Jūrmalas pilsētas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 4 Pēdējās nedēļas laikā 4 Visi
Jūrmalas domes saistošie noteikumi Nr. 17
Jūrmalā 2024. gada 24. aprīlī (prot. Nr. 6, 60. p.)
Par veselību veicinošiem pakalpojumiem Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībā
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
4. panta pirmās daļas 6. punktu, 44. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi nosaka Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iedzīvotājiem pieejamo veselību veicinošo pakalpojumu (turpmāk – pakalpojums) veidus, pakalpojumu piešķiršanas, saņemšanas un finansēšanas kārtību un pakalpojumu saņēmēju mērķgrupas.
2. Pakalpojumu ir tiesības saņemt Latvijas Republikas pilsoņiem, nepilsoņiem un ārzemniekiem, kuriem piešķirts personas kods, izņemot personas, kuras ir saņēmušas termiņuzturēšanās atļauju, ja persona savu pamata dzīvesvietu ir deklarējusi Jūrmalas valstspilsētā.
II. Pašvaldības sniegto pakalpojumu veidi un pakalpojumu sniegšanas kārtība
3. Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iedzīvotājiem sniegto pakalpojumu veidi:
3.1. ergoterapeita pakalpojums;
3.2. fizioterapeita pakalpojums;
3.3. ortodontijas pakalpojums;
3.4. zobu protezēšanas pakalpojums;
3.5. veselību veicinošo pasākumu komplekss senioriem;
3.6. veselību veicinošo pasākumu komplekss topošajām māmiņām;
3.7. brīvā peldēšana;
3.8. vingrošana trenažieru zālē;
3.9. vingrošanas ūdenī pakalpojums pirmsskolas vecuma bērniem.
4. Lai saņemtu pakalpojumu, persona iesniedz Jūrmalas Labklājības pārvaldei (turpmāk – Labklājības pārvalde) adresētu iesniegumu, norādot vēlamo pakalpojumu, kā arī pakalpojuma saņēmēja vārdu, uzvārdu un personas kodu. Iesniegumam pievieno šajos saistošajos noteikumos paredzētos dokumentus.
5. Labklājības pārvalde izvērtē šo saistošo noteikumu 4. punktā minēto iesniegumu un tam pievienotos dokumentus un pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
5.1. par pakalpojuma piešķiršanu vai personas iekļaušanu pakalpojumu saņēmēju rindā, ja persona atbilst šajos saistošajos noteikumos paredzētajai konkrētā pakalpojuma saņēmēju mērķa grupai;
5.2. par atteikumu piešķirt pakalpojumu šo saistošo noteikumu 12. punktā paredzētajos gadījumos.
6. Labklājības pārvalde nosūta organizācijai, kurai ir tiesības sniegt pakalpojumu pašvaldībā (turpmāk – pakalpojuma sniedzējs), šo saistošo noteikumu 5.1. apakšpunktā minēto lēmumu un klienta iesniegto dokumentu kopijas.
7. Persona, vēršoties pie pakalpojuma sniedzēja, uzrāda personu apliecinošu dokumentu.
8. Pakalpojumu sniedzējs, pamatojoties uz saņemto informāciju, sadarbībā ar personu izstrādā sniedzamā pakalpojuma plānu, nepārsniedzot saistošajos noteikumos noteikto pakalpojumu apjomu.
9. Personai jāvēršas pie pakalpojuma sniedzēja Labklājības pārvaldes norīkojuma noteiktajā termiņā. Ja persona nevēršas pie pakalpojuma sniedzēja Labklājības pārvaldes norīkojuma noteiktajā termiņā, persona vai pakalpojuma sniedzējs par to informē Labklājības pārvaldi un personas rindas kārta tiek pārcelta uz rindas beigām.
