Ventspils pilsētas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 20
Ventspilī 2024. gada 15. oktobrī (prot. Nr. 17; 5. §)
Kārtība, kādā Ventspils valstspilsētas pašvaldība piešķir līdzfinansējumu ēku atjaunošanai vai pārbūvei, nolūkā radīt īres dzīvokļus Ventspilī
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Šie saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka kārtību, kādā Ventspils valstspilsētas pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) organizē ēku atjaunošanas vai pārbūves projektu konkursu (turpmāk – konkurss) un piešķir līdzfinansējumu šādu projektu īstenošanai, nolūkā radīt īres dzīvokļus Ventspilī.
2. Noteikumos lietotie termini:
2.1. ēka – dzīvojamā ēka, kurā plānoti pārbūves vai atjaunošanas darbi un saskaņā ar kadastrālās uzmērīšanas lietu ir izveidoti vismaz četri dzīvokļi;
2.2. līdzfinansējums – Pašvaldības budžetā ēkas atjaunošanas vai pārbūves projekta īstenošanai paredzētie finanšu līdzekļi, kas tiek piešķirti konkursa kārtībā;
2.3. pretendents – fiziskā vai juridiskā persona, kura veic saimniecisko darbību neatkarīgi no tās īpašuma formas un darbības veida, ir ēkas īpašnieks un kurš piedalās konkursā;
2.4. pilnvarotā persona – fiziskā vai juridiskā persona, kuru pretendents pilnvarojis viņu vārdā īstenot ēku atjaunošanas vai pārbūves projektu, slēgt finansēšanas un citus līgumus un parakstīt ar tiem saistītos darījuma dokumentus par līdzfinansējuma saņemšanu un izpildīt šos līgumus;
2.5. projekts – darbu un pasākumu kopums ēkas pārbūvei vai atjaunošanai, par kuru īstenošanu Pašvaldībā ir iesniegts projekta iesniegums līdzfinansējuma piešķiršanai;
2.6. Pašvaldības līdzfinansējamie dzīvokļi – dzīvokļi, kurus plānots izbūvēt ēkā projekta īstenošanas laikā Pašvaldības līdzfinansējuma ietvaros un kurus piecu gadu laikā pēc ēkas nodošanas ekspluatācijā paredzēts nodot izīrēšanai fiziskām personām bez tiesībām izpirkt, atsavināt vai tml.
3. Konkursu izsludina un organizē Pašvaldība, tā norisi nodrošina Pašvaldības iestāde "Ventspils domes administrācija" (turpmāk– Administrācija) Ekonomikas un iepirkumu nodaļa (turpmāk– Nodaļa), adrese: Jūras iela 36, Ventspils, LV 3601, e-pasta adrese: ekonomika@ventspils.lv.
4. Noteikumu mērķi ir:
4.1. veicināt Pašvaldības iedzīvotāju skaita pieaugumu, tai skaitā jaunu speciālistu piesaisti, atbalstot dzīvojamā fonda paplašināšanu;
4.2. veicināt Ventspils pilsētas dzīvojamā fonda energoefektivitātes pieaugumu.
II. Līdzfinansējuma apmērs un nosacījumi tā piešķiršanai
5. Lai piedalītos konkursā un pretendētu uz līdzfinansējuma piešķiršanu, projektam ir jāatbilst šādiem nosacījumiem:
5.1. projekts tiek īstenots Pašvaldības administratīvajā teritorijā;
5.2. nekustamais īpašums, kurā plānots realizēt projektu, nav apgrūtināts ar īres, nomas un citiem nekustamo īpašumu apgrūtinošiem līgumiem, kas noslēgti par labu trešajām personām;
5.3. nekustamajam īpašumam, kurā plānots realizēt projektu, Zemesgrāmatā nav nostiprināta piedziņas atzīme un nav reģistrēti citi apgrūtinājumi, kas var būt par šķēršļi projekta īstenošanai;
5.4. pretendentam nav nekustamā īpašuma nodokļa parāds Pašvaldības budžetā;
5.5. projektā paredzēto Pašvaldības līdzfinansējamo dzīvokļu skaits ir vismaz četri, kuri piecu gadu laikā pēc projekta īstenošanas un dzīvojamās mājas nodošanas ekspluatācijā, ir paredzēti izīrēšanai fiziskām personām bez tiesībām izpirkt, atsavināt, ieķīlāt vai tml.;
5.6. pretendents atbilst šādām prasībām:
5.6.1. pretendentam nav ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai tam nav pasludināts maksātnespējas process;
5.6.2. pretendentam nav nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums vai ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu;
5.6.3. uz pretendentu, tā valdes vai padomes locekli, patieso labuma guvēju, pārstāvēttiesīgo personu vai uz personālsabiedrības biedru, tā valdes un padomes locekli, patieso labuma guvēju, pārstāvēttiesīgo personu un prokūristu, ja pretendents ir personālsabiedrība, nav noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskās finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas.
6. Pieļaujamais līdzfinansējums ir ne vairāk kā 350 euro uz vienu Pašvaldības līdzfinansējamā dzīvokļa kvadrātmetru, ja to platība ir šādās robežās:
6.1. 1-istabas dzīvokļa maksimālā platība ir 40 m2;
6.2. 2-istabu dzīvokļa maksimālā platība ir 55 m2;
6.3. 3-istabu dzīvokļa maksimālā platība ir 75 m2;
6.4. 4-istabu dzīvokļa maksimālā platība ir 90 m2.
7. Maksimāli pieļaujamais līdzfinansējums vienam projektam ir 200 000 euro, ievērojot Noteikumu VI nodaļā minētos de minimis atbalsta ierobežojumus. Pretendents konkursa kārtībā var saņemt līdzfinansējumu ne vairāk kā vienam projektam vienā izsludinātajā konkursa atlasē.
8. Ēkā var atrasties pretendenta pilnībā finansēti dzīvokļi un nedzīvojamās telpas, kas nav Pašvaldības līdzfinansējamie dzīvokļi, un pretendents ar šiem dzīvokļiem un telpām var rīkoties pēc saviem ieskatiem.
9. Ēka jānodod ekspluatācijā projekta iesniegumā noradītajā termiņā, bet ne vēlāk kā 36 mēnešu laikā no finansēšanas līguma noslēgšanas dienas.
III. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
10. Konkursa ietvaros attiecināmās ir šādas izmaksas:
10.1. ēkas atjaunošanas vai pārbūves izmaksas, kas paredzētas detalizētā būvniecības darbu izmaksu tāmē, kas sastādīta atbilstoši normatīvajiem aktiem par būvniecības darbu izmaksu tāmju sagatavošanu ne agrāk kā vienu gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas;
10.2. elektroinstalāciju pārbaudes, pārbūves un atjaunošanas izmaksas, kas paredzētas detalizētā būvniecības darbu izmaksu tāmē, kas sastādīta atbilstoši normatīvajiem aktiem par būvniecības darbu izmaksu tāmju sagatavošanu ne agrāk kā vienu gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas;
10.3. ēkas iekšējo inženiertīklu un inženiertīklu pievadu ierīkošanas, pārbūves un atjaunošanas izmaksas, kas paredzētas detalizētā būvniecības darbu izmaksu tāmē, kas sastādīta atbilstoši normatīvajiem aktiem par būvniecības darbu izmaksu tāmju sagatavošanu ne agrāk kā vienu gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas;
10.4. ēkas teritorijas labiekārtošanas izmaksas atbilstoši būvprojekta risinājumam;
10.5. iebūvējamo iekārtu un ierīču iegādes izmaksas virtuves un sanitāro telpu funkcionalitātes nodrošināšanai;
10.6. pievienotās vērtības nodoklis, ja pretendents to nevar atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
11. Konkursa ietvaros neattiecināmās ir šādas izmaksas:
11.1. neiebūvējamo mēbeļu un sadzīves tehnikas iegādes un uzstādīšanas izmaksas;
11.2. izmaksas par Pašvaldības līdzfinansējamo dzīvokļu platību, kas pārsniedz Noteikumu 6. punkta apakšpunktos minētās maksimālās platību robežvērtības.
