Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 7 Pēdējās nedēļas laikā 99 Visi
Ministru kabineta rīkojums Nr. 385
Rīgā 2024. gada 21. maijā (prot. Nr. 21 13. §)
Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 25. janvāra rīkojumā Nr. 45 "Par 2.1.1.1.i. investīcijas projekta "Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija" pases apstiprināšanu"
Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 25. janvāra rīkojumā Nr. 45 "Par 2.1.1.1.i. investīcijas projekta "Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija" pases apstiprināšanu" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 20. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt rīkojuma nosaukumu šādā redakcijā:
"Par 2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija" pases apstiprināšanu".
2. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
"1. Apstiprināt 2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija" (turpmāk – projekts) pasi (pielikums) un projekta izmaksas – Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu 2 436 000 euro apmērā (bez pievienotās vērtības nodokļa) un valsts budžeta finansējumu 460 404 euro apmērā pievienotās vērtības nodokļa segšanai."
3. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā:
"2. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai uzaicināt projekta iesniedzēju iesniegt projekta iesniegumu Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.3.1.i. investīcijas "Datu pieejamība, koplietošana un analītika" ietvaros."
4. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā:
"3. Projektu finansēt 2.1.3.1.i. investīcijas "Datu pieejamība, koplietošana un analītika" ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" iekļautajiem nosacījumiem."
5. Izteikt pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).
Ministru prezidente E. Siliņa
Vides aizsardzības
un reģionālās attīstības ministra pienākumu izpildītājs ‒
veselības ministrs H. Abu Meri
Pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 21. maija
rīkojumam Nr. 385
"Pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 25. janvāra
rīkojumam Nr. 45
2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija" pase
1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu
1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija) | Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs (turpmāk – Reģistrs) |
1.2. Projekta īstenošanas partneri | Sadarbības partneru piesaiste projektā "Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija" (turpmāk – projekts) nav plānota |
2. Saistīto projektu programma
2.1. Programmas nosaukums | Valsts pakalpojumu platformu attīstības programma |
2.2. Savstarpējās saistības ar citiem projektiem | "Uzņēmumu reģistrācijas un informācijas
pakalpojumu digitālā transformācija un pārrobežu pieejamība" – 1. kārta
(turpmāk – 1. kārta) (finansējuma avots: "Pasākumu plāns noziedzīgi
iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas
novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022. gadam", īstenošanas laikposms:
2021. gada 2. jūlijs–2023. gada 9. jūlijs). Projekta ietvaros tiek attīstītas Uzņēmumu reģistra informācijas sistēmas (turpmāk – sistēma) daļas, kas netika skartas 1. kārtā, līdz ar to Reģistrs apliecina, ka projektam nepastāv dubultā finansējuma risks ar 1. kārtu. Atveseļošanas fonda finansējums tiks ieguldīts tikai projekta īstenošanai, un ieguldījumi 1. kārtas aktivitātēs netiks veikti |
