• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ventspils pilsētas dome
Republikas pilsētas domes publicē saistošos noteikumus un to paskaidrojuma rakstu. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas, ja tajos nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš.

Pirms republikas pilsētas domes vēlēšanām republikas pilsētu vēlēšanu komisijas publicē reģistrētos deputātu kandidātu sarakstus, pēc vēlēšanām – informāciju par pilsētas domē ievēlētajiem deputātiem.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ventspils pilsētas domes 2024. gada 18. aprīļa saistošie noteikumi Nr. 6 "Ventspils valstspilsētas pašvaldības nolikums". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 25.04.2024., Nr. 81 https://www.vestnesis.lv/op/2024/81.19

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Preiļu novada domes saistošie noteikumi Nr. 2024/7

Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Preiļu novadā

Vēl šajā numurā

25.04.2024., Nr. 81

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ventspils pilsētas dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 6

Pieņemts: 18.04.2024.

OP numurs: 2024/81.19

2024/81.19
RĪKI

Ventspils pilsētas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 6

Ventspilī 2024. gada 18. aprīlī (prot. Nr. 9; 19. §)

Ventspils valstspilsētas pašvaldības nolikums

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu
un 49. panta pirmo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Ventspils valstspilsētas pašvaldības nolikums (turpmāk – Nolikums) nosaka pašvaldības institucionālo sistēmu un administrācijas struktūru, pašvaldības līdzdalību kapitālsabiedrībās, domes politisko un administratīvo amatpersonu funkcijas, iedzīvotāju tiesības vietējā pārvaldē, publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūru, administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtību, kā arī citus darba organizācijas jautājumus.

2. Ventspils valstspilsētas pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) ir atvasināta publiska persona, kas savas autonomās un uzdotās kompetences ietvaros īsteno vietējo pārvaldi vienotā un teritoriālā iedalījuma vienībās nedalītā Ventspils valstspilsētas administratīvajā teritorijā.

3. Pašvaldības iedzīvotāju pārstāvību nodrošina ievēlēts Pašvaldības lēmējorgāns – Ventspils valstspilsētas pašvaldības dome (turpmāk – Dome), kas sastāv no 13 deputātiem. Domei ir padota Pašvaldības administrācija, ko veido Pašvaldības iestādes un amatpersonas.

4. Pašvaldības simbolika ir Ventspils pilsētas ģerbonis, karogs un logotips, kuras lietošanas kārtību regulē atsevišķi saistošie noteikumi.

II. Pašvaldības administrācijas struktūra

5. Pašvaldībai noteikto funkciju un uzdevumu īstenošanu, kā arī Domes lēmumu izpildi nodrošina Pašvaldības administrācija.

6. Dome ir izveidojusi šādas Pašvaldības iestādes un to struktūrvienības:

6.1. Pašvaldības iestāde "Ventspils domes administrācija" (turpmāk – Domes administrācija) ar šādām struktūrvienībām:

6.1.1. Arhitektūras un pilsētbūvniecības nodaļa ar struktūrvienību Teritoriālplānošanas un zemes ierīcības dienests;

6.1.2. Attīstības pārvalde;

6.1.3. Būvniecības administratīvā inspekcija;

6.1.4. Centralizētā grāmatvedība;

6.1.5. Dzimtsarakstu nodaļa;

6.1.6. Dzīvokļu nodaļa;

6.1.7. Ekonomikas un iepirkumu nodaļa;

6.1.8. Finanšu nodaļa;

6.1.9. Juridiskā nodaļa;

6.1.10. Kapitāla pārvaldības nodaļa;

6.1.11. Iekšējā audita un kvalitātes vadības nodaļa;

6.1.12. Personāla nodaļa;

6.1.13. Pilsētas mārketinga nodaļa ar struktūrvienību Tūrisma informācijas centrs;

6.1.14. Vides uzraudzības nodaļa;

6.1.15. Vispārējā nodaļa;

6.2. Pašvaldības iestāde "Ventspils Komunālā pārvalde";

6.3. Pašvaldības iestāde "Ventspils Pašvaldības policija";

6.4. Pašvaldības iestāde "Ventspils Sporta pārvalde";

6.5. Pašvaldības iestāde "Ventspils Izglītības pārvalde" ar šādām tās padotībā esošām izglītības iestādēm:

6.5.1. pirmsskolas izglītības iestādes:

6.5.1.1. "Bitīte";

6.5.1.2. "Eglīte";

6.5.1.3. "Margrietiņa";

6.5.1.4. "Pasaka";

6.5.1.5. "Rūķītis";

6.5.1.6. "Saulīte" ar struktūrvienību "Pienenīte";

6.5.1.7. "Varavīksne";

6.5.1.8. "Vāverīte";

6.5.1.9. "Zvaigznīte";

6.5.2. pamatizglītības iestādes:

6.5.2.1. Ventspils 1. pamatskola;

6.5.2.2. Ventspils 2. pamatskola;

6.5.2.3. Ventspils 3. pamatskola;

6.5.2.4. Ventspils Centra sākumskola;

6.5.2.5. Ventspils Pārventas pamatskola;

6.5.3. vispārējās vidējās izglītības iestādes:

6.5.3.1. Ventspils Valsts 1. ģimnāzija;

6.5.3.2. Ventspils 2. vidusskola;

6.5.3.3. Ventspils 4. vidusskola;

6.5.3.4. Ventspils 6. vidusskola;

6.5.4. profesionālās ievirzes izglītības iestādes:

6.5.4.1. Ventspils Sporta skola "Spars";

6.5.4.2. Ventspils Mākslas skola;

6.5.5. interešu izglītības iestāde – Ventspils Jaunrades nams;

6.6. Pašvaldības iestāde "Ventspils Sociālais dienests" ar struktūrvienību Ventspils sociālās aprūpes nams "Selga";

6.7. Pašvaldības iestāde "Ventspils Kultūras centrs";

6.8. Pašvaldības iestāde "Ventspils bibliotēka" ar šādām struktūrvienībām:

6.8.1. Galvenā bibliotēka ar ārējo apkalpošanas punktu Ziemeļkurzemes reģionālajā slimnīcā;

6.8.2. Pārventas bibliotēka;

6.8.3. Ventspils Augstskolas bibliotēka;

6.8.4. Gāliņciema bibliotēka;

6.8.5. Bērnu bibliotēka;

6.8.6. Mūzikas bibliotēka;

6.9. Pašvaldības iestāde "Ventspils muzejs" ar šādām struktūrvienībām:

6.9.1. Livonijas Ordeņa pils;

6.9.2. Piejūras brīvdabas muzejs;

6.9.3. H.Dorbes memoriālais muzejs "Senču putekļi";

6.9.4. Amatu māja;

6.10. Pašvaldības iestāde "Ventspils Digitālais centrs" ar struktūrvienību Zinātnes centrs "Vizium";

6.11. Pašvaldības iestāde "Ventspils osta";

6.12. īpaša statusa Pašvaldības iestādes, kurām ar likumu ir noteikta atšķirīga padotība un darbības forma:

6.12.1. Ventspils pilsētas bāriņtiesa, kas izveidota saskaņā ar Bāriņtiesu likumu;

6.12.2. Ventspils vēlēšanu komisija, kas izveidota saskaņā ar Pašvaldības vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju likumu.

