• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2024. gada 3. septembra rīkojums Nr. 728 "Par atļauju Jekaterinai Macukai savienot amatus". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 4.09.2024., Nr. 172 https://www.vestnesis.lv/op/2024/172.15

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta sēdes protokols Nr. 34

Ministru kabineta ārkārtas sēdes protokols

Vēl šajā numurā

04.09.2024., Nr. 172

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 728

Pieņemts: 03.09.2024.

OP numurs: 2024/172.15

2024/172.15
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 7 Pēdējās nedēļas laikā 13 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr. 728

Rīgā 2024. gada 3. septembrī (prot. Nr. 35 27. §)

Par atļauju Jekaterinai Macukai savienot amatus

1. Ministru kabinets (Brīvības bulvārī 36, Rīgā, LV-1520), izskatot Jekaterinas Macukas lūgumu atļaut savienot Datu valsts inspekcijas direktora amatu ar īstermiņa eksperta amatu Eiropas Savienības projektā Nr. UZ 21 NDICI JH 01 22 "Normatīvā regulējuma sistematizēšana un vienkāršošana (Systematisation and simplification of the regulatory framework) Uzbekistānā" (turpmāk – Uzbekistānas projekts), konstatēja:

1.1. likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" (turpmāk – likums) 4. panta  pirmās daļas 16. punktā ir noteikts, ka par valsts amatpersonām ir uzskatāmas personas, kuras ieņem publiskas personas iestādes vadītāja amatu;

1.2. saskaņā ar likuma 7. panta ceturto daļu minētā amatpersona papildus likuma 6. panta ceturtajā daļā noteiktajam var savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar amatu arodbiedrībā, biedrībā vai nodibinājumā, reliģiskajā organizācijā,  kapitālsabiedrībā, kurā publiska persona vai publiskas personas kapitālsabiedrība ir dalībnieks, un tas saistīts ar publiskas personas interešu pārstāvēšanu šajā kapitālsabiedrībā, ar citu amatu publiskas personas institūcijā, ar eksperta (konsultanta) darbu, kura izpildes vieta ir citas valsts administrācija, starptautiskā organizācija vai tās pārstāvniecība (misija), ja šī savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.3. saskaņā ar likuma 8.1 panta trešo daļu persona, kura vēlas savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, pirms amatu savienošanas rakstveidā iesniedz amatpersonai (institūcijai), kas ieceļ, ievēlē vai apstiprina personu valsts amatpersonas amatā, lūgumu atļaut savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu;

1.4. atbilstoši Fizisko personu datu apstrādes likuma 6. panta otrajai daļai Datu valsts inspekcijas direktors:

1.4.1. pilda Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas;

1.4.2. izveido konsultatīvās padomes, kā arī darba grupas jautājumu izvērtēšanai inspekcijas kompetences jomās;

1.4.3. ar padomdevēja tiesībām piedalās Valsts sekretāru sanāksmē, Ministru kabineta komitejas un Ministru kabineta sēdēs;

1.4.4. ieceļ amatā un atbrīvo no amata inspekcijas ierēdņus un darbiniekus;

1.4.5. apstiprina inspekcijas nolikumu;

1.4.6. nosaka ierēdņu un darbinieku amatus inspekcijā;

1.5. atbilstoši Fizisko personu datu apstrādes likuma 3. panta trešajai daļai Datu valsts inspekcija savā darbībā ir neatkarīga;

1.6. Uzbekistānas projekta īstermiņa eksperta amatā viens no galvenajiem pienākumiem ir sniegt konsultācijas un apmācības Uzbekistānas Tieslietu ministrijai, lai stiprinātu tehnisko un juridisko kapacitāti, nodrošinot kvalitatīvu, paredzamu un saprotamu normatīvo regulējumu.

2. Izvērtējot J. Macukas pienākumus īstermiņa eksperta amatā Uzbekistānas  projektā, secināms, ka amatu savienošana interešu konfliktu nerada, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai. Netiks ierosināti un pieņemti lēmumi vai veiktas citas darbības, kas varētu skart J. Macukas kā valsts amatpersonas personiskās un mantiskās intereses.

3. Ņemot vērā minētos apsvērumus un likuma 8.1 panta piekto daļu, atļaut J. Macukai savienot Datu valsts inspekcijas direktora amatu ar  īstermiņa eksperta amatu Uzbekistānas projektā līdz 2025. gada 31. decembrim.

4. Atbilstoši likuma vispārīgajam regulējumam amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un valsts amatpersonas ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas doto atļauju savienot amatus, J. Macukai ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību amatpersonas ētikas normām, ja, pildot Datu valsts inspekcijas direktora amata pienākumus vai īstermiņa eksperta amata pienākumus, pastāv iespēja, ka J. Macuka var nonākt interešu konflikta situācijā.

5. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76. panta  otro daļu, 188. panta  otro daļu un 189. panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no šā rīkojuma spēkā stāšanās dienas.

Ministru prezidente E. Siliņa

Tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!