3. Projekta mērķis un galvenie ieguvumi
3.1. Projekta mērķis un galvenais saturs | Projekts turpina sistēmas
attīstību, kas tika aizsākta 1. kārtas ietvaros, un tā mērķis ir
Reģistra uzraudzības, analīzes, izplatīšanas un datu pieejamības procesu
pilnveide. Projekta ietvaros tiks veiktas šādas būtiskākās 1. kārtas ietvaros izstrādātās sistēmas attīstības darbības:
Projekts un tajā plānotās darbības sekmē Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.3.1.i. investīcijas "Datu pieejamība, koplietošana un analītika" mērķa sasniegšanu, proti, pārveidot publiskās pārvaldes pakalpojumus un to sniegšanas procesus, lai efektīvi īstenotu ekonomikas digitālo transformāciju, izmantojot inovatīvas tehnoloģijas un pieejas, tai skaitā mākslīgā intelekta un mašīnmācīšanās risinājumus, kā arī ieviešot uz datiem balstītu prognozēšanas un lēmumu pieņemšanas pieeju pakalpojumu un procesu pārvaldībai un nodrošinot vienreizējas iesniegšanas principa pilnīgu īstenošanu, un sekmē tās rezultatīvo rādītāju sasniegšanu (sk. šīs pases 5. sadaļu) |
|||||||||||||||||
3.2. Projekta pamatojums (aktualitāte/nepieciešamība/risināmā problēma) | Digitālās transformācijas
ietvaros Reģistrs ir sācis pārveidot savus biznesa procesus, lai
nodrošinātu gandrīz reāla laika pakalpojumu izpildi (atsevišķos
gadījumos) un pārceltu izpildes kapacitāti no reaktīviem uz
apsteidzošiem pakalpojumiem. Tā kā digitālās transformācijas 1. kārtas ietvaros tiek digitāli transformēts uzņēmumu reģistrācijas process, tad visi no tā izrietošie procesi – uzraudzības, analīzes, izplatīšanas, datu pieejamības procesi – ir atbilstoši jāmaina, lai nodrošinātu to veiktspēju un līdzvērtīgu lietotāja pieredzi, kā arī jānodrošina transformācijas rezultātam atbilstoša integrēta lietotāja pieredze, integrējot gan reģistrācijas, gan datu izplatīšanas pakalpojumus vienotā risinājumā. Projekta īstenošanas nepieciešamību pamato vismaz šādi pieņemtie normatīvie akti:
|
|||||||||||||||||
3.3. Projekta ieguvumi6 |
Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs7 |
Vērtība |
Sasniegšanas laiks (gads) |
|||||||||||||||
3.3.1. Kļūdaino pieteikumu skaits ne vairāk
kā (gadā) Reģistra ieguvums Samazinās nepieciešamā atkārtotā darba apjoms, atkārtoti izskatot pieteikumus, kam ir bijis atlikšanas lēmums (esošajā risinājumā līdz 30 % no kopējiem pieteikumiem). Rezultāti tiek mērīti kā kopējais atlikto lēmumu skaits pret kopējo pieteikumu skaitu, kas iesniegti kalendāra gada laikā Sabiedrības ieguvums Samazinās administratīvais slogs, atkārtoti iesniedzot dokumentus vai iesniedzot labojumus iesniegtajiem dokumentiem. Rezultāti tiek mērīti kā kopējais atlikto lēmumu skaits pret kopējo pieteikumu skaitu, kas iesniegti kalendāra gada laikā |
Ieguvuma mērīšanas metode – kopējais valsts
notāra lēmumu skaits par reģistrācijas/izmaiņu pieteikumiem, kur lēmuma
būtība ir atlikšana, pret kopējo klientu iesniegto reģistrācijas/izmaiņu
pieteikumu skaitu kalendāra gada ietvaros Mērāmais rādītājs – procenti Sākotnējā vērtība – līdz 30 % no kopējiem pieteikumiem |
10 % |
2026. |
|||||||||||||||
3.3.2. Neatkarīgi informācijas meklēšanas
pieprasījumi reģistrācijas pakalpojumu iesniegumu sagatavošanai ne
vairāk kā (gadā) Sabiedrības ieguvums Laika ietaupījums Reģistra klientiem informācijas meklēšanai |
Ieguvuma mērīšanas metode – to informācijas
meklēšanas pieprasījumu skaita samazinājums Infoportālā
https://info.ur.gov.lv/ (turpmāk – Infoportāls), kas ir
