• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Latvijas Banka
Latvijas Banka publicē noteikumus un normatīvos norādījumus par kredītiestāžu darbību regulējošajām prasībām, kredītiestāžu darbību raksturojošo rādītāju aprēķināšanas un komercsabiedrību pārskatu sagatavošanas un iesniegšanas kārtību.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Latvijas Bankas 2024. gada 25. novembra noteikumi Nr. 353 "Finanšu pakalpojumu sniegšanas klātienē noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 28.11.2024., Nr. 232 https://www.vestnesis.lv/op/2024/232.43

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Rīgas domes saistošie noteikumi Nr. RD-24-307-sn

Zemes vienības Līvciema ielā 1 un tai piegulošās teritorijas izmantošanas un apbūves saistošie noteikumi

Vēl šajā numurā

28.11.2024., Nr. 232

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Latvijas Banka

Veids: noteikumi

Numurs: 353

Pieņemts: 25.11.2024.

OP numurs: 2024/232.43

2024/232.43
RĪKI

Latvijas Bankas noteikumi: Šajā laidienā 11 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Latvijas Bankas noteikumi Nr. 353

Rīgā 2024. gada 25. novembrī

Finanšu pakalpojumu sniegšanas klātienē noteikumi

Izdoti saskaņā ar Kredītiestāžu likuma
73.2 panta devīto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. Kredītiestāžu likuma 73.2 panta ceturtās daļas 1. un 2. punktā un sestajā daļā minētos nosacījumus par attālumu, kādā nodrošināma finanšu pakalpojumu klātienē sasniedzamība, kredītiestādes klientu – fizisko personu – skaita būtisku īpatsvaru pašvaldības administratīvajā teritorijā un novada iedzīvotāju skaitu, kas ir pietiekams finanšu pakalpojumu klātienē pieprasījuma nodrošināšanai, minēto nosacījumu piemērošanas metodoloģiju un robežvērtības;

1.2. Kredītiestāžu likuma 73.2 panta ceturtās daļas 4. un 5. punktā minētās prasības attiecībā uz Kredītiestāžu likuma 73.2 panta trešajā daļā minēto darbību un pakalpojumu sniegšanas klātienē vietu darba laiku un termiņu, kādā šīs darbības un pakalpojumus klātienē sniedz klientam, kas ir Eiropas Savienības rezidents – patērētājs (turpmāk – patērētājs), pēc iepriekšēja pieteikuma saņemšanas, un minēto prasību piemērošanas nosacījumus;

1.3. prasības, termiņu un kārtību, kādā Kredītiestāžu likuma 73.1 panta pirmajā daļā minētā kredītiestāde sagatavo un iesniedz Latvijas Bankai informāciju saistībā ar Kredītiestāžu likuma 73.2 pantā minēto prasību izpildi.

2. Noteikumos lietoti šādi termini:

2.1. alternatīvā pakalpojumu sniegšanas vieta – Kredītiestāžu likuma 73.2 panta ceturtās daļas 3. punktā minētā valstspilsēta vai novada administratīvais centrs, kurā pakalpojumu sniedzējam nav pienākuma pastāvīgi sniegt finanšu pakalpojumus klātienē, bet ir pienākums pēc klienta – patērētāja – pieprasījuma nodrošināt finanšu pakalpojumus klātienē atbilstoši pakalpojumu sniedzēja izvēlētam risinājumam – izbraukuma veidā, sadarbībā ar ārpakalpojumu sniedzēju vai citādā veidā, tai skaitā, ja nepieciešams, kombinējot vairākus šādus risinājumus dažādiem pakalpojumu veidiem;

2.2. klātienes pakalpojumi – Kredītiestāžu likuma 73.2 panta trešās daļas 1., 2., 3., 4., 5. un 6. punktā minētie finanšu pakalpojumi un finanšu pakalpojumu saņemšanai nepieciešamās darbības, kuru klātienes nodrošināšanas iespēju pakalpojumu sniedzējam ir pienākums nodrošināt klientam – patērētājam;

2.3. pakalpojumu sniedzējs – Kredītiestāžu likuma 73.1 panta pirmajā daļā minētā kredītiestāde;

2.4. pakalpojumu sniedzēju saraksts – informatīviem mērķiem izveidots, uzturēts un Latvijas Bankas tīmekļvietnē publicēts saraksts, kurā iekļauj visus pakalpojumu sniedzējus.