12. Noteikumu 10. punktā minētās izmaksas ir attiecināmas, ja izveidojušās pēc projekta iesnieguma iesniegšanas Pašvaldībai.
IV. Projekta iesnieguma sagatavošanas un iesniegšanas kārtība
13. Noteikumi, projekta iesnieguma veidlapa un informācija par konkursa norisi ir pieejama Pašvaldības mājaslapā www.ventspils.lv sadaļā "Uzņēmējiem".
14. Pieteikšanos konkursam izsludina Pašvaldības izpilddirektors, ņemot vērā Pašvaldības budžetā šim mērķim paredzētos finanšu līdzekļus, ne retāk kā reizi gadā, publicējot informāciju Pašvaldības mājaslapā www.ventspils.lv un vietējās nozīmes laikrakstā.
15. Pretendents vai tā pilnvarotā persona projekta iesniegumu iesniedz atbilstoši publikācijā norādītajam projekta iesniegumu iesniegšanas termiņam. Projekta iesniegumu iesniegšanas termiņš nevar būt īsāks par sešiem mēnešiem.
16. Projekta iesniegums un tam pievienotie dokumenti jāsagatavo valsts valodā, uz A4 vai A3 formāta lapām, datorsalikumā.
17. Pretendents vai tā pilnvarotā persona iesniedz projekta iesniegumu atbilstoši Noteikumu 1. pielikuma veidlapai, kuram pievienoti šādi dokumenti:
17.1. būvprojekta ekonomiskā daļa, atbilstoši Ministru kabineta 2014. gada 2. septembra noteikumiem Nr. 529 "Ēku būvnoteikumi" (turpmāk – Ēku būvnoteikumi). Būvizmaksas nosakāmas atbilstoši Latvijas būvnormatīvam LBN 501-17 "Būvizmaksu noteikšanas kārtība";
17.2. būvdarbu izpildes laika grafiks pa ceturkšņiem un izpildāmiem darbu veidiem (2. pielikums);
17.3. finansēšanas plāns (3. pielikums);
17.4. projekta budžeta kopsavilkums (4. pielikums);
17.5. pretendenta amatpersonas, pilnvarotās personas, ja attiecināms, un projekta vadītāja CV.
18. Pretendents vai tā pilnvarotā persona projekta iesniegumā apliecina, ka ir izstrādāts būvprojekts minimālā sastāvā, kuram ir izdota būvatļauja ar projektēšanas nosacījumiem, norādot būvatļaujas numuru, vai būvprojekts pilnā apjomā un būvatļaujā ir izdarīta atzīme par projektēšanas nosacījumu izpildi, norādot būvatļaujas numuru.
19. Pretendenta vai tā pilnvarotās personas parakstīts projekta iesniegums ir apliecinājums tam, ka pretendents un tā pilnvarotā persona ir iepazinies ar Noteikumiem un piekrīt tajā izvirzītajām prasībām.
20. Projekta iesniegumā summas norāda euro ar precizitāti līdz divām zīmēm aiz komata.
21. Projekta iesniegumu, dokumentu kopijas un dokumentu tulkojumus paraksta vai apliecina pretendents vai tā pilnvarota persona. Personas, kura paraksta projekta iesniegumu, paraksta tiesībām ir jābūt nostiprinātām atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam regulējumam.
22. Pretendents vai tā pilnvarotā persona projekta iesniegumu var iesniegt kādā no šādiem veidiem:
22.1. papīra formātā, iesniedzot projekta iesniegumu Administrācijā, Jūras ielā 36, Ventspilī, LV-3601 vai izmantojot pasta pakalpojumus ar piegādi līdz projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām;
22.2. elektroniskā formātā (ar drošu elektronisko parakstu), nosūtot projekta iesniegumu uz e - pasta adresi dome@ventspils.lv vai oficiālo elektronisko adresi (e-adrese): _default@40900038010.
23. Pretendents vai tā pilnvarotā persona līdz izsludinātā projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām ir tiesīgs:
23.1. atsaukt savu iesniegto projekta iesniegumu;
23.2. iesniegt projekta iesnieguma grozījumus;
23.3. atsaukt savu iesniegto projekta iesniegumu un iesniegt jaunu projekta iesniegumu.
24. Projekta iesnieguma atsaukuma vai grozījuma dokumenti sagatavojami, noformējami un iesniedzami tādā pašā kārtībā kā citi projekta iesnieguma dokumenti, ar norādi "Projekta iesnieguma grozījumi" vai "Projekta iesnieguma atsaukums". Projekta iesnieguma atsaukums izslēdz pretendentu no tālākas dalības konkursā.
25. Ja projekta iesniegums vai tā grozījumi tiek iesniegti pēc projekta iesniegumu iesniegšanas beigu termiņa, tie netiek vērtēti un pretendents vai tā pilnvarotā persona saņem Pašvaldības paziņojumu par atteikumu vērtēt projekta iesniegumu vai tā grozījumus. Nekādi projekta iesnieguma vai tā grozījumu iesniegšanas termiņa kavējuma iemesli netiks ņemti vērā.
V. Projekta iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtība
26. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa pārbauda projekta iesniegumus Noteikumos noteiktajā kārtībā.
27. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa saņemtos projekta iesniegumus vērtē saskaņā ar atlases un vispārējiem vērtēšanas kritērijiem Noteikumu V nodaļā noteiktajā kārtībā.
28. Atlases kritēriji ir šādi:
28.1. projekta atbilstība Noteikumu 5. punktā noteiktajām prasībām uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi;
28.2. ir izstrādāta viena no šādām būvniecības ieceres dokumentācijām:
28.2.1. būvprojekts minimālajā sastāvā (ir saņemta būvatļauja), atbilstoši Ēku būvnoteikumos noteiktajam, arī gadījumos, ja tiek paredzēta ēkas atjaunošana, papildus tā sastāvā iekļaujot ekonomisko daļu;
28.2.2. būvprojekts (būvatļaujā ir izdarīta atzīme par projektēšanas nosacījumu izpildi), atbilstoši Ēku būvnoteikumos noteiktajam, arī gadījumos, ja tiek paredzēta ēkas atjaunošana, papildus tā sastāvā iekļaujot ekonomisko daļu.
