• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Olaines novada domes 2024. gada 29. maija saistošie noteikumi Nr. SN9/2024 "Olaines novada teritorijas kopšanas un uzturēšanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 2.08.2024., Nr. 149 https://www.vestnesis.lv/op/2024/149.13

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Siguldas novada domes saistošie noteikumi Nr. 35

Par Siguldas novada pašvaldības domes 2016. gada 31. augusta saistošo noteikumu Nr. 30 "Lokālplānojums zemes vienībām Ata Kronvalda ielā 7, Oskara Kalpaka ielā 12, Krišjāņa Barona ielā 27 un Oskara Kalpaka ielas daļā Siguldas pilsētā" atzīšanu par spēku zaudējušiem

Vēl šajā numurā

02.08.2024., Nr. 149

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Olaines novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: SN9/2024

Pieņemts: 29.05.2024.

OP numurs: 2024/149.13

2024/149.13
RĪKI

Olaines novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Olaines novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. SN9/2024

2024. gada 29. maijā

Olaines novada teritorijas kopšanas un uzturēšanas noteikumi

Apstiprināti ar Olaines novada pašvaldības domes
2024. gada 29. maija sēdes lēmumu
(5. prot., 5.2. p.)

Precizēti ar Olaines novada pašvaldības domes
2024. gada 24. jūlija sēdes lēmumu
(7. prot., 8.5. p.)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
45. panta pirmās daļas 3. un 4. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka kārtību, kādā veicami teritorijas kopšanas darbi Olaines novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) administratīvajā teritorijā, un administratīvo atbildību par šo Noteikumu neievērošanu.

2. Noteikumos lietotie termini:

2.1. apstādījumi – publiskā lietošanā esoša, ar augiem apstādīta un kopta teritorija: parki, skvēri, košumkrūmi, puķu stādījumi, daudzdzīvokļu māju pagalmu zālieni, kur var augt koki, krūmi un citi dekoratīvie stādījumi;

2.2. svītrots;

2.3. publiska ārtelpa – ielas, laukumi, parki, skvēri, pagalmi, kuri bez ierobežojumiem pieejami sabiedrībai neatkarīgi no tā, kā īpašumā vai valdījumā tie atrodas;

2.4. piebrauktuve – ceļa (ielas) elements, kas paredzēts transportlīdzekļu piekļūšanai no ceļa (ielas) braucamās daļas līdz ceļam (ielai) piegulošajai teritorijai un īpašumam.

II. Nekustamā īpašuma un tam piegulošās teritorijas kopšana un uzturēšana

3. Nekustamā īpašuma un tam piegulošās teritorijas (trīs metru platumā no nekustamā īpašuma robežas) kopšanu nodrošina:

3.1. nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs;

3.2. būves īpašnieks, ja nekustamais īpašums sastāv no zemesgabala un būves un tas pieder dažādām personām (dalītais īpašums). Ja būves īpašnieks nav noskaidrojams, nekustamā īpašuma un tam piegulošās teritorijas kopšanu nodrošina zemes īpašnieks.

4. Daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas pārvaldnieks vai mājas dzīvokļu īpašnieku kopība nodrošina dzīvojamās mājas sanitārās apkopes noteikumos noteiktos regulāri veicamos teritorijas sakopšanas darbus Ministru kabineta 2010. gada 28. septembra noteikumu Nr. 906 "Dzīvojamās mājas sanitārās apkopes noteikumi" noteiktajā kārtībā.

5. Nedzīvojamo telpu – tirdzniecības un pakalpojumu sfēras objektu – tiesiskie vai faktiskie valdītāji nodrošina teritorijas (trīs metru platumā no nekustamā īpašuma robežas) sakopšanu ap objektu, to skatlogu, durvju un fasādes tīrību.

6. Dalītā īpašuma gadījumā būves īpašnieks kopj ēkai piesaistīto zemesgabalu, kā arī šim zemesgabalam piegulošo teritoriju.

7. Noteikumu 3. punktā norādītās personas nodrošina nekustamajam īpašumam piegulošās teritorijas un teritorijas, kas vērsta pret publisku ārtelpu (izņemot sabiedriskā transporta pieturvietas), kopšanu un uzturēšanu, ievērojot Noteikumos paredzēto kārtību:

7.1. apstādījumu kopšanu;

7.2. regulāru zāles pļaušanu:

7.2.1. Olaines pilsētas un novada ciemu teritorijās, kuras vērstas pret publisku ārtelpu un nav nožogotas vai nožogotas ar caurredzamu žogu, nodrošinot, ka zāles garums nepārsniedz 20 centimetrus;

7.2.2. neapbūvēto nekustamo īpašumu teritorijās, kuras vērstas pret publisku ārtelpu, ne retāk kā divas reizes gadā – līdz 20. jūnijam un līdz 30. septembrim –, nepieļaujot nezāļu un invazīvo augu izplatību;

7.2.3. ārpus pilsētas un ciemu teritorijām ne vēlāk kā līdz 1. oktobrim, nepieļaujot nezāļu un invazīvo augu izplatību;

7.3. gājēju ietvju, celiņu (izņemot sabiedriskā transporta pieturvietas) attīrīšanu no sniega un ledus līdz plkst. 7.00 (izņemot intensīvas snigšanas laikā) un pretslīdes materiāla kaisīšanu, lai nepieļautu situāciju, ka tiek apdraudēta gājēju vai trešo personu īpašuma (t. sk. transportlīdzekļu) drošība, nepieciešamības gadījumā norobežojot darba zonu, kā arī nodrošinot ietves sakopšanu pēc darbu pabeigšanas;

7.4. piebrauktuves un piebraucamos ceļus tīra un kaisa ar pretslīdes materiālu, nepieļaujot, ka uz tiem veidojas sniega kupenas un apledojums, un uztur tos tādā kārtībā, lai transportlīdzekļi varētu izbraukt līdz publiskā lietojuma ielu tīklam;

7.5. savāktā sniega vaļņus veido vietās, kur tie neapdraud ceļu satiksmes drošību, kā arī netraucē gājēju pārvietošanos vai transporta satiksmi;

7.6. nodrošina teritorijā esošo žogu, vārtu un vārtiņu, kas vērsti pret publisku ārtelpu, uzturēšanu tehniskā un vizuālā kārtībā.

III. Administratīvie pārkāpumi un kompetence administratīvā pārkāpuma procesā

8. Administratīvā pārkāpuma procesu par Noteikumu II nodaļas prasību neievērošanu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Pašvaldības policija.

9. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Pašvaldības Administratīvā komisija.

10. Par Noteikumu 7.1. apakšpunktā noteikto prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz 50 naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz 100 naudas soda vienībām.

11. Par Noteikumu 7.2.1. apakšpunktā noteikto prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz 100 naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz 200 naudas soda vienībām.

12. Par Noteikumu 7.2.2. apakšpunktā noteikto prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz 100 naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz 200 naudas soda vienībām.

13. Par Noteikumu 7.2.3. apakšpunktā noteikto prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz 100 naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz 200 naudas soda vienībām.

14. Par Noteikumu 7.3. apakšpunktā noteikto prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz 100 naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz 200 naudas soda vienībām.

15. Par Noteikumu 7.4. apakšpunktā noteikto prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz 100 naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz 200 naudas soda vienībām.

16. Par Noteikumu 7.6. apakšpunktā noteikto prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz 50 naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz 100 naudas soda vienībām.

17. Par Noteikumu 5. punktā noteikto prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz 100 naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz 200 naudas soda vienībām.

IV. Noslēguma jautājums

18. Atzīt par spēku zaudējušiem Olaines novada domes 2010. gada 29. septembra saistošos noteikumus Nr. 17 "Olaines novada teritorijas un tajā esošo nekustamo īpašumu uzturēšanas noteikumi".

Olaines novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Bergs

 

Paskaidrojuma raksts
Olaines novada pašvaldības domes 2024. gada 29. maija saistošajiem noteikumiem Nr. SN9/2024 "Olaines novada teritorijas kopšanas un uzturēšanas noteikumi"

Paskaidrojuma raksta sadaļas

Norādāmā informācija

1. Mērķis, un nepieciešamības pamatojums 1.1. Noteikumu mērķis – noteikt vienotu kārtību, kādā kopjama Olaines novada administratīvā teritorija, nodrošinot teritorijas sakoptību, sanitāro tīrību un pilsētvides ainavas saglabāšanu.

1.2. Latvijas Republikas Satversmes tiesa 2014. gada 6. novembra spriedumā lietā Nr. 2013-20-03 (turpmāk – Spriedums) ir atzinusi pašvaldību tiesības noteikt pienākumu uzkopt nekustamajam īpašumam piegulošu publiskā lietošanā esošu teritoriju. Šāds pienākums personām tiek uzlikts sabiedrības interesēs – lai nodrošinātu sakoptu pilsētvidi, kā arī novērstu iespējamos draudus personu veselībai un dzīvībai, kas varētu tikt apdraudētas nesakoptas īpašumam piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijas gadījumā. Satversmes tiesa vairākkārt ir norādījusi, ka jebkuram pamattiesību ierobežojumam bez tā, ka šis ierobežojums ir noteikts ar likumu un tam ir leģitīms mērķis, ir jāatbilst arī samērīguma principam. Spriedumā Satversmes tiesa secināja, ka pašvaldībām, saistošajos noteikumos nosakot publiskā lietošanā esošas teritorijas kopšanas kārtību, jāizvērtē, kā nodrošināt samērīgumu starp personai uzlikto pienākumu un sasniedzamo mērķi – nodrošināt sakoptu pilsētvidi.

1.3. Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas otrais punkts paredz, ka viena no pašvaldības autonomajām funkcijām ir gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu.

1.4. Pašvaldībai, lai nodrošinātu minētās autonomās funkcijas izpildi, saskaņā ar Pašvaldību likuma 45. panta pirmās daļas 3. un 4. punktu ir piešķirtas tiesības izdot saistošos noteikumus un paredzēt administratīvo atbildību par to pārkāpšanu, nosakot administratīvos pārkāpumus un par tiem piemērojamos administratīvos sodus par teritoriju, īpašumam piegulošu, publiskā lietošanā nodotu pašvaldības teritoriju un būvju uzturēšanu un kopšanu, ciktāl tas ir saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu.

1.5. Noteikumu 5. un 7. punktā noteikti veicamie teritorijas sakopšanas darbi par teritoriju, apstādījumu uzturēšanu, kopšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu, par īpašumam piegulošu (platumā līdz trīs metriem no nekustamā īpašuma robežas), publiskā lietošanā esošu teritoriju (gājēju ietves un zālāji līdz brauktuves malai, izņemot sabiedriskā transporta pieturvietas) kopšanu, kā arī par publiskā lietošanā nodotu pašvaldības zaļo zonu un apstādījumu uzturēšanu un kopšanu.

Noteikumos ietvertais regulējums ļauj panākt to, lai nekustamo īpašumu īpašnieks vai valdītājs pienācīgi koptu nekustamo īpašumu un īpašumam piegulošo teritoriju, tādā veidā nodrošinot Olaines novada teritoriju sakoptību un sanitāro tīrību, pilsētvides ainavas saglabāšanu, kas ir gan pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju, gan pašu nekustamo īpašumu īpašnieku un valdītāju interesēs, nodrošināt iedzīvotāju kopējās intereses dzīvot sakoptā un sanitāri tīrā vidē. Attiecībā uz īpašumam piegulošo teritoriju noteikumos ir noteikts pienākums kopt īpašumam piegulošo, publiskā lietošanā nodotu pašvaldības teritoriju trīs metru platībā. Piegulošās teritorijas kopšana trīs metru platībā noteikumos ir noteikta kā maksimālā un ir samērīga, bieži šīs platības ir mazākas par trim metriem, ņemot vērā faktisko situāciju dabā. Pašvaldība īpašumam piegulošo teritoriju trīs metru platībā ir noteikusi, ņemot vērā pašvaldības iepriekšējo gadu praksi un pašvaldības finansiālās iespējas. Nekustamajam īpašumam piegulošo, publiskā lietošanā esošo teritoriju kopšanas prasība – trīs metru platumā no nekustamā īpašuma robežas – ir samērīga starp personai uzlikto pienākumu un visas sabiedrības ieguvumu – sakoptu un drošu vidi.

7.2.1. apakšpunktā noteiktais maksimāli pieļaujamais zāles garums 20 cm ir optimāls, lai tiktu ievērots gan sakoptas pilsētvides uzstādījums, gan kvalitatīvi veikta to normatīvajos aktos noteikto prasību kontrole, kas saistīta ar atkritumu apsaimniekošanas ievērošanu, proti, pārlieku gara zāle īpašuma vai īpašumam piegulošā teritorijā rada atkritumu uzkrāšanās riskus, kas savukārt var veicināt antisanitārus apstākļus, vides piesārņojumu vai personu veselības vai dzīvības apdraudējumus, tostarp no antisanitāros apstākļos mītošo grauzēju un dažādu kaitēkļu pārnēsājamām slimībām, kas var radīt riskus novada iedzīvotāju un viesu veselībai un dzīvībai.

Noteikumos noteiktais maksimālais zāles garums 20 cm veicinās ne tikai Olaines novada teritorijas sakoptību, bet arī būtiski ierobežos invazīvo augu sugu izplatību.

Ikviena persona vēlas un tai ir tiesības dzīvot labvēlīgā vidē, savukārt pašvaldības pienākums ir aizsargāt šīs tiesības un rūpēties par to saglabāšanu un uzlabošanu. Pašvaldībai ir jānodrošina sanitārās apkopes prasību izpilde, lai novērstu iespējamos apdraudējumus cilvēku dzīvībai, veselībai, drošībai, īpašumam vai videi. Degradēta un nesakopta vide negatīvi ietekmē ikvienas personas un visas sabiedrības labklājību. Pašvaldības administratīvajā teritorijā nereti konstatējami nekustamie īpašumi, par kuriem tās īpašnieks vai tiesiskais valdītājs pienācīgi nerūpējas. Cilvēki, lai atbrīvotos no pērnajā gadā nenopļautās zāles (kūlas), izvēlas to dedzināt, tādā veidā nodarot kaitējumu dabai, apdraudējumu savai un citu cilvēku mantai, veselībai un pat dzīvībai. Tādējādi, lai neveidotos kūla un samazinātu kūlas ugunsgrēku skaitu, ir nepieciešams kopt nekustamo īpašumu, tajā skaitā regulāri veicot zāles pļaušanu, līdz ar to noteikumos ir svarīgi noteikt minimālo zāles pļaušanas reižu skaitu sezonā.

Teritorijās, kuras vērstas pret publisku ārtelpu, bieži vien žogi, vārti un vārtiņi ir sliktā tehniskajā stāvoklī un var radīt apdraudējumu cilvēku veselībai, un, lai to novērstu, ir noteikts pienākums regulāri tos apsekot un uzturēt vizuālā un tehniskā kārtībā.

Attiecībā uz ietvju, celiņu un piebraucamo ceļu tīrīšanu ziemas periodā pienākumi noteikti, ņemot vērā iespējamo apdraudējumu cilvēku veselībai, ja tīrīšanas darbi netiek veikti laikus vai kvalitatīvi. Ņemot vērā, ka vairums iedzīvotāju savas dienas gaitas (dodas uz izglītības iestādi vai darbu) uzsāk ap plkst. 7.00, ir svarīgi, ka līdz šim laikam prioritāri jau ir veikta ietvju, celiņu, laukumu, iekšpagalma un piebraucamo ceļu attīrīšana no sniega un ledus, kā arī ir veikta nokaisīšana ar pretslīdes materiāliem, lai nodrošinātu sabiedrības drošību.

1.6. Par Noteikumu 5. un 7. punktu nepildīšanu, kas attiecināmi uz personu bezdarbību sava īpašuma un tam piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijas sakopšanā, paredzēta administratīvā atbildība – brīdinājums vai naudas sods. Piemērojamā soda apmēru izvērtēs pašvaldības Administratīvā komisija. Administratīvais sods paredzēts ar mērķi – atturēt īpašniekus vai faktiskos lietotājus no pārkāpumu izdarīšanas, aizstāvēt pārējo iedzīvotāju tiesības dzīvot sakoptā, tīrā un drošā vidē. Administratīvā pārkāpuma procesu par noteikumu pārkāpšanu uzsāks pašvaldības policija, administratīvā pārkāpuma lietas izskatīs pašvaldības Administratīvā komisija.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2.1. Pašvaldības budžetā būs ieņēmumi no noteikumos paredzētajiem administratīvajiem sodiem, bet tiem nav būtiskas ietekmes uz budžeta ieņēmumiem kopumā, piemēram, 2023. gadā par nekoptu teritoriju uzsākts 131 administratīvais process, no tiem 16 administratīvā pārkāpuma lietas izbeigtas, jo pārkāpums novērsts; piemēroti 77 brīdinājumi un 38 gadījumos pieņemts lēmums par naudas soda piemērošanu, kopsummā par 2375 eiro.

2.2. Noteikumu īstenošana neietekmēs pašvaldības budžeta izdevumu daļu.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. Sociālā ietekme – noteikumu piemērošana labvēlīgi ietekmēs sabiedrību kopumā, uzlabosies vides sakoptība, kas veicinās iedzīvotāju labsajūtu un drošību.

3.2. Ietekme uz vidi – prasības par īpašuma un tam piegulošo teritoriju sakopšanu labvēlīgi ietekmēs vidi un sanitāro tīrību, kas mazinās invazīvo augu izplatības risku un iedzīvotājiem dos iespēju dzīvot labvēlīgā, sanitāri tīrā un sakoptā vidē.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – regulāra zāles pļaušana ierobežos dažādu kaitēkļu, grauzēju un citu dzīvnieku pārnēsāto slimību izplatību, kas var ietekmēt iedzīvotāju veselību.

Noteikumu īstenošana minimāli piesaistīs saimnieciskās darbības veicējus, kas sniedz pakalpojumus teritoriju sakopšanā, bet tas tiešā veidā neietekmēs uzņēmējdarbības vidi vai konkurenci pašvaldības teritorijā, līdz ar to noteikumu īstenošanai nav ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi un konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 4.1. Jautājumos, kas skar noteikumu piemērošanu, privātpersona ir tiesīga vērsties pašvaldības policijā un sniegt informāciju par nekoptām teritorijām. Pašvaldības policijas amatpersonas tiks iesaistītas īpašumu apsekošanā, situācijas novērtēšanā un nepieciešamo pasākumu īstenošanā, lai panāktu noteikumos izvirzīto mērķu sasniegšanu.

4.2. Pašvaldības policijas amatpersonas ir pilnvarotas veikt administratīvā pārkāpuma procesu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai, savukārt izskatīt administratīvā pārkāpuma lietu ir pilnvarota pašvaldības Administratīvā komisija. Visas minētās institūcijas jau darbojas pašvaldībā, papildus administratīvais resurss noteikumu darbības nodrošināšanai netiks piesaistīts.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. un 3. punktu pašvaldības autonomā funkcija ir gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu.

5.2. Noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.

6. Izpildes nodrošināšana 6.1. Pašvaldības policijas amatpersonas nodrošinās noteikumu izpildes kontroli un noteikumu pārkāpumu gadījumā uzsāks administratīvo procesu. Administratīvā pārkāpuma lietas izskatīs pašvaldības Administratīvā komisija.

Jauna institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija nav paredzēta.

6.2. Noteikumu izpildes nodrošināšanai papildu resursi nav nepieciešami.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 7.1. Pašvaldība, izvērtējot faktisko situāciju un apstākļus kopsakarā ar teritorijas plānošanas dokumentiem un konstatētajiem problēmjautājumiem teritoriju uzturēšanas jautājumos, noteikumos ir ietvērusi prasības uzturēt nekustamo īpašumu ikvienam nekustamā īpašuma īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam neatkarīgi no nekustamā īpašuma veida, līdz ar to secināms, ka ar noteikumos izraudzītajiem līdzekļiem var sasniegt leģitīmo mērķi.

7.2. Noteikumos ietvertais regulējums ļauj panākt to, ka nekustamie īpašumi tiek pienācīgi kopti, kas savukārt nodrošina pilsētvides sakoptību un novērš cilvēku veselības un drošības apdraudējumus, kā arī veicina sabiedrības labklājību. Turklāt noteikumos ietvertais piespiedu mehānisms sekmē noteikto prasību ievērošanu.

Noteikumos izvirzītās prasības nekustamo īpašumu īpašniekiem vai to valdītājiem ir samērojamas ar ieguvumiem, ko iegūs ikviens iedzīvotājs un sabiedrība kopumā – tiesības dzīvot tīrā, sakoptā un labvēlīgā vidē, tas veicinās ikviena sabiedrības locekļa labklājību un drošību.

Ņemot vērā iepriekš minēto, noteikumi ir piemēroti leģitīmā mērķa – nodrošināt sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu – sasniegšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Līdz ar to secināms, ka izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Saistošo noteikumu projekts izskatīts Finanšu komitejā un ievietots sabiedrības viedokļa apzināšanai pašvaldības tīmekļvietnē www.olaine.lv, pašvaldības kontā sociālajā tīklā www.facebook.com no 26.04.2024. līdz 10.05.2024.

Noteiktajā termiņā netika saņemts neviens viedoklis vai priekšlikums.

Olaines novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Bergs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!