3. Termini "ārpakalpojumu sniedzējs", "klients" un "kredītiestāde" šajos noteikumos lietoti Kredītiestāžu likuma izpratnē. Termina "aktīvais klients" lietojums atbilst Latvijas Bankas noteikumos, kas nosaka uzraudzības pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu, sniegtajam šā termina skaidrojumam.

4. Pakalpojumu sniedzēju saraksta izveidi, uzturēšanu un publicēšanu, kā arī kredītiestāžu informēšanu par to iekļaušanu pakalpojumu sniedzēju sarakstā vai izslēgšanu no tā veic Latvijas Banka atbilstoši Latvijas Bankas noteikumos, kas nosaka skaidrās naudas izmaksas pakalpojuma pārvaldību, noteiktajai kārtībai.

II. Pastāvīga klātienes pakalpojumu sniegšana

5. Šo noteikumu izpratnē pastāvīga klātienes pakalpojumu sniegšana ir klātienes pakalpojumu sniegšana vienā vai vairākās attiecīgajā pilsētā strādājošās pakalpojumu sniedzēja vai tā nolīgta ārpakalpojumu sniedzēja nodrošinātās klientu apkalpošanas vietās, kurās kopumā tiek nodrošināts viss klātienes pakalpojumu klāsts un kurās klātienes pakalpojumu sniegšana tiek organizēta ne tikai pēc klienta – patērētāja – iepriekšēja pieteikuma saņemšanas, bet arī klātienes rindas kārtībā, šādā veidā primāri nodrošinot to klientu apkalpošanu, kuriem steidzamos gadījumos nepieciešams nodrošināt piekļuvi saviem finanšu līdzekļiem.

6. Pakalpojumu sniedzējs pastāvīgi sniedz klātienes pakalpojumus Rīgā un katrā valstspilsētā, kura vienlaikus atbilst šādiem nosacījumiem:

6.1. atrodas 40 kilometru vai lielākā attālumā no citas tuvākās valstspilsētas vai novada pašvaldības teritorijas (turpmāk – novads) administratīvā centra, kurā attiecīgais pakalpojumu sniedzējs pastāvīgi sniedz klātienes pakalpojumus;

6.2. attiecīgā pakalpojumu sniedzēja aktīvo klientu, kuri par savu dzīvesvietu pakalpojumu sniedzējam norādījuši pašvaldības, kurā atrodas attiecīgā valstspilsēta, administratīvo teritoriju, skaits veido vismaz 20 procentus no attiecīgās pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju skaita.

7. Pakalpojumu sniedzējs pastāvīgi sniedz klātienes pakalpojumus katrā novada administratīvajā centrā, kurš nav valstspilsēta un vienlaikus atbilst šādiem nosacījumiem:

7.1. novada administratīvais centrs atrodas 40 kilometru vai lielākā attālumā no cita tuvākā novada administratīvā centra vai valstspilsētas, kurā attiecīgais pakalpojumu sniedzējs pastāvīgi sniedz klātienes pakalpojumus;

7.2. novada iedzīvotāju skaits ir vienāds ar vai lielāks par 25 000 iedzīvotāju (atbilstoši oficiālās statistikas datiem par pastāvīgo iedzīvotāju skaitu gada sākumā);

7.3. attiecīgā pakalpojumu sniedzēja aktīvo klientu, kuri par savu dzīvesvietu pakalpojumu sniedzējam norādījuši attiecīgo novadu, skaits veido vismaz 20 procentus no attiecīgā novada iedzīvotāju skaita.