10. Persona katru no pakalpojuma veidiem var saņemt ne biežāk kā vienu reizi kalendārajā gadā. Ja pakalpojums nevar tikt nodrošināts esošā kalendārā gada ietvaros, pakalpojuma saņēmējs tiek reģistrēts Labklājības pārvaldes pakalpojumu saņēmēju rindā nākamajam kalendārajam gadam. Pakalpojuma saņēmējs nevar atkārtoti pieteikties pakalpojumam, ja ir jau uzņemts noteiktā pakalpojuma saņēmēju rindā.
11. Pakalpojuma sniedzējam ir tiesības pieprasīt personai iesniegt pakalpojuma sniegšanai nepieciešamo medicīnisko dokumentāciju.
12. Labklājības pārvalde atsaka piešķirt pakalpojumu, bet uzsāktā pakalpojuma sniegšanu pārtrauc šādos gadījumos:
12.1. nav ievērotas šajos noteikumos minētās prasības;
12.2. saņemts pakalpojuma sniedzēja pamatots atteikums sniegt personai pakalpojumu;
12.3. persona neatbilst konkrētā pakalpojuma saņēmēju mērķgrupai;
12.4. ģimenes ārsts vai ārsts speciālists ir noteicis personai kontrindikācijas konkrētā pakalpojuma saņemšanai;
12.5. persona ir saņēmusi konkrētā pakalpojuma apjomu saskaņā ar speciālista izstrādātu plānu;
12.6. persona lūdz pārtraukt konkrētā pakalpojuma sniegšanu.
13. Pakalpojuma sniedzējs nodrošina personai pakalpojuma sniegšanu saskaņā ar atbilstoša speciālista izstrādātu individuālu pakalpojuma saņemšanas plānu.
14. Līdzekļu apmērs pakalpojumu nodrošināšanai tiek noteikts atbilstoši Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības budžetā attiecīgajā gadā veselību veicinošo pakalpojumu nodrošināšanai piešķirtajiem līdzekļiem. Finansējuma apmērs pakalpojuma nodrošināšanai vienai personai tiek noteikts iepirkuma procedūras rezultātā vai atbilstoši Jūrmalas sociālo pakalpojumu centram "Kauguri" budžeta gadā piešķirtajiem līdzekļiem.
III. Ergoterapeita pakalpojuma saņemšanas kārtība
15. Ergoterapeita pakalpojums ir ergoterapeita profesionāla palīdzība ar mērķi uzlabot dzīves kvalitāti, darīt iespējamu efektīvu ikdienas aktivitāšu veikšanu paša spēkiem, maksimāli izmantojot klienta spējas funkcionālās neatkarības uzturēšanai, atjaunošanai un veicināšanai.
16. Ergoterapeita pakalpojums ietver novērtēšanu, terapiju, konsultācijas un individuālās nodarbības pēc ergoterapeita izstrādāta plāna.
17. Ergoterapeita pakalpojumu ir tiesīgas saņemt personas, kuras sasniegušas likumā noteikto vecuma pensijas piešķiršanas vecumu.
18. Ergoterapeita pakalpojumu sniedz Jūrmalas sociālo pakalpojumu centra "Kauguri".
19. Lai saņemtu ergoterapeita pakalpojumu, persona šo saistošo noteikumu 4. punktā minētajam iesniegumam pievieno ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli, par medicīnisko kontrindikāciju neesamību, kā arī par rekomendācijām veselības veicināšanas pakalpojuma saņemšanai.
20. Par ergoterapeita pakalpojuma sniegšanu pakalpojuma sniedzējs slēdz līgumu ar personu, nosakot pakalpojumu saņemšanas kārtību un apjomu.
21. Ergoterapeita pakalpojumu apmaksā no Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības budžeta līdzekļiem, nepārsniedzot šo saistošo noteikumu 14. punktā noteikto finansējuma apmēru.
