Salaspils novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Salaspils novada domes saistošie noteikumi Nr. 22/2024
2024. gada 8. augustā
Grozījums Salaspils novada domes 2021. gada 16. septembra saistošajos noteikumos Nr. 26/2021 "Par mājsaimniecības atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālās palīdzības pabalstiem Salaspils novada pašvaldībā"
Apstiprināts Salaspils novada domes sēdē
2024. gada 8. augustā (prot. Nr. 15, 16. §)
Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības
likuma
33. panta ceturto daļu, 36. panta sesto daļu un likuma "Par palīdzību
dzīvokļa jautājumu risināšanā" 25.2 panta pirmo un piekto daļu
Izdarīt Salaspils novada domes 2021. gada 16. septembra saistošajos noteikumos Nr. 26/2021 "Par mājsaimniecības atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālās palīdzības pabalstiem Salaspils novada pašvaldībā" (Latvijas Vēstnesis, 28.09.2021. Nr. 187, 21.07.2023. Nr. 139, 30.11.2023. Nr. 232) šādu grozījumu:
izteikt 37. punktu šādā redakcijā:
"37. Tiesības saņemt pabalstu veselības aprūpes un rehabilitācijas izdevumu apmaksai ir personām trūcīgā vai maznodrošinātā mājsaimniecībā. Pabalstu nepiešķir personām, kuras atbilstoši tiesību aktos noteiktajam ir atbrīvotas no pacienta līdzmaksājuma.".
Salaspils novada domes priekšsēdētājs R. Anspaks
Saistošo noteikumu 22/2024 "Grozījumi Salaspils novada
domes 2021. gada 16. septembra saistošajos noteikumos Nr. 26/2021 "Par
mājsaimniecības atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālās palīdzības
pabalstiem Salaspils novada pašvaldībā""
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saistošo noteikumu piemērošanas gaitā tika
secināts, ka ir nepieciešams precizēt veselības aprūpes un
rehabilitācijas pabalsta saņēmēju loku, nosakot, ka tiesības saņemt
pabalstu veselības aprūpes un rehabilitācijas izdevumu apmaksai ir
personām trūcīgā vai maznodrošinātā mājsaimniecībā, nevis personām,
kuras veselības stāvokļa dēļ ir nonākušas krīzes situācijā, jo pabalsta
piešķiršanas galvenais priekšnosacījums ir personas statuss (trūcīgs vai
maznodrošināts), kam arī ir noteikts šis papildus atbalsta veids.
Saistošo noteikumu 6.2. apakšnodaļā jau ir paredzēts atsevišķs pabalsts
personām, kas nonākušas krīzes situācijā un šis pabalsts tiek piešķirts,
nevērtējot mājsaimniecības ienākumus.
Lai samazinātu administratīvo slogu un vairāk atbalstītu personas trūcīgā vai maznodrošinātā mājsaimniecībā, kā arī nepieļautu personas datu apstrādes pārkāpumus saistībā ar fizisko personu (likumīgo apgādnieku) informēšanu par personas datu apstrādi, nepieciešams precizēt Saistošo noteikumu 37. punktu, svītrojot izņēmuma gadījumu (par tiesībām atgūt ieturēto iedzīvotāju ienākuma nodokli) kā nosacījumu pabalsta nesaņemšanai. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Projektam nav būtiskas ietekmes uz pašvaldības budžetu. Minēto pabalstu par kopējo summu 62.00 euro 2024. gadā pieprasījušas 4 personas, kurām ir apgādnieki. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Precizējot saistošajos noteikumos pabalsta saņēmēju mērķa grupu, tiks dota iespēja arī tām zemu ienākumu mājsaimniecību personām, kurām ir apgādnieki, izmantot savas sociālās tiesības un saņemt atbalstu. Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums tieši neietekmēs vidi, iedzīvotāju veselību un uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā un konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Projektam nav būtiskas ietekmes uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām, jo jaunas administratīvās procedūras nav paredzētas, tomēr mazinās administratīvo slogu attiecībā uz papildus fizisko personu datu pārbaudi un pieprasīšanu valsts un pašvaldības datu reģistros. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Tiks izpildīta Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 9. punktā noteiktā pašvaldības autonomā funkcija. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Projekts neparedz jaunu institūciju izveidi, esošo likvidāciju vai reorganizāciju. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Projekts ir piemērots iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Ievērojot Pašvaldību likuma 46. panta trešo daļu projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai no 22.07.2024. līdz 05.08.2024. Neviens viedoklis par projektu no sabiedrības netika saņemts. |
Salaspils novada domes priekšsēdētājs R. Anspaks