• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome publicē lēmumus par grozījumiem Elektronisko plašsaziņas līdzekļu nozares attīstības nacionālajā stratēģijā, kā arī lēmumus par aizliegumu izplatīt elektroniskā plašsaziņas līdzekļa programmu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes 2024. gada 21. novembra lēmums Nr. 344/1-2 "Par piekļuves liegšanu tīmekļvietnēm www.susu.ru, synergy.ru, klops.ru, www.9111.ru, ngs24.ru, russkiymir.ru, www.zavtra.ru un www.klgd.ru". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 27.11.2024., Nr. 231 https://www.vestnesis.lv/op/2024/231.16

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Rīgas domes saistošie noteikumi Nr. RD-24-308-sn

Kultūras un atpūtas parka "Mežaparks" daļas, ko aizņem mežaparks, apsaimniekošanas un aizsardzības saistošie noteikumi

Vēl šajā numurā

27.11.2024., Nr. 231

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome

Veids: lēmums

Numurs: 344/1-2

Pieņemts: 21.11.2024.

OP numurs: 2024/231.16

2024/231.16
RĪKI

Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes lēmumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi

Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes lēmums Nr. 344/1-2

Rīgā 2024. gada 21. novembrī

Par piekļuves liegšanu tīmekļvietnēm www.susu.ru, synergy.ru, klops.ru, www.9111.ru, ngs24.ru, russkiymir.ru, www.zavtra.ru un www.klgd.ru

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (turpmāk – Padome) šādā sastāvā – Padomes priekšsēdētājs Ivars Āboliņš, Padomes priekšsēdētāja vietniece Aurēlija Ieva Druviete, Padomes locekle Ieva Kalderauska, un Padomes loceklis Andis Plakans –, izvērtējot Padomes Monitoringa departamenta 2024.gada 23.oktobra pārbaudes ziņojumu Nr. P/2024/144/6-4 un no kompetentās valsts pārvaldes iestādes saņemto informāciju,

konstatē:

[1] Padome, veicot Latvijas informatīvās telpas monitoringu nolūkā veikt tai Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma 60.pantā noteiktās funkcijas, ir veikusi dažādu tīmekļvietņu pārbaudi, vērtējot tīmekļvietnēs izvietoto audio, audiovizuālo un rakstisko saturu.

[2] 2024.gada 7.novembrī Padome ir saņēmusi 2024.gada 6.novembra vēstuli no citas kompetentās valsts pārvaldes iestādes, kurā sniegta informācija par tīmekļvietņu www.susu.ru, synergy.ru, klops.ru, www.9111.ru, ngs24.ru, russkiymir.ru, www.zavtra.ru un www.klgd.ru pārbaudi un tajā konstatēto informāciju. Kompetentā iestāde norāda, ka informācija, kas tiek publicēta tīmekļvietnēs www.susu.ru, synergy.ru, klops.ru, www.9111.ru, ngs24.ru, russkiymir.ru, www.zavtra.ru un www.klgd.ru atbilst Krievijas agresīvās kara propagandas naratīvam. Šajās tīmekļvietnēs publicētais saturs atbalsta un attaisno Krievijas iebrukumu Ukrainā un Ukrainas daļu pievienošanu Krievijai. Informācija, kas tiek publicēta iepriekš minētajās tīmekļvietnēs, var radīt maldīgu priekštatu par notikumiem Krievijā, Krievijas izvērsto karu Ukrainā, kā arī veicināt Krievijas īstenoto kara noziegumu attaisnošanu Latvijas sabiedrībā.

[3] Veicot minēto tīmekļvietņu pārbaudi (pārbaudes rezultāti apkopoti Padomes Monitoringa departamenta 2024.gada 23.oktobra pārbaudes ziņojumā Nr. P/2024/144/6-4, kā arī kompetentās iestādes 2024.gada 6.novembra vēstulē Nr. 21/2024/7940-IP) Padome un kompetentā valsts pārvaldes iestāde ir konstatējusi, ka minētajās tīmekļvietnēs tiek izplatīta sagrozīta un nepatiesa informācija par notikumiem Krievijā un pasaulē, tajā skaitā arī par karu Ukrainā, attaisnojot Krievijas iebrukumu Ukrainā un atbalstot Ukrainas daļu pievienošanu Krievijai. Tāpat konstatējamas ziņas par "speciālo militāro operāciju" Ukrainā atbilstoši Krievijas Federācijas īstenotajai propagandai, kā arī publicētā informācija ir vērsta pret Latvijas Republikas neatkarību, suverenitāti un teritoriālo integritāti. Šāda informācija Latvijas informatīvajā telpā var radīt maldīgu priekšstatu par notikumiem pasaulē, negatīvi ietekmēt dažādu sabiedrības grupu līdzāspastāvēšanu un radīt apdraudējumu Latvijas valsts drošībai. Turpmāk lēmumā tiek norādīts, kāda veida informācija minētajās tīmekļvietnēs ir izvietota.

[3.1] Tīmekļvietnē www.susu.ru cita starpā izvietota šāda informācija:

[3.1.1] Tīmekļvietne www.susu.ru ir Krievijas Federācijas, Dienvidurālu valsts universitātes (krievu: Южно-Уральский государственный университет) mājas lapa, kurā Krievijas karš pret Ukrainu tiek dēvēts par speciālo militāro operāciju (turpmāk saīsinājumā – SMO; krievu: СВО).

[3.1.2] Tīmekļvietnē konstatēta sadaļa "Uzdot jautājumu par atbalsta pasākumiem SMO dalībniekiem un dalībnieku bērniem (Dienvidurālu valsts universitātes studentiem)" (krievu: "Задать вопрос о мерах поддержки участников и детей участников СВО (учащихся ЮУрГУ)"), kurā izvietota informācija par iespējām saņemt dažādus atvieglojumus studentiem, kuri ir piedalījušies SMO un SMO dalībnieku bērniem, kā arī piedāvā iespēju uzdot jautājumus par atvieglojumu saņemšanas iespējām, tādējādi paužot atbalstu SMO – Krievijas karam pret Ukrainu;