IV. Fizioterapeita pakalpojuma saņemšanas kārtība
22. Fizioterapeita pakalpojums ir klienta funkcionālā stāvokļa izmeklēšana, novērtēšana un ārstēšana. Fizioterapeita pakalpojums palīdz klientam atgūt zaudēto funkciju vai mazināt tās trūkumu, pielietojot ārstnieciskās vingrošanas metodes, manuālās terapijas metodes, masāžu.
23. Fizioterapeita pakalpojums ietver novērtēšanu, terapiju, konsultācijas, nodarbības individuāli un grupās pēc fizioterapeita izstrādāta plāna.
24. Fizioterapeita pakalpojumu ir tiesīgas saņemt personas, kuras sasniegušas likumā noteikto vecuma pensijas piešķiršanas vecumu.
25. Fizioterapeita pakalpojumu sniedz Jūrmalas sociālo pakalpojumu centrs "Kauguri".
26. Lai saņemtu fizioterapeita pakalpojumu, persona šo saistošo noteikumu 4. punktā minētajam iesniegumam pievieno ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli, par medicīnisko kontrindikāciju neesamību, kā arī rekomendācijām veselības veicināšanas pakalpojuma saņemšanai.
27. Par fizioterapeita pakalpojuma sniegšanu pakalpojuma sniedzējs slēdz līgumu ar personu, nosakot pakalpojumu saņemšanas kārtību un apjomu.
28. Fizioterapeita pakalpojumu apmaksā no Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības budžeta līdzekļiem, nepārsniedzot šo noteikumu 14. punktā noteikto finansējuma apmēru.
V. Ortodontijas pakalpojuma saņemšanas kārtība
29. Ortodontijas pakalpojums ir nepareizi izvietotu zobu un žokļu attiecību regulācija un korekcija, kā rezultātā tiek iegūts funkcionālais sakodiens.
30. Ortodontijas pakalpojums ietver izmeklēšanu, funkcionālo traucējumu novērtēšanu un to novēršanu vai mazināšanu, kā arī veselību veicinošu, konsultatīvu, profilaktisko darbu pēc pakalpojuma sniedzēja – ortodontijas speciālista izstrādāta plāna.
31. Ortodontijas pakalpojumu ir tiesīgi saņemt bērni līdz 18 gadu vecumam.
32. Ortodontijas pakalpojuma sniedzēju izvēlas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kuri nosaka iepirkumu procedūras organizēšanu un veikšanu.
33. Ortodontijas pakalpojumu apmaksā no Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības budžeta līdzekļiem, nepārsniedzot šo noteikumu 14. punktā noteikto finansējuma apmēru. Ja bērnam ir nepieciešama fiksēta brekešu sistēma zobu lokam, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība apmaksā 35 % no pakalpojuma cenas.
VI. Zobu protezēšanas pakalpojuma saņemšanas kārtība
34. Zobu protezēšanas pakalpojums kvalitatīvi aizvieto dažādu iemeslu dēļ zaudētus dabīgos zobus, atjaunojot to funkcionalitāti un estētiskās īpašības ar izņemamām zobu protēzēm (zobu plates).
35. Zobu protezēšanas pakalpojumi ietver konsultācijas, klientu mutes dobuma izmeklēšanu un protēžu izgatavošanu pēc pakalpojumu sniedzēja izstrādāta plāna.
36. Zobu protezēšanas pakalpojumus ir tiesīgas saņemt personas, kuras sasniegušas likumā noteikto vecuma pensijas piešķiršanas vecumu.
37. Zobu protezēšanas pakalpojuma sniedzēju izvēlas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kuri nosaka iepirkumu procedūras organizēšanu un veikšanu.
38. Zobu protezēšanas pakalpojuma saņemšanai 75 % no pakalpojuma pilnas maksas sedz klients un 25 % tiek segti no Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības budžeta līdzekļiem, nepārsniedzot šo noteikumu 14. punktā noteikto finansējuma apmēru.
39. Par zobu protezēšanas pakalpojuma sniegšanu pakalpojuma sniedzējs slēdz līgumu ar personu, nosakot pakalpojumu saņemšanas kārtību un apjomu.
