• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Jelgavas pilsētas dome
Republikas pilsētas domes publicē saistošos noteikumus un to paskaidrojuma rakstu. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas, ja tajos nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš.

Pirms republikas pilsētas domes vēlēšanām republikas pilsētu vēlēšanu komisijas publicē reģistrētos deputātu kandidātu sarakstus, pēc vēlēšanām – informāciju par pilsētas domē ievēlētajiem deputātiem.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Jelgavas pilsētas domes 2024. gada 23. maija saistošie noteikumi Nr. 24-20 "Kārtība, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība un tirgus statusa piešķiršana Jelgavas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 4.07.2024., Nr. 128 https://www.vestnesis.lv/op/2024/128.31

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ventspils pilsētas domes saistošie noteikumi Nr. 13

Grozījumi Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 13. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 2 "Par Ventspils valstspilsētas pašvaldības sociālajiem pabalstiem un to piešķiršanas kārtību"

Vēl šajā numurā

04.07.2024., Nr. 128

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Jelgavas pilsētas dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 24-20

Pieņemts: 23.05.2024.

OP numurs: 2024/128.31

2024/128.31
RĪKI

Jelgavas pilsētas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Jelgavas valstspilsētas pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 24-20

Jelgavā 2024. gada 23. maijā (prot. Nr. 6, 8. p.)

Kārtība, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība un tirgus statusa piešķiršana Jelgavas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā

Precizēti ar 2024. gada 20. jūnija lēmumu Nr. 7/9

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu un
Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumu Nr. 440
"Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību,
un tirdzniecības organizēšanas kārtību"
8., 8.1, 9. punktu un 15.8. apakšpunktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka:

1.1. kārtību, kādā tirdzniecības dalībnieks vai tirdzniecības organizators saskaņo ar Jelgavas valstspilsētas pašvaldību (turpmāk – pašvaldība) tirdzniecības vietas iekārtošanu un saņem atļauju ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai;

1.2. kārtību, kādā saņem atļauju ielu tirdzniecībai pašvaldības iekārtotās ielu tirdzniecības vietās;

1.3. ielu tirdzniecības vietās realizējamo preču grupas;

1.4. ielu tirdzniecības dalībnieka un ielu tirdzniecības organizatora pienākumus kārtības nodrošināšanai;

1.5. kārtību, kādā ar pašvaldību saskaņojama sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana un saņemama ielu tirdzniecības atļauja;

1.6. nosacījumus pašvaldības izsniegtās ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizatora atļaujas darbības apturēšanai uz laiku vai anulēšanai;

1.7. tirgus statusa piešķiršanas kārtību.

2. Pašvaldības administratīvajā teritorijā ielu tirdzniecība un ielu tirdzniecības organizēšana, tai skaitā sabiedriskā ēdināšanas pakalpojumu sniegšana publiskās vietās, atļauta tikai pēc pašvaldības atļaujas saņemšanas.

3. Atļauju ielu tirdzniecībai un atļauju ielu tirdzniecības organizēšanai izsniedz uz iesniegumā norādīto laika periodu, bet ne ilgāk kā uz vienu gadu.

II. Kārtība, kādā tirdzniecības dalībnieks vai tirdzniecības organizators saskaņo ar pašvaldību tirdzniecības vietas iekārtošanu un saņem atļauju ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai

4. Atļaujas saņemšanai ielu tirdzniecībai, ielu tirdzniecības dalībnieks ne vēlāk kā piecas dienas pirms plānotās tirdzniecības pašvaldībai iesniedz iesniegumu. Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumu Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību" (turpmāk – MK noteikumi) 15. punktā noteiktajam papildus jāpievieno šādi dokumenti:

4.1. tirdzniecības vietas iekārtojuma un objekta vizualizācija;

4.2. pārvietojamā mazumtirdzniecības punkta kustības maršrutu, automašīnas valsts reģistrācijas numuru, norādot ielu tirdzniecības veikšanai nepieciešamās pieturvietas un laikus, ja tirdzniecība paredzēta vairākās publiskās vietās;

4.3. saskaņojumu ar nekustamā īpašuma īpašnieku, tai skaitā zemes īpašnieku.

