Ministru prezidenta rīkojumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 5 Visi
Ministru prezidenta rīkojums Nr. 2024/1.2.1.-64
Rīgā 2024. gada 23. februārī
Par Rail Baltica projekta īstenošanas tematisko komiteju
1. Lai nodrošinātu efektīvu starpnozaru jautājumu koordināciju veiksmīgai Rail Baltica projekta īstenošanai līdz 2030. gadam, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 202.1 punktu izveidot Rail Baltica projekta īstenošanas tematisko komiteju (turpmāk – komiteja) šādā sastāvā:
Komitejas vadītājs
K. Briškens – satiksmes ministrs
Komitejas locekļi:
A. Ašeradens – finanšu ministrs
I. Bērziņa – vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministre
A. K. Kariņš – ārlietu ministrs
I. Lībiņa-Egnere – tieslietu ministre
K. Melnis – klimata un enerģētikas ministrs
A. Sprūds – aizsardzības ministrs
V. Valainis – ekonomikas ministrs
2. Komitejas locekli prombūtnes laikā aizvieto attiecīgās ministrijas parlamentārais sekretārs.
3. Komitejai ir šādas tiesības un uzdevumi:
3.1. identificēt un izvērtēt starpnozaru problēmas, kas kavē Rail Baltica projekta īstenošanu, un lemt par to risinājumiem;
3.2. pirms izskatīšanas Ministru kabinetā izvērtēt un panākt konceptuālu vienošanos par Rail Baltica projekta jautājumiem, kas saistīti ar projekta:
3.2.1. tvērumu, tā īstenošanas plāniem un termiņiem;
3.2.2. finansēšanas un priekšfinansēšanas jautājumiem, it īpaši ietekmi uz valsts budžetu;
3.2.3. finansējumu no Eiropas Savienības daudzgadu budžeta pēc 2027. gada un citiem finanšu instrumentiem;
3.2.4. īstenošanai nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos;
3.2.5. ilgstpējīgu un iekļaujošu attīstību Latvijas un Baltijas valstu reģiona ekonomikā, tai skaitā risinot jautājumus, kas saistīti ar infrastruktūras un pakalpojumu pieejamību, reģionālo un pārrobežu attīstību, kā arī vides ilgtspēju, inovāciju un digitalizāciju;
3.2.6. integrāciju Eiropas vienotajā tirgū, izveidojot efektīvi funkcionējošu dzelzceļa pārvadājumu tirgu Latvijā, tai skaitā nodrošinot Rail Baltica infrastruktūras pieejamību pārvadātājiem un investoriem un izstrādājot atbilstošu infrastruktūras maksas politiku;
3.2.7. citiem stratēģiskiem starpnozaru jautājumiem, lai nodrošinātu projekta ieviešanas tempa paātrināšanu un finansējuma nodrošināšanu tā īstenošanai;
3.3. ja nepieciešams, izvērtēt nesaskaņotos tiesību aktu projektus par komitejas kompetencē esošajiem jautājumiem un vienoties par atbalstāmu risinājumu pirms tiesību akta projekta iesniegšanas izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.
4. Komitejas darbā var piedalīties šā rīkojuma 1. punktā minēto ministriju valsts sekretāri un Ministru prezidenta biroja pārstāvji.
5. Komitejas vadītājam ir tiesības:
5.1. pieprasīt no valsts institūcijām visu komitejas darbam nepieciešamo informāciju;
5.2. ja nepieciešams, uzaicināt uz komitejas sēdēm citus ministrus un ekspertus.
6. Komitejas sēdes sasauc komitejas vadītājs pēc savas vai komitejas locekļu iniciatīvas.
7. Komitejas sēdes notiek klātienē, attālināti (izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīkus) vai daļēji klātienē/attālināti.
8. Komitejas loceklis komitejas darba koordinēšanai norīko vienu atbildīgo attiecīgās ministrijas amatpersonu, par kuru informē Valsts kanceleju un Satiksmes ministriju.
9. Komitejas vadītājam ne retāk kā reizi sešos mēnešos iesniegt Ministru kabinetā informāciju par komitejas darba gaitu.
10. Komitejas sekretariāta funkcijas veic Valsts kanceleja sadarbībā ar Satiksmes ministriju.
Ministru prezidente E. Siliņa