7. Pašvaldības iestādes darbojas uz Domes apstiprinātu nolikumu pamata un tās atrodas Pašvaldības izpilddirektora pakļautībā, ja ārējos normatīvajos aktos nav noteikta cita attiecīgās iestādes padotības un darbības forma.

8. Dome uz likuma pamata, kā arī atsevišķu Pašvaldības funkciju un uzdevumu pildīšanai, un administratīvās teritorijas pārvaldīšanai izveido komisijas vai darba grupas (turpmāk – pārvaldes vienības). Konkrētu uzdevumu veikšanai, kā arī atsevišķu jautājumu izvērtēšanai, Domes priekšsēdētājs vai Pašvaldības izpilddirektors ar rīkojumu var izveidot arī citas pārvaldes vienības. Par darbu pārvaldes vienībās Dome var noteikt atlīdzību atbilstoši Domes apstiprinātiem noteikumiem par vienotu atlīdzības sistēmu.

9. Lai nodrošinātu administratīvi teritoriālās reformas mērķu sasniegšanu, Dome ir izveidojusi Konsultatīvo padomi Ventspils valstspilsētas un Ventspils novada kopīgās ilgtspējīgas attīstības stratēģijas līdz 2030. gadam un Ventspils valstspilsētas un Ventspils novada kopīgās attīstības programmas 2021.–2027. gadam sagatavošanai, Ventspils pilsētas un Ventspils novada sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisiju, Ventspils valstspilsētas pašvaldības un Ventspils novada pašvaldības Sadarbības grupu izglītības jomā, Ventspils valstspilsētas pašvaldības un Ventspils novada pašvaldības Sadarbības grupu atkritumu apsaimniekošanas jautājumos. Dome atbilstoši normatīvajiem aktiem izveido arī citas kopīgas sadarbības institūcijas ar pašvaldībām.

10. Pašvaldības administrācijas un kapitālsabiedrību darbības tiesiskuma un lietderības kontrolei Dome ir izveidojusi Revīzijas komisiju.

III. Pašvaldības līdzdalība kapitālsabiedrībās, biedrībās un nodibinājumos

11. Pašvaldība savu funkciju efektīvai izpildei ir dibinājusi vai ieguvusi līdzdalību šādās kapitālsabiedrībās:

11.1. pašvaldības SIA "Ventspils siltums";

11.2. pašvaldības SIA "Ventspils labiekārtošanas kombināts";

11.3. pašvaldības SIA "Ventspils nekustamie īpašumi" ar meitas sabiedrību SIA "Ventmalas māja";

11.4. pašvaldības SIA "Ventspils poliklīnika";

11.5. pašvaldības SIA "Ventspils reiss";

11.6. pašvaldības SIA "ŪDEKA";

11.7. pašvaldības SIA "Ventspils tirgus" (uzsākta reorganizācija);

11.8. SIA "Kurzemes filharmonija";

11.9. SIA "Ventspils lidosta";

11.10. SIA "Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca";

11.11. SIA "Olimpiskais centrs "Ventspils"";

11.12. SIA "VATS";

11.13. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Starptautiskā Rakstnieku un tulkotāju māja".

12. Pašvaldība ar Domes lēmumu atbilstoši Pašvaldību likumam var būt pārstāvēta biedrībās, nodibinājumos un starptautiskajās organizācijās.

IV. Domes priekšsēdētājs, viņa vietnieki un to funkcijas

13. Domes darbu vada Domes priekšsēdētājs.

14. Domes priekšsēdētājs:

14.1. reprezentē Pašvaldību;

14.2. paraksta publisko tiesību līgumus un citas vienošanās, ja Dome nav lēmusi citādi, kā arī slēdz darba līgumus ar Pašvaldības izpilddirektoru un viņa vietniekiem;

14.3. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Pašvaldību tiesā un attiecībās ar valsts pārvaldes un citām institūcijām, kā arī biedrībās un nodibinājumos, kuros Pašvaldība ir biedrs, vai pilnvaro šīs funkcijas veikt vietniekiem vai citām personām;

14.4. uzrauga tiesas spriedumu izpildi lietās, kurās viena no pusēm ir Pašvaldība;

14.5. veic citas funkcijas, kas paredzētas likumos, Ministru kabineta noteikumos, šajā Nolikumā un citos Domes lēmumos.

15. Domes priekšsēdētājam ir trīs vietnieki:

15.1. Domes priekšsēdētāja 1. vietnieks infrastruktūras jautājumos;

15.2. Domes priekšsēdētāja 1. vietnieks sadarbības jautājumos;

15.3. Domes priekšsēdētāja vietnieks.

16. Domes priekšsēdētāja 1. vietnieks infrastruktūras jautājumos:

16.1. pilda Domes priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā;

16.2. pārrauga un koordinē stratēģiskos jautājumus saistībā ar pašvaldības teritorijas un infrastruktūras izmantošanu un attīstību, kā arī jautājumus saistībā ar pašvaldības darbību enerģētikas, siltumapgādes, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, izglītības un zinātnes nozarēs;

16.3. savas kompetences ietvaros bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Pašvaldību tiesā un attiecībās ar citām institūcijām, vai pilnvaro citas personas to veikt;

16.4. Domes pilnvarojuma ietvaros slēdz līgumus Domes vārdā;

16.5. veic citas funkcijas saskaņā ar Domes lēmumiem.

17. Domes priekšsēdētāja 1. vietnieks sadarbības jautājumos:

17.1. pilda Domes priekšsēdētāja un Domes priekšsēdētāja 1. vietnieka infrastruktūras jautājumos pienākumus viņu prombūtnes laikā;

17.2. pārrauga un koordinē stratēģiskos jautājumus saistībā ar veselības aprūpes pieejamību pašvaldībā, veselīga dzīvesveida un sporta attīstības un popularizēšanu, kā arī jautājumus saistībā ar Pašvaldības darbību ūdenssaimniecības pakalpojumu nozarē;

17.3. koordinē jautājumus, kas saistīti ar Pašvaldības interešu pārstāvību Saeimā un Ministru kabinetā, kā arī jautājumus, kas saistīti ar Pašvaldības sadarbības attīstību ar sadarbības partneriem;

17.4. savas kompetences ietvaros bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Pašvaldību tiesā un attiecībās ar citām institūcijām, vai pilnvaro citas personas to veikt;

17.5. Domes pilnvarojuma ietvaros slēdz līgumus Domes vārdā;

17.6. veic citas funkcijas saskaņā ar Domes lēmumiem.

