Siguldas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 4 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Siguldas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 34
Siguldā 2024. gada 25. jūlijā
Grozījumi Siguldas novada pašvaldības domes 2023. gada 18. maija saistošajos noteikumos Nr. 8 "Siguldas novada pašvaldības nolikums"
APSTIPRINĀTI
ar Siguldas novada pašvaldības domes
2024. gada 25. jūlija lēmumu (prot. Nr. 13, 61. §)
Izdoti, pamatojoties uz Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu un 49. pantu
1. Izdarīt Siguldas novada pašvaldības domes 2023. gada 18. maija saistošajos noteikumos Nr. 8 "Siguldas novada pašvaldības nolikums" (turpmāk – nolikums) šādus grozījumus:
1.1. Izteikt 2.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.4. Siguldas pilsētas un Siguldas pagasta apvienība, kuras sastāvā ir:
2.4.1. Siguldas pilsēta;
2.4.2. Siguldas pagasts.".
1.2. Svītrot 2.5. apakšpunktu.
1.3. Izteikt 21.19. apakšpunktu šādā redakcijā:
"21.19. Siguldas novada Digitālais centrs;".
1.4. Izteikt 21.30. apakšpunktu šādā redakcijā:
"21.30. Siguldas novada Kultūras un tūrisma centrs;".
1.5. Svītrot 21.39. apakšpunktu.
1.6. Papildināt ar 21.40. apakšpunktu šādā redakcijā:
"21.40. Siguldas novada Izglītības un sporta pārvalde;".
1.7. Papildināt ar 21.41. apakšpunktu šādā redakcijā:
"21.41. Siguldas novada Būvvalde;".
1.8. Papildināt ar 21.42. apakšpunktu šādā redakcijā:
"21.42. Pašvaldības infrastruktūras saimnieciskā nodrošinājuma pārvalde.".
1.9. Svītrot 26.18. apakšpunktu.
1.10. Izteikt 26.23. apakšpunktu šādā redakcijā:
"26.23. Interešu izglītības programmu licencēšanas un pieaugušo neformālās izglītības programmu atļauju izsniegšanas komisija;".
1.11. 26.29. apakšpunktā vārdus "Kultūras centra" aizstāt ar vārdiem "Kultūras un tūrisma centra".
1.12. Šo noteikumu 1.1., 1.2. apakšpunkti stājas spēkā ar 2024. gada 1. septembri.
1.13. Šo noteikumu 1.3.–1.6. un 1.10. apakšpunkts stājas spēkā ar 2024. gada 1. oktobri.
1.14. Šo noteikumu 1.7.–1.9. apakšpunkts stājas spēkā no 2025. gada 1. janvāra.
Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs L. Kumskis
Paskaidrojuma raksts
Siguldas novada pašvaldības domes 2024. gada 25. jūlija saistošajiem noteikumiem
Nr. 34 "Grozījumi Siguldas novada pašvaldības domes 2023. gada 18. maija
saistošajos noteikumos Nr. 8 "Siguldas novada pašvaldības nolikums""
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | 1.1. Ar Siguldas novada pašvaldības 2023.
gada 18. maija lēmumu apstiprināti Siguldas novada pašvaldības (turpmāk
– pašvaldība) domes saistošie noteikumi Nr. 8 "Siguldas novada
pašvaldības nolikums" (turpmāk – nolikums), kas nosaka pašvaldības
institucionālo sistēmu un darba organizāciju, tostarp: 1) pašvaldības
administrācijas struktūru; 2) publisko tiesību līgumu noslēgšanas
procedūru; 3) pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu
apstrīdēšanas kārtību; 4) kārtību, kādā domes deputāti un pašvaldības
administrācija pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus; 5) kārtību,
kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu
resursiem; 6) kārtību, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās
sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina
sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā; 7) kārtību, kādā organizējama
publiskā apspriešana; 8) kārtību, kādā iedzīvotāji var piedalīties domes
un tās komiteju sēdēs; 9) citus likumā noteiktos jautājumus. 1.2. Konstatējama nepieciešamība veikt grozījumus nolikumā: pašvaldības un tās domes darba organizācijas un izpildes efektivitātes uzlabošanas nolūkos, tai skaitā ņemot vērā Publisko personu finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3. pantā pašvaldībai kā publiskai personai noteikto pienākumu rīkoties lietderīgi, tai skaitā – publiskas personas rīcībai jābūt tādai, lai mērķi sasniegtu ar mazāko finanšu līdzekļu un mantas izlietojumu, kā arī ņemot vērā Siguldas novada pašvaldības iniciētā un SIA "FORCEO CONSULTING" veiktā audita "Siguldas novada pašvaldības centrālās administrācijas un iestāžu darba organizācijas efektivitātes audits" izvērtējuma ziņojumā norādīto, tai skaitā sniegtos ieteikumus pašvaldības un tās iestāžu struktūras pilnveidošanai, arī ņemot vērā citu pašvaldību pieredzi un nolūkā mazināt birokrātiju, un ņemot vērā Siguldas novada pašvaldības vadošās iestādes "Siguldas novada pašvaldības centrālā pārvalde" reorganizāciju, kā arī ņemot vērā Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta trešo daļu: "(3) Tiešās pārvaldes iestādi reorganizē: 1) nododot to atvasinātām publiskām personām, – rezultātā iestāde turpina pastāvēt kā pastarpinātās pārvaldes iestāde; 2) apvienojot to ar citu iestādi vai vairākām citām iestādēm, – rezultātā uz reorganizējamo institūciju bāzes izveido jaunu iestādi; 3) nododot tās struktūrvienību vai vairākas struktūrvienības citai iestādei vai vairākām citām iestādēm vai nododot pārvaldes uzdevuma izpildi privātpersonai, – rezultātā sadalāmā iestāde turpina pastāvēt; 4) nododot atsevišķus valsts pārvaldes uzdevumus citai iestādei, – rezultātā iestāde turpina pastāvēt.", kā arī Pašvaldību likuma 10. pantā noteikto pašvaldības domes ekskluzīvo kompetenci, veicami šādi grozījumi nolikumā: 1.2.1. izveidot Siguldas pilsētas un Siguldas pagasta apvienību, kuras sastāvā būtu Siguldas pilsēta un Siguldas pagasts, kurai pakārtoti izveidojama Siguldas pilsētas un Siguldas pagasta pārvalde un tās pārvaldnieks; saskaņā ar Pašvaldību likuma 23. pantu: "(1) Lai nodrošinātu pašvaldības sniegto pakalpojumu pieejamību novada pagastos un novada pilsētās, pašvaldības dome izveido pagasta vai pilsētas pārvaldi vai teritoriālā iedalījuma vienību apvienības pārvaldi. Pašvaldības dome var izveidot teritoriālā iedalījuma vienību (pagastu vai pagastu un pilsētas) apvienības pārvaldi, ja pašvaldības nolikumā noteiktais novada teritoriālais dalījums ietver teritoriālā iedalījuma vienību apvienību, nodrošinot šā panta trešajā daļā minētos pakalpojumus katrā apvienību veidojošā teritoriālā iedalījuma vienībā.", vienlaikus (3) Pagasta vai pilsētas pārvalde nodrošina vismaz šādus pakalpojumus: 1) izsniedz izziņas atbilstoši pašvaldības kompetencei un sniedz informāciju par pašvaldības kompetencē esošiem jautājumiem; 2) pieņem valsts noteikto nodokļu un nodevu maksājumus, kuru iekasēšana ir uzdota pašvaldībai, kā arī domes noteikto nodevu maksājumus un maksājumus par pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem; 3) izmaksā pašvaldības sociālos pabalstus; 4) pieņem iesniegumus un organizē atbilžu sniegšanu attiecīgajām personām; 5) nodrošina informācijas pieejamību par domes pieņemtajiem lēmumiem."; 1.2.2. ar 2024. gada 1. oktobri reorganizēt iestādi "Siguldas Tehnoloģiju izglītības centrs" par iestādi "Siguldas novada digitālais centrs". Saskaņā ar Pašvaldību likuma 10. panta pirmās daļas 8. punktu: "8) izveidot un reorganizēt pašvaldības administrāciju, tostarp izveidot, reorganizēt un likvidēt tās sastāvā esošās institūcijas, kā arī izdot pašvaldības institūciju nolikumus;"; 1.2.3. ar 2024. gada 1. oktobri reorganizēt iestādi "Siguldas novada Kultūras centrs" par iestādi "Siguldas novada Kultūras un tūrisma centrs"; 1.2.4. ar 2024. gada 1. oktobri likvidēt iestādi "Siguldas novada Attīstības aģentūra", sadalot tās struktūrvienības starp citām iestādēm; saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta ceturto daļu: "(4) Tiešās pārvaldes iestādi likvidē: 1) pievienojot citai iestādei, – rezultātā pievienojamā iestāde beidz pastāvēt; 2) deleģējot valsts pārvaldes uzdevumus kapitālsabiedrībai, kuras visas kapitāla daļas (akcijas) pieder vienai vai vairākām publiskām personām, – rezultātā iestāde beidz pastāvēt; 3) atsakoties no valsts pārvaldes uzdevuma izpildes, – rezultātā iestāde vai tās struktūrvienības beidz pastāvēt; 4) sadalot visas tās struktūrvienības starp citām iestādēm vai sadalot visas tās struktūrvienības starp citām iestādēm un deleģējot atsevišķu pārvaldes uzdevumu izpildi privātpersonai, – rezultātā sadalāmā iestāde beidz pastāvēt; 5) nododot tās pārvaldes uzdevumus citai iestādei, – rezultātā iestāde beidz pastāvēt."; 1.2.5. ar 2024. gada 1. oktobri izveidot Siguldas novada pašvaldības iestādi "Siguldas novada Izglītības un sporta pārvalde"; ar minētās iestādes izveidi beigs pastāvēt Centrālās pārvaldes struktūrvienība Izglītības un sporta pārvalde; Izglītības likuma 1. panta 9. punkts paredz, ka izglītības pārvaldes iestāde ir valsts vai pašvaldības iestāde vai pašvaldības struktūrvienība, kas pilda izglītības pārvaldes funkcijas. Ņemot vērā minēto, lai efektivizētu izglītības pārvaldes funkcijas, darba organizāciju un atbildību kā atsevišķai iestādei, pašai parakstot līgumus savas kompetences ietvaros, tai skaitā par savstarpējiem norēķiniem, nodrošinot tiešo atbildību par izglītības jomu, tai skaitā par izglītības iestādēm, pakļautības ietvaros; 1.2.6. ar 2025. gada 1. janvāri izveidot Siguldas novada pašvaldības iestādi "Siguldas novada Būvvalde"; ar minētās iestādes izveidi beigs pastāvēt Centrālās pārvaldes struktūrvienība: Siguldas novada Būvniecības kontroles pārvalde, kā arī komisija "Siguldas novada pašvaldības būvvalde"; saskaņā ar Būvniecības likuma 12. panta pirmo daļu: "(1) Būvvalde ir pašvaldības iestāde vai struktūrvienība vai vairāku pašvaldību izveidota iestāde. Būvvaldes funkcijas var īstenot arī vairākas pašvaldības struktūrvienības, no kurām katrai ir noteikta sava no šā likuma izrietoša kompetence."; Šobrīd pēc būtības visas Būvniecības likumā noteiktās būvvaldes funkcijas īsteno Siguldas novada būvniecības kontroles pārvalde, bet lēmumus pieņem komisija "Siguldas novada pašvaldības būvvalde"; 1.2.7. ar 2025. gada 1. janvāri izveidot Siguldas novada pašvaldības iestādi "Pašvaldības infrastruktūras saimnieciskā nodrošinājuma pārvalde", kura tiks izveidota reorganizējot Centrālās pārvaldes struktūrvienību Teritorijas attīstības pārvalde. 1.3. Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta desmitā daļa noteic, ka valsts pārvaldi organizē pēc iespējas efektīvi. Valsts pārvaldes institucionālo sistēmu pastāvīgi pārbauda un, ja nepieciešams, pilnveido, izvērtējot arī funkciju apjomu, nepieciešamību un koncentrācijas pakāpi, normatīvā regulējuma apjomu un detalizāciju un apsverot deleģēšanas iespējas vai ārpakalpojuma izmantošanu. Valsts pārvaldes iekārtas likuma 30. panta pirmā daļa noteic, ka šā likuma noteikumi (izņemot II nodaļas noteikumus) piemērojami attiecībā uz pastarpinātās pārvaldes iestādi, ciktāl citu likumu speciālajās tiesību normās nav noteikts citādi. 1.4. Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 186. punkts noteic: "186. Lai izdarītu grozījumus pašvaldību saistošajos noteikumos, sagatavo pašvaldību saistošo noteikumu grozījumu projektu.". |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | 2.1. saistošo noteikumu projektam nav būtiskas ietekmes uz 2025. gada pašvaldības budžetu un turpmākajiem budžeta gadiem. Veicot reorganizāciju Centrālās pārvaldes struktūrvienībās palielinās atalgojumam plānotie izdevumi, kas tiek nosegti no prognozētā ietaupījuma likvidējot divas izpilddirektoru vietnieku amatu vietas. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | 3.1. sociālā ietekme – nav ietekmes;
3.2. ietekme uz vidi – nav ietekmes; 3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav ietekmes; 3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – nav ietekmes; 3.5. ietekme uz konkurenci – nav tiešas ietekmes. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | 4.1. institūcija, kurā privātpersona var
vērsties saistošo noteikumu piemērošanā – Siguldas novada pašvaldības
centrālā pārvalde; 4.2. saistošo noteikumu projekts neparedz obligātas papildu darbības privātpersonām; 4.3. saistošo noteikumu projekts neparedz izmaksas saimnieciskās darbības veicējiem, fiziskajām personām, nevalstiskā sektora organizācijām un budžeta finansētām institūcijām administratīvo procedūru veikšanai. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | 5.1. Nav būtiskas ietekmes uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | 6.1. Izpildes nodrošināšanai jaunu
institūciju izveide nav nepieciešama.
6.2. Izpildes nodrošināšana tiks veikta apstiprinātā Pašvaldības budžeta ietvaros. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | 7.1. Ar saistošajiem noteikumiem noteiktās prasības ir samērīgas attiecībā pret ieguvumiem, ko sniedz saistošo noteikumu mērķa sasniegšana. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | 8.1. Saistošo noteikumu projekts un tam
pievienotais paskaidrojuma raksts 05.07.2024. publicēts pašvaldības
oficiālajā tīmekļvietnē www.sigulda.lv sabiedrības viedokļa
noskaidrošanai, paredzot termiņu viedokļu sniegšanai līdz 20.07.2024. Norādītajā termiņā sabiedrības viedokļa noskaidrošanas ietvaros sabiedrības viedokļi nav saņemti. |
Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs L. Kumskis