• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ādažu novada domes 2024. gada 27. jūnija saistošie noteikumi Nr. 33/2024 "Iedzīvotāju padomes nolikums". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 2.07.2024., Nr. 126 https://www.vestnesis.lv/op/2024/126.17

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Jelgavas novada domes lēmums Nr. 5

Par detālplānojuma Rožmalas, Sīpoli, Medņi, Vītoliņos, Valgundes pagastā, Jelgavas novadā, apstiprināšanu un nosaukuma piešķiršanu infrastruktūras objektam

Vēl šajā numurā

02.07.2024., Nr. 126

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ādažu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 33/2024

Pieņemts: 27.06.2024.

OP numurs: 2024/126.17

2024/126.17
RĪKI

Ādažu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Ādažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 33/2024

Ādažos 2024. gada 27. jūnijā

Iedzīvotāju padomes nolikums

APSTIPRINĀTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2024. gada 27. jūnija sēdes lēmumu (prot. Nr. 16 § 45)

Izdots saskaņā ar Pašvaldību likuma 58. panta sesto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – nolikums) nosaka Ādažu novada administratīvajā teritorijā izveidoto iedzīvotāju padomju (turpmāk tekstā kopā un katra atsevišķi sauktas "padome") darbības teritoriju, kompetenci, ievēlēšanas kārtību un darba organizācijas jautājumus.

2. Padome ir pēc iedzīvotāju iniciatīvas izveidota konsultatīva institūcija, kuras darbības mērķis ir nodrošināt Ādažu novada teritoriālā iedalījuma vienību (Ādažu pilsēta, Ādažu pagasts un Carnikavas pagasts (turpmāk – teritorijas vienība)) iedzīvotāju interešu pārstāvību par viņiem aktuāliem jautājumiem un saskaņotu rīcību kopējam labumam, kā arī sekmēt efektīvu, atklātu un atbildīgu iesaistīšanos Ādažu novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) darbā.

3. Pašvaldībā ir šādas padomes:

3.1. Ādažu pagasta padome;

3.2. Carnikavas pagasta padome;

3.3. Ādažu pilsētas padome.

4. Padomes darbības termiņš ir 4 (četri) gadi.

5. Padomes locekļu darbs nav algots.

II. Padomes uzdevumi un tiesības

6. Padome nodrošina iedzīvotāju interešu pārstāvību pašvaldībā šādos jautājumos:

6.1. pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošana un sanitārā tīrība (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana);

6.2. teritorijas un būvju uzturēšanas prasību noteikšana, ciktāl tā saistīta ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu;

6.3. iedzīvotājiem sniedzamais kultūras piedāvājums un iespēja piedalīties kultūras dzīvē;

6.4. pašvaldības teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšana un atbalsts kultūras norisēm;

6.5. atbalsta sniegšana saimnieciskās darbības sekmēšanai;

6.6. attīstības plānošanas dokumentu, koncepciju un citu stratēģiski svarīgu dokumentu izstrāde;

6.7. iedzīvotāju sociālās, izglītības un sporta vajadzības;

6.8. vides aizsardzība;

6.9. Ādažu novada tēla, iedzīvotāja pašapziņas un lepnuma veidošanu par savu novadu;

6.10. citi iedzīvotājiem svarīgi jautājumi.

7. Padomei ir pienākumi:

7.1. pastāvīgi apzināt iedzīvotāju vajadzības;

7.2. izskatīt iedzīvotāju ierosinājumus;

7.3. informēt iedzīvotājus par padomes darbu, kā arī par padomes sēdēm un to darba kārtību;

7.4. sniegt pašvaldības domei viedokli pēc tās pieprasījuma;

7.5. padomes sasauktā teritorijas vienības iedzīvotāju kopsapulcē vienu reizi gadā sniegt pārskatu par padomes darbību;

7.6. iesniegt pašvaldībai publicējamo informāciju:

7.6.1. Centrālās pārvaldes Sabiedrisko attiecību nodaļai par padomes sēdes norises laiku un darba kārtību – ne vēlāk kā 5 (piecas) darbdienas pirms sēdes;

7.6.2. Centrālās pārvaldes Administratīvajai nodaļai (vienā no Ādažu novada Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra kontaktpunktiem) – padomes sēdes protokolu, nākamajā dienā pēc parakstīšanas;

7.6.3. Centrālās pārvaldes Sabiedrisko attiecību nodaļai – citu informāciju par padomes darbu, 5 (piecu) darba dienas pirms vēlamās publicēšanas dienas.

8. Padomei ir tiesības:

8.1. iesniegt pašvaldības domei lēmumu projektus par nolikuma 6.1.–6.5. apakšpunkta jautājumiem;

8.2. iesniegt iesniegumus pašvaldības domei un piedalīties to izskatīšanā;

8.3. pēc pašvaldības domes lūguma vai savas iniciatīvas sniegt pašvaldības domei viedokli;

8.4. pieprasīt un saņemt no pašvaldības informāciju par padomes kompetencē esošiem jautājumiem;

8.5. sadarboties ar pārējām padomēm.

III. Padomes izveidošanas kārtība

9. Ādažu pilsētas padomē darbojās 7 (septiņi) locekļi.

10. Carnikavas un Ādažu pagastu padomes sastāvā katrā darbojas ne mazāk kā 7 (septiņi) un ne vairāk kā 15 (piecpadsmit) locekļi.

11. Ievēlot Ādažu un Carnikavas pagastu padomes, ievēro ciemu pārstāvības kvotas:

11.1. Ādažu pagasta padomē:

11.1.1. 3 (trīs) pārstāvji no Kadagas ciema;

11.1.2. pa 2 (diviem) pārstāvjiem no Baltezera un Stapriņu ciema;

11.1.3. pa 1 (vienam) pārstāvim no Alderu, Ataru, Āņu, Birznieku, Divezeru, Eimuru, Garkalnes un Iļķenes ciema;

11.2. Carnikavas pagasta Padomē:

11.2.1. 3 (trīs) pārstāvji no Carnikavas ciema;

11.2.2. pa 2 (diviem) pārstāvjiem no Garciema, Gaujas un Kalngales ciema;

11.2.3. pa 1 (vienam) pārstāvim no Eimuru, Garupes, Mežgarciema, Laveru un Lilastes, Siguļu ciema.

12. Par padomes locekli var ievēlēt personu, kura atbilst Pašvaldību likuma 58. panta trešās un ceturtās daļas prasībām.

13. Personu var ievēlēt tikai vienas padomes sastāvā.

14. Pašvaldība informē par pieteikumu iesniegšanu darbam padomē, publicējot paziņojumu (turpmāk – pieteikšanās paziņojums) oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, informatīvajā izdevumā "Ādažu Novada Vēstis" un pašvaldības sociālo tīklu kontos. Paziņojumā norāda kandidātu pieteikuma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 (trīsdesmit) dienām no paziņojuma publicēšanas dienas.

15. Par kandidātu padomes locekļa amatam sevi var izvirzīt persona, kas atbilst nolikuma 12. punktam, iesniedzot pieteikumu (pielikums).

16. Gadījumā, ja noteiktajā termiņā pieteikušos kandidātu skaits ir mazāks par minimāli nepieciešamo, kāds ir noteikts padomei nolikuma 9. un 10. punktā, pašvaldība pagarina kandidātu pieteikšanās termiņu padomē par 21 (divdesmit vienu) dienu, publicējot paziņojumu nolikuma 14. punktā noteiktajā kārtībā.

17. Ja pēc atkārtota termiņa noteikšanas nav saņemts pietiekams pieteikumu skaits, padomes izveidošanu atliek līdz nākamajām vēlēšanām vai arī padomes izveidi uzsāk, ja ierosinājumu iesniedz vismaz:

17.1. 20 (divdesmit) teritoriālās vienības iedzīvotāji, ja tās iedzīvotāju skaits nepārsniedz 1000 (vienu tūkstoti) iedzīvotājus;

17.2. 50 (piecdesmit) teritoriālās vienības iedzīvotāji, ja tās iedzīvotāju skaits pārsniedz 1000 (vienu tūkstoti) iedzīvotājus.

18. Pašvaldība organizē balsošanu par padomes kandidātiem, ievietojot paziņojumu, kandidātu sarakstu un balsošanas veidlapas pašvaldības tīmekļvietnē www.adazunovads.lv un informatīvajā izdevumā "Ādažu Novada Vēstis", norādot balsošanas termiņu un informāciju, kādā veidā balsojums iesniedzams. Balsošanas termiņš ir ne mazāk kā 2 (divas) nedēļas.

19. Balsošanas termiņā padomes locekļa kandidāts nav tiesīgs izmantot pašvaldības resursus publicitātes veicināšanai.

20. Padomē ievēlē personas, kuras atbilst Pašvaldību likuma 58. panta piektās daļas nosacījumiem un ir deklarējušas savu dzīvesvietu piekritīgajā teritorijas vienībā.

21. Katrs iedzīvotājs var balsot par vairākiem padomes kandidātiem, nepārsniedzot nolikuma 9. punktā, kā arī 11.1. un 11.2. apakšpunktā noteikto attiecīgās teritoriālās vienības padomes locekļu skaitu:

21.1. iesniedzot aizpildītu un pašrocīgi parakstītu balsošanas veidlapu Ādažu novada Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra kontaktpunktos Gaujas iela 33A, Ādažos un Stacijas iela 5, Carnikavā, pašvaldības paziņojumā norādītajās vietās un laikā;

21.2. nosūtot ar drošu elektronisko parakstu parakstītu balsošanas veidlapu uz pašvaldības oficiālo e-adresi vai e-pasta adresi dome@adazunovads.lv.

22. Kandidātu pieteikumu veidlapu un balsu apkopošanu veic ar pašvaldības izpilddirektora rīkojumu izveidota balsu skaitīšanas komisija.

23. Padomē ir ievēlēti tie kandidāti, kuri saņēmuši lielāko balsu skaitu, ievērojot nolikuma 11.1. un 11.2. apakšpunktā noteikto. Apkopotu informāciju par to, cik balsis saņēma katrs kandidāts, pašvaldība publicē oficiālās tīmekļvietnes www.adazunovads.lv sadaļas "Sabiedrība" apakšsadaļā "Sabiedrības līdzdalība", pašvaldības profilā sociālo tīklu kontos un oficiālajā izdevumā "Ādažu Novada Vēstis".

24. Ja balsošanā vairāki kandidāti saņēma vienādu balsu skaitu, tad priekšroka ir kandidātam, kurš pieteikumu bija iesniedzis ātrāk (pieteikumu iesniegšanas secībā).

25. Padomes sastāvu apstiprina ar pašvaldības domes lēmumu.

IV. Padomes darba organizācija

26. Padomes priekšsēdētāju, priekšsēdētāja vietnieku un sekretāru no sava vidus ievēlē padomes locekļi ar balsu vairākumu pirmajā padomes sēdē.

27. Padomi vada tās priekšsēdētājs vai viņa prombūtnē – priekšsēdētāja vietnieks.

28. Padomes sēdes sasauc padomes priekšsēdētājs pēc nepieciešamības, kā arī, ja to pieprasa vismaz 1/3 (viena trešdaļa) no padomes locekļiem. Padomes sekretārs elektroniski nosūta padomes locekļiem paziņojumu par padomes sēdi un darba kārtību vismaz 5 (piecas) darba dienas pirms sēdes.

29. Padome ir lemttiesīga, ja tajā piedalās vismaz puse no padomes locekļiem.

30. Padomes sēdes gaitu protokolē padomes sekretārs, kurš var veikt arī tās audio, vai audiovizuālu ierakstu. Protokolu piecu darba dienu laikā paraksta sēdes vadītājs un sekretārs.

31. Padomes lēmumiem ir konsultatīvs raksturs un tos pieņem padomes locekļiem atklāti balsojot, ar klātesošo locekļu balsu vairākumu. Ja balsu skaits ir vienāds, noteicošā ir sēdes vadītāja balss.

32. Padomes sēdes ir atklātas un tajās ir tiesības piedalīties ikvienam attiecīgās teritoriālās vienības iedzīvotājam. Uz padomes sēdēm var uzaicināt pašvaldības domes deputātus, kā arī pašvaldības Centrālās pārvaldes, nevalstisko organizāciju un komercsabiedrību pārstāvjus un iedzīvotājus.

33. Pašvaldības dome var atbrīvot padomes locekli no pienākumu pildīšanas padomē, ja viņš izteicis šādu vēlmi vai arī 3 (trīs) reizes pēc kārtas nav piedalījies padomes sēdēs bez attaisnojoša iemesla.

34. Padomes loceklis darbojas teritoriālās vienības iedzīvotāju interesēs, izvairās no interešu konflikta un atturas no dalības sēdē vai no tādu lēmumu pieņemšanas, kas ietekmē, vai var ietekmēt viņa paša, viņa radinieku un viņam piederoša uzņēmuma personiskās vai mantiskās intereses. Ja padomes loceklis ir pieļāvis interešu konflikta situāciju, padomei ir tiesības lemt par padomes locekļa pilnvaru izbeigšanu.

35. Ja padomes priekšsēdētājs vai viņa vietnieks nepilda savus pienākumus, viņus var atbrīvot no pienākumu pildīšanas ar padomes lēmumu. Ierosināt atbrīvošanu no amata var 1/3 (viena trešdaļa) padomes locekļu.

36. Ja padomes locekļa pilnvaras tiek izbeigtas pirms padomes pilnvaru termiņa beigām, viņa vietā stājas nākamais balsošanā lielāko balsu skaitu saņēmušais kandidāts. Kandidātu vienādu balsu skaita gadījumā ievēro nolikuma 24. punkta nosacījumus.

37. Padomes loceklis var izbeigt darbību padomē, rakstveidā paziņojot par to padomei, un viņa darbība padomē tiek izbeigta iesniegumā norādītajā termiņā.

38. Padome beidz pastāvēt, ja vairāk par 3 (trīs) mēnešiem tās sastāvs neatbilst nolikuma 9. punkta, kā arī 11.1. vai 11.2. apakšpunkta nosacījumiem.

V. Padomes darbības nodrošinājums

39. Padomes sēdēm izmanto pašvaldības īpašumā esošas telpas, iepriekš saskaņojot ar telpu pārvaldnieku vismaz 5 (piecas) darba dienas pirms sēdes, kā arī iekārtas un aprīkojumu pašvaldības noteiktā kārtībā.

40. Informāciju par plānoto padomes sēdi, tās darba kārtību un citu informāciju par padomes darbu publicē tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, informatīvajā izdevumā "Ādažu Novada Vēstis" un pašvaldības sociālo tīklu kontos. Padomes sēžu protokolus publicē tīmekļvietnē www.adazunovads.lv. Informācijas un protokolu publicēšanu nodrošina pašvaldības Centrālās pārvaldes Sabiedrisko attiecību nodaļa. Protokolu oriģinālu glabāšanu nodrošina Centrālās pārvaldes Administratīvā nodaļa.

41. Informācijas apmaiņu starp pašvaldību un padomi nodrošina pašvaldības Centrālās pārvaldes Attīstības un projektu nodaļas Kopienu eksperts.

VI. Padomes iesniegumu izskatīšana

42. Pašvaldība ne vēlāk kā 1 (viena) mēneša laikā izskata padomes iesniegumus un tās sagatavotos pašvaldības domes lēmumprojektus, nosakot to turpmāko virzību un atbildīgo pašvaldības institūciju.

43. Padomes locekļiem ir tiesības piedalīties pašvaldības domes un komiteju sēdēs, pārstāvot padomi tās kompetences jomās.

44. Pašvaldības dome noskaidro padomes viedokli pirms lēmuma par izmaiņām padomei piekritīgu pašvaldības funkciju izpildes kārtībā pieņemšanas, ja tās var skart teritorijas vienības iedzīvotāju intereses.

45. Pašvaldības dome vismaz 1 (vienu) reizi gadā tiekas ar padomi, lai apspriestu ar padomes darbību saistītos jautājumus.

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētājas
vietnieks attīstības jautājumos V. Bulāns

 

Pielikums
Ādažu novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija
saistošajiem noteikumiem Nr. 33/2024

Ādažu novada pašvaldībai

IEDZĪVOTĀJU PADOMES KANDIDĀTA PIETEIKUMS

Vārds:  
Uzvārds:  
Personas kods:  
Tālruņa numurs:  
E-pasta adrese:  
Izglītība:  
Pašreizējās darbības joma:  
Izvirzu sevi ievēlēšanai

(atzīmēt ar "X" tikai vienu atbilstošu Padomi)

  Ādažu pilsētas padome
  Ādažu pagasta padome
  Carnikavas pagasta padome
Es pārstāvu ciemu

(atzīmēt ar "X" tikai vienu atbilstošu ciemu (neattiecās uz Ādažu pilsētas padomi))

Ādažu pagasta padome Carnikavas pagasta padome
  Alderi   Carnikava
  Atari   Eimuri
  Āņi   Garciems
  Baltezers   Garupe
  Birznieki   Gauja
  Divezeri   Kalngale
  Eimuri   Laveri
  Garkalne   Lilaste
  Iļķene   Mežgarciems
  Kadaga   Siguļi
  Stapriņi    
Motivācija dalībai iedzīvotāju padomē un plānotās darbības/pārstāvētās jomas

 
 

Apliecinu, ka atbilstu Pašvaldību likuma 58. panta trešās daļas nosacījumiem.

Apliecinu, ka esmu iepazinies (-usies) ar Ādažu novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošajiem noteikumiem Nr. 33/2024 "Ādažu novada iedzīvotāju padomes nolikums", un piekrītu manu personas datu apstrādei, kas tiek veikta atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 1. punkta "e" apakšpunkta prasībām, saskaņā ar Pašvaldību likuma 58. panta trešās daļas nosacījumiem.

202__. gada ___._____________ Paraksts: ________________________

* Datumu un parakstu nenorāda, ja iesniedz ar drošu elektronisku parakstu parakstītu iesniegumu

 

Paskaidrojuma raksts
Ādažu novada pašvaldības 27.06.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 33/2024 "Iedzīvotāju padomes nolikums"

Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums

1.1. Saistošo noteikumu (turpmāk – Noteikumi) mērķis ir izveidot Ādažu novada iedzīvotāju padomes (turpmāk – Padomes), lai veicinātu vietējas sabiedrības saikni ar pašvaldību. Noteikumi nepieciešami, lai nodrošinātu vietējo kopienu iedzīvotāju interešu pārstāvību un pašvaldības teritorijas attīstību, veicinot iedzīvotāju savstarpējo sadarbību un saskaņotu rīcību kopējam labumam. 

1.2. 2023. gada 1. janvārī spēkā stājās Pašvaldību likums, kura 58. pants paredz pašvaldībām iespēju izveidot Padomes. Pašvaldību likuma 58. panta sestā daļa nosaka, ka dome izdod Padomes nolikumu (saistošos noteikumus) un nosaka tajā Padomes izveidošanas un darbības nosacījumus, tostarp, Padomes darbības teritoriju, Padomes locekļu skaitu un kandidātu izvirzīšanas kārtību, Padomes locekļu ievēlēšanas kārtību, termiņu, darba organizāciju un kārtību, kādā institūcijas izskata Padomes iesniegumus.

1.3. Ādažu novada aktīvo kopienu pārstāvji kopš 2023. gada ir izrādījuši vēlmi Ādažu novadā attīstīt Iedzīvotāju padomes, piedalījās darba grupās un diskusijās par Iedzīvotāju padomju nolikuma izstrādi, sniedz priekšlikumus nolikuma pilnveidošanai.

1.4. Ādažu novada Ādažu pagasta, Carnikavas pagasta un Ādažu pilsētas Padomes nodrošinās attiecīgo teritoriju iedzīvotāju interešu pārstāvību un sekmēs efektīvu, atklātu un atbildīgu sabiedrības iesaistīšanos Ādažu novada pašvaldības darbībā. Līdz šim Ādažu novadā Padomes nav darbojušās.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu

2.1. Padomes tiek izveidotas uz brīvprātības pamata un to locekļu darbs netiek algots. Noteikumi paredz, ka pašvaldība atbalsta Padomes darbību, nodrošinot to ar tehniskajiem līdzekļiem un telpām (iepriekš to saskaņojot ar telpu un aprīkojuma turētājiem), kā arī atbalstu informatīvo līdzekļu izmantošanā sabiedrības informēšanai par Padomes darbību.

2.2. Lai nodrošinātu šo noteikumu izpildi, nav nepieciešami papildus resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, kā arī esošo institūciju kompetences paplašināšanu. Noteikumu izpilde tiks veikta kārtējā budžeta ietvaros.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenci

3.1. Noteikumiem ir pozitīva sociālā ietekme, jo sabiedrībai tiek dota iespēja iesaistīties pašvaldības darbā. Ar Noteikumiem tiek noregulēta iespēja iedzīvotājiem un uzņēmējiem iesaistīties pašvaldības darbībā un izteikt savus ierosinājumus un priekšlikumus, kā arī viedokli par pašvaldības domes lēmumiem. Tiek veicināta pilsoniskā iniciatīva.

3.2. Noteikumi ietver jomas, kurās Padome var nodrošināt iedzīvotāju interešu pārstāvību, papildus Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2., 5. un 12. punktā noteiktajām kompetencēm (piem., vides aizsardzība, iedzīvotāju sociālās, izglītības un sporta vajadzības). Tādējādi Noteikumu pieņemšana labvēlīgi ietekmēs sociālo vidi kopumā, jo iedzīvotājiem būs iespēja iesaistīties sev svarīgu jautājumu risināšanā. Ņemot vērā to, ka Nolikums paredz iespēju Padomēs darboties no visiem ciemiem, ir nodrošināta iespēja Padomē uzklausīt visu ciemu pārstāvjus.

3.3. Noteikumu pieņemšanai paredzama pozitīva ietekme gan uz vidi, gan uz iedzīvotāju veselību, gan uzņēmējdarbību, jo Padomei ir iespēja ietekmēt procesus, kas saistīti gan ar administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitārās tīrības uzturēšanu, gan vides aizsardzību, uzņēmējdarbības vidi un citus jautājumus.

3.4. Ietekme uz konkurenci – Noteikumiem nav ietekmes uz konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām

4.1. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas – nav paredzētas. Padomju izveidei un darbības nodrošināšanai tiks izmantots pašvaldības esošais tehniskais nodrošinājums, telpas un citi resursi.

4.2. Noteikumu publicēšana un izsludināšana notiks normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem

5.1. Padomes darbības nodrošināšanā Noteikumos noteiktā kārtībā un apmērā tiek iesaistīti pašvaldības Centrālās pārvaldes darbinieki. Netiek veidotas jaunas darba vietas.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu

6.1. Ar Noteikumiem tiek izveidotas trīs jaunas institūcijas – Ādažu novada Ādažu pagasta, Ādažu novada Carnikavas pagasta un Ādažu pilsētas iedzīvotāju padomes.

6.2. Noteikumu izpildes nodrošināšanai papildu resursi nav nepieciešami. Noteikumu izpildi nodrošina katras Teritorijas vienības iedzīvotāju kopsapulce, Padome un pašvaldības Centrālā pārvalde Noteikumos noteiktā kārtībā.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana

7.1. Noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs mērķa sasniegšanai, pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīma mērķa sasniegšanai, un pašvaldības rīcība ir atbilstoša.

7.2. Atbilstoši Pašvaldību likuma 58. pantam, pašvaldība var izveidot Padomes. Lai Padome darbotos, pašvaldības domei jāizdod Padomes darbību reglamentējošs nolikums (kā saistošie noteikumi).

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām

8.1. Noteikumu izstrādes procesā notika konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem (pašvaldības administratīvās teritorijas kopienas).

8.2. Konsultācijām tika izmantots šāds sabiedrības līdzdalības veids: pēc Noteikumu izskatīšanas domes Finanšu komitejā, to projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī informācija par projektu tika publicēta sociālajā tīklā – pašvaldības Facebook kontā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli.

8.3. Publikācijā noteiktajā termiņā no 24.05.2024. līdz 07.06.2024. netika saņemti priekšlikumi.

8.4. No institūcijām netika saņemti viedokļi un atzinumi par Noteikumu projektu.

8.5. Cita veida saziņa un konsultācijas nav notikušas.

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētājas
vietnieks attīstības jautājumos V. Bulāns

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!