29. Projekta iesnieguma vispārējie vērtēšanas kritēriji un novērtējums:
29.1. obligāti izpildāmie projekta vērtēšanas kritēriji Pašvaldības līdzfinansējamos dzīvokļos:
29.1.1. nodrošināta iespēja pieslēgt/atslēgt ūdeni katram dzīvoklim atsevišķi;
29.1.2. ūdens patēriņa skaitītāji ir atsevišķi katram dzīvoklim. Ūdens patēriņa skaitītāji ir aprīkoti ar rādījumu attālinātu nolasīšanu;
29.1.3. siltumenerģijas uzskaite ir paredzēta katram dzīvoklim atsevišķi;
29.1.4. vismaz viens dzīvoklis ir 3-istabu.
29.2. Vērtēšanas kritēriji:
29.2.1. pieprasītais līdzfinansējums ir robežās:
29.2.1.1. no 175 000 euro līdz 200 000 euro – 1 punkts;
29.2.1.2. no 150 000 euro līdz 174 999,99 euro – 2 punkti;
29.2.1.3. no 125 000 euro līdz 149 999,99 euro – 3 punkti;
29.2.1.4. no 100 000 euro līdz 124 999,99 euro – 4 punkti;
29.2.1.5. no 75 000 euro līdz 99 999,99 euro – 5 punkti;
29.2.1.6. no 50 000 euro līdz 74 999,99 euro – 6 punkti;
29.2.1.7. līdz 49 999,99 euro – 7 punkti.
29.2.2. kopējais dzīvokļu skaits ēkā:
29.2.2.1. 4 dzīvokļi – 1 punkts;
29.2.2.2. 5–8 dzīvokļi – 2 punkti;
29.2.2.3. 9–12 dzīvokļi – 3 punkti;
29.2.2.4. 13 un vairāk – 4 punkti.
29.2.3. ieplānoto 3 un vairāk istabu dzīvokļu skaits ēkā:
29.2.3.1. 1 dzīvoklis – 1 punkts;
29.2.3.2. 2 dzīvokļi – 2 punkti;
29.2.3.3. 3 dzīvokļi – 3 punkti;
29.2.3.4. 4 un vairāk dzīvokļi – 4 punkti.
29.2.4. būvprojekta gatavība:
29.2.4.1. būvprojekts minimālā sastāvā, uz kura pamata ir izdota būvatļauja ar projektēšanas nosacījumiem – 1 punkts;
29.2.4.2. būvprojekts pilnā apjomā un būvatļaujā ir izdarīta atzīme par projektēšanas nosacījumu izpildi – 3 punkti.
29.2.5. ēkas atrašanās vieta pilsētā1:
29.2.5.1. valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa – Ventspils pilsētas vēsturiska centra (valsts aizsardzības Nr. 7454 Vecpilsētas un Ostgala teritorija) un tā aizsardzības zonas teritorijā – 7 punkti;
29.2.5.2. vēsturiskā pilsētbūvniecības teritorijā Jaunpilsēta – 4 punkti;
29.2.5.3. pārējā Pašvaldības teritorijā – 1 punkts.
30. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļai, pirms jautājuma virzīšanas izskatīšanai Pašvaldības nozares komisijā, ir tiesības pieprasīt pretendentam vai tā pilnvarotajai personai iesniegt papildus vai precizētu informāciju par projekta iesniegumu, norādot termiņu, līdz kuram jāiesniedz papildus un/vai precizētā informācija. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa termiņu nepieciešamās informācijas iesniegšanai nosaka samērīgi ar laiku, kas nepieciešams šādas informācijas sagatavošanai un iesniegšanai, bet ne ilgāku par diviem mēnešiem.
VI. Piemērojamie valsts atbalsta nosacījumi
31. Pretendentam Pašvaldība piešķir līdzfinansējumu kā de minimis atbalstu granta veidā, ievērojot Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Regula Nr. 2023/2831) nosacījumus.
32. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa veic pretendenta izvērtēšanu atbilstoši Regulas Nr. 2023/2831 nosacījumiem uz līdzfinansējuma piešķiršanas brīdi.
33. De minimis atbalstu uzskata par piešķirto ar dienu, kas Pašvaldības dome pieņēmusi lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu.
34. Piešķirot līdzfinansējumu saskaņā ar Regulu Nr. 2023/2831 pirms līdzfinansējuma piešķiršanas Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa pārbauda, vai pretendentam plānotais līdzfinansējums kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no līdzfinansējuma piešķiršanas dienas, piešķirto līdzfinansējumu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā noteiktajam.
35. De minimis atbalstu saskaņā ar Regulu Nr. 2023/2831 piešķir, ievērojot Regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus. Ja pretendents vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, līdzfinansējumu drīkst piešķirt tikai tad, ja pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar Noteikumiem.
36. Noteikumu ietvaros piešķirto līdzfinansējumu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. Līdzfinansējumu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 %.
37. Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, pretendents iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
38. Pašvaldība uzglabā informāciju par sniegto de minimis atbalstu 10 gadus no brīža, kad ir piešķirts pēdējais līdzfinansējums Noteikumu ietvaros.
39. Līdzfinansējuma saņēmējs uzglabā informāciju 10 gadus no konkrēta līdzfinansējuma piešķiršanas dienas.
40. Līdzfinansējuma piešķiršana un uzskaite tiek veikta saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumiem Nr. 715 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība". Noteikumu ietvaros Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa piešķirto līdzfinansējumu reģistrē de minimis atbalsta uzskaites sistēmā ne vēlāk kā vienas darba dienas laikā no Pašvaldības domes lēmuma pieņemšanas brīža.
41. Ja tiek pārkāpti Regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, de minimis atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt Administrācijai Noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
42. De minimis atbalstu Noteikumu ietvaros piešķir līdz 2031. gada 30. jūnijam.
VII. Lēmuma pieņemšanas kārtība
43. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa virza saņemtos un atlasītos projekta iesniegumus, kā arī izvērtējumu izskatīšanai Pašvaldības nozares komisijā.
44. Pašvaldības nozares komisijas sēdē izskata projekta iesniegumus un Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļas sagatavoto izvērtējumu un sniedz ieteikumu tālākai jautājuma virzīšanai vai projekta iesnieguma noraidīšanai.
45. Komisija, izskatot iesniegumu, ir tiesīga pieprasīt papildus informāciju no pretendenta vai tā pilnvarotās personas sakarā ar līdzfinansējuma piešķiršanu, nosakot saprātīgu termiņu papildus informācijas iesniegšanai.
46. Gadījumā, ja vairāki projekta iesniegumi saņem vienādu punktu skaitu, tad priekšroka tiek dota projektam, par kuru ir pieprasīta vismazākā līdzfinansējuma summa.
47. Pašvaldības dome pēc iepazīšanās ar Pašvaldības nozares komisijas ieteikumu pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
47.1. piešķirt līdzfinansējumu;
47.2. piešķirt līdzfinansējumu ar nosacījumu;
47.3. noraidīt projekta iesniegumu un atteikt piešķirt līdzfinansējumu.
48. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa piecu darba dienu laikā rakstiski informē katru projekta iesniedzēju par Pašvaldības domes pieņemto lēmumu.
49. Konkursam pieejamais finansējums var palikt nesadalīts, ja iesniegto projekta iesniegumu kvalitāte nav atbilstoša Noteikumu prasībām.
