniecības iestāžu saimnieciskās darbības nodrošināšanai kā arī VSAC "Viļāni" plānotie izdevumi sastāda EUR 1 426 129 jeb 2.44 % no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem.
Kultūrai, atpūtai un sportam plānoti EUR 4 382 517, jeb 7.49 % no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi attiecināmi uz:
• EUR 1630229 Rēzeknes novada pašvaldības Kultūras un Tūrisma nodaļas saimnieciskās darbības nodrošināšanai;
• EUR 451578 Rēzeknes novada pašvaldības sporta aktivitāšu nodrošināšanai;
• EUR 274938 bibliotēku uzturēšanai pagastos;
• EUR 1171147 kultūras namu uzturēšanai pagastos;
• EUR 73202 muzeju uzturēšanai pagastos;
• EUR 117618 Lūznavas muižas uzturēšanai Lūznavas pagastā;
• Nagļu tautas nama, t.sk. apvienības pārvaldes ēkas energoefektivitātes uzlabošana EUR 297408;
• Maltas apvienības pārvaldes Maltas bibliotēkas ēkas energoefektivitātes uzlabošana EUR 317341;
• u.c. izdevumi sastāda EUR 49056.
Izglītības nodrošināšanai Rēzeknes novada pašvaldībā 2024. gadam tiek plānoti EUR 23 680 328, jeb 40.45 % no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi ietver:
• EUR 678336 Rēzeknes novada pašvaldības Izglītības pārvaldes saimnieciskās darbības nodrošināšanai;
• EUR 502137 Rēzeknes novada sporta skolas saimnieciskās darbības nodrošināšanai;
• EUR 5653200 pirmskolas izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un saimnieciskās darbības nodrošināšanai;
• EUR 11055713 vispārējās izglītības mācību iestāžu pedagogu darba samaksai un saimnieciskās darbības nodrošināšanai;
• EUR 507858 mūzikas skolu pedagogu darba samaksai un saimnieciskās darbības nodrošināšanai;
• EUR 468386 interešu un profesionālās ievirzes izglītībai;
• EUR 1611637 pašvaldību uzturēšanas izdevumu transferti citām pašvaldībām;
• EUR 49724 mācību līdzekļu iegādei no valsts mērķdotācijas;
• EUR 41235 izglītības asistentu nodrošināšanai;
• Skolēnu pārvadājumiem plānoti EUR 948506;
• Elektroautobusa iegādei EUR 806659;
• Maltas bērnu un jauniešu centra ēkas energoefektivitātes paaugstināšana EUR 137834;
• Viļānu mūzikas un mākslas skolas ēkas energoefektivitātes paaugstināšana EUR 332306;
• Modernas, energoefektīvas sporta halles būvniecība Viļānos EUR 685325;
• u.c. izdevumi sastāda EUR 201472 (t.sk. Izglītības pārvaldes plānotie projekti 2024. gadam).
Sociālajai aizsardzībai plānoti izdevumi EUR 8 496 359, jeb 14.51 % no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi ietver sekojošas pozīcijas:
• Rēzeknes novada pašvaldības Bāriņtiesu saimnieciskās darbības nodrošināšanai EUR 242259;
• Sociālās aprūpes asistentu darba nodrošināšanai plānoti EUR 747268;
• Rēzeknes novada pašvaldības sociālā dienesta darbības nodrošināšanai plānoti EUR 4167958, t.sk. dažādu veidu pabalstiem plānoti EUR 2877000;
• Sociāla rakstura Rēzeknes novada pašvaldības iestāžu darbības nodrošināšanai plānoti līdzekļi EUR 2365296 apmērā (Rēzeknes novada sociālās aprūpes centrs, Daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs "Vecružina").
• Atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem EUR 378085;
• Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība Rēzeknes novadā EUR 595493.
Programma turpmākajiem 2 saimnieciskajiem gadiem
Turpmākajos divos saimnieciskajos gados plānots pievērst uzmanību sociālajai politikai, izglītības jomai, vides labiekārtošanai un infrastruktūras attīstībai.
Tiks turpināti iesāktie, kā arī tiks realizēti jauni projekti. Tie ir:
• Europe Direct;
• Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri;
• Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība Rēzeknes novadā;
• Maltas bērnu un jauniešu centra ēkas energoefektivitātes paaugstināšana;
• Viļānu mūzikas un mākslas skolas ēkas energoefektivitātes paaugstināšana;
• Nagļu tautas nama, t.sk. apvienības pārvaldes ēkas energoefektivitātes uzlabošana;
• Maltas apvienības pārvaldes Maltas bibliotēkas ēkas energoefektivitātes uzlabošana;
• Nautrēnu apvienības pārvaldes ēkas Rogovkā energoefektivitātes uzlabošana;
• Kaunatas apvienības pārvaldes ēkas Kaunatā energoefektivitātes uzlabošana;
• Lendžu administratīvās ēkas, t.sk. kultūras nama energoefektivitātes paaugstināšana;
• Modernas, energoefektīvas sporta halles būvniecība Viļānos;
• u.c.
Pašvaldības aizņēmumi un galvojumi
Uz 2024. gada 1. februāri pašvaldībai ir noslēgti 88 aizņēmumu līgumi un 9 galvojumu līgumi. Rēzeknes novada pašvaldības aizņēmumu un galvojumu atšifrējuma saraksts ir atrodams Rēzeknes novada pašvaldības 2024. gada 1. februāra saistošo noteikumu Nr. 21 "Par Rēzeknes novada pašvaldības budžetu 2024. gadam" 2. pielikumā.
Pašvaldība paredz veikt sekojošus aizņēmumus 2024. gadā (kopā 1 591 656 EUR):
• Nautrēnu apvienības pārvaldes ēkas Rogovkā energoefektivitātes uzlabošana EUR 136 860;
• Maltas apvienības pārvaldes Maltas bibliotēkas ēkas energoefektivitātes uzlabošana EUR 159 982;
• Nagļu tautas nama, t.sk. apvienības pārvaldes ēkas energoefektivitātes uzlabošana EUR 146 237;
• Kaunatas apvienības pārvaldes ēkas Kaunatā energoefektivitātes uzlabošana EUR 276 946;
• Elektroautobusa iegāde Rēzeknes novada pašvaldībā, Viļānos EUR 139 999;
• Dienas aprūpes centra un darbnīcu izveide Liepu ielā 2B, Viļānos un Grupu dzīvokļu būvniecība Liepu ielā 2B, Viļānos EUR 353 341;
• Maltas bērnu un jauniešu centra ēkas energoefektivitātes paaugstināšana EUR 113 720;
• Viļānu mūzikas un mākslas skolas jaunās ēkas energoefektivitātes paaugstināšana EUR 252 871;
• Lendžu administratīvās ēkas, t.sk. kultūras nama energoefektivitātes paaugstināšana EUR 11700.
Rēzeknes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs M. Švarcs