• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Preiļu novada domes 2024. gada 25. jūlija saistošie noteikumi Nr. 2024/14 "Par Preiļu novada pašvaldības līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 30.07.2024., Nr. 146 https://www.vestnesis.lv/op/2024/146.20

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Saldus novada domes saistošie noteikumi Nr. 22

Par grozījumiem Saldus novada domes 2024. gada 25. janvāra saistošajos noteikumos Nr. 1 "Par Saldus novada pašvaldības budžetu 2024. gadam"

Vēl šajā numurā

30.07.2024., Nr. 146

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Preiļu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 2024/14

Pieņemts: 25.07.2024.

OP numurs: 2024/146.20

2024/146.20
RĪKI

Preiļu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Preiļu novada pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 2024/14

Preiļos 2024. gada 25. jūlijā

Par Preiļu novada pašvaldības līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai

APSTIPRINĀTI
ar Preiļu novada domes 2024. gada 25. jūlija lēmumu
(prot. Nr. 10; 1. §)

Izdoti saskaņā ar likuma
"Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā"
27.2 panta otrās daļas 4. punktu un piekto daļu

I. VISPĀRĪGIE JAUTĀJUMI

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā Preiļu novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) piešķir līdzfinansējumu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai, kā arī līdzfinansējuma apmēru un tā piešķiršanas nosacījumus.

2. Noteikumos lietotie termini:

2.1. Atbalstāmās izmaksas – izmaksas, kuru segšanai Pašvaldība saskaņā ar šiem noteikumiem var piešķirt līdzfinansējumu;

2.2. Pašvaldības līdzfinansējums – Pašvaldības budžeta finanšu līdzekļu daļa energoefektivitātes pasākumu veikšanai dzīvojamajā mājā;

2.3. Energoaudits – sistemātiska procedūra, kuras mērķis ir iegūt pareizu informāciju par esošo enerģijas patēriņu ēkā un noteikt faktorus, kas ietekmē šo patēriņu, kā arī noteikt un salīdzināt ekonomiski izdevīgākos energoefektivitātes pasākumus;

2.4. Pretendents – daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieki vai dzīvokļu īpašnieku kopība;

2.5. Pilnvarotā persona – daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopības pilnvarota persona darbību veikšanai Pašvaldības atbalsta saņemšanai.

3. Noteikumu mērķis ir sekmēt mājokļu energoefektivitātes paaugstināšanu daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās, lai nodrošinātu dzīvojamā fonda ilgtspēju un energoresursu efektīvu izmantošanu.

4. Pašvaldības līdzfinansējums tiek piešķirts Pretendenta daudzdzīvokļu dzīvojamai mājai (turpmāk – Dzīvojamā māja), kas atrodas Preiļu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā.

II. PAŠVALDĪBAS ATBALSTA NOSACĪJUMI

5. Pašvaldības atbalsts atbilstoši Pašvaldības budžetā šim nolūkam paredzēto finanšu līdzekļu apmēram tiek piešķirts energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu tehniskās dokumentācijas izstrādei, tai skaitā:

5.1. ēkas energoaudita pārskatam, ko veic neatkarīgs eksperts ēku energoefektivitātes jomā;

5.2. sertificēta būvspeciālista tehniskās apsekošanas atzinuma sagatavošanai;

5.3. būvniecības ieceres dokumentācijas (paziņojums par būvniecību, paskaidrojuma raksts, būvprojekts) sagatavošanai.

6. Par vienu dzīvojamo māju var iesniegt tikai vienu pieteikumu Pašvaldības atbalsta saņemšanai.

7. Pašvaldības līdzfinansējums energoefektivitātes pasākumiem tiek piešķirts sekojošā apmērā:

7.1. energoaudita veikšanai – līdz 100 % apmērā no mājas energoaudita izmaksām, bet ne vairāk kā 600,00 EUR;

7.2. būvspeciālista tehniskās apsekošanas atzinuma sagatavošanai – līdz 100 % apmērā, bet ne vairāk kā 400,00 EUR;

7.3. būvniecības ieceres dokumentācijas izstrādei – līdz 100 % apmērā, bet ne vairāk kā 4000,00 EUR.

8. Par katru 7. punktā minēto pasākumu Pretendents veic cenu aptauju ar mērķi noskaidrot saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu, cenu aptaujas dokumentus pievieno iesniegumam Pašvaldībai.

III. DOKUMENTU IESNIEGŠANA, IZSKATĪŠANA UN LĪDZFINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KĀRTĪBA

9. Līdzfinansējuma saņemšanai pretendents iesniedz Pašvaldībai adresētu iesniegumu (1. pielikums).

10. Pretendents ir tiesīgs pretendēt uz Pašvaldības līdzfinansējumu noteikumu 7. punktā norādītajām aktivitātēm.

11. Pašvaldības līdzfinansējumu var piešķirt, ja dzīvojamā mājā esošie dzīvokļu īpašumi iegūti Pretendenta īpašumā saskaņā ar likumu "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju" vai likumu "Par kooperatīvo dzīvokļu privatizāciju" un kas atbilst šādiem nosacījumiem:

11.1. Dzīvojamās mājas kopējā platība ir lielāka par 300 kvadrātmetriem un tajā esošo nedzīvojamo telpu platība nepārsniedz 25 procentus no mājas kopējās platības;

11.2. vienai personai pieder ne vairāk kā 25 procenti no Dzīvojamā mājā esošajiem dzīvokļa īpašumiem. Norādītais procentuālais sadalījums neattiecas uz Pašvaldībai piederošiem dzīvokļu īpašumiem;

11.3. Dzīvojamā māja ir nodota ekspluatācijā laikā līdz 2000. gadam;

11.4. Dzīvojamās mājas pārvaldīšanai un apsaimniekošanai izveidota dzīvokļu īpašnieku sabiedrība vai Civillikumā noteiktajā kārtībā noslēgts savstarpējs līgums par mājas kopīpašumā esošās daļas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu, vai dzīvojamo māju apsaimnieko līdzšinējais pārvaldnieks vai apsaimniekotājs, kurš darbojas, pamatojoties uz likuma "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju" 50. panta septīto daļu;

11.5. Normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieņemts dzīvokļu īpašnieku kopības lēmums veikt energoefektivitātes pasākumus Dzīvojamajā mājā, nepieciešamības gadījumā uzņemties saistības, piesaistot kredītiestādes finanšu līdzekļus un nodrošinot Pretendenta līdzfinansējumu.

12. Iesniegumu izskata un lēmumu pieņem Preiļu novada pašvaldības Centrālās administrācijas atbildīgo darbinieku komisija, turpmāk – Komisija, kas izveidota ar Pašvaldības izpilddirektora rīkojumu.

13. Komisijas lēmumu var apstrīdēt Preiļu novada pašvaldības nolikumā noteiktajā kārtībā Administratīvo aktu strīdu komisijā, iesniedzot sūdzību mēneša laikā no lēmuma saņemšanas.

14. Pēc lēmuma par līdzfinansējuma piešķiršanu pieņemšanas pretendentam tiek piedāvāts 30 dienu laikā noslēgt līgumu par līdzfinansējuma piešķiršanu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai. Līgumā tiek noteikta līdzfinansējuma piešķiršanas kārtība, atbildība, sankcijas, pušu pienākumi un tiesības. Ja Līgums noteiktajā termiņā netiek parakstīts, pieņemtais lēmums zaudē spēku.

15. Pašvaldības līdzfinansējums 50 % apmērā tiek izmaksāts pretendentam, pārskaitot to uz pretendenta norādīto norēķinu kontu 10 (desmit) darba dienu laikā no noteikumu 13. punktā noteiktā abpusēji parakstīta līguma saņemšanas Pašvaldībā.

IV. LĪDZFINANSĒJUMA IZLIETOŠANAS KONTROLE

16. Pretendents 10 (desmit) mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas saņem energoauditu, tehniskās apsekošanas atzinumu un izstrādātu būvniecības ieceres dokumentāciju, un Pašvaldībai iesniedz:

16.1. darbu izpildītāja rēķina par energoaudita veikšanu kopiju;

16.2. veiktā energoaudita dokumentācijas kopiju (uzrādot oriģinālu).

16.3. rēķina par būvniecības ieceres dokumentācijas izstrādi kopiju un būvniecības ieceres dokumentācijas nodošanas-pieņemšanas akta kopiju (uzrādot oriģinālu).

17. Pretendentam 2 (divu) gadu laikā no līdzfinansējuma 50 % saņemšanas par energoefektivitātes pasākumiem, jāiesniedz būvniecības ieceres dokumentācija ALTUM vai citā finanšu institūcijā daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanai vai jāuzsāk energoefektivitātes pasākumu īstenošana par saviem līdzekļiem.

18. Atlikušie noteikumu 7. punktā minētā atbalsta summas 50 % tiek izmaksāti pēc veiksmīgas energoefektivitātes pasākumu īstenošanas daudzdzīvokļu mājā un būvdarbu pieņemšanas – nodošanas akta iesniegšanas pašvaldībā.

19. Pašvaldībai ir tiesības pārbaudīt piešķirtā līdzfinansējuma izlietošanas atbilstību jebkurā brīdī un 3 gadus pēc projekta pabeigšanas. Pretendentam ir pienākums nekavējoties sniegt paskaidrojumus un informāciju (nekavējoties pēc savas iniciatīvas) par izmaiņām projekta īstenošanā.

20. Ja energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumus veic īpašumā, kurā kāds no dzīvokļu īpašniekiem ir saimnieciskās darbības veicējs un konkrētais dzīvokļa īpašums tiek izmantots saimnieciskajā darbībā, un ja dzīvokļa īpašnieks pretendē uz atbalstu, kas kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, tad atbalstu energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu ietvaros sniedz, ievērojot Komisijas regulu Nr. 2023/2831. Pretendents nodrošina dokumentācijas glabāšanu, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. un 7. punktā minētos nosacījumus, un nodrošina informācijas pieejamību vismaz 10 (desmit) gadus no līdzfinansējuma kā de minimis atbalsta piešķiršanas dienas.

Preiļu novada domes priekšsēdētājs Ā. Vucāns

 

1. pielikums
Preiļu novada pašvaldības
25.07.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 2024/14
"Par Preiļu novada pašvaldības līdzfinansējumu
daudzdzīvokļu dzīvojamo māju
energoefektivitātes pasākumu veikšanai"

Preiļu novada pašvaldībai

 
(juridiskās personas nosaukums, fiziskās personas vārds, uzvārds)
(adrese)
(reģistrācijas Nr., kontaktpersona, tālr. Nr.)

20 ___ . gada _____________ . _________________________

IESNIEGUMS

Lūdzu piešķirt līdzfinansējumu dzīvojamai mājai  
  (adrese)

 energoefektivitātes pasākumu veikšanai

Iesniegtie obligātie pielikumi:

 Dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līguma kopija ________ lpp.
 Dzīvokļu īpašnieku kopsapulces vai aptaujas protokola kopija ________ lpp.
 Pretendentiem, kuru ēkās atrodas īpašumi, kas tiek izmantoti saimnieciskās darbības veikšanai, kam atbalsts kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jāiesniedz vai nu de minimis atbalsta uzskaites veidlapas numurs (ja pretendē uz atbalstu, ievērojot de minimis atbalsta regulējumu), vai apliecinājums, ka konkrēto līdzfinansējuma summu saimnieciskās darbības veicējs/i, kam atbalsts kvalificētos kā komercdarbības atbalsts, segs no saviem privātiem līdzekļiem (ja nepretendē uz atbalstu). ________ lpp.

Energoefektivitātes pasākumu veikšanai iesniegtie dokumenti:

 Plānoto energoefektivitātes pasākumu raksturojums ________ lpp.
 Tāme plānotajam energoauditam ________ lpp.
  Tāme būvspeciālista tehniskās apsekošanas atzinuma sagatavošanai ________ lpp.
 Tāme būvniecības ieceres dokumentācijas izstrādei ________ lpp.

 Apliecinājums, ka 2 gadu laikā no līdzfinansējuma saņemšanas par energoefektivitātes pasākumiem tiks iesniegta būvniecības ieceres dokumentācija ALTUM vai citā finanšu institūcijā daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanai vai tiks uzsākta energoefektivitātes pasākumu īstenošana par saviem līdzekļiem.

Pretendents:

(paraksta atšifrējums) paraksts

 

Preiļu novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 2024/14 "Par Preiļu novada pašvaldības līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojumu raksta sadaļas Informācija
1. Projekta mērķis un nepieciešamības pamatojums Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir veicināt energoefektivitātes pasākumu veikšanu daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās Preiļu novada administratīvajā teritorijā. Saistošie noteikumi nepieciešami, lai sniegtu atbalstu, piešķirot pašvaldības līdzfinansējumu dzīvokļu īpašnieku aktivitātēm, kas vērstas uz turpmāku energoresursu patēriņu samazinājuma nodrošinājumu. Iedzīvotāji neaktīvi izmanto Eiropas Savienības fondu sniegtās iespējas ēku renovācijas, dzīves apstākļu uzlabošanas un vides sakārtošanas jomās.

Lai motivētu dzīvokļu īpašniekus, saistošie noteikumi paredz, ka no pašvaldības budžeta līdzekļiem tiek kompensēti izdevumi projekta dokumentācijas sagatavošanai – tehniskās apsekošanas atzinuma, energosertifikāta, būvprojekta vai ēkas fasādes apliecinājuma kartes izstrādei. Faktiski iedzīvotājiem tiek sniegta palīdzība uzsākt ēkas atjaunošanas procesu, kurš pēc ekspertu viedokļiem ir sarežģītākais posms mājas atjaunošanā.

Saistošie noteikumi nosaka:

1. kārtību, kādā Pašvaldība piešķir līdzfinansējumu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai;

2. līdzfinansējuma apmēru;

3. līdzfinansējuma piešķiršanas nosacījumus.

Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 10. punktā noteikta pašvaldības autonomā funkcija – sniegt iedzīvotājiem palīdzību mājokļa jautājumu risināšanā, kā arī veicināt dzīvojamā fonda veidošanu, uzturēšanu un modernizēšanu.

Saistošie noteikumi izstrādāti, pamatojoties uz likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 27.2 panta otrās daļas 4. punktu, kas paredz: Pašvaldība var sniegt palīdzību dzīvojamās mājas īpašniekam (īpašniekiem) vai dzīvokļu īpašniekiem, piešķirot finansējumu šādiem mērķiem: energoefektivitātes pasākumu veikšanai dzīvojamā mājā. Savukārt likuma 27.2 panta piektā daļa nosaka, ka kārtību, kādā tiek sniegta šā panta otrajā daļā minētā palīdzība, un palīdzības apmēru nosaka pašvaldība savos saistošajos noteikumos.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu  Saistošajos noteikumos paredzētais līdzfinansējums energoefektivitātes pasākumu veikšanai tiek izmantots no kārtējā gada budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem, pieņemot, ka pieteikties uz pasākumiem varētu 4–5 daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas.

Nav paredzēta ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā.

Saistošo noteikumu izpilde tiks īstenota esošo cilvēkresursu ietvaros, papildus resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu un esošo institūciju kompetences paplašināšana, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi, nav nepieciešama.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci  Saistošo noteikumu īstenošanai tiek prognozēta tieša ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – tiks iesaistīti gan tehniskās dokumentācijas izstrādātāji, gan celtniecības, būvmateriālu ražošanas un tirgošanas komercsabiedrības. Saistošo noteikumu izpilde daļēji ietekmēs konkurenci pašvaldības teritorijā, jo pasūtītājs – dzīvokļu īpašnieku biedrības vai dzīvojamās mājas pārvaldītājs veiks tirgus izpēti un izvēlēsies saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu tehniskās dokumentācijas izstrādei.

Saistošo noteikumu projektam ir sociāla ietekme, pasākumu realizācijas gala rezultātā var tikt samazināti mājsaimniecību izdevumi par komunālajiem pakalpojumiem, projektu realizācija paaugstinās nekustamā īpašuma (dzīvokļu) tirgus vērtību. Saistošo noteikumu izpilde var pozitīvi ietekmēt iedzīvotāju veselību, jo rezultātā tiks uzlabota dzīves kvalitāte, samazināti izdevumi par apkuri.

Saistošo noteikumu izpilde var uzlabot dabas resursu racionālu izmantošanu, jo tiks veikti energoefektivitātes pasākumi dzīvojamās mājās.

Saistošo noteikumu mērķa grupas, uz kurām attiecināms saistošo noteikumu tiesiskais regulējums, ir visi daudzdzīvokļu dzīvojamo māju dzīvokļu īpašnieki, kas atbilst saistošo noteikumu 10. punkta prasībām.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām  Preiļu novada pašvaldība un dzīvojamo māju pārvaldīšanas un apsaimniekošanas pakalpojumu sniedzēji ir institūcijas, kurās jebkura fiziska vai juridiska persona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanas jautājumos. Saistošo noteikumu izpildi nodrošina Preiļu novada pašvaldība. Iesniegumu pieņemšana klātienē no iedzīvotajiem pašvaldībā nodrošina pagastu pārvaldes, klientu apkalpošanas centri vai elektroniski, rakstot uz  pašvaldības tīmekļa vietnē norādīto elektroniskā pasta adresi. Saistošos noteikumus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", pašvaldības tīmekļa vietnē. Papildus izmaksas netiek paredzētas.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem  Pašvaldības autonomās funkcijas noteiktas Pašvaldību likuma 4. panta pirmajā daļā, tai skaitā – sniegt iedzīvotājiem palīdzību mājokļa jautājumu risināšanā, kā arī veicināt dzīvojamā fonda veidošanu, uzturēšanu un modernizēšanu (10. punkts).

Pašvaldībai ir pienākums pildīt savas autonomās funkcijas, organizēt likumā noteikto autonomo funkciju izpildi, lemt par kārtību, kādā izpildāmas autonomās funkcijas.

Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus, jo nav nepieciešama jaunu darba vietu izveide.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu  Saistošo noteikumu izpildē netiek veidotas jaunas institūcijas, darba vietas vai likvidētas vai reorganizētas institūcijas. Lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu pieņems komisija, kas tiks izveidota ar Pašvaldības izpilddirektora rīkojumu no Pašvaldības Centrālās administrācijas darbiniekiem.

Kontroli par saistošo noteikumu izpildi un līdzfinansējuma izlietojumu nodrošinās Pašvaldības Centrālās administrācijas vadība, Finanšu un grāmatvedības daļa.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir samērīgi un atbilstoši mērķa sasniegšanai.

Saistošajos noteikumos ietvertais regulējums un noteiktie ierobežojumi ir vērsti uz šī mērķa sasniegšanu un ir samērīgi.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Saistošo noteikumu izstrādes procesā Pašvaldība konsultējusies ar dzīvokļu īpašnieku kopību pārstāvjiem, pašvaldības kapitālsabiedrības, kas darbojas daudzdzīvokļu māju pārvaldīšanas jomā SIA "PREIĻU SAIMNIEKS" atbildīgajiem speciālistiem.

Sabiedrības līdzdalības veids – informācijas publicēšana pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē uz divām nedēļām sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.

Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai saistošo noteikumu projekts 2024. gada 11. jūlijā publicēts pašvaldības tīmekļvietnē www.preili.lv. Sabiedrības viedokļu iesniegšana plānota līdz 2024. gada 24. jūlijam.

Publicēšanas laikā par saistošo noteikumu projektu netika saņemti sabiedrības viedokļi.

Preiļu novada domes priekšsēdētājs Ā. Vucāns

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!