[3.1.3] Tīmekļvietnē izvietots raksts ""Jums ir jāspēj izvirzīt mērķis un smagi strādāt": SMO students-varonis Andrejs Kuzovļevs" (krievu: ""Нужно уметь ставить цель и упорно трудиться": студент-герой СВО Андрей Кузовлев"), kurā ir izvietota informācija par SMO dalībnieka – Dienvidurālu valsts universitātes studenta Andreja Kuzovļova tikšanos ar Dienvidurālu valsts universitātes studentiem, kurā Andrejs Kuzovļovs sniedz informāciju par Krievijas kara pret Ukrainu gaitu, un skaidro kāda iespējamā palīdzība sniedzama SMO dalībniekiem kaujas laukā, tādējādi Andrejs Kuzovļovs propagandē un attaisno Krievijas karu pret Ukrainu;

[3.1.4] Tīmekļvietnē izvietots raksts "SMO students-varonis apmeklēja veterānu forumu "Kopā mēs uzvarēsim"" (krievu: "Студент-герой СВО посетил форум ветеранов "Вместе победим""), kurā ir izvietota informācija par SMO dalībnieka – Dienvidurālu valsts universitātes studenta Andreja Kuzovļova tikšanos ar SMO veterāniem Maskavas apgabala Kubinkas pilsētā. Notikuma vietā pulcējās vairāk nekā 400 demobilizēto karavīru no 89 Krievijas reģioniem. Forums notika Krievijas prezidenta Vladimira Putina uzdevumā izveidotā fonda "Tēvzemes aizstāvji" paspārnē. Galvenā tēma SMO veterānu rehabilitācija, ārstēšana un atgriešana civilajā dzīvē. Tādējādi tiek izplatīts vēstījums, ka Krievija rūpējas par SMO veterāniem un visi SMO dalībnieki tiek visādi atbalstīti no Krievijas varas iestāžu puses.

[3.2] Tīmekļvietnē synergy.ru cita starpā izvietota šāda informācija:

[3.2.1] Tīmekļvietne synergy.ru – ir Nevalstiskās izglītības privātā augstākās izglītības iestādes "Maskavas Finanšu un rūpniecības universitāte "Sinerģija"" (krievu: "Негосударственное образовательное частное учреждение высшего образования "Московский финансово-промышленный университет "Синергия"") (turpmāk arī – Universitāte "Sinerģija") mājas lapa;

[3.2.2] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Universitātes "Sinerģija" rektors aicina privātās augstskolas un koledžas nodrošināt bezmaksas izglītību militārpersonu – SMO dalībnieku bērniem." (krievu: "Ректор Университета "Синергия" призвал частные вузы и колледжи предоставить бесплатное обучение детям военнослужащих – участников СВО"). Rakstā Universitātes "Sinerģija" rektors Artjoms Vasiļjevs (krievu: Артём Васильев) aicina, ka nevalstiskās izglītības organizācijas Krievijā varētu nodrošināt bezmaksas izglītību militārpersonu bērniem, kuri piedalās speciālā militārā operācijā Ukrainā un tiek iesaukti mobilizācijai. Universitāte "Sinerģija" no savas puses jau ir piešķīrusi īpašu kvotu SMO dalībnieku bērniem, tādējādi sniedzot atbalstu Krievijas kara pret Ukrainu dalībnieku bērniem;

[3.2.3] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Universitātes "Sinerģija" rektora Artjoma Vasiļjeva uzruna studentiem" (krievu: "Обращение ректора Университета "Синергия" Артёма Васильева к студентам"). Rakstā Universitātes "Sinerģija" rektors Artjoms Vasiļjevs izteic aicinājumu studentiem saistībā ar nelikumīgu iedzīvotāju un galvenokārt jaunatnes kūdīšanu diskreditēt Speciālo militāro operāciju (Krievijas karu pret Ukrainu) un daļēju mobilizāciju. Artjoms Vasiļjevs pauda viedokli par tiem, kas mudina skolēnus uz prettiesiskām darbībām, un brīdināja par informatīvā kara draudiem, kas izvērsušies sociālajos tīklos un citos saziņas kanālos: "Atgādināšu, ka publiskas darbības, kuru mērķis ir diskreditēt Speciālo militāro operāciju, ir administratīvais pārkāpums, par kuru paredzēts sods.", tādējādi tiek pausts Universitātes "Sinerģija" oficiāls atbalsts Krievijas karam pret Ukrainu;

[3.2.4] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Krievijas Federācijas Zinātnes un augstākās izglītības ministrija un (Universitāte) "Sinerģija" veic kopēju akciju Krievijas militārpersonu atbalstam – "Vēstules tēvzemes aizstāvjiem"." (krievu: "Минобрнауки РФ и "Синергия" проводят совместную акцию для поддержки российских военнослужащих "Письма защитникам Отечества""). Rakstā tiek sniegta informācija par to, ka: "Vadoties pēc augstā mērķa atbalstīt Krievijas militārpersonas, kas atrodas speciālās militārās operācijas zonā, Krievijas Federācijas Zinātnes un augstākās izglītības ministrija un Korporācija "Sinerģija" uzsāk īpašu kopīgu kampaņu, kuras mērķis ir stiprināt mūsu tautiešu garu, pateicoties siltiem vārdiem no universitātes studentiem. Saskaņā ar Viskrievijas studentu akcijas "Vēstules Tēvzemes aizstāvjiem" noteikumiem skolēni var izteikt savas idejas, jūtas un emocijas, kuras vēlas nodot Krievijas militārpersonām viņu morālā atbalsta nolūkos ar roku rakstītas vēstules veidā. Savāktā korespondence tiks centralizēti savākta un adresēta speciālās militārās operācijas teritorijai", tādējādi tiek pausts Universitātes "Sinerģija" oficiāls atbalsts Krievijas karam pret Ukrainu.

[3.3] Tīmekļvietnē klops.ru cita starpā izvietota šāda informācija:

[3.3.1] Tīmekļvietne klops.ru – interneta pakalpojumu sniegšanas projekts, ietilpst krievu mediju grupā "Zapadnaja pressa" (latviešu: "Krievu mediju grupa "Rietumu prese""; krievu: "Русская медиагруппа "Западная пресса"", un kurš reģistrēts Krievijas Federācijas Kaļiņingradas apgabalā.

