Talsu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Talsu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 12
2024. gada 30. maijā (prot. Nr. 20, 2. p., lēmums Nr. 160)
Pabalsts aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanai
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka pabalsta aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanai pieprasīšanas, piešķiršanas un izmaksas pārtraukšanas kārtību un tā apmēru.
2. Pabalsts aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanai (turpmāk – pabalsts) ir Talsu novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) brīvprātīgās iniciatīvas pabalsts, kas paredzēts, lai nodrošinātu pieejamību pēc ģimeniskai videi pietuvinātiem sociālās aprūpes pakalpojumiem.
3. Pabalstu piešķir personai, kurai deklarētā un faktiskā dzīvesvieta ir Pašvaldības administratīvajā teritorijā.
II. Pabalsta pieprasīšanas kārtība
4. Lai saņemtu pabalstu, persona iesniedz iesniegumu Talsu novada Sociālajam dienestam (turpmāk – Sociālais dienests):
4.1. izsakot mutvārdos klātienē;
4.2. rakstveidā:
4.2.1. iesniedzot Pašvaldības Apmeklētāju centrā Kareivju ielā 7, Talsos, Talsu novadā;
4.2.2. sūtot pa pastu uz adresi Kareivju iela 7, Talsi, Talsu novads, LV-3201;
4.2.3. nosūtot elektroniskā veidā (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) uz e-pasta adresi socialais.dienests@talsi.lv vai sūtot uz Sociālā dienesta oficiālo elektronisko adresi.
5. Parakstot un iesniedzot iesniegumu persona dod Sociālajam dienestam atļauju izmantot Pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju par pabalsta pieprasītāju, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai par pabalsta piešķiršanu vai atteikšanu.
6. Iesniegumā norāda:
6.1. pabalsta pieprasītāja vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju;
6.2. pabalsta izmaksas veidu:
6.2.1. bezskaidras naudas pārskaitījums uz pabalsta pieprasītāja kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontu;
6.2.2. bezskaidras naudas pārskaitījums uz pakalpojuma sniedzēja kredītiestādes kontu;
6.2.3. skaidras naudas piegāde dzīvesvietā, ja pabalsta pieprasītājam ir funkcionāli traucējumi, kas rada objektīvas grūtības pārvietoties.
III. Pabalsta apmērs un tā piešķiršanas kārtība
7. Pabalsta apmērs tiek noteikts saskaņā ar Sociālā dienesta sociālā darba speciālista veikto personas novērtējumu, ievērojot Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumus Nr. 138 "Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 138):
7.1. ja noteikts pirmais vai otrais aprūpes līmenis – 50 euro mēnesī;
7.2. ja noteikts trešais vai ceturtais aprūpes līmenis – 75 euro mēnesī.
8. Pabalstu piešķir personai, kura slimības vai atveseļošanas periodā, vecuma vai funkcionālo traucējumu dēļ nevar veikt ikdienas mājas darbus un personisko aprūpi vai nav iespējams nodrošināt aprūpes mājās pakalpojumu un:
8.1. kurai nav likumīgu apgādnieku un ir garīga rakstura traucējumi (noteikta invaliditāte);
8.2. kura potenciāli var tikt ievietota valsts ilgstošas aprūpes institūcijā un kuras ienākumu apmērs mēnesī nepārsniedz valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas apmēru un naudas līdzekļu uzkrājums nepārsniedz trūcīgas mājsaimniecības ienākumu sliekšņa apmēru;
8.3. kurai nav likumīgu apgādnieku un kuras ienākumu apmērs mēnesī nepārsniedz valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas apmēru un naudas līdzekļu uzkrājums nepārsniedz trūcīgas mājsaimniecības ienākumu sliekšņa apmēru;
8.4. ņemot vērā Sociālā dienesta sociālā darba speciālista izvērtējumu.
9. Lai saņemtu pabalstu, Sociālajā dienestā iesniedz:
9.1. iesniegumu;
9.2. ģimenes ārsta izsniegts izraksts no ambulatorā pacienta medicīniskās kartes (veidlapa Nr. 027/u) par personas veselības stāvokli, tai skaitā, par medicīnisko kontrindikāciju (plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības, seksuāli transmisīvās slimības) neesamību, un atzinumu par aprūpes mājās pakalpojuma nepieciešamību;
9.3. psihiatra atzinumu par speciālo (psihisko) kontrindikāciju neesamību un piemērotāko pakalpojuma veidu personai ar garīga rakstura traucējumiem, ja pabalstu vēlas saņemt persona ar garīga rakstura traucējumiem.
10. Pēc noteikumu 9. punktā minēto dokumentu saņemšanas sociālā darba speciālists piecu darba dienu laikā veic personas novērtēšanu, ievērojot MK noteikumus Nr. 138 un nosakot personas aprūpes līmeni.
11. Pabalstu piešķir par laika posmu, kurā aprūpējamai personai ir spēkā iztikas līdzekļu deklarācija, kura tiek aizpildīta, ievērojot Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumus Nr. 809 "Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu".
12. Sociālais dienests lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu pieņem viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas.
IV. Pabalsta izmaksas pārtraukšana
13. Pabalsta izmaksu pārtrauc, ja:
13.1. aprūpējamā persona atgūst pašaprūpes spējas;
13.2. iestājas aprūpējamās personas nāve;
13.3. aprūpējamā persona ievietota ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā;
13.4. aprūpējamā persona vai tās likumiskais pārstāvis rakstveidā atteicies no pabalsta;
13.5. aprūpējamā persona mainījusi deklarēto dzīvesvietu uz citas pašvaldības administratīvo teritoriju.
V. Lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtība
14. Sociālā dienesta lēmumu var apstrīdēt Pašvaldības izpilddirektoram Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
15. Pašvaldības izpilddirektora lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
VI. Noslēguma jautājums
16. Noteikumi stājas spēkā 2024. gada 1. jūlijā.
Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Āboliņš
Paskaidrojuma raksts
Talsu novada pašvaldības domes 2024. gada 30. maija saistošajiem noteikumiem
Nr. 12 "Pabalsts aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanai"
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumu, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi |
1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis – ko pašvaldība vēlas sasniegt ar saistošajiem noteikumiem, kādi būs ieguvumi |
Saskaņā ar Pašvaldību likuma, kas stājās spēkā 2023. gada 1. janvārī, pārejas noteikumu 6. punktu dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību Pašvaldību likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši pilnvarojumam. Līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam, piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar likumu.
Ņemot vērā, ka likums "Par pašvaldībām" ir zaudējis spēku, spēku zaudē arī Talsu novada domes 2021. gada 26. augusta saistošo noteikumu Nr. 13 "Par pabalstu aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanai" (turpmāk – saistošie noteikumi Nr. 13) izdošanas tiesiskais pamatojums un ir nepieciešams izdot jaunus saistošos noteikumus.
Pašvaldību likuma 44. panta otrajā daļā noteikts, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību. Lai noteiktā apjomā sniegtu uz personas sociālo aprūpi vai sociālo rehabilitāciju vērstus pašvaldības pilnībā vai daļēji finansētus sociālos pakalpojumus un pilnveidotu atbalstu pašvaldības iedzīvotāju sociālo problēmu risināšanā, ir izstrādāti saistošie noteikumi "Pabalsts aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanai" (turpmāk – saistošie noteikumi).
Saistošie noteikumi nosaka pašvaldības noteikto materiālo palīdzību, konkrēta uzdevuma veikšanai, saņemšanas, izbeigšanas kārtību, to personu loku, kurām ir tiesības saņemt materiālo pabalstu.
Saistošajos noteikumos aktualizēti un precizēti pabalsta piešķiršanas, saņemšanas, izbeigšanas un lēmuma pārstrīdēšanas nosacījumi. Salīdzinot ar saistošajiem noteikumiem Nr. 13:
- Lai nodrošinātu mazaizsargāto iedzīvotāju tiesības uz materiālo palīdzību, nodrošinot nepieciešamo aprūpi ar mērķi uzlabot dzīves kvalitāti un nodrošināt dzīvot patstāvīgi ģimeniskā vidē.
- Noteikts vienots pabalsta apmērs, jo pabalsta mērķis ir noteikta uzdevuma izpildīšana, lai neradītu nevienlīdzīgu attieksmi, noteiktiem aprūpes līmeņiem ir noteikta ikmēneša pabalsta summa.
- Papildināts, ka materiālo palīdzības pabalstu noteiktam mērķim var piešķirt pēc sociālā darba speciālista sniegtu izvērtējumu par materiālā atbalsta nepieciešamību.
- Iesniegums izskatīšanas termiņš noteikts saskaņā ar Iesnieguma likuma.
- Precizēts lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtība.
Saistošajiem noteikumiem nav alternatīvu, jo kārtību, kā pašvaldības iedzīvotāji var saņemt attiecīgo pabalstu, pašvaldība nosaka pašvaldības saistošajos noteikumos.
1.2. Problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi |
Šobrīd spēkā ir Talsu novada domes 2021. gada 26. augusta saistošie noteikumi Nr. 13 "Par pabalstu aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanai" (turpmāk – Saistošie noteikumi). Spēkā esošie Saistošie noteikumi ir izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 43. panta trešo daļu. Jaunie saistošie noteikumi noteiks personas, kurām ir tiesības saņemt materiālās palīdzības pabalstus noteikta mērķa sasniegšanai, pabalsta apmēru, piešķiršanas un izmaksas kārtību. Būtiskas izmaiņas saistošajos noteikumos nav veiktas. Saskaņā ar Likuma 5. panta pirmo daļu pašvaldība savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi īstenot iniciatīvas ikvienā jautājumā, ja tās nav citu institūciju kompetencē un šādu darbību neierobežo citi likumi. Pamatojoties uz Likuma 5. panta otro daļu, brīvprātīgo iniciatīvu izpildes kārtību nosaka un finansējumu nodrošina pašvaldība. Likuma 44. panta otrā daļa nosaka, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību.
1.3. Pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums |
Likums "Par pašvaldībām" ir zaudējis spēku, spēku zaudē arī Talsu novada domes 2021. gada 28. augusta saistošie noteikumi Nr. 13 "Par pabalstu aprūpes mājās nodrošināšanai", jo šo saistošo noteikumu izdošanas tiesiskais pamatojums ir Likuma "Par pašvaldībām" 43. panta trešo daļu un ir nepieciešams izdot jaunus saistošos noteikumus.
1.4. Ja paredzēta administratīvā atbildība par saistošo noteikumu pārkāpšanu, pamato tās noteikšanas nepieciešamību un tvērumu, iekļaujot vismaz šādu kritēriju izvērtējumu: |
Nav paredzēta administratīvā atbildība par saistošo noteikumu pārkāpšanu
1.4.1. Nodarījuma (problēmsituācijas), par kuru paredz administratīvo atbildību, aktualitāte |
Neattiecināms
1.4.2. Nodarījuma attiecināmība uz publiski tiesiskajām attiecībām |
Neattiecināms
1.4.3. Nodarījuma bīstamība un sabiedriskais kaitīgums, sekas – pamatots sabiedrības interešu aizskārums |
Neattiecināms
1.4.4. Administratīvā akta prioritātes principa ievērošanas iespējas; |
Neattiecināms
1.4.5. Paredzētā administratīvā pārkāpuma sastāva elementi – darbība vai bezdarbība, par kuru paredzēta administratīvā atbildība; |
Neattiecināms
1.4.6. Korespondējošās tiesību normas – saistošo noteikumu vienības, par kurās esošā regulējuma neīstenošanu ir noteikta administratīvā atbildība; |
Neattiecināms
1.4.7. Vai un ar kādiem administratīvā pārkāpuma procesā esošajiem līdzekļiem būs iespējams problēmsituācijas konstatēt un izmeklēt, kā arī pierādīt personas vainu nodarījumā |
Neattiecināms
1.4.8. Soda veida un apmēra izvēles pamatojums |
Neattiecināms
1.4.9. Administratīvā soda efektivitāte nodarījumu skaita samazināšanā, seku novēršanā, sabiedriskās kārtības nodrošināšanā sabiedrības interesēs; |
Neattiecināms
1.4.10. Soda piemērotāja – kompetentās iestādes, kura piemēros sodus, – izvēles apsvērumi |
Neattiecināms
1.4.11. Saistošo noteikumu izvērtējums citu normatīvo aktu, kas nosaka administratīvo vai kriminālatbildību attiecīgajā jomā, kontekstā |
Neattiecināms
1.6. Iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības |
Alternatīvas nav iespējamas, ja tiesiskais regulējums paredz pašvaldības iniciatīvu, nodrošinot materiālās palīdzības pabalstu noteikta uzdevuma veikšanai, lai uzlabotu atbalsta saņēmēja dzīves kvalitāti un veicinot labizjūtu dzīvojot pašvaldībā.
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus |
2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus: |
2.1.1. Samazina vai palielina ieņēmumu daļu |
Nesamazina un nepalielina ieņēmumu daļu.
2.1.2. Samazina vai palielina izdevumu daļu |
Saistošo noteikumu fiskālā ietekme uz pašvaldības var palielināt izdevumu daļu, plānojot pašvaldības iestādes "Talsu novada Sociālais dienests" 2024. gada budžetu pabalsta izmaksa tika plānota līdz 2024. gada 30. jūnijam, kamēr spēkā Talsu novada domes 2021. gada 26. augusta saistošie noteikumi Nr. 13 "Par pabalstu aprūpes mājās nodrošināšanai".
Lai īstenotu saistošos noteikumus, pašvaldības budžetā papildu līdzekļi ir nepieciešami. Līdz 2024. gada 1. maijam materiālās palīdzības pabalsta saņēmēju skaits ir 40. Aprēķinot izdevumus 2024. gadam pabalsta izmaksai būtu 38 personas ar 1. un 2. aprūpes līmeni. Kas aprēķinot 2024. gada izmaksas no 1. jūlija ir 38*50 euro*6 mēn.=11400 euro un 2*75*6 mēn.=900 euro. Kopējās papildus izmaksas 2024. gada ir 12300 euro.
2.1.3. Ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā (piemēram, vai, lai īstenotu saistošos noteikumus, jāsamazina finansējums citām pozīcijām) |
Nav plānota ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu un izdevumu daļā, piemēram, nav plānots samazināt finansējumu citām pozīcijām.
2.2. Informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi (saistībā ar 5., 6. sadaļu) |
Saistībā ar saistošajiem noteikumiem netiek plānotas jaunas institūcijas vai darba vietas izveidošana, institūcijas kompetences netiek paplašinātas.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci (aktuālā situāciju, prognozes tirgū un atbilstība brīvai un godīgai konkurencei) |
3.1. Sociālā ietekme – ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, uz dzimumu līdztiesību |
Saistošie noteikumi sniedz pozitīvu sociālo ietekmi uz iedzīvotāju dzīvesveidu, labsajūtu. Atstājot pozitīvu ietekmi noteiktām mērķgrupām dzīvot dzīvesvietā, samazinot iespēju nonākt institucionālajā aprūpē.
3.2. Ietekme uz vidi – ar saistošo noteikumu īstenošanu izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē, kuras ietekmē vai var ietekmēt cilvēku, viņa veselību un drošību, kā arī bioloģisko daudzveidību, augsni, zemes dzīles, ūdeni, gaisu, klimatu, ainavu, kultūras un dabas mantojumu, iespējamā pakļautība avāriju vai katastrofu riskiem un visu minēto jomu mijiedarbība |
Saistošie noteikumi neatstās ietekmi uz vidi, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotais regulējums neatstās ietekmi uz konkurenci.
3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību, iekļaujot informāciju par to, vai saistošie noteikumi: |
3.3.1. Ietekmēs (piemēram, uzlabos, atjaunos, pasliktinās) vai neietekmēs cilvēku veselību |
Saistošo noteikumu esamība sniegs pozitīvu ietekmi uz iedzīvotāju dzīves kvalitāti. Savlaicīga atbalsta saņemšana noteiktām mērķgrupām var uzlabot iespēju saņemt nepieciešamo atbalstu t.sk. savlaicīga nokļūšana veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanai.
3.3.2. Nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā |
Neattiecināms.
3.3.3. Radīs jaunas tiesības vai uzliks jaunus pienākumus veselības jomā |
Neattiecināms.
3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, norādot: |
3.4.1. Vai ar saistošajiem noteikumiem tiks veicinātas uzņēmējdarbības aktivitātes, jaunu uzņēmumu veidošanās un esošo uzņēmumu attīstība un izaugsme, kā arī paaugstināta to konkurētspēja |
Neietekmē
3.4.2. Kuri uzņēmēji ir saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa un vai tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai jaunas tiesības, uzliks jaunus pienākumus vai nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas, veicinās tiesību realizēšanu, uzlabos pakalpojumu pieejamību u.c. |
Neietekmē
3.5. Ietekme uz konkurenci – iekļauj aktuālās situācijas aprakstu, situāciju un prognozes tirgū (attiecībā uz saistīto pakalpojumu vai preču pieejamību), paredzēto pasākumu atbilstības izvērtējumu brīvai un godīgai konkurencei |
Saistošie noteikumi neatstās ietekmi uz konkurenci.
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām |
4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā |
Talsu novada pašvaldības iestāde "Sociālais dienests"
4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību; |
Administrēšanu turpinās nodrošināt Talsu novada pašvaldības iestāde ,,Sociālais dienests"
Kārtība, kādā tiek iesniegti nepieciešamie dokumenti un izmaksāts materiālais atbalsts, netiek mainīta.
4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas: |
4.3.1. Saimnieciskās darbības veicējiem |
Nav paredzamas papildu administratīvo procedūru izmaksa
4.3.2. Fiziskajām personām |
Nav paredzamas papildu administratīvo procedūru izmaksa
4.3.3. Nevalstiskā sektora organizācijām |
Nav paredzamas papildu administratīvo procedūru izmaksa
4.3.4. Budžeta finansētām institūcijām |
Nav paredzamas papildu administratīvo procedūru izmaksa
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi |
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 9. punktu pašvaldībai ir autonomā funkcija nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus.
5.2. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā (tostarp, vai tiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, veidotas jaunas darba vietas u.tml.). |
Saistošo noteikumu izpildes administrēšanu nodrošinās Sociālais dienests, jaunas darba vietas netiks veidotas, jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem netiks noteikti.
6. Izpildes nodrošināšana |
6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas, tai skaitā, vai paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija |
Talsu novada Sociālais dienests. Nav paredzēta jaunu institūciju izveide, vai esošo likvidācija vai reorganizācija.
6.2. Izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība (nedublējot 2. sadaļā norādīto) |
Skatīt 2. sadaļu
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana |
7.1. Vai saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai |
Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir nepieciešams norādītā mērķa sasniegšanai. Izdodot saistošos noteikumus, pašvaldība rīkojas atbilstoši Likumā ietvertajam pilnvarojumam.
7.2. Samērīguma tests |
7.2.1. Vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai |
Jā
7.2.2. Vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai |
Nē
7.2.3. Vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša |
Jā
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām, tostarp norādot Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā minēto informāciju |
8.1. Sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības, nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā |
8.2. Izmantotais sabiedrības līdzdalības veids (lai atspoguļotu, kā pašvaldības ir centusies sasniegt mērķgrupu, kā arī noskaidrot pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli) |
Saistošo noteikumu projekts no 2024. gada 9. maija līdz 2024. gada 23. maijam (divas nedēļas) publicēts Talsu novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.talsi.lv, sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.
8.3. Sabiedrības pārstāvju izteiktie priekšlikumi un iebildumi, norādot, kuri no tiem ņemti vērā |
Nav saņemti.
8.4. Par saistošo noteikumu projektu saņemtie viedokļi pēc saistošo noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, to apkopojums un izvērtējums (iesniedzēji, vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) |
8.5. No institūcijām saņemtie viedokļi un atzinumi, to apkopojums un izvērtējums (vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) – gan tādi, kas saņemti, pamatojoties uz normatīvajos aktos noteiktu pienākumu, gan lūgti pēc pašvaldības iniciatīvas, gan sniegti pēc institūcijas iniciatīvas |
8.6. Informācija par cita veida saziņu un konsultācijām, ja tādas bijušas |
Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Āboliņš