Ogres novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Ogres novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 25/2024
Ogrē 2024. gada 27. jūnijā (prot. Nr. 10; 35.)
Ogres novada pašvaldības nolikums
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu un
49. panta pirmo daļu
1. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka Ogres novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) institucionālo sistēmu un darba organizāciju.
2. Pašvaldība savas kompetences ietvaros realizē vietējo pārvaldi Ogres novada administratīvajā teritorijā. Pašvaldības teritorija tiek pārvaldīta nedalīti.
3. Saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumu Ogres novada administratīvajā teritorijā ietilpstošās teritoriālā iedalījuma vienības:
3.1. Birzgales pagasts;
3.2. Ikšķiles pilsētas un Tīnūžu pagasta apvienība, kuras sastāvā ir:
3.2.1. Ikšķiles pilsēta;
3.2.2. Tīnūžu pagasts;
3.3. Jumpravas pagasts;
3.4. Krapes pagasts;
3.5. Ķeguma pilsēta;
3.6. Ķeipenes pagasts;
3.7. Lauberes pagasts;
3.8. Lēdmanes pagasts;
3.9. Lielvārdes pilsētas un pagasta apvienība, kuras sastāvā ir:
3.9.1. Lielvārdes pilsēta;
3.9.2. Lielvārdes pagasts;
3.10. Madlienas pagasts;
3.11. Mazozolu pagasts;
3.12. Meņģeles pagasts;
3.13. Ogres valstspilsēta;
3.14. Ogresgala pagasts;
3.15. Rembates pagasts;
3.16. Suntažu pagasts;
3.17. Taurupes pagasts;
3.18. Tomes pagasts.
4. Ogres novada administratīvais centrs ir Ogres valstspilsēta.
2. Pašvaldības institucionālā sistēma
2.1. Pašvaldības dome
5. Atbilstoši Pašvaldības domes vēlēšanu likumam pašvaldības novada domi (turpmāk – dome) veido 23 deputāti.
6. Domes darbu vada domes priekšsēdētājs.
7. Domes priekšsēdētājs:
7.1. pilda Pašvaldību likumā un citos tiesību aktos tam noteiktos pienākumus;
7.2. pašvaldības vārdā izdod pilnvaras, paraksta līgumus un citus juridiskos dokumentus šajos noteikumos un pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā;
7.3. koordinē deputātu un pašvaldības institūciju darbību;
7.4. koordinē pašvaldības budžeta projekta izstrādi;
7.5. kontrolē pašvaldības administrācijas atbilstību labas pārvaldības principam;
7.6. veicina pašvaldības sadarbību ar valsts institūcijām;
7.7. uz pilnvaru laiku var pieņemt darbā konsultatīvos darbiniekus, domes priekšsēdētāja padomniekus un izveidot domes priekšsēdētāja biroju;
7.8. izlemj domei un domes deputātiem adresētās korespondences virzību un nosaka sagatavojamās atbildes dokumenta veidu;
7.9. atver un slēdz kontus kredītiestādēs un Valsts kasē;
7.10. izdod rīkojumus par domes priekšsēdētāja vietnieka, domes priekšsēdētāja padomnieku un domes priekšsēdētāja biroja darbinieku komandējumiem un atvaļinājumiem;
7.11. dod uzdevumus un rīkojumus domes priekšsēdētāja vietniekam, domes priekšsēdētāja asistentam, domes priekšsēdētāja birojam, ciktāl tas nepieciešams domes priekšsēdētāja pilnvaru īstenošanai;
7.12. popularizē un pārstāv Ogres novadu Latvijā un ārvalstīs;
7.13. amata zaudēšanas gadījumā nodrošina dokumentācijas un materiālo vērtību nodošanu jaunievēlētajam domes priekšsēdētājam vai pašvaldības izpilddirektoram;
7.14. veic citus pienākumus, kas noteikti domes lēmumos un šajos noteikumos.
8. Domes priekšsēdētājam ir viens vietnieks, kurš aizvieto domes priekšsēdētaju viņa prombūtnes laikā, īstenojot domes priekšsēdētājam normatīvajos aktos noteiktās tiesības un pienākumus.
9. Papildus šo noteikumu 8. punktā minētajam domes priekšsēdētāja vietnieks:
9.1. pilda tiesību aktos tam noteiktos pienākumus;
9.2. patstāvīgi koordinē domes deputātu un pašvaldības darbību komunālo, apsaimniekošanas, izglītības, jaunatnes, kultūras un sporta jomā;
9.3. pašvaldības vārdā izdod pilnvaras, paraksta līgumus un citus juridiskos dokumentus šajos noteikumos un pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā;
9.4. pašvaldības vārdā paraksta saimnieciskos līgumus, kas ne vairāk kā 10 procentu apmērā pārsniedz apstiprinātā budžeta ietvaros līguma izpildei paredzētos finanšu līdzekļus, nepārsniedzot rezervēto līdzekļu apjomu;
9.5. savas darbības jomās izdod ar pašvaldības funkciju izpildi saistošus rīkojumus pašvaldības izpilddirektoram un viņa vietniekam, pašvaldības iestāžu un aģentūru vadītājiem;
9.6. organizē pašvaldības darbību uzņēmējdarbības veicināšanas jomā;
9.7. organizē pašvaldības sadarbību ar sabiedriskā labuma, nevalstiskajām organizācijām un citiem sadarbības partneriem;
9.8. ierosina jautājumu izskatīšanu domē, komitejās, komisijās un darba grupās un ir tiesīgs piedalīties šo jautājumu apspriešanā;
9.9. izdod rīkojumus par domes priekšsēdētāja komandējumiem un atvaļinājumiem;
9.10. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pašvaldību tiesā;
9.11. organizē iekšējās kontroles pasākumus korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai pašvaldības administrācijā un izskata ar to saistītus jautājumus;
9.12. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv domi tiesā;
9.13. veic citus pienākumus, kas noteikti domes lēmumos un šajos noteikumos, kā arī pilda domes priekšsēdētāja uzdotus uzdevumus.
10. Domes priekšsēdētāja asistents:
10.1. organizē un plāno domes priekšsēdētāja darbu;
10.2. nodrošina domes priekšsēdētājam adresētās korespondences izskatīšanu un atbilžu sagatavošanu;
10.3. organizē iedzīvotāju pieņemšanas pie domes priekšsēdētāja un piedalās tajās;
10.4. saskaņā ar domes priekšsēdētāja uzdevumu sagatavo pārskatus, informatīvos ziņojumus, izziņas materiālus par konkrētu nozaru politikas, juridisko, finanšu, ekonomikas, sabiedrisko attiecību u.c. jautājumiem;
10.5. veic informācijas apkopošanu un analīzi, lai nodrošinātu domes priekšsēdētāja pienākumu izpildi;
10.6. kontrolē domes priekšsēdētāja pieņemto lēmumu un izdoto rīkojumu izpildi;
10.7. sniedz atbalstu, saistošus norādījumus un informāciju par domes priekšsēdētāja viedokli Centrālās administrācijas Komunikācijas nodaļai darbam ar plašsaziņas līdzekļiem;
10.8. koordinē domes priekšsēdētāja tikšanās ar valsts un pašvaldību amatpersonām, oficiālās pieņemšanas, kā arī domes priekšsēdētāja vizītes ar sadarbības partneriem, tai skaitā ārvalstu delegāciju uzņemšanu;
10.9. koordinē informācijas apriti starp domes priekšsēdētāju, domi, valsts un pašvaldības iestādēm un iedzīvotājiem;
10.10. veic citus domes priekšsēdētāja uzdotus uzdevumus.
11. Domes priekšsēdētāja vietnieka, domes priekšsēdētāja padomnieku un domes priekšsēdētāja biroja darbinieku (tai skaitā, domes priekšsēdētāja asistenta) amati ir algoti. Atlīdzību nosaka atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam un pašvaldības iekšējiem noteikumiem.
12. Domes priekšsēdētāja asistents un domes priekšsēdētāja biroja darbinieki darbojas uz darba līguma pamata, ko ar viņiem slēdz izpilddirektors atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē darba tiesiskās attiecības.
13. Domes priekšsēdētāja birojs ir tiešā pakļautībā domes priekšsēdētājam. Domes priekšsēdētāja asistents ir tiešā pakļautībā domes priekšsēdētājam, ja nav izveidots domes priekšsēdētāja birojs.
2.2. Domes pastāvīgo komiteju kompetence
14. Lai nodrošinātu savu darbību un sagatavotu jautājumus izskatīšanai domes sēdēs, dome izveido pastāvīgās komitejas un no domes deputātiem ievēlē komiteju locekļus.
15. Domē ir šādas pastāvīgās komitejas (turpmāk – komitejas):
15.1. Finanšu komiteja trīspadsmit locekļu sastāvā;
15.2. Sociālo un veselības jautājumu komiteja sešu locekļu sastāvā;
15.3. Izglītības jautājumu komiteja sešu locekļu sastāvā;
15.4. Kultūras, jaunatnes un sporta jautājumu komiteja sešu locekļu sastāvā;
15.5. Reģionālās attīstības jautājumu komiteja sešu locekļu sastāvā;
15.6. Sabiedrisko pārvadājumu un transporta infrastruktūras jautājumu komiteja sešu locekļu sastāvā.
16. Komitejas savas kompetences ietvaros:
16.1. pilda tiesību aktos tām noteiktos pienākumus;
16.2. izskata un sniedz atzinumu par pašvaldības ilgtspējīgas attīstības stratēģijas un Ogres novada attīstības programmas projektu komitejas kompetencē esošajos jautājumos;
16.3. komitejas kompetencē esošajos jautājumos sniedz priekšlikumus domei par pašvaldības īpašumu apsaimniekošanu;
16.4. sadarbojas ar citām komitejām starpnozaru un starpinstitucionālās sadarbības jautājumos;
16.5. domes noteiktajā kārtībā un pamatojoties uz noslēgtajiem sadarbības līgumiem sadarbojas ar attiecīgajai nozarei atbilstošajām sabiedriskā labuma un nevalstiskajām organizācijām;
16.6. sagatavo jautājumus izskatīšanai domes sēdē par pašvaldības saistošo noteikumu un citu tiesību aktu izdošanu komitejas darbības nozares jautājumos, vismaz reizi kalendāra gadā izvērtē un sniedz domei atzinumus par to izpildi, kā arī sagatavo jautājumus izskatīšanai domes sēdē par nepieciešamajiem grozījumiem pašvaldības saistošajos noteikumos un citos tiesību aktos vai jaunu noteikumu izdošanu;
16.7. izvērtē attiecīgajai nozarei atbilstošo pašvaldības iestāžu un komisiju darbības efektivitāti;
16.8. savas kompetences ietvaros var uzdot komisijām, pašvaldības amatpersonām, pašvaldības iestādēm veikt darbības, kas saistītas ar domes lēmumu projektu sagatavošanu;
16.9. sagatavo priekšlikumus domei par attiecīgās nozares pašvaldības iestādes, tās struktūrvienības vai domes komisijas:
16.9.1. izveidošanu, reorganizēšanu vai likvidēšanu;
16.9.2. nelikumīgu vai nelietderīgu rīkojumu atcelšanu;
16.9.3. direktora iecelšanu amatā vai atbrīvošanu no amata;
16.10. veic citus pienākumus, kas noteikti tiesību aktos, domes lēmumos un šajos noteikumos.