VII. Brīvās peldēšanas pakalpojuma saņemšanas kārtība
40. Brīvās peldēšanas pakalpojums ir mērķtiecīgu vingrojumu programma ar mērķi samazināt personas ķermeņa masu, uzlabot dzīves kvalitāti, mazināt un novērst liekā svara radīto kaitējumu veselībai.
41. Brīvā peldēšana ietver fizioterapeita konsultāciju, nodarbību ciklu uzsākot, un 20 brīvās peldēšanas baseinā (40 minūtes) kalendārajā gadā.
42. Brīvās peldēšanas pakalpojumu ir tiesīgas saņemt pilngadīgas personas ar peldētprasmi darbspējas vecumā līdz valsts vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamajam vecumam, kuru ķermeņa masas indekss ir virs 25 un personas ar peldētprasmi, kuras sasniegušas valsts vecuma pensijas piešķiršanas vecumu.
43. Lai saņemtu brīvās peldēšanas pakalpojumu, persona šo saistošo noteikumu 4. punktā minētajam iesniegumam pievieno ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli, norādot ķermeņa masas indeksu un informāciju par medicīnisko kontrindikāciju neesamību pakalpojuma saņemšanai, kā arī rekomendācijas veselības veicināšanas pakalpojumu saņemšanai.
44. Labklājības pārvalde informē Jūrmalas sociālo pakalpojumu centru "Kauguri" par personai brīvās peldēšanas pakalpojuma piešķiršanu.
45. Fizioterapeita pakalpojumus brīvās peldēšanas pakalpojumam nodrošina Jūrmalas sociālo pakalpojumu centrs "Kauguri".
46. Gadījumā, ja brīvās peldēšanas pakalpojums ir nodrošināts visām personām, kuras to pieprasījušas esošā kalendāra gada ietvaros, Jūrmalas sociālo pakalpojumu centrs "Kauguri" slēdz papildus vienošanās ar personām, kuras noteiktā kalendārā gada ietvaros jau ir saņēmušas noteikto pakalpojuma apjomu, un atkārtoti lūgušas saņemt brīvās peldēšanas pakalpojumu.
47. Par brīvās peldēšanas pakalpojuma saņemšanas kārtību persona ar Jūrmalas sociālo pakalpojumu centru "Kauguri" slēdz līgumu.
VIII. Vingrošanas trenažieru zālē pakalpojuma saņemšanas kārtība
48. Vingrošana trenažieru zālē ir mērķtiecīgu vingrojumu programma ar mērķi samazināt personas ķermeņa masu, uzlabot dzīves kvalitāti, mazināt un novērst liekā svara radīto kaitējumu veselībai.
49. Vingrošana trenažieru zālē ietver fizioterapeita konsultāciju, uzsākot nodarbību ciklu, un 20 nodarbības grupā trenažieru zālē (45 minūtes) sporta speciālista vadībā kalendārajā gadā.
50. Vingrošanas trenažieru zālē pakalpojumu ir tiesīgas saņemt pilngadīgas personas darbspējas vecumā līdz valsts vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamajam vecumam, kuru ķermeņa masas indekss ir virs 25.
51. Lai saņemtu vingrošanas trenažieru zālē pakalpojumu, persona šo saistošo noteikumu 4. punktā minētajam iesniegumam pievieno ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli, norādot ķermeņu masas indeksu un informāciju par medicīnisko kontrindikāciju neesamību pakalpojuma saņemšanai, kā arī rekomendācijas veselības veicināšanas pakalpojumu saņemšanai.
52. Labklājības pārvalde informē Jūrmalas sociālo pakalpojumu centru "Kauguri" par personai piešķirto vingrošanas trenažieru zālē pakalpojumu.
