• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Saeima
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Saeimas pieņemtos un Valsts prezidenta izsludinātos likumus. Likumi stājas spēkā četrpadsmitajā dienā pēc izsludināšanas, ja likumā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Saeimas pieņemtos vispārējas nozīmes lēmumus. Lēmumi stājas spēkā to pieņemšanas brīdī;
  • Saeimas sēžu stenogrammas un rakstveidā sniegtās atbildes uz deputātu jautājumiem;
  • Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisiju galaziņojumus.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Saeimas 2024. gada 13. jūnija paziņojums "Par parlamentārās izmeklēšanas komisijas "Par "Rail Baltica" projekta parlamentārās kontroles nodrošināšanu, lai apzinātu projekta īstenošanā pieļautās kļūdas un panāktu, ka tas kļūst par prioritāru valdības jautājumu un lēmumi tiek pieņemti pārskatāmi, laikus un ievērojot Latvijas valsts un visas sabiedrības intereses, ietekmi uz Latvijas tautsaimniecību un valsts budžetu" izveidošanu". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 17.06.2024., Nr. 116 https://www.vestnesis.lv/op/2024/116.2

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Saeimas paziņojums

Par Dagnijas Palčevskas iecelšanu par rajona (pilsētas) tiesas tiesnesi

Vēl šajā numurā

17.06.2024., Nr. 116

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Saeima

Veids: paziņojums

Pieņemts: 13.06.2024.

OP numurs: 2024/116.2

2024/116.2
RĪKI

Saeimas paziņojums

Par parlamentārās izmeklēšanas komisijas "Par "Rail Baltica" projekta parlamentārās kontroles nodrošināšanu, lai apzinātu projekta īstenošanā pieļautās kļūdas un panāktu, ka tas kļūst par prioritāru valdības jautājumu un lēmumi tiek pieņemti pārskatāmi, laikus un ievērojot Latvijas valsts un visas sabiedrības intereses, ietekmi uz Latvijas tautsaimniecību un valsts budžetu" izveidošanu

Daru zināmu, ka Saeima šā gada 13. jūnija sēdē ir izveidojusi parlamentāro izmeklēšanas komisiju "Par "Rail Baltica" projekta parlamentārās kontroles nodrošināšanu, lai apzinātu projekta īstenošanā pieļautās kļūdas un panāktu, ka tas kļūst par prioritāru valdības jautājumu un lēmumi tiek pieņemti pārskatāmi, laikus un ievērojot Latvijas valsts un visas sabiedrības intereses, ietekmi uz Latvijas tautsaimniecību un valsts budžetu", lai noskaidrotu iemeslus, kāpēc šā projekta īstenošana kavējas par vismaz trim gadiem, kā arī šajā projektā iesaistīto Satiksmes ministrijas, Finanšu ministrijas, Ekonomikas ministrijas un to kapitālsabiedrību, kurās Satiksmes ministrija ir valsts kapitāldaļu turētāja, amatpersonu atbildību.

Komisijai jāizvērtē arī "Rail Baltica" projekta iespējamās izmaksas, kas saskaņā ar Ministru kabinetā sagatavotajiem un virzītajiem informatīvajiem ziņojumiem, kā arī šo publiski izskanējušo informāciju Latvijas teritorijā veido vismaz 8 500 000 000 euro, izmaksu avoti, projekta īstenošanas aktuālie termiņi un būtiskie procesi, starpnozaru sadarbība un lēmumi, kas jāpieņem starpnozaru formātos un valdības līmenī, kā arī projekta ieviešanas plāni un tuvākajā laikā paredzētās aktivitātes, tostarp reaģējot uz nepieļaujamo situāciju, ka no Latvijas sabiedrības tiek slēpta informācija vai amatpersonas sniedz pretrunīgu informāciju.

"Rail Baltica" projekta veiksmīga realizācija ir Latvijas drošības un ekonomiskās izaugsmes pamats. Projekts jārealizē noteiktā termiņā, finansiāli atbildīgi un izmantojot labāko pārvaldības modeli, kā arī nodrošinot šā projekta parlamentāro uzraudzību.

Noteikt, ka parlamentārā izmeklēšanas komisija ir izveidojama uz sešiem mēnešiem un tai jāgūst atbildes vismaz uz šādiem jautājumiem:

1. Kāpēc līdz šim ir notikusi vilcināšanās ar "Rail Baltica" projekta īstenošanu? Kādas problēmas ir bijušas šā projekta institucionālajā pārvaldē? Vai šo projektu joprojām iespējams pabeigt 2030. gadā?