5. Lai saņemtu pašvaldības atļauju ielu tirdzniecības organizēšanai un kļūtu pa tirdzniecības organizatoru, juridiskā vai fiziskā persona, kura reģistrējusi saimniecisko darbību, vai publiskā persona pašvaldībā iesniedz iesniegumu un MK noteikumu 19. punktā noteiktos dokumentus.

6. Noteikumu 4. un 5. punktā minēto iesniegumu un tā pielikumus iesniedz klātienē pašvaldības Klientu apkalpošanas centrā vai nosūta elektroniski, izmantojot tiešsaistes formu valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.lv.

7. Ielu tirdzniecības vietu tirdzniecības organizators saskaņo, ja:

7.1. ielu tirdzniecības iekārtas ir mobilas, ātri pārvietojamas;

7.2. paredzētā tirdzniecības vieta nebojā zālāju, apstādījumus un ielas ietvju segumu;

7.3. ielu tirdzniecības vieta netraucē piekļuvi ieejām/izejām ēkās, tostarp evakuācijas izejām;

7.4. pārvietojamā mazumtirdzniecības punkta kustības noteiktajā maršrutā apstāšanās notiek, ievērojot ceļu satiksmes drošību un netraucējot transportlīdzekļu un gājēju satiksmi.

8. Pašvaldības administratīvajā teritorijā ielu tirdzniecība nav atļauta:

8.1. uz ietvēm, ja tas traucē gājēju kustību un satiksmi;

8.2. uz velo joslām un brauktuvēm;

8.3. zālājos, izņemot pasākumu laikā.

9. Pašvaldība piecu darba dienu laikā pēc šajos noteikumos visu dokumentu saņemšanas izskata tos un izsniedz atļauju ielu tirdzniecībai publiskās vietās (ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai) vai atteikumu izsniegt atļauju tirdzniecībai publiskās vietās un paziņo to iesnieguma iesniedzējam Paziņošanas likuma noteiktajā kārtībā.

10. Ja ir izmaiņas dalībnieku sarakstā, tirdzniecības organizators trīs darba dienu laikā, pēc pasākuma norises, iesniedz precizētu tirdzniecības dalībnieku sarakstu.

11. Pašvaldība ir tiesīga atteikt tirdzniecības dalībniekam izsniegt atļauju ielu tirdzniecībai, ja:

11.1. nav iesniegti visi nepieciešamie dokumenti atbilstoši MK noteikumu un šo noteikumu prasībām;

11.2. tirdzniecības dalībniekam nav spēkā normatīvos aktos noteiktās nepieciešamās licences vai atļaujas;

11.3. tirdzniecības dalībnieks sniedzis nepatiesas ziņas atļaujas saņemšanai;

11.4. tirdzniecību plānots veikt vietā, kas neatbilst tās izmantošanas mērķim;

11.5. tirdzniecības dalībnieks nav samaksājis pašvaldības nodevu saskaņā ar normatīvo aktu.

12. Atļauja ielu tirdzniecībai publiskā vietā tiek izsniegta pēc pašvaldības nodevas samaksas.

13. Tirdzniecības dalībnieks vai tirdzniecības organizators nav tiesīgs nodot ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļauju citai personai.

14. Tirdzniecības dalībniekam ir jānodrošina ielu tirdzniecības atļaujas atrašanās tirdzniecības vietā un tirdzniecības organizatoram ir jānodrošina ielu tirdzniecības organizēšanas atļaujas atrašanās pie tirdzniecības organizatora.