53. Fizioterapeita un sporta speciālista pakalpojumus vingrošanas trenažieru zālē pakalpojumam nodrošina Jūrmalas sociālo pakalpojumu centrs "Kauguri".
54. Gadījumā, ja vingrošanas trenažieru zālē pakalpojums ir nodrošināts visām personām, kuras to pieprasījušas esošā kalendāra gada ietvaros, Jūrmalas sociālo pakalpojumu centrs "Kauguri" slēdz papildus vienošanās ar personām, kuras noteiktā kalendārā gada ietvaros jau ir saņēmušas noteikto pakalpojuma apjomu, un atkārtoti lūgušas saņemt vingrošanas trenažieru zālē pakalpojumu.
55. Par vingrošanas trenažieru zālē pakalpojuma saņemšanas kārtību persona ar Jūrmalas sociālo pakalpojumu centru "Kauguri" slēdz līgumu.
IX. Veselību veicinošo pasākumu kompleksa senioriem pakalpojuma saņemšanas kārtība
56. Veselību veicinošo pasākumu komplekss senioriem (turpmāk tekstā – pasākumu komplekss) ir vairāku speciālistu sniegto pakalpojumu kopums, ar mērķi uzlabot senioru dzīves kvalitāti un sekmēt veselīgu un aktīvu novecošanu.
57. Pasākumu kompleksa pakalpojums ietver fizioterapeita, ergoterapeita, uztura speciālista un psihologa konsultāciju, četras ārstnieciskās vingrošanas nodarbības baseinā un 36 senioriem pielāgotas fiziskās aktivitātes grupās (ārstnieciskās vingrošanas nodarbības zālē, kardiotreniņi ar dozētu slodzi, dozētas pastaigas un nūjošanas nodarbības).
58. Pasākumu kompleksa pakalpojumu ir tiesīgas saņemt personas, kuras sasniegušas likumā noteikto vecuma pensijas piešķiršanas vecumu.
59. Pasākumu kompleksa pakalpojumu sniedzēju izvēlas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kuri nosaka iepirkumu procedūras organizēšanu un veikšanu, vai saskaņā ar pašvaldības izsludināto projektu konkursu.
60. Lai saņemtu pasākumu kompleksa pakalpojumu, persona šo saistošo noteikumu 4.punktā minētajam iesniegumam pievieno ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli, par medicīnisko kontrindikāciju neesamību, kā arī rekomendācijām veselības veicināšanas pakalpojumu saņemšanai.
61. Par pasākumu kompleksa pakalpojuma sniegšanu pakalpojuma sniedzējs ar personu slēdz līgumu, nosakot pakalpojuma saņemšanas kārtību un apjomu.
62. Pasākumu kompleksa pakalpojumu apmaksā no Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības budžeta līdzekļiem, nepārsniedzot šo noteikumu 14. punktā noteikto finansējuma apmēru.
X. Veselību veicinošo pasākumu kompleksa topošajām māmiņām saņemšanas kārtība
63. Veselību veicinošo pasākumu komplekss topošajām māmiņām (turpmāk šajā nodaļā – pasākumu komplekss) ir vairāku speciālistu sniegto pakalpojumu kopums ar mērķi uzlabot topošo māmiņu veselības stāvokli grūtniecības laikā, sekmēt zināšanas par veselīgu dzīves sākumu mazulim.
64. Pasākumu komplekss ietver fizioterapeita un uztura speciālista konsultāciju, astoņas ārstnieciskās vingrošanas nodarbības baseinā un grūtniecēm 24 pielāgotas fiziskās aktivitātes grupās (ārstnieciskās vingrošanas, jogas un relaksācijas nodarbības).
65. Pasākumu kompleksam ir tiesīgas pieteikties personas pēc 12. grūtniecības nedēļas līdz bērna piedzimšanai.
66. Pasākumu kompleksa sniedzēju izvēlas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kuri nosaka iepirkumu procedūras organizēšanu un veikšanu.