saistīti ar nepieciešamās informācijas atrašanu reģistrācijas
pakalpojumu pieteikumu sagatavošanai Mērāmais rādītājs – procenti Sākotnējā vērtība – vidēji 10 % no informācijas meklēšanas pieprasījumiem |
1 % |
2026. |
|||||||||||||||
3.3.3. Sabiedrības ieguvums Sabiedrība un Reģistra subjekti ir informēti par aktuālajiem reģistrācijas datiem |
Vietnē pieejamās informācijas apjoma,
kvalitātes un atrādīšanas iespēju pilnveides rezultātā informācijas
izmantotājam nepieciešams mazāk laika vajadzīgās informācijas atlasei un
izgūšanai. Mērāmais rādītājs – laiks, kas nepieciešams informācijas atlasei un izgūšanai (min.) Sākotnējā vērtība – vidēji 2 minūtes informācijas atlasei un izgūšanai |
1 min. |
2026. |
4. Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem
4.1. Atveseļošanas fonda plāna finansējums (kopā) | 4.2. Plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apjoms (kopā), ja tiks pieprasīta tā segšana8, un avansa apjoms, ja plānots to pieprasīt9 | |
2 436 000,00 EUR bez PVN | 460 404,00 EUR | n/a, jo Reģistrs ir valsts tiešās pārvaldes institūcija |
Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums |
Izmaksu apjoms (indikatīvi) |
Maksimālais apjoms10 |
Darbības iznākums |
4.3. Projekta pārvaldība un īstenošana |
243 600,00 EUR |
292 320,00 EUR |
Īstenots projekts – 1 gab. |
4.4. Izstrādes un ieviešanas projektu kvalitātes kontroles un atbalsta pakalpojumi |
487 200,00 EUR |
584 640,00 EUR |
Dokumentācijas komplekts, kas ietver tehnisko specifikāciju un dokumentāciju, kas apliecina, ka pilnveidotā sistēma atbilst tehniskajai specifikācijai, sistēmas izstrādes un ieviešanas laikā fiksētajiem precizējumiem, iteratīvās (Agile) metodoloģijas prasībām un ka sistēmas dokumentācija atbilst standartiem un tehniskajai specifikācijai – 1 gab. |
4.5. Sistēmas izstrāde un ieviešana |
1 705 200,00 EUR |
2 046 240,00 EUR |
Ieviesta sistēma atbilstoši tehniskās specifikācijas prasībām, tai skaitā piegādāta sistēmas dokumentācija un veiktas lietotāju apmācības, – 1 gab. |
5. Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā
5.1. Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi
Skaits |
IKT risinājuma nosaukums |
Īss apraksts11 |
Valsts mākonī (jā/nē) |
Termiņš IKT risinājumu attīstības saskaņošanai12 (gads, ceturksnis) |
Termiņš ieviešanai produkcijā (gads, ceturksnis) |
Risinājuma lietotāji (skaits) |
1 |
5.1.1. Uzņēmumu reģistra informācijas sistēma | Projekta ietvaros tiks veiktas šādas
būtiskākās 1. kārtas ietvaros izstrādātās sistēmas attīstības darbības: 1. Vienota klientu darba vieta (reģistrācijai un meklēšanai) Darbības ietvaros tiks izveidota klienta pakalpojumu saņemšanas darba vieta, kas apvienos šobrīd neatkarīgi izmantojamās lietotnes – informācijas izplatīšanas lietotnes un reģistrācijas lietotnes. Klienta profila uzglabāšana un integrācija tiks saskaņota ar portāla latvija.lv izstrādēm. Vienlaikus tiek ieviesta cita pakalpojuma piegādes arhitektūra, mainot vēsturisko "pakalpojumu groza" principu uz "maini, ko redzi" principu, lai būtiski vienkāršotu lietotāja pieredzi, samazinātu kļūdas un neskaidrību apjomu. Aktivitātes rezultātā visu Reģistrā vesto reģistru informācijas atrādīšana un meklēšana tiks īstenota vienā vietā, analīzes laikā izpētot portāla latvija.lv risinājumu, lai izmantotu iespējas, kas būs pieejamas pirms šā projekta uzsākšanas. 