VIII. Finansēšanas līguma slēgšanas kārtība
50. Pamatojoties uz lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu, Pašvaldības izpilddirektors mēneša laikā no lēmuma pieņemšanas ar konkursā atbalstīto pretendentu vai tā pilnvaroto personu (turpmāk – līdzfinansējuma saņēmējs) slēdz finansēšanas līgumu par projekta īstenošanu un piešķirtā līdzfinansējuma izlietošanu.
51. Mēneša laikā no Pašvaldības domes lēmuma pieņemšanas līdzfinansējuma saņēmējs ar iesniegumu var lūgt Pašvaldību ne ilgāk kā uz vienu mēnesi pagarināt finansēšanas līguma noslēgšanas termiņu, iesniedzot iesniegumu. Iesniegums iesniedzams Noteikumu 22. punktā norādītajos veidos.
52. Pašvaldības saistību izpildi īsteno Administrācija.
53. Finansēšanas līgums tiek pārtraukts, ja būvdarbu izpildes laika grafiks tiek kavēts par 12 mēnešiem.
54. Līdzfinansējuma saņēmējs Pašvaldībai iesniedz gala pārskatu par projekta īstenošanas gaitu ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc finansēšanas līgumā noteiktā projekta īstenošanas beigu termiņa.
55. Līdzfinansējums tiek izmaksāts vienā maksājumā 30 darba dienu laikā, ja ir izpildīti visi turpmāk šajā punktā minētie nosacījumi:
55.1. ēka ir nodota ekspluatācijā;
55.2. Zemesgrāmatā par labu Pašvaldībai ir veikts ieraksts par aizliegumu atsavināt vai ieķīlāt Pašvaldības līdzfinansētos dzīvokļus bez Pašvaldības atļaujas piecu gadu laikā no ēkas nodošanas ekspluatācijā;
55.3. iesniegts iesniegums līdzfinansējuma saņemšanai Pašvaldībā.
56. Pēc līdzfinansējuma saņemšanas, līdzfinansējuma saņēmējs nodrošina un uzrauga, ka piecu gadu laikā Pašvaldības līdzfinansēto dzīvokļu īres līgumos ir iekļauti šādi noteikumi:
56.1. īrnieka pienākums deklarēt Pašvaldības līdzfinansētajā dzīvoklī savu dzīvesvietu;
56.2. īrnieka tiesības Pašvaldības līdzfinansētajā dzīvoklī iemitināt un deklarēt arī savus ģimenes locekļus;
56.3. līdzfinansējuma saņēmēja tiesības nodot īrnieka personas datus Pašvaldībai ar mērķi pārbaudīt, vai īrnieks ir izpildījis Noteikumu 56.1. apakšpunktā noteikto pienākumu vai īrnieks ir realizējis savas Noteikumu 56.2. apakšpunktā noteiktās tiesības;
56.4. aizliegums Pašvaldības līdzfinansētajos dzīvokļos reģistrēt sabiedrības (komersanta) juridisko adresi;
56.5. aizliegums mainīt Pašvaldības līdzfinansēto dzīvokļu lietošanas veidu;
56.6. īres termiņš nav mazāks kā viens kalendārais gads, bez tiesībām nodot dzīvokli apakšīrē.
57. Līdzfinansējuma saņēmējs piecu gadu laikā no ēkas nodošanas ekspluatācijā nedrīkst pilnībā vai daļēji atsavināt Pašvaldības līdzfinansētos dzīvokļus.
58. Līdzfinansējuma saņēmējs piecu gadu laikā no ēkas nodošanas ekspluatācijā nedrīkst izīrēt Pašvaldības līdzfinansētos dzīvokļus līdzfinansējuma saņēmēja saistītajām personām, t.sk. laulātajam, kā arī pirmās un otrās šķiras radiniekiem.
59. Līdzfinansējuma saņēmējs nodrošina, ka piecu gadu laikā no ēkas nodošanas ekspluatācijā nevienā Pašvaldības līdzfinansētajā dzīvoklī netiek reģistrēta saimnieciskās darbības veicēja un sabiedrības (komersanta) juridiskā adrese, kā arī mainīts būvniecības procesā paredzētais un būvniecības dokumentos noteiktais lietošanas veids.
60. Ja projekta īstenošanas laikā ir konstatēta kaut viena šāda Noteikumu prasības nepildīšana:
60.1. netiek izpildītas Noteikumu 57., 58. vai 59. punktā minētās prasības, tad līdzfinansējuma saņēmējs 20 darba dienu laikā atmaksā Pašvaldībai līdzfinansējuma summu pilnā apmērā;
60.2. netiek Pašvaldības līdzfinansēto dzīvokļu īres līgumos iekļauta kaut viena Noteikumu 56. punkta apakšpunktos noteiktā prasība, tad Pašvaldība izsaka brīdinājumu ar lūgumu mēneša laikā novērst konstatētos pārkāpumus. Ja pārkāpumi mēneša laikā pēc Pašvaldības izteiktā brīdinājuma netiek novērsti, tad līdzfinansējuma saņēmējs 20 darba dienu laikā atmaksā Pašvaldībai līdzfinansējuma summu pilnā apmērā.
61. Projekta izmaksu pieauguma gadījumā līdzfinansējuma saņēmējs sedz sadārdzinājumu no saviem līdzekļiem.
IX. Publicitātes un uzraudzības kārtība
62. Noslēdzot finansēšanas līgumu, līdzfinansējuma saņēmējs ir atbildīgs par publicitātes prasību ievērošanu.
63. Pretendents vai tā pilnvarotā persona plāno projekta publicitātes pasākumus, izstrādājot projekta iesniegumu līdzfinansējuma saņemšanai.
64. Līdzfinansējuma saņēmējs būvdarbu laikā un piecus gadus pēc ēkas nodošanas ekspluatācijā nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus.
65. Uzsākot būvdarbus un līdz ēkas nodošanai ekspluatācijā, līdzfinansējuma saņēmējs nodrošina būvtāfeles (no ūdensnecaurlaidīga un apkārtējās vides ietekmi noturīga materiāla, ne mazāku kā 1,2 x 1,2 m) izvietošanu zemes gabalā, kurā tiek īstenots projekts, publiski redzamā un pieejamā vietā, atbilstoši Noteikumu 5. pielikumam.
66. Pēc ēkas nodošanas ekspluatācijā un turpmākos piecus gadus līdzfinansējuma saņēmējs nodrošina pastāvīgās informatīvās plāksnes A4 izmērā izvietošanu pie atjaunotās vai pārbūvētās ēkas, publiski redzamā un pieejamā vietā, atbilstoši Noteikumu 5. pielikumam.
67. Līdzfinansējuma saņēmējam no finansēšanas līguma noslēgšanas un līdz saistību pilnīgai izpildei vismaz reizi pusgadā savā tīmekļa vietnē un sociālo tīklu vietnēs, ja tādas ir, jāpublicē īss, ar līdzfinansējuma apmēru samērīgs apraksts par projektu, tā mērķiem un rezultātiem, uzsverot saņemto līdzfinansējumu. Ja līdzfinansējuma saņēmējam nav savas tīmekļa vietnes vai sociālo tīklu vietnes, tad šis publicitātes pasākums nav saistošs. Līdzfinansējuma saņēmējs, vienu reizi pusgadā no finansēšanas līguma noslēgšanas un līdz saistību pilnīgai izpildei, elektroniski uz e-pasta adresi ekonomika@ventspils.lv nosūta Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļai informāciju par projekta īstenošanas uzsākšanu, progresu un problēmām tālākai apkopošanai un ievietošanai Pašvaldības tīmekļa vietnē un sociālajos tīklos.
68. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa nodrošina sabiedrības informēšanu un preses relīžu publicēšanu Pašvaldības oficiālajā tīmekļa vietnē un sociālajos tīklos par šādām tēmām:
68.1. par izsludināto konkursu;
68.2. par saņemtajiem projekta iesniegumiem konkursam;
68.3. par atbalstīto (-iem) projekta iesniegumu (-iem) un piešķirto līdzfinansējumu konkursa ietvaros;
68.4. par būvdarbu uzsākšanu;
68.5. par būvdarbu izpildes gaitu;
68.6. par būvdarbu pabeigšanu un ekas(-u) pieņemšanu ekspluatācijā;
68.7. par projekta īstenošanas rezultātiem, tai skaitā par noslēgtajiem īres līgumiem;
68.8. par izmaksāto līdzfinansējumu.
69. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa nodrošina šādu uzraudzības uzdevumu veikšanu:
69.1. projekta īstenošanas un rezultātu sasniegšanas uzraudzību;
69.2. informācijas apkopošanu un Pašvaldības izpilddirektora informēšanu par projekta īstenošanas progresu un problēmām, kā arī nepieciešamo rīcību šo problēmu novēršanā;
69.3. finansēšanas līguma izpildes uzraudzību;
69.4. noslēguma ziņojuma sagatavošanu pēc gala pārskata saņemšanas.
70. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa nepieciešamības gadījumos nodrošina ekspertu piesaistīšanu.
X. Noslēguma jautājumi
71. Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
72. Ar Noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2022. gada 15. decembra nolikums Nr. 12 "Līdzfinansēšanas konkursa "Ēku atjaunošana vai pārbūve, nolūkā radīt īres dzīvokļus Ventspilī" nolikums".
1 Ventspils pilsētas teritorijas plānojuma (2006.–2018.) ar grozījumiem grafiskās daļas 17. pielikums. https://www.ventspils.lv/files/dokumenti/teritorijasplanojums/sadala/27072012/17_Kulturas_pieminekli.pdf
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Vītoliņš
1. pielikums
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes
2024. gada 15. oktobra
saistošajiem noteikumiem Nr. 20
(prot. Nr. 17; 5. §)
Projekta iesniegums dalībai konkursā "Ēku atjaunošana vai pārbūve, nolūkā radīt īres dzīvokļus Ventspilī" |
(Visi punkti ir obligāti aizpildāmi!)
Nr. p.k. |
Nosaukums |
Sniegtā informācija |
||||||
1 |
2 |
3 |
||||||
1. |
Projekta nosaukums: | |||||||
2. |
Pretendenta nosaukums: | |||||||
3. |
Nodokļu maksātāja reģistrācijas kods: | |||||||
4. |
Pretendenta klasifikācija atbilstoši Vispārējās ekonomiskās darbības klasifikācijai NACE: | NACE kods | Ekonomiskās darbības nosaukums | |||||
5. |
Pretendenta juridiskā adrese: | Iela, mājas nosaukums, Nr./dzīvokļa Nr. | ||||||
Republikas pilsēta | Novads |
Novada pilsēta vai pagasts |
||||||
Pasta indekss | ||||||||
E-pasts | ||||||||
Tīmekļa vietne | ||||||||
6. |
Kontaktinformācija: | |||||||
Ieņemamais amats | ||||||||
Tālrunis | ||||||||
E-pasts | ||||||||
7. |
Korespondences adrese
(aizpilda, ja atšķiras no juridiskās adreses) |
Iela, mājas nosaukums, Nr./dzīvokļa Nr. | ||||||
Republikas pilsēta | Novads |
Novada pilsēta vai pagasts |
||||||
Pasta indekss | ||||||||
8. |
Īres daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas atrašanas vieta: |
Valsts nozīmes
pilsētbūvniecības pieminekļa – Ventspils pilsētas vēsturiska centra
(valsts aizsardzības Nr. 7454 Vecpilsētas un Ostgala teritorija) un tā
aizsardzības zonas teritorijā
vēsturiskā pilsētbūvniecības teritorijā Jaunpilsēta Pārējā Pašvaldības teritorijā |
||||||
Ielas nosaukums: | ||||||||
Zemes kadastra numurs: | ||||||||
9. |
Ir izstrādāta viena no šādām būvniecības ieceres dokumentācijām. (Lūdzu atzīmēt vienu un ierakstīt būvatļaujas numuru!) |
Būvprojekts minimālā sastāvā
būvatļauja Nr.________________ ar projektēšanas nosacījumiem Būvprojekts pilnā apjomā būvatļaujā Nr._________________ ir veikta atzīme par projektēšanas nosacījumu izpildi |
||||||
10. |
Kopējais plānotais un Pašvaldības līdzfinansējamo dzīvokļu skaits, kopējā dzīvokļu platība (m2), t.sk. Pašvaldības līdzfinansējamo dzīvokļu platība (m2) | Kopējais dzīvokļu skaits
_________
Kopējā dzīvokļu platība _________ m2 Pašvaldības līdzfinansējamo dzīvokļu skaits ________ Pašvaldības līdzfinansējamo dzīvokļu kopējā platība ________m2 Pašvaldības līdzfinansējamo dzīvokļu kopējās platības īpatsvars dzīvokļu kopējā platībā _______% |
||||||
10.1. |
1-istabas dzīvokļu skaits un dzīvokļu
platība (m2):
Lūdzam ar "X" atzīmēt Pašvaldības līdzfinansējamos dzīvokļus! |
Kopējais 1-istabas dzīvokļu
skaits _________,
t.sk. kopējais Pašvaldības līdzfinansējamo 1-istabas dzīvokļu skaits:_____ dzīvokļa Nr.__ platība ______ m2 dzīvokļa Nr.__ platība ______ m2 … |
||||||
10.2. |
2-istabu dzīvokļu skaits un dzīvokļu
platība (m2):
Lūdzam ar "X" atzīmēt Pašvaldības līdzfinansējamos dzīvokļus! |
Kopējais 2-istabu dzīvokļu
skaits _________,
t.sk. kopējais Pašvaldības līdzfinansējamo 2-istabu dzīvokļu skaits:_____ dzīvokļa Nr.__ platība ______ m2 dzīvokļa Nr.__ platība ______ m2 … |
||||||
10.3. |
3-istabu dzīvokļu skaits un dzīvokļa
platība (m2): Lūdzam ar "X" atzīmēt Pašvaldības līdzfinansējamos dzīvokļus! |
Kopējais 3-istabu dzīvokļu
skaits _________
t.sk. kopējais Pašvaldības līdzfinansējamo 3-istabu dzīvokļu skaits:_____ dzīvokļa Nr.__ platība ______ m2 dzīvokļa Nr.__ platība ______ m2 … |
||||||
10.4. |
4-istabu dzīvokļu skaits un kopējā
platība (m2): Lūdzam ar "X" atzīmēt Pašvaldības līdzfinansējamos dzīvokļus! |
Kopējais 4-istabu dzīvokļu
skaits _________
t.sk. kopējais Pašvaldības līdzfinansējamo 4-istabu dzīvokļu skaits:_____ dzīvokļa Nr.__ platība ______ m2 dzīvokļa Nr.__ platība ______ m2 … |
||||||
11. |
Plānotās projekta kopējās izmaksas, EUR | |||||||
11.1. |
t.sk. plānotās attiecināmās izmaksas saskaņā ar aprēķinu (tāmi), EUR | |||||||
11.2. |
t.sk. plānotās neattiecināmās izmaksas saskaņā ar aprēķinu (tāmi), EUR | |||||||
12. |
Pieprasītais Pašvaldības līdzfinansējums |
Atbalsta intensitāte, ____% | EUR __________________ EUR/m2 _______________ |
|||||
13. |
Katram dzīvoklim tiks nodrošināta
iespēja pieslēgt/atslēgt ūdeni (Lūdzu atzīmēt vienu!) |
Jā Nē |
||||||
14. |
Katram dzīvoklim atsevišķi būs ūdens
patēriņa skaitītāji, kuri tiks aprīkoti ar rādījumu attālinātu