[3.3.2] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Putins atzīmēja SMO atbrīvojošo raksturu" (krievu: "Путин отметил освободительный характер СВО"), kurā tiek maldinoša informācija par Krievijas kara pret Ukrainu patiesajiem mērķiem: "Vladimirs Putins sniedza video vēstījumu par godu Doneckas Tautas republikas, Luhanskas Tautas republikas, Zaporižjes un Hersonas apgabalu atkalapvienošanās dienai ar Krieviju, kas tiek atzīmēta 30. septembrī. Savā runā prezidents nosauca par patiesi atbrīvojošo Speciālās militārās operācijas raksturu. […]", tādējādi maldinot auditoriju, ka Krievijas karš pret Ukrainu nav Krievijas agresija un Ukrainas teritoriālās integritātes graušana;

[3.3.3] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Kaļiņingradā atvērsies "Muzejs Z", kurš veltīts SMO vēsturei" (krievu: "В Калининграде откроется "Музей Z", посвящённый истории СВО"), kurā tiek izplatīta informācija, ka Kaļiņingradā 07.09.2024. tiks atklāts "Muzejs Z", kurā "Daudzus eksponātus glabātājiem nodeva paši Speciālās militārās operācijas dalībnieki. Izstāde stāsta par Donbasa dramatisko likteni, par mūsdienu Tēvzemes aizstāvju varonību un drosmi", tādējādi tiek izplatīta maldinoša informācija par Krievijas kara pret Ukrainu patiesajiem mērķiem;

[3.3.4] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Kaļiņingradas līgumkareivji, kas dodas uz SMO zonu, katrs saņem vienu miljonu rubļu – Besprozvannihs" (krievu: "Калининградские контрактники, отправляющиеся в зону СВО, получают по одному миллиону рублей – Беспрозванных"). Rakstā Kaļiņingradas apgabala gubernatora pienākumu izpildītājs Aleksejs Besprozvannihs (krievu: Алексей Беспрозванных ) 14.08.2024., tikšanās laikā Novo-Ogarjovā sniedza informāciju Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam, ka Kaļiņingradas apgabalā SMO zonā izvietoto militārpersonu un viņu ģimenes locekļu atbalstam tika piešķirti 565 miljoni rubļu un par citiem SMO līgumkareivju finansiāla atbalsta pasākumiem. Tādējādi rakstā tiek sniegta informācija, kura mudina kļūt par Krievijas bruņoto spēku līgumkareivi.

[3.4] Tīmekļvietnē www.9111.ru cita starpā izvietota šāda informācija:

[3.4.1] Tīmekļvietne www.9111.ru – ir Krievijas Federācijas tīmekļvietne "Juridiskais sociālais tīkls 9111.ru" (krievu: "Юридическая социальная сеть 9111.ru"), kura sevi pozicionē kā juridisko sociālo tīklu, kurā tiek sniegtas juridiskās konsultācijas. Tīmekļvietnē regulāri tiek izvietoti audiovizuālie materiāli par Krievijas armijas "panākumiem" karā pret Ukrainu.

[3.4.2] Tīmekļvietnē izvietots audiovizuāls materiāls "JURIJS Podoļaka! SVAIGS ziņojums par SMO Ukrainā 10.21.2024. Kijeva zaudē kontroli. Krievijas armija virzās uz priekšu. Ukrainas zaudējumi. Kurskas apgabals 21.10.2024" (krievu: "ЮРИЙ Подоляка! СВЕЖАЯ сводка СВО на Украине 21.10.2024. Киев теряет контроль. Армия РФ продвигается вперед. Потери Украины. Курская область 21.10.2024"). Audiovizuālajā materiālā tiek sniegta slavinoša informācija par Krievijas armijas "panākumiem" karā pret Ukrainu;

[3.4.3] Tīmekļvietnē izvietots audiovizuāls materiāls "Jurijs Podoļaka SVAIGS ZIŅOJUMS no SMO frontes Ukrainā 20.10.2024. KF BS (Krievijas Federācijas bruņoto spēku) UBRUKUMS! TRIECIENS Selidovo! VIRZĪŠANĀS Časivjarā! UBS (Ukrainas bruņoto spēku) IZGĀŠANĀS Kurskas apgabalā" (krievu: "Юрий Подоляка СВЕЖАЯ СВОДКА с фронта СВО на Украине 20.10.2024. НАСТУПЛЕНИЕ ВС РФ! ШТУРМ Селидово! ПРОДВИЖЕНИЕ в Часов Яре! ПРОВАЛ ВСУ в Курской обл"). Audiovizuālajā materiālā tiek sniegta slavinoša informācija par Krievijas armijas "panākumiem" karā pret Ukrainu un maldinoša informācija par Ukrainas bruņoto spēku neveiksmēm;

[3.4.4] Tīmekļvietnē izvietots audiovizuāls materiāls "Mihails Onufrienko: Jaunākais ziņu izlaidums, ziņojums no SMO frontes Ukrainā šodien, 10.09.2024." (krievu: "Михаил Онуфриенко: Последний выпуск новостей, сводка с фронта СВО на Украине сегодня 09.10.2024"). Audiovizuālajā materiālā tiek sniegta slavinoša informācija par Krievijas armijas "panākumiem" karā pret Ukrainu un maldinoša informācija par Ukrainas bruņoto spēku neveiksmēm.

[3.5] Tīmekļvietnē ngs24.ru cita starpā izvietota šāda informācija:

[3.5.1] Tīmekļvietne ngs24.ru ir Sabiedrības ar ierobežotu atbildību "INTERNETA TECHNOLOĢIJAS" interneta izdevuma "NGS24.RU", Krievija, Krasnojarska (krievu: Сетевое издание "NGS24.RU" общества с ограниченной ответственностью "ИНТЕРНЕТ ТЕХНОЛОГИИ", Россия, Красноярск.) mājas lapa.

[3.5.2] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Putins parakstīja dekrētu par jauniem maksājumiem militārajiem-algotņiem" (krievu: "Путин подписал указ о новой выплате военным-контрактникам"). Rakstā auditorijai tiek sniegta informācija, kura mudina kļūt par Krievijas bruņoto spēku līgumkareivi, sniedzot informāciju, ka Krievijas prezidents Vladimirs Putins ir parakstījis dekrētu par vienreizēju izmaksu Krievijas bruņoto spēku līgumkareivjiem 400 tūkstošu Krievijas rubļu apmērā;

[3.5.3] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Ukrainas bruņotie spēki ielauzās Belgorodas ciemā un sagrāba ķīlniekus: galvenie pagājušās nedēļas notikumi" (krievu: "ВСУ ворвались в белгородское село и взяли заложников: главные события уходящей недели"). Tostarp rakstā tiek sniegta informācija par to, ka "Belgorodas apgabals gandrīz katru dienu cieš no Ukrainas bruņoto spēku uzbrukumiem. Teritorijas apšaudes notika paralēli Kurskai. Atlūzas un šķembas sabojājušas vairākas mājas un automašīnas. Starp civiliedzīvotājiem ir upuri. Šeit bija arī izrāviena mēģinājums. Pēc Belgorodas apgabala gubernatora Vjačeslava Gladkova teiktā, Ukrainas bruņotie spēki Porozas ciemā turēja vietējos iedzīvotājus. Viss beidzās labi, un tagad viņi ir drošībā." Tādējādi tiek sniegta iespējams nepatiesa informācija par Ukrainas bruņoto spēku nehumāno izturēšanos pret civiliedzīvotājiem;