2. Informācijas pakalpojumu attīstība Atbilstoši 1. kārtas ietvaros pārveidotajiem reģistrācijas servisiem darbības ietvaros tiks pielāgoti informācijas izplatīšanas servisi (API līmenis), kā arī nodrošinātas nepieciešamās transformācijas normalizētai informācijas attēlošanai. Darbība skar nepieciešamās izmaiņas digitālās vārtejas darbības nodrošināšanai un atvērto datu kopu automatizētai atjaunošanai, DAGR datu nodošanas risinājuma ieviešanai augstas pieejamības (angļu val. "high availability") datu apmaiņai starp sistēmu un DAGR. 3. Uzraudzības un analīzes pakalpojumi Tiks izveidots biznesa inteliģences risinājums. Darbības ietvaros tiks ieviesti apsteidzošie pakalpojumi automatizētai saziņai ar Reģistra subjektiem, tiks nodrošināta apsteidzošo uzraudzības pakalpojumu automatizēšana, tiks ieviests reģistra darbības efektivitātes monitoringa risinājums, kā arī tiks veikta publisko datu kopu papildināšana un automatizācija |
Jā |
01.2023. IKT risinājums saskaņots 07.11.2022. |
2026. gada I ceturksnis |
100 000 |
5.2. Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi
Skaits |
Pakalpojums (pakalpojumu grupa) |
Koplietošanas pakalpojuma lietotāji (institūcijas) |
Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu13 |
Termiņš ieviešanai (gads, ceturksnis) |
0 |
5.2.1. Atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 435) 4. pielikumam projekta ietvaros netiek plānots attīstīt centralizētas funkcijas un koplietošanas pakalpojumus |
n/a |
n/a |
n/a |
5.3. Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas
Skaits |
Saturu raksturojošs nosaukums |
Termiņš piekļuves nodrošināšanai (gads, ceturksnis) |
1 |
5.3.1. Reģistra vestajos reģistros reģistrēto tiesību subjektu un juridisko faktu datu kopa |
2026. gada I ceturksnis |
6. Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte14
Plānots, ka projekta pārvaldības un īstenošanas
komandas kodolu veidos projekta vadības personāls (projekta vadītājs un
finansists (grāmatvedis)) un projekta īstenošanas personāls
(sistēmanalītiķis, vecākais eksperts un datubāzu administrators).
Attiecīgos darbiniekus projektam plānots piesaistīt no esošajiem
Reģistra darbiniekiem uz daļēju darba slodzi, pārskatot to darba
pienākumus. Plānotās izmaksas projekta vadības un īstenošanas
nodrošināšanai norādītas šīs pases 4.3. punktā. Projekta īstenošanas komandā tiks iekļauti Reģistra departamentu pārstāvji un biznesa atbildīgie darbinieki (attiecībā uz projekta ietvaros pilnveidojamiem biznesa procesiem un pakalpojumiem), kā arī piesaistītie pakalpojumu sniedzēji (konsultanti un izstrādātāji). Projekta komanda projekta īstenošanas laikā strādās vairākās tematiskajās darba grupās atbilstoši risināmā jautājuma specifikai (piemēram, tehniskās specifikācijas sagatavošanas darba grupa, lietojamības analīzes darba grupa, IKT nodrošinājuma darba grupa, izstrādes darba grupa, biznesa procesu pārkārtošanas darba grupa u. c.). Projekta komandas darbu vadīs projekta vadītājs. Lai nodrošinātu sekmīgu projekta īstenošanu, Reģistrs atbilstoši MK noteikumu Nr. 435 22. punktam izveidos projekta uzraudzības padomi, kurā tiks iekļauti Reģistra vadības, Tieslietu ministrijas, programmas "Valsts pakalpojumu platformu attīstības programma" padomes vadības un IKT pārvaldības organizācijas pārstāvji. Projekta uzraudzības padomes sanāksmes tiks sasauktas ne retāk kā reizi sešos mēnešos. Projekta uzraudzības padome ir atbildīga par projekta rezultātiem, tā uzraudzīs projekta aktivitāšu īstenošanu un projekta rezultātu atbilstību galalietotāju un iesaistīto pušu vajadzībām, kā arī apstiprinās ārēju faktoru ietekmē radušos izmaiņu nepieciešamību projektā. Projekta ietvaros tiks izveidota projekta vadības darba grupa, kurā tiks iekļauti Reģistra atbildīgie darbinieki, projekta vadītājs, piesaistītā konsultanta un izstrādātāja projekta vadītāji u. c. speciālisti un eksperti atbilstoši nepieciešamībai. Projekta vadības darba grupa organizē projekta īstenošanu, veicot nepieciešamos organizatoriskos un tehniskos pasākumus, veic projekta risku pārvaldību, veido sadarbību ar projektā iesaistītajām pusēm, sagatavo vai apstiprina un iesniedz projekta uzraudzības padomei nepieciešamās atskaites un pārskatus par projekta virzību, ievēro projekta uzraudzības padomes norādījumus attiecībā uz projekta īstenošanu, kā arī sadarbojas ar projekta komandas pārstāvjiem. Projektā atbilstoši nepieciešamībai plānotas iekšējās sanāksmes ar Reģistra vadību un tematisko darba grupu ietvaros, lai pārrunātu projekta aktivitāšu īstenošanas gaitu, sasniegtos rezultātus un turpmāk veicamās darbības. Projekta vadītājs sadarbībā ar projekta uzraudzības padomi un iesaistītajām struktūrvienībām veiks nepieciešamos organizatoriskos darbus sekmīgas projekta īstenošanas, vadības un uzraudzības nodrošināšanai. Projekta īstenošanas laikā projekta vadītājs nodrošinās projekta iznākuma rādītāju un noteikto līgumsaistību izpildes pārraudzību, veiks projekta īstenošanas gaitas kontroli, risku identifikāciju un eskalāciju |
7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu
Atbilstoši projektā plānotajam ar sistēmas izstrādi un
ieviešanu saistītās izmaksas veido 2,436 milj. EUR. Papildus katru gadu
ir izmaksas sistēmas uzturēšanai 0,497 milj. EUR apmērā, kas projekta
dzīves cikla (13 gadu) laikā veido 6,461 milj. EUR. Kopā projekta dzīves
cikla (13 gadu) laikā izstrādes, ieviešanas un uzturēšanas izmaksas
veido 8,897 milj. EUR. Attiecīgos ieguldījumus atsver turpmāk minētie būtiskākie sociālekonomiskie ieguvumi, kuri tiks sasniegti līdz ar projekta īstenošanu: 1. Šobrīd īstenotais risinājums paredz pilnībā nodalītus procesus informācijas izgūšanai un informācijas reģistrēšanai. Turklāt informācijas izgūšana šobrīd tiek īstenota dažādos atšķirīgos portālos, kas Reģistra klientiem prasa papildu laiku nepieciešamās informācijas atrašanai, kā arī bieži rada kļūdas pareizu reģistrācijas pieprasījumu sagatavošanā. 2. Reģistrs gadā saņem apmēram 1,2 milj. pieprasījumu informācijas izgūšanai no Infoportāla un apmēram 0,12 milj. pieprasījumu informācijas reģistrēšanai, no kuriem apmēram 30 % netiek reģistrēti ar pirmo reizi, līdz ar to radot administratīvo slogu gan klientiem, gan Reģistra darbiniekiem. 3. Ieviešot vienotu risinājumu uzņēmumu reģistrācijas un informācijas pakalpojumiem, kļūdaino reģistrācijas pieteikumu skaitu plānots samazināt līdz ne vairāk kā 10 % jeb par 24 000 pieteikumiem gadā attiecībā pret pašreizējo situāciju. Tā rezultātā radīsies: 3.1. izmaksu samazinājums Reģistram pieteikumu apstrādei. Valsts notāram vidēji dienā jāapstrādā 10 pieteikumi. Vienas stundas darbaspēka izmaksas grupā M69 Juridiskie un grāmatvedības pakalpojumi 2021. gadā Latvijā atbilstoši Centrālās statistikas pārvaldes (turpmāk – CSP) datiem ir 12,06 EUR/h15 jeb 96,48 EUR par 8 stundu darba dienu. Līdz ar to viena pieteikuma apstrāde indikatīvi izmaksā 9,65 EUR. Samazinoties kļūdaino reģistrācijas pieteikumu skaitam par 24 000, kopējais izmaksu ietaupījums Reģistram veidojas 