Jēkabpils novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Jēkabpils novada domes saistošie noteikumi Nr. 3
Jēkabpils novadā 2024. gada 22. februārī
Saistošie noteikumi par Jēkabpils pilsētas sabiedriskā transporta (autobusu) lietošanu
APSTIPRINĀTI
ar Jēkabpils novada domes
22.02.2024. lēmumu Nr. 146
(prot. Nr. 4, 78. §)
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu,
Ministru kabineta 2012. gada 28. augusta
noteikumu Nr. 599 "Sabiedriskā transporta
pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtība"
35. un 68. punktu
1. Saistošie noteikumi nosaka Jēkabpils novada pašvaldības Jēkabpils pilsētas sabiedriskā transporta (autobusu) maršrutu tīklā biļetes derīguma un izmantošanas nosacījumus un bagāžas pārvadāšanas kārtību.
2. Pasažieru braukšanas tiesības apliecina pārvadātāja (sabiedriskā transporta pakalpojuma sniedzēja) izsniegta noteikta parauga derīga braukšanas biļete, braukšanas bezmaksas biļete vai braukšanas karte.
2.1. braukšanas karte – pasažiera nepersonalizēts braukšanas tiesības apliecinošs dokuments, kas ielādēts datu nesējā (viedkartē), kurš satur informāciju par priekšapmaksas veidā iegādāto braucienu skaitu;
2.2. skolēna braukšanas karte – pasažiera nepersonalizēts braukšanas tiesības apliecinošs dokuments, kas ielādēts datu nesējā (viedkartē), kurš satur informāciju par biļetes veidu, ko pasažieris saņem bez maksas, uzrādot derīgu skolēna apliecību;
2.3. pensionāru braukšanas karte – Jēkabpils novada pašvaldībā deklarēta, pensijas vecumu sasnieguša pasažiera nepersonalizēts braukšanas tiesības apliecinošs dokuments, kas ielādēts datu nesējā (viedkartē), kurš satur informāciju par biļetes veidu, ko pasažieris saņem par līdzmaksājumu;
2.4. braukšanas biļete – pasažiera braukšanas tiesības apliecinošs dokuments, kas iegādāts vai saņemts braucienam sabiedriskajā transportlīdzeklī;
2.5. braukšanas bezmaksas biļete – pasažiera braukšanas tiesības apliecinošs dokuments, kas tiek izsniegt pasažierim, kuram normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos ir braukšanas maksas atvieglojumi;
2.6. bagāžas vai mājas (istabas) dzīvnieka pārvadāšanas biļete – braukšanas biļete.
3. Ja pasažieris izmanto braukšanas karti vai pensionāru braukšanas karti, iekāpjot autobusā, braukšanas karte jāpietuvina elektroniskajam kartes lasītājam (kases aparātam) un jāsagaida biļete par braucienu. Braukšanai autobusā braukšanas karte ir derīga tikai kopā ar autobusa vadītāja izsniegtu biļeti. Ja nav notikusi elektroniskās braukšanas kartes vai pensionāra braukšanas kartes autorizācija, pasažierim ir pienākums iegādāties braukšanas biļeti.
4. Braukšanas kartē priekšapmaksā iegādātos braucienus var izmantot 180 dienās.
5. Skolēniem, uzrādot braukšanas karti, ir jāuzrada arī derīga skolēna apliecība. Iekāpjot autobusā, skolēna braukšanas karte jāpietuvina elektroniskajam kartes lasītājam (kases aparātam) un tā jāautorizē. Ja nav notikusi skolēna braukšanas kartes autorizācija vai netiek uzradīta derīga skolēna apliecība, pasažierim ir pienākums iegādāties braukšanas biļeti.
6. Ja pasažieris neizmanto braukšanas karti, pasažiera pienākums ir nekavējoties pēc iekāpšanas transportlīdzeklī pie vadītāja iegādāties braukšanas biļeti vai saņemt braukšanas bezmaksas biļeti.
7. Braukšanas bezmaksas biļeti izsniedz uzrādot derīgu braukšanas atvieglojumu apliecinošu dokumentu. Ja netiek uzradīta derīga braukšanas atvieglojumu apliecinošā apliecība, pasažierim ir pienākums iegādāties braukšanas biļeti. Transportlīdzekļa vadītājam ir tiesības prasīt braukšanas atvieglojuma apliecinošo dokumentu paņemt rokās identificēšanai.
8. Braukšanas biļete, kā arī bagāžas, mājas (istabas) dzīvnieku pārvadāšanas biļete ir derīga braukšanai maršruta transportlīdzeklī no tās iegādes brīža un ir derīga braukšanai maršruta transportlīdzeklī, kurā biļete iegādāta, un ir derīga braukšanai vienai reizei vienā virzienā līdz maršruta galapunktam (gala pieturai).
9. Pasažieru pienākums ir saglabāt iegādātās braukšanas (tajā skaitā braukšanas kartes) un bagāžas ( mājas (istabas) dzīvnieku) pārvadāšanas biļetes līdz brauciena beigām un uzrādīt tās pēc vadītāja vai kontroliera pirmā pieprasījuma.