[3.5.4] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Viktors Novikovs: "Ar reģionālā nodarbinātības dienesta palīdzību mūsu karavīri, viņu vecāki un sievas atgriežas darbā"" (krievu: "Виктор Новиков: "С помощью краевой службы занятости наши бойцы, их родители и жены возвращаются к труду""). Rakstā auditorijai tiek sniegts netiešs mudinošs aicinājums kļūt par Krievijas bruņoto spēku līgumkareivi Krievijas karā pret Ukrainu, sniedzot informāciju, ka Krievijas reģionālās iestādes sniedz īpašus pakalpojumus un rūpējas par SMO veterāniem.

[3.6] Tīmekļvietnē russkiymir.ru cita starpā izvietota šāda informācija:

[3.6.1] Tīmekļvietne russkiymir.ru ir Krievijas fonda "KRIEVU PASAULE" informatīvais portāls par Krieviju un Krievu pasauli (krievu: ФОНД "РУССКИЙ МИР", информационный портал о России и Русском мире), reģistrēts Krievijā, Maskavā. Tīmekļvietnē regulāri tiek sniegta informācija par Krievijas bruņoto spēku "panākumiem" karā pret Ukrainu.

[3.6.2] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Speciālā militārā operācija: galvenais par 21.oktobri" (krievu: "Специальная военная операция: главное за 21 октября"). Rakstā auditorijai tiek sniegta informācija par Krievijas bruņoto spēku "panākumiem" 21.10.2024. karā pret Ukrainu;

[3.6.3] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Speciālā militārā operācija: nedēļas notikumi" (krievu: "Специальная военная операция: главное за неделю"). Rakstā auditorijai tiek sniegta informācija par Krievijas bruņoto spēku "panākumiem", iespējams, par laika periodu no 14.10.2024. līdz 18.10.2024. karā pret Ukrainu;

[3.6.4] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Speciālā militārā operācija: galvenais par 17.oktobri" (krievu: "Специальная военная операция: главное за 17 октября"). Rakstā auditorijai tiek sniegta informācija par Krievijas bruņoto spēku "panākumiem" 17.10.2024. karā pret Ukrainu.

[3.7] Tīmekļvietnē www.zavtra.ru cita starpā izvietota šāda informācija:

[3.7.1] Tīmekļvietne www.zavtra.ru ir Krievijas ikdienas interaktīvais izdevums "Zavtra.ru" (latviešu: "Rītdiena.ru") (krievu: Ежедневное интерактивное издание "Завтра.ру"), kurš izplata Krievijas imperiālisma un varenības ideoloģiju.

[3.7.2] Tīmekļvietnē izvietots raksts no Krievijas aktiera, režisora un scenārista Ivana Ohlobistina (krievu: Иван Охлобыстин) bloga: "Iepazinos ar Zelenska "uzvaras plānu …" (krievu: "Ознакомился с "планом победы" Зеленского..."). Rakstā auditorijai tiek sniegta informācija, ka Ivans Ohlobistins izsmej Ukrainas prezidenta Volodimira Zelenska uzvaras plānu un aicina Ukrainu kapitulēt Krievijas karā pret Ukrainu;

[3.7.3] Tīmekļvietnē izvietots raksts no Krievijas politologa Rostislava Iščenko (krievu: Ростислав Ищенко) bloga: "SMO ģeopolitiskie rezultāti" (krievu: "Геополитические результаты СВО"). Rakstā auditorijai tiek sniegta informācija, ka Maskavai priekšā stāv netriviāls, bet risināms noteikti uzdevums: "[…]Tagad Krievijai jāpanāk tāds stāvoklis, lai Amerikas resursi būtu piesaistīti Eiropā, bet mūsu rokas ir vairāk vai mazāk brīvas, lai īstenotu aktīvu politiku jebkurā planētas reģionā. Tieši šī kombinācija noved pie ģeopolitiskas uzvaras. Tieši tādā veidā Ukrainas placdarmu, ko amerikāņi cenšas pārvērst par Krievijas lamatām, var pārvērst par starta laukumu uzvaru nesošam ģeopolitiskajam uzbrukumam. […]". Tādējādi rakstā auditorijai tiek izplatīts Krievijas imperiālistiskais naratīvs;

[3.7.4] Tīmekļvietnē izvietots raksts no Krievijas politologa Rostislava Iščenko (krievu: Ростислав Ищенко) bloga: "Kāpēc Krievija ir nolemta uzvarai" (krievu: "Почему Россия обречена на победу"). Rakstā auditorijai tiek sniegta informācija, ka Ukraina jau ir veikusi savas armijas sagraušanas pirmo etapu: "Pēdējās dienās regulāri lasu: "Ugledara ir nolemta!", "Selidovo ir nolemta!", "Torecka ir nolemta!" nu un vēl par vairākām apdzīvotām vietām, kuras vēl ir pie viņiem, bet drīzumā vajadzētu būt pie mums. Viss ir pareizi: gan Torecka, gan Selidovo ir nolemtas, kā arī vairākas citas apdzīvotās vietas. Un tas iepriecina. Bet viņas ir nolemtas, jo nolemta ir Ukraina. Tieši par tās nolemtību liecina fakts, ka gandrīz katru dienu uzzinām, ka Krievijas armija atbrīvojusi vismaz vienu vai pat divas vai trīs apdzīvotās vietas. […]". Tādējādi rakstā auditorijai tiek izplatīts Krievijas imperiālistiskais naratīvs, kurš attaisno Krievijas karu pret Ukrainu un slavina Krievijas armijas panākumus darbībās, kuras grauj Ukrainas teritoriālo integritāti.

[3.8] Tīmekļvietnē www.klgd.ru cita starpā izvietota šāda informācija:

[3.8.1] Tīmekļvietne www.klgd.ru ir Krievijas Kaļiņingradas pilsētas apgabala administrācijas tīmekļvietne (krievu: Администрация ГО "Город Калининград"). Tīmekļvietnē tiek publicēta slavinoša informācija par Krievijas bruņoto spēku karavīriem, kuriem piešķirts Krievijas Federācijas Varoņa nosaukums par dalību karā pret Ukrainu, ar konkrēto karavīru "varoņdarbu" aprakstu.