8. Piemērojot šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minēto nosacījumu, pakalpojumu sniedzējam nav pienākuma uzsākt pastāvīgu klātienes pakalpojumu sniegšanu novada administratīvajā centrā, ja, pieņemot, ka tuvāko divu gadu laikā iedzīvotāju skaita pārmaiņas novadā būtu vienādas ar tām, kādas konstatētas vidēji pēdējos piecos gados (atbilstoši oficiālās statistikas datiem par pastāvīgo iedzīvotāju skaitu gada sākumā), prognozējams, ka iedzīvotāju skaits attiecīgajā novadā būs mazāks par 25 000 iedzīvotāju.

III. Klātienes pakalpojumu sniegšana alternatīvajās pakalpojumu sniegšanas vietās

9. Alternatīvajā pakalpojumu sniegšanas vietā klātienes pakalpojumus sniedz pēc klienta – patērētāja – pieprasījuma atbilstoši pakalpojumu sniedzēja izvēlētam risinājumam.

10. Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs atbilstoši Kredītiestāžu likuma 73.2 panta sestajai daļai lūgt Latvijas Bankai atļaut pakalpojumu sniedzējam konkrētā valstspilsētā vai novada administratīvajā centrā neievērot Kredītiestāžu likuma 73.2 panta ceturtās daļas 3. punktā noteiktās prasības par klātienes pakalpojumu sniegšanu alternatīvajās pakalpojumu sniegšanas vietās, ja vienlaikus tiek izpildīti šādi nosacījumi:

10.1. attiecīgā pakalpojumu sniedzēja aktīvo klientu, kuri par savu dzīvesvietu pakalpojumu sniedzējam norādījuši attiecīgās pašvaldības administratīvo teritoriju, skaits veido mazāk nekā 20 procentus no attiecīgās pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju skaita vai attiecīgā valstspilsēta vai novada administratīvais centrs atrodas tuvāk nekā 40 kilometru attālumā no cita tuvākā novada administratīvā centra vai valstspilsētas, kurā attiecīgais pakalpojumu sniedzējs pastāvīgi sniedz klātienes pakalpojumus;

10.2. pakalpojumu sniedzējs pamato, ka tā klientiem – patērētājiem – attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā tiks nodrošināta finanšu pakalpojumu pieejamība.

IV. Klātienes pakalpojumu sniegšanas nosacījumu piemērošanas metodoloģija un klātienes pakalpojumu sniegšanas termiņi

11. Šo noteikumu 6.1., 7.1. un 10.1. apakšpunktā minēto starppilsētu attālumu mēra kā attālumu pa īsāko autoceļu un ielu maršrutu, kas savieno attiecīgo pilsētu centrus, neņemot vērā īslaicīgus apstākļus, kuru dēļ autoceļa vai ielas izmantošana nav iespējama vai ir ierobežota. Maršruta noteikšanai pēc iespējas izvēlas attiecīgo pilsētu centrus savienojošos galvenos un reģionālos valsts autoceļus un tranzīta ielas.

12. Šo noteikumu izpratnē par pilsētas centru atzīstama ēka, kurā atrodas universālā pasta pakalpojumu sniedzēja nodrošināta pasta pakalpojumu sniegšanas vieta. Ja pilsētā atrodas vairākas universālā pasta pakalpojumu sniedzēja nodrošinātas pasta pakalpojumu sniegšanas vietas, par pilsētas centru atzīstama ēka, kurā atrodas pasta pakalpojumu sniegšanas vieta ar mazāko pasta indeksa numuru.

13. Latvijas Banka nodrošina šo noteikumu 6.1., 7.1. un 10.1. apakšpunktā minēto starppilsētu attālumu mērījumus atbilstoši vienotai un konsekventai metodoloģijai un informē pakalpojumu sniedzējus par mērījumu rezultātiem.