18. Domes priekšsēdētāja vietnieks:

18.1. pilda Domes priekšsēdētāja, Domes priekšsēdētāja 1. vietnieka infrastruktūras jautājumos un Domes priekšsēdētāja 1. vietnieka sadarbības jautājumos pienākumus viņu prombūtnes laikā;

18.2. pārrauga un koordinē pilsētas komunālās saimniecības, tautsaimniecības un dzīvokļu jautājumus, kā arī jautājumus saistībā ar pašvaldības darbību sabiedriskā transporta pakalpojumu nozarē;

18.3. savas kompetences ietvaros bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Pašvaldību tiesā un attiecībās ar citām institūcijām, vai pilnvaro citas personas to veikt;

18.4. Domes pilnvarojuma ietvaros slēdz līgumus Domes vārdā;

18.5. veic citas funkcijas saskaņā ar Domes lēmumiem.

19. Rīkojumus attiecībā uz Domes priekšsēdētāja vietniekiem izdod un paraksta Domes priekšsēdētājs, bet rīkojumus attiecībā uz Domes priekšsēdētāju izdod un paraksta Domes priekšsēdētāja 1. vietnieks infrastruktūras jautājumos vai viņa prombūtnes laikā – Domes priekšsēdētāja 1. vietnieks sadarbības jautājumos, bet abu Domes priekšsēdētāja 1. vietnieku prombūtnes laikā – Domes priekšsēdētāja vietnieks.

20. Domes priekšsēdētāja un viņa vietnieku kā politisko amatpersonu amati ir algoti.

V. Pašvaldības izpilddirektors, viņa vietnieki un to funkcijas

21. Dome ieceļ Pašvaldības izpilddirektoru, kurš normatīvajos aktos noteiktajā ietvarā vada Pašvaldības administrāciju.

22. Pašvaldības izpilddirektors:

22.1. kontrolē un koordinē Pašvaldības administrācijas darbu;

22.2. savas kompetences ietvaros nodrošina Domes pieņemto lēmumu izpildi;

22.3. ierosina Domei iecelt amatā vai atbrīvot no amata Pašvaldības izpilddirektora vietniekus, Pašvaldības iestāžu vadītājus, kā arī izskatīt jautājumus par kapitālsabiedrību, kurās Pašvaldībai ir kapitāldaļas, padomes un valdes locekļu ievēlēšanu vai atsaukšanu;

22.4. iesniedz Domei priekšlikumus par Pašvaldības iestāžu un citu institūciju, kā arī par Pašvaldības kapitālsabiedrību izveidošanu, reorganizēšanu un likvidēšanu vai dalību privātajās kapitālsabiedrībās;

22.5. savas kompetences ietvaros rīkojas ar Pašvaldības mantu un finanšu resursiem, Pašvaldības vārdā slēdz darījumus ar juridiskajām un fiziskajām personām, kā arī publisko tiesību līgumus un citas vienošanās;

22.6. lemj par Pašvaldības kustamā un nekustamā īpašuma nodošanu starp pašvaldības iestādēm, saskaņo Pašvaldības iestāžu kustamās mantas atsavināšanas ierosinājumus, kā arī ir tiesīgs lemt par Pašvaldības nekustamā īpašuma izmantošanu un pārvaldīšanu;

22.7. saskaņo Pašvaldības mantas nodošanu bezatlīdzības lietošanā gadījumos, kad par to lēmums atbilstoši likumam nav jāpieņem Domei;

22.8. apstiprina Pašvaldības iestāžu veidlapas;

22.9. atver un slēdz Pašvaldības kontus kredītiestādēs un Valsts kasē;

22.10. ir tiesīgs ar rīkojumu līdz trīs minimālo darba mēnešalgu apmēram piešķirt līdzekļus neparedzētiem gadījumiem no Pašvaldības budžeta rezerves fonda, nepārsniedzot rezervēto līdzekļu apjomu;

22.11. pārstāv Pašvaldību tiesā un attiecībās ar citām institūcijām, vai pilnvaro citas personas to veikt;

22.12. savas kompetences ietvaros izdod pārvaldes dokumentus;

22.13. pārrauga un koordinē Pašvaldības izpilddirektora vietnieku darbu;

22.14. apstiprina Pašvaldības iestāžu darbinieku amatu vienību un darba samaksas sarakstus;

22.15. slēdz darba līgumus ar Pašvaldības iestāžu vadītājiem, kā arī ar Ventspils pilsētas bāriņtiesas priekšsēdētāju un locekļiem;

22.16. slēdz pilnvarojuma līgumus par padomes un valdes locekļa pienākumu izpildi ar kapitālsabiedrību, kurās Pašvaldībai ir kapitāldaļas, padomes un valdes locekļiem, ja nav lemts citādi;

22.17. organizē Pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumentu projektu, Pašvaldības budžeta projekta, konsolidētā gada pārskata un gada publiskā pārskata sagatavošanu un iesniegšanu Domei;

22.18. kontrolē, lai Pašvaldības iestāžu vadītāji pārzinātu attiecīgo nozari regulējošos normatīvos aktus, sekotu to grozījumiem un izmaiņām, un ierosinātu veikt nepieciešamās darbības, kas saistītas ar to piemērošanu;

22.19. ir tiesīgs piedalīties Domes komiteju un pārvaldes vienību sēdēs;

22.20. reizi gadā vienlaikus ar Pašvaldības gada publiskā pārskata apstiprināšanu sniedz Domei ziņojumu par Pašvaldības administrācijas darbu;

22.21. veic citas funkcijas, kas paredzētas ārējos normatīvajos aktos un Domes lēmumos.

23. Pašvaldības izpilddirektoram ir četri vietnieki:

23.1. Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieks – Ventspils domes administrācijas vadītājs;

23.2. Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieks – Kapitāla pārvaldības nodaļas vadītājs;

23.3. Pašvaldības izpilddirektora vietnieks izglītības un kultūras jautājumos;

23.4. Pašvaldības izpilddirektora vietnieks.

24. Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieks – Ventspils domes administrācijas vadītājs:

24.1. pilda Pašvaldības izpilddirektora pienākumus viņa prombūtnes laikā;

24.2. vada Domes administrāciju saskaņā ar tās nolikumā noteikto kompetenci;

24.3. izdod darba organizatoriskos un rīkojuma dokumentus attiecībā uz Pašvaldības izpilddirektoru, iepriekš saskaņojot ar Pašvaldības izpilddirektoru;

24.4. atbilstoši savai kompetencei organizē, vada un kontrolē Domes pieņemto lēmumu izpildi;

24.5. savas kompetences ietvaros izdod rīkojumus un kontrolē to izpildi;

24.6. iesniedz Pašvaldības izpilddirektoram priekšlikumus par Domes administrācijas reorganizēšanu;

24.7. saskaņā ar Domes lēmumiem un Pašvaldības izpilddirektora rīkojumiem veic citas funkcijas.

25. Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieks – Kapitāla pārvaldības nodaļas vadītājs:

25.1. pilda Pašvaldības izpilddirektora pienākumus viņa un Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieka – Ventspils domes administrācijas vadītāja prombūtnes laikā;

25.2. pilda Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieka – Ventspils domes administrācijas vadītāja pienākumus viņa prombūtnes laikā;

25.3. vada Domes administrācijas Kapitāla pārvaldības nodaļu;

25.4. saskaņā ar Pašvaldības izpilddirektora rīkojumu un atbilstoši Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumam veic Pašvaldības kapitāla daļu turētāja pārstāvja funkcijas kapitālsabiedrībās, kurās Pašvaldība ir kapitāla daļu turētājs;

25.5. sniedz Pašvaldības izpilddirektoram priekšlikumus par kapitālsabiedrību, kurās Pašvaldībai ir kapitāla daļas, padomes un valdes locekļu ievēlēšanu vai atsaukšanu, kā arī par Pašvaldības kapitālsabiedrību izveidošanu, reorganizēšanu un likvidēšanu vai dalību privātajās kapitālsabiedrībās;

25.6. atbilstoši savai kompetencei organizē, vada un kontrolē Domes pieņemto lēmumu izpildi;

25.7. savas kompetences ietvaros izdod rīkojumus un kontrolē to izpildi;

25.8. saskaņā ar Domes lēmumiem un Pašvaldības izpilddirektora rīkojumiem veic citas funkcijas.

26. Pašvaldības izpilddirektora vietnieks izglītības un kultūras jautājumos:

26.1. pilda Pašvaldības izpilddirektora pienākumus viņa, Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieka – Ventspils domes administrācijas vadītāja un Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieka – Kapitāla pārvaldības nodaļas vadītāja prombūtnes laikā;

26.2. pilda Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieka – Ventspils domes administrācijas vadītāja pienākumus viņa un Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieka – Kapitāla pārvaldības nodaļas vadītāja prombūtnes laikā;

26.3. pārrauga jautājumus izglītības, zinātnes un kultūras jomā, kā arī koordinē sabiedrības iesaistes jautājumus un darbu ar jaunatni;

26.4. atbilstoši savai kompetencei organizē, vada un kontrolē Domes pieņemto lēmumu izpildi;

26.5. savas kompetences ietvaros izdod rīkojumus un kontrolē to izpildi;

26.6. saskaņā ar Domes lēmumiem un Pašvaldības izpilddirektora rīkojumiem veic citas funkcijas.

27. Pašvaldības izpilddirektora vietnieks:

27.1. pilda Pašvaldības izpilddirektora pienākumus viņa, Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieka – Ventspils domes administrācijas vadītāja, Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieka – Kapitāla pārvaldības nodaļas vadītāja un Pašvaldības izpilddirektora vietnieka izglītības un kultūras jautājumos prombūtnes laikā;

27.2. pilda Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieka – Ventspils domes administrācijas vadītāja pienākumus viņa, Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieka – Kapitāla pārvaldības nodaļas vadītāja un Pašvaldības izpilddirektora vietnieka izglītības un kultūras jautājumos prombūtnes laikā;

27.3. pārrauga Pašvaldības attīstību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, e-pārvaldes un digitālās transformācijas jomās, kā arī pārrauga Pašvaldības informācijas un komunikācijas tehnoloģiju infrastruktūras uzturēšanu un izmantošanu;

27.4. atbilstoši savai kompetencei organizē, vada un kontrolē Domes pieņemto lēmumu izpildi;

27.5. savas kompetences ietvaros izdod rīkojumus un kontrolē to izpildi;

27.6. saskaņā ar Domes lēmumiem un Pašvaldības izpilddirektora rīkojumiem veic citas funkcijas.

28. Domes priekšsēdētāja un viņa vietnieku un citu politisko amatpersonu, kā arī Pašvaldības izpilddirektora un viņa vietnieku, Pašvaldības iestāžu un citu Pašvaldības institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzība tiek noteikta saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu un Domes apstiprinātiem noteikumiem par vienotu atlīdzības sistēmu. Amatu klasificēšanas rezultātu atbilstības uzraudzību veic Pašvaldības izpilddirektors.

VI. Domes komitejas un to kompetence

29. Dome atbilstoši Pašvaldību likumam ievēlē šādas Domes pastāvīgās komitejas (turpmāk – komitejas), kas Pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā izskata Domes lēmumu projektus un citus jautājumus, kas piekrīt attiecīgās komitejas kompetencei:

29.1. Finanšu komiteju septiņu locekļu sastāvā;

29.2. Sociālo jautājumu komiteju septiņu locekļu sastāvā;

29.3. Izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteju septiņu locekļu sastāvā;

29.4. Pilsētas attīstības jautājumu komiteju sešu locekļu sastāvā.

30. Finanšu komiteja:

30.1. sniedz atzinumu par Pašvaldības budžeta projektu, tajā izdarāmajiem grozījumiem, kā arī par prioritātēm līdzekļu sadalījumā;

30.2. sniedz atzinumu par projektiem, kas saistīti ar finanšu resursu izlietošanu, kā arī par Domes lēmumu projektiem, ja šo lēmumu realizācija saistīta ar budžetā neparedzētiem izdevumiem vai grozījumiem budžeta ieņēmumu daļā;

30.3. sniedz atzinumu par Pašvaldības iepirkumu paredzamo maksimāli pieļaujamo līgumcenu saskaņā ar Domes noteikto Pašvaldības iepirkumu organizēšanas kārtību;

30.4. sniedz priekšlikumus un atzinumus par Pašvaldības nekustamā īpašuma atsavināšanu un apsaimniekošanu;

30.5. nosaka kārtējā gada maksimālo budžeta izdevumu apmēru līdz saistošo noteikumu par Pašvaldības kārtējā gada budžetu apstiprināšanai;

30.6. sniedz atzinumu par Domes deputātu dalību citās valsts un pašvaldības institūcijās, kā arī veic citus pienākumus savas kompetences ietvaros.