10. Pasažieri, kuri kontrolierim transportlīdzeklī nevar uzrādīt derīgu braukšanas biļeti (arī bezmaksas) vai braukšanas karti, kā arī biļeti par bagāžas (mājas (istabas) dzīvnieku) pārvadāšanu, uzskatāmi par pasažieriem bez biļetes un saucami pie atbildības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Soda uzlikšana neatbrīvo pasažieri no vienreizējās braukšanas un bagāžas (mājas (istabas) dzīvnieku) pārvadāšanas biļetes iegādes.
11. Ja ceļā radies negaidīts satiksmes pārtraukums vai transportlīdzeklis nevar turpināt ceļu tehnisku bojājumu dēļ, šī transportlīdzekļa vadītājs organizē pasažieru pārsēšanos citā maršruta autobusā, un pasažierim ir tiesības turpināt ceļu ar iepriekš iegādāto biļeti.
12. Lai pasažieris pārvadātu bagāžu un mājas (istabas) dzīvniekus, tas pie vadītāja iegādājas vienam braucienam derīgu bagāžas vai mājas (istabas) dzīvnieku pārvadāšanas biļeti.
13. Pasažieris, kuram ir tiesības uz braukšanas maksas atvieglojumiem, bagāžas pārvadāšanai iegādājas bagāžas vai mājas (istabas) dzīvnieka pārvadāšanas biļeti.
14. Bagāžu sabiedriskajā transportlīdzeklī pārvadā atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.
15. Iekāpt sabiedriskajā transportlīdzeklī un izkāpt no tā pasažierim atļauts tikai maršruta pieturvietās pēc sabiedriskā transportlīdzekļa pilnīgas apstāšanās, kur iekāpšana tiek organizēta pa transportlīdzekļa priekšējām durvīm.
16. Sabiedriskajam transportlīdzeklim piebraucot maršruta galapunktā, kur paredzēta transportlīdzekļa stāvēšana, pasažieriem no tā jāizkāpj.
17. Velosipēdus un skrejriteņus (tai skaitā elektroskrejriteņus) par maksu, iegādājoties vienu braukšanas biļeti par katru vienību, pārvadā sabiedriskajā transportlīdzeklī, kurā ir speciāli velosipēdu turētāji. Ja šādu turētāju nav, velosipēdu vai skrejriteni ir atļauts pārvadāt transportlīdzekļa salonā, ja tie ir saliekti un ar atbilstošu materiālu izolētas tās daļas, kas varētu nosmērēt citu pasažieru apģērbu vai transportlīdzekļa salonu. Tie jānovieto salonā brīvajā vietā, nodrošinot, ka nerada neērtības un traumas citiem pasažieriem un nebojā sabiedrisko transportlīdzekli. Braukšanas laikā, velosipēdu un skrejriteņu pārvedošajam pasažierim, jānodrošina, lai tie nepārvietotos pa salonu (ripotu), negāztos, nekristu, u.tml.
18. Vadītājam ir tiesības atteikties pārvadāt mājas (istabas) dzīvnieku vai bagāžu, ja tā neatbilst šo saistošo noteikumu vai citu sabiedriskā transporta lietošanu reglamentējošo normatīvo aktu prasībām.
19. Atzīt par spēku zaudējušiem Jēkabpils novada domes 2022. gada 24. februāra saistošos noteikumus Nr. 7 "Jēkabpils novada pašvaldības Jēkabpils pilsētas sabiedriskā transporta (autobuss) lietošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2022, 54. nr.).
Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs R. Ragainis
Jēkabpils novada domes 22.02.2024. saistošo noteikumu Nr. 3
"Jēkabpils novada pašvaldības Jēkabpils pilsētas sabiedriskā transporta
(autobuss) lietošanas noteikumi"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Noteikumu mērķis ir veicināt veselīgu, sakārtotu un tīru vidi sabiedriskajā transportā. Šie noteikumi nosaka Jēkabpils novada pašvaldības Jēkabpils pilsētas sabiedriskā transporta (autobusa) maršrutu tīklā biļetes derīguma un izmantošanas nosacījumus un bagāžas pārvadāšanas kārtību. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Nav ietekmes uz pašvaldības budžetu. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | 3.1. Saistošie noteikumi attiecināmi uz
jebkuru personu, kura vēlas pārvietoties ar sabiedrisko transportu
Jēkabpils pilsētā; 3.2. ietekme uz vidi un iedzīvotāju veselību – nav būtiskas ietekmes; 3.3. sociālā ietekme – nav; 3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – nav būtiskas ietekmes; 3.5. ietekme uz konkurenci – nav. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā ir Jēkabpils novada pašvaldība. Administratīvās procedūras netiek mainītas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Pašvaldības funkcijas un cilvēkresursus neietekmē. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildē nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā
mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs
minētā mērķa sasniegšanai un pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir
piemēroti leģitīma mērķa sasniegšanai, un pašvaldības rīcība ir
atbilstoša. Izdodot saistošos noteikumus, tiks izpildīts Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punktā noteiktais pienākums. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Sabiedrības viedokļa noskaidrošana veikta
atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajam –
saistošo noteikumu projekts un paskaidrojuma raksts no 2024. gada 12.
janvāra līdz 2024. gada 26. janvārim tika publicēts pašvaldības
oficiālajā tīmekļvietnē www.jekabpils.lv sabiedrības viedokļa
noskaidrošanai. Minētajā termiņā iedzīvotāju iebildumi un priekšlikumi nav saņemti. |
Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs R. Ragainis