Ogres novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 3 Visi
Ogres novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 13/2024
Ogrē 2024. gada 25. aprīlī (prot. Nr. 6; 14.)
Par koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanu Ogres novadā
Precizēti 30.05.2024.
(prot. Nr. 8; 52.)
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
9. panta astoto daļu
1. Saistošie noteikumi "Par koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanu Ogres novadā" (turpmāk – Noteikumi) nosaka koplietošanas transportlīdzekļu – elektroskrejriteņu:
1.1. stāvēšanas vietu izvietojumu;
1.2. ātruma ierobežojuma zonas;
1.3. pārvietošanās ierobežojuma zonas;
1.4. novietošanas aizlieguma zonas;
un citus izmantošanas noteikumus Ogres novada pašvaldības administratīvajā teritorijā.
2. Koplietošanas transportlīdzekļu pakalpojuma sniedzējs (turpmāk – pakalpojuma sniedzējs) nodrošina tādas vadības sistēmas uzstādīšanu un izmantošanu elektroskrejriteņos, kura nodrošina attālinātu:
2.1. ātruma ierobežojuma zonu iestatīšanu;
2.2. pārvietošanās ierobežojuma zonu iestatīšanu un monitoringu;
2.3. novietošanas aizlieguma zonu ievērošanas monitoringu;
2.4. maksimālā braukšanas ātruma ierobežojuma iestatīšanu;
2.5. atļauto stāvēšanas vietu izvietojuma iestatīšanu un monitoringu.
3. Pakalpojumu sniedzējs saskaņo ar Pašvaldību Noteikumu 1. punktā minēto vietu un zonu izvietojumu, iesniedzot Pašvaldībai adresētu iesniegumu.
4. Pašvaldība izskata pakalpojuma sniedzēja iesniegumu 2 nedēļu laikā.
5. Izvērtējot sabiedrisko nepieciešamību un atbilstību drošības kritērijiem Pašvaldības autoceļu uzraudzības komisija apstiprina koplietošanas transportlīdzekļu:
5.1. stāvēšanas vietu izvietojumu. Komisija var noteikt atsevišķu novietošanas vietu apzīmēšanu un iekārtošanu;
5.2. novietošanas aizlieguma zonas;
5.3. braukšanas ātruma ierobežojuma zonas;
5.4. pārvietošanās ierobežojuma zonas;
5.5. atļauto stāvēšanas vietu izvietojumu;
5.6. maksimālo braukšanas ātrumu.
6. Koplietošanas transportlīdzekļu pakalpojumu sniedzējs var iniciēt jaunu stāvēšanas vietu un pārvietošanās zonu izvietojumu.
7. Pašvaldība pārskata un aktualizē koplietošanas transportlīdzekļu stāvēšanas vietas, novietošanas aizlieguma un ātruma ierobežošanas zonas pēc nepieciešamības.
8. Noteikumu 5. punktā minēto vietu un zonu izvietojumu Pašvaldības Centrālās administrācijas Komunikācijas nodaļa publicē Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv.
9. Perona, kura konstatē, ka koplietošanas transportlīdzeklis ir novietots neatbilstoši var informēt pakalpojuma sniedzēju izmantojot mobilo aplikāciju, tīmekļvietnes pakalpojumus vai Pašvaldības policiju, pirms tam veicot pārkāpuma fotofiksāciju.
10. Pakalpojumu sniedzējs nodrošina elektroskrejriteņu, kas novietoti stāvēšanai aizlieguma zonā, novietoti neatbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem, apgāzušies, iebraukti ūdenī u.tt., pārvietošanu uz atļauto stāvēšanas vietu nekavējoties, bet ne vēlāk kā trīs stundu laikā pēc informācijas saņemšanas.
11. Noteikumu pārkāpšanas gadījumā Ogres novada pašvaldības policija informē pakalpojuma sniedzēju par pienākumu veikt Noteikumu 10. punktā minētās darbības.
12. Noteikumu izpildi kontrolē pašvaldības amatpersonas un Ogres novada pašvaldības policijas amatpersonas atbilstoši kompetencei.
Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Helmanis
Ogres novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 13/2024 "Par
koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanu Ogres novadā"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | 1.1. Saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 9.
panta astoto daļu pašvaldība ir tiesīga noteikt koplietošanas
transportlīdzekļu izmantošanas noteikumus, ātruma ierobežojuma zonas,
novietošanas aizlieguma zonas, izvērtējot to sabiedrisko nepieciešamību
un atbilstību drošības kritērijiem. 1.2. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt vienotu kārtību, kādā Ogres novada pašvaldības administratīvajā teritorijā tiek organizēta koplietošanas transportlīdzekļu izmantošana. 1.3. Pašvaldību likuma 5. panta pirmā daļa nosaka pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas – Pašvaldība savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi īstenot iniciatīvas ikvienā jautājumā, ja tās nav citu institūciju kompetencē un šādu darbību neierobežo citi likumi. 1.4. Pašvaldībai, izdodot saistošos noteikumus, nepieciešams nodrošināt novada iedzīvotājiem pieņemamu, uz abpusēji izdevīgiem noteikumiem, balstītu mikromobilitātes principu ieviešanu sadzīvē. Koplietošanas transportlīdzekļu koncepts ir salīdzinoši jauns un tomēr šā servisa izmantošanas praktiskās izpausmes rada neērtības apkārtējiem iedzīvotājiem ar pirmo tā ieviešanas dienu. Pārsvarā šīs neērtības ir saistītas ar transportlīdzekļu paviršu novietošanu stāvēšanai uz ietvēm, māju pagalmos (traucē gājējiem, velobraucējiem, cilvēkiem ar invaliditāti u.c.) un pakalpojumā neesoša transportlīdzekļu haotiska atstāšana stāvēšanas vietās, kā arī pārvietošanos publiskajā telpā ar maksimālo ātrumu, kas rada ne tikai neērtības, bet bīstamību pašiem braucējiem un apkārtējiem. Lai šos jautājumus sakārtotu ir sagatavots Saistošo noteikumu projekts. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | 2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālā
ietekme uz pašvaldības budžetu ieņēmumu daļu nav paredzēta. 2.2. Saistošo noteikumu īstenošana neparedz arī citu ietekmi uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā. 2.3. Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs Pašvaldībai pieejamos resursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide vai esošo institūciju kompetences paplašināšana, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | 3.1. Sociālā ietekme – saistošo noteikumu
īstenošana paredz tiešu ietekmi uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru,
labsajūtu kā arī sabiedrību kopumā, jo attīstot mikromobilitātes
pieejamību tiek panākta pozitīva ietekme uz sabiedrisko domu – tiek
darīts kopējs labums, interesenti izmanto iespēju nokļūt galamērķī ar
alternatīvu transporta veidu, atslogojot sabiedrisko transportu,
samazinot automašīnu daudzumu pilsētu ielās. Ietekmi uz konkrētām
sabiedrības grupām noteikumi neparedz. 3.2. Ietekme uz vidi – saistošo noteikumu īstenošana tiešas ietekmes uz vidi neradīs. 3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – tiešas ietekmes nav. 3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – saistošie noteikumi neparedz tiešu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, neierobežo uzņēmējdarbības aktivitātes un ir saistoši visām fiziskajām un juridiskajām personām pašvaldības teritorijā. 3.5. Ietekme uz konkurenci – saistošo noteikumu īstenošana tiešā veidā neietekmē tirgus dalībnieku skaitu un pakalpojuma pieejamību tirgū. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Saistošo noteikumu piemērošanas jautājumos personas var vērsties Ogres novada pašvaldībā personīgi vai rakstot uz elektronisko adresi ogredome@ogresnovads.lv. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | 5.1. Saistošie noteikumi izstrādāti, lai
īstenotu pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas, kas neradīs tiešu ietekmi
uz pašvaldības autonomo funkciju izpildi. 5.2. Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs Pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Nav paredzēta jaunu institūciju izveide vai esošo likvidācija, reorganizācija. Izpildei nepieciešami resursi tiek paredzēti Pašvaldības budžeta ietvaros. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas nepieciešams minētā mērķa sasniegšanai – pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildei. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | 2024. gada 27. martā Ogres novada pašvaldība pieņēma lēmumu par saistošo noteikumu projekta publicēšanu sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, līdz 2024. gada 11. aprīlim Pašvaldība nav saņēmusi nevienu viedokli, priekšlikumu vai ierosinājumu. |
Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Helmanis