[3.8.2] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Veterāni palīdz SMO kareivjiem" (krievu: "Ветераны помогают бойцам СВО"). Rakstā auditorijai tiek sniegta informācija, ka Kaļiņingradas pilsētas apgabala "Pilsēta Kaļiņingrada" administrācijas lietu pārvaldnieks Aleksejs Asmikovičs (krievu: Алексей Асмыкович) ir ticies ar Kaļiņingradas pilsētas kara, darba, bruņoto spēku un tiesībsargājošo orgānu veterānu sabiedriskās organizācijas vadītājiem. "[…] Savā apsveikuma uzrunā Aleksejs Asmikovičs uzsvēra darba nozīmi, ko šādas sociāli orientētas bezpeļņas organizācijas šodien veic, lai tuvinātu kopīgo uzvaru speciālajā militārajā operācijā. Tikšanās laikā tika aktualizēti konkrēti jautājumi saistībā ar palīdzības sniegšanu SMO varoņiem un viņu ģimeņu locekļiem, ar izglītojošām aktivitātēm, par brīvprātīgo piesaisti dienestam pēc līguma, par sociālajām garantijām karadarbības dalībniekiem, kā arī par starpresoru mijiedarbības problēmu risināšanu. […]". Tādējādi rakstā auditorijai tiek sniegta informācija, ka Krievijas varas iestādes sniedz atbalstu karavīriem, kuri, tajā skaitā, piedalījušies SMO, un aicina brīvprātīgos kļūt par līgumkareivjiem Krievijas karā pret Ukrainu;

[3.8.3] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Pasākumi SMO dalībnieku ģimeņu atbalstam Kaļiņingradas pilsētā" (krievu: "Меры поддержки семей участников СВО в городе Калининграде"). Rakstā auditorijai tiek izplatīts netiešs aicinājums kļūt par Krievijas bruņoto spēku līgumkareivjiem, sniedzot informāciju par to, ka Kaļiņingradas pilsētas administrācija īpaši atbalsta SMO dalībniekus un viņu ģimenes;

[3.8.4] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Krievijas Federācijas Aizsardzības ministrija aicina dienēt noslēdzot līgumu" (krievu: "Министерство обороны РФ приглашает на службу по контракту"). Rakstā auditorijai tiek izplatīts tiešs aicinājums kļūt par Krievijas bruņoto spēku līgumkareivi ar mērķi kļūt par Krievijas kara pret Ukrainu dalībnieku: "Dienests pēc līguma – ir apmaksāts dienests Krievijas Federācijas bruņotajos spēkos uz brīvprātības pamata, tā ir īstu vīriešu izvēle, kas aizstāv savas ģimenes un savu dzimteni. Mūsu karavīri ik dienu izrāda drosmi un varonību speciālās militārās operācijas zonā, demonstrējot mūsu valsts spēku un varenību. […]".

[4] Iepriekš minētajās tīmekļvietnēs tiek publicēts saturs, kas atbilst Krievijas agresīvās kara propagandas naratīvam. Šajās tīmekļvietnēs publicētais saturs atbalsta un attaisno Krievijas iebrukumu Ukrainā un Ukrainas daļu pievienošanu Krievijai. Tostarp šajās tīmekļvietnēs ir konstatēts tiešs vai netiešs aicinājums auditorijai pievienoties Krievijas bruņotajiem spēkiem, lai to sastāvā piedalītos "speciālajā militārajā operācijā" (Krievijas karā pret Ukrainu) – faktiski tas ir rekrutēšanas piedāvājums auditorijai iesaistīties Krievijas bruņotajos spēkos, sniedzot informāciju par to, kādu materiālo atbalstu saviem novadniekiem, kuri piedalās vai ir piedalījušies karā pret Ukrainu, un viņu ģimenēm sniedz Krievijas varas iestādes un iedzīvotāji. Informācija, kas tiek publicēta iepriekš minētajās tīmekļvietnēs, var radīt maldīgu priekštatu par Krievijas izvērsto karu Ukrainā, kā arī veicināt Krievijas īstenoto kara noziegumu attaisnošanu Latvijas sabiedrībā, tādējādi, iespējams, pat netieši aicinot Latvijas iedzīvotājus kļūt par Krievijas bruņoto spēku līgumkareivjiem karā pret Ukrainu. Kopumā minētajās tīmekļvietnēs konstatēts, ka tās turpina Krievijas Federācijas veiktās dezinformācijas izplatīšanas operācijas Latvijā un Eiropā, kā arī rada riskus dažādām negatīvām provokācijām starp dažādām sabiedrības grupām, kas nepārprotami rada būtisku apdraudējumu Latvijas valsts drošībai un sabiedriskajai kārtībai un drošībai.

Ievērojot konstatēto, Padome

secina:

[5] Padomes 2024.gada 21.novembra sēdes laikā Padome ir pārliecinājusies par minēto tīmekļvietņu izplatīto saturu. Elektronisko sakaru likuma 112.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka "Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei, izvērtējot valsts iestāžu sniegto informāciju, ir tiesības pieņemt lēmumu, ar kuru ierobežo piekļuvi tādām Latvijas teritorijā pieejamām tīmekļvietnēm, kurās tiek izplatīts saturs, kas apdraud vai var apdraudēt valsts drošību vai sabiedrisko kārtību un drošību, liedzot piekļuvi šo tīmekļvietņu domēna vārdam vai interneta protokola (IP) adresei." Minētā tiesību norma paredz Padomes tiesības, izvērtējot no citām valsts pārvaldes iestādēm saņemto informāciju, pieņemt lēmumu par piekļuves liegšanu tīmekļvietnēm, ja tajās izplatītais saturs apdraud vai var apdraudēt valsts drošību vai sabiedrisko kārtību un drošību.