31. Sociālo jautājumu komiteja:

31.1. sniedz atzinumu par sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sistēmas pilnveidošanu;

31.2. sniedz atzinumu jautājumos par palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā, par dzīvojamo telpu izmantošanu;

31.3. sniedz atzinumus un priekšlikumus par Domes lēmumu projektiem, kas skar sabiedrības līdzdalības, sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jautājumus;

31.4. izvērtē jautājumus par veselības aprūpi un aizsardzību;

31.5. izskata ar reliģisko darbību saistītos jautājumus;

31.6. sniedz atzinumu par Domes deputātu dalību citās valsts un pašvaldības institūcijās, kā arī veic citus pienākumus savas kompetences ietvaros.

32. Izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteja:

32.1. izvērtē pārskatus par izglītības jautājumiem un virza tos izskatīšanai Domes sēdē;

32.2. sniedz atzinumus par kultūras politiku pilsētā, koordinē fiziskās kultūras un sporta perspektīvos jautājumus, izvērtē analītiskos pārskatus par kultūras un sporta jautājumiem;

32.3. sniedz atzinumus jautājumos par izglītību, kultūru, sportu un brīvā laika nodarbībām;

32.4. sniedz atzinumu par Domes deputātu dalību citās valsts un pašvaldības institūcijās, kā arī veic citus pienākumus savas kompetences ietvaros.

33. Pilsētas attīstības jautājumu komiteja:

33.1. izskata jautājumus, kas saistīti ar pilsētas attīstību atbilstoši Pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem;

33.2. izskata jautājumus, kas saistīti ar zemes ierīcību;

33.3. sniedz atzinumus par Domes lēmumu projektiem, kas saistīti ar pašvaldības tēla attīstību un pašvaldības kompetenci tūrisma jomā, tai skaitā tūrisma nozares un infrastruktūras attīstību;

33.4. sniedz atzinumus par Domes lēmumu projektiem, kas saistīti ar vides aizsardzības mērķiem, tai skaitā atkritumu apsaimniekošanu;

33.5. sniedz atzinumus par Domes lēmumu projektiem vides politikas un uzraudzības jautājumos;

33.6. izskata jautājumus, kas saistīti ar budžeta līdzekļu izmantošanu pilsētas attīstības mērķiem;

33.7. izskata ar starptautisko sadarbību saistītos jautājumus;

33.8. izskata ar pilsētvides objektiem saistītos jautājumus;

33.9. izskata jautājumus, kas saistīti ar investīciju projektu sagatavošanu un realizāciju;

33.10. sniedz atzinumus par Domes lēmumu projektiem pilsētas attīstības, kā arī investīciju piesaistīšanas jautājumos;

33.11. sniedz atzinumu par Domes deputātu dalību citās valsts un pašvaldības institūcijās, kā arī veic citus pienākumus savas kompetences ietvaros.

34. Komiteju darbu vada komiteju priekšsēdētāji, bet viņu prombūtnes laikā – komiteju priekšsēdētāja vietnieki, ko komitejas ievēlē no sava vidus.

35. Komitejas priekšsēdētājs komitejas kompetencē esošo jautājumu ietvaros ir tiesīgs:

35.1. mutvārdos un rakstveidā pieprasīt un saņemt informāciju un paskaidrojumus no Pašvaldības administrācijas, kapitālsabiedrībām, biedrībām, nodibinājumiem un citām institūcijām;

35.2. pārstāvēt komiteju;

35.3. sniegt informāciju plašsaziņas līdzekļiem.

36. Komiteju organizatoriskā un tehniskā apkalpošana notiek Pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā.

VII. Domes un komiteju sēžu attālinātā norise

37. Domes priekšsēdētājs var noteikt, ka Domes sēde var notikt attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, ja Pašvaldības teritorijā izsludināta ārkārtējā situācija vai valsts noteikusi pulcēšanās ierobežojumus.

38. Domes priekšsēdētājs var noteikt, ka deputāts klātienes Domes sēdē piedalīsies attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, ja deputāts nevar ierasties šīs sēdes norises vietā uz:

38.1. Domes kārtējo sēdi veselības stāvokļa dēļ vai komandējuma dēļ, paziņojot par to savlaicīgi;

38.2. Domes ārkārtas sēdi.

39. Komitejas priekšsēdētājs var noteikt, ka komitejas sēde var notikt attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, ja Pašvaldības teritorijā izsludināta ārkārtējā situācija vai valsts noteikusi pulcēšanās ierobežojumus.

40. Komitejas priekšsēdētājs var noteikt, ka deputāts klātienes komitejas sēdē piedalīsies attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, ja deputāts nevar ierasties šīs sēdes norises vietā uz:

40.1. komitejas kārtējo sēdi veselības stāvokļa dēļ vai komandējuma dēļ, paziņojot par to savlaicīgi;

40.2. komitejas ārkārtas sēdi.

41. Šajā Nolikuma nodaļā noteiktajos gadījumos Domes deputāts uzskatāms par klātesošu un ir tiesīgs piedalīties balsošanā, ja viņam ir nodrošināta tehniska iespēja piedalīties sēdē, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, un ir nodrošināta elektroniskā balsošana tiešsaistē.

VIII. Kārtība, kādā Pašvaldības iedzīvotāji var piedalīties Domes un komiteju sēdēs

42. Domes sēdēm var sekot tiešraidē Pašvaldības tīmekļvietnē www.ventspils.lv.

43. Pašvaldības iedzīvotājiem un citām personām ir tiesības klātienē piedalīties Domes un komiteju sēdēs, izņemot slēgtās sēdes un sēdes daļas, kuras sēdes vadītājs pasludinājis par slēgtām, vai ja pašvaldības teritorijā izsludināta ārkārtējā situācija vai valsts noteikusi pulcēšanās ierobežojumus.

44. Dalība Domes vai komitejas sēdē pirms sēdes norises ir jāpiesaka Domes administrācijas Vispārējā nodaļā, Jūras ielā 36, Ventspilī (tālr. nr. 63601100, elektroniskā pasta adrese: dome@ventspils.lv).

45. Protokolētājs sēdes protokolā reģistrē personas, kuras piedalās Domes vai komitejas sēdē.

46. Pašvaldības iedzīvotājiem un citām personām, kuras ir klāt Domes vai komitejas sēdē, jāievēro Pašvaldības darba reglamentā noteiktā sēdes norises kārtība un tās nedrīkst traucēt Domes vai komitejas sēdes gaitu. Pašvaldības iedzīvotājiem un citām personām ir tiesības izteikties Domes vai komitejas sēdē pēc tam, kad sēdes vadītājs ir devis vārdu. Personas, kas piedalās Domes vai komitejas sēdē, video ierakstus sēžu zālē var veikt tikai ar sēdes vadītāja atļauju sēdes vadītāja norādītajā vietā. Ja netiek ievērota Domes vai komitejas sēdes kārtība, sēdes vadītājam ir tiesības izraidīt personu no sēdes norises telpas.

47. Personai, kura ir pilnvarota pārstāvēt kolektīvā iesnieguma iesniedzējus, ir tiesības Pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā ziņot par kolektīvo iesniegumu Domes un komitejas sēdē, kurā iesniegums tiek izskatīts, kā arī piedalīties tā apspriešanā un debatēs.

48. Likumā noteiktās publiskojamās informācijas, kas saistītas ar Domes, komiteju un komisiju sēdēm, publicēšanu Pašvaldības tīmekļvietnē www.ventspils.lv un publisko pieejamību klātienē Domes administrācijas ēkā Jūras iela 36, Ventspilī, nodrošina Domes administrācijas Vispārējā nodaļa atbilstoši normatīvo aktu prasībām.

IX. Kārtība, kādā Pašvaldība nodrošina sabiedrības iesaisti Pašvaldības darbā un sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem)

49. Sabiedrības iesaistes nolūkos Dome ir izveidojusi šādas pastāvīgas, konsultatīvas komisijas (turpmāk – komisijas):

49.1. Apbalvošanas komisiju;

49.2. Atsavināšanas komisiju;

49.3. Ekonomikas un budžeta komisiju;

49.4. Izglītības komisiju;

49.5. Jaunatnes lietu komisiju;

49.6. Kultūras komisiju;

49.7. Likumības komisiju;

49.8. Pilsētas attīstības un vides komisiju;

49.9. Revīzijas komisiju;

49.10. Sabiedrības integrācijas un mazākumtautības komisiju;

49.11. Sociālo lietu komisiju;

49.12. Sporta komisiju;

49.13. Uzņēmējdarbības veicināšanas komisiju;

49.14. Veselības aizsardzības komisiju.

50. Darbam komisijās Domes noteiktajā kārtībā var pieteikties Pašvaldības iedzīvotāji, kā arī kandidātus var ieteikt politiskās partijas un to apvienības, sabiedriskās organizācijas (biedrības un nodibinājumi), ja saņemta personas rakstiska piekrišana. Pēc kārtējām pašvaldību vēlēšanām Dome var lemt par jaunu komisiju sastāvu izveidošanu. Komisiju kompetenci un darba organizāciju nosaka Domes pieņemts komisijas nolikums. Komisiju sēdes noris Pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā.

51. Iedzīvotāji var iesaistīties iedzīvotāju padomju darbā, iesniegt kolektīvos iesniegumus Pašvaldību likumā noteiktajā kārtībā.

52. Pašvaldība ar sabiedrības iesaistes palīdzību īsteno līdzdalības budžetu, atbilstoši ikgadējā Pašvaldības budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem, kā arī normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz atbalstu sabiedriskajām organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem).

53. Pašvaldība iedzīvotāju informēšanai par pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, un Pašvaldības pieņemtajiem tiesību aktiem izdod bezmaksas informatīvo izdevumu, uztur Pašvaldības tīmekļvietni www.ventspils.lv un sociālo tīklu kontus, kā arī publisko informāciju plašsaziņas līdzekļos.

54. Pašvaldības tīmekļvietnē www.ventspils.lv sadaļā "Iedzīvotāju līdzdalība" tiek publicēti saistošo noteikumu projekti, publiskās apspriešanas dokumenti un citas iniciatīvas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Sabiedrība viedokli var sniegt tīmekļvietnē norādītajā veidā.

55. Sabiedrības iesaiste Pašvaldības darbā tiek nodrošināta arī citos ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un veidos.

X. Kārtība, kādā Domes deputāti un Pašvaldības administrācija pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus

56. Domes priekšsēdētāja un viņa vietnieku apmeklētāju pieņemšanas tiek organizētas ne retāk kā vienu reizi nedēļā.

57. Domes deputāti organizē apmeklētāju pieņemšanu ne retāk kā vienu reizi mēnesī, par pieņemšanas laikiem informējot Domes administrācijas Vispārējo nodaļu.

58. Pašvaldības izpilddirektors, viņa vietnieki un Pašvaldības iestāžu vadītāji organizē apmeklētāju pieņemšanu ne retāk kā vienu reizi nedēļā. Domes administrācijas darbinieki, kuru pienākumi saistīti ar iedzīvotāju apkalpošanu, pieņem apmeklētājus Domes administrācijas darba laikā saskaņā ar iekšējiem darba kārtības noteikumiem.

59. Informācijas saņemšanai par reģistrēšanos uz pieņemšanu pie Pašvaldības amatpersonām un darbiniekiem apmeklētāji var vērsties Domes administrācijas Vispārējā nodaļā (Ventspilī, Jūras ielā 36, tālr. 63601100, elektroniskā pasta adrese: dome@ventspils.lv).

60. Domes administrācijas Vispārējā nodaļa sniedz iedzīvotājiem informāciju un konsultācijas par Pašvaldības institūcijām, to kompetenci, tai skaitā, par Domes un Domes administrācijas amatpersonu pieņemšanas laikiem, tālruņiem, Pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem, to saņemšanas kārtību, procedūru secību un nepieciešamajiem dokumentiem, kā arī pieņem personu iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus.

61. Pašvaldības oficiālā elektroniskā pasta adrese iesniegumu iesniegšanai elektroniskā formā ir dome@ventspils.lv vai oficiālajā elektroniskajā adresē.

62. Iesniegumu izskatīšana notiek normatīvajos aktos noteiktajos termiņos un kārtībā. Kārtību, kādā notiek iesniegumu virzība Pašvaldības iestādēs, nosaka iekšējie normatīvie akti.

63. Informācija par Pašvaldības pakalpojumiem ir pieejama Pašvaldības tīmekļvietnē www.ventspils.lv. Pašvaldības institūcijas aktualizē informāciju par sniegtajiem pakalpojumiem Pašvaldībā noteiktajā kārtībā.

XI. Kārtība, kādā organizējama publiskā apspriešana

64. Lai nodrošinātu Pašvaldības iedzīvotāju līdzdalību svarīgu vietējās nozīmes jautājumu izlemšanā un ievērotu iedzīvotāju intereses, gadījumos, kas noteikti šajā Nolikumā vai citos normatīvajos aktos, ar Domes lēmumu Pašvaldībā var tikt organizēta publiskā apspriešana.

65. Publisko apspriešanu rīko par:

65.1. Pašvaldības administratīvās teritorijas robežas grozīšanu;

65.2. Pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem;

65.3. citiem normatīvos aktos noteiktajiem jautājumiem.

66. Dome var pieņemt lēmumu rīkot publisko apspriešanu arī par citiem Pašvaldības iedzīvotājiem būtiskiem jautājumiem, izņemot jautājumus, kas saistīti ar:

66.1. Pašvaldības budžetu;

66.2. Pašvaldības pakalpojumu maksu, nodokļu vai nodevu likmēm;

66.3. Pašvaldības amatpersonu iecelšanu amatā un atbrīvošanu no tā;

66.4. Pašvaldības iekšējās darba organizācijas jautājumiem;

66.5. jautājumiem, kas ir citu institūciju kompetencē.

