Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 16 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 653
Rīgā 2024. gada 22. oktobrī (prot. Nr. 45 7. §)
Kārtība, kādā Valsts kase sniedz pakalpojumus valsts pārvaldes vienotā pakalpojumu centra ietvaros, un kārtība un apjoms, kādā valsts budžeta iestādes un budžeta nefinansētas iestādes kārto grāmatvedības uzskaiti Valsts kasē valsts pārvaldes vienotā pakalpojumu centra ietvaros
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu
un finanšu vadību 23. panta otro daļu
un 29. panta ceturto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka Valsts kases sniegtos pakalpojumus valsts pārvaldes vienotā pakalpojumu centra ietvaros un to sniegšanas kārtību, kā arī kārtību, kādā valsts budžeta iestādes un budžeta nefinansētas iestādes pievienojas pakalpojumu saņemšanai, un kārtību un apjomu, kādā kārto grāmatvedības uzskaiti Valsts kasē valsts pārvaldes vienotā pakalpojumu centra ietvaros.
2. Valsts kase valsts pārvaldes vienotā pakalpojumu centra ietvaros valsts budžeta iestādēm un budžeta nefinansētām iestādēm (turpmāk – pakalpojumu saņēmējs) elektroniski, izmantojot Centrālo resursu vadības sistēmu (turpmāk – sistēma), tās pašapkalpošanās portālu (turpmāk – pašapkalpošanās portāls) un atbalsta sistēmu, sniedz šādus pakalpojumus (turpmāk – pakalpojumi):
2.1. grāmatvedības uzskaites pakalpojumu;
2.2. Personāla lietvedības informācijas sistēmas pakalpojumu.
3. Valsts kase pakalpojumus valsts pārvaldes vienotā pakalpojumu centra ietvaros sniedz saskaņā ar šiem noteikumiem, Valsts kases izstrādātajiem iekšējiem tiesību aktiem un apstiprinātajiem dokumentiem, kas nosaka kārtību un procesus, kādā Valsts kase un pakalpojumu saņēmēji sadarbojas, lai nodrošinātu pakalpojumu sniegšanu. Par Valsts kasei sniegtās informācijas patiesumu, pareizību un savlaicīgu iesniegšanu ir atbildīgs pakalpojumu saņēmēja iestādes vadītājs. Valsts kase pastāvīgi nodrošina pakalpojumu kvalitātes kontroli, procesu pilnveidošanu un automatizēšanu. Valsts kases tiesību akti un procedūru apraksti pieejami Valsts kases tīmekļvietnē (www.kase.gov.lv).
4. Pakalpojumu saņēmējs, saņemot pakalpojumus, nodrošina, ka tā rīcībā ir atbilstoša materiāltehniskā bāze, kas nepieciešama šo noteikumu 16. un 32. punktā minēto procesu īstenošanai.
5. Sistēmā izveidotos grāmatvedības uzskaites un elektroniskos personāla dokumentus un datus glabā Valsts kase. Ar pakalpojumiem saistītos dokumentus papīra formā un ārpus sistēmas veidotos elektroniskos dokumentus kārto un glabā pakalpojuma saņēmējs.
6. Valsts kase līdz kārtējā gada 1. septembrim Valsts kases tīmekļvietnē, sadaļā "Vienotais pakalpojumu centrs" publicē sistēmā uzkrājamo grāmatvedības un personāla dokumentu un datu lietu sarakstu nākamajam gadam, kuru pakalpojumu saņēmējs izmanto, norādot iestādes dokumentu klasifikācijas shēmā dokumentu veidus, kas veidojas pakalpojumu ietvaros.
II. Pakalpojumu pārvaldība
7. Pakalpojumu saņēmējs sadarbībā ar Valsts kasi aizpilda un iesniedz aprakstu sistēmas un pakalpojumu konfigurācijai, izmantojot Valsts kases tīmekļvietnē publicētās veidlapas vai Valsts kases e-pakalpojumu portālu (epakalpojumi.kase.gov.lv). Valsts kase atbilstoši aprakstā norādītajiem datiem konfigurē sistēmu un nodrošina pakalpojumu sniegšanu. Valsts kase pakalpojumu aprakstus reģistrē Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā kā starpiestāžu pakalpojumus, un tie ir pieejami informācijai iestādēm.