Ar terminu "valsts drošība" ir saprotama pasākumu sistēma valsts politisko un ekonomisko pamatu un valsts robežu aizsargāšanai. Šis termins ietver arī "nacionālo drošību", kas atbilstoši Nacionālās drošības likuma 1.pantā noteiktajam ir "valsts un sabiedrības īstenotu vienoto, mērķtiecīgu pasākumu rezultātā sasniegts stāvoklis, kurā ir garantēta valsts neatkarība, tās konstitucionālā iekārta un teritoriālā integritāte, sabiedrības brīvības attīstības perspektīva, labklājība un stabilitāte." Ievērojot to, ka ir nepieciešams nodrošināt nacionālo drošību un savlaicīgi prognozēt un novērst valsts iekšējo un ārējo apdraudējumu, kā arī garantēt valsts aizsardzību, sabiedrības drošību un tās demokrātisko attīstību, nav pieļaujams, ka Latvijas informatīvajā telpā – gan elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmās un pakalpojumos, gan interneta vidē – tiek izplatīts tāds saturs, kas apdraud vai var radīt apdraudējumu valsts drošībai un sabiedriskajai kārtībai un drošībai.

[6] Padome secina, ka 3.punktā minētās tīmekļvietnes tiek izmantotas, lai, piemēram, izplatītu propagandu, kara propagandu, atbalstītu karu Ukrainā (tostarp dēvējot to par "specoperāciju") un pret Ukrainas valsti un ukraiņu nāciju vērstu naratīvu, pie tam tīmekļvietnēs tiek izplatīts tiešs vai netiešs aicinājums auditorijai pievienoties Krievijas bruņotajiem spēkiem, lai to sastāvā piedalītos "speciālajā militārajā operācijā" (Krievijas karā pret Ukrainu), kas faktiski ir rekrutēšanas piedāvājums auditorijai iestāties Krievijas bruņotajos spēkos, lai piedalītos karadarbībā Krievijas bruņoto spēku sastāvā Krievijas karā pret Ukrainu. Tīmekļvietņu, kurās tiek izplatīta sagrozīta un nepatiesa informācija, kara propaganda, kā arī karu attaisnojoša informācija, izplatīšanas ierobežošana ir nepieciešama, lai nodrošinātu valsts drošību, sabiedrisko kārtību un drošību.

[7] Ņemot vērā Padomes monitoringa rezultātā konstatēto, kompetentās iestādes sniegto informāciju, tīmekļvietnēs izvietoto saturu, normatīvajos aktos noteikto, kā arī ģeopolitisko situāciju pasaulē, Padome atzīst, ka piekļuves liegšana šī lēmuma 3.punktā un tā apakšpunktos minētajām tīmekļvietnēm veicama nekavējoties. Padome norāda, ka jebkura nepamatota kavēšanās ar piekļuves liegšanu tīmekļvietnēm veicinātu apstākļus, ka tīmekļvietnēs joprojām tiktu izplatīta tāda informācija, kas apdraud valsts drošību, kā arī dezinformācija un viltus ziņas, taču esošajā ģeopolitiskajā situācijā tieši pretēji – nepieciešams nodrošināt uzticamas, kvalitatīvas un faktos balstītas patiesas informācijas pieejamību.

[8] Ņemot vērā, ka lēmums par piekļuves ierobežošanu minētajām tīmekļvietnēm ir administratīvais akts, pieņemot lēmumu par piekļuves ierobežošanu tīmekļvietnēm, jāizvērtē administratīvā akta lietderības apsvērumi.

[8.1] Administratīvā akta nepieciešamība leģitīmā mērķa sasniegšanai – Satversmes 100.pants paredz: "Ikvienam ir tiesības uz vārda brīvību, kas ietver tiesības brīvi iegūt, paturēt un izplatīt informāciju, paust savus uzskatus. Cenzūra ir aizliegta." Ikviens ierobežojums attiecībā uz informācijas pieejamību ir jāvērtē vārda brīvības, kas ir demokrātiskas un tiesiskas valsts pamatvērtība, ierobežošanas aspektā. Satversmes 116.pants noteic, ka vārda brīvību var ierobežot likumā paredzētos gadījumos, lai sasniegtu kādu no tajā paredzētajiem leģitīmajiem mērķiem – citu cilvēku tiesības, demokrātisko valsts iekārtu, sabiedrības drošību, labklājību un tikumību. Arī Eiropas Cilvēktiesību konvencijas 10.panta otrā daļa nosaka: "Tā kā šo brīvību īstenošana ir saistīta ar pienākumiem un atbildību, tā var tikt pakļauta tādām prasībām, nosacījumiem, ierobežojumiem vai sodiem, kas paredzēti likumā un nepieciešami demokrātiskā sabiedrībā, lai aizsargātu valsts drošības, teritoriālās vienotības vai sabiedriskās drošības intereses, nepieļautu nekārtības vai noziedzīgus nodarījumus, aizsargātu veselību vai tikumību, aizsargātu citu cilvēku cieņu vai tiesības, nepieļautu konfidenciālas informācijas izpaušanu vai lai saglabātu tiesu varas autoritāti un objektivitāti." Leģitīmais mērķis vārda brīvības ierobežošanai konkrētajā gadījumā nepārprotami ir valsts un sabiedrības drošība (tajā skaitā informatīvās telpas drošība), demokrātiskas valsts iekārtas saglabāšana. Demokrātiskas valsts iekārtas aizsardzība kā leģitīms mērķis sevī ietver nacionālās drošības un Latvijas teritoriālās vienotības aizsardzību. Padome uzsver, ka elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmās un pakalpojumos, kā arī tīmekļvietnēs internetā ir aizliegts izplatīt saturu, kas apdraud valsts drošību, un šis valsts drošības apdraudējums ir vērtējams ne vien Latvijas, bet arī citu valstu drošības kontekstā. Nav šaubu, ka apdraudējums valsts drošības interesēm tiek nodarīts arī izmantojot interneta resursus, tajā skaitā tīmekļvietnes, kurās tiek izplatītas ziņas un dažādi informatīvi materiāli. Satversmes tiesa ir atzinusi, ka ikvienam ir tiesības brīvi paust savus uzskatus jebkādā veidā – mutvārdos, rakstveidā, vizuāli, ar māksliniecisku izteiksmes līdzekļu palīdzību u.tml.1 Tomēr Satversmes tiesa ir atzinusi, ka tiesības uz vārda brīvību nav absolūtas un var tikt ierobežotas, ja tas nepieciešams sabiedrības interešu labā.2 Tāpat tiesības uz vārda brīvību nenozīmē visatļautību. Gan no Satversmes, gan arī no Latvijai saistošajiem starptautiskajiem cilvēktiesību dokumentiem izriet, ka tiesības uz vārda brīvību var ierobežot. Valsts var noteikt vārda brīvības ierobežojumus gadījumos, kad personas tiesības uz vārda brīvību tieši ietekmē citu personu tiesības, kā arī gadījumos, kad vārda brīvība rada nepārprotamus un tiešus draudus sabiedrībai.3 Ievērojot minēto, Padome uzskata, ka par leģitīmo mērķi, saskaņā ar kuru ir pieļaujams ar administratīvo aktu ierobežot personas vārda brīvību, atzīstama valsts interese aizsargāt valsts drošību un sabiedrisko kārtību un drošību. Gadījumā, ja personai piešķirtās tiesības brīvi paust savu viedokli tiek izmantotas negodprātīgi – ar mērķi apzināti izplatīt kara propagandu, dezinformāciju un maldināt sabiedrību, tā nav pieļaujama vārda brīvības izpausme un konkrētajā gadījumā tās ierobežošana ir uzskatāma par leģitīmu un samērīgu.