14. Šo noteikumu 6.2., 7.3. un 10.1. apakšpunkta prasību piemērošanā ņem vērā:

14.1. pakalpojumu sniedzēja aktīvo klientu, kuri par savu dzīvesvietu pakalpojumu sniedzējam norādījuši attiecīgās pašvaldības administratīvo teritoriju, skaitu iepriekšējā kalendārā gada 31. decembrī;

14.2. iedzīvotāju skaitu attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā, kāds norādīts aktuālākajā publicētajā oficiālajā statistikā par pastāvīgo iedzīvotāju skaitu gada sākumā.

15. Pēc pakalpojumu sniedzēja pieprasījuma Latvijas Banka pārbauda pakalpojumu sniedzēja esošās vai plānotās darbības atbilstību šo noteikumu 6., 7. un 10. punktā minētajām klātienes pakalpojumu pieejamības prasībām un sagatavo attiecīgu novērtējumu.

16. Pakalpojumu sniedzējs nodrošina klātienes pakalpojumu sniegšanu, ievērojot šādus termiņus:

16.1. šo noteikumu 6. un 7. punktā minēto pastāvīgo klātienes pakalpojumu sniegšanas vietu darba laiks, kura ietvaros tiek pieņemti un apkalpoti klienti – patērētāji –, nav mazāks par 16 stundām nedēļā, kurā ir vismaz divas darbdienas;

16.2. ja alternatīvajā pakalpojumu sniegšanas vietā vai šo noteikumu 6. vai 7. punktā minētajā pastāvīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā klātienes pakalpojumi tiek sniegti klientam – patērētājam – pēc iepriekšēja pieteikuma saņemšanas, attiecīgos pakalpojumus klientam sniedz ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc pieteikuma saņemšanas, izņemot gadījumus, kad klientam neparedzamu ārkārtas apstākļu rezultātā nepieciešama klātienes pakalpojumu sniegšana īsākā termiņā.

V. Informācijas sagatavošanas un iesniegšanas prasības, termiņi un kārtība

17. Pakalpojumu sniedzējs sagatavo tā nodrošināto klātienes pakalpojumu sniegšanas vietu sarakstu un informāciju par plānotajām pārmaiņām tajā atbilstoši šo noteikumu pielikumam "Pakalpojumu sniedzēja nodrošināto klātienes pakalpojumu sniegšanas vietu saraksts", ievērojot šādas prasības:

17.1. laukā "Aizpildījuma veids" norāda:

17.1.1. vērtību "SAR", ja pakalpojumu sniedzējs sagatavo pakalpojumu sniedzēja nodrošināto klātienes pakalpojumu sniegšanas vietu sarakstu par stāvokli iepriekšējā kalendārā gada 31. decembrī;

17.1.2. vērtību "IZM", ja pakalpojumu sniedzējs sagatavo informāciju par plānotajām pārmaiņām pakalpojumu sniedzēja nodrošināto klātienes pakalpojumu sniegšanas vietu sarakstā;

17.2. informāciju par katru klātienes pakalpojumu sniegšanas vietu norāda atsevišķā rindā;

17.3. ailē "Nr. p. k." (1. aile) norāda rindas kārtas numuru;

17.4. ailē "Klātienes pakalpojumu sniegšanas vieta; adrese" (2. aile) norāda klātienes pakalpojumu sniegšanas vietas adresi. Ja attiecīgajai klātienes pakalpojumu sniegšanas vietai nav noteikta pastāvīga adrese (piemēram, ja klātienes pakalpojumu sniegšana tiek nodrošināta izbraukuma veidā), šajā ailē norāda tikai attiecīgās valstspilsētas, novada administratīvā centra vai citas apdzīvotās vietas, kurā pakalpojumu sniedzējs nodrošina klātienes pakalpojumus, nosaukumu;