67. Dome var lemt par publiskās apspriešanas rīkošanu, ne vēlāk kā vienu mēnesi pēc attiecīga ierosinājuma saņemšanas:

67.1. pēc Domes vai Domes priekšsēdētāja ierosinājuma;

67.2. pēc ne mazāk kā piecu procentu Pašvaldības iedzīvotāju ierosinājuma (personai jābūt sasniegušai 16 gadu vecumu, ar Pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētu dzīvesvietu vai Pašvaldības administratīvajā teritorijā reģistrētu īpašumu);

67.3. pēc iedzīvotāju padomes, ja tāda ir izveidota, ierosinājuma;

67.4. citos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos.

68. Iesniedzot ierosinājumu publiskās apspriešanas sarīkošanai, norāda apspriešanas norises kārtību (uzsākšanas datumu un termiņu, kas nav īsāks par 30 dienām) un paredzamā jautājuma iespējamo formulējumu vai pievieno dokumenta projektu, kas nododams apspriešanai.

69. Pēc Domes lēmuma par publiskās apspriešanas rīkošanu pieņemšanas, Domes lēmumā norādītā institūcija, nodrošina paziņojuma par publisko apspriešanu sagatavošanu un tā publicēšanu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un ievietošanu Pašvaldības tīmekļvietnē www.ventspils.lv, ievērojot likumā noteiktos termiņus.

70. Publiskajai apspriešanai nodotā dokumenta un ar to saistīto Domes lēmumu pieejamību klātienē Domes administrācijas ēkā – Jūras ielā 36, Ventspilī, nodrošina Domes administrācijas Vispārējā nodaļa. Atbilstoši Domes lēmumam informācijas pieejamība par publisko apspriešanu var tikt nodrošināta arī citās vietās Pašvaldībā.

71. Par publiskās apspriešanas norisi atbildīga ir Domes lēmumā par publiskās apspriešanas rīkošanu norādītā institūcija, kas nodrošina saņemto viedokļu apkopošanu, kopsavilkuma sagatavošanu un tā iesniegšanu Domes priekšsēdētājam apstiprināšanai. Pēc kopsavilkuma par publiskās apspriešanas rezultātiem apstiprināšanas, atbildīgā institūcija nodrošina kopsavilkuma publiskošanu Pašvaldības tīmekļvietnē www.ventspils.lv, kā arī jautājuma tālāku virzīšanu izskatīšanai Domes sēdē normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Kopsavilkuma par publiskās apspriešanas rezultātiem pieejamību klātienē Domes administrācijas ēkā – Jūras ielā 36, Ventspilī, nodrošina Domes administrācijas Vispārējā nodaļa.

72. Šajā Nolikuma nodaļā noteiktā publiskās apspriešanas kārtība nav piemērojama attiecībā uz publisko apspriešanu, kas tiek organizēta būvniecību regulējošos normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos.

XII. Kārtība, kādā Pašvaldības amatpersonas rīkojas ar Pašvaldības mantu un finanšu resursiem

73. Jebkurai amatpersonas rīcībai ar Pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem jābūt likumīgai, lietderīgai, samērīgai, efektīvai un atbilstošai Pašvaldības budžetam.

74. Rīkojoties ar Pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem, Pašvaldības amatpersonām savā darbībā ir jāizvērtē korupcijas un interešu konflikta riski un apstākļi saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.

75. Pašvaldības kontus kredītiestādēs un Valsts kasē, kuros tiek saņemti Pašvaldības vispārējie naudas līdzekļi, administrē Domes administrācijas Finanšu nodaļa un Domes administrācijas Centralizētā grāmatvedība. Darījumos ar Pašvaldības vispārējiem naudas līdzekļiem un kontiem kredītiestādēs un Valsts kasē, Pašvaldību pārstāv Pašvaldības izpilddirektors vai viņa pilnvarotā persona kopā ar Domes administrācijas Centralizētās grāmatvedības atbildīgajiem darbiniekiem. Valsts kasē iesniedzamos Pašvaldības pārskatus autorizē Pašvaldības izpilddirektors vai viņa pilnvarotā persona kopā ar Domes administrācijas Centralizētās grāmatvedības atbildīgajiem darbiniekiem.

76. Domes administrācijas Centralizētā grāmatvedība nodrošina Pašvaldības iestāžu grāmatvedības centralizētu uzskaiti un sadarbībā ar citām Pašvaldības iestādēm nodrošina finanšu resursu pārvaldību.

XIII. Publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūra

77. Publisko tiesību līgumus (sadarbības līgumus, administratīvos līgumus, deleģēšanas līgumus, līdzdarbības līgumus) slēdz saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu un šajā Nolikumā noteiktajā kārtībā.

78. Sadarbības līgumus un administratīvos līgumus ir tiesīgs slēgt piekritīgās Pašvaldības iestādes vadītājs budžetā paredzēto līdzekļu apmērā un atbilstoši iestādes nolikumam, līgumu pirms tā noslēgšanas saskaņojot ar Pašvaldības izpilddirektoru.

79. Publisko tiesību līguma projektu, ko slēdz Pašvaldība, kā arī Pašvaldības iestādes Publisko tiesību līguma projektu, kas ir jāsaskaņo Pašvaldības izpilddirektoram, pirms parakstīšanas tā virzītājs saskaņo ar:

79.1. Domes administrācijas Juridisko nodaļu;

79.2. Domes administrācijas Finanšu nodaļu;

79.3. citām Pašvaldības institūcijām, kuru kompetencē ir līguma projektā ietvertie jautājumi.

80. Nolikuma 79. punkta kārtībā noslēgtie līgumi tiek reģistrēti un glabāti Domes administrācijas Vispārējā nodaļā atbilstoši Domes administrācijas dokumentu pārvaldības kārtībai. Pašvaldības iestāžu noslēgtos publisko tiesību līgumus reģistrē un glabā atbilstoši attiecīgās iestādes noteiktajai dokumentu pārvaldības kārtībai.

XIV. Pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu un faktiskās rīcības apstrīdēšanas kārtība

81. Pašvaldības iestāžu vadītāju izdotos administratīvos aktus vai to faktisko rīcību var apstrīdēt Pašvaldības izpilddirektoram, ja normatīvie akti neparedz citu apstrīdēšanas kārtību. Pašvaldības izpilddirektora lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu vai faktisko rīcību var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

82. Ja administratīvais akts izdots, pildot attiecīgu deleģētu valsts pārvaldes funkciju vai pārvaldes uzdevumu, tad attiecīgo administratīvo aktu var apstrīdēt tiešās pārvaldes iestādē, kuras padotībā deleģējuma ietvaros ir Pašvaldība, ja normatīvie akti neparedz citu apstrīdēšanas kārtību.