III. Kārtība, kādā izsniedz atļauju ielu tirdzniecībai pašvaldības iekārtotās ielu tirdzniecības vietās

15. Atļaujas saņemšanai ielu tirdzniecībai publiskā vietā pašvaldības iekārtotā ielu tirdzniecības vietā, tirdzniecības dalībnieks iesniedz Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādē "Pilsētsaimniecība" Pulkveža Oskara Kalpaka ielā 16A, Jelgavā iesniegumu vai elektroniski uz e-pasta adresi pilsetsaimnieciba@jelgava.lv, kurā norādīta informācija un pievienoti dokumenti saskaņā ar MK noteikumu 15. punktā noteikto.

16. Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestāde "Pilsētsaimniecība" ne vēlāk kā piecu darba dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas, izvērtē iesniegumu un izsniedz atļauju vai atteikumu ielu tirdzniecībai pašvaldības iekārtotā ielu tirdzniecības vietā un paziņo to iesnieguma iesniedzējam uz iesniegumā norādīto adresi.

17. Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestāde "Pilsētsaimniecība" atsaka izsniegt atļauju ielu tirdzniecībai pašvaldības iekārtotā ielu tirdzniecības vietā, ja:

17.1. nav iesniegti visi nepieciešamie dokumenti, atbilstoši MK noteikumiem un šo noteikumu prasībām;

17.2. tirdzniecības dalībnieks sniedzis nepatiesas ziņas atļaujas saņemšanai;

17.3. tirdzniecību plānots veikt vietā, kas nav pašvaldības iekārtotā ielu tirdzniecības vieta.

18. Atļauja ielu tirdzniecībai pašvaldības iekārtotā ielu tirdzniecības vietā tiek izsniegta pēc pašvaldības nodevas samaksas.

IV. Pašvaldības iekārtotās ielu tirdzniecības vietās realizējamo preču grupas

19. Pašvaldības iekārtotās ielu tirdzniecības vietās fiziskām personām, kurām atbilstoši nodokļu jomu reglamentējošiem normatīviem aktiem nav reģistrēta saimnieciskā darbība, realizējamo preču grupas:

19.1. pašu ražotā lauksaimniecības produkcija:

19.1.1. izmantošanai pārtikā paredzētie augkopības produkti nelielos apjomos saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par primāro produktu apriti nelielos apjomos un biškopības produkti;

19.1.2. grieztos ziedus, zarus, no tiem gatavotus izstrādājumus, puķu un dārzeņu stādus, sīpolus, gumus, ziemcietes un sēklas;

19.1.3. augļu koku un ogulāju stādus, dekoratīvo koku un krūmu stādmateriālu.

19.2. savvaļas ogas, augļus, riekstus, sēnes un savvaļas ziedus;

19.3. saldējums (saldējuma tirdzniecības vietās);

19.4. skujkoki un zari (egļu tirdzniecības vietās);

19.5. pašu izgatavoti mākslas un amatniecības darinājumi.

20. Pašvaldības iekārtotās ielu tirdzniecības vietās fiziskām personām, kurām atbilstoši nodokļu jomu reglamentējošiem normatīviem aktiem reģistrēta saimnieciskā darbība, realizējamo preču grupas:

20.1. pašu ražotā un/vai iepirkta lauksaimniecības produkcija:

20.1.1. izmantošanai pārtikā paredzētie augkopības produkti nelielos apjomos saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par primāro produktu apriti nelielos apjomos un biškopības produkti;

20.1.2. grieztos ziedus, zarus, no tiem gatavotus izstrādājumus, puķu un dārzeņu stādus, sīpolus, gumus, ziemcietes un sēklas;

20.1.3. augļu koku un ogulāju stādus, dekoratīvo koku un krūmu stādmateriālu.

20.2. savvaļas ogas, augļus, riekstus, sēnes un savvaļas ziedus;

20.3. saldējums (saldējuma tirdzniecības vietās);

20.4. skujkoki un zari (egļu tirdzniecības vietās);

20.5. pašu izgatavoti un/vai iepirkti mākslas un amatniecības darinājumi.