nolasīšanu (Lūdzu atzīmēt vienu!) |
Jā Nē |
||||||
15. |
Katram dzīvoklim tiks paredzēta
siltumenerģijas uzskaite (Lūdzu atzīmēt vienu!) |
Jā Nē |
||||||
16. |
Mājā atrodas vismaz viens 3-istabu
dzīvoklis (Lūdzu atzīmēt vienu!) |
Jā Nē |
||||||
17. |
Atjaunotās vai pārbūvētās ēkas nodošanas ekspluatācijā laiks no finansēšanas līguma noslēgšanas brīža, bet ne ilgāk par 36 mēnešiem | _____________ mēneši | ||||||
18. |
de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotas veidlapas identifikācijas numurs | Nr. _______________________ | ||||||
19. |
Pilnvarotās personas vārds, uzvārds, amats, kontaktinformācija un jebkura cita būtiska informācija, kas nepieciešama identifikācijai (ja attiecināms) |
|||||||
20. |
Pilnvaras darbības joma, t.i., kādas darbības pilnvarotā persona ir tiesīga veikt (ja attiecināms) | |||||||
21. |
Pilnvaras darbības termiņš (ja attiecināms) | |||||||
PRETENDENTA APLIECINĀJUMS |
Es, apakšā parakstījies (-usies), |
, |
|
vārds, uzvārds |
||
Pretendenta |
, |
|
Pretendenta nosaukums |
||
atbildīgā amatpersona, |
, |
|
amata nosaukums |
Apliecinu, ka pilnībā esmu iepazinies(-usies) ar saistošajiem noteikumiem, Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļas sniegto papildus informāciju, saprotu šo dokumentu prasības, atzīstu tās par pamatotām, tiesiskām un saistošām man, ja vēlos piedalīties Konkursā, pretenziju nav.
Apliecinu, ka projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī,
1) pretendentam ir īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, kuru plānots atjaunot vai pārbūvēt;
2) nekustamais īpašums, kurā plānots realizēt projektu, nav apgrūtināts ar īres, nomas un citiem nekustamo īpašumu apgrūtinošiem līgumiem, kas noslēgti par labu trešajām personām;
3) nekustamajam īpašumam, kurā plānots realizēt projektu, Zemesgrāmatā nav nostiprināta piedziņas atzīme un nav reģistrēti citi apgrūtinājumi, kas var būt par šķēršļi projekta īstenošanai;
4) pretendentam nav nekustamā īpašuma nodokļa parāds Ventspils valstspilsētas pašvaldības budžetā;
5) pretendentam nav ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai tam nav pasludināts maksātnespējas process;
6) pretendentam nav nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;
7) pretendenta rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi projekta īstenošanai;
8) projekta iesniegumā un tā pielikumos sniegtās ziņas atbilst patiesībai un projekta īstenošanai pieprasītais Ventspils valstspilsētas pašvaldības līdzfinansējums tiks izmantots saskaņā ar projekta iesniegumā noteikto;
9) nav zināmu iemeslu, kādēļ šis projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana, un apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības un pasākuma īstenošanu iespējams veikt noteiktajos termiņos;
10) pretendentam, tā valdes vai padomes loceklim, patiesā labuma guvējam, pārstāvēttiesīgai personai vai prokūristam, vai personai, kura ir pilnvarota pārstāvēt Pretendentu darbības, kas saistītas ar filiāli, vai personālsabiedrības biedram, tā valdes un padomes loceklim, patiesā labuma guvējam, pārstāvēttiesīgai personai un prokūristam, ja Pretendents ir personālsabiedrība, nav noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskās finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas.
Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva rakstura sankcijas var tikt uzsāktas gan pret mani, gan arī pret minēto juridisko personu – pretendentu, ja attiecināms.
Apzinos, ka projekta izmaksu pieauguma gadījumā pretendents sedz visas izmaksas, kas var rasties izmaksu svārstību rezultātā.
Apliecinu, ka esmu iepazinies (-usies) ar saistošajos noteikumos noteiktajām prasībām, kā arī atlases un vērtēšanas kritērijiem.
Apliecinu, ka projekta īstenošanai izmantojamie līdzekļi nav atzīstami par noziedzīgi iegūtiem likuma "Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likums" izpratnē.
Piekrītu projekta iesniegumā norādīto datu apstrādei.
Apliecinu, ka projekta iesniegumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošiem dokumentu oriģināliem.
Pilnībā apzinos savas saistības un pienākumus.
Apliecinu, ka pretendentam ir rīcībspēja un tiesībspēja, lai slēgtu finansēšanas līgumu atbilstoši saistošo noteikumu prasībām.
Pielikumi:
1. Būvprojekta ekonomiskā daļa atbilstoši Ēku būvnoteikumiem – ___ lpp.;
2. Būvdarbu izpildes laika grafiks pa ceturkšņiem un izpildāmiem darbu veidiem – ____ lpp.;
3. Finansēšanas plāns – ____ lpp.;
4. Projekta budžeta kopsavilkums – ___ lpp.;
5. de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotas veidlapas izdruka – ___ lpp.;
6. Pretendenta amatpersonas, pilnvarotās personas, ja attiecināms, un projekta vadītāja CV – ___ lpp.;
7. Notariāli apstiprināta pilnvara vai cits tiesisks dokuments, kas apliecina, ka iesniedzējam ir tiesības rīkoties pretendenta vārdā (ja attiecināms) – ___ lpp.
/Projekta iesniedzēja atbildīgās amatpersonas vārds, uzvārds, paraksts, ieņemamais amats, datums/ |
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Vītoliņš
2. pielikums
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes
2024. gada 15. oktobra
saistošajiem noteikumiem Nr. 20
(prot. Nr. 17; 5. §)
Projekta nosaukums: ____________________
Īres daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas vieta (ielas nosaukums un kadastra numurs): ____________________
Pretendenta nosaukums: _________________________
Ventspils, 20__. gada __. ________
Būvdarbu izpildes laika grafiks pa ceturkšņiem un izpildāmiem darbu veidiem
Nr. p.k. |
Būvdarbu veids* |
Summa, EUR |
20__. gads |
20__. gads | 20__. gads | |||||||||||
/ceturksnis/ |
/ceturksnis/ |
/ceturksnis/ |
/ceturksnis/ |
… |
… |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
… |
… |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
… |
… |
* Atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 3. maija noteikumu Nr. 239 "Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 501-17 "Būvizmaksu noteikšanas kārtība"" 2. pielikumam
Sagatavoja ___________________________ (vārds, uzvārds, amats, tālr.)
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Vītoliņš
3. pielikums
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes
2024. gada 15. oktobra
saistošajiem noteikumiem Nr. 20
(prot. Nr. 17; 5. §)
Finansēšanas plāns |
|||||||||
Projekta nosaukums: |
|
||||||||
Pretendenta nosaukums: |
|
||||||||
|
|||||||||
Nr. p.k. |
Finansējuma avots |
20__.gads |
20__.gads |
20__.gads |
20__.gads |
20__.gads |
20__.gads |
Kopā |
|
Summa, EUR |
Summa, EUR |
Summa, EUR |
Summa, EUR |
Summa, EUR |
Summa, EUR |
Summa, EUR |
% |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1 |
Pašvaldības finansējums |
|
|
|
|
|
|
0,00 |
#DIV/0! |
2 |
Privātās attiecināmās izmaksas |
|
|
|
|
|
|
0,00 |
#DIV/0! |
3 |
Cits publiskais finansējums |
|
|
|
|
|
|
0,00 |
#DIV/0! |
3 |
Kopējās attiecināmās izmaksas |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
#DIV/0! |
4 |
Privātās neattiecināmās izmaksas |
|
|
|
|
|
|
0,00 |
|
5 |
Kopējās izmaksas |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
Sagatavoja ___________________________ (vārds, uzvārds, amats, tālr.)
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Vītoliņš
4. pielikums
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes
2024. gada 15. oktobra
saistošajiem noteikumiem Nr. 20
(prot. Nr. 17; 5. §)
Projekta budžeta kopsavilkums
Projekta nosaukums |
|
||||
|
|
|
|
|
|
Nr. p.k. |
Izmaksu pozīcijas nosaukums |
Izmaksas, EUR |
Izmaksas KOPĀ |
t.sk. PVN (euro) |
|
attiecināmās |
neattiecināmās |
EUR |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
Būvniecības izmaksas |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
1.1. |
Projektēšanas izmaksas |
|
|
0,00 |
|
1.2. |
Autoruzraudzības izmaksas |
|
|
0,00 |
|
1.3. |
Būvuzraudzības izmaksas |
|
|
0,00 |
|
1.4. |
Būvdarbu izmaksas |
|
|
0,00 |
|
2 |
Projekta vadības izmaksas |
|
|
0,00 |
|
3 |
Citas izmaksas |
|
|
0,00 |
|
4 |
Kopā |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
! Tabulā var paredzēt jaunas rindas.
Sagatavoja ___________________________ (vārds, uzvārds, amats, tālr.)
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Vītoliņš
5. pielikums
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes
2024. gada 15. oktobra
saistošajiem noteikumiem Nr. 20
(prot. Nr. 17; 5. §)
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Vītoliņš
Paskaidrojuma raksts
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 15. oktobra saistošajiem
noteikumiem Nr. 20 "Kārtība, kādā Ventspils valstspilsētas pašvaldība piešķir
līdzfinansējumu ēku atjaunošanai vai pārbūvei, nolūkā radīt īres dzīvokļus
Ventspilī"
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
Ventspils valstspilsētas pašvaldības un
Ventspils novada pašvaldības kopīgajā ilgtspējīgas attīstības stratēģijā
līdz 2030. gadam1 (turpmāk – Stratēģija 2030) ir norādīts: Ventspils
iedzīvotājiem un iebraucējiem ir sarežģīti atrast mājokli ilgtermiņā.
Tajā šobrīd pieejamas padomju laikā celtas daudzdzīvokļu ēkas, daļa no
kurām ir sliktā tehniskā stāvoklī. Valsts monocentriskā attīstības
tendence ierobežo dzīvojamā fonda attīstību reģionos, jo investoriem ir
zema interese ieguldīt nekustamajos īpašumos, kas atrodas reģionos.
Mājokļi, kas ir piemēroti izīrēšanai, bieži tiek izīrēti īstermiņā, lai
piemērotos tūristu pieprasījumam vasaras sezonā. Jaunu mājokļu
nepietiekamība negatīvi ietekmē iespējas piesaistīt speciālistus,
darbaspēku un jauniešus, kas ir svarīgs pilsētas attīstības
priekšnosacījums. Mājokļu pieejamība var ievērojami veicināt iedzīvotāju piesaisti un esošo iedzīvotāju noturēšanu pilsētā, jo tā ir prioritāra lieta cilvēkiem, kas vēlas pārcelties uz Ventspili, piemēram, lai strādātu, kā arī jauniešiem, kas vēlas nodalīties no ģimenes un, ja viņi nevar atļauties mājokļa īri vai tie vienkārši nav pieejami, pārceļas uz citu valsti. Ievērojot iepriekš minēto, Ventspils valstspilsētas pašvaldības un Ventspils novada pašvaldības kopīgās attīstības programmas 2021.–2027. gadam (turpmāk – Programma 2027) Ventspils valstspilsētas pašvaldības Rīcības plāna sadaļā "Prioritāte 3-Vide: Iedzīvotāji jūtas fiziski un emocionāli nodrošināti un pārliecināti par savu nākotni" kā viens no uzdevumiem ir minēts "Veicināt un atbalstīt ilgtspējīgu, zemu ekspluatācijas un būvniecības izmaksu mājokļu būvniecību un atjaunošanu Ventspilī" (V-1-1), kas cita starpā ietver tādu pasākumu kā Grantu programmas organizēšana dzīvojamā fonda atjaunošanai Vecpilsētā, pieļaujot darījumu funkciju ēku izvietošanu pirmajos stāvos (V-1-1-2). Tas saskan ar Apvienoto Nāciju Organizācija (ANO) 11. Ilgtspējīgas attīstības mērķi "Padarīt pilsētas un apdzīvotas vietas iekļaujošas, drošas, pielāgoties spējīgas un ilgtspējīgas"2. Mērķa ietvaros ir izvirzīts apakšmērķis – līdz 2030. gadam nodrošināt visiem piekļuvi pienācīgiem un drošiem mājokļiem un pamatpakalpojumiem par pieejamu cenu un sakārtot graustus. Apstākli, ka Pašvaldības administratīvajā teritorijā ir konstatējams trūkums tieši īres mājokļu pieejamības segmentā, norāda arī 2023. gada 8. jūnijā PricewaterhouseCoopers SIA (turpmāk – PwC) sadarbībā ar Pašvaldību organizētā darbsemināra ietvaros darba devēju norādītie piesaistāmo darba ņēmēju profili. Ņemot vērā iepriekš minēto, ir secināms, ka šobrīd Ventspilī ir vērojams izmaksu ziņā pieejamu mājokļu trūkums, ko kā izaicinājumu darbaspēka piesaistei un mobilitātei ir uzsvēruši arī Pašvaldībā darbojošo uzņēmumu pārstāvji. Lai veicinātu Ventspils pilsētas iedzīvotāju skaita pieaugumu, tai skaitā jaunu speciālistu piesaisti, atbalstot dzīvojamā fonda paplašināšanu un tādējādi nodrošinot Programmas 2027 noteiktā mērķa sasniegšanu un uzdevumu realizāciju, kā arī veicinātu Ventspils pilsētas dzīvojamā fonda energoefektivitātes pieaugumu, Ventspils valstspilsētas pašvaldības dome 2022. gada 15. decembrī apstiprināja nolikumu Nr. 12 "Līdzfinansēšanas konkursa "Ēku atjaunošana vai pārbūve, nolūkā radīt īres dzīvokļus Ventspilī" nolikums" (turpmāk – Nolikums Nr. 12).