[8.2] Administratīvā akta piemērotība mērķa sasniegšanai – Attiecībā uz vārda brīvības ierobežojuma vērtējumu jāņem vērā, ka sabiedrībai ir tiesības saņemt patiesu informāciju. Padomes ieskatā, sabiedrības interesēs nav saņemt tādu informāciju, kas apdraud valsts vai sabiedrības drošību, valsts teritoriālo vienotību, tāpat sabiedrības interesēs nav saņemt informāciju, kas ir naidu kurinoša un apzināti maldinoša. Šādas informācijas saņemšana daļā sabiedrības var radīt uztraukumu un bailes savas valsts pastāvēšanu un savu, savas ģimenes nākotni, kā arī šķelt sabiedrību. Turklāt šī informācija satur arī dezinformāciju un šādas informācijas rezultātā var rasties un aktivizēties organizācijas, kuras atbalsta radikālas idejas, kā arī to pretinieki, tādējādi neizslēdzot iespēju, ka valstu iekšienē var rasties dažādu grupu protesti un tādējādi neapšaubāmi tiek ietekmēta sabiedriskā kārtībā un cilvēku drošība, kas būtiski un nepārprotami ietekmē valsts drošību kopumā. Gadījumā, ja tīmekļvietnes, kurās tiek izplatīta informācija, kas apdraud valsts drošību, Latvijas teritorijā nebūtu pieejamas, pieejamība šai informācijai būtu krietni mazāka, tādējādi arī šīs informācijas aprite samazinātos un ir prognozējams, ka nodarītais kaitējums būtu ievērojami mazāks. Līdz ar to, Padomes ieskatā, Elektronisko sakaru likumā paredzētais instruments tiesību uz vārda brīvību ierobežošanai – tiesības pieņemt lēmumu, ar kuru ierobežo piekļuvi tādām Latvijas teritorijā pieejamām tīmekļvietnēm, kurās tiek izplatīts saturs, kas apdraud vai var apdraudēt valsts drošību vai sabiedrisko kārtību un drošību – ir uzskatāms par piemērotu līdzekli leģitīmā mērķa sasniegšanai.

[8.3] Vai mērķi nav iespējams sasniegt ar līdzekļiem, kas mazāk ierobežo administratīvā procesa dalībnieku tiesības vai intereses – Padomes ieskatā, piekļuves liegšana minētajām tīmekļvietnēm visefektīvāk nodrošina sabiedrības interešu aizsardzību. Padome norāda, ka, lai garantētu sabiedrības interešu aizsardzību, ir nepieciešams rīkoties nekavējoties, tādējādi Padome, pieņemot lēmumu, neuzklausa minēto tīmekļvietņu veidotājus. Atbilstoši Administratīvā procesa likumā noteiktajam Padome norāda, ka iemesls tīmekļvietņu pārstāvju neuzklausīšanai ir fakts, ka tīmekļvietnēs izplatītā informācija apdraud valsts un sabiedrības drošību, tādēļ lēmums par piekļuves liegšanu tām pieņemams pēc iespējas ātrāk. Vienlaikus Padome uzsver, ka tās rīcībā ir visa nepieciešamā informācija par tīmekļvietnēs izvietoto saturu, tāpat, Padomes ieskatā, situāciju nebūtu iespējams mainīt, tīmekļvietņu veidotājiem izņemot vai liedzot piekļuvi atsevišķām satura vienībām, jo tīmekļvietnēs izvietotais saturs kopumā apdraud valsts drošību un sabiedrisko kārtību un drošību. Tāpat pat gadījumā, ja tiktu izņemtas atsevišķas satura vienības, Padomei būtu jāiegulda nesamērīgi resursi nepārtrauktam tīmekļvietņu monitoringam, lai pārliecinātos, ka tīmekļvietnēs atkārtoti netiek izvietots jau iepriekš izņemtais valsts drošību apdraudošais saturs, kā arī cits jauns saturs. Lai garantētu valsts un sabiedrības drošības interešu aizsardzību, Padome secina, ka citi, privātpersonu mazāk ierobežojoši līdzekļi, konkrētajā gadījumā nav piemērojami, jo tie nesasniegs mērķi. Mērķi – piekļuves ierobežošanu šim saturam – var sasniegt tikai liedzot piekļuvi tam.

[8.4] administratīvā akta samērīgumu – vai sabiedrības ieguvums ir lielāks, nekā privātpersonas interešu aizskārums. Tiesību piemērošanas neatņemama sastāvdaļa ir tiesisko seku konkretizēšana un šajā posmā tiesību piemērotāja pienākums ir apsvērt tiesiskās sekas un izvēlēties tās sekas, kuras sasniedz tiesību mērķi – taisnīgumu.4 Uz šādu iestādes pienākumu norāda arī APL 13.pantā nostiprinātais samērīguma princips: "Labumam, ko sabiedrība iegūst ar ierobežojumiem, kas uzlikti adresātam, ir jābūt lielākam nekā viņa tiesību vai tiesisko interešu ierobežojumam. Būtiski privātpersonas tiesību vai tiesisko interešu ierobežojumi ir attaisnojami tikai ar nozīmīgu sabiedrības labumu." Padomes ieskatā, konkrētajā gadījumā labums, ko iegūs sabiedrība, ir ievērojami lielāks nekā tiesību ierobežojums, jo sabiedrību vairs nesasniegs tāda informācija, kas apdraud gan Latvijas, gan Ukrainas valstu drošību un arī Eiropas drošību kopumā, kā arī apzināti maldinoša informācija un kara propaganda. Padomes ieskatā, šāds ierobežojums jo īpaši ir uzskatāms par samērīgu, ņemot vērā ģeopolitiskos apstākļus, kādos šobrīd atrodas Latvija un Pasaule. Krievija jau ilgstoši veic mērķtiecīgas dezinformācijas kampaņas Latvijā un arī citās Eiropas valstīs ar mērķi izplatīt dezinformāciju, ieviest bailes un apzināti sagrozīt gan vēstures gan mūsdienu notikumus. Ievērojot minēto ir īpaši svarīgi liegt piekļuvi šāda veida saturam un nodrošināt, ka sabiedrībai ir pieejams patiess, pārbaudīts un precīzs saturs par notikumiem Latvijā un Pasaulē. Tādējādi, Padomes ieskatā, sabiedrības ieguvums ir ievērojami lielāks nekā indivīda tiesību ierobežojums, jo sabiedrību, izmantojot šīs tīmekļvietnes, vairs nesasniegs kara propaganda, dezinformējošs un sabiedrības un valsts drošību apdraudošs saturs.