8. Lai lietotu sistēmu un atbalsta sistēmu, pakalpojumu saņēmējs iesniedz pieteikumu par katru lietotāju, izmantojot Valsts kases tīmekļvietnē publicēto veidlapu vai Valsts kases e-pakalpojumu portālu (pašapkalpošanās portāla lietotāju pārvaldība reglamentēta šo noteikumu 37. punktā).
9. Pakalpojumu saņēmējam, izmantojot Valsts kases tīmekļvietnē publicēto veidlapu vai Valsts kases e-pakalpojumu portālu, ir pienākums iesniegt pieteikumu par sistēmas lietošanas pārtraukšanu par katru sistēmas vai atbalsta sistēmas lietotāju vienas darbdienas laikā pēc sistēmas vai atbalsta sistēmas lietošanas pārtraukšanas.
10. Pakalpojumu saņēmējs iesniedz aizpildītu šo noteikumu 7. punktā minēto aprakstu un 8. un 9. punktā minēto pieteikumu elektroniska dokumenta formā, katru dokumentu atsevišķi parakstot ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu. Elektronisko dokumentu nosūta uz Valsts kases oficiālās elektroniskās adreses apakšadresātu – Klientu apkalpošana, izņemot pieteikumus, kuri iesniegti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu portālu.
11. Šo noteikumu 7. punktā minēto aprakstu un 8. un 9. punktā minētos pieteikumus paraksta pakalpojumu saņēmēju pārstāvēttiesīgā persona, par kuras pilnvarām pārstāvēt pakalpojuma saņēmēju var pārliecināties publiskos reģistros, vai pilnvarotā persona, ja saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Valsts kases nodrošināto maksājumu pakalpojumu sniegšanu Valsts kase ir apstiprinājusi šādas pilnvaras.
12. Šo noteikumu 7. punktā minētais apraksts un 8. punktā minētajā kārtībā iesniegtais pieteikums ir spēkā līdz dienai, kad Valsts kasē ir saņemts jauns šo noteikumu 7. punktā minētais apraksts, 8. punktā minētais pieteikums vai 9. punktā minētais pieteikums.
13. Pakalpojumu saņēmējs, lietojot pakalpojumu, ir atbildīgs par šo noteikumu noteiktajā kārtībā iesniegtajos pieteikumos norādīto ziņu patiesumu, precizitāti, izmaiņu iesniegšanas savlaicīgumu un to pilnību.
14. Valsts kase ar pakalpojumu sniegšanu saistīto informāciju izpauž un konsultatīvu atbalstu sniedz tikai šo noteikumu 7. punktā minētajā aprakstā norādītajiem atbalsta sistēmas lietotājiem, saziņu organizējot atbalsta sistēmā Valsts kases tīmekļvietnē publicētajā kārtībā.
III. Grāmatvedības uzskaites pakalpojums
15. Valsts kase grāmatvedības uzskaites pakalpojuma ietvaros:
15.1. izstrādā vienotu grāmatvedības uzskaites kārtību un atbilstoši tai kārto pakalpojuma saņēmēja grāmatvedības uzskaiti, nodrošinot ilgtermiņa nefinanšu aktīvu un krājumu uzskaiti, finanšu aktīvu uzskaiti, saistību un izdevumu uzskaiti, prasību un ieņēmumu uzskaiti;
15.2. izstrādā vienotu pārskatu sagatavošanas kārtību un atbilstoši tai sagatavo pakalpojuma saņēmēja finanšu pārskatus.
16. Valsts kase grāmatvedības uzskaites pakalpojumu sniedz saskaņā ar šiem noteikumiem un Valsts kases izstrādātajiem grāmatvedības uzskaites procesu aprakstiem (turpmāk – grāmatvedības uzskaites procesu apraksti), kas nosaka procesus un kārtību, kādā Valsts kase un pakalpojumu saņēmējs sadarbojas, lai nodrošinātu pakalpojumu.