Ņemot vērā Pašvaldības Uzņēmējdarbības veicināšanas komisijas, Pašvaldība iestādes "Ventspils domes administrācija" struktūrvienību un nekustamā īpašuma attīstītāju ieteikumus un komentārus, kā arī Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam nosacījumus, ir sagatavoti Nolikuma Nr. 12 grozījumi. Ņemot vērā ievērojamo grozījumu apjomu, kas pārsniedz pusi no Nolikuma Nr. 12 normu apjoma, nolikumu nepieciešams izteikt jaunā redakcijā. Lai piemērotu nolikumā definētās prasības un pienākumus ilgtermiņā, nolikuma jauna redakcija izteikta kā saistošie noteikumi. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Saistošo noteikumu īstenošanai finansējums līdz 200 000 EUR ik gadu tiks paredzēts Pašvaldības budžetā. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Sociālā ietekme – Saistošie noteikumi
paredz veicināt īres mājokļu pieejamību, kas uzlabos Pašvaldības
iedzīvotāju sociālo situāciju un dzīves kvalitāti. Piekļuve kvalitatīvam
mājoklim par pieņemamu cenu ir viena no iedzīvotāju pamatvajadzībām, kas
ir nostiprināta starptautiskajos cilvēktiesību dokumentos, kā arī
Latvijas Republikā spēkā esošajos normatīvajos aktos. Piekļuve
pienācīgam un drošam mājoklim un pamatpakalpojumiem par pieejamu cenu ir
viens no ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķa apakšmērķiem. Ietekme uz vidi – tiks veicināta energoefektivitātes prasībām atbilstošu daudzdzīvokļu māju atjaunošana vai pārbūve. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – mājokļu pieejamība ir būtisks elements ekonomikas attīstībai, tā ne tikai ietekmē mājsaimniecību labklājības līmeni, bet arī pieeju ekonomiskās izaugsmes iespējām, nodrošinot vai liedzot tām iespēju aktīvi piedalīties darba tirgū un ekonomikā kopumā. Saistošie noteikumi paredz ietekmi uz nekustamo īpašumu attīstītāju aktivitāti Pašvaldības administratīvajā teritorijā, jo noteikumi paredz finansiāla atbalsta sniegšanu nekustamā īpašuma īpašniekiem kā tā attīstītājiem. Mājokļu pieejamība veicinās nodarbinātības pieaugumu, ņemot vērā, ka uzņēmēji regulāri ir vērsušies Pašvaldībā norādot, ka nevar piesaistīt nepieciešamos darbiniekus, jo nav pieejami mājokļi. Minēto apliecina arī PwC 2023. gada 8. jūnijā organizētā darbsemināra ietvaros uzņēmēju paustais viedoklis, ka mājokļu trūkuma dēļ darba devējiem rodas papildus izmaksas un zaudējumi, jo darba devēji ir spiesti iesaistīties mājokļu meklēšanā, kā mājokļa pieejamības problēmas risinājumus paredzot arī papildus atlīdzības izmaksāšanu darbiniekiem, piemēram, degvielas kompensēšana, piedāvājot vienreizēju pārcelšanās pabalstu, paredzot daļēju īres maksas kompensēšanas iespēju u.c. Īres mājokļu pieejamība veicinās jaunu darba vietu radīšanu, jaunu uzņēmumu veidošanos un esošo uzņēmumu attīstību un izaugsmi, tādējādi veicinot iedzīvotāju skaita palielināšanos Ventspils pilsētā. Vienlaikus mājokļu pieejamība mazinās uzņēmumu nepieciešamību ieguldīt administratīvos un finanšu resursus mājokļu nodrošināšanai piesaistītajiem darbiniekiem. Turklāt uzņēmējus un pilsētas iedzīvotājus attiecībā uz mājokļu pieejamību mazāk ietekmēs tūrisma sezona, kad lielai daļai iedzīvotāju īres līgumi tiek uzteikti, lai piedāvātu mājokļus īstermiņa īrei. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav attiecināms. Ietekme uz konkurenci – nav attiecināms. Nekustamā īpašuma īpašnieks kā tā attīstītājs, ar kuru Pašvaldība slēgs finansēšanas līgumu, tiek noteikts saistošajos noteikumos noteiktajā kārtībā. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām |
Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādes "Ventspils domes administrācija" Ekonomikas un iepirkumu nodaļa (turpmāk – Ekonomikas un iepirkumu nodaļa). |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Energoefektivitātes prasībām atbilstošu
daudzīvokļu dzīvojamo māju atjaunošana vai pārbūve un īres mājokļu
pieejamība mājsaimniecībām ir tiešā veidā saistīti ar Pašvaldību likuma
4. panta pirmās daļas 10. punktā – sniegt iedzīvotājiem palīdzību
mājokļa jautājumu risināšanā, 12. punktā – sekmēt saimniecisko darbību
pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt tai atbalstu un 22.
punktā – veicināt klimata pārmaiņu ierobežošanu un pielāgošanos tām –
noteikto pašvaldības autonomo funkciju izpildi. Jauna ietekme uz Pašvaldības funkcijām netiek paredzēta. Saistošie noteikumi neparedz jaunu darba vietu radīšanu. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Ekonomikas un iepirkumu nodaļa. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Pašvaldības organizētā 2023. gada 8. jūnijā
darbsemināra "Izaicinājumi mājokļu jomā darbaspēkā piesaistei un
mobilitātei Ventspilī" ietvaros saņemts darba devēju vērtējums par esošo
mājokļu nodrošinājumu, vajadzībām mājokļu jomā darbaspēka piesaistei un
iespējamajiem risinājumiem mājokļu pieejamības vecināšanai. 23.09.2024. saņemts Latvijas Republikas Finanšu ministrijas saskaņojums atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likumam. Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai, lai informētu sabiedrību par Saistošo noteikumu projektu un dotu iespēju izteikt viedokli, Saistošo noteikumu projekts no 04.09.2024. līdz 18.09.2024. tika publicēts Pašvaldības tīmekļa vietnē www.ventspils.lv sadaļas "Iedzīvotāju līdzdalība" apakšsadaļā "Viedokļa izteikšana par saistošo noteikumu projektiem". Priekšlikumi un komentāri nav saņemti. Saistošo noteikumu projekts izskatīts 27.08.2024. Pašvaldības Uzņēmējdarbības veicināšanas komisijā, 11.09.2024. Pašvaldības Likumības komisijā un 26.09.2024. Pašvaldības Finanšu komitejā. |
1 https://www.ventspils.lv/app/uploads/2022/11/kop_ias_2030-1.pdf
2 pieejams: https://www.pkc.gov.lv/lv/attistibas-planosana-latvija/ano-ilgtspejigas-attistibas-merki (aplūkots 09.08.2023)
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Vītoliņš