67. Lai saņemtu pasākumu kompleksu, persona šo saistošo noteikumu 4. punktā minētajam iesniegumam pievieno ārsta – ginekologa izziņu par personas veselības stāvokli, par medicīnisko kontrindikāciju neesamību, kā arī rekomendācijām pasākumu kompleksa saņemšanai.
68. Par pasākumu kompleksa sniegšanu pakalpojuma sniedzējs ar personu slēdz līgumu, nosakot pakalpojuma saņemšanas kārtību un apjomu. Pasākumu kompleksu var saņemt grūtniece no 12. grūtniecības nedēļas, kā arī māmiņa līdz bērns sasniedz septiņu mēnešu vecumu.
69. Pasākumu kompleksu apmaksā no Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības budžeta līdzekļiem, nepārsniedzot šo noteikumu 14. punktā noteikto finansējuma apmēru.
XI. Vingrošanas ūdenī pakalpojuma pirmsskolas vecuma bērniem saņemšanas kārtība
70. Vingrošanas ūdenī pakalpojums pirmsskolas vecuma bērniem ir mērķtiecīgu aktivitāšu programma bērniem pirmsskolas vecumā ar mērķi uzlabot un stiprināt imunitāti, sekmēt bērna psihomotoro attīstību, mazināt muskuļu tonusu un psihoemocionālo spriedzi, koriģēt un sekmēt balsta-kustību aparāta pareizu attīstību.
71. Vingrošanas ūdenī pakalpojumu pirmsskolas vecuma bērniem ir tiesības saņemt no sešu mēnešu vecuma līdz septiņu gadu vecumam.
72. Vingrošanas ūdenī pakalpojums pirmsskolas vecuma bērniem ietver 20 grupu nodarbības baseinā (30 minūtes) bērniem līdz trīs gadu vecumam pavadošās personas uzraudzībā un bērniem no trīs gadu vecuma pavadošās personas uzraudzībā 20 nodarbības grupā baseinā (30 minūtes) sporta speciālista vadībā kalendārajā gadā.
73. Lai saņemtu vingrošanas ūdenī pakalpojumu pirmsskolas vecuma bērniem, bērna likumiskais pārstāvis šo saistošo noteikumu 4. punktā minētajam iesniegumam pievieno ģimenes ārsta izziņu par bērna veselības stāvokli un informāciju par medicīnisko kontrindikāciju neesamību vingrošanas ūdenī pakalpojuma pirmsskolas vecuma bērniem pakalpojuma saņemšanai, kā arī rekomendācijas veselības veicināšanas pakalpojumu saņemšanai.
74. Labklājības pārvalde informē Jūrmalas Sociālo pakalpojumu centru "Kauguri" par piešķirto vingrošanas ūdenī pakalpojumu pirmsskolas vecuma bērniem.
75. Sporta speciālista pakalpojumus vingrošanas ūdenī pakalpojumam pirmsskolas vecuma bērniem nodrošina Jūrmalas Sociālo pakalpojumu centrs "Kauguri".
76. Gadījumā, ja vingrošanas ūdenī pakalpojums pirmsskolas vecuma bērniem ir nodrošināts visām personām, kuras to pieprasījušas esošā kalendāra gada ietvaros, Jūrmalas Sociālo pakalpojumu centrs "Kauguri" slēdz papildus vienošanās ar personām, kuras noteiktā kalendārā gada ietvaros jau ir saņēmušas noteikto pakalpojuma apjomu, un atkārtoti lūgušas saņemt vingrošanas ūdenī pakalpojumu pirmsskolas vecumā bērniem.
77. Par vingrošanas ūdenī pakalpojuma pirmsskolas vecuma bērniem saņemšanas kārtību bērna likumiskais pārstāvis, Jūrmalas Sociālo pakalpojumu centrs "Kauguri" slēdz līgumu.
