Dienvidkurzemes novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 2024/7
2024. gada 25. aprīlī
Grozījumi Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes 2021. gada 30. septembra saistošajos noteikumos Nr. 8 "Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti Dienvidkurzemes novadā"
APSTIPRINĀTI
ar Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes
25.04.2024. sēdes lēmumu Nr. 403
(prot. Nr. 5 80. §)
Izdoti saskaņā ar Invaliditātes likuma
12. panta 6.2 daļu,
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
3. panta trešo daļu,
Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumu Nr. 316
"Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes mājās
pakalpojumu personām ar invaliditāti"
44. punktu"
1. Izdarīt Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes 2021. gada 30. septembra saistošajos noteikumos Nr. 8 "Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti Dienvidkurzemes novadā" (turpmāk – noteikumi) šādus grozījumus:
1.1. izteikt noteikumu nosaukumu šādā redakcijā:
"Par aprūpes mājās pakalpojumu bērniem un jauniešiem ar invaliditāti Dienvidkurzemes novadā";
1.2. izteikt tiesību akta izdošanas pamatojuma norādi šādā redakcijā:
"Izdoti saskaņā ar Invaliditātes likuma 12. panta 6.2 daļu, Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta trešo daļu un Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumu Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes mājās pakalpojumu personām ar invaliditāti" 44. punktu";
1.3. aizstāt noteikumu tekstā vārdus "aprūpes pakalpojums" attiecīgā locījumā ar vārdiem "aprūpes mājās pakalpojums" attiecīgā locījumā;
1.4. aizstāt noteikumu tekstā vārdu "bērns" attiecīgā locījumā ar vārdu "persona" attiecīgā locījumā;
1.5. izteikt noteikumu 2. punktu šādā redakcijā:
"2. Tiesības saņemt aprūpes mājās pakalpojumu ir Dienvidkurzemes novada pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētai un faktiski dzīvojošai personai:
2.1. no 5 līdz 18 gadu vecumam, kurai noteikta invaliditāte un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija (turpmāk – VDEĀVK) ir izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību;
2.2. pēc pilngadības sasniegšanas, bet ne ilgāk kā līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai, ja pēc pilngadības ir noteikta invaliditāte un VDEĀVK ir izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību.";
1.6. papildināt noteikumus ar 2.1 punktu šādā redakcijā:
"2.1 Noteikumu 2. punktā minētajām personām aprūpes mājās pakalpojumu nodrošina, ja personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbinātības, izglītības programmas apguves, dalības nodarbinātības pasākumos, vai citu objektīvu iemeslu dēļ personas dzīvesvietā nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību personai nepieciešamajā apjomā un sociālā darba speciālists konstatējis šāda pakalpojuma nepieciešamību."
1.7. papildināt noteikumu 3. punktu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Aprūpes mājās pakalpojums tiek sniegts Dienvidkurzemes novada pašvaldības administratīvajā teritorijā."
1.8. izteikt noteikumu 4. punktu šādā redakcijā:
"4. Aprūpes mājās pakalpojumu ir tiesīga sniegt:
4.1. personas likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes izvēlēta fiziska persona, kurai ir darba vai personīga pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti vai kurai ir atbilstoša izglītība, un izvēlētā persona nav personas pirmās pakāpes radinieks un nedzīvo ar personu vienā mājsaimniecībā (turpmāk – aprūpētājs);
4.2. juridiska persona, kurš attiecīgā pakalpojuma sniegšanai ir reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā un spēj nodrošināt, ka aprūpes mājās pakalpojumu sniedz darbinieki, kuriem ir darba vai personīgā pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti vai atbilstoša izglītība, un ar kuru Pašvaldība publiskos iepirkumus regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā noslēgusi līgumu par attiecīgā pakalpojuma sniegšanu (turpmāk – pakalpojuma sniedzējs)."