83. Domes izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

XV. Noslēguma jautājums

84. Atzīt par spēku zaudējušiem Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2021. gada 14. oktobra saistošos noteikumus Nr. 7 "Ventspils valstspilsētas pašvaldības nolikums" (Latvijas Vēstnesis 2021., Nr. 203; 2022., Nr. 132; 2022., Nr. 228).

Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Vītoliņš

 

Paskaidrojuma raksts
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 18. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 6 "Ventspils valstspilsētas pašvaldības nolikums"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Saistošie noteikumi "Ventspils valstspilsētas pašvaldības nolikums" (turpmāk – Saistošie noteikumi) ir izstrādāti, pamatojoties uz 2023. gada 1. janvārī spēkā stājušos Pašvaldību likumu. Saistošo noteikumu izdošanas nepieciešamība ir pamatojama ar to, ka līdzšinējie Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2021. gada 14. oktobra saistošie noteikumi Nr. 7 "Ventspils valstspilsētas pašvaldības nolikums" ir izdoti uz šobrīd jau spēku zaudējušā likuma "Par pašvaldībām" pamata. Atbilstoši Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punktā noteiktajam, uz likuma "Par pašvaldībām" pamata izdotie saistošie noteikumi piemērojami līdz 2024. gada 30. jūnijam un šajā termiņā domei ir jāizdod jauni saistošie noteikumi.

Vienlaikus ar jauno Pašvaldību likumu ir ieviestas izmaiņas attiecībā uz pašvaldības nolikuma saturu, nosakot, ka atsevišķus jautājumus, kas līdz šim bija jāietver pašvaldības nolikumā, turpmāk ir jāietver iekšējā normatīvajā aktā – pašvaldības darba reglamentā. Saistošie noteikumi nosaka pašvaldības institucionālo sistēmu un darba organizāciju, tostarp:

1) pašvaldības administrācijas struktūru, pašvaldības vadošo amatpersonu kompetenci;

2) kārtību, kādā iedzīvotāji var piedalīties domes un tās komiteju sēdēs;

3) kārtību, kādā pašvaldība nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā un sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem);

3) kārtību, kādā domes deputāti un pašvaldības administrācija pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus;

4) kārtību, kādā organizējama publiskā apspriešana;

5) kārtību, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem;

6) publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūru;

7) pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtību;

9) citus likumā noteiktos jautājumus.

Jautājumus par domes un tās izveidoto institūciju, izņemot iestādes, darba organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, domes sēžu norises kārtību, iekšējo normatīvo aktu izdošanas kārtību, privāto tiesību līgumu noslēgšanas kārtību u.c. regulē Ventspils valstspilsētas pašvaldības darba reglaments.

Vienlaikus Saistošajos noteikumos tiek aktualizēta pašvaldības administrācijas struktūra, kā arī amatpersonu kompetence.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Saistošie noteikumi nerada papildu fiskālo ietekmi uz pašvaldības budžetu
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. Sociālā ietekme – saistošajos noteikumos ir noteikta kārtība, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā, pielietojot Pašvaldību likumā paredzētos iedzīvotāju līdzdalības instrumentus.

3.2. Ietekme uz vidi – nav attiecināms.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav attiecināms.

3.4. Ietekme uz konkurenci – noteikumiem nav ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi un konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Noteikumi neietekmē līdzšinējās administratīvās procedūras vai to izmaksas.

Saistošo noteikumu piemērošanas jautājumos personas var vērsties Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādē "Ventspils domes administrācija", Jūras ielā 36, Ventspilī, tālr. 63601100.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Ar Saistošajiem noteikumiem tiek papildināta šādu amatpersonu kompetence:

1) Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētāja kompetence atbilstoši Pašvaldību likuma 21. panta septītajai daļai tiek papildināta ar kompetenci slēgt darba līgumus ar izpilddirektoru un viņa vietniekiem;

2) Ventspils valstspilsētas pašvaldības izpilddirektora kompetence, ņemot vērā Pašvaldību likuma 10. panta otrās daļas 1. punktā un 73. panta astotajā daļā noteikto pilnvarojumu, ir papildināta ar tiesībām lemt par pašvaldības nekustamā īpašuma izmantošanu un pārvaldīšanu, kā arī par pašvaldības kustamā un nekustamā īpašuma nodošanu starp pašvaldības iestādēm. Vienlaikus izpilddirektora kompetence ir papildināta ar tiesībām saskaņot pašvaldības iestāžu kustamās mantas atsavināšanas ierosinājumus; saskaņot pašvaldības mantas nodošanu bezatlīdzības lietošanā gadījumos, kad par to lēmums atbilstoši likumam nav jāpieņem domei; apstiprināt pašvaldības iestāžu veidlapas. Atbilstoši Pašvaldību likuma prasībām izpilddirektoram noteikts pienākums reizi gadā vienlaikus ar pašvaldības gada publiskā pārskata apstiprināšanu sniegt domei ziņojumu par pašvaldības administrācijas darbu;

3) Ventspils valstspilsētas pašvaldības izpilddirektora vietnieka izglītības un kultūras jautājumos kompetence tiek papildināta ar pienākumu koordinēt sabiedrības iesaistes jautājumus un darbu ar jaunatni.

Ar saistošajiem noteikumiem, noteiktas izmaiņas attiecībā uz komiteju kompetenci – Pilsētas attīstības jautājumu komitejas kompetence papildināta ar funkcijām sniegt atzinumus par domes lēmumu projektiem, kas saistīti ar vides politikas un uzraudzības jautājumiem, vides aizsardzības mērķiem, tai skaitā atkritumu apsaimniekošanu, kas līdz šim ietilpa Sociālo jautājumu komitejas funkcijās.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistošo noteikumu izpildi nodrošina pašvaldības administrācijas institūcijas (amatpersonas) atbilstoši to kompetencei.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai. Saistošie noteikumi izpilda Pašvaldību likuma 49. pantā noteiktās prasības.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām 8.1. Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajam, Saistošo noteikumu projekta un tā paskaidrojuma raksta projekts laika periodā no 2024. gada 14. marta līdz 2024. gada 1. aprīlim. publicēts Ventspils valstspilsētas pašvaldības tīmekļvietnē www.ventspils.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Publikācijā norādītajā laikposmā nav saņemts neviens komentārs, priekšlikums vai iebildums.

8.2. Saistošo noteikumu projekts izskatīts Ventspils valstspilsētas pašvaldības Likumības komisijā 2024. gada 13. martā un Finanšu komitejā 2024. gada 11. aprīlī.

Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Vītoliņš

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!