XII. Noslēguma jautājums
78. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Jūrmalas pilsētas domes 2013. gada 17. oktobra saistošos noteikumus Nr. 67 "Par veselību veicinošiem pakalpojumiem Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībā".
Jūrmalas domes priekšsēdētājas vietnieks J. Lediņš
Paskaidrojuma raksts
Jūrmalas domes 2024. gada 24. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 17 "Par
veselību veicinošiem pakalpojumiem Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībā"
Paskaidrojumu raksta sadaļas | Informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta
pirmās daļas 6. punktu pašvaldības autonoma funkcija ir gādāt par
iedzīvotāju veselību — īstenot veselīga dzīvesveida veicināšanas
pasākumus un organizēt veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību. Saistošo noteikumu "Par veselību veicinošiem pakalpojumiem Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībā" (turpmāk – saistošie noteikumi) izstrādes mērķis ir noteikt Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iedzīvotājiem pieejamo veselību veicinošo pakalpojumu veidus, pakalpojumu piešķiršanas, saņemšanas un finansēšanas kārtību un pakalpojumu saņēmēju mērķgrupas. 2023. gada 1. janvārī stājies spēkā Pašvaldību likums. Atbilstoši Pašvaldību likuma pārejas noteikumu 6. punktam, dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību Pašvaldību likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši Pašvaldību likumā ietvertajam pilnvarojumam. Pašvaldību likuma 44. panta otrā daļa dod tiesības pašvaldībai izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību. Saistošo noteikumu izdošanas tiesiskais pamats ietver atsauci uz spēku zaudējušā likuma "Par pašvaldībām" normām, tāpēc ir nepieciešams izdot jaunus saistošos noteikumus. Ņemot vērā iepriekšminēto normatīvo aktu regulējumu, citu iespējamo alternatīvu nav, lai noteiktu tiesisko regulējumu minētajā jautājumā. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | 2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālā
ietekme uz budžetu – Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības veselību
veicinošie pakalpojumi tiek nodrošināti no Jūrmalas Labklājības
pārvaldes un Jūrmalas sociālo pakalpojumu centra "Kauguri" budžeta
paredzētiem līdzekļiem kārtējā pašvaldības budžeta gadā; 2.2. Saistošo noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošie noteikumi atstās pozitīvu ietekmi
uz iedzīvotāju veselību, tiks nodrošināti veselību veicinošie
pakalpojumi Jūrmalas iedzīvotājiem; Saistošie noteikumi nodrošinās Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iedzīvotājiem pieejamo veselību veicinošo pakalpojumu veidus, līdz ar to neparedz ietekmi uz vidi, uzņēmējdarbības vidi un ietekmi uz konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | 4.1. Saistošo noteikumu piemērošanā
privātpersona vēršas – Jūrmalas Labklājības pārvaldē; 4.2. Saistoši noteikumi līdzšinējo kārtību nemaina, kā arī nav paredzētas papildu administratīvo procedūru izmaksas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | 5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei
tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi – nodrošināt pašvaldības
autonomo funkciju — īstenot veselīga dzīvesveida veicināšanas pasākumus
un organizēt veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību; 5.2. Paredzams, ka šo noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot pašvaldības jaunas institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildē ir iesaistītas institūcijas: Jūrmalas Labklājības pārvalde un Jūrmalas sociālo pakalpojumu centrs "Kauguri". Nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Sabiedrības viedokļa noskaidrošana tika
veikta atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajam –
saistošo noteikumu projekts un paskaidrojuma raksts no 2024. gada 9.
februāra līdz 2024. gada 25. februārim tika publicēts pašvaldības
oficiālajā tīmekļvietnē www.jurmala.lv sabiedrības viedokļa
noskaidrošanai. Minētajā periodā netika saņemti sabiedrības priekšlikumi, iebildumi vai komentāri par saistošo noteikumu projektu. |
Jūrmalas domes priekšsēdētājas vietnieks J. Lediņš