1.9. izteikt noteikumu 5. punktu šādā redakcijā:
"5. Aprūpes mājās pakalpojums tiek finansēts no Dienvidkurzemes novada pašvaldības budžeta, sedzot aprūpes mājās pakalpojuma vienas pakalpojuma stundas izmaksas, iekļaujot visus nodokļus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu, Ministru kabineta noteikumos noteiktajā minimālajā apmērā, izņemot, ja aprūpes mājās pakalpojumu sniedz pakalpojuma sniedzējs saskaņā ar šo saistošo noteikumu 4. punkta 4.2. apakšpunktu.";
1.10. svītrot noteikumu 7. punktā skaitli un vārdu "(1. pielikums)";
1.11. izteikt noteikumu 9. punkta 9.3. punktu šādā redakcijā:
"9.3. izglītības iestādes apliecinājumu, ja personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis apgūst attiecīgu programmu konkrētajā izglītības iestādē, kurā norādīta izglītības programma (klātienē/ neklātienē), studiju mācību dienas un laiks mācību gada laikā un sesijas laikā;";
1.12. papildināt noteikumu 9. punktu ar 9.5.1 punktu šādā redakcijā:
"9.5.1 ģimenes ārsta vai ārsta speciālista apliecinājumu, ja personas likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenes loceklim nepieciešami veselības aprūpes pakalpojumi vai medicīniskā rehabilitācija, norādot pakalpojumu saņemšanas periodu;";
1.13. papildināt noteikumu 9. punktu ar 9.6.1 punktu šādā redakcijā:
"9.6.1 citus dokumentus, kas nepieciešami lēmuma pieņemšanai pēc Dienesta pieprasījuma, ja tie nav valsts vai pašvaldību iestāžu rīcībā.";
1.14. izteikt noteikumu 10. punktu šādā redakcijā:
"10. Pēc iesnieguma un šo saistošo noteikumu 9. punktā minēto dokumentu saņemšanas Dienests:
10.1. pārliecinās VDEĀVK Invaliditātes informatīvajā sistēmā, vai personai ir noteikta invaliditāte un izsniegts atzinums par īpašās kopšanas nepieciešamību;
10.2. pārliecinās valsts un pašvaldību reģistros, vai personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis ir reģistrēts kā saimnieciskās darbības veicējs un apmeklē NVA rīkotos nodarbinātību veicinošos pasākumus, apgūst izglītību, saņem dienas aprūpes centra vai citus sociālo pakalpojumu sniedzēju pakalpojumus;
10.3. ja nepieciešams, pieprasa papildus informāciju no VDEĀVK, citām institūcijām vai personas likumiskā pārstāvja;
10.4. nosakot aprūpes mājās pakalpojuma nepieciešamību, atbilstoši saistošo noteikumu 2. pielikumam izvērtē:
10.4.1. personas likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes nodarbinātību un citus objektīvos apstākļus, kuru dēļ viņi nevar nodrošināt personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā;
10.4.2. ar personu kopā dzīvojošo ģimenes (mājsaimniecības) locekļu vai citu tuvinieku iespējas sniegt nepieciešamo atbalstu;
10.4.3. laiku, ko persona pavada izglītības iestādē, dienas aprūpes centrā vai citās aktivitātēs;
10.4.4. citu sociālo pakalpojumu vai atbalsta pasākumu esamību, kas pamatoti izslēdz vai samazina aprūpes mājās pakalpojuma nepieciešamību;
10.4.5. bērna pašaprūpes un ar mājas dzīvi saistītās prasmes (atbilstoši bērna vecuma posmam un funkcionālo traucējumu veidam);
10.5. nosaka personai nepieciešamo aprūpes mājās pakalpojuma apjomu:
10.5.1. līdz 20 stundām mēnesī, ja aprūpes mājās pakalpojums tiek pieprasīts vienreizēju pasākumu apmeklēšanai un saturīga brīvā laika pavadīšanai;
10.5.2. līdz 40 stundām mēnesī, ja persona klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai saņem specializētās darbnīcas pakalpojumu un personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbināta nepilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā;