2. Kāda ir atbildīgās Satiksmes ministrijas un tās kapitālsabiedrību, kurās ministrija ir valsts kapitāldaļu turētāja, amatpersonu, arī bijušo amatpersonu, kuras pieļāvušas "Rail Baltica" projekta īstenošanas novilcināšanu, atbildība? Parlamentārajai izmeklēšanas komisijai jāvērtē gan bijušo satiksmes ministru atbildība, gan esošā satiksmes ministra Kaspara Briškena profesionālā atbildība par šā projekta īstenošanu tolaik, kad viņš strādāja AS "Rail Baltica" stratēģijas un attīstības vadītāja amatā.

3. Kāda ir visu to Ministru kabineta locekļu atbildība, kuru vadītās nozaru ministrijas līdz šim nav nodrošinājušas "Rail Baltica" projekta savlaicīgu īstenošanu, tostarp saistībā ar atbilstoša finansējuma piesaisti?

4. Kā "Rail Baltica" projekts varētu kļūt par Latvijas valsts drošības prioritāti un galveno valdības darba kārtības jautājumu, tostarp iesaistot gan lēmumu pieņemšanā, gan ikdienas darbā citas ar "Rail Baltica" projektu cieši saistītās ministrijas — Finanšu ministriju, Ekonomikas ministriju, Aizsardzības ministriju, Ārlietu ministriju, Tieslietu ministriju un Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju?

5. Kāds 2030. gadā būs "Rail Baltica" dzelzceļa pamattrases tvērums Latvijas valsts teritorijā (noskaidrot arī pēc iespējas precīzu tās garumu (km) un platumu (m))? Kādi pievedceļi tiek plānoti "Rail Baltica" dzelzceļa pamattrasei? Vai "Rail Baltica" dzelzceļa pamattrase šķērsos Rīgas pilsētas teritoriju?

6. Kāds būs vilcienu skaits, to veidi (variācijas) un kādus pakalpojumus tie piedāvās? Kādi vilcieni 2030. gadā kursēs "Rail Baltica" dzelzceļa pamattrasē?

7. Cik staciju Latvijas valsts teritorijā ir plānots "Rail Baltica" dzelzceļa pamattrasē? Kādās apdzīvotās vietās tās atradīsies? Kad tiek paredzēta to izbūve? Kāds būs šo staciju izbūvei nepieciešamais finansējums? Par kādiem finanšu līdzekļiem tās plānots izbūvēt?

8. Vai "Rail Baltica" projekta ietvaros joprojām tiek plānots īstenot arī Salaspils intermodālā loģistikas centra projektu? Ja šāds projekts tiks īstenots, kādā termiņā to iecerēts pabeigt? Kādas ir šā projekta izmaksas un finanšu avoti? Kāda ir ietekme uz rentabilitāti, ja minētais projekts netiktu realizēts?

9. Kādas izmaiņas šobrīd nepieciešamas "Rail Baltica" projekta institucionālajā pārvaldē? Kad šīs izmaiņas tiks īstenotas?

10. Kādi būs turpmākie "Rail Baltica" projekta pamattrases būvniecības scenāriji un valsts interesēm atbilstošākie un ekonomiski pamatotākie risinājumi?

11. Kā līdz šim ir notikusi Valsts prezidenta, Ministru kabineta, Ministru prezidenta, Ārlietu ministrijas, ārlietu ministra, Satiksmes ministrijas un satiksmes ministra darbību koordinācija, nodrošinot "Rail Baltica" projekta īstenošanu, tam nepieciešamā finansējuma plānošanu un piesaisti, vienlaikus nepieļaujot šā projekta iespējamu apturēšanu?

12. Kādas ir "Rail Baltica" projekta īstenošanas aktuālās izmaksas, ņemot vērā publiski pieejamo informāciju, ka šā projekta sadārdzinājums Latvijas teritorijā ir vismaz četras reizes lielāks par sākotnēji ieplānoto, proti, 8 500 000 000 euro, un kuri ir iespējamie šāda finansējuma avoti?

13. Kā līdz šim ir aprēķināts, cik liels būs valsts budžeta līdzfinansējums, kas nepieciešams "Rail Baltica" projekta īstenošanai? Kas šo procesu koordinēja? Kādos apjomos un termiņos tas tiek plānots?

Saeimas priekšsēdētāja D. Mieriņa

Rīgā 2024. gada 13. jūnijā

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!