• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2024. gada 12. marta noteikumi Nr. 167 "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 13.03.2024., Nr. 52 https://www.vestnesis.lv/op/2024/52.7

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 169

Par Atveseļošanas fonda plāna Darbības kārtības grozījumiem, par ko vienojas Eiropas Komisija un Latvija

Vēl šajā numurā

13.03.2024., Nr. 52

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 167

Pieņemts: 12.03.2024.

OP numurs: 2024/52.7

2024/52.7
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 10 Pēdējās nedēļas laikā 19 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 167

Rīgā 2024. gada 12. martā (prot. Nr. 11 20. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"

Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību
19.3 panta otro daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2022, 136. nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 2.1.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.1.1. modernizēt valsts pārvaldes pakalpojumus, tos digitāli transformējot un fokusējoties uz nozīmīgām valsts pārvaldes funkcijām, procesiem un pakalpojumiem, kas vēl nav digitāli transformēti vai tiek attīstīti no jauna vai būtiski nostiprināti;".

2. Izteikt 2.1.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.1.2. paredzēt valsts pārvaldes pakalpojumu nodrošināšanas sistēmas konceptuālajā modelī noteiktās pakalpojumu kvalitatīvās un kvantitatīvās metrikas;".

3. Svītrot 2.1.3. apakšpunktu.

4. Izteikt 2.3.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.3.1. līdz 2022. gada 31. martam – vienotas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) attīstības pasākumu pārvaldības sistēmas izveide valsts pārvaldē;".

5. Izteikt 2.3.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.3.2. līdz 2022. gada 30. jūnijam – normatīvā regulējuma izveide atbalsta saņemšanai valsts pārvaldes procesu un pakalpojumu digitalizācijas jomā;".

6. Izteikt 2.4.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.4.1. līdz 2023. gada 30. septembrim – izstrādāto un saskaņoto IKT risinājumu attīstības aktivitāšu apraksti – 11;".

7. Izteikt 2.4.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.4.2. līdz 2026. gada 31. augustam – IKT risinājumu nodrošināšana modernizētām valsts pārvaldes funkcijām (t. sk. sistēmām) – 11."

8. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā:

"3. Reformu un investīciju virziens ietver reformu 2.1.2.r. "Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana" (turpmāk – reforma 2.1.2.r.), investīciju 2.1.2.1.i. "Centralizētās platformas un sistēmas" (turpmāk – investīcija 2.1.2.1.i.) un investīciju 2.1.2.2.i. "Latvijas nacionālais federētais mākonis" (turpmāk – investīcija 2.1.2.2.i.), nosakot, ka:

3.1. reformas 2.1.2.r mērķis ir:

3.1.1. transformēt IKT nodrošināšanas pieeju valsts pārvaldē, centralizējot kompetences centros vienveidīgu vairāku iestāžu atbalstam nepieciešamo IKT koplietošanas pakalpojumu sniegšanu;

3.1.2. attīstīt valsts pārvaldes centralizētās platformas, informācijas sistēmas un koplietošanas pakalpojumus un konsolidēt skaitļošanas infrastruktūras pakalpojumus, automatizējot un efektivizējot piegādes procesus, lai veicinātu pārrobežu piekļuvi valsts pārvaldes pakalpojumiem, kā arī konsolidēt valsts pārvaldes skaitļošanas un datu glabāšanas infrastruktūras pakalpojumus;

3.2. investīcijas 2.1.2.1.i. mērķis ir:

3.2.1. panākt, lai pārvalde darbojas kā vienota organizācija, kas ietver tādu standartizētu atbalsta funkciju ieviešanu kā grāmatvedības uzskaite, personāla administrēšana, resursu uzskaites un vadības nodrošināšana;

3.2.2. izveidot un būtiski papildināt četras publisko pakalpojumu sniegšanas platformas, piecas nozaru un atbalsta funkciju platformas, sešas koplietošanas platformas, kā arī pašvaldībām paredzētās sistēmas;

3.3. investīcijas 2.1.2.2.i. (tās ietvaros īstenotie projekti ir stratēģiski svarīgi projekti) mērķis ir:

3.3.1. nodrošināt koplietošanas skaitļošanas un datu pārvaldības infrastruktūru un pakalpojumus publiskajai pārvaldei, kā arī attīstīt IKT infrastruktūras kompetences centrus valsts pārvaldes datu glabāšanai un skaitļošanai;

3.3.2. nodrošināt publiskā sektora datu glabāšanas un skaitļošanas spēju attīstību četru savstarpēji koordinētu projektu (Latvijas valsts radio un televīzijas centra, Latvijas Nacionālās bibliotēkas, Iekšlietu ministrijas Informācijas centra un Zemkopības ministrijas) ietvaros;

3.3.3. nodrošināt, lai investīcijas īstenošanas rezultātā vismaz 10 valsts pārvaldes platformas un informācijas sistēmas tiek darbinātas, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus;

3.4. reformu 2.1.2.r. īsteno līdz 2022. gada 30. jūnijam un tās ietvaros sasniedzamais atskaites punkts ir tiesiskā regulējuma izveide atbalsta saņemšanai valsts pārvaldes centrālo sistēmu un platformu attīstības un skaitļošanas infrastruktūras pakalpojumu konsolidācijas jomā;

3.5. investīciju 2.1.2.1.i. īsteno līdz 2026. gada 31. augustam un tās ietvaros sasniedzamie mērķi ir:

3.5.1. līdz 2023. gada 31. martam – saskaņoto plānu apstiprināšana centralizēto funkciju vai pakalpojumu izveidei, pārveidei vai ieviešanai – 15;

3.5.2. līdz 2023. gada 30. septembrim – centralizēto IKT risinājumu izstrāde saskaņoto aprakstu pieņemšanai – 15;

3.5.3. līdz 2026. gada 31. augustam – izveidoto un ekspluatācijā esošo centralizēto IKT platformu un sistēmu skaits – 15;

3.6. investīciju 2.1.2.2.i. īsteno līdz 2026. gada 31. augustam un tās ietvaros sasniedzamie mērķi ir:

3.6.1. līdz 2024. gada 31. decembrim – platformu vai sistēmu skaits, ko pārvalda koplietošanas pakalpojumu sniedzēji, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus, – 4;

3.6.2. līdz 2026. gada 31. augustam – platformu vai sistēmu skaits, ko pārvalda koplietošanas pakalpojumu sniedzēji, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus, – 10."