10.5.3. līdz 60 stundām mēnesī, ja persona klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai saņem specializētās darbnīcas pakalpojumu un personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbināta pilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā;
10.5.4. līdz 80 stundām mēnesī, ja persona iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, neapmeklējot izglītības iestādi klātienē vai persona ieguvusi valstī noteikto obligāto pamatizglītību un mācības neturpina veselības stāvokļa, spēju un attīstības līmeņa dēļ, un personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbināta nepilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā;
10.5.5. līdz 160 stundām mēnesī, ja persona iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, neapmeklējot izglītības iestādi klātienē vai persona ieguvusi valstī noteikto obligāto pamatizglītību un mācības neturpina veselības stāvokļa, spēju un attīstības līmeņa dēļ, un personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbināta pilnu darbu laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā.";
1.15. izteikt noteikumu 11. punktu šādā redakcijā:
"11. Dienests viena mēneša laikā pēc iesnieguma un visu lēmuma pieņemšanai nepieciešamo dokumentu saņemšanas pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
11.1. par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu, nosakot:
11.1.1. aprūpes pakalpojuma apjomu (stundas mēnesī);
11.1.2. aprūpes pakalpojuma saņemšanas periodu atbilstoši personai noteiktajam invaliditātes periodam, bet ne ilgāk par vienu gadu. Ja šo saistošo noteikumu 9. punktā pievienotajos dokumentos vai šo saistošo noteikumu 10. punktā minētajās informācijas sistēmās vai reģistros ir norādīta informācija par īsāku periodu, kurā aprūpes mājās pakalpojums būtu nodrošināms, aprūpes mājās pakalpojumu piešķir atbilstoši minētajos dokumentos, informācijas sistēmās vai reģistros norādītajam periodam. Personas likumiskā pārstāvja izglītības apguves laikā pakalpojumu piešķir tikai studiju dienās mācību gada laikā un sesijas laikā;
11.2. par atteikumu piešķirt aprūpes mājās pakalpojumu, ja persona:
11.2.1. neatbilst Invaliditātes likumā minētajiem pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem un šajos saistošajos noteikumos noteiktajiem kritērijiem;
11.2.2. atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā."
1.16. izteikt noteikumu 14. punktu šādā redakcijā:
"14. Pēc lēmuma pieņemšanas par aprūpes mājās pakalpojuma piešķiršanu Dienests:
14.1. slēdz līgumu ar personas likumisko pārstāvi un aprūpētāju, līgumā nosakot pakalpojuma apjomu, tā sniegšanas periodu, līdzēju tiesības, pienākumus un atbildību, norēķinu kārtību, citus būtiskus jautājumus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu, kā arī līguma izbeigšanas nosacījumus;
14.2. izsniedz nosūtījumu aprūpes mājās pakalpojuma saņemšanai, ja pakalpojuma sniegšanu nodrošina šo saistošo noteikumu 4. punkta 4.2. apakšpunktā norādītais pakalpojuma sniedzējs."
1.17. svītrot noteikumu 15. punktā skaitli un vārdu "(3. pielikums)";
1.18. izteikt noteikumu 16. punkta 16.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"16.4. Dienests konstatē, ka persona neatbilst Invaliditātes likumā minētajiem pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem un šajos saistošajos noteikumos minētajiem kritērijiem vai persona atrodas ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā vai ieslodzījuma vietā;";
1.19. izteikt noteikumu 17. punktu šādā redakcijā:
"17. Aprūpes pakalpojuma sniegšana personai tiek pārtraukta uz laiku, kamēr tā atrodas stacionārā ārstniecības iestādē."
1.20. svītrot noteikumu 1. pielikumu;
1.21. izteikt noteikumu 2. pielikumu jaunā redakcijā;
1.22. svītrot noteikumu 3. pielikumu.
2. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Priedols
2. pielikums
Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes
30.09.2021. saistošajiem noteikumiem Nr. 8
"Par aprūpes mājās pakalpojumu bērniem
un jauniešiem ar invaliditāti Dienvidkurzemes novadā"
Nepieciešamības novērtēšana aprūpes mājas pakalpojumam personai (bērnam/jaunietim) ar invaliditāti
1. Personas vārds, uzvārds | |
2. Personas kods | |
3. Personas dzīvesvietas adrese | |
4. Personas atbilstība aprūpes mājās pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem |
4.1. Personas vecums |
5–18 gadi (neieskaitot) |
18–24 gadi (neieskaitot) |
4.2. Informācija par personas invaliditāti |
izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, spēkā līdz ____.____._________. |
bērns, kuram noteikta invaliditāte līdz ____.____._________. |
persona, kurai noteikta ____. grupas invaliditāte ____.____._________. |
5. Aprūpes pakalpojuma pieprasīšana | ||
5.1. Aprūpes mājās pakalpojuma pieprasīšanas mērķi – lai personas likumiskais pārstāvis (audžuģimene) (norādīt visus aktuālos iemeslus): | ||
strādātu algotu darbu | ||
veiktu saimniecisko darbību | ||
apmeklētu izglītības iestādi, vai profesionālās pilnveides kursus | ||
iesaistītos Nodarbinātības valsts aģentūras rīkotos nodarbinātības veicināšanas pasākumos | ||
regulāri saņemtu sociālos pakalpojumus (dienas aprūpes centra, dienas centra, specializētās darbnīcas u.tml.) | ||
apmeklētu vienreizējus pasākumus un saturīgi pavadītu brīvo laiku | ||
citi objektīvie iemesli, kuru dēļ nevar nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā: | ||
5.2. Vēlamais aprūpes pakalpojuma izmantošanas biežums, laiks | ||
pastāvīga palīdzība un uzraudzība (ikdienā) | ||
periodiska palīdzība un uzraudzība 3 dienas nedēļā un vairāk | ||
periodiska palīdzība un uzraudzība 1–2 dienas nedēļā | ||
epizodiska palīdzība dažas dienas mēnesī | ||
epizodiska palīdzība vienu reizi mēnesī vai retāk |
6. Valsts, pašvaldības un citu atbalsta resursu izmantošana personas aprūpes un uzraudzības nodrošināšanai |
Stundu skaits diennaktī / mēnesī |
|||
6.1. Personas likumisko pārstāvju iespējas sniegt nepieciešamo atbalstu aprūpei | ||||
mājsaimniecībā dzīvo abi vecāki (abiem jāatbilst kādam no 5.1. punktā norādītajiem iemesliem) | ||||
mājsaimniecībā dzīvo viens vecāks, otrs vecāks iesaistās bērna audzināšanā/aprūpē (abiem jāatbilst kādam no 5.1. punkta norādītajiem iemesliem) | ||||
mājsaimniecībā dzīvo viens vecāks, otrs vecāks neiesaistās bērna audzināšanā/aprūpē | ||||
mājsaimniecībā dzīvo viens vecāks, otrs vecāks atrodas ārpus valsts | ||||
Komentāri: |
||||
6.2. Likumisko pārstāvju vai audžuģimeņu locekļu apgrūtinājumi iesaistīties personas aprūpē un uzraudzībā | ||||
noslodze darbā (norādīt darba slodzi / darba laiku) | ||||
citi apgrūtinājumi: | ||||
Komentāri: |
||||
6.3. Personas dienas pārklājums | ||||
persona apmeklē izglītības iestādi (tai skaitā pirmskolas izglītības iestādi) | ||||
persona apgūst izglītību mājas apmācībā | ||||
persona izglītību apgūst speciālajā izglītības iestādē | ||||
persona izmanto skolas pagarinātās dienas pakalpojumu | ||||
cits | ||||
Komentāri: |
||||
6.4. Personas izmantotās aktivitātes, pasākumi, sociālie un ārstniecības pakalpojumi | ||||
asistenta pakalpojums pašvaldībā | ||||
dienas aprūpes centrs vai cits regulārs sociālais pakalpojums | ||||
rehabilitācijas, terapijas pakalpojumi | ||||
cits | ||||
Komentāri: |
||||
7. Aprūpes