231 552 EUR gadā jeb ~2,32 milj. EUR 10 gadu periodā pēc sistēmas papildinājumu ieviešanas produktīvā lietošanā; 3.2. laika ietaupījums Reģistra klientiem pieteikumu sagatavošanai. Reģistra klienti pieteikuma sagatavošanai vidēji patērē trīs stundas. Vienas stundas darbaspēka izmaksas Latvijā 2021. gadā atbilstoši CSP datiem ir 10,72 EUR/h15. Samazinoties kļūdaino reģistrācijas pieteikumu skaitam par 24 000, kopējais laika ietaupījums Reģistra klientiem, novērtējot to naudas izteiksmē, veidojas 771 840 EUR gadā jeb ~7,72 milj. EUR 10 gadu periodā pēc sistēmas papildinājumu ieviešanas produktīvā lietošanā. 4. Esošajā situācijā vidēji 10 % no informācijas meklēšanas pieprasījumiem Infoportālā ir saistīti ar nepieciešamās informācijas atrašanu reģistrācijas pakalpojumu pieteikumu sagatavošanai un kopumā veido 120 000 informācijas meklēšanas pieprasījumu gadā. Viena informācijas pieprasījuma izveidošana, apstrāde un analīze aizņem 2 minūtes Reģistra klienta laika. Ieviešot vienotu risinājumu uzņēmumu reģistrācijas un informācijas pakalpojumiem, plānots, ka šādu informācijas meklēšanas pieprasījumu skaits samazināsies līdz ne vairāk kā 1 % jeb par 108 000 informācijas meklēšanas pieprasījumiem gadā. Tā rezultātā veidosies laika ietaupījums Reģistra klientiem informācijas meklēšanai 3600 h gadā. Vienas stundas darbaspēka izmaksas 2021. gadā Latvijā atbilstoši CSP datiem ir 10,72 EUR/h15, līdz ar to laika ietaupījums Reģistra klientiem, novērtējot to naudas izteiksmē, veidojas 38 592 EUR gadā jeb ~0,39 milj. EUR 10 gadu periodā pēc sistēmas papildinājumu ieviešanas produktīvā lietošanā. Atbilstoši veiktajiem indikatīvajiem projekta ieguvumu un izdevumu analīzes aprēķiniem visā projekta dzīves ciklā (13 gadi) tā ieguvumu un izmaksu attiecība (B/C) veido 7,13. Tas nozīmē, ka katrs ieguldītais (ar fiskālo korekciju koriģētais) 1 EUR projekta rezultātā spēs ģenerēt sociālekonomisko efektu 7,13 EUR vērtībā, un tas liecina par projekta sociālo nozīmīgumu un tā ekonomisko vērtību |
8. Cita būtiska informācija
Būtiskākie priekšnosacījumi, kas nosaka projekta
īstenošanas darbību uzsākšanu, ir sekmīga 1. kārtas īstenošana. Līdz ar
to, ja aizkavējas 1. kārtas īstenošana atbilstoši plānam, pastāv risks
projekta uzsākšanai un var būt nepieciešams īstenot paralēlus izstrādes
pasākumus gan 1. kārtas pabeigšanai, gan 2. kārtas izstrādei. Projekta ietvaros tiek attīstītas sistēmas daļas, kas netika skartas 1. kārtā, līdz ar to Reģistrs apliecina, ka projektam nepastāv dubultā finansējuma risks ar 1. kārtu. Atveseļošanas fonda finansējums tiks ieguldīts tikai projekta īstenošanā, un ieguldījumi 1. kārtas aktivitātēs netiks veikti. Projekta ietvaros tiks attīstīts un laikus ieviests tiesiskais regulējums (ja tāds būs nepieciešams) projekta ietvaros attīstāmās sistēmas ieviešanai vai darbībai. Pēc projekta pabeigšanas ik gadu sistēmas uzturēšanas izdevumi 497 000 EUR apmērā tiks segti programmai 06.01.00 "Juridisko personu reģistrācija" piešķirto līdzekļu ietvaros. Projektā tiks nodrošināti tā komunikācijas pasākumi, kā arī publicitātes un vizuālās identitātes prasību izpilde atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, 34. panta 2. punktam un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantam. Atbilstoši MK noteikumu Nr. 435 13.20. apakšpunktam tiks nodrošināts projekta rezultātu audits, ko veiks Reģistrs kā finansējuma saņēmējs, neatkarīgs revidents vai iekšējais