17. Valsts kase grāmatvedības uzskaites pakalpojuma ietvaros izstrādā un uztur grāmatvedības kontroles sistēmu un veic grāmatvedības kontroles pasākumus, lai nodrošinātu grāmatvedības datu korektumu un iespējamo kļūdu grāmatvedības datos savlaicīgu atklāšanu un krāpšanas novēršanu.
18. Pakalpojumu saņēmējs ir atbildīgs par darījumu atbilstību tiesību aktiem un grāmatvedības uzskaites procesu aprakstos noteiktajā kārtībā iesniedz grāmatvedības uzskaites pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamos dokumentus vai datus.
19. Valsts kase ir tiesīga pieprasīt pakalpojumu saņēmējam papildu informāciju un dokumentus, ja šo noteikumu 18. punktā minētie dokumenti nav noformēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām vai dati nesatur pilnīgu informāciju vai neatbilst šo noteikumu 36. punktā minētajiem sistēmas lietošanas metodiskajiem norādījumiem. Līdz pieprasītās papildu informācijas un dokumentu saņemšanai Valsts kase neveic ar šiem dokumentiem saistītu grāmatvedības uzskaiti.
20. Valsts kase, sagatavojot maksājumu rīkojumus grāmatvedības uzskaites pakalpojuma ietvaros, ir atbildīga par to atbilstību pakalpojumu saņēmēja iesniegtajiem attaisnojuma dokumentiem.
21. Lai nodrošinātu grāmatvedības gada slēguma procesus, pakalpojumu saņēmējs izstrādā ilgtermiņa nefinanšu aktīvu, kasē esošas skaidras naudas, krājumu un zembilances aktīvu inventarizācijas veikšanas kārtību (turpmāk – inventarizācijas veikšanas kārtība), nodrošinot tās atbilstību grāmatvedības uzskaites procesu aprakstam, un veic ilgtermiņa nefinanšu aktīvu, kasē esošas skaidras naudas, krājumu un zembilances aktīvu inventarizāciju.
22. Pakalpojumu saņēmējs ilgtermiņa nefinanšu aktīvu un ilgstoši lietojamā inventāra pārskata gada slēguma inventarizāciju veic elektroniski laikposmā no pārskata gada 1. oktobra līdz pārskata gada 1. decembrim.
23. Valsts kase veic pakalpojumu saņēmēja pārskata gada slēguma saistību, prasību, bezskaidras naudas līdzekļu, finanšu ieguldījumu un zembilances pasīvu inventarizāciju un nosaka inventarizācijas sākuma un beigu termiņu, personālsastāvu un inventarizācijas rezultātu dokumentēšanas termiņus, kā arī citus nosacījumus. Valsts kase izstrādā saistību, prasību, bezskaidras naudas līdzekļu, finanšu ieguldījumu un zembilances pasīvu inventarizācijas veikšanas kārtību.
24. Pēc šo noteikumu 23. punktā minētās inventarizācijas pabeigšanas Valsts kase izsniedz pakalpojumu saņēmējam apliecinājumu, ka:
24.1. visi inventarizācijas sarakstos norādītie aprēķini ir pareizi;
24.2. inventarizācijas saraksti ir sagatavoti atbilstoši normatīvo aktu prasībām grāmatvedības kārtošanas jomā;
24.3. inventarizācijas rezultāti iegūti atbilstoši šo noteikumu 23. punktā minētajai inventarizācijas veikšanas kārtībai;
24.4. iesniegtie paskaidrojumi un priekšlikumi ir pamatoti.
25. Valsts kase saskaņā ar pakalpojumu saņēmēja grāmatvedības uzskaites datiem grāmatvedības uzskaites procesā noteiktajā kārtībā un termiņā sagatavo vai iesniedz kompetentajām institūcijām šo noteikumu 7. punktā noteiktajā kārtībā noformētajā aprakstā norādītos finanšu pārskatus par pakalpojuma saņēmēja finanšu darbību.