V. Ielu tirdzniecības dalībnieka un ielu tirdzniecības organizatora pienākumi kārtības nodrošināšanai

21. Ielu tirdzniecības dalībnieks ir atbildīgs:

21.1. par spēkā esošo normatīvo aktu prasību ievērošanu, veicot tirdzniecību;

21.2. par ielu tirdzniecības atļaujā norādīto nosacījumu ievērošanu;

21.3. par saskaņotās tirdzniecības vietas izvietojuma, platības ievērošanu;

21.4. par saskaņotā tirdzniecības vietas vizuālā risinājuma ievērošanu;

21.5. par sanitārās tīrības un kārtības nodrošināšanu 1,5 m rādiusā ap tirdzniecības vietu, tai skaitā atkritumu savākšanu un izvešanu;

21.6. par speciālo iekārtu un objektu, kas tiek izmantoti tirdzniecības veikšanai, atbilstību normatīvo aktu prasībām.

22. Papildu MK noteikumu 23. punktā noteiktajam tirdzniecības organizators ir atbildīgs:

22.1. par saskaņoto tirdzniecības vietu skaita un izvietojuma, platības ievērošanu;

22.2. par tīrības un kārtības nodrošināšanu, tai skaitā atkritumu savākšanu ielu tirdzniecības organizēšanas vietā;

22.3. par tualešu pieejamību apmeklētājiem, nepieciešamības gadījumā uzstādot pārvietojamās tualetes.

VI. Ielu tirdzniecības vietās realizējamo preču grupas

23. Ar pašvaldību saskaņojamās ielu tirdzniecības vietās fiziskām personām, kurām atbilstoši nodokļu jomu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem nav jāreģistrē saimnieciskā darbība, ir atļauts MK noteikumu 7. punktā noteiktās preču grupas, savukārt personām, kuras saimniecisko darbību reģistrējušas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, papildu MK noteikumu 7. punktā noteiktām preču grupām ir atļauts realizēt šādas preču grupas:

23.1. visa veida lauksaimniecības (augkopības, lopkopības, zivkopības, biškopības) un tās pārstrādes produkcija;

23.2. saldējums;

23.3. uzkodas;

23.4. bezalkoholiskie dzērieni;

23.5. ziedi, stādi, gumi un sēklas;

23.6. skuju koki un zari;

23.7. pašu izgatavoti mākslas darinājumi un amatniecības preces;

23.8. saimniecības preces;

23.9. tekstilpreces (izņemot lietotos apģērbus un apavus);

23.10. sporta un atpūtas inventārs;

23.11. dzērieni un uzkodas no speciālām iekārtām;

23.12. mājas apstākļos (mazajās alkoholisko dzērienu darītavās) ražots vīns, raudzētais dzēriens un pārējie alkoholiskie dzērieni.

24. Netiek atļauta tabakas, tabakas izstrādājumu, nikotīnu saturošu produktu vai augu smēķēšanas produktu, tabakas aizstājējproduktu (tajā skaitā, nikotīna spilventiņi, tabakas karsēšanas ierīces un to uzpildes tvertnes u.c.), kā arī ar to lietošanu saistīto ierīču vai iekārtu tirdzniecība.

25. Publisku pasākumu laikā, ievērojot pasākuma norises raksturu (izņemot pasākumus, kuru norises mērķauditorija ir bērni un jaunieši), atļauta alkoholisko dzērienu tirdzniecība.

VII. Kārtība, kādā ar pašvaldību saskaņojama sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana un saņemama ielu tirdzniecības atļauja

26. Sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana pašvaldībā jāsaskaņo, ja tās darbība tiek veikta publiskā vietā un nav attiecināma uz teritorijām, kurām piešķirts tirgus statuss.

27. Lai saskaņotu sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu un saņemtu atļauju ielu tirdzniecībai publiskā vietā, persona pašvaldības Klientu apkalpošanas centrā klātienē vai nosūtot elektroniski iesniedz iesniegumu, kurā norāda:

27.1. juridiskās personas nosaukumu, nodokļu maksātāja reģistrācijas numuru, kontakttālruni, e-pasta adresi;

27.2. sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas veidu, vietu, laiku, periodu, ilgumu;

27.3. preču sortimentu.

28. Noteikumu 27. punktā minētajam iesniegumam pievieno šādus dokumentus:

28.1. saskaņojumu ar nekustamā īpašuma īpašnieku vai tiesisko valdītāju par paredzēto ielu tirdzniecību, ja tirdzniecība tiks veikta minētajā nekustamajā īpašumā;

28.2. saskaņojumu ar Būvvaldi par objekta novietni situācijas plānā vai zemes robežu plānā un vietas vizualizāciju vai fotofiksāciju.

29. Ielu tirdzniecības atļauja sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai publiskā vietā pasākuma norises laikā tiek izsniegta saskaņā ar pasākuma organizatora iecerēto pasākuma norises laiku.

30. Ielu tirdzniecības dalībniekam vai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzējam pieslēgšanās pie esošajiem komunikāciju tīkliem saskaņojama ar attiecīgo inženierkomunikāciju tīkla pārvaldītāju individuāli vienojoties (piemēram, elektrības pieslēgums).

VIII. Nosacījumi pašvaldības izsniegtās ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizatora atļaujas darbības apturēšanai uz laiku vai anulēšanai

31. Pašvaldība var pieprasīt, lai ielu tirdzniecības dalībnieks vai ielu tirdzniecības organizators pārtrauc darbību un atbrīvo tirdzniecības darbības vietu uz laiku, šādos gadījumos:

31.1. ja veicami remontdarbi un šo remontdarbu veikšanas vieta ir tieši saistīta ar ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļaujā norādīto vietu;

31.2. ja ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas vieta nepieciešama pašvaldības plānotu projektu īstenošanai;

31.3. tiek konstatēts, ka tirdzniecības vieta nav ierīkota atbilstoši Būvvaldes saskaņotajai vizualizācijai;

31.4. saņemts kompetento institūciju atzinums par komersanta pārkāpumiem tirdzniecības vietā, tai skaitā, ja tirdzniecība apdraud sabiedrisko kārtību un citu personu tiesības.

32. Noteikumu 31. punktā minētajos gadījumos atļaujas darbība tiek apturēta līdz attiecīgo procesu pabeigšanai vai attiecīgo nepilnību, vai pārkāpumu novēršanai.

33. Ja izsniegtā ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizatora atļaujas darbība tiek apturēta uz laiku, pamatojoties uz šo Noteikumu 31.1. vai 31.2. apakšpunkta pamata, samaksātā pašvaldības nodeva tiek atmaksāta daļā par laiku, uz kuru atļauja tika apturēta.

34. Pašvaldībai ir tiesības anulēt atļauju, ja:

34.1. tirdzniecības dalībnieks sniedzis nepatiesas ziņas atļaujas saņemšanai;

34.2. patvaļīgi ir mainīta tirdzniecības vieta vai tirdzniecības organizēšanas vieta;

34.3. bez saskaņošanas ar pašvaldību ir mainītas sākotnēji tirdzniecībai paredzēto preču grupas;

34.4. ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļauja ir nodota citai personai;

34.5. nav ievērotas pašvaldības noteiktās prasības kārtības nodrošināšanai tirdzniecības vietā vai tirdzniecības organizēšanas vietā.

35. Anulējot tirdzniecības atļauju, iekasētā pašvaldības nodeva netiek atmaksāta.

IX. Tirgus statusa piešķiršanas kārtība un atcelšanas kārtība

36. Lai saņemtu pašvaldības saskaņojumu tirgus izveidošanai pašvaldības administratīvajā teritorijā, persona iesniedz pašvaldībā:

36.1. iesniegumu, norādot fiziskās personas vārdu, uzvārdu un personas kodu vai juridiskās personas nosaukumu un nodokļu maksātāja reģistrācijas numuru, adresi, kontakttālruni, elektroniskā pasta adresi;

36.2. tirgus izveides un darbības koncepciju (realizējamais preču sortiments, plānotais nodarbināto skaits un saimnieciskās darbības finanšu rādītāji u.tml. informācija);

36.3. zemes īpašuma vai lietošanas tiesību apliecinoša dokumenta kopiju (uzrādot oriģinālu);

36.4. ar pašvaldības Būvvaldi saskaņotu tirgus plānu ar tirdzniecības vietu izvietojumu un vizuālo risinājumu;

36.5. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izstrādātus tirgus noteikumus.

37. Lēmumu par tirgus statusa piešķiršanu pieņem pašvaldības dome.

X. Apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtība

38. Pieņemtos lēmumus vai faktisko rīcību Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā var apstrīdēt Jelgavas valstspilsētas pašvaldības domē.

39. Jelgavas valstspilsētas pašvaldības domes lēmumu Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā var pārsūdzēt tiesā.

XI. Noslēguma jautājumi

40. Atļauja, kas izsniegta līdz šo noteikumu spēkā stāšanās brīdim, ir derīga līdz tajā norādītā termiņa beigām.

41. Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

42. Atzīt par spēku zaudējušiem Jelgavas pilsētas pašvaldības 2012. gada 26. janvāra saistošos noteikumus Nr. 12-4 "Kārtība, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība publiskās vietās" (Latvijas Vēstnesis, Nr. 26, 15.02.2012.).

43. Atzīt par spēku zaudējušiem Jelgavas pilsētas pašvaldības 2012. gada 28. jūnija saistošos noteikumus Nr. 12-19 "Kārtība, kādā tiek piešķirts tirgus statuss un saskaņoti tirgus noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, Nr. 130, 17.08.2012.).

Jelgavas valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Rāviņš

 

Jelgavas valstspilsētas pašvaldības 2024. gada 23. maija saistošo noteikumu Nr. 24-20 "Kārtība, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība un tirgus statusa piešķiršana Jelgavas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa Norādāmā informācija 
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 

 

1.1. Saistošo noteikumu projekts "Kārtība, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība un tirgus statusa piešķiršana Jelgavas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā" (turpmāk – saistošie noteikumi) izstrādāts ar mērķi izdot, Pašvaldību likumā un Ministru kabineta noteikumos Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību" ietvertajam pilnvarojumam, atbilstošus Jelgavas valstspilsētas pašvaldības saistošos noteikumus par tirdzniecību publiskajās vietās un noteikt kārtību tirgus statusa iegūšanai.

1.2. Šobrīd spēkā esošie Jelgavas pilsētas pašvaldības 2012. gada 26. janvāra saistošie noteikumi Nr. 12-4 "Kārtība, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība publiskās vietās" ir izdoti pamatojoties uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata, kas ir zaudējušas spēku, kā rezultātā saistošie noteikumi ir piemērojami pamatojoties uz Pašvaldību likuma pārejas noteikumu 6. punktu, ciktāl tas nav pretrunā ar Pašvaldību likumu, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam.

1.3. Saistošo noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā Jelgavas valstspilsētas administratīvajā teritorijā tiek veikta vai organizēta ielu tirdzniecība, tirdzniecības vietu iekārtošana un sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana; tirdzniecības vietās realizējamo preču grupas, tirdzniecības dalībnieka un tirdzniecības organizatora pienākumus kārtības nodrošināšanai; nosacījumus pašvaldības izsniegtās atļaujas darbības apturēšanai uz laiku, vai anulēšanai un vienotu kārtību par tirgus statusa piešķiršanu.

