Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 11 Pēdējās nedēļas laikā 40 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 137
Rīgā 2024. gada 27. februārī (prot. Nr. 9 36. §)
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas
2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.5. pasākuma "Pieeja tiesiskumam" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu
2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma
19. panta 6. un 13. punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.5. pasākumu "Pieeja tiesiskumam" (turpmāk – pasākums);
1.2. pasākuma mērķi;
1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;
1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un finansējuma saņēmējam;
1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2. Pasākuma mērķis ir izveidot attīstītu valsts nodrošinātā juridiskā atbalsta sistēmu, paplašinot mazāk aizsargāto personu piekļuvi tiesu sistēmai, paredzot savlaicīgu un iedzīvotājiem pieejamu juridiskā atbalsta sniegšanu, lai preventīvi novērstu gadījumus, kad juridisko jautājumu nerisināšana negatīvi ietekmē iedzīvotāju sociālo un ekonomisko situāciju un pakļauj viņus nabadzības un (vai) sociālās atstumtības riskam.
3. Pasākuma tiešās mērķa grupas:
3.1. Tiesu administrācija, kuras funkcijas un uzdevumi ir vērsti uz mazaizsargāto un cietušo personu tiesību nodrošināšanu;
3.2. valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sistēmai piederīgās personas un iestādes;
3.3. sociālā darba speciālisti;
3.4. nevalstiskās organizācijas;
3.5. Tieslietu ministrija.
4. Pasākuma netiešās mērķa grupas:
4.1. nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautās personas;
4.2. sabiedrības grupas, kurām identificēti šķēršļi pieejai tiesiskumam.
5. Pasākuma ietvaros sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
5.1. līdz 2024. gada 31. decembrim:
5.1.1. iznākuma rādītāja starpposma vērtība:
5.1.1.1. nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas, – 50;
5.1.1.2. nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – 0;
5.2. līdz 2029. gada 31. decembrim:
5.2.1. iznākuma rādītāja vērtība:
5.2.1.1. nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas, – 500;
5.2.1.2. nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – 1;
5.2.2. rezultāta rādītāja vērtība: izsniegtie sertifikāti par apmācību kursu profesionālo kompetenču līmeņa paaugstināšanā – 350.
6. Pasākumu īsteno ierobežotas projekta iesnieguma atlases veidā.
7. ESF+ finansējumu pasākuma ietvaros piešķir granta veidā.
8. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Tieslietu ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
9. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 1 305 000 euro (no tā elastības finansējums – 205 896 euro), tai skaitā ESF+ finansējums – 1 109 250 euro (no tā elastības finansējums – 175 012 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – ne mazāk kā 195 750 euro (no tā elastības finansējums – 30 884 euro):
9.1. projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pasākumā pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 1 099 104 euro apmērā, tai skaitā ESF+ finansējumu – 934 238 euro apmērā, valsts budžeta līdzfinansējumu – 164 866 euro apmērā;
9.2. atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 9. punkta ievaddaļā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
10. Maksimālais attiecināmais ESF+ finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
11. Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās ne agrāk kā pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas.
II. Prasības projekta iesniedzējam un finansējuma saņēmējam
12. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Tiesu administrācija – Tieslietu ministrijas padotības iestāde, kuras virsmērķis ir nodrošināt mazaizsargāto personu pieeju taisnīgai tiesas aizsardzībai, nodrošinot valsts garantētu pakalpojumu – juridiskās palīdzības un finansiālā atbalsta saņemšanu, izveidot taisnīgu un atbilstošu valsts kompensācijas mehānismu noziedzīgos nodarījumos cietušajiem, kā arī nodrošināt noziedzīgos nodarījumos cietušos ar informatīvu atbalstu.
13. Projekta iesniedzējs saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikumu sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu. Projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts, ir ESF+ finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs).
14. Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tiek novērsta iespējamā investīciju pārklāšanās, savstarpēji papildinošu investīciju gadījumā novēršot dubultā finansējuma risku, un ka vienas un tās pašas vai līdzīgas atbalstāmās darbības nav plānots finansēt no vairākiem valsts un ārvalstu finanšu avotiem, ievērojot kumulācijas nosacījumus.
III. Atbalstāmās darbības un izmaksas
15. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
15.1. valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sistēmas reformēšana un efektivizēšana, kas vērsta uz mazaizsargāto un cietušo personu atbalstu, nodrošinot minēto personu savlaicīgu pieeju tiesiskumam;
15.2. risinājumi savlaicīgai juridisko problēmu konstatēšanai un atrisināšanai;
15.3. esošu un jaunu informācijas tehnoloģiju un digitālo risinājumu attīstīšana, lai efektīvāk nodrošinātu sociāli mazaizsargāto personu tiesības, tostarp iestāžu savstarpējās sadarbības efektivizēšana;
15.4. pasākumi mērķgrupas informēšanai par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības pakalpojumu saņemšanu, lai paaugstinātu mērķgrupas kompetenci un izpratni par juridiska rakstura strīdu savlaicīgas risināšanas nozīmīgumu, kā arī informēšanai par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sistēmā iesaistīto personu apmācībām kompetenču un prasmju līmeņa paaugstināšanai;
15.5. projekta vadība un projekta īstenošanas nodrošināšana;
15.6. projekta komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumu izpilde.
16. Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:
16.1. tiešās attiecināmās izmaksas;
16.2. netiešās attiecināmās izmaksas.
17. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
17.1. personāla izmaksas (t. i., projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksas) šo noteikumu 15. punktā minēto darbību īstenošanai. Izmaksas ir attiecināmas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienas vienības izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
17.2. pārējās projekta īstenošanas izmaksas:
17.2.1. pakalpojumu un iepirkuma līgumu izmaksas šo noteikumu 15. punktā (izņemot šo noteikumu 15.5. apakšpunktu) minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
17.2.2. komandējumu izmaksas:
17.2.2.1. iekšzemes komandējumu, mācību un darba braucienu izmaksas, tai skaitā projekta vadītājam un projekta īstenošanas personālam, šo noteikumu 15.1., 15.2., 15.4. un 15.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, piemērojot vadošās iestādes izstrādātās vienas vienības izmaksu metodikas "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai";
17.2.2.2. ārvalstu komandējumu izmaksas projekta vadītājam un projekta īstenošanas personālam, kā arī šo noteikumu 3. punktā minēto mērķa grupu personām šo noteikumu 15.1., 15.2., 15.4. un 15.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Ārvalstu komandējumu izmaksas aprēķina un atlīdzina atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar ārvalstu komandējumiem saistītie izdevumi;
17.2.3. mācību, semināru un konferenču organizēšanas un ar to saistīto materiālu nodrošināšanas izmaksas šo noteikumu 15.1., 15.2. un 15.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
17.2.4. darba vietas aprīkojuma iegādes, īres vai nomas izmaksas (tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas) ir attiecināmas projekta vadības un projekta īstenošanas personālam jaunu darba vietu radīšanai vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā (ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts pilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā; ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam šo noteikumu 15.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā ņem vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu);
17.2.5. transporta izmaksas šo noteikumu 15.1., 15.2. un 15.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, piemērojot vadošās iestādes izstrādāto vienas vienības izmaksu metodiku "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai";
17.2.6. telpu, materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma īres vai nomas izmaksas šo noteikumu 15.1., 15.2. un 15.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
17.2.7. biroja, kancelejas preču, iekārtu un inventāra (tai skaitā palīgmateriālu) izmaksas līdz 500 euro apmērā par vienību šo noteikumu 15.1., 15.2. un 15.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
17.2.8. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību izpildes nodrošināšanas izmaksas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060), 47. un 50. pantu, normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, un Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām šo noteikumu 15.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
17.2.9. materiāltehniskā nodrošinājuma (tai skaitā pamatlīdzekļu) iegādes izmaksas šo noteikumu 15.1., 15.2. un 15.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, ja iegāde ir izdevīgāka nekā materiāltehniskā nodrošinājuma īres vai nomas izmaksas projekta īstenošanas laikā;
17.2.10. izmaksas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, tai skaitā pandusu nomas, indukcijas cilpu nomas, zīmju valodas tulku un vieglās valodas tulkošanas pakalpojumu izmaksas, jomas konsultantu izmaksas, subtitrēšanas un reāllaika transkripcijas pakalpojumu izmaksas, ja tās ir nepieciešamas vides un informācijas pieejamības nodrošināšanai.
18. Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis attiecināmajām izmaksām atbilstoši regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktam.
19. Pasākuma īstenošanā tiek piemērota netiešo izmaksu vienotā likme kā viena izmaksu pozīcija 15 procentu apmērā no šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajām personāla izmaksām.
20. Ja projekta īstenošanas laikā atbildīgā iestāde vai vadošā iestāde izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku kādām šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētajām izmaksām, tām piemēro atbildīgās iestādes vai vadošās iestādes izstrādāto metodiku.
IV. Pasākuma un projekta īstenošanas nosacījumi
21. Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem divu mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma.
22. Projekta iesnieguma vērtēšanā piedalās divi atbildīgās iestādes pārstāvji, viens Tieslietu ministrijas pārstāvis un sadarbības iestādes pārstāvji, bet vadošās iestādes pārstāvis, ja nepieciešams, var piedalīties novērotāja statusā.
23. Lai nodrošinātu rezultatīvo un iznākuma rādītāju uzskaiti un šo noteikumu 15. punktā minēto atbalstāmo darbību norisi, pasākuma ietvaros apstrādā pasākuma īstenošanā iesaistīto valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sistēmai piederīgo personu datus attiecīgās darbības veikšanai nepieciešamajā apjomā.
24. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:
24.1. nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nosacījumu izpildi saskaņā ar regulas 2021/1060 47. un 50. pantu, normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, un Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām;
24.2. uzkrāj informāciju par tiešo atbalstu saņēmušajām šo noteikumu 3. punktā minētajām personām un reizi gadā iesniedz sadarbības iestādē apkopotus datus par ESF+ kopējiem tūlītējiem rezultāta rādītājiem atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, 1. pielikumam un saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumu, ievērojot, ka:
24.2.1. ja šo noteikumu 15. punktā minēto darbību ietvaros plānotajās apmācībās piedalās persona, kura nav ietverta rezultatīvo un iznākuma rādītāju uzskaitē, tad, lai nodrošinātu izmaksu attiecināmību, no tās tiks ievākti šādi personas dati: vārds, uzvārds, amats, organizācijas nosaukums;
24.2.2. dati tiek uzglabāti atbilstoši termiņam, ko nosaka vienošanās par projekta īstenošanu;
24.3. nodrošina horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" vispārīgās un specifiskās darbības, kas veicina vienlīdzību, iekļaušanu, nediskrimināciju un pamattiesību ievērošanu, īpaši valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības pakalpojumu sniegšanas jomā strādājošo izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumu īstenošanu, lai novērstu diskrimināciju invaliditātes, vecuma, dzimuma, etniskās piederības un citu pazīmju dēļ un ievērotu vienlīdzīgu iespēju principu, tostarp uzkrāj datus par horizontālā principa rādītāju "Izstrādāto vai pilnveidoto stratēģiju, izglītības programmu, metodisko līdzekļu, vadlīniju, mācību līdzekļu (tai skaitā digitālo) skaits, kuros integrēti jautājumi par dzimumu līdztiesību, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām, diskriminācijas novēršanu vecuma, etniskās piederības un citu iemeslu dēļ, kā arī pamattiesību jautājumi, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem";
24.4. projekta īstenošanas gaitā elektroniski informē atbildīgo iestādi par visām ar projektu saistītajām izmaiņām un aktualitātēm;
24.5. ne retāk kā reizi sešos mēnešos ievieto savā tīmekļvietnē aktuālu informāciju par projekta īstenošanu;
24.6. pēc projekta īstenošanas beigām nodrošina, ka šo noteikumu 17.2.9. apakšpunktā minētie materiāltehniskie līdzekļi, kas iegādāti projekta ietvaros, ir finansējuma saņēmēja īpašumā, ievērojot pamatlīdzekļu nolietojuma normas un lietošanas nosacījumus atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā budžeta iestādes kārto grāmatvedības uzskaiti;
24.7. projekta ietvaros nepieciešamos ārpakalpojumus pērk, ievērojot normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru, un, ja attiecināms, īsteno sociāli atbildīgu iepirkumu un inovatīvu publisko iepirkumu;
24.8. nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievērots princips "Nenodarīt būtisku kaitējumu", paredzot atbilstošas prasības līgumos ar piegādātājiem un pakalpojumu sniedzējiem (ja attiecināms);
24.9. izstrādā kārtību, kādā pārliecinās par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku neesību (ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu un normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā), kā arī izstrādā un paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesību.
25. Finansējuma saņēmējs izstrādā, saskaņo ar atbildīgo iestādi un apstiprina projekta uzraudzības komitejas nolikumu, kurā detalizēti norāda uzraudzības komitejas personālsastāvu, funkcijas, tiesības un pienākumus.
26. Lai uzraudzītu projekta īstenošanu, finansējuma saņēmējs mēneša laikā pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas izveido projekta uzraudzības komiteju, kuru vada finansējuma saņēmēja vadītājs vai viņa vietnieks. Projekta uzraudzības komitejā piedalās divi finansējuma saņēmēja pārstāvji un divi atbildīgās iestādes pārstāvji. Sadarbības iestāde un Tieslietu ministrija kā nozares ministrija var deleģēt pārstāvjus projekta uzraudzības komitejā novērotāju statusā. Pēc projekta uzraudzības komitejas priekšsēdētāja uzaicinājuma sēdē var piedalīties arī citu valsts institūciju amatpersonas un darbinieki, nevalstisko organizāciju pārstāvji, eksperti un citi speciālisti bez balsstiesībām.
27. Projekta uzraudzības komitejas sanāksmes rīko ne retāk kā reizi trijos mēnešos. Atbildīgā iestāde, ja nepieciešams, var pieprasīt finansējuma saņēmējam sasaukt projekta uzraudzības komitejas ārkārtas sēdi, kā arī ierosināt jautājumu izskatīšanu projekta uzraudzības komitejas sēdē.
28. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
29. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.
Ministru prezidentes pienākumu izpildītāja ‒
tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere
Tieslietu ministres vietā ‒
iekšlietu ministrs R. Kozlovskis