pakalpojuma apjoma (h) noteikšana. Aprūpes mājās pakalpojuma noteikšana ir saistīta ar darba dienas nosacītu indikatīvu laika sadalījumu (nosacīti pieņemot, ka 8 h diennaktī ir paredzētas miegam, 8 h persona (bērns/jaunietis) ir iesaistīta izglītības vai citās aktivitātēs un 8 h persona ir tiešā likumisko pārstāvju (vecāku) aprūpē). |
||||
7.1. Pusei no laika, kad persona ir likumisko pārstāvju aprūpē (4 h dienā jeb 80 h/mēnesī) tiek sniegts valsts atbalsts asistenta pakalpojuma veidā | ||||
7.2. Šobrīd nodrošinātais sociālo pakalpojumu apjoms, h/mēnesī | ||||
7.3. Vēlamais pakalpojuma apjoms, h/mēnesī | ||||
Komentāri: |
||||
7.4. Pakalpojuma apjoms atbilstoši saistošo noteikumu 10. punkta 10.5. apakšpunktam | ||||
aprūpes mājās pakalpojums tiek pieprasīts vienreizēju pasākumu apmeklēšanai un saturīga brīvā laika pavadīšanai |
līdz 20 h/mēnesī |
|||
persona klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai saņem specializētās darbnīcas pakalpojumu un personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbināta nepilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā |
līdz 40 h/mēnesī |
|||
persona klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai saņem specializētās darbnīcas pakalpojumu un personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbināta pilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā |
līdz 60 h/mēnesī |
|||
persona iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, neapmeklējot izglītības iestādi klātienē vai persona ieguvusi valstī noteikto obligāto pamatizglītību un mācības neturpina veselības stāvokļa, spēju un attīstības līmeņa dēļ, un personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbināta nepilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā |
līdz 80 h/mēnesī |
|||
persona iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, neapmeklējot izglītības iestādi klātienē vai persona ieguvusi valstī noteikto obligāto pamatizglītību un mācības neturpina veselības stāvokļa, spēju un attīstības līmeņa dēļ, un personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbināta pilnu darbu laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā |
līdz 160 h/mēnesī |
|||
Piezīmes: |
Speciālista paraksts: | ||
Vecāka paraksts: | ||
Aizpildīšanas datums: |
Paskaidrojuma raksts
Dienvidkurzemes novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 2024/7
"Grozījumi Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes 2021. gada 30. septembra
saistošajos noteikumos Nr. 8 "Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti
Dienvidkurzemes novadā""
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Līdz šim aprūpes pakalpojums bērniem ar
invaliditāti no 5–18 gadu vecumam tika nodrošināts Eiropas Savienības
atbalstītu projektu ietvaros, kas beidzās 2023. gada 31. decembrī. Pēc
projekta beigām, piešķirot pakalpojumus atbilstoši Dienvidkurzemes
novada pašvaldības domes 2021. gada 30. septembra saistošajos noteikumos
Nr. 8 "Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti Dienvidkurzemes
novadā" noteiktajai kārtībai, Dienvidkurzemes novada Sociālais dienests
(turpmāk – Sociālais dienests) secinājis, ka nepieciešams detalizētāk
noteikt pakalpojuma piešķiršanas kritērijus, lai novada iedzīvotājiem
sniegtu tieši viņu vajadzībām piemērotākus pakalpojumus nepieciešamā
apjomā, kā arī precizētu informāciju par iesniedzamajiem dokumentiem,
pakalpojuma piešķiršanas kārtību u.c. nosacījumus. 2023. gada beigās ir izdarīti grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 18. maija saistošajos noteikumos Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes mājās pakalpojumu personām ar invaliditāti" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 316), ar kuriem tiek precizēts "aprūpes pakalpojuma" nosaukums uz nosaukumu "aprūpes mājās pakalpojums". Līdz ar to korekti būtu arī pašvaldības izdotajos saistošajos noteikumos lietot LR normatīvajos aktos lietotos pakalpojumu nosaukumus. Saskaņā ar izdarītajiem grozījumiem MK noteikumos Nr. 316 valsts līdzfinansēs aprūpes mājās pakalpojuma sniegšanu bērniem ar invaliditāti 50 procentu apmērā no pašvaldības faktiskajām izmaksām par bērnam sniegto aprūpes mājās pakalpojumu, kā arī turpinās līdzfinansēt aprūpes mājās pakalpojuma sniegšanu arī pēc bērna pilngadības sasniegšanas, bet ne ilgāk kā līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai, ja personai pēc pilngadības ir noteikta invaliditāte (MK noteikumu Nr. 316 45.1 un 45.2 punkti). Līdz ar to ir nepieciešams saistošajos noteikumos arī paredzēt kārtību, kādā šo aprūpes mājās pakalpojumu nodrošinās jauniešiem, kuriem noteikta invaliditāte, līdz 24 gadu vecumam. Pretējā gadījumā aprūpes mājās pakalpojums būtu nodrošināms atbilstoši Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes 2022. gada 28. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 2022/12 "Par aprūpe mājās pakalpojumu Dienvidkurzemes novadā" un šajos saistošajos noteikumos piešķirtā aprūpes mājās pakalpojuma saturs ir vērsts uz atbalstu personām ikdienas mājas darbu veikšanā un personiskās aprūpes nodrošināšanā, pakalpojums neparedz bērna vai jaunieša pieskatīšanu, uzraudzību un saturīgu laika pavadīšanu. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Finanšu līdzekļi aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanai bērniem un jauniešiem ar invaliditāti ieplānoti Dienvidkurzemes novada Sociālā dienesta 2024. gada budžetā 81 408 euro apmērā (+VSAOI). |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošo noteikumu projekts paredz plašāku pieejamo pakalpojumu klāstu personām ar invaliditāti, atbalstu bērnu un jauniešu ar invaliditāti likumiskajiem pārstāvjiem, veicinot viņu iesaistīšanos darba tirgū un sabiedriskajā dzīvē. Paredzēts, ka pakalpojumu var sniegt gan fiziskas personas, gan sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā reģistrētas juridiskas personas, ar kurām pašvaldība publiskos iepirkumus regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā būs noslēgusi līgumu par attiecīgā pakalpojuma sniegšanu. Līdz ar to nedaudz palielinās iespēja novada iedzīvotājiem strādāt tuvāk dzīvesvietai, veidoties jauniem pakalpojumu sniedzējiem. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Saistošie noteikumi neparedz papildu administratīvo procedūru izmaksas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošie noteikumi neparedz iesaistīt papildu cilvēkresursus pakalpojuma administrēšanai. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Dienvidkurzemes novada Sociālais dienests. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Izvirzītās prasības ir samērīgas un pamatotas, lai pakalpojums tiktu piešķirts pamatotā apjomā konkrētajai mērķa grupai un lietderīgi izlietotu pašvaldības finanšu līdzekļus. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta
trešajai daļai, lai informētu sabiedrību par projektu un dotu iespēju
izteikt viedokli, saistošo noteikumu projekts tika publicēts
Dienvidkurzemes novada pašvaldības mājaslapā www.dkn.lv zem sadaļas
Normatīvie akti. Saistošo noteikumu projekts publicēts no 08.04.2024. līdz 22.04.2024. Sabiedrības viedokļi, priekšlikumi vai iebildumi netika saņemti. |
Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Priedols