1.4. Saistošo noteikumu projekta izdošanas tiesiskais pamats ir noteikts Pašvaldību likuma 44. panta otrajā daļā, kas nosaka, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību un Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumu Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību" 8., 8.1, 9. punktu un 15.8. apakšpunktu.

1.5. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

1.6. Ar saistošo noteikumu spēkā stāšanos tiek atzīti par spēku zaudējušiem Jelgavas pilsētas pašvaldības 2012. gada 26. janvāra saistošos noteikumus Nr. 12-4 "Kārtība, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība publiskās vietās".

1.7. Ar saistošo spēkā stāšanos atzīt par spēku zaudējušiem Jelgavas pilsētas pašvaldības 2012. gada 28. jūnija saistošos noteikumus Nr. 12-19 "Kārtība, kādā tiek piešķirts tirgus statuss un saskaņoti tirgus noteikumi".

1.8. Precizējumi saistošajos noteikumos veikti, ievērojot Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas 2024. gada 29. maija atzinumu Nr. 1-18/3348 "Par saistošajiem noteikumiem Nr. 24-20". Veikti redakcionāli un tehniski labojumi, precizēts saistošo noteikumu izdošanas tiesiskais pamatojums, svītroti saistošo noteikumu punkti, kas neizriet no pašvaldībai dotā likumdevēja pilnvarojuma, precizētas (nodalītas) preču grupas atkarībā no tā, vai persona ir vai nav reģistrējusi savu saimniecisko darbību. Tāpat saistošajos noteikumos iestrādāta kārtība, kas noteic, ka pašvaldības pieņemtos lēmumus var apstrīdēt un pārsūdzēt Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu  2.1. Papildus resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi, nav nepieciešami.

2.2. Ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā nav paredzēta.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci  3.1. Nav sociālā ietekme.

3.2. Nav ietekmes uz vidi.

3.3. Nav ietekmes uz iedzīvotāju veselību.

3.4. Saistošie noteikumi ietekmē uzņēmējdarbības vidi un konkurenci, paredzot tirdzniecības veikšanas kārtību, atļauju saņemšanas nepieciešamību, kā arī nosakot preču grupas, kas tiek tirgotas.

3.5. Ar saistošajiem noteikumiem tiek noteikta vienota kārtība tirdzniecības veikšanai Jelgavas valstspilsētas teritorijā, tādejādi pozitīvi ietekmējot brīvu un godīgu konkurenci un nodrošinot vienlīdzīgas tiesības visiem uzņēmējiem.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām  4.1. Atļaujas saņemšanai persona klātienē pašvaldības Klientu apkalpošanas centrā iesniedz iesniegumu vai nosūta elektroniski, izmantojot tiešsaistes formu valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv).

4.2. Atļauja ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai tiek izsniegta 5 (piecu) darba dienu laikā.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem  5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi – pašvaldību autonomā funkcija saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 13. punktā saistībā ar atļauju un licenču komercdarbībai izsniegšanu.

5.2. Saistošie noteikumi neietekmēs citas pašvaldības funkcijas.

5.3. Saistošo noteikumu izpilde neietekmēs pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus un tiks īstenota esošo funkciju un resursu ietvaros.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu  6.1. Saistošo noteikumu izpildē ir iesaistītas Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādes "Pilsētsaimniecība" darbinieki.

6.2. Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešami papildus resursi.

6.3. Kontroli par noteikumu izpildi veic Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestāde "Jelgavas pašvaldības policija".

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana  7.1. Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. 

7.2. Saistošo noteikumu prasības un to izpilde neradīs papildus izmaksas pašvaldībai.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām  8.1. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 46. panta trešo daļu Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts 02.05.2024. publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.jelgava.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu viedokļu sniegšanai līdz 16.05.2024.

8.2. Pašvaldībā nav saņemti sabiedrības viedokļi par saistošo noteikumu projektu.

Jelgavas valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Rāviņš

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!