26. Ar šiem noteikumiem pakalpojumu saņēmējs pilnvaro Valsts kasi, sniedzot grāmatvedības uzskaites pakalpojumu, bez pakalpojumu saņēmēja papildu pilnvarojuma noformēt Valsts kases lietotāju pieteikumus par e-pakalpojumu "eKase" (loma, kas dod tiesības sagatavot maksājumu rīkojumus un apskatīt konta informāciju) un "ePārskati" (loma, kas nepieciešama šo noteikumu 7. punktā minētajā aprakstā norādīto pārskatu parakstīšanai) lietošanu, kura reglamentēta normatīvajos aktos par kārtību, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus.
27. Pakalpojumu saņēmējs sadarbībā ar Valsts kasi sagatavo un iesniedz pilnvarojumu Valsts kases atbildīgajam nodarbinātajam piekļuvei Centrālās statistikas pārvaldes elektroniskajai datu vākšanas sistēmai un Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmai (loma – tiesību pārvaldnieks), kā arī citu institūciju informācijas sistēmām, ja tas nepieciešams pakalpojumu sniegšanai.
28. Pakalpojumu saņēmējs ir atbildīgs par Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likuma un Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma prasību ievērošanu, ciktāl tas attiecas uz pakalpojumu saņēmēju.
29. Valsts kase šajos noteikumos un citos saistītajos tiesību aktos noteiktajā kārtībā nodrošina pakalpojumu saņēmējam grāmatvedības uzskaites datu pieejamību sistēmā un tās pašapkalpošanās portālā, kā arī datu ievades iespēju sistēmā un tās pašapkalpošanās portālā atbilstoši šo noteikumu 7. punktā minētajam aprakstam sistēmas un pakalpojumu konfigurācijai un grāmatvedības uzskaites procesu aprakstam.
IV. Personāla lietvedības informācijas sistēmas pakalpojums
30. Valsts kase personāla datu uzskaitei un elektronisku personāla dokumentu un informācijas apritei pakalpojumu saņēmējam nodrošina Personāla lietvedības informācijas sistēmas pakalpojumu.
31. Valsts kase Personāla lietvedības informācijas sistēmas pakalpojumu sniedz saskaņā ar šiem noteikumiem un Valsts kases izstrādātu personāla lietvedības procesu aprakstu (turpmāk – personāla lietvedības procesu apraksts), kas nosaka procesus un kārtību, kādā Valsts kase un pakalpojumu saņēmējs sadarbojas, lai nodrošinātu pakalpojumu. Personāla lietvedības procesu apraksts ir pieejams Valsts kases tīmekļvietnē.
32. Pakalpojumu saņēmējs, saņemot Personāla lietvedības informācijas sistēmas pakalpojumu, ir atbildīgs par tā ietvaros radīto datu un dokumentu atbilstību normatīvajiem aktiem (nodrošinot pilnīgus un kvalitatīvus datus) un pakalpojuma lietošanas atbilstību šiem noteikumiem un personāla lietvedības procesu aprakstam.
33. Valsts kase, konstatējot Personāla lietvedības informācijas sistēmas pakalpojuma lietošanas neatbilstību personāla lietvedības procesu aprakstam, atbalsta sistēmā informē pakalpojumu saņēmēju par konstatētajām neatbilstībām un sniedz norādījumus to novēršanai. Pakalpojumu saņēmējs rīkojas saskaņā ar Valsts kases norādījumiem.
V. Sistēmas un pašapkalpošanās portāla izmantošanas kārtība
34. Pakalpojumus, izmantojot sistēmu un tās pašapkalpošanās portālu, Valsts kase sniedz elektroniski šajos noteikumos un citos saistītajos tiesību aktos noteiktajā kārtībā. Pašapkalpošanās portāls ir uz tīmekļa tehnoloģijām balstīta sistēmas saskarne, ko izmanto pašapkalpošanās darbību veikšanai.
35. Nodrošinot sistēmas lietošanu, Valsts informācijas sistēmu likuma izpratnē Valsts kase ir sistēmas pārzinis, savukārt pakalpojumu saņēmējs ir sistēmas lietotājs.