17. Komitejām un deputātiem, pildot savus pienākumus, ir tiesības:
17.1. iepazīties ar pašvaldības amatpersonu, pašvaldības iestāžu un komisiju dokumentāciju, saņemt dokumentu atvasinājumus, kas nepieciešami jautājumu izlemšanai komiteju sēdēs;
17.2. saņemt no pašvaldības amatpersonām, pašvaldības iestādēm un komisijām paskaidrojumus par komitejas kompetencē esošajiem jautājumiem;
17.3. pieaicināt komitejas darbā speciālistus ar padomdevēja tiesībām.
18. Darbam nepieciešamos dokumentus komiteju deputāti saņem pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā.
19. Finanšu komiteja papildus tiesību aktos tai noteiktajiem pienākumiem un šo noteikumu 16. punktā noteiktajam sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus par:
19.1. starptautiskās sadarbības jautājumiem;
19.2. investīciju projektu sagatavošanu un realizāciju, dažādu finanšu avotu līdzekļu piesaistīšanu novada attīstības mērķiem;
19.3. uzņēmējdarbību un tūrismu;
19.4. sabiedriskās kārtības, civilās un vides aizsardzības pasākumiem;
19.5. jaunu pašvaldības iestāžu, aģentūru, kapitālsabiedrību, struktūrvienību vai amata vietu izveidošanu;
19.6. pašvaldības iestāžu, izņemot izglītības iestāžu, un aģentūru vadītāju iecelšanu amatā un atbrīvošanu no tā.
20. Reģionālās attīstības jautājumu komiteja papildus šo noteikumu 16. punktā noteiktajam sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus par:
20.1. pašvaldības dzīvojamā un nedzīvojamā fonda uzturēšanu, nedzīvojamo telpu nomu un nedzīvojamo telpu izmantošanu;
20.2. komunālo pakalpojumu organizāciju (ūdensapgāde un kanalizācija; siltumapgāde; sadzīves atkritumu apsaimniekošana; notekūdeņu savākšana, novadīšana un attīrīšana);
20.3. pašvaldības teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (ielu, ceļu un laukumu būvniecība, rekonstruēšana un uzturēšana; ielu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; atkritumu savākšanas un izvešanas kontrole; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana; dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana);
20.4. publiskā lietošanā esošajiem mežiem un ūdeņiem, ja likumos nav noteikts citādi;
20.5. zemes izmantošanas un apbūves kārtību saskaņā ar pašvaldības teritorijas plānojumu;
20.6. vides jautājumiem (vides piesārņojums, trokšņi u.c.);
20.7. meliorācijas sistēmu uzturēšanu un kopšanu.
21. Izglītības jautājumu komiteja papildus šo noteikumu 16. punktā noteiktajam sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus par:
21.1. iedzīvotāju izglītību (iedzīvotājiem noteikto tiesību nodrošināšana pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iegūšanā; pirmsskolas un skolas vecuma bērnu nodrošināšana ar vietām mācību un audzināšanas iestādēs; organizatoriska un finansiāla palīdzība ārpusskolas mācību un audzināšanas iestādēm un izglītības atbalsta iestādēm u.c.);
21.2. pedagoģisko darbinieku tālākizglītības organizēšanu un izglītības metodisko darba pilnveidošanu un uzlabošanu;
21.3. pašvaldības izglītības iestāžu vadītāju iecelšanu amatā un atbrīvošanu no tā.
22. Kultūras, jaunatnes un sporta jautājumu komiteja papildus šo noteikumu 16. punktā noteiktajam sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus par:
22.1. kultūras un tradicionālo kultūras vērtību saglabāšanu un tautas jaunrades attīstību (organizatoriska un finansiāla palīdzība kultūras iestādēm un pasākumiem, atbalsts kultūras pieminekļu saglabāšanai u.c.);
22.2. darbu ar jaunatni un jaunatnes politikas īstenošanu;
22.3. jaunatnes politikas attīstības plānošanas dokumentiem;
22.4. sporta attīstību un plānošanas dokumentiem.
23. Sociālo un veselības jautājumu komiteja papildus šo noteikumu 16. punktā noteiktajam sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus par:
23.1. sociālo atbalstu iedzīvotājiem sociālo problēmu risināšanā, sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu saņemšanu (t.sk. sociālās palīdzības, sociālā darba, sociālās aprūpes, sociālās un profesionālās rehabilitācijas jomās);
23.2. palīdzību iedzīvotājiem dzīvokļa jautājumu risināšanā;
23.3. bērnu tiesību aizsardzību;
23.4. bērnu un ģimenes tiesībām;
23.5. sabiedrības integrācijas jautājumiem;
23.6. iedzīvotāju remigrācijas atbalsta pasākumiem;
23.7. veselības aprūpes pieejamību un aizsardzību, veselības veicināšanu;
23.8. veic komitejas kompetencē esošo jomu problēmu analīzi, risina sociālās palīdzības, sociālo pakalpojumu, bērnu un ģimenes tiesību, sociālās iekļaušanas, veselības aprūpes un veselības veicināšanas attīstības jautājumus Ogres novadā.
24. Sabiedrisko pārvadājumu un transporta infrastruktūras jautājumu komiteja papildus šo noteikumu 16. punktā noteiktajam sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus par:
24.1. pašvaldības autoceļu tīkla uzturēšanu un attīstību;
24.2. sabiedriskā transporta pakalpojumiem;
24.3. sabiedriskā transporta pieturvietu izvietošanu un uzturēšanu un autoostu darbību;
24.4. transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonās, kuras ir noteiktas attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumā ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, sabiedrības veselības, sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai, kā arī dabas, īpaši aizsargājamo kultūrvēsturisko teritoriju un kultūras pieminekļu aizsardzībai;
24.5. pašvaldības inženierkomunikāciju un transporta infrastruktūras aizsardzību;
24.6. velosatiksmes infrastruktūras attīstība.
25. Komitejas priekšsēdētājam, izņemot Finanšu komiteju, ir viens vietnieks. Finanšu komitejas priekšsēdētājam ir divi vietnieki.
26. Komiteju priekšsēdētāju un komiteju priekšsēdētāju vietnieku amati ir algoti. Atlīdzību nosaka atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam un Pašvaldības iekšējiem noteikumiem.
27. Komitejas sēdes darba kārtība noteikta pašvaldības darba reglamentā.
2.3. Pašvaldības izpilddirektors, izpilddirektora vietnieks
28. Pamatojoties uz attiecīgu domes lēmumu darba līgumu ar pašvaldības izpilddirektoru (turpmāk – izpilddirektors) slēdz domes priekšsēdētājs.
29. Izpilddirektors:
29.1. pilda Pašvaldību likumā un citos tiesību aktos tam noteiktos pienākumus;
29.2. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pašvaldību (tai skaitā, domi) tiesā;
29.3. vada pašvaldības centrālo pārvaldi – Centrālo administrāciju, tai skaitā pieņem darbā un atbrīvo no darba Centrālās administrācijas darbiniekus un pašvaldības domes priekšsēdētāja biroja darbiniekus;
29.4. nodrošina pašvaldības administrācijas darbības nepārtrauktību, lietderību, tiesiskumu un atbilstību labas pārvaldības principam;
29.5. izdod iekšējos normatīvos aktus pašvaldības administrācijas darba nodrošināšanai un kontrolē to izpildi;
29.6. regulāri, bet ne retāk kā vienu reizi mēnesī, ziņo komitejām vai domei par pašvaldības administrācijas darbu, kā arī pēc domes, domes priekšsēdētāja vai viņa vietnieka pieprasījuma sniedz ziņojumus un pārskatus par konkrētiem jautājumiem šajos noteikumos noteiktajā kārtībā;
29.7. atbild par informācijas apriti starp pašvaldības iestādēm;
29.8. organizē fizisku un juridisku personu pieņemšanu un atbilstoši savai kompetencei izskata iesniegumus un sūdzības;
29.9. organizē fizisku un juridisku personu iesniegumu apriti pašvaldībā;
29.10. ir tiesīgs piedalīties padomes, komisiju un darba grupu sēdēs un jautājumu apspriešanā;
29.11. atbildīgi rīkojas ar finanšu līdzekļiem un mantu un slēdz līgumus šajos noteikumos noteiktajā kārtībā;
29.12. regulāri, bet ne retāk kā vienu reizi ceturksnī, kontrolē budžeta izpildi un pēc deputātu pieprasījuma iesniedz domei vai finanšu komitejai pārskatu par budžeta izpildi;
29.13. apstiprina pašvaldības iestāžu un pašvaldības aģentūru darbības stratēģiju un kontrolē stratēģijas īstenošanas plāna izstrādi kārtējam gadam un tā ieviešanu;
29.14. kontrolē pašvaldības īpašuma apsaimniekošanu;
29.15. atbild par grāmatvedības uzskaiti un organizāciju;
29.16. paraksta maksājuma uzdevumus, rēķinus un izdara rezolūcijas par apmaksu;
29.17. nosaka grāmatvedības kārtošanu un organizāciju, nodrošinot centralizētu grāmatvedības uzskaiti Ogres novada pašvaldības iestādēs, izstrādā un apstiprina normatīvajiem aktiem grāmatvedības un budžeta jomā atbilstošu un pašvaldības specifikai atbilstošu vienotu grāmatvedības uzskaites kārtību un nosaka konkrētus principus, nostādnes, metodes, noteikumus un praksi (tai skaitā uzskaites pamatprincipus, kontu plānu un darījumu grāmatojumus, būtiskuma līmeni);
29.18. nosaka grāmatvedības attaisnojuma un uzskaites dokumentu un nodošanas un pieņemšanas aktu sagatavošanas, parakstīšanas, apmaksas un aprites kārtību, kā arī preču un pakalpojumu saņemšanas, uzskaites un norakstīšanas kārtību pašvaldības iestādēs;
29.19. lemj par pašvaldības kustamā un nekustamā īpašuma nodošanu starp pašvaldības iestādēm, aģentūrām un kapitālsabiedrībām, kur visas kapitāla daļas pieder pašvaldībai;
29.20. nosaka kārtību, kādā pieņem darbā pašvaldības administrācijas darbiniekus un amatpersonas pašvaldības iestādēs;
29.21. neizsludinot atklātu konkursu un motivējot pārcelšanas pieļaujamību un lietderību, administrācijas darbiniekus pārceļ jebkurā citā pašvaldības amatā citā iestādē;
29.22. pašvaldības vārdā pieņem lēmumus, kas noteikti Ministru kabineta 2014. gada 19. augusta noteikumu Nr. 500 "Vispārīgie būvnoteikumi" 163. un 164. punktā;
29.23. domes priekšsēdētāja vai priekšsēdētāja vietnieka amata zaudēšanas gadījumā organizē dokumentācijas un materiālo vērtību nodošanu jaunievēlētajam domes priekšsēdētājam vai priekšsēdētāja vietniekam. Divu nedēļu laikā no domes priekšsēdētāja vai priekšsēdētāja vietnieka amata zaudēšanas dienas sagatavo nodošanas – pieņemšanas aktu, ko paraksta pilnvaras zaudējušais domes priekšsēdētājs vai priekšsēdētāja vietnieks, jaunievēlētais domes priekšsēdētājs vai priekšsēdētāja vietnieks, izpilddirektors un Centrālās administrācijas Budžeta nodaļas vadītājs;
29.24. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pašvaldību attiecībās ar citām valsts institūcijām;
29.25. veic citus pienākumus, kas noteikti domes lēmumos un šajos noteikumos, kā arī pilda domes priekšsēdētāja un priekšsēdētāja vietnieka uzdotus uzdevumus.
30. Izpilddirektoram ir viens vietnieks, kurš aizvieto izpilddirektoru viņa prombūtnes laikā un pilda tā pienākumus.
31. Ja izpilddirektors, veicot savus pienākumus, nonāk interešu konflikta situācijā, konkrētās izpilddirektora funkcijas veic izpilddirektora vietnieks vai cits domes priekšsēdētaja nozīmēts pašvaldības administrācijas darbinieks (amatpersona).
32. Pamatojoties uz attiecīgu domes lēmumu darba līgumu ar pašvaldības izpilddirektora vietnieku (turpmāk – izpilddirektora vietnieks) slēdz izpilddirektors.
33. Izpilddirektora vietnieks:
33.1. pilda tiesību aktos un domes lēmumos tam noteiktos pienākumus;
33.2. īsteno pašvaldības administrācijas darbību administratīvajos, juridiskajos un tiesvedības jautājumos, kontrolē pašvaldības tiesību aktu izstrādi, piedalās kvalitātes vadības un korupcijas risku novēršanas stratēģijas izstrādē, pašvaldības stratēģisko un vadības procesu izstrādē un kontrolē to izpildi;
33.3. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pašvaldību (tai skaitā, domi) tiesā;
33.4. koordinē un pārrauga Centrālās administrācijas struktūrvienību – Kancelejas, Personālvadības nodaļas, Komunikācijas nodaļas, Juridiskās nodaļas, Informācijas sistēmu un tehnoloģiju nodaļas, Finanšu nodaļas, Pašvaldības kapitāla daļu pārvaldības nodaļas, Ogres novada Dzimtsarakstu nodaļas – darbu;
33.5. savas darbības jomās izdod pašvaldības iekšējos normatīvos aktus pašvaldības administrācijas darba nodrošināšanai un kontrolē to izpildi;
33.6. savas darbības jomās organizē fizisku un juridisku personu iesniegumu apriti pašvaldībā;
33.7. ir tiesīgs piedalīties padomes, komisiju un darba grupu sēdēs un jautājumu apspriešanā;
33.8. izskata un saskaņo pašvaldībā saņemtos maksājuma uzdevumus un darbu izpildes aktus atbilstoši noslēgtajiem līgumiem;
33.9. nosaka personāla dokumentu sagatavošanas, parakstīšanas un aprites kārtību un darba aizsardzības un ugunsdrošības pasākumu nodrošināšanas kārtību pašvaldības iestādēs;
33.10. nosaka pašvaldības līgumu izstrādes, saskaņošanas, parakstīšanas, uzskaites un izpildes kontroles kārtību pašvaldības iestādēs;
33.11. nosaka pašvaldības administrācijas pieņemto pārvaldes lēmumu tiesiskuma kontroles kārtību;
33.12. pieņem lēmumus par atļaujas izsniegšanu publiska pasākuma, sapulces, gājiena vai piketa rīkošanai Ogres valstspilsētā un nosaka kārtību šo lēmumu pieņemšanai pārējās pašvaldības Ogres novada administratīvā teritoriālā iedalījuma vienībās;
33.13. saskaņo 2. klases uguņošanas ierīču un T1 klases skatuves pirotehnisko izstrādājumu sezonas tirdzniecību Ogres valstspilsētā un nosaka kārtību šo saskaņojumu izdošanai pārējās pašvaldības Ogres novada administratīvā teritoriālā iedalījuma vienībās;
33.14. saskaņo bezpilota gaisa kuģu lidojumu Ogres novada pašvaldības teritorijā, kā arī nosaka ierobežojumus bezpilota gaisa kuģu lidojumiem virs normatīvajos aktos noteiktajiem objektiem;
33.15. pieņem lēmumus par aizliegumu atrasties uz pašvaldības teritorijā esošo publisko ūdeņu un pašvaldības valdījumā esošo ūdeņu ledus tādās vietās, kur var tikt apdraudēta personas dzīvība un veselība;
33.16. izskata iesniegumus un izsniedz tirdzniecības atļaujas Ogres valstspilsētā un nosaka kārtību šo atļauju izsniegšanai Ogres novada administratīvā teritoriālā iedalījuma vienībās;
33.17. savās darbības jomās bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pašvaldību valsts un pašvaldības institūcijās un attiecībās ar pašvaldības sadarbības partneriem;
33.18. atbilstoši savai kompetencei izskata iesniegumus un sūdzības;
33.19. veic citus pienākumus, kas noteikti tiesību aktos, domes lēmumos un šajos noteikumos, kā arī pilda domes priekšsēdētāja, priekšsēdētāja vietnieka un izpilddirektora uzdotus uzdevumus.
34. Veicot izpilddirektora pienākumus viņa prombūtnes laikā, izpilddirektora vietniekam ir pirmā paraksta tiesības.
35. Ja izpilddirektora vietnieks, veicot savus pienākumus, nonāk interešu konflikta situācijā, konkrētās izpilddirektora vietnieka funkcijas veic izpilddirektors vai cits domes priekšsēdētaja nozīmēts pašvaldības administrācijas darbinieks (amatpersona).
36. Rīkojumus un pilnvaras attiecībā uz izpilddirektoru izdod un paraksta domes priekšsēdētājs, bet rīkojumus attiecībā uz izpilddirektora vietnieku izdod un paraksta izpilddirektors.
37. Izpilddirektora un izpilddirektora vietnieka amati ir algoti. Atlīdzību nosaka atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam un pašvaldības iekšējiem noteikumiem.
2.4. Pašvaldības administrācijas struktūra
38. Pašvaldības administrāciju veido domes izveidotas pašvaldības iestādes, tai skaitā pašvaldības centrālā pārvalde – Centrālā administrācija, pilsētu un pagastu pārvaldes, teritoriālā iedalījuma vienību apvienības pārvaldes, pašvaldības aģentūras un pašvaldības kapitālsabiedrības, amatpersonas, darbinieki un administrācijas sastāvā esošās institūcijas (konsultatīvās padomes, komisijas un darba grupas). Neviena pašvaldības institūcija, amatpersona vai darbinieks nevar atrasties ārpus šīs sistēmas.
39. Dome ir izveidojusi šādas pašvaldības iestādes un to struktūrvienības:
39.1. Centrālā administrācija ar šādām struktūrvienībām:
39.1.1. Dzimtsarakstu nodaļa;
39.1.2. Komunikācijas nodaļa;
39.1.3. Budžeta nodaļa;
39.1.4. Finanšu nodaļa;
39.1.5. Ielu un ceļu uzturēšanas nodaļa;
39.1.6. Attīstības un plānošanas nodaļa;
39.1.7. Nekustamo īpašumu pārvaldes nodaļa;
39.1.8. Kanceleja, kas nodrošina arī šādu klientu apkalpošanas vietu, valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (turpmāk – VPVKAC) darbību:
39.1.8.1. Klientu apkalpošanas centrs Ogres valstspilsētā;
39.1.8.2. Klientu apkalpošanas centrs Ogresgala pagastā;
39.1.8.3. Ikšķiles VPVKAC;
39.1.8.4. Tīnūžu VPVKAC;
39.1.8.5. Ķeguma VPVKAC;
39.1.8.6. Rembates VPVKAC;
39.1.8.7. Birzgales VPVKAC;
39.1.8.8. Lielvārdes VPVKAC;
39.1.9. Personālvadības nodaļa;
39.1.10. Juridiskā nodaļa;
39.1.11. Informācijas sistēmu un tehnoloģiju nodaļa;
39.1.12. Materiāltehniskā nodrošinājuma nodaļa;
39.1.13. Pašvaldības kapitāla daļu pārvaldības nodaļa;
39.1.14. Stratēģiskā plānošanas nodaļa;
39.1.15. Ogres novada būvvalde;
39.2. pilsētu un pagastu pārvaldes:
39.2.1. Birzgales pagasta pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.2.1.1. Administratīvā daļa;
39.2.1.2. Komunālā un apsaimniekošanas daļa;
39.2.1.3. Birzgales pagasta Tautas nams;
39.2.1.4. Birzgales muzejs "Rūķi";
39.2.1.5. Birzgales pagasta bibliotēka;
39.2.2. Jumpravas pagasta pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.2.2.1. Administratīvā daļa;
39.2.2.2. Saimniecības daļa;
39.2.2.3. Jumpravas pagasta Kultūras nams;
39.2.2.4. Jumpravas pagasta bibliotēka;
39.2.3. Krapes pagasta pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.2.3.1. Administratīvā daļa;
39.2.3.2. Saimniecības daļa;
39.2.3.3. Krapes pagasta Tautas nams;
39.2.3.4. Krapes pagasta bibliotēka;
39.2.4. Ķeguma pilsētas pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.2.4.1. Administratīvā daļa;
39.2.4.2. Saimniecības daļa;
39.2.4.3. Dienas centrs;
39.2.4.4. Ķeguma pilsētas bibliotēka ar šādām teritoriālajām struktūrvienībām:
39.2.4.4.1. Tomes pagasta bibliotēka;
39.2.4.4.2. Rembates pagasta bibliotēka;
39.2.4.5. Ķeguma pilsētas Tautas nams;
39.2.4.6. Ķeguma muzejs;
39.2.5. Ķeipenes pagasta pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.2.5.1. Administratīvā daļa;
39.2.5.2. Saimniecības daļa;
39.2.5.3. Ķeipenes pagasta Tautas nams;
39.2.5.4. Ķeipenes pagasta bibliotēka;
39.2.5.5. Ķeipenes kinostacija;
39.2.6. Lauberes pagasta pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.2.6.1. Administratīvā daļa;
39.2.6.2. Saimniecības daļa;
39.2.6.3. Lauberes pagasta bibliotēka;
39.2.6.4. Lauberes pagasta Kultūras nams;
39.2.7. Lēdmanes pagasta pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.2.7.1. Administratīvā daļa;
39.2.7.2. Saimniecības daļa;
39.2.7.3. Lēdmanes pagasta Tautas nams;
39.2.7.4. Lēdmanes pagasta bibliotēka;
39.2.8. Madlienas pagasta pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.2.8.1. Administratīvā daļa;
39.2.8.2. Saimniecības daļa;
39.2.8.3. Madlienas pagasta Kultūras nams;
39.2.8.4. Madlienas pagasta bibliotēka;
39.2.9. Mazozolu pagasta pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.2.9.1. Administratīvā daļa;
39.2.9.2. Saimniecības daļa;
39.2.9.3. Mazozolu pagasta Kultūras nams;
39.2.9.4. Mazozolu pagasta bibliotēka;
39.2.10. Meņģeles pagasta pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.2.10.1. Administratīvā daļa;
39.2.10.2. Saimniecības daļa;
39.2.10.3. Meņģeles pagasta Tautas nams;
39.2.10.4. Meņģeles pagasta bibliotēka;
39.2.10.5. Sudrabu Edžus memoriālā istaba Meņģelē;
39.2.11. Ogresgala pagasta pārvalde:
39.2.12. Rembates pagasta pārvalde ar tās struktūrvienību – Rembates pagasta Tautas nams;
39.2.13. Suntažu pagasta pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.2.13.1. Administratīvā daļa;
39.2.13.2. Saimniecības daļa;
39.2.13.3. Suntažu pagasta Kultūras nams,
39.2.13.4. Suntažu pagasta bibliotēka
39.2.14. Taurupes pagasta pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.2.14.1. Administratīvā daļa;
39.2.14.2. Komunālās saimniecības daļa;
39.2.14.3. Taurupes pagasta Tautas nams;
39.2.14.4. Taurupes pagasta bibliotēka;
39.2.15. Tomes pagasta pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.2.15.1. Saimniecības daļa;
39.2.15.2. Dienas centrs;
39.2.15.3. Tomes pagasta Tautas nams.
39.3. Ikšķiles pilsētas un Tīnūžu pagasta apvienības pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.3.1.1. Administratīvā daļa;
39.3.1.2. Saimniecības daļa;
39.3.2. Ikšķiles pilsētas Tautas nams;
39.3.3. Ikšķiles pilsētas bibliotēka;
39.3.4. Tīnūžu pagasta Tautas nams;
39.3.5. Kultūras mantojuma centrs "Tīnūžu muiža";
39.3.6. Tīnūžu pagasta bibliotēka;
39.4. Lielvārdes pilsētas un pagasta apvienības pārvalde;
39.5. Lielvārdes pilsētas Kultūras nams ar šādām struktūrvienībām:
39.5.1. Lielvārdes pilsētas bibliotēka ar tās struktūrvienību – Lāčplēša bibliotēka;
39.5.2. Andreja Pumpura Lielvārdes muzejs;
39.6. Ogres novada Izglītības pārvalde ar šādām struktūrvienībām:
39.6.1. Vispārējās izglītības nodaļa;
39.6.2. Profesionālā atbalsta nodaļa;
39.6.3. Profesionālās ievirzes un interešu izglītības nodaļa;
39.6.4. Administratīvā un projektu nodaļa;
39.7. Ogres novada Kultūras un tūrisma pārvalde:
39.8. Ogres novada pašvaldības policija;
39.9. Ogres novada Sociālais dienests ar šādām struktūrvienībām:
39.9.1. Saimniecības nodaļa;
39.9.2. Sociālo pakalpojumu nodaļa;
39.9.3. Atbalsta nodaļa ģimenēm ar bērniem;
39.9.4. Sociālās palīdzības nodaļa;
39.9.5. Ģimenes atbalsta dienas centrs;
39.9.6. Dienas centrs "Saime";
39.9.7. Specializētās darbnīcas Ogrē;
39.9.8. Specializētās darbnīcas Jumpravā;
39.9.9. Sociālais dienas aprūpes centrs;
39.9.10. Sociālais rehabilitācijas pakalpojumu centrs;
39.9.11. HIV profilakses punkts;
39.9.12. Grupu dzīvokļa pakalpojums/Atelpas brīža pakalpojums personām ar GRT;
39.9.13. Dienas aprūpes centrs bērniem ar FT;
39.9.14. Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu centrs Ogrē;
39.10. Vispārējā tipa pansionāts "Madliena";
39.11. Ogres novada bāriņtiesa;
39.12. Ogres pirmsskolas izglītības iestāde "Cīrulītis";
39.13. Ogres pirmsskolas izglītības iestāde "Dzīpariņš";
39.14. Ogres pirmsskolas izglītības iestāde "Riekstiņš";
39.15. Ogres pirmsskolas izglītības iestāde "Saulīte";
39.16. Ogres pirmsskolas izglītības iestāde "Strautiņš";
39.17. Ogres pirmsskolas izglītības iestāde "Zelta sietiņš";
39.18. Ogresgala pirmsskolas izglītības iestāde "Ābelīte";
39.19. Madlienas pirmsskolas izglītības iestāde "Taurenītis";
39.20. Lielvārdes pirmsskolas izglītības iestāde "Pūt vējiņi";
39.21. Ķeguma pirmsskolas izglītības iestāde "Gaismiņa";
39.22. Birzgales pirmsskolas izglītības iestāde "Birztaliņa";
39.23. Ikšķiles pirmsskolas izglītības iestāde "Urdaviņa";
39.24. Ikšķiles pirmsskolas izglītības iestāde "Čiekuriņš";
39.25. Ogres Centra pamatskola;
39.26. Tīnūžu sākumskola;
39.27. Ogresgala pamatskola;
39.28. Ķeipenes pamatskola;
39.29. Taurupes pamatskola ar šādām struktūrvienībām:
39.29.1. Taurupes pamatskolas Mazozolu filiāle;
39.29.2. Taurupes pamatskolas Meņģeles filiāle;
39.30. Lielvārdes pamatskola;
39.31. Birzgales pamatskola;
39.32. Jumpravas pamatskola;
39.33. Lēdmanes pamatskola;
39.34. Valdemāra pamatskola;
39.35. Ogres Valsts ģimnāzija;
39.36. Ogres 1. vidusskola;
39.37. Jaunogres vidusskola;
39.38. Madlienas vidusskola;
39.39. Suntažu vidusskola ar tās struktūrvienību – Suntažu vidusskolas teritoriālā struktūrvienība Lauberes filiāle;
39.40. Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskola;
39.41. Ķeguma vidusskola;
39.42. Ikšķiles vidusskola;
39.43. Ogres Mūzikas un mākslas skola;
39.44. Kārļa Kažociņa Madlienas Mūzikas un mākslas skola;
39.45. Ikšķiles Mūzikas un mākslas skola;
39.46. Lielvārdes Mūzikas un mākslas skola;
39.47. Birzgales Mūzikas skola;
39.48. Ogres novada Sporta centrs ar tās struktūrvienību – Ogres novada Sporta centra Veselības veicināšanas nodaļa;
39.49. Ogres Basketbola skola;
39.50. Lielvārdes Sporta centrs;
39.51. Ogres novada Kultūras centrs ar šādām struktūrvienībām:
39.51.1. Ogresgala Tautas nams;
39.51.2. Ciemupes Tautas nams;
39.52. Ogres teātris;
39.53. Ogres Centrālā bibliotēka ar šādām struktūrvienībām un filiālbibliotēku:
39.53.1. Ogres Centrālās bibliotēkas mobilā filiālbibliotēka;
39.53.2. Ciemupes bibliotēka;
39.53.3. Ogresgala bibliotēka;
39.54. Ogres Vēstures un mākslas muzejs;
39.55. Aģentūra "Tūrisma, sporta un atpūtas kompleksa "ZILIE KALNI" attīstības aģentūra";
39.56. aģentūra "Rosme";
39.57. aģentūra "Ogres komunikācijas";
39.58. Lauberes komunālo pakalpojumu iestāde "SARMA";
39.59. Madlienas komunālo pakalpojumu iestāde "ABZA".
40. Pašvaldības iestādes darbojas uz domes apstiprinātu nolikumu pamata. Pašvaldības iestādes atrodas izpilddirektora pakļautībā, ja normatīvajos aktos nav noteikta cita attiecīgās iestādes padotības un darbības forma.
41. Pašvaldības iestādes struktūrvienības darbojas uz pašvaldības iestāžu vadītāju apstiprinātu nolikumu pamata.
42. Centrālā administrācija nodrošina domes un komiteju organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, domes pieņemto lēmumu izpildes kontroli, nodrošina atsevišķu pašvaldības funkciju izpildi, kā arī pašvaldības administrācijas kvalitātes vadību un atbalsta funkcijas pašvaldības iestādēm.
43. Centrālās administrācijas darbības tiesiskuma un lietderības kontroli īsteno dome.
44. Ja likums tieši nenoteic, ka attiecīgā lēmuma pieņemšana ir domes kompetencē, dome pilnvaro Centrālo administrāciju:
44.1. lemt par pašvaldības nekustamā īpašuma izmantošanu;
44.2. ja tas nav aizliegts vai noteikts ar likumu, noteikt maksu par:
44.2.1. pašvaldības īpašuma lietošanu;
44.2.2. pašvaldības piegādāto siltumenerģiju, nosakot siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu;
44.2.3. sadzīves atkritumu apsaimniekošanu;
44.2.4. citiem pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem;
44.2.5. pašvaldības centralizētās ūdensapgādes sistēmas un centralizētās kanalizācijas sistēmas lietošanu.
45. Dome pilnvaro Centrālās administrācijas Nekustamo īpašumu pārvaldes nodaļu pieņemt lēmumus un izdot administratīvos aktus par:
45.1. zemes ierīcības projektu izstrādes nosacījumu izsniegšanu un zemes ierīcības projektu apstiprināšanu;
45.2. zemes īpašumu sadalīšanu, apvienošanu vai zemes robežu pārkārtošanu bez zemes ierīcības projekta izstrādes;
45.3. zemes lietošanas mērķu noteikšanu vai maiņu;
45.4. nosaukumu piešķiršanu un maiņu zemes īpašumiem (izņemot ielām, parkiem, laukumiem un citiem publiskiem pašvaldības infrastruktūras objektiem);
45.5. adrešu piešķiršanu, maiņu un likvidāciju adresācijas objektiem;
45.6. zemes platību precizēšanu;
45.7. pašvaldībai piederošu un piekrītošu zemesgabalu iznomāšanu un nomas līgumu pagarināšanu, ja nomas maksa noteikta normatīvajos aktos.
46. Pašvaldības iestāžu vadītāju un darbinieku darba devējs ir pašvaldības institūcija, ar kuru attiecīgajai personai noslēgts darba līgums.
47. Izpilddirektors pieņem darbā un atbrīvo no darba pašvaldības iestāžu vadītājus, pamatojoties uz attiecīgu domes lēmumu.
48. Pašvaldības iestādes vadītājs pieņem darbā un atbrīvo no darba attiecīgās iestādes darbiniekus. Minētās tiesības ietver arī pašvaldības iestādes vadītāja tiesības noslēgt iestādes koplīgumus, tos saskaņojot ar pašvaldības izpilddirektoru. Pašvaldības iestāžu vadītāji ir tiešā padotībā izpilddirektoram un izpilddirektora vietniekam.
2.5. Pašvaldības līdzdalība kapitālsabiedrībās, biedrībās un nodibinājumos
49. Pašvaldība savu funkciju efektīvai izpildei ir dibinājusi vai ieguvusi līdzdalību šādās kapitālsabiedrībās:
49.1. SIA "Ogres rajona slimnīca";
49.2. SIA "Ķeguma stars";
49.3. SIA "Lielvārdes Remte";
49.4. SIA "Ikšķiles māja";
49.5. SIA "MS Siltums;
49.6. SIA "Ogres Namsaimnieks";
49.7. SIA "Ogres Zelta liepa".
50. Pašvaldība ir kapitāla daļu turētāja šādās privātās kapitālsabiedrībās:
50.1. SIA "Ķilupe", kur pašvaldībai pieder 31,25 procentu kapitāla daļas;
50.2. SIA "D&F", kur pašvaldībai pieder 23,99 procentu kapitāla daļas;
50.3. AS "CATA", kur pašvaldībai pieder 5,39 procentu kapitāla daļas;
50.4. SIA "MOTO ZZ", kur pašvaldībai pieder 99,89 procentu kapitāla daļas;
50.5. akciju sabiedrībā "Rīgas piena kombināts" 0,013 procentu kapitāla daļas.
51. Pašvaldības kapitālsabiedrību darbības veidi, izveidošanas mērķis, termiņš un valdes kompetence ir noteikti kapitālsabiedrību statūtos.
52. Pašvaldība ar domes lēmumu atbilstoši pašvaldību likumam var būt pārstāvēta biedrībās, nodibinājumos un starptautiskajās organizācijās.
53. Pašvaldība ir dalībnieks šādās biedrībās (nodibinājumos):
53.1. biedrība "Latvijas Pašvaldību savienība";
53.2. biedrība "Latvijas Lielo pilsētu asociācija";
53.3. Latvijas Pašvaldību izpilddirektoru asociācija;
53.4. biedrība "Latvijas Vingrošanas federācija";
53.5. biedrība "Latvijas Vieglatlētikas savienība";
53.6. biedrība "Latvijas Šaušanas federācija";
53.7. biedrība "Latvijas Svarcelšanas federācija";
53.8. biedrība "Latvijas Sporta izglītības iestāžu Direktoru padome";
53.9. biedrība "Latvijas Pašvaldību sociālo dienestu vadītāju apvienība";
53.10. biedrība "Latvijas Mūzikas izglītības iestāžu asociācija";
53.11. biedrība "Latvijas Mākslas skolu skolotāju asociācija";
53.12. biedrība "Latvijas Klavieru skolotāju asociācija";
53.13. biedrība "Latvijas Kanoe Federācija";
53.14. biedrība "Latvijas Handbola federācija";
53.15. biedrība "Latvijas Futbola federācija";
53.16. biedrība "Latvijas Florbola savienība";
53.17. biedrība "Latvijas Dambretes federācija";
53.18. biedrība "Latvijas Bibliotekāru biedrība";
53.19. biedrība "Latvijas Bāriņtiesu darbinieku asociācija";
53.20. biedrība "Latvijas Skolu sporta federācija";
53.21. biedrība "Ogres novada attīstībai";
53.22. nodibinājums "ONB".
2.6. Pašvaldības konsultatīvās padomes, komisijas un darba grupas
54. Lai iesaistītu sabiedrību atsevišķu pašvaldības funkciju vai uzdevumu pildīšanā, dome no pašvaldības iedzīvotājiem, pašvaldības administratīvajā teritorijā reģistrētu komersantu vai komersantu filiāļu, biedrību vai nodibinājumu pārstāvjiem, kā arī pašvaldības administratīvajā teritorijā strādājošiem speciālistiem var izveidot konsultatīvās padomes un komisijas. Konsultatīvās padomes vai komisijas sastāvā var iekļaut domes deputātus.
55. Šo noteikumu 53. punktā noteiktajā gadījumā konsultatīvās padomes un komisijas darbību reglamentē domes apstiprināts nolikums. Nolikumā norāda konsultatīvās padomes vai komisijas:
55.1. izveidošanas kārtību un skaitlisko sastāvu;
55.2. priekšsēdētāja (vadītāja) ievēlēšanas kārtību;
55.3. kompetenci;
55.4. organizatoriskās un tehniskās apkalpošanas kārtību;
55.5. padotību komitejai, pašvaldības institūcijai vai pašvaldības amatpersonai;
55.6. citus jautājumus, ko dome uzskata par svarīgiem.
56. Atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai dome izveidojusi šādas komisijas:
56.1. Ogres novada vēlēšanu komisija;
56.2. Ogres novada pašvaldības administratīvās komisija ar Bērnu lietu apakškomisiju;
56.3. Ogres novada sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisija;
56.4. Ogres novada pašvaldības pedagoģiski medicīniskā komisija;
56.5. Daudzdzīvokļu dzīvojamai mājai funkcionāli nepieciešamā zemes gabala pārskatīšanas komisija;
56.6. Ogres novada pašvaldības stipendiju komisija;
56.7. Ogres novada pašvaldības Dzīvokļu komisija;
56.8. Ogres novada pašvaldības Apbalvojumu un atbalsta svētkos piešķiršanas komisija;
56.9. Ogres novada pašvaldības interešu izglītības programmu licencēšanas un neformālās izglītības programmu atļauju izsniegšanas komisija;
56.10. Ogres novada pašvaldības pedagogu darba samaksai piešķirtā valsts budžeta mērķdotācijas sadales komisija;
56.11. Ogres novada Interešu izglītības programmu izvērtēšanas un mērķdotācijas sadales komisija;
56.12. Ogres novada pašvaldības darījumu ar lauksaimniecības zemi izvērtēšanas komisija;
56.13. Iepirkumu komisija;
56.14. Mājokļa ārējās vides pielāgošanas personām ar kustību traucējumiem vērtēšanas komisija;
56.15. Konkursa "Sakrālā mantojuma celtņu saglabāšana Ogres novadā" ietvaros iesniegto iesniegumu vērtēšanas komisija;
56.16. Konsultatīvā komisija nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statusa piešķiršanai;
56.17. Ogres novada pašvaldības mantas novērtēšanas un izsoles komisija;
56.18. Ogres novada pašvaldības medību koordinācijas komisija;
56.19. Reģionālā biznesa inkubatora konsultatīvās komisija;
56.20. Ogres novada reliģisko lietu komisija;
56.21. Ogres novada sporta attīstības konsultatīvā komisija;
56.22. Ogres novada jaunatnes lietu konsultatīvā komisija;
56.23. Daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes komisija;
56.24. Ogres novada pašvaldības maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķinu un atlīdzības noteikšanas komisija;
56.25. Ogres novada pašvaldības komisija palīdzības piešķiršanai daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām piesaistīto zemesgabalu labiekārtošanai;
56.26. Ogres novada kultūras komisija;
56.27. Ogres novada sabiedriskā transporta komisija;
56.28. Ogres novada pašvaldības komisija atbalsta pasākumiem Ogres novada iedzīvotājiem, kuri sniedz palīdzību Ukrainai vai Ukrainas bēgļiem;
56.29. Ogres novada pašvaldības apstādījumu saglabāšanas komisija;
56.30. Ogres novada pašvaldības Derīgo izrakteņu ieguves ieceres publiskās apspriešanas komisija;
56.31. Ogres novada pašvaldības autoceļu uzraudzības komisija;
56.32. Ogres novada pašvaldības Bērnu tiesību aizsardzības sadarbības grupa.
57. Komisiju darbību reglamentē domes apstiprināts nolikums.
58. Atsevišķu jautājumu sagatavošanai vai konkrētu uzdevumu veikšanai, kas ir pašvaldības administrācijas kompetencē, domes priekšsēdētājs, domes priekšsēdētāja vietnieks, izpilddirektors un izpilddirektora vietnieks atbilstoši savai kompetencei ar rīkojumu var izveidot komisiju vai darba grupu. Komisijas un darba grupas sastāvu un kompetenci nosaka rīkojumā, ar kuru tā tiek izveidota.
3. Publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūra
59. Administratīvie līgumi, deleģēšanas līgumi, starptautiskās sadarbības līgumi un līdzdarbības līgumi, izņemot gadījumus, kad publisko tiesību līguma noslēgšanu paredz likums vai Ministru kabineta noteikumi, tiek slēgti, pamatojoties uz domes lēmumu. Līgumus paraksta domes priekšsēdētājs vai domes priekšsēdētāja vietnieks, ja domes lēmumā nav noteikts citādi.
60. Publisko tiesību līgumus iestādes vārdā paraksta iestādes vadītājs.
61. Sadarbības līgumus, izņemot starptautiskās sadarbības līgumus, ar valsts iestādēm un pašvaldībām slēdz domes priekšsēdētāja vietnieks vai pašvaldības izpilddirektors.
62. Ja Eiropas Savienības struktūrfondu un citu ārējo finanšu avotu līdzfinansētā projekta iesniedzējs ir pašvaldība, tad līgumus, kas saistīti ar attiecīgā projekta iesniegšanu un īstenošanu, pašvaldības vārdā slēdz tās iestādes, kuru dome ir pilnvarojusi īstenot attiecīgo projektu, vadītājs.
63. Domes lēmumā publisko tiesību līguma slēgšanu norāda termiņu, līdz kuram noslēdzams līgums, par līguma projekta sagatavošanu un līguma noslēgšanu atbildīgo pašvaldības institūciju un amatpersonu.
64. Līguma projektu sagatavošanas, saskaņošanas, virzības un izpildes kārtību nosaka pašvaldības iekšējie normatīvie akti.
4. Pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtība
65. Pašvaldības iestādes var izdot administratīvos aktus autonomās kompetences jautājumos, ja administratīvā akta izdošanas tiesības izriet no tiesību aktiem vai šādas tiesības noteiktas pašvaldības saistošajos noteikumos.
66. Pašvaldības iestāžu izdotos administratīvos aktus vai iestādes faktisko rīcību var apstrīdēt domē, ja likums neparedz citu apstrīdēšanas kārtību.
67. Ja persona apstrīd administratīvo aktu un prasa
atlīdzināt mantiskos zaudējumus vai personisko kaitējumu, arī morālo kaitējumu,
tad par to lemj dome. Dome, pirms lēmuma pieņemšanas, jautājuma izskatīšanu var
nodot Finanšu komitejai.
68. Domes izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt administratīvajā tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
5. Kārtība, kādā domes deputāti un pašvaldības administrācija pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus
69. Domes priekšsēdētājs, priekšsēdētāja vietnieks, izpilddirektors un izpilddirektora vietnieks ne retāk kā reizi nedēļā (otrdienās no pulksten 15.00 līdz 18.00) pieņem apmeklētājus, kuri iepriekš ir pieteikušies Klientu apkalpošanas centrā, Brīvības ielā 33, Ogrē (savā darba kabinetā vai kādā no sanāksmju zālēm).
70. Pārvalžu vadītāji iedzīvotāju pieņemšanu organizē ne retāk kā vienu reizi nedēļā, pieņemšanas laikus saskaņojot ar izpilddirektora vietnieku. Pārvalžu vadītāji iedzīvotājus pieņem attiecīgajā Ogres novada administratīvi teritoriālajā vienībā.
71. Domes deputāti pieņem apmeklētājus atbilstoši Centrālajā administrācijā iesniegtajiem un pašvaldības interneta vietnē publiskotajiem pieņemšanas laikiem, bet ne retāk kā reizi divos mēnešos. Informāciju par domes deputātu pieņemšanas laikiem nepieciešamības gadījumā papildus var publicēt pašvaldības informatīvajā izdevumā. Deputāti apmeklētājus pieņem Brīvības ielā 33, Ogrē, 3. stāvā (Lielā zāle).
72. Saskaņojot ar domes priekšsēdētāju vai izpilddirektoru, deputāts jautājumu izskatīšanā savos pieņemšanas laikos un ievērojot darbiniekam noteikto darba laiku ir tiesīgs uzaicināt pašvaldības administrācijas darbiniekus.
73. Centrālās administrācijas struktūrvienību vadītāji un atbildīgie darbinieki apmeklētājus pieņem saskaņā ar izpilddirektora vietnieka apstiprinātu apmeklētāju pieņemšanas sarakstu, bet pārvalžu struktūrvienību vadītāji un darbinieki – saskaņā ar pārvaldes vadītāja apstiprinātiem un izpilddirektora vietnieku saskaņotiem apmeklētāju pieņemšanas sarakstiem.
74. Informācija par domes amatpersonu, Centrālās administrācijas amatpersonu un darbinieku pieņemšanas laikiem pieejama pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv, Klientu apkalpošanas centrā un pārvaldēs. Pēc apmeklētāja pieprasījuma Klientu apkalpošanas centrs nodrošina reģistrāciju uz šīm pieņemšanām.
75. Ikvienai personai ir tiesības iepazīties ar pašvaldības pieņemtajiem lēmumiem, izņemot, ja tie satur informāciju, kas nav izpaužama saskaņā ar tiesību aktiem. Pašvaldība nav tiesīga atteikt informāciju par tās budžeta izlietojumu un noslēgtajiem līgumiem, izņemot informāciju, kurai atbilstoši tiesību aktiem ir noteikts ierobežotas pieejamības statuss. Atteikums informācijas pieejamībai jāpamato. Personai, veicot informācijas pieprasījumu, jāievēro Informācijas atklātības likuma normas.
76. Par pašvaldības oficiālo dokumentu vai apliecinātu to kopiju izsniegšanu tiek iekasēta nodeva saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un nodevām" un pašvaldības saistošajiem noteikumiem.
77. Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu reģistrēšanu organizē Centrālās administrācijas Kancelejas vadītājs. Aizliegts dokumentus nodot tālāk jebkuram pašvaldības darbiniekam vai pašvaldības institūcijai bez reģistrācijas elektroniskajā dokumentu vadības sistēmā. Kārtību, kādā notiek iesniegumu virzība pašvaldības iestādēs, nosaka pašvaldības izdoti iekšējie normatīvie akti.
78. Mutvārdos izteiktos iesniegumus, sūdzības vai priekšlikumus, ja uz tiem nav iespējams sniegt tūlītēju atbildi, darbinieks, kurš tos pieņem, noformē rakstveidā (norādot vārdu, uzvārdu, dzīves vai uzturēšanās vietu) un ievēro tos pašus reģistrācijas un izskatīšanas noteikumus, kādi attiecas uz rakstveida iesniegumiem.
79. Saņemot anonīmu iesniegumu vai iesniegumu, kura noformējums neatbilst tiesību aktu prasībām, attiecīgā darbinieka pienākums ir noteiktajā kārtībā to virzīt reģistrēšanai. Pēc iesnieguma reģistrēšanas atbildīgā amatpersona izvērtē iesnieguma tālāku virzību. Ja pašvaldībai ir pienākums atbilstoši kompetencei reaģēt uz iesniegumā norādīto informāciju, tad darbinieks, kurš izskata attiecīgo iesniegumu, sagatavo dienesta ziņojumu un par to informē tiešo vadītāju.
80. Izskatot iesniegumu, iegūt nepieciešamo informāciju ir attiecīgās pašvaldības iestādes vai amatpersonas pienākums, izņemot tiesību aktos noteiktos gadījumus, kad informācijas iegūšana ir iesnieguma iesniedzēja pienākums. Iesnieguma iesniedzējs iespēju robežās piedalās informācijas iegūšanā un izvērtēšanā.
81. Ikvienam iesnieguma iesniedzējam ir tiesības iegūt informāciju par viņa iesnieguma virzību pašvaldības administrācijā, kā arī papildināt un precizēt šo iesniegumu.
82. Informācija par pašvaldības pakalpojumiem ir pieejama tās interneta vietnē un Klientu apkalpošanas centrā. Centrālās administrācijas Komunikācijas nodaļa apraksta un aktualizē informāciju par sniegtajiem pašvaldības pakalpojumiem pašvaldības interneta vietnē, nepieciešamības gadījumā informāciju publicējot pašvaldības informatīvajā izdevumā.
83. Klientu apkalpošanas centrs nodrošina:
83.1. Klientu apkalpošanas centrā saņemto iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu reģistrāciju un nodošanu atbildīgajām administrācijas amatpersonām vai darbiniekiem atbildes sniegšanai;
83.2. atbilstoši savai kompetencei atbilžu sniegšanu uz apmeklētāju jautājumiem un informācijas (arī neapliecinātu kopiju) sniegšanu saistībā ar apmeklētāju interesējošiem dokumentiem;
83.3. konsultācijas par pašvaldības kompetencē esošajiem jautājumiem;
83.4. pašvaldības pakalpojumu pieprasījumu pieņemšanu un pakalpojuma izpildes rezultāta piegādi klientiem atbilstoši tiesību aktos noteiktajai kārtībai.
84. Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu reģistrēšanu organizē Centrālās administrācijas Kanceleja un to izskatīšana iestādēs notiek normatīvajos aktos noteiktajos termiņos un kārtībā.
85. Kārtību, kādā notiek iesniegumu virzība pašvaldības iestādēs un citās institūcijās nosaka pašvaldības iekšējie noteikumi.
6. Kārtība, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem
86. Jebkurai amatpersonas rīcībai ar Pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem jābūt likumīgai, lietderīgai, samērīgai, efektīvai un atbilstošai pašvaldības budžetam.
87. Rīkojoties ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem, pašvaldības amatpersonām savā darbībā ir jāizvērtē korupcijas un interešu konflikta riski un apstākļi saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.
88. Par kārtību, kādā notiek aizdevumu un aizņēmumu saistību uzņemšanās pašvaldības vārdā lemj dome.
89. Pašvaldības kontus kredītiestādēs un Valsts kasē, kuros tiek saņemti pašvaldības vispārējie naudas līdzekļi, administrē Centrālās administrācijas Budžeta nodaļa un Finanšu nodaļa. Darījumos ar pašvaldības vispārējiem naudas līdzekļiem un kontiem kredītiestādēs un Valsts kasē, pašvaldību pārstāv pašvaldības izpilddirektors un viņa vietnieks kopā ar Centrālās administrācijas Budžeta nodaļas un Finanšu nodaļas atbildīgajiem darbiniekiem. Valsts kasē iesniedzamos pašvaldības pārskatus autorizē pašvaldības izpilddirektors vai viņa vietnieks kopā ar Centrālās administrācijas Budžeta nodaļas un Finanšu nodaļas atbildīgajiem darbiniekiem.
90. Valsts iestādēs iesniedzamos pašvaldības pārskatus paraksta izpilddirektors, izpilddirektora vietnieks vai pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks.
91. Centrālās administrācijas Finanšu nodaļa nodrošina pašvaldības iestāžu grāmatvedības centralizētu uzskaiti un sadarbībā ar citām pašvaldības iestādēm nodrošina finanšu resursu pārvaldību.
92. Pašvaldības kapitālsabiedrību valdes locekļi ir tiesīgi rīkoties ar kapitālsabiedrības mantu Komerclikumā un Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma noteiktajā kārtībā.
7. Kārtība, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā
93. Pašvaldība domes noteiktā kārtībā atbalsta pilsoniskās sabiedrības organizācijas, kas darbojas pašvaldības administratīvajā teritorijā, (turpmāk – sabiedrības organizācijas) to mērķu sasniegšanai, kas vērsti uz pašvaldības teritorijas attīstību un vairākuma sabiedrības interešu īstenošanu.
94. Pašvaldība ar tai pieejamajiem resursiem un atbilstoši tiesību aktos noteiktajam var atbalstīt sabiedrības organizāciju rīkotās aktivitātes (labdarības akcijas, kultūras, sporta, informatīvi izglītojošus pasākumus, projektus, bērnu un jauniešu nometnes, mūžizglītības projektus, lauksaimniecību, u.c.), pašvaldības domes noteiktajā kārtībā un atbilstoši pašvaldības domes apstiprinātajam budžetam kārtējam gadam.
95. Pašvaldības dome var piešķirt finanšu līdzekļus biedrībām un nodibinājumiem sabiedriski nozīmīgu pasākumu un projektu realizēšanai, mērķiem, kas sekmē sporta, izglītības un kultūras attīstību pašvaldības teritorijā, veicina darbu ar jaunatni, veicina tūrisma nozares attīstību, pielāgošanos klimata pārmaiņām un sociāli mazaizsargāto personu vai personu grupu interešu īstenošanai.
96. Par citu sadarbību, kas saistīta ar pašvaldības mērķu īstenošanu un tās lietderību, lemj dome.
97. Darbam komisijās domes noteiktajā kārtībā var pieteikties pašvaldības iedzīvotāji, kā arī kandidātus var ieteikt politiskās partijas un to apvienības, sabiedriskās organizācijas (biedrības un nodibinājumi), ja saņemta personas rakstiska piekrišana. Pēc kārtējām pašvaldību vēlēšanām dome var lemt par jaunu komisiju sastāvu izveidošanu. Komisiju kompetenci un darba organizāciju nosaka domes pieņemts komisijas nolikums. Komisiju sēdes noris pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā.
98. Iedzīvotāji var iesaistīties iedzīvotāju padomju darbā, iesniegt kolektīvos iesniegumus Pašvaldību likumā noteiktajā kārtībā.
99. Pašvaldība ar sabiedrības iesaistes palīdzību īsteno līdzdalības budžetu, atbilstoši ikgadējā Pašvaldības budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem, kā arī normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz atbalstu sabiedriskajām organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem).
100. Pašvaldība iedzīvotāju informēšanai par pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, un pašvaldības pieņemtajiem tiesību aktiem pašvaldība izdod bezmaksas informatīvo izdevumu "Savietis", uztur Pašvaldības tīmekļvietni www.ogresnovads.lv un sociālo tīklu kontus, kā arī publisko informāciju plašsaziņas līdzekļos.
101. Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv tiek publicēti saistošo noteikumu projekti, publiskās apspriešanas dokumenti un citas iniciatīvas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Sabiedrība viedokli var sniegt tīmekļvietnē norādītajā veidā.
102. Sabiedrības iesaiste Pašvaldības darbā tiek nodrošināta arī citos ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un veidos.
8. Kārtība, kādā organizējama publiskā apspriešana
103. Lai nodrošinātu iedzīvotāju līdzdalību īpaši svarīgu vietējās nozīmes izlemšanā gadījumos, kas noteikti šajos noteikumos vai citos tiesību aktos, ar domes lēmumu visā pašvaldības teritorijā vai tās daļā var tikt organizēta publiskā apspriešana.
104. Dome var pieņemt lēmumu rīkot publisko apspriešanu par jautājumiem, kas nav paredzēti tiesību aktos un par kuriem publiskā apspriešana ir nepieciešama un lietderīga.
105. Publiskā apspriešana nav rīkojama par jautājumiem, kas:
105.1. saistīti ar amatpersonu iecelšanas vai atcelšanas un citiem personāla jautājumiem;
105.2. pašvaldības administrācijas struktūru un iekšējo darba organizāciju;
105.3. attiecas uz konkrētu fizisku vai juridisku personu, administratīvu aktu;
105.4. saistīti ar valsts pārvaldes funkciju īstenošanu;
105.5. budžetu un nodokļu maksājumu atbrīvojumiem;
105.6. nodokļu un nodevu likmēm;
105.7. pašvaldības maksas pakalpojumiem;
105.8. ir citu publisko institūciju kompetencē.
106. Par publiskās apspriešanas rīkošanu ne vēlāk kā vienu mēnesi pēc attiecīga ierosinājuma dome var lemt:
106.1. pēc ne mazāk kā divas trešdaļas (2/3) deputātu iniciatīvas;
106.2. pēc pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas;
106.3. pēc domes priekšsēdētāja un viņa vietnieka iniciatīvas;
106.4. citos tiesību aktos noteiktajos gadījumos.
107. Pēc iedzīvotāju iniciatīvas publiskā apspriešana var notikt, ja ne mazāk kā pieci procenti attiecīgās teritorijas balsstiesīgo iedzīvotāju šajos noteikumos noteiktajā kārtībā vērsušies domē. Šajos noteikumos noteiktā publiskās apspriešanas kārtība nav attiecināma uz Būvniecības likumā paredzētajiem gadījumiem.
108. Iesniedzot ierosinājumu publiskās apspriešanas sarīkošanai, norāda:
108.1. tās datumu un termiņus;
108.2. paredzamā jautājuma iespējamo formulējumu;
108.3. publiskās apspriešanas rezultātu aprēķināšanas metodiku;
108.4. publiskās apspriešanas lapas formu;
108.5. minimālo iedzīvotāju skaitu, kuriem jāpiedalās publiskajā apspriešanā, lai publisko apspriešanu uzskatītu par notikušu.
109. Publiskās apspriešanas rezultātiem ir konsultatīvs raksturs.
110. Par publiskās apspriešanas rīkošanu un rezultātu apkopošanu atbildīgs ir izpilddirektors, kura pienākums ir nodrošināt pausto viedokļu apkopošanu, publicēt Ogres pašvaldības informatīvu ziņojumu (kopsavilkumu) par apspriešanas rezultātiem, kā arī publicēt pieņemto domes lēmumu, kura pieņemšanā izmantoti publiskās apspriešanas rezultāti.
111. Būvniecības publiskā apspriešana veicama saskaņā ar spēkā esošiem tiesību aktiem.
9. Kārtība, kādā iedzīvotāji var piedalīties domes un tās komiteju sēdēs
112. Domes un tās komiteju sēdēm iedzīvotāji var sekot tiešraidē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv.
113. Pašvaldības iedzīvotājiem un citām personām ir tiesības klātienē piedalīties domes un tās komiteju sēdēs atbilstoši sēdes norises telpas ietilpībai, izņemot slēgtās sēdes un sēdes daļas, kuras sēdes vadītājs pasludinājis par slēgtām, vai ja pašvaldības teritorijā izsludināta ārkārtējā situācija vai valsts noteikusi pulcēšanās ierobežojumus.
114. Sēdes slēgtā daļa iedzīvotājiem ir jāpamet pēc pirmā domes vai tās komiteju sēdes vadītāja uzaicinājuma.
115. Domes sēdē vai tās komitejas sēdē, kas, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku notiek attālināti, iedzīvotājs var piedalīties, izmantojot pieslēgšanās saiti, kas uz viņa norādīto elektroniskā pasta adresi tiek nosūtīta ne vēlāk kā stundu pirms sēdes sākuma, ja attiecīgais pieprasījums pašvaldībā saņemts ne vēlāk kā vienu darbdienu pirms attiecīgās sēdes un saņemts sēdes vadītāja saskaņojums. Šajā gadījumā sēdei tiek pieslēgtas tikai identificējamas personas, kuras norādījušas savu vārdu, uzvārdu un pārstāvēto institūciju.
116. Dalība domes vai tās komitejas sēdē pirms sēdes norises ir jāpiesaka Centrālās administrācijas Kancelejai (klātienē Klientu apkalpošanas centrā Ogrē, Brīvības ielā 33, 1. stāvā, telefoniski, zvanot uz tālruņa numuru +371 65071160 vai nosūtot pieteikumu uz elektronisko pasta adrese: ogredome@ogresnovads.lv vai e-adresi.
117. Protokolētājs sēdes protokolā reģistrē personas, kuras piedalās domes vai tās komiteju sēdēs.
118. Pašvaldības iedzīvotājiem un citām personām, kuras ir klāt domes vai tās komitejas sēdē, jāievēro pašvaldības darba reglamentā noteiktā sēdes norises kārtība un tās nedrīkst traucēt domes vai komitejas sēdes gaitu. Sēdes klausītājs nav tiesīgs iejaukties sēdes norises gaitā, pieprasīt sevis uzklausīšanu vai citādi komentēt izskatāmos jautājumus, ja vien viņam vārdu nav devis sēdes vadītājs.
119. Pašvaldības iedzīvotājiem un citām personām ir tiesības izteikties domes vai komitejas sēdē tikai pēc tam, kad sēdes vadītājs ir devis vārdu.
120. Personai, kura ir pilnvarota pārstāvēt kolektīvā iesnieguma iesniedzējus, ir tiesības pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā ziņot par kolektīvo iesniegumu domes sēdē un tās komitejas sēdē, kurā iesniegums tiek izskatīts, kā arī piedalīties tā apspriešanā un debatēs.
121. Personas, kuras piedalās domes vai komitejas sēdē, video vai audio ierakstus sēžu zālē var veikt tikai ar sēdes vadītāja atļauju sēdes vadītāja norādītajā vietā.
122. Ja netiek ievērota domes vai komitejas sēdes kārtība, sēdes vadītājam ir tiesības izraidīt personu no sēdes norises telpas vai atslēgt tās no tiešraides.
123. Pašvaldība nodrošina domes un tās komiteju sēžu audiovizuālās tiešraides un audiovizuāla ieraksta pieejamību pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv.
10. Kārtība, kādā noskaidro sabiedrības viedokli par saistošo noteikumu projektiem
124. Saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu publicē Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogressnovads.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu, kas nav mazāks par divām nedēļām.
125. Viedokli par saistošo noteikumu projektu iesniedz, nosūtot uz elektronisko pasta adresi ogredome@ogresnovads.lv šo noteikumu 124. punktā minētajā termiņā.
126. Ja noteiktajā termiņā ir saņemti sabiedrības viedokļi, tos apkopo un nodod izvērtēšanai pašvaldības iestādei, kuras kompetencē atrodas izskatāmais jautājums.
127. Pašvaldības iestāde, kuras kompetencē atrodas izskatāmais jautājums, papildina saistošo noteikumu redakciju, paskaidrojuma rakstu, kurā norāda arī vērā neņemto viedokļu noraidīšanas iemeslus, nepieciešamības gadījumā pievienojot arī sabiedrības viedokļu kopsavilkumu, un virza izskatīšanai domes sēdē.
128. Ja noteiktajā termiņā sabiedrības viedokļi nav saņemti, saistošo noteikumu projektu kopā ar paskaidrojuma rakstu virza izskatīšanai domes sēdē.
11. Noslēguma jautājumi
129. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Ogres novada pašvaldības 2021. gada 1. jūlija saistošie noteikumi Nr. 12/2021 "Ogres novada pašvaldības nolikums" (apstiprināti ar Ogres novada pašvaldības domes 2021. gada 1. jūlija lēmumu (sēdes protokola izraksts Nr. 2; 3.)).
130. Šo noteikumu 99. punkts stājas spēkā ar 2025. gada 1. janvāri. Pašvaldības Centrālās administrācijas Budžeta nodaļa ne vēlāk kā līdz 2024. gada 31. decembrim nodrošina pašvaldības saistošo noteikumu izstrādi, kuros nosaka līdzdalības budžeta izlietošanas kārtību.
Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Helmanis
Ogres novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 25/2024
"Ogres novada pašvaldības nolikums"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | 2023. gada 1. janvārī spēkā stājās jauns
Pašvaldību likums. Līdz ar
šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudēja likums "Par pašvaldībām". Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piektā daļa nosaka, ja spēku zaudē normatīvā akta izdošanas tiesiskais pamats (augstāka juridiska spēka tiesību norma, uz kuras pamata izdots cits normatīvais akts), tad spēku zaudē arī uz šī pamata izdotais normatīvais akts vai tā daļa. Ņemot vērā, ka 2021. gada 1. jūlija saistošo noteikumu Nr. 12/2021 "Ogres novada pašvaldības nolikums" izdošanas tiesiskais pamatojumiem bija likums "Par pašvaldībām", Ogres novada pašvaldības domei ir jāizdod jauni saistošie noteikumi – pašvaldības nolikums. Vienlaikus ar jauno Pašvaldību likumu ir ieviestas izmaiņas attiecībā uz pašvaldības nolikuma saturu, nosakot, ka atsevišķus jautājumus, kas līdz šim bija jāietver pašvaldības nolikumā, turpmāk ir jāietver iekšējā normatīvajā aktā – pašvaldības darba reglamentā. Pamatojoties uz augstākminēto un Pašvaldību likuma 49. panta pirmo daļu, ir izstrādāti jauni saistošie noteikumi, kas nosaka Ogres novada pašvaldības institucionālo sistēmu un darba organizāciju, tostarp: 1) pašvaldības administrācijas struktūru; 2) publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūru; 3) pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtību; 4) kārtību, kādā domes deputāti un pašvaldības administrācija pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus; 5) kārtību, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem; 6) kārtību, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā; 7) kārtību, kādā organizējama publiskā apspriešana; 8) kārtību, kādā iedzīvotāji var piedalīties domes un tās komiteju sēdēs; 9) kārtība, kādā noskaidro sabiedrības viedokli par saistošo noteikumu projektiem; 10) citus Pašvaldību likumā noteiktos jautājumus. Vienlaikus saistošajos noteikumos tiek aktualizēta pašvaldības administrācijas struktūra, kā arī amatpersonu kompetence. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Saistošie noteikumi nerada papildu fiskālo ietekmi uz pašvaldības budžetu. Saskaņā ar Pašvaldību likuma pārejas noteikumu 7. punktu, finansējums līdzdalības budžetam tiek paredzēts sākot ar 2025. gadu. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Sociālā ietekme – saistošajos noteikumos ir
noteikta kārtība, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības
organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina sabiedrības
iesaisti pašvaldības darbā, pielietojot Pašvaldību likumā paredzētos
iedzīvotāju līdzdalības instrumentus.
Ietekme uz vidi – nav attiecināms. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav attiecināms. Ietekme uz konkurenci – noteikumiem nav ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi un konkurenci. Nav konstatējama ierobežojoša ietekme uz tirgu un tā atbilstību brīvas un godīgas konkurences principiem, jo līdzdalības budžetā apstiprinātās projektu idejas realizēs pašvaldība, ievērojot piemērojamos ārējos normatīvos aktus, kas reglamentē publisko iepirkumu jomu. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Saistošie noteikumi nosaka Ogres novada pašvaldības administrācijas darba organizāciju. Administratīvo procedūru izmaksas paredzētas pašvaldības budžetā. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošo noteikumu normās noteikta
pašvaldības institucionālā struktūra, lai nodrošinātu pašvaldības
kompetencē ietilpstošo autonomo funkciju un deleģēto valsts pārvaldes
uzdevumu izpildi. Lai veicinātu sabiedrības iesaisti un iniciatīvas, saistošajos noteikumos ietverta kārtība kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā. Saistošo noteikumu izpildei netiks noteikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajām institūcijām un to darbiniekiem. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildi nodrošina Ogres novada pašvaldības centrālā pārvalde – Centrālā administrācija. Informāciju par saistošo noteikumu izpildi nodrošina Centrālās administrācijas Komunikācijas nodaļa. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi sekmēs Ogres novada
administratīvās teritorijas iedzīvotāju izpratni par pašvaldības
institucionālo sistēmu, pašvaldības domes priekšsēdētāja, viņa
vietnieku, pašvaldības izpilddirektora un viņa vietnieka kompetenci, kā
arī – nosakot vienotu kārtību, kādā sabiedrība iesaistās jautājumu
risināšanā par pašvaldības funkciju izpildi un lēmumu pieņemšanā par
teritorijas attīstību – radīs priekšnoteikumus sabiedrības viedokļa
savlaicīgai noskaidrošanai un aktīvākai līdzdalībai pašvaldības darbā,
kas, savukārt, veicinās tieši iedzīvotāju prioritāro interešu pilnīgāku
apzināšanu, ievērošanu un ņemšanu vērā lēmumu pieņemšanas procesā. Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Saistošo noteikumu izpilde tiks īstenota apstiprinātā Pašvaldības budžeta ietvaros. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša normatīviem aktiem. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saskaņā ar Pašvaldību likuma 46. panta
trešo daļu saistošo noteikumu projekts un to paskaidrojuma raksts
publicēts pašvaldības tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Viedokļus un priekšlikumus par saistošo noteikumu projektu rakstveidā varēja iesniegt līdz 2024. gada 27. jūnija plkst. 8.00. Minētajā laika periodā saņemti priekšlikumi saistošo noteikumu precizēšanai no Pašvaldības institūcijām (tai skaitā no Ogres novada Izglītības pārvaldes, Ogres novada Kultūras un tūrisma pārvaldes, pilsētu un pagastu pārvaldēm), kas ņemti vērā un iekļauti saistošajos noteikumos, proti, precizēti Pašvaldības iestāžu nosaukumi un to struktūrvienības, kā arī novērstas gramatiskās kļūdas, precizēts, ka pašvaldības centrālās pārvaldes darbības tiesiskuma un lietderības kontroli īsteno dome, precizēta padotības forma. Komitejas sēdes darba norises kārtība iestrādāta pašvaldības darba reglamentā, attiecīgi šo regulējumu dzēšot no šo noteikumu projekta. Pašvaldības Centrālās administrācijas Nekustamo īpašumu pārvaldes nodaļa sniedza priekšlikumu papildināt saistošos noteikumus ar domes sniegtu pilnvarojumu nodaļai pieņemt lēmumus un izdot administratīvos aktus par: 1) zemes ierīcības projektu izstrādes nosacījumu izsniegšanu un zemes ierīcības projektu apstiprināšanu; 2) zemes īpašumu sadalīšanu, apvienošanu vai zemes robežu pārkārtošanu bez zemes ierīcības projekta izstrādes; 3) zemes lietošanas mērķu noteikšanu vai maiņu; 4) nosaukumu piešķiršanu un maiņu zemes īpašumiem (izņemot ielām, parkiem, laukumiem un citiem publiskiem pašvaldības infrastruktūras objektiem); 5) adrešu piešķiršanu, maiņu un likvidāciju adresācijas objektiem; 6) zemes platību precizēšanu; 7) pašvaldībai piederošu un piekrītošu zemesgabalu iznomāšanu un nomas līgumu pagarināšanu, ja nomas maksa noteikta normatīvajos aktos. Priekšlikums ņemts vērā un saistošie noteikumi papildināti ar jaunu punktu (45. punkts), attiecīgi mainot punktu numerāciju visā saistošo noteikumu tekstā. |
Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Helmanis