9. Izteikt 4.1.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.1.1. nodrošināt valsts un privātā sektora datu un pakalpojumu pieejamību un koplietošanu, izveidojot pamatu datu un platformu ekonomikas attīstībai un savietojamībai ar Eiropas datu telpām un nodrošinot datu kopīgošanu ES ietvaros;".

10. Izteikt 4.1.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.1.2. attīstīt dažādu publiskā sektora nozaru spēju pārvaldīt, koplietot un publicēt atkārtotai izmantošanai tās rīcībā esošās datu kopas."

11. Izteikt 4.2.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.2.2. izveidot augstas pieejamības datu ielādes un atgūšanas un datu objektu pārvaldības risinājumu;".

12. Papildināt ar 4.2.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.2.3. nodrošināt kontrolētu piekļuvi fizisko un juridisko personu, kā arī labklājības, izglītības, ostu loģistikas un veterināro zāļu datiem;".

13. Papildināt ar 4.2.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.2.4. pilnveidot ārstniecības procesā radīto datu pārvaldību, tostarp medicīnas procesa organizāciju un pētniecībai nepieciešamo datu pārvaldību, nodrošinot atbalstu atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidojot risinājumus zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī;".

14. Papildināt ar 4.2.5. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.2.5. nodrošināt vides nozares datu pieejamību un koplietošanu, paredzot zemkopības nozares ģeotelpisko datu pārvaldības risinājumu pilnveidi gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai, lai pārietu uz zaļo ekonomiku;".

15. Izteikt 4.3.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.3.1. līdz 2022. gada 30. jūnijam – normatīvais regulējums atbalsta saņemšanai ekonomikas datu pārvaldības pārveides jomā;".

16. Izteikt 4.3.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.3.2. līdz 2023. gada 31. decembrim – datu aprites nacionālās platformas darbības tiesiskais regulējums;".

17. Izteikt 4.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.4. investīciju 2.1.3.1.i. īsteno līdz 2026. gada 31. augustam un tās ietvaros sasniedzamais mērķis – ģeoportālā vai atvērto datu portālā iekļautās nozares, par kurām attiecīgās datu kopas ir pieejamas centralizētajās datu pārvaldības un izplatīšanas platformās, t. sk. kontrolētajās izplatīšanas platformās, – 10. "

18. Izteikt 6.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"6.1. investīcijai 2.1.1.1.i. pieejamais finansējums ir 13 677 280 euro;".

19. Izteikt 6.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"6.2. investīcijai 2.1.2.1.i. pieejamais finansējums ir 68 707 920 euro;".

20. Izteikt 6.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"6.4. investīcijai 2.1.3.1.i. pieejamais finansējums ir 33 986 000 euro."

21. Izteikt 11.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"11.2. Prokuratūra;".

22. Svītrot 11.7. apakšpunktu.

23. Papildināt ar 13.1.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"13.1.4. investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" īstenojamiem projektiem, iesniedz:

13.1.4.1. Latvijas Pašvaldību savienības saskaņojumu par projekta iekļaušanu pašvaldību koplietošanas platformu programmā;

13.1.4.2. piecu valstspilsētu un novadu pašvaldību apliecinājumus par rīkojuma projekta satura saskaņošanu un projekta īstenošanas laikā izstrādāto un ieviesto koplietošanas risinājumu un koplietošanas pakalpojumu izmantošanu pēc projekta noslēguma saskaņā ar šo noteikumu 13.18. apakšpunktu;".

24. Izteikt 17.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"17.1. Rīgas brīvostas pārvalde novērtē rīkojuma projekta saturu saskaņā ar šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem un iesniedz apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu 16.2. apakšpunktu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija rīkojuma projektu virza saskaņošanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" noteiktajā kārtībā;".

25. Izteikt 17.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"17.2. valstspilsētu un novadu pašvaldība investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" projektiem novērtē rīkojuma projekta saturu saskaņā ar šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem un iesniedz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu 16.2. apakšpunktu, pievienojot:

17.2.1. Latvijas Pašvaldību savienības saskaņojumu par projekta iekļaušanu pašvaldību koplietošanas platformu programmā;

17.2.2. vismaz piecu valstspilsētu un novadu pašvaldību apliecinājumus par rīkojuma projekta satura saskaņošanu un projekta īstenošanas laikā izstrādāto un ieviesto koplietošanas risinājumu un koplietošanas pakalpojumu izmantošanu pēc projekta noslēguma saskaņā ar šo noteikumu 13.18. apakšpunktu."

26. Izteikt 17.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"17.3. Prokuratūra novērtē rīkojuma projekta saturu saskaņā ar šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem un iesniedz apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu 16.2. apakšpunktu Tieslietu ministrijai. Tieslietu ministrija rīkojuma projektu virza saskaņošanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" noteiktajā kārtībā."

27. Izteikt 18.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"18.1. attiecībā uz investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" projektiem, kā arī uz 11.2., 11.3., 11.4., 11.5. un 11.6. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju projektiem veic šādas darbības:

18.1.1. ja tas noteikts projekta īstenošanas līgumā, – pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, piešķir avansa maksājumus ne vairāk kā 30 % apmērā, ko finansējuma saņēmējs apgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros;

18.1.2. pēc maksājumu pieprasījumu saņemšanas pārbauda, vai tam pievienots apliecinājums, ka nav atgūts nodoklis no valsts budžeta priekšnodokļa veidā;

18.1.3. veic maksājumus finansējuma saņēmējam atbilstoši vadības informācijas sistēmā ievadītajai informācijai un projekta īstenošanas līgumā noteiktajiem un sekmīgi noslēgtajiem projekta posmiem, kā arī veic projekta noslēguma maksājumu;

18.1.4. veic projekta noslēguma dokumentācijas pārbaudi un noslēguma maksājumu līdz 2026. gada 31. augustam;

18.1.5. veic šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētās darbības, ja šo noteikumu 11.1. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju īstenotajos projektos sadarbības partneris ir valstspilsētu un novadu pašvaldība;".

28. Izteikt 20. punktu šādā redakcijā:

"20. Šo noteikumu 4. pielikumā minētā par programmas vadību atbildīgā institūcija izveido programmas padomi un pilnvaro darbam tajā arī šo noteikumu 4. pielikumā minētos programmas padomes pārstāvjus vai veic izmaiņas jau esošu darba grupu vai padomju tiesību aktos, uzdodot tai arī programmas padomes funkcijas un, ja nepieciešams, papildina tās sastāvu."

29. Izteikt 25. punktu šādā redakcijā:

"25. Šo noteikumu 11.1. apakšpunktā minētie finansējuma saņēmēji, izņemot investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" finansējuma saņēmējus, projektu īstenošanas līgumu slēdz ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības organizāciju un nozares ministriju."

30. Izteikt 26. punktu šādā redakcijā:

"26. Investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" finansējuma saņēmēji, kā arī šo noteikumu 11.2., 11.3., 11.4., 11.5. un 11.6. apakšpunktā minētie finansējuma saņēmēji projektu īstenošanas līgumu slēdz ar aģentūru."

31. Izteikt 32.2.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"32.2.2. izvēlētai izstrādes metodei atbilstošas dokumentācijas izstrādes izmaksas, tai skaitā digitālo pakalpojumu arhitektūras izstrādes izmaksas projekta īstenošanas jomā;".

32. Izteikt 32.2.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"32.2.4. informācijas sistēmas programmatūras izstrādes un pielāgojumu izmaksas, tai skaitā integrācijas saskarņu izstrādes izmaksas;".

33. Izteikt 32.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"32.3. informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pakalpojumu izmaksas projekta īstenošanas nodrošinājumam, tai skaitā:

32.3.1. mākoņdatošanas un saistīto pakalpojumu izmaksas informācijas sistēmu izstrādes un ieviešanas nodrošināšanai projekta laikā;

32.3.2. lietojumprogrammatūras risinājumu īres un saistīto pakalpojumu izmaksas projekta ietvaros īstenojamo risinājumu ieviešanai un aprobācijai projekta īstenošanas laikā;".

34. Izteikt 32.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"32.4. investīcijas 2.1.2.2.i. projektiem – datu centru un skaitļošanas infrastruktūras tehniskās infrastruktūras un tās darbināšanai nepieciešamās ražotāja sērijveida programmatūras iegādes izmaksas, kā arī datu pārraides tīklu nodrošināšanas izmaksas, kas nepieciešamas projekta mērķu sasniegšanai:

32.4.1. serveru tehnikas un tās uzstādīšanai nepieciešamās infrastruktūras iegādes izmaksas;

32.4.2. datu masīvu iekārtas iegādes izmaksas;

32.4.3. sērijveida programmatūras iegādes izmaksas, tai skaitā licenču un uzturēšanas atbalsta atjauninājumu izmaksas licenču vai programmatūras darbības periodā, kas nepārsniedz piecus gadus;

32.4.4. tehniskās infrastruktūras un ražotāja sērijveida programmatūras uzstādīšanas un konfigurēšanas izmaksas;

32.4.5. datu pārraides tīklu iekārtu iegādes, iekārtu ražotāja atbalsta un optisko šķiedru kabeļu nomas izmaksas datu pārraides savienojumu vai datu transformācijas pieslēgumu nodrošināšanai valsts pārvaldes federētā mākoņa datu centriem investīcijas 2.1.2.2.i. projektu īstenošanas mērķu sasniegšanai;".

35. Izteikt 32.6.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"32.6.1. ieviešamo IKT risinājumu administratoru un lietotāju apmācību, ar projekta darbībām tieši saistīto informatīvo, publicitātes un vizuālās identitātes pasākumu izmaksas, nepārsniedzot trīs procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;".

36. Izteikt 32.8. apakšpunktu šādā redakcijā:

"32.8. projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, kas ietver projekta vadībā un īstenošanā iesaistīto ekspertu atalgojuma izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma nosacījumiem un radušās, pamatojoties uz darba līgumu, kas noslēgts uz noteiktu laiku, vienošanos vai rīkojumu par visu amata pienākumu vai papildu pienākumu veikšanu projekta īstenošanas laikā vai uz uzņēmuma līguma pamata, un ir nepieciešamas reformas un investīciju virziena mērķu un atskaites punktu sasniegšanai, un ko apliecina terminēto darba līgumu amatu apraksti, uzņēmuma līgumu darba uzdevumi, vienošanās vai rīkojumi par visu amata pienākumu vai papildu pienākumu veikšanu, un papildu pienākumu veikšanas gadījumā – arī šo pienākumu izpildei veltītā darba laika uzskaite;".

37. Izteikt 32.12. apakšpunktu šādā redakcijā:

"32.12. 2.1.1.1.i. nolūka "Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība" programmu koordinēšanas izmaksas un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības darbībās nodarbinātā projekta īstenošanas personāla izmaksas, kā arī šo darbību īstenošanai izmantoto konsultāciju pakalpojumu izmaksas;".

38. Izteikt 33.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"33.1. investīcijas 2.1.1.1.i. projektos nepārsniedz 10 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, izņemot investīcijas 2.1.1.1.i. nolūka "Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība" projektu, uz kuru šajā apakšpunktā paredzētais projekta īstenošanas personāla izmaksu proporcijas ierobežojums netiek attiecināts;".

39. Izteikt 33.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"33.2. investīciju 2.1.2.1.i., 2.1.2.2.i. un 2.1.3.1.i. projektos nepārsniedz 20 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;".

40. Papildināt ar 33.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"33.3. saistībā ar personāla izmaksu ierobežojumu netiek attiecinātas uz šo noteikumu 11.5. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju – publiskas personas kapitālsabiedrību, kura pilda pārvaldes uzdevumu –, un uz šo noteikumu 11.6. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju, ja finansējuma saņēmējs īsteno projekta aktivitātes ar savas organizācijas personālu."

41. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).

42. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums).

43. Izteikt 3. pielikumu jaunā redakcijā (3. pielikums).

44. Izteikt 4. pielikumu jaunā redakcijā (4. pielikums).

Ministru prezidentes pienākumu izpildītāja ‒
tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministre I. Bērziņa

 

1. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 12. marta
noteikumiem Nr. 167

"1. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435

Atveseļošanas fonda plāna reformu un investīciju virziena mērķi, to apraksti un sasniegšanas apliecināšana

Nr.

p. k.

Investīcija

Mērķa saturu raksturojošs nosaukums un tā apraksts

Minimālās vērtības pa investīcijām (skaits)

Mērķa sasniegšanas apliecinājums

Sasniegšanas termiņš

1.

2.1.1.1.i. Izstrādāto un saskaņoto IKT risinājumu attīstības aktivitāšu apraksti

IKT risinājumu (sistēmu) koncepcijas modeļus izstrādā saskaņā ar pieņemto IKT pārvaldības tiesisko regulējumu. Izstrādātie un saskaņotie apraksti definē IKT izstrādes darbības, lai izstrādātu vai modernizētu IKT risinājumus šādās jomās:

1) iekšlietu nozare, t. sk. civilā aizsardzība, ugunsdrošības uzraudzība un sabiedriskā drošība;

2) kultūras nozare, t. sk. arhīvu, bibliotēku, muzeju, kultūras pieminekļu aizsardzības un mediju satura mantojuma uzkrāšana;

3) ostu loģistikas pakalpojumu pārvaldība;

4) IKT pārvaldības procesu atbalsts

26

(11*+15**)

Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā īstenojamo IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāti ir sagatavojis un valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtībā1 saskaņojis IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāšu aprakstu2, kuru IKT pārvaldības organizācija kopā ar IKT pārvaldības organizācijas saskaņojumu ir ievietojusi vadības informācijas sistēmā, kā arī ir sagatavojusi un iesniegusi kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina. Kā pielikumi ir pievienoti saskaņotie IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāšu apraksti 2023. gada 30. septembris
2.1.2.1.i. Saskaņotu aprakstu pieņemšana attiecībā uz centralizētu IKT risinājumu izstrādes darbībām

Centrālā platforma vai sistēmas izstrādātājs izstrādā un saskaņo to IKT risinājumu izstrādes darbību koncepcijas, kas jāizstrādā saskaņā ar IKT pārvaldības tiesisko regulējumu

2.

2.1.1.1.i. IKT risinājumu nodrošināšana modernizētām publiskās pārvaldes funkcijām (tai skaitā sistēmām)

IKT risinājumu (sistēmu) koncepcijas modeļus izstrādā saskaņā ar pieņemto IKT pārvaldības tiesisko regulējumu. Izstrādātie un saskaņotie apraksti definē IKT izstrādes darbības, lai izstrādātu vai modernizētu IKT risinājumus šādās jomās:

1) iekšlietu nozare, t. sk. civilā aizsardzība, ugunsdrošības uzraudzība un sabiedriskā drošība;

2) kultūras nozare, t. sk. arhīvu, bibliotēku, muzeju, kultūras pieminekļu aizsardzības un mediju satura mantojuma uzkrāšana;

3) ostu loģistikas pakalpojumu pārvaldība;

4) IKT pārvaldības procesu atbalsts

26

(11*+15**)

Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā īstenoto IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāti vadības informācijas sistēmā ievieto iepirkumu specifikācijas, IKT risinājumu (sistēmu) ieviešanu apliecinošus dokumentus, kas dokumentē modernizēto pakalpojumu (funkciju) pilnveidojumus, kā arī ir sagatavojis un valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtībā3 saskaņojis paziņojumu par IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitātes noslēgumu4, kuru IKT pārvaldības organizācija kopā ar IKT pārvaldības organizācijas saskaņojumu ir ievietojusi vadības informācijas sistēmā, kā arī ir sagatavojusi un iesniegusi kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina 2026. gada 31. augusts
2.1.2.1.i. Izveidoto un ekspluatācijā esošo centralizēto IKT platformu un sistēmu skaits

Ekspluatācijā ir šādas centralizētas IKT platformas vai sistēmas:
 1) publisko pakalpojumu sniegšanas platformas – 4;
 2) resoru un atbalsta funkciju platformas – 5;
 3) platformas un sistēmas pašvaldībām – 6

     

3.

2.1.2.1.i. Koordinētu plānu apstiprināšana centralizētu funkciju vai pakalpojumu izveidei, pārveidei vai ieviešanai

Pirms aktivitātes uzsākšanas, lai izstrādātu IKT risinājumus, atbildīgā institūcija sagatavo un koordinē centralizētās IKT funkcijas vai pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu (tai skaitā attiecībā uz pakalpojumu finansēšanu)

15

Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā plānoto centralizētu funkciju vai pakalpojumu izveidi, pārveidi vai ieviešanu ir sagatavojis Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 3. pielikumā minēto centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānu, kas apstiprināts ar Ministru kabineta rīkojumu.

IKT pārvaldības organizācija sagatavo kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina. Kā pielikumi ir pievienoti saskaņotie centralizēto funkciju vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāni

2023. gada 31. marts

4.

2.1.2.2.i. Koplietošanas pakalpojumu sniedzēju mākoņdatošanas pakalpojumu sniegšanas uzsākšana

Darbības rādītāja atskaites punktu uzskata par izpildītu, ja katrs no četriem koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem (Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs, Latvijas Nacionālā bibliotēka, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, Zemkopības ministrija) nodrošina vismaz vienas valsts platformas vai informācijas sistēmas darbību, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus, t. sk. jaudas balansēšanas vai rezerves darbības atjaunošanos fiziski attālinātā datu centrā

 

4

Dokuments, kurā pienācīgi pamatots tas, kā tika apmierinoši sasniegts mērķis (tostarp visi būtiskie elementi), kopā ar atbilstošām saitēm uz pamatojošajiem pierādījumiem. Šā dokumenta pielikumā iekļauj šādus dokumentārus pierādījumus par katru no 10 valsts platformām vai informācijas sistēmām, kuru darbināšana ar koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumiem tiek izmantota par apliecinājumu rādītāja izpildei:

a) platformas vai sistēmas produkcijas ekspluatācijas uzsākšanu apliecinošu nodošanas un pieņemšanas aktu (kopiju), kas satur norādes par koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumu izmantošanu, vai mākoņdatošanas pakalpojumu piegādes līgumu (kopiju), kas satur norādes par šo pakalpojumu izmantošanu platformas vai sistēmas darbināšanai;

b) platformas vai sistēmas skaitļošanas, datu uzkrāšanas un, ja tas ir prasīts, arī darbības rezerves atjaunošanas tehniskā nodrošinājuma ar mākoņdatošanas pakalpojumiem aprakstus

2024. gada 31. decembris

5.

2.1.2.2.i. Valsts pārvaldes informācijas sistēmas, kas izmitinātas nacionālajā federētajā mākonī

Darbības rādītāju uzskata par sasniegtu, ja četri koplietošanas pakalpojumu sniedzēji (Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs, Latvijas Nacionālā bibliotēka, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, Zemkopības ministrija) kopumā nodrošina vismaz desmit valsts platformu vai informācijas sistēmu darbību, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus, t. sk. jaudas balansēšanas vai rezerves darbības atjaunošanos fiziski attālinātā datu centrā

10

Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā īstenoto IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāti vadības informācijas sistēmā ievieto iepirkumu specifikācijas, IKT risinājumu (sistēmu) ieviešanu apliecinošus dokumentus – pieņemšanas un nodošanas aktu, kas apliecina produkcijas ieviešanu, aprakstus par publiskās pārvaldes informācijas sistēmu un platformu integrāciju nacionālajā federētajā mākonī, kā arī ir sagatavojis un valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtībā7 saskaņojis paziņojumu par IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitātes noslēgumu8, kuru IKT pārvaldības organizācija kopā ar IKT pārvaldības organizācijas saskaņojumu ir ievietojusi vadības informācijas sistēmā, kā arī ir sagatavojusi un iesniegusi kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina 2026. gada 31. augusts

6.

2.1.3.1.i. Nozares, par kurām attiecīgās datu kopas ir pieejamas centralizētajās datu pārvaldības un izplatīšanas platformās, t. sk. kontrolētās izplatīšanas platformās, ģeoportālā vai atvērto datu portālā

Valsts centralizētā datu pārvaldības un izplatīšanas platforma nodrošina piekļuvi datu kopām par vismaz 10 dažādām valsts pārvaldes nozarēm un jomām (orientējoši šādām datu kopām: iedzīvotāju dati; juridisko personu dati, tostarp dati, kas nepieciešami pārstāvībai un atļauju izsniegšanai juridisko personu vārdā; vides sektora dati, tostarp piesārņoto vietu dati; veselības sektora dati, tostarp gan dati, kas nepieciešami ārstniecībai, veselības aprūpes pakalpojumu administrēšanai un statistikai, gan pētniecībai; sociālo pakalpojumu dati; ostu loģistikas datu kopas; publisko iepirkumu datu kopas; ģeotelpiskie dati zemkopības sektoram, t. sk. viedai lauksaimniecības zemes pārvaldībai; veterināro zāļu datu kopas; zinātniskās izpētes datu kopas, kas radītas ar mērķi veicināt atvērtās zinātnes pieeju, koplietojot zinātnisko pētījumu datus)

10

Finansējuma saņēmējs par katru valsts datu aprites platformā (datu agregācijas vidē) nodrošināto nozares datu kopu vadības informācijas sistēmā ievieto detalizētu datu kopas aprakstu, kā arī ieviešanu apliecinošus dokumentus – pieņemšanas un nodošanas aktu, kas apliecina produkcijas ieviešanu.

IKT pārvaldības organizācija sagatavo un vadības informācijas sistēmā ievieto kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina

2026. gada 31. augusts

Piezīmes.

* Minimālā vērtība investīcijai 2.1.1.1.i.

** Minimālā vērtība investīcijai 2.1.2.1.i.

*** Rādītājs tiks uzskaitīts, nosakot kopējo vērtību īstenošanas perioda beigās.

1 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība".

2 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 2. pielikums.

3 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība".

4 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 4. pielikums.

5 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība".

6 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 4. pielikums.

7 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība".

8 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 4. pielikums."

 

2. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 12. marta
noteikumiem Nr. 167

"2. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435

Projekta pase

Investīcijas

 

projekta

 

pase

 

(numurs)

 

(projekta nosaukums)

 

1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu

1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija) Ja finansējuma saņēmējs ir publiskas personas kapitālsabiedrība vai atvasināta publiska persona, tad norāda arī informāciju par pārvaldes uzdevumu (tai skaitā tā tiesisko pamatu), kura izpildes ietvaros vai kā izpildes pilnveidei īsteno projektu
1.2. Projekta īstenošanas partneri Norāda sadarbības partnerus, ja tādus ir plānots piesaistīt

2. Saistīto projektu programma

2.1. Programmas nosaukums Norāda programmas nosaukumu vai norādi "ārpus programmām"
2.2. Saistība ar citiem projektiem Norāda galveno saistību ar citiem programmas projektiem, kā arī informāciju par projekta izskatīšanu programmas padomē, ja attiecināms

3. Projekta mērķis un galvenie ieguvumi

3.1. Projekta mērķis un galvenais saturs Īsi apraksta projekta mērķi un galveno saturu
3.2. Projekta pamatojums (aktualitāte/nepieciešamība/risināmā problēma) Īsi apraksta projekta īstenošanas nepieciešamību – risināmo problēmu
3.3. Projekta ieguvumi1 Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs2

vērtība

sasniegšanas laiks (gads)

3.3.1. Būtību raksturojošs apzīmējums Ko un kā mēra vai pārbauda    
3.3.2. Būtību raksturojošs apzīmējums Ko un kā mēra vai pārbauda    
3.3.3. Būtību raksturojošs apzīmējums Ko un kā mēra vai pārbauda    

4. Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem

4.1. Atveseļošanas fonda plāna finansējums (kopā) 4.2. Plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā segšana3, un avansa apmērs, ja plānots to pieprasīt4
Norāda plānoto attiecināmo apmēru Plānotais PVN apmērs, ja tiks pieprasīts Avansa maksājuma apmērs, ja tiks pieprasīts
     

Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums

Izmaksu apmērs (indikatīvi)

Maksimālais apmērs5

Darbības iznākums

4.3. Darbību vai izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums      
4.4. Darbību vai izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums      
4.5. Darbību vai izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums      

5. Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā

5.1. Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi

Skaits

IKT risinājuma nosaukums

Īss apraksts6

Valsts mākonī

(jā/nē)

Termiņš IKT risinājumu attīstības saskaņošanai7 (gads, ceturksnis)

Termiņš ieviešanai produkcijā (gads, ceturksnis)

Risinājuma lietotāji (skaits)

  5.1.1. Nosaukums          
5.1.2. Nosaukums          

5.2. Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi

Skaits

Pakalpojums (pakalpojumu grupa)

Koplietošanas pakalpojumu lietotāji (institūcijas)

Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu8

Termiņš ieviešanai (gads, ceturksnis)

  5.2.1. Būtību raksturojošs nosaukums      
5.2.2. Būtību raksturojošs nosaukums      

5.3. Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas

Skaits

Saturu raksturojošs nosaukums

Termiņš piekļuves nodrošināšanai (gads, ceturksnis)

  5.3.1. Nosaukums  
5.3.2. Nosaukums  

6. Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte9

Informācija par finansējuma saņēmēja projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāti. Ja projektu īsteno valsts tiešās pārvaldes iestāde, norāda arī informāciju par nozares ministrijas iekšējās kontroles sistēmas iesaisti drošā finanšu pārvaldībā.

Atvasinātas publiskas personas, publiskas personas kapitālsabiedrības un biedrības norāda arī informāciju par finanšu resursu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem

7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu

Kopsavilkuma informācija par veikto ieguvumu un izmaksu analīzi.

Ietekmi uz valsts pārvaldes darbinieku skaitu – pārvaldes darbinieku amata vietu samazinājumu vai palielinājumu – iekļauj izmaksu/ieguvumu analīzē un tieši norāda kopsavilkumā arī tad, ja pārvaldes darbinieku skaita ietaupījums norādīts projekta ieguvumos (3. punktā)

8. Cita būtiska informācija

Norāda būtisku informāciju, tai skaitā nosacījumus projekta īstenošanai, riskus, projekta sasaisti ar citiem projektiem, sasaisti ar atklātas stratēģiskās autonomijas un drošības jautājumiem.

Norāda informāciju par projekta izskatīšanu IKT vadītāju paplašinātajā forumā, kur attiecināms

Lietotie saīsinājumi:

IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas

VARAM – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

Piezīmes.

1 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi – ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1. mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5. punktā.

2 Piemēram, ja ieguvums ir personāla administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to izmanto, vērtība, piemēram, 10000, un sasniegšanas laiks – 2026. gads.

3 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem, kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar Finanšu ministriju.

4 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas. Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju.

5 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto pozīciju nav attiecināmi, tad norāda "n/a".

6 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 2. pielikuma "Attīstības aktivitātes apraksts" 3. punktā.

7 Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumiem Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" saņemtā VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks saņemts. 

8 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojumu par projekta pasi, par to pievieno norādi.

9 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem."