36. Valsts kase izstrādā sistēmas lietošanas metodiskos norādījumus (turpmāk – metodiskie norādījumi) un publicē tos Valsts kases tīmekļvietnē, kā arī izstrādā sistēmas drošības politiku un dara to pieejamu pakalpojumu saņēmējam. Pakalpojumu saņēmējam ir pienākums lietot sistēmu atbilstoši metodiskajiem norādījumiem un sistēmas drošības politikai.
37. Pašapkalpošanās portāla lietotāju izveidi un pārvaldību, izmantojot sistēmu, metodiskajos norādījumos noteiktajā kārtībā nodrošina pakalpojumu saņēmējs.
38. Valsts kase sistēmas un pašapkalpošanās portāla lietotāju identificē, izmantojot kvalificētu elektroniskās identifikācijas līdzekli.
39. Valsts kase un pakalpojumu saņēmējs šajos noteikumos, metodiskajos norādījumos un sistēmas drošības politikas paredzētajā kārtībā sistēmu un pašapkalpošanās portālu izmanto šādiem mērķiem:
39.1. pakalpojumu saņēmēja personāla uzskaites datu un dokumentu elektroniskai apstrādei pašapkalpošanās portālā;
39.2. informācijas un dokumentu apmaiņai starp Valsts kasi un pakalpojumu saņēmēju;
39.3. grāmatvedības uzskaites datu un personāla lietvedības uzskaites datu apstrādei.
40. Valsts kase nodrošina sistēmas un pašapkalpošanās portāla pieejamību, veiktspēju un informācijas drošību, tai skaitā:
40.1. nosaka vispārīgās grāmatvedības informācijas datorsistēmu drošības noteikumu un grāmatvedības datu aizsardzības obligātās tehniskās un organizatoriskās prasības;
40.2. nodrošina sistēmas un pašapkalpošanās portāla pieejamību 24/7 režīmā – 98 % apjomā kalendāra gada laikā (izņemot plānotus darbības pārtraukumus tehnisko darbu veikšanai);
40.3. nodrošina sistēmas auditācijas pierakstu veikšanu un glabāšanu 18 mēnešus;
40.4. nodrošina paaugstinātas drošības sistēmas prasību atbilstību normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā tiek nodrošināta informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmu atbilstība minimālajām drošības prasībām;
40.5. ir tiesīga apturēt sistēmas un pašapkalpošanās portāla darbību uz laiku, kas nepieciešams drošības apsvērumu dēļ, kā arī sistēmas un pašapkalpošanās portāla darbībā konstatēto problēmu novēršanai vai citu neatliekami nepieciešamo darbu veikšanai, lai nodrošinātu optimālu un drošu sistēmas un pašapkalpošanās portāla darbību;
40.6. var apturēt vai ierobežot, vai bloķēt lietotāju piekļuvi sistēmai un pašapkalpošanās portālam uz laiku līdz apstākļu noskaidrošanai, ja konstatē:
40.6.1. sistēmas un pašapkalpošanās portāla drošības apdraudējumu vai ielaušanās pazīmes, vai neatbilstošu sistēmas un pašapkalpošanās portāla darbību;
40.6.2. iespējamus draudus informācijai, tai skaitā datu drošībai (ar to saprotot konfidencialitāti, pieejamību, integritāti), vai nelikumīgu personas datu apstrādi;
40.7. sistēmas atbilstību ārējiem normatīvajiem aktiem, metodiskajiem norādījumiem un sistēmas drošības politikai.
41. Pakalpojumu saņēmējs, lietojot sistēmu un pašapkalpošanās portālu, ir atbildīgs par:
41.1. lietotāju iepazīstināšanu ar šajos noteikumos minēto saistību izpildi un sistēmas un pašapkalpošanās portāla lietošanu atbilstoši metodiskajiem norādījumiem;
41.2. sistēmas un pašapkalpošanās portāla lietošanu atbilstoši sistēmas drošības politikai;
41.3. pieslēgšanās datu drošu saglabāšanu un neizpaušanu trešajām personām. Ja pieslēgšanās dati kļuvuši zināmi trešajai personai, nepieciešams nekavējoties veikt to nomaiņu un informēt Valsts kasi;
41.4. no sistēmas un pašapkalpošanās portāla iegūtās informācijas lietošanu tikai amata (darba, dienesta) pienākumu veikšanai, nepieļaujot šīs informācijas tīšu vai netīšu nodošanu trešajām personām, izņemot gadījumus, ja tas nepieciešams amata (darba, dienesta) pienākumu veikšanai;
41.5. jebkādu lietotāja prettiesisku darbību, ļaunu nolūku vai neuzmanību, uzņemoties arī nejaušības risku;
41.6. šo noteikumu 38. punktā noteiktajā kārtībā identificētā lietotāja autorizētajā dokumentā vai pieprasījumā norādīto datu precizitāti, pilnību un atbilstību prasībām, kas noteiktas šajos noteikumos un citos normatīvajos aktos (arī tad, ja to nav veicis lietotājs).