[9] Ievērojot minēto un izvērtējot lietā esošās ziņas par faktiem kopumā un savstarpējā sakarībā, Padome secina, ka tīmekļvietnēs www.susu.ru, synergy.ru, klops.ru, www.9111.ru, ngs24.ru, russkiymir.ru, www.zavtra.ru un www.klgd.ru tiek izplatīts saturs, kas apdraud valsts drošību, tajā skaitā Latvijas nacionālo drošību.

[10] Padome saskaņā ar APL 62.panta trešo daļu un papildu 8.3. punktā norādītajam norāda apsvērumus, kāpēc tā uzskata, ka pie konkrētā lēmuma pieņemšanas nav nepieciešams uzklausīt šī lēmuma adresātu viedokli. Saskaņā ar APL 62.panta otrās daļas 1.punktā noteikto "personas viedokļu un argumentu noskaidrošana nav nepieciešama, ja administratīvā akta izdošana ir steidzama un jebkura kavēšanās tieši apdraud valsts drošību, sabiedrisko kārtību, vidi, personas dzīvību, veselību un mantu." Ievērojot minēto, secināms, ka Padomei nav pienākuma uzklausīt lēmuma adresātu viedokli, jo jebkura kavēšanās lēmums pieņemšanā rada draudus valsts drošībai un sabiedriskajai drošībai. Tāpat jāņem vērā, ka Padome pamatojusi šāda ierobežojuma atbilstību tiesību uz vārda brīvību aizsardzības kontekstā. Secinot, ka administratīvais akts samērīgi ierobežo personas, kas veido lēmuma 3.punktā (izvērstā veidā) un 9.punktā norādīto tīmekļvietņu, tiesības un šādu ierobežojumu sabiedrības interesēs ir nepieciešams noteikt bez kavēšanās, potenciālo adresātu viedokļa uzklausīšana nav nepieciešama.

[11] Ņemot vērā minēto, Padome uzskata par nepieciešamu izmantot tai Elektronisko sakaru likuma 112. pantā piešķirtās tiesības, izvērtējot valsts iestāžu sniegto informāciju, "[..] pieņemt lēmumu, ar kuru ierobežo piekļuvi tādām Latvijas teritorijā pieejamām tīmekļvietnēm, kurās tiek izplatīts saturs, kas apdraud vai var apdraudēt valsts drošību vai sabiedrisko kārtību un drošību, liedzot piekļuvi šo tīmekļvietņu domēna vārdam vai interneta protokola (IP) adresei."

[12] Lai informētu tīmekļvietņu iespējamos lietotājus par iemeslu, kāpēc tīmekļvietne vairs nav pieejama, nepieciešams veikt minēto tīmekļvietņu lietotāju automātisku novirzīšanu uz Padomes izveidoto informatīvo paziņojumu: https://nelegalssaturs.lv.

Ievērojot minēto un saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 112.panta pirmo daļu un Administratīvā procesa likuma 67.pantu, Padome

nolemj:

1. Ierobežot piekļuvi Latvijā pieejamām tīmekļvietnēm www.susu.ru, synergy.ru, klops.ru, www.9111.ru, ngs24.ru, russkiymir.ru, www.zavtra.ru un www.klgd.ru, liedzot piekļuvi šo tīmekļvietņu domēna vārdiem vai interneta protokola adresēm.

2. Ierobežot piekļuvi Latvijā pieejamo tīmekļvietņu www.susu.ru, synergy.ru, klops.ru, www.9111.ru, ngs24.ru, russkiymir.ru, www.zavtra.ru un www.klgd.ru dublējošām spoguļlapām.

3. Pieņemto lēmumu paziņot Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā reģistrētajiem interneta piekļuves pakalpojumu sniedzošajiem komersantiem.

4. Uzdot Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā reģistrētajiem interneta piekļuves pakalpojumu sniedzošajiem komersantiem nekavējoties liegt piekļuvi tīmekļvietnei un tās domēna vārdiem, novirzot to lietotājus uz informatīvo paziņojumu https://nelegalssaturs.lv. Interneta piekļuves pakalpojuma sniedzējiem ir pienākums ierobežot piekļuvi konkrētajiem interneta resursiem gan izmantojot globāla tīmekļa prefiksu "www", gan bez tā.

5. Iekļaut domēna vārdus Padomes mājaslapā izvietotajā sarakstā, kurā norādīti tie domēna vārdi, kuru izmantošana ir tikusi ierobežota.

6. Atbildīgs par šī lēmuma izpildes kontroli ir Padomes priekšsēdētājs Ivars Āboliņš.

Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 188.panta otro daļu administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 112.panta septīto daļu šā lēmuma apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur tā darbību.

Ņemot vērā administratīvā akta steidzamību, Padome nosaka, ka administratīvais akts jāizpilda nekavējoties. Ja administratīvais akts netiks izpildīts labprātīgi, tas tiks izpildīts piespiedu kārtā. Administratīvā akta piespiedu izpildes izmaksas sedz adresāts.


1 Satversmes tiesas 2003.gada 5.jūnija spriedums lietā Nr.2003-02-0106, secinājumu daļas 1.punkts. Kā arī 2003.gada 29.oktobra spriedums lietā Nr.2003-05-01, 21.punkts.

2 Satversmes tiesas 2015.gada 2.jūlija spriedums lietā Nr.2015-01-01, 13.punkts.

3 Satversmes tiesas 2003.gada 29.oktobra spriedums lietā Nr. 2003-05-01, secinājumu daļas 22.punkts.

4 Satversmes tiesas 2007.gada 28.februāra lēmums lietā Nr. 2006-41-01, 14.2. punkts.

Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu
padomes priekšsēdētājs I. Āboliņš

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!