 

3. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 12. marta
noteikumiem Nr. 167

"3. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435

Centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns

1. Centralizētā funkcija vai koplietošanas pakalpojums (turpmāk – pakalpojums)

Norāda pakalpojuma saturu atspoguļojošu nosaukumu un īsu satura aprakstu, kas obligāti ietver pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas galvenos nosacījumus

2. Pakalpojuma sniedzējs

Institūcijas – centralizētās funkcijas nodrošinātājas vai pakalpojuma sniedzējas nosaukums

3. Pakalpojuma rādītāji (pakalpojuma līmeņa vienošanās līmeņi (SLA))

Norāda pakalpojuma kvalitātes, apjoma un līmeņa rādītāju īsus aprakstus un plānotās vērtības

4. Pakalpojuma saņēmēju loks

Raksturo pakalpojuma saņēmēju loku, pakalpojuma izvēršanas gadījumā nodalot esošo, projekta rezultātā plānoto (obligāti) un turpmākas attīstības perspektīvu

5. Pakalpojuma sniegšanu nodrošinošais IKT risinājums

Norāda IKT risinājumu (risinājumus), kas pēc būtības nodrošina pakalpojumu sniegšanu un kuru darbināšana/uzturēšana veido būtisku daļu no pakalpojumu sniegšanas izmaksām (mazāk nozīmīgus atbalsta risinājumus nenorāda)

6. Pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas stratēģija

Norāda esošo un plānoto (projekta īstenošanas laikā) tiesisko regulējumu.

Izskaidro pakalpojumu ieviešanas un saņēmēju loka izvēršanas stratēģiju, ja tā nav balstīta uz tiesiskā regulējuma noteiktu obligātu centralizētās funkcijas vai pakalpojuma izmantošanu

7. Pakalpojuma finansēšanas pieeja1

Norāda, vai pakalpojuma sniegšanas finansēšanā ir plānots iesaistīt arī pakalpojumu saņēmējus, piemēram, pārdalot no pakalpojumu saņēmējiem vai ar tiešiem maksājumiem saņemot daļu no pakalpojuma sniegšanai nepieciešamā finansējuma, vai arī pakalpojums tiks finansēts no valsts budžeta pakalpojuma sniedzēja izdevumu programmas.

Īpaši norāda (un aizpilda 8. punktu), ja pakalpojumu sniegšanu nevarēs nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem

8. Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un izmaksas2

Pamato papildu izmaksas, ņemot vērā ieguvumus. Konkrēti norāda plānotos ieguvumus un ietaupījumus, kas var ietvert arī pārvaldes darbinieku skaitu samazinājumu, norādot ietaupījumu sadalījumu pa institūcijām vai resoriem. Ja papildu izmaksas ir saskaņotas, pieņemot saistīto tiesisko regulējumu, tad atsaucas ar atbilstošām saitēm uz pamatojošajiem pierādījumiem.

Pamatojumam no izmaksu viedokļa norāda nepieciešamo papildu finansējumu mēnesī, sadalot to pa būtiskām izmaksu pozīcijām un pamatojot katru no tām

Lietotie saīsinājumi:

SLA – (angl. – Service Level Agreement), pakalpojuma līmeņa vienošanās

IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas

Piezīmes.

1. Saskaņā ar informatīvo ziņojumu "Par valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija sēdē (prot. Nr. 30 29. §)) definētajām centralizēto funkciju un IKT koplietošanas pakalpojumu finansēšanas pieejām.

2. Aizpilda, ja 7. punktā norādītā izvēlētā finansēšanas pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem un ir nepieciešama finansējuma pārdale no pakalpojuma izmantotājiem (citām valsts budžeta iestādēm) vai ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, kas tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā."

 

4. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 12. marta
noteikumiem Nr. 167

"4. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435

Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildības sadalījums

Inves-tīcija

Investīcijas nolūks

Nozaru ministrijas, finansējuma saņēmēji un sadarbības partneri (norādīti iekavās, ja finansējuma saņēmēji vai sadarbības partneri ir ārpus nozaru ministrijas resora)

Summa bez pievienotās vērtības nodokļa (milj.)*

Centralizēti pārvaldītās nozaru datu kopas

Centralizētās funkcijas un koplietošanas pakalpojumi

Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi

1. Valsts pakalpojumu platformu attīstības programma

Programmas mērķis: Valsts digitālo pakalpojumu piegādes platformu attīstība un to jaunākās funkcionalitātes efektīva izmantošana projektus īstenojošo nozaru pakalpojumu piegādē un klientu apkalpošanā.

Par programmas padomes vadību atbildīgā institūcija – VARAM, padomes dalībnieki papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem – AiM un LPS

2.1.2.1. Digitālo pakalpojumu koplietošanas platformas attīstība, vienotās saziņas platformas attīstība un dokumentu pārvaldības platformu integrācija, Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centru tīkla izvēršana un pakalpojuma sniegšanas atbalsta paplašināšana VARAM (KM) 17,724

1

5

4

2.1.1.1. Finanšu dokumentu aprites digitalizācija, izveidojot centralizētu finanšu dokumentu maiņvietu FM 1,68

1

1

1

2.1.1.1. Pārrobežu sadarbību nodokļu jomā veicinošu digitālo pakalpojumu attīstība FM 1,68    

1

2.1.2.1. Digitālo pakalpojumu platforma biznesa attīstības veicināšanai EM 1,68

4

1

1

2.1.3.1. Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija TM 2,436

1

 

1

2.1.1.1. Vienotas civilās aizsardzības un ugunsdrošības pārvaldības platformas ieviešana IeM 1,848    

1

Kopā

27,048      
2. Datu pārvaldības attīstības programma

Programmas mērķis: Datu pārvaldības ieviešana projektus īstenojošās nozarēs, nodrošinot datu koplietošanu un publicēšanu atkalizmantošanai, efektīvi izmantojot centralizēto platformu jaunākās funkcionālās iespējas.

Par programmas vadību atbildīgā institūcija – VARAM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem – AiM

2.1.3.1. Vienotās datu koplietošanas platformas attīstība, vides nozares un sociālo pakalpojumu datu pieejamības un koplietošanas nodrošināšana, vēlēšanu procesu digitalizācija un automatizācija VARAM (VRAA, LM, CVK) 10,92

6

3

4

2.1.3.1. Publiskā iepirkuma procesu un pakalpojumu digitālā transformācija FM 1,344

4

 

1

2.1.3.1. Atbalsts atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidoti risinājumi zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī IZM 3,444

1

1

 1 
2.1.3.1. Ostu pārvaldības digitālā transformācija, pilnveidojot transporta un loģistikas datu apstrādi un analīzi Rīgas brīvostas pārvalde 3,242

2

2

2

2.1.1.1. Ziņošanas sistēmas pilnveidošana par kuģu radītajiem atkritumiem Starptautiskajā kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmā SM 0,118

1

 

1

2.1.3.1. Ārstniecības iestāžu procesu digitālā transformācija un ārstniecības procesā radīto datu pārvaldība VM

(LBPSC)

8,4

3

 

8

2.1.3.1. Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija ZM 1,848

3

 

2

2.1.3.1. Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku ZM 2,352

2

 

3

Kopā

31,668      
3. Valsts pārvaldes IKT infrastruktūras attīstības programma

Programmas mērķis: Valsts pārvaldes mākoņdatošanas koplietošanas pakalpojumu attīstība, attīstot un integrējot "federētā mākonī" 4 valsts koplietošanas pakalpojumu sniedzēju savstarpēji sadarbspējīgus pakalpojumus.

Par programmas vadību atbildīgā institūcija – VARAM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem – AiM

2.1.2.2. Iekšlietu ministrijas Informācijas centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** IeM 2,52  

1

1

2.1.2.2. Latvijas Nacionālās bibliotēkas mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** KM 0,9828  

1

1

2.1.2.2. Latvijas Valsts radio un televīzijas centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** SM 5,88  

1

1

2.1.2.2. Lauksaimniecības datu centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** ZM 3,108  

1

1

Kopā

12,4908      
4. Valsts pārvaldes resursu pārvaldības programma

Programmas mērķis: Modernizēt un centralizēt valsts resursu pārvaldības, valsts pārvaldes personāla pārvaldības, darbinieku apmācību pārvaldības un zināšanu uzkrāšanas centralizētās platformas, kā arī turpināt izvērst tīmekļvietņu centralizēto platformu.
Par programmas vadību atbildīgā institūcija – valsts resursu pārvaldības programmas īstenošanu uzraudzīs Valsts kancelejas vadīta grāmatvedības un personālvadības funkciju un risinājumu standartizācijas un centralizācijas uzraudzības padome, kuras dalībnieki ir arī Finanšu ministrija, Valsts kase un VARAM

2.1.2.1. Valsts pārvaldes vienotās resursu pārvaldības centra izveide, t. sk. vienota cilvēkresursu pakalpojumu izveide, valsts vienotās apmācību un zināšanu uzkrāšanas platformas attīstība VK, VAS (FM) 3,36

3

2

2

2.1.2.1. Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana FM (Valsts kase) 13,44

1

2

2

2.1.2.1. Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās koplietošanas platformas izvēršana VK 2,1

1

1

1

   

Kopā

18,9      
5. E-lietas programma

Programmas mērķis: Sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanas, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija.

Par programmas vadību atbildīgā institūcija – TM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem – AiM

2.1.2.1. Sabiedriskās kārtības un drošības procesu, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā e-lietas attīstība TM, Prokuratūra 7,56

6

1

7

2.1.1.1. Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai IeM 2,80728

1

2

2

Kopā

10,36728      
6. Kultūras nozares projektu programma

Programmas mērķis: Attīstīt un ieviest digitalizācijas risinājumus kultūras nozares institūcijām un sabiedriskajiem medijiem.
Programmas pārvaldība: Kultūras nozares projektu īstenošanas uzraudzības padomes funkcijas pildīs KM resora IKT padome, pieaicinot VARAM

2.1.1.1. Kultūras nozares institūciju darbības procesu digitālā transformācija, t. sk. digitālie risinājumi nozares institūcijām KM 3,444

4

 

5

2.1.2.1. Informatīvās telpas monitoringa un aizsardzības spēju paaugstināšana KM (AiM) 1,68    1  1

Kopā

5,124      
7. Pašvaldību koplietošanas platformu programma

Programmas mērķis: Attīstīt un ieviest koplietošanas platformas pašvaldību pārvaldes un atbalsta funkciju nodrošināšanai.
Par programmas vadību atbildīgā institūcija – LPS

2.1.2.1. Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija, t. sk. sadarbībā ar valsts pārvaldes institūcijām Pašvaldības, VARAM, LM, IeM, IzM 20,53392  

5

5

2.1.2.1. Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana VARAM 0,63

1

1

1

 Kopā

21,16392      
8. Ārpus programmām
2.1.1.1. Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība VARAM 2,1

1

1

1

Piezīmes.

* PVN tiek apmaksāts atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 34. punktam.

** Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi".

*** Stratēģiski svarīgs projekts.

Lietotie saīsinājumi:

AiM – Aizsardzības ministrija

CVK – Centrālā vēlēšanu komisija

EM – Ekonomikas ministrija

FM – Finanšu ministrija

IeM – Iekšlietu ministrija

IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas

IzM – Izglītības un zinātnes ministrija

KM – Kultūras ministrija

LBPSC – Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs (izglītības un zinātnes ministra pārraudzībā esošs valsts zinātniskais institūts – atvasināta publiska persona)

LM – Labklājības ministrija

LPS – Latvijas Pašvaldību savienība

SM – Satiksmes ministrija

TM – Tieslietu ministrija

VARAM – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

VAS – Valsts administrācijas skola

VK – Valsts kanceleja

VM – Veselības ministrija

VRAA – Valsts reģionālās attīstības aģentūra

ZM – Zemkopības ministrija"

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!