42. Valsts kase metodiskajos norādījumos noteiktajā kārtībā nodrošina Representational state transfer programmsaskarnes (REST API) izmantošanas iespēju trešo pušu programmatūras produktiem.
43. Valsts kase nodrošina konsultatīvo atbalstu sistēmas un pašapkalpošanās portāla lietotājiem un sniedz informāciju par sistēmas un pašapkalpošanās portāla uzlabojumiem.
44. Valsts kase nodrošina atsevišķu no sistēmas un pašapkalpošanās portāla veidotu vidi, kur pakalpojumu saņēmējam ir iespēja pārbaudīt atbilstoši šo noteikumu 42. punktam izveidoto programmsaskarņu darbību, tai skaitā to darbību jauno versiju uzstādīšanas gadījumā sistēmā un pašapkalpošanās portālā.
45. Valsts kase par plānotu sistēmas vai pašapkalpošanās portāla darbības pārtraukumu pakalpojumu saņēmēju informē vismaz divas darbdienas pirms plānotā pārtraukuma, bet par neplānotu pārtraukumu – tā iestāšanās brīdī.
46. Ja sistēma vai pašapkalpošanās portāls tehnisku iemeslu dēļ ilgāk par astoņām stundām pilnībā vai daļēji nespēj nodrošināt elektronisku informācijas apriti, pakalpojumu saņēmējs vienojas ar Valsts kasi par informācijas apriti un pakalpojumu sniegšanas kārtību.
VI. Fizisko personu datu apstrāde
47. Valsts kases veiktās personas datu apstrādes mērķis ir pakalpojuma drošības, atbilstības un kvalitātes nodrošināšana, pamatojoties uz sabiedrības interesēm, un personas datu apstrāde tiks veikta, lai elektroniskā vidē īstenotu normatīvajos aktos noteiktos pakalpojumus: grāmatvedības uzskaiti un Personāla lietvedības informācijas sistēmas pakalpojumu. Valsts kase ir Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu aizsardzības regula) izpratnē ir pakalpojumu sniegšanā un informācijas aprites nodrošināšanā izmantoto fizisko personu datu pārzinis.
48. Atbilstoši šo noteikumu 47. punktam Valsts kase apstrādā šādus personas datus:
48.1. pieejas tiesību pieprasījumā norādītais personas vārds, uzvārds, personas kods, darbavieta un kontaktinformācija (e-pasta adrese, tālruņa numurs);
48.2. auditācijas pierakstos iekļautā interneta protokola adrese, no kuras lietotājs pieslēdzies informācijas sistēmai;
48.3. balss zvanu ieraksti.
49. Šo noteikumu 48.1. un 48.2. apakšpunktā minēto personas datu glabāšanas termiņš ir pieci gadi no lietotāja bloķēšanas dienas, bet šo noteikumu 48.3. apakšpunktā minēto balss zvanu ierakstu datu glabāšanas termiņš ir 18 mēneši no ieraksta izdarīšanas brīža.
50. Sniedzot pakalpojumus, Valsts kase Datu aizsardzības regulas izpratnē ir apstrādātājs, kas izpilda pakalpojumu saņēmēja iesniegto un saņemto fizisko personu datu apstrādi tikai tādā apmērā, kāds nepieciešams finanšu informācijas aprites, grāmatvedības uzskaites pakalpojuma un Personāla lietvedības informācijas sistēmas pakalpojumu nodrošināšanai.
VII. Noslēguma jautājumi
51. Gada pārskatu vai konsolidēto gada pārskatu un citus normatīvajos aktos noteiktos finanšu pārskatus par pēdējo periodu pirms pakalpojumu saņemšanas Valsts kasē sagatavo pakalpojumu saņēmējs vai Valsts kase, ja uz Valsts kasi pārnāk pakalpojumu saņēmēja attiecīgās jomas kompetentie nodarbinātie un pakalpojumu saņēmējs ar Valsts kasi ir noslēdzis vienošanos par gada pārskata sagatavošanu.
52. Šo noteikumu 16. un 31. punktā minētos procesa aprakstus, 23. punktā minēto kārtību un 36. punktā minētos metodiskos norādījumus un sistēmas drošības politiku Valsts kase izdod līdz 2024. gada 31. oktobrim.
53. Šo noteikumu 7. punktā minēto aprakstu un 8. un 9. punktā minēto pieteikumu iesniegšanu e-pakalpojumu portālā pakalpojumu saņēmējs uzsāk ar dienu, kad Valsts kase to tehniski nodrošina.
54. Pakalpojumu saņēmējs nodrošina tā izmantotās grāmatvedības kontroles sistēmas uzturēšanu vismaz sešus mēnešus pēc pievienošanās pakalpojumu saņemšanai, kā arī Valsts kases pilnvarotajiem pārstāvjiem nodrošina pieejas tiesības grāmatvedības kontroles sistēmas reģistriem.
55. Šo noteikumu 6. punktā minēto sistēmā uzkrājamo grāmatvedības un personāla dokumentu un datu lietu sarakstu 2025. gadam Valsts kase līdz 2024. gada 1. decembrim publicē Valsts kases tīmekļvietnē.
56. Pakalpojumu saņēmēji uzsāk pakalpojumu saņemšanu:
56.1. Ekonomikas ministrija un tās padotības iestādes – 2025. gada 1. janvārī;
56.2. Klimata un enerģētikas ministrija un tās padotības iestādes – 2025. gada 1. janvārī;
56.3. Veselības ministrija un tās padotības iestādes – 2025. gada 1. janvārī;
56.4. Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija un tās padotības iestādes – 2025. gada 1. janvārī;
56.5. Zemkopības ministrija un tās padotības iestādes – 2025. gada 1. janvārī;
56.6. Kultūras ministrija un tās padotības iestādes – 2026. gada 1. janvārī;
56.7. Tieslietu ministrija un tās padotības iestādes – 2026. gada 1. janvārī;
56.8. Izglītības un zinātnes ministrija un tās padotības iestādes – 2026. gada 1. janvārī;
56.9. Labklājības ministrija un tās padotības iestādes – 2027. gada 1. janvārī;
56.10. Iekšlietu ministrija un tās padotības iestādes – 2027. gada 1. janvārī, izmeklēšanas iestādes un operatīvās darbības subjekti – 2028. gada 1. janvārī;
56.11. Ārlietu ministrija un tās padotības iestādes – 2027. gada 1. janvārī;
56.12. Satiksmes ministrija un tās padotības iestādes – 2028. gada 1. janvārī;
56.13. Aizsardzības ministrija un tās padotības iestādes – 2028. gada 1. janvārī.
57. Valsts tiešās pārvaldes iestādēm (Finanšu ministrija un tās padotības iestādes, Fiskālās disciplīnas padome, Valsts kanceleja, Valsts administrācijas skola, Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome), kurām Valsts kase jau sniedz grāmatvedības uzskaites pakalpojumu, pamatojoties uz noslēgto starpresoru vienošanos, sadarbības līgumu vai iekšējiem noteikumiem, šajos noteikumos noteiktais regulējums pakalpojumu saņemšanai piemērojams ar 2026. gada 1. janvāri.
58. Centrālās valsts iestādes un Ministru kabineta pārraudzībā esošās iestādes pakalpojumu saņemšanai var pievienoties, savstarpēji vienojoties ar Valsts kasi.
Ministru prezidente E. Siliņa
Finanšu ministrs A. Ašeradens