auditors, lai pārliecinātos par projekta ietvaros veikto izmaksu pamatotību, atskaites punktu un mērķu sasniegšanu un atbilstību investīcijas īstenošanas nosacījumiem (tai skaitā pārliecinātos, ka projektā nav konstatējamas interešu konflikta, dubultfinansējuma, korupcijas un krāpšanas situācijas pazīmes), kā arī par sasniegto rezultātu atbilstību projektā plānotajam. Reģistram sniegtā atbalsta ietvaros tiks veikti pasākumi likumā "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru" un citos normatīvajos aktos noteikto Reģistra mērķu sasniegšanai un valsts noteikto funkciju veikšanai. Preču piegādātāju un pakalpojumu sniedzēju piesaistē tiks ievēroti publiskos iepirkumus regulējošie normatīvie akti, tostarp ievērojot atklātu, caurspīdīgu un konkurenci nodrošinošu procedūru, līdz ar to projekta ietvaros komercdarbības atbalsts netiks sniegts. Projekta komunikācijas pasākumu un projekta rezultātu audita izmaksas tiks nodrošinātas, izmantojot Reģistra budžeta līdzekļus |
Lietotie saīsinājumi:
IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas;
VARAM – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija."
1 Sk. Par pasākumu plānu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai 2022. gadam (likumi.lv) (rīkojuma jaunākā versija šobrīd ir izstrādē).
2 Sk. Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam (likumi.lv).
3 Sk. Par Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021.–2027. gadam ieviešanas plānu (mk.gov.lv).
4 Sk. EUR-Lex - 32018R1724 - EN - EUR-Lex (europa.eu) un Latvijas Republikas Ministru kabinets: Tiesību aktu projekti (līdz 08.09.2021) (mk.gov.lv).
5 Sk. Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi (likumi.lv).
6 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta īstenošanas laikā. Šajā punktā ir jānorāda būtiski ieguvumi nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet NAV JĀNORĀDA iznākumi – ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1. mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda šīs pases 5. sadaļā.
7 Piemēram, ja ieguvums ir personāla administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to izmanto, vērtība, piemēram, 10 000, un sasniegšanas laiks – 2026.
8 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem, kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji var pieprasīt to attiecināt, norādot apjomu un saskaņojot ar Finanšu ministriju.
9 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas. Jānorāda apjoms, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu kopsummas un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju.
10 Apjoms, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto pozīciju nav attiecināmi, tad norāda "n/a".
11 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta 2021. gada 31. augusta noteikumu Nr. 597 "Valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtība" (tai skaitā IKT būvvaldes kārtība) 2. pielikuma "Valsts informācijas sistēmas attīstības aktivitātes apraksts" 6.1. apakšpunktā.
12 Tai skaitā IKT būvvaldes kārtībā jau saņemtā VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks saņemts.
13 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojumu par projekta atlases kārtu, par to pievieno attiecīgu norādi.
14 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem.
15 Sk. Vienas stundas darbaspēka izmaksas pa darbības veidiem (eiro) – Darbības veids (NACE 2.red.), Laika periods un Rādītāji. PxWeb (stat.gov.lv).