17.5. ailē "Klātienes pakalpojumu sniegšanas vieta; ģeogrāfiskās koordinātas" (3. aile) norāda klātienes pakalpojumu sniegšanas vietas ģeogrāfiskās koordinātas atbilstoši WGS84 (EPSG:4326) koordinātu sistēmai. Ja attiecīgajai klātienes pakalpojumu sniegšanas vietai nav noteikta pastāvīga adrese (piemēram, ja klātienes pakalpojumu sniegšana tiek nodrošināta izbraukuma veidā), šajā ailē informāciju nenorāda;

17.6. ailē "Klātienes pakalpojumu sniegšanas veids" (4. aile) norāda vērtību "PAST", ja attiecīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā pakalpojumu sniedzējs nodrošina pastāvīgu klātienes pakalpojumu sniegšanu, vai vērtību "ALT", ja attiecīgā klātienes pakalpojumu sniegšanas vieta ir alternatīvā pakalpojumu sniegšanas vieta, kurā klātienes pakalpojumus nodrošina atbilstoši pakalpojumu sniedzēja izvēlētam risinājumam, kas neatbilst pastāvīgai klātienes pakalpojumu sniegšanai šo noteikumu izpratnē;

17.7. ailē "Darba laiks (stundas nedēļā)" (5. aile) norāda attiecīgās klātienes pakalpojumu sniegšanas vietas darba laiku, kurš izteikts kā stundas nedēļā un kura ietvaros attiecīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā tiek pieņemti un apkalpoti klienti – patērētāji. Ja ailē "Klātienes pakalpojumu sniegšanas veids" (4. aile) attiecīgajai klātienes pakalpojumu sniegšanas vietai norādīta vērtība "ALT", ailē "Darba laiks (stundas nedēļā)" (5. aile) informāciju nenorāda;

17.8. ailē "Klātienes pakalpojumu klāsts; konsultācijas kreditēšanas, ieguldījumu pakalpojumu un ar uzkrājumiem saistītos jautājumos" (6. aile) norāda vērtību "T", ja attiecīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā pakalpojumu sniedzējs nodrošina Kredītiestāžu likuma 73.2 panta trešās daļas 1. punktā minēto klātienes pakalpojumu sniegšanu, vai vērtību "F", ja attiecīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā pakalpojumu sniedzējs nenodrošina Kredītiestāžu likuma 73.2 panta trešās daļas 1. punktā minēto klātienes pakalpojumu sniegšanu;

17.9. ailē "Klātienes pakalpojumu klāsts; konsultācijas finanšu pratības veicināšanai" (7. aile) norāda vērtību "T", ja attiecīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā pakalpojumu sniedzējs nodrošina Kredītiestāžu likuma 73.2 panta trešās daļas 2. punktā minēto klātienes pakalpojumu sniegšanu, vai vērtību "F", ja attiecīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā pakalpojumu sniedzējs nenodrošina Kredītiestāžu likuma 73.2 panta trešās daļas 2. punktā minēto klātienes pakalpojumu sniegšanu;

17.10. ailē "Klātienes pakalpojumu klāsts; ar kontu apkalpošanu saistīti pakalpojumi" (8. aile) norāda vērtību "T", ja attiecīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā pakalpojumu sniedzējs nodrošina Kredītiestāžu likuma 73.2 panta trešās daļas 3. punktā minēto klātienes pakalpojumu sniegšanu, vai vērtību "F", ja attiecīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā pakalpojumu sniedzējs nenodrošina Kredītiestāžu likuma 73.2 panta trešās daļas 3. punktā minēto klātienes pakalpojumu sniegšanu;

17.11. ailē "Klātienes pakalpojumu klāsts; klienta identifikācija klātienē un autentifikācijas rīku nodrošināšana" (9. aile) norāda vērtību "T", ja attiecīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā pakalpojumu sniedzējs nodrošina Kredītiestāžu likuma 73.2 panta trešās daļas 4. punktā minēto klātienes pakalpojumu sniegšanu, vai vērtību "F", ja attiecīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā pakalpojumu sniedzējs nenodrošina Kredītiestāžu likuma 73.2 panta trešās daļas 4. punktā minēto klātienes pakalpojumu sniegšanu;

17.12. ailē "Klātienes pakalpojumu klāsts; tiesisko attiecību noformēšana un nepieciešamās informācijas iegūšana" (10. aile) norāda vērtību "T", ja attiecīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā pakalpojumu sniedzējs nodrošina Kredītiestāžu likuma 73.2 panta trešās daļas 5. punktā minēto klātienes pakalpojumu sniegšanu, vai vērtību "F", ja attiecīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā pakalpojumu sniedzējs nenodrošina Kredītiestāžu likuma 73.2 panta trešās daļas 5. punktā minēto klātienes pakalpojumu sniegšanu;

17.13. ailē "Klātienes pakalpojumu klāsts; naudas pārveduma no klienta maksājumu konta uz citu maksājumu kontu veikšana" (11. aile) norāda vērtību "T", ja attiecīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā pakalpojumu sniedzējs nodrošina Kredītiestāžu likuma 73.2 panta trešās daļas 6. punktā minēto klātienes pakalpojumu sniegšanu, vai vērtību "F", ja attiecīgajā klātienes pakalpojumu sniegšanas vietā pakalpojumu sniedzējs nenodrošina Kredītiestāžu likuma 73.2 panta trešās daļas 6. punktā minēto klātienes pakalpojumu sniegšanu;

17.14. sniedzot informāciju par plānotajām pārmaiņām pakalpojumu sniedzēja nodrošināto klātienes pakalpojumu sniegšanas vietu sarakstā (laukā "Aizpildījuma veids" norādīta vērtība "IZM"), pakalpojumu sniedzējs norāda, uz kuru klātienes pakalpojumu sniegšanas vietu šīs pārmaiņas attiecas, aizpildot ailes "Nr. p. k." (1. aile), "Klātienes pakalpojumu sniegšanas vieta; adrese" (2. aile) un "Klātienes pakalpojumu sniegšanas vieta; ģeogrāfiskās koordinātas" (3. aile) atbilstoši šo noteikumu 17.3., 17.4. un 17.5. apakšpunktā noteiktajam, kā arī:

17.14.1. ailē "Pārmaiņu veids" (12. aile) norāda vērtību "UZS", ja plānots uzsākt attiecīgās klātienes pakalpojumu sniegšanas vietas darbību, vai vērtību "IZB", ja plānots izbeigt attiecīgās klātienes pakalpojumu sniegšanas vietas darbību;

17.14.2. ailē "Pārmaiņu veids" (12. aile) norāda vērtību "CITS", ja plānotas pārmaiņas attiecīgās klātienes pakalpojumu sniegšanas vietas darba laikā, tajā nodrošināto pakalpojumu sniegšanas veidā vai klāstā. Šajā apakšpunktā minēto pārmaiņu gadījumā pakalpojumu sniedzējs norāda plānotās pārmaiņas attiecīgās klātienes pakalpojumu sniegšanas vietas darba laikā vai tajā nodrošināto klātienes pakalpojumu sniegšanas veidā vai klāstā atbilstoši šo noteikumu 17.6., 17.7., 17.8., 17.9., 17.10., 17.11., 17.12. vai 17.13. apakšpunktā noteiktajam;

17.14.3. ailē "Plānoto pārmaiņu spēkā stāšanās datums (dd.mm.gggg.)" (13. aile) norāda datumu, kurā ailē "Pārmaiņu veids" (12. aile) norādītās pārmaiņas stāsies spēkā.

18. Pakalpojumu sniedzējs iesniedz Latvijas Bankai šo noteikumu 17. punktā minēto:

18.1. pakalpojumu sniedzēja nodrošināto klātienes pakalpojumu sniegšanas vietu sarakstu (laukā "Aizpildījuma veids" norādīta vērtība "SAR") par stāvokli kārtējā kalendārā gada 1. janvārī līdz kārtējā kalendārā gada 31. janvārim, ja iepriekšējā kalendārā gada 31. decembrī pakalpojumu sniedzējs atbilda Kredītiestāžu likuma 73.1 panta pirmās daļas 1., 2. un 3. punktā noteiktajiem kritērijiem un iepriekš nav šajos noteikumos noteiktajā kārtībā sniedzis Latvijas Bankai pakalpojumu sniedzēja nodrošināto klātienes pakalpojumu sniegšanas vietu sarakstu un informāciju par pārmaiņām tajā;

18.2. informāciju par plānotajām pārmaiņām pakalpojumu sniedzēja nodrošināto klātienes pakalpojumu sniegšanas vietu sarakstā (laukā "Aizpildījuma veids" norādīta vērtība "IZM") ne vēlāk kā 30 dienas pirms dienas, kad plānota attiecīgo pārmaiņu īstenošana.

19. Šo noteikumu 18.2. apakšpunktā minētā termiņa kavējums pieļaujams tikai nepārvaramas varas apstākļos, kuros pakalpojumu sniedzējs objektīvi nevar laikus izpildīt informēšanas pienākumu, vai pakalpojumu sniedzējam iepriekš neparedzamos gadījumos, kad pārmaiņas pakalpojumu sniedzēja nodrošināto klātienes pakalpojumu sniegšanas vietu sarakstā notiek no pakalpojumu sniedzēja neatkarīgu iemeslu dēļ.

20. Pakalpojumu sniedzējs šo noteikumu 17. punktā minēto informāciju iesniedz Latvijas Bankai elektroniskā veidā, izmantojot paaugstinātās drošības sistēmu, saskaņā ar Latvijas Bankas noteikumiem, kuri regulē elektronisko informācijas apmaiņu ar Latvijas Banku.

21. Latvijas Banka nodrošina tāda tehniskā risinājuma izveidi, uzturēšanu un publisku pieejamību, ar kuru elektroniskā veidā Latvijas kartē tiek norādīta informācija, kuru pakalpojumu sniedzēji atbilstoši šo noteikumu prasībām sniedz Latvijas Bankai par to nodrošinātajām klātienes pakalpojumu sniegšanas vietām.

22. Pakalpojumu sniedzējs publicē savā tīmekļvietnē un izvieto redzamās vietās savās klātienes pakalpojumu sniegšanas vietās informāciju par pakalpojumu sniedzēja nodrošinātajām klātienes pakalpojumu sniegšanas vietām, to veidiem, darba laiku, pieejamo klātienes pakalpojumu klāstu un to saņemšanas kārtību.

VI. Noslēguma jautājums

23. Noteikumi stājas spēkā 2026. gada 1. janvārī.

Latvijas Bankas prezidents M. Kazāks

 

Pielikums
Latvijas Bankas 2024. gada 25. novembra
noteikumiem Nr. 353

Pakalpojumu sniedzēja nodrošināto klātienes pakalpojumu sniegšanas vietu saraksts

Pakalpojumu sniedzēja nosaukums  

Pakalpojumu sniedzēja kods  

Aizpildījuma veids  

Nr.
p. k.

Klātienes pakalpojumu sniegšanas vieta

Klātienes pakalpojumu sniegšanas veids

Darba laiks (stundas nedēļā)

Klātienes pakalpojumu klāsts

Pārmaiņu veids

Pārmaiņu spēkā stāšanās datums (dd.mm.gggg.)

konsultācijas kreditēšanas, ieguldījumu pakalpojumu un ar uzkrājumiem saistītos jautājumos

konsultācijas finanšu pratības veicināšanai

ar kontu apkalpošