Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 7 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 465
Rīgā 2024. gada 16. jūlijā (prot. Nr. 29 30. §)
Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumos Nr. 374 "Dzelzceļa savstarpējās izmantojamības noteikumi"
Izdoti saskaņā ar Dzelzceļa likuma 3.1 panta ceturto daļu,
43.2 panta astoto un devīto daļu, 43.3 panta otro daļu,
43.4 panta trešo daļu, 43.5 panta ceturto un
septiņpadsmito daļu un likuma
"Par atbilstības novērtēšanu"
7. panta pirmo un otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumos Nr. 374 "Dzelzceļa savstarpējās izmantojamības noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2020, 112. nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt ar 100.1 punktu šādā redakcijā:
"100.1 Pirms jaunas stacionārās iekārtas izveides vai ekspluatācijā esošas stacionāras iekārtas atjaunošanas vai modernizācijas pasūtītājs identificē stacionāro iekārtu vai tās daļas, uz kurām attiecināma atļauja nodot ekspluatācijā, lai noteiktu atļaujas tvērumu un plānotos izveides, modernizācijas vai atjaunošanas procesus."
2. Papildināt ar 100.2 punktu šādā redakcijā:
"100.2 Pirms uzsākt ekspluatācijā esošas stacionāras iekārtas atjaunošanu vai modernizāciju, uz kuru attiecināma atļauja nodot ekspluatācijā, pasūtītājs iesniedz inspekcijā projekta dokumentāciju, kurā norāda attiecīgās stacionārās iekārtas aprakstu, mērķi, darbības jomu un plānotos modernizācijas vai atjaunošanas darbus, norādot plānotās izmaiņas apakšsistēmas veiktspējas parametros."
3. Papildināt ar 100.3 punktu šādā redakcijā:
"100.3 Ja tiek plānota esošas stacionāras iekārtas atjaunošana vai modernizācija, kas jāveic, nepārtraucot attiecīgās stacionārās iekārtas ekspluatāciju, projekta dokumentācijā norāda ekspluatācijā esošo stacionāro iekārtu, kuras ekspluatācija atjaunošanas vai modernizācijas laikā netiek pārtraukta, kā arī skaidrojumu par atbilstoši regulas (ES) Nr. 402/2013 prasībām novērtētiem pasākumiem, kas veicami, lai netraucētu attiecīgās stacionārās iekārtas pamatfunkcijas."
4. Papildināt ar 100.4 punktu šādā redakcijā:
"100.4 Inspekcija informē pasūtītāju, ka dokumentācija ir pilnīga, vai lūdz papildu informāciju, nosakot samērīgu termiņu tās iesniegšanai."
5. Papildināt ar 100.5 punktu šādā redakcijā:
"100.5 Inspekcija (attiecībā uz Eiropas Dzelzceļa satiksmes vadības sistēmas (ERTMS) stacionāro lauka iekārtu projektiem – inspekcija sadarbībā ar Eiropas Savienības Dzelzceļu aģentūru) izskata šo noteikumu 100.2 un 100.3 punktā minēto dokumentāciju, lai noskaidrotu, vai plānotajam projektam ir nepieciešama jauna ekspluatācijas atļauja, un pieņem lēmumu par attiecīgo procesu piemērošanu, lai iegūtu atļauju nodot ekspluatācijā stacionāro iekārtu, ja:
100.51. paredzētie darbi var nelabvēlīgi ietekmēt attiecīgās stacionārās iekārtas vispārējo drošības līmeni;
100.52. tas prasīts attiecīgajās savstarpējās izmantojamības tehniskajās specifikācijās;
100.53. tas prasīts savstarpējās izmantojamības tehnisko specifikāciju ieviešanas plānos;
100.54. ir veiktas izmaiņas parametru vērtībās, uz kurām pamatojoties stacionārā iekārta ir nodota ekspluatācijā."
6. Papildināt ar 100.6 punktu šādā redakcijā:
"100.6 Ja paredzētie atjaunošanas vai modernizācijas darbi neietekmē šo noteikumu 100.5 punktā minētos kritērijus, inspekcija pieņem lēmumu, ka jauna atļauja nodot ekspluatācijā stacionāro iekārtu nav nepieciešama."
7. Papildināt ar 100.7 punktu šādā redakcijā:
"100.7 Ja pieņemts lēmums, ka nepieciešama atļauja nodot ekspluatācijā stacionāro iekārtu, inspekcija minētajā lēmumā identificē plānotās atļaujas tvērumu un norāda pasūtītāja pienākumu nodrošināt attiecīgo procesu, lai iegūtu atļauju nodot ekspluatācijā stacionāro iekārtu."
8. Papildināt ar 100.8 punktu šādā redakcijā:
"100.8 Lai iegūtu atļauju nodot ekspluatācijā stacionāro iekārtu un izpildītu šo noteikumu 101. punktā minētās prasības, jaunas, modernizētas vai atjaunotas stacionāras iekārtas pasūtītājs:
100.81. identificē stacionārajai iekārtai piemērojamās prasības:
100.81.1. šo noteikumu 1. pielikumā noteiktās pamatprasības;
100.81.2. savstarpējās izmantojamības tehnisko specifikāciju prasības;
100.81.3. jebkuru citu normatīvo aktu un tieši piemērojamo Eiropas Savienības tiesību aktu prasības;
100.81.4. prasības stacionārās iekārtas tehniskai savietojamībai ar dzelzceļa sistēmu, kurā tā tiek iekļauta;
100.81.5. prasības stacionārās iekārtas drošai integrācijai dzelzceļa sistēmā;
100.82. organizē stacionārās iekārtas atbilstības novērtēšanu atbilstoši šo noteikumu V nodaļas prasībām;
100.83. organizē riska novērtēšanu atbilstoši regulas (ES) Nr. 402/2013 prasībām;
100.84. organizē riska pārvaldības plānošanu, veicot stacionāras iekārtas testēšanu un izmantošanu pirms ekspluatācijas atļaujas saņemšanas, izmantojot dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja drošības pārvaldības sistēmu."
9. Papildināt ar 100.9 punktu šādā redakcijā:
"100.9 Ja ir paredzēta stacionāras iekārtas izmantošana pirms ekspluatācijas atļaujas saņemšanas (pagaidu ekspluatācija), pasūtītājs:
100.91. izvērtē stacionārās iekārtas izmantošanas pieļaujamību tās izveides, atjaunošanas vai modernizācijas laikā;
100.92. izstrādā stacionāras iekārtas pagaidu ekspluatācijas plānu, kas aptver visas veicamās darbības, tostarp praktiskās pārbaudes un testēšanu;
100.93. veic stacionāras iekārtas pagaidu ekspluatācijas riska novērtēšanu atbilstoši regulas (ES) Nr. 402/2013 prasībām. Lai nodrošinātu drošu stacionāras iekārtas pagaidu ekspluatāciju, riska novērtējumu veic attiecībā uz izmaiņām dzelzceļa sistēmā, pagaidu ekspluatāciju, tostarp praktiskām pārbaudēm un testēšanu, un to ietekmi uz drošību;
100.94. saņem no inspekcijas atļauju stacionāras iekārtas pagaidu ekspluatācijai."
10. Papildināt ar 100.10 punktu šādā redakcijā:
"100.10 Lai saņemtu atļauju stacionāras iekārtas pagaidu ekspluatācijai, pasūtītājs iesniedz inspekcijā iesniegumu, kuram pievieno:
100.101. detalizētu stacionārās iekārtas identifikāciju un informāciju par stacionāras iekārtas tehniskajiem parametriem;
100.102. dokumentāciju, kas apliecina stacionārās iekārtas tehnisko atbilstību pagaidu ekspluatācijas laikā (piemēram, izdotos apakšsistēmas starpposma verifikācijas apliecinājumus, izdotos verifikācijas sertifikātus savstarpējās izmantojamības komponentiem vai citu atbilstības novērtēšanas dokumentāciju, kas apliecina stacionāras iekārtas atbilstību pagaidu atļaujas pieprasījuma brīdī);
100.103. stacionāras iekārtas pagaidu ekspluatācijas plānu un stacionāras iekārtas pagaidu ekspluatācijas riska novērtēšanas dokumentāciju atbilstoši regulas (ES) Nr. 402/2013 prasībām;
100.104. ja praktiskajās pārbaudēs vai testēšanā tiek izmantoti ritekļi, – vienotā drošības sertifikāta vai drošības apliecības turētāja rakstisku apliecinājumu par iesaisti pārbaudēs vai testēšanā;
100.105. informāciju par plānoto pagaidu atļaujas darbības laikposmu."
11. Papildināt ar 100.11 punktu šādā redakcijā:
"100.11 Lēmumu par pagaidu atļaujas piešķiršanu inspekcija noformē ar atļauju, kurā norāda:
100.111. pasūtītāju;
100.112. stacionāras iekārtas identifikāciju;
100.113. dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju;
100.114. paziņoto institūciju;
100.115. nacionālo prasību novērtēšanas institūciju;
100.116. institūciju, kas novērtē risku atbilstoši regulas (ES) Nr. 402/2013 prasībām;
100.117. vienotā drošības sertifikāta vai drošības apliecības turētāju, kurš nodrošinās ritekļus praktisko pārbaužu vai testēšanas gadījumā;
100.118. stacionāras iekārtas izmantošanas nosacījumus un ierobežojumus;
100.119. drošības pasākumus;
100.1110. pagaidu atļaujas darbības laiku."
12. Izteikt 101. punktu šādā redakcijā:
"101. Lai nodotu ekspluatācijā stacionāru iekārtu, jaunas, modernizētas vai atjaunotas stacionāras iekārtas pasūtītājs inspekcijā iesniedz iesniegumu, kuram pievieno šādus dokumentus:
101.1. šo noteikumu V nodaļā minētās "EK" verifikācijas deklarācijas kopā ar saistīto tehnisko dokumentāciju;
101.2. dokumentus, kas pierāda apakšsistēmu tehnisko savietojamību ar dzelzceļa sistēmu, kurā tās tiek iekļautas, pamatojoties uz attiecīgajām savstarpējas izmantojamības tehniskajām specifikācijām, nacionālajām prasībām un reģistriem;
101.3. dokumentus, kas pierāda apakšsistēmu drošu integrāciju, pamatojoties uz attiecīgajām savstarpējas izmantojamības tehniskajām specifikācijām, nacionālajām prasībām un Dzelzceļa likumā minētajām kopīgajām drošības metodēm;
101.4. attiecībā uz vilcienu vadības un signalizācijas stacionārajām lauka apakšsistēmām, kurās izmanto Eiropas vilcienu kontroles sistēmu (ETCS) un (vai) dzelzceļa globālās mobilo komunikāciju sistēmas (GSMR) aprīkojumu:
101.4.1. Eiropas Savienības Dzelzceļu aģentūras pozitīvu lēmumu, kas sniegts saskaņā ar šo noteikumu 102. punktu un regulas (ES) 2016/796 22. pantu;
101.4.2. dokumentus, kas apliecina atbilstību šo noteikumu 106. punktā un regulas (ES) 2016/796 30. panta 2. punktā minētās procedūras rezultātam, ja pēc Eiropas Savienības Dzelzceļu aģentūras pozitīvā lēmuma saņemšanas ir mainīts publiskā iepirkuma specifikāciju projekts vai paredzēto tehnisko risinājumu apraksts."
13. Izteikt 107. punktu šādā redakcijā:
"107. Pirms izsniegt atļauju nodot ekspluatācijā stacionāro iekārtu, inspekcija pārbauda iesniegto dokumentāciju, lai gūtu pamatotu pārliecību, ka jaunas, modernizētas vai atjaunotas stacionāras iekārtas pasūtītājs un pasūtītāja piesaistītās institūcijas ir izpildījušas savas saistības un pienākumus stacionāras iekārtas projektēšanas, izveides, verifikācijas un testēšanas posmos, tādējādi nodrošinot atbilstību šo noteikumu prasībām."
14. Papildināt ar 108.1 punktu šādā redakcijā:
"108.1 Dzelzceļa infrastruktūras objekta pieņemšana ekspluatācijā būvniecības jomas normatīvo aktu izpratnē nav uzskatāma par stacionāras iekārtas ekspluatācijas atļauju un neatļauj stacionāru iekārtu izmantot dzelzceļa sistēmā."
15. Svītrot 109. punktu.
16. Svītrot 110. punktu.
17. Izteikt 111. punktu šādā redakcijā:
"111. Pēc stacionārās iekārtas nodošanas ekspluatācijā tās ekspluatācijas uzraudzību atbilstoši kompetencei veic inspekcija, uzraugot dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju drošības pārvaldības sistēmas. Inspekcija izmanto tiesību aktos dzelzceļa drošības jomā, kā arī Dzelzceļa likumā minētajās kopīgajās drošības metodēs noteiktās novērtēšanas un pārbaudes procedūras."
18. Izteikt 112. punktu šādā redakcijā:
"112. Ja stacionārās iekārtas ekspluatācijas laikā, veicot uzraudzību atbilstoši Dzelzceļa likuma prasībām, inspekcija konstatē, ka stacionārā iekārta neatbilst šo noteikumu prasībām, tostarp pamatprasībām, tā vienojas ar dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju par neatbilstību novēršanas plānu. Ja inspekcija uzraudzības laikā konstatē drošības apdraudējumu, tā piemēro pagaidu drošības pasākumus, tostarp aizliedz stacionārās iekārtas vai tās daļas ekspluatāciju."
19. Izteikt 113. punktu šādā redakcijā:
"113. Lēmumu apturēt stacionārās iekārtas ekspluatācijas atļauju inspekcija pieņem, ja dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs viena mēneša laikā pēc neatbilstību novēršanas plānā noteiktā termiņa nav novērsis šo noteikumu 112. punktā minētās neatbilstības un stacionārā iekārta neatbilst šo noteikumu prasībām, tostarp pamatprasībām."
20. Izteikt 114. punktu šādā redakcijā:
"114. Lēmumu atsaukt stacionārās iekārtas ekspluatācijas atļauju inspekcija pieņem, ja konstatēts, ka atļaujas iegūšanai ir sniegtas nepatiesas ziņas vai slēpta informācija, kura pierāda, ka stacionārā iekārta neatbilst šo noteikumu prasībām."
21. Izteikt 134.6. apakšpunktu šādā redakcijā:
"134.6. apliecinājumus par tehniskajiem un ekspluatācijas raksturlielumiem, norādot šo noteikumu 5. pielikumā minētos tipu raksturojošos parametrus."
22. Izteikt 142.7. apakšpunktu šādā redakcijā:
"142.7. šo noteikumu 5. pielikumā norādītos vagona tipu raksturojošos pamatparametrus;".
23. Izteikt 142.8. apakšpunktu šādā redakcijā:
"142.8. citus vagona tipu raksturojošos parametrus, kuri nav norādīti šo noteikumu 5. pielikumā, bet ir būtiski šim tipam."
24. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).
25. Izteikt 4. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums).
26. Papildināt ar 5. pielikumu (3. pielikums).
Ministru prezidente E. Siliņa
Satiksmes ministrs K. Briškens
1. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 16. jūlija
noteikumiem Nr. 465
"2. pielikums
Ministru kabineta
2020. gada 9. jūnija
noteikumiem Nr. 374
Apakšsistēmu elementi
1. Infrastruktūra – sliežu ceļi, pārmijas, dzelzceļa pārbrauktuves, inženierbūves (tilti, tuneļi u. c.), ar dzelzceļu saistīti staciju elementi (tostarp ieejas, peroni, piekļuves zonas, apkalpošanas vietas, tualetes un informācijas sistēmas, kā arī to pieejamības aspekti attiecībā uz personām ar invaliditāti un personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām), drošības līdzekļi un aizsarglīdzekļi.
2. Energoapgāde – elektrifikācijas sistēma, tostarp gaisvadu kontakttīkla līnijas un elektroenerģijas patēriņa mērīšanas un maksas iekasēšanas sistēmas stacionārās lauka iekārtas.
3. Vilcienu vadības un signalizācijas stacionārās lauka iekārtas – visas stacionārās lauka iekārtas, kas nepieciešamas, lai nodrošinātu vilcienu satiksmes drošību un kontrolētu to vilcienu kustību, kuriem atļauts izmantot attiecīgo tīklu.
4. Vilcienu vadības un signalizācijas borta iekārtas – visas borta iekārtas, kas nepieciešamas, lai nodrošinātu vilcienu satiksmes drošību un kontrolētu to vilcienu kustību, kuriem atļauts izmantot attiecīgo tīklu.
5. Satiksmes nodrošināšana un vadība:
5.1. darba paņēmieni un attiecīgais aprīkojums, kas pieļauj dažādu strukturālo apakšsistēmu saskaņotu darbību gan parastā, gan traucētā režīmā, jo īpaši ietverot vilcienu sastāvu veidošanu un vilcienu vadīšanu, satiksmes plānošanu un vadību;
5.2. profesionālā kvalifikācija, kas var būt nepieciešama jebkādām dzelzceļa darbībām.
6. Telemātikas lietojumprogrammas:
6.1. lietojumprogrammas pasažieru pārvadājumiem, kuras ietver sistēmas, kas nodrošina pasažierus ar informāciju pirms brauciena un tā laikā, rezervēšanas un maksāšanas sistēmas, bagāžas pārvaldības un vilcienu satiksmes savienojumu un savienojumu ar citiem transporta veidiem pārvaldība;
6.2. lietojumprogrammas kravu pārvadājumiem, kuras ietver informācijas sistēmas (kravas un vilcienu reālā laika uzraudzība), vilcienu šķirošanas un iedalīšanas sistēmas, rezervēšanas, maksāšanas un rēķinu sagatavošanas sistēmas, savienojumu vadību ar citiem transporta veidiem un elektronisku pavaddokumentu sagatavošanu.
7. Ritošais sastāvs – virsbūves konstrukcija, jebkura vilcienu aprīkojuma vadības nodrošināšanas sistēma, strāvas padeves ierīces, vilces un enerģijas pārveides ierīces, borta iekārtas elektroenerģijas patēriņa mērīšanai un maksas iekasēšanai, bremžu un sakabes mehānisms, ritošā daļa (piemēram, ratiņi un asis), piekare, durvis, cilvēka un mašīnas saskarnes (vilces līdzekļa vadītāji (mašīnisti), vilciena personāls un pasažieri, t. sk. pieejamība personām ar invaliditāti un personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām), pasīvās vai aktīvās aizsardzības līdzekļi un piederumi pasažieru un vilciena personāla veselībai.
8. Tehniskā apkope – darba paņēmieni, izmantojamais aprīkojums, loģistikas centri apkopes veikšanai un rezerves, kas ļauj veikt obligātos remontdarbus un obligāto profilaktisko apkopi, lai nodrošinātu Eiropas Savienības dzelzceļa sistēmas savstarpēju izmantojamību un vajadzīgo darbību."
2. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 16. jūlija
noteikumiem Nr. 465
"4. pielikums
Ministru kabineta
2020. gada 9. jūnija
noteikumiem Nr. 374
Kontrolējamie pamatparametri
1. Vispārējā dokumentācija.
Vispārējā dokumentācija (ritošā sastāva ekspluatācijas rokasgrāmata, kurā ir norādīta šāda informācija – ritošā sastāva tehniskais apraksts; ritošā sastāva lietojums un vispārīgs raksturojums; ritošā sastāva pamatparametri, kuri norādīti šo noteikumu 5. pielikumā, tostarp pneimatiskās shēmas, hidrauliskās shēmas, elektriskās shēmas, iekārtu raksturojums un to darbības un izvietojuma apraksts; ritošā sastāva ekspluatācijas prasību apraksts, tostarp drošības tehnikas prasības, ritošā sastāva ekspluatācijas kārtība, informācija par raksturīgiem ritošā sastāva bojājumiem un to novēršanas metodēm, bojāta ritošā sastāva pārsūtīšanas kārtība; ritošā sastāva tehniskās apkopes programma, tostarp remonta un apkopes veikšanas periodiskums, remontā un apkopē veicamie darbi un to apjoms, raksturlielumu robežvērtības).
2. Konstrukcija un mehāniskās daļas.
Ritošā sastāva mehāniskā integritāte un saskarnes (ieskaitot tā iekārtas un sakabes ierīces, pārejas tiltiņus), ritošā sastāva konstrukcijas un aprīkojuma (piemēram, sēdekļu) stiprība, pieļaujamā slodze, pasīvā drošība (ieskaitot iekšējo un ārējo drošumu, notiekot negadījumam).
3. Savstarpējā mijiedarbība ar sliežu ceļu un gabarītu noteikšana.
Mehāniskā saskarsme ar infrastruktūru (ieskaitot statiskās un dinamiskās īpašības, klīrensus un gabarītus, sliežu ceļa platumu, gaitas daļu).
4. Bremžu iekārta.
Bremžu iekārtas darbība (ieskaitot izslīdēšanas aizsardzību, bremzēšanas ierīces un bremzēšanu dienesta bremzēšanas režīmā, pēkšņās bremzēšanas režīmā un bremzēšanas režīmā stāvot).
5. Pasažieriem paredzētais aprīkojums.
Pasažieriem un pasažieru ērtībām paredzētais aprīkojums (piemēram, pasažieriem paredzētie logi un durvis, vajadzības personām ar invaliditāti un personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām).
6. Vides apstākļi un aerodinamiskie efekti.
Vides ietekme uz ritošo sastāvu un ritošā sastāva ietekme uz vidi (ieskaitot aerodinamiskos apstākļus, ritošā sastāva saskarni ar dzelzceļa sistēmas sliežu ceļu lauku iekārtām un saskarni ar ārējo vidi).
7. Prasības ārējām brīdinājuma ierīcēm, uzrakstiem, programmatūras funkcijām un integritātei.
Ārējās brīdinājuma ierīces, uzraksti, programmatūras funkcijas un integritāte (piemēram, ar drošību saistītas funkcijas, kurām ir ietekme uz vilciena un vilciena vagona kustību).
8. Borta spēka un vadības iekārtas.
Borta vilces, elektriskās un vadības sistēmas, ritošā sastāva saskarne ar energoapgādes apakšsistēmu un visi ar elektromagnētisko savietojamību saistītie aspekti.
9. Personālam paredzētais aprīkojums, saskarnes un vide.
Personālam paredzētās borta iekārtas, saskarnes, darba apstākļi un vide (ieskaitot vadītāja kabīni, vadītāja un mašīnas saskarni).
10. Ugunsdrošība un evakuācija.
11. Ekipēšana.
Ekipēšanai paredzētās borta iekārtas un saskarnes.
12. Borta kontroles, vadības un signalizācijas iekārtas.
Visas borta iekārtas, kas ietekmē kustības drošību, kā arī iekārtas to vilcienu kustības vadībai, kuriem atļauts izmantot konkrēto dzelzceļa tīklu, un to ietekme uz vilcienu vadības un signalizācijas stacionāro lauku iekārtu apakšsistēmu.
13. Īpašas ekspluatācijas prasības.
Īpašas ekspluatācijas prasības ritošajam sastāvam (piemēram, avārijas ekspluatācija, ritošā sastāva darba spējas atjaunošana).
14. Kravu pārvadājumu aprīkojums.
Īpašas prasības kravu pārvadājumiem un vides aizsardzībai (ieskaitot īpašas iekārtas bīstamo kravu pārvadāšanai)."
3. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 16. jūlija
noteikumiem Nr. 465
"5. pielikums
Ministru kabineta
2020. gada 9. jūnija
noteikumiem Nr. 374
Ritekļu parametru raksturlielumi
Nr. p. k. |
Parametrs |
Piemērojamība ritekļu kategorijai |
|||
Vilces ritekļi |
Velkamie pasažieru ritekļi |
Kravas vagoni |
Speciālie ritekļi |
||
1. |
Vadītāja kabīņu skaits |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
2. |
Maksimālais projektētais ātrums (km/h) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
3. |
Riteņpāra kontūra |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
4. |
Maksimālais vilciena sekciju vai lokomotīvju skaits, kas sakabinātas kopā kopējai ekspluatācijai |
Jā |
Nē |
Nē |
Nē |
5. |
Riteņpāra kontūras pārstatīšanas ierīce |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
6. |
Pastāvīgu formējumu veidojošo ritekļu skaits (tikai pastāvīgam formējumam) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
7. |
Ritekļa gabarīta references profils |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
8. |
Temperatūras diapazons |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
9. |
Sniega, ledus un krusas apstākļi |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
10. |
Ugunsdrošības kategorija |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
11. |
Pieļaujamā lietderīgā kravnesība dažādām līniju kategorijām |
Nē |
Nē |
Jā |
Nē |
12. |
Līniju kategorijas |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
13. |
Konstrukcijas masa darba režīmā (kg) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
14. |
Konstrukcijas masa normālā lietderīgās kravnesības režīmā (kg) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
15. |
Konstrukcijas masa ārkārtējā lietderīgās kravnesības režīmā (kg) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
16. |
Ekspluatācijas masa darba režīmā (kg) |
Jā |
Jā |
Nē |
Nē |
17. |
Ekspluatācijas masa normālā lietderīgās kravnesības režīmā (kg) |
Jā |
Jā |
Nē |
Nē |
18. |
Statiskā ass slodze darba režīmā (kg) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
19. |
Statiskā ass slodze normālā lietderīgās kravnesības režīmā (kg) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
20. |
Statiskā ass slodze ārkārtējā lietderīgās kravnesības režīmā (kg) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
21. |
Asu izvietojums vienības korpusā
(attālums starp asīm): a) attālums starp asīm (m); b) attālums no gala ass līdz tuvākā sakabes mehānisma galam (m); c) attālums starp divām iekšējām asīm (m) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
22. |
Ritekļa kopējā masa (katram vienības riteklim) (kg) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
23. |
Masa uz riteni (kg) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
24. |
Maksimālā ātruma un maksimālā ārējās sliedes paaugstinājuma deficīta kombinācija, attiecībā uz ko riteklis novērtēts (km/h–mm) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
25. |
Sliežu ieslīpums |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
26. |
Maksimālais vidējais palēninājums (m/s2) |
Jā |
Nē |
Nē |
Jā |
27. |
Bremzēšanas efektivitāte lielos slīpumos normālā lietderīgās kravnesības režīmā | ||||
27.1. |
savstarpējas izmantojamības tehnisko specifikāciju references gadījums |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
27.2. |
ātrums (ja nav norādīts references gadījums) (km/h) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
27.3. |
slīpums (ja nav norādīts references gadījums) (mm/m) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
27.4. |
ceļš (ja nav norādīts references gadījums) (km) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
27.5. |
laiks (ja nav norādīts ceļš, ja nav norādīts references gadījums) (min) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
27.6. |
maksimālā bremzēšanas siltumietilpība (kJ) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
28. |
Maksimālais slīpums, kādā vienība ir noturama nekustīga tikai ar stāvbremzēm (ja riteklis ar tām aprīkots) (mm/m) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
29. |
Stāvbremzes (ir/nav) |
Nē |
Nē |
Jā |
Nē |
30. |
Virpuļstrāvas sliežu ceļa bremzes uzstādītas (jā/nē) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
31. |
Iespēja neļaut izmantot virpuļstrāvas sliežu ceļa bremzes (tikai tad, ja virpuļstrāvas sliežu ceļa bremzes ir uzstādītas) (jā/nē) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
32. |
Magnētiskās sliežu ceļa bremzes uzstādītas (jā/nē) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
33. |
Iespēja neļaut izmantot magnētiskās sliežu ceļa bremzes (tikai tad, ja magnētiskās bremzes ir uzstādītas) (jā/nē) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
34. |
Reģeneratīvā bremzēšana uzstādīta (jā/nē) |
Jā |
Nē |
Nē |
Jā |
35. |
Iespēja neļaut izmantot reģeneratīvo bremzēšanu (tikai tad, ja reģeneratīvā bremzēšana ir uzstādīta) (jā/nē) |
Jā |
Nē |
Nē |
Jā |
36. |
Avārijas bremzēšana – bremzēšanas ceļš un palēninājuma profils katrā slodzes režīmā maksimālajā konstruktīvajā ātrumā (m–m/s2) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
37. |
Vispārējai ekspluatācijai – bremzēšanas masas procents (lambda) vai bremzētā masa (%–t) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
38. |
Darba bremzēšana – pie maksimālās darba bremzēšanas bremzēšanas ceļš un maksimālais palēninājums slodzes režīmā "konstrukcijas masa normālā lietderīgās kravnesības režīmā" maksimālajā konstruktīvajā ātrumā (m–m/s2) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
39. |
Riteņu pretslīdēšanas aizsardzības sistēma (ir/nav) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
40. |
Ritekļa garums (m) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
41. |
Minimālais ekspluatācijā nepieciešamais riteņa diametrs (mm) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
42. |
Minimālais horizontālas līknes rādiuss (m) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
43. |
Minimālais vertikālas izliektas līknes rādiuss (m) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
44. |
Minimālais vertikālas ieliektas līknes rādiuss (m) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
45. |
Gala sakabes tips |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
46. |
Ass gultņu stāvokļa monitorings (sakarsušu bukšu detektēšana) |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
47. |
Uzmalas eļļotājs uzstādīts (jā/nē) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
48. |
Iespēja neļaut izmantot uzmalas eļļotāju (tikai tad, ja uzmalas eļļotājs ir uzstādīts) (jā/nē) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
49. |
Energoapgādes sistēma (spriegums un frekvence) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
50. |
Maksimālā strāva stāvēšanas laikā uz katru pantogrāfu (norāda katrai līdzstrāvas sistēmai, kurai riteklis aprīkots) (A) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
51. |
Pantogrāfa saskares augstums ar kontaktvadiem (virs sliežu augšas līmeņa) (norāda katrai energoapgādes sistēmai, kurai riteklis aprīkots) (m) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
52. |
Pantogrāfa galvas ģeometrija (norāda katrai energoapgādes sistēmai, kurai riteklis aprīkots) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
53. |
Pantogrāfu skaits, kas atrodas saskarē ar gaisvadu kontakttīklu (norāda katrai energoapgādes sistēmai, kurai riteklis aprīkots) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
54. |
Īsākais attālums starp diviem pantogrāfiem, kas atrodas saskarē ar gaisvadu kontakttīklu (norāda katrai energoapgādes sistēmai, kurai riteklis aprīkots; norāda atsevišķai un, ja nepieciešams, arī kopējai ekspluatācijai) (tikai tad, ja pacelto pantogrāfu skaits ir lielāks par 1) (m) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
55. |
Pantogrāfa strāvas noņēmēja ieliktņa materiāls, ar ko riteklis var būt aprīkots (norāda katrai energoapgādes sistēmai, kurai riteklis ir aprīkots) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
56. |
Automātiskas nolaišanas ierīce uzstādīta (norāda katrai energoapgādes sistēmai, kurai riteklis aprīkots) (jā/nē) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
57. |
Elektrovilces vienības aprīkotas ar jaudas vai strāvas ierobežošanas funkciju (jā/nē) |
Jā |
Nē |
Nē |
Jā |
58. |
Strāvas noņēmēja vidējais kontaktspēks (N) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
59. |
Riteklis aprīkots ar elektroenerģijas akumulēšanas sistēmu vilces vajadzībām un ar funkciju uzlādei no gaisvadu kontakttīkla stāvēšanas laikā (jā/nē) |
Jā |
Nē |
Nē |
Jā |
60. |
Peronu augstumi, kādiem riteklis paredzēts (mm) |
Jā |
Jā |
Nē |
Nē |
61. |
Eiropas vilcienu kustības vadības
sistēmas (turpmāk – ETCS) borta iekārtas un Komisijas 2023. gada 10. augusta Īstenošanas regulas (ES) 2023/1695 par savstarpējas izmantojamības tehnisko specifikāciju attiecībā uz dzelzceļu sistēmas vilcienu vadības un signalizācijas iekārtu apakšsistēmām Eiropas Savienībā un ar ko atceļ Regulu (ES) 2016/919, A papildinājuma specifikāciju kopums |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
62. |
Uzstādītās B klases vai citas vilcienu aizsardzības, kontroles un brīdināšanas mantotās sistēmas (sistēma un attiecīgā gadījumā versija) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
63. |
ETCS borta iekārtu īstenošana |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
64. |
ETCS sistēmu savietojamība |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
65. |
Informācijas pārvaldība par vilciena pilnīgumu (ne no mašīnista) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
66. |
Droša vilciena sastāva garuma informācija no borta iekārtām, kas vajadzīga, lai piekļūtu līnijai, un attiecīgais drošības integritātes līmenis |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
67. |
Likumīgi ekspluatētu ETCS sistēmas versiju kopums |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
68. |
GSM-R balss radiosakaru borta iekārta un tās bāzlīnija |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
69. |
Uzstādītās B klases vai citas radiosakaru mantotās sistēmas (sistēma un attiecīgā gadījumā versija) |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
70. |
Balss radiosakaru sistēmu savietojamība |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
71. |
GSM-R balss un operatīvo sakaru īstenošana |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
72. |
GSM-R datu radiosakaru borta iekārta un tās bāzlīnija |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
73. |
Datu radiosakaru sistēmu savietojamība |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
74. |
GSM-R datu sakaru lietojums ETCS un vilciena automatizētas vadīšanas (turpmāk – ATO) īstenošanai |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
75. |
GSM-R balss sakaru SIM kartes vietējais sakaru tīkls |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
76. |
GSM-R datu sakaru SIM kartes vietējais sakaru tīkls |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
77. |
GSM-R balss sakaru SIM kartes atbalsts grupas 555 ID funkcijai |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
78. |
ATO borta iekārtu sistēmas versija |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
79. |
ATO borta iekārtu īstenošana |
Jā |
Jā |
Nē |
Jā |
80. |
Vilcienu detektēšanas sistēmas tips, kurai riteklis paredzēts un novērtēts |
Jā |
Jā |
Jā |
Jā |
81. |
Nobraukšanas no sliedēm atklāšanas un novēršanas funkcijas(-u) esība un veids |
Nē |
Nē |
Jā |
Nē |
82. |
Nobraukšanas no sliedēm novēršanas un atklāšanas funkcijas esība (jā/nē) |
Jā |
Nē |
Nē |
Nē |
83. |
Nobraukšanas no sliedēm novēršanas un atklāšanas signālu apstrādes esība |
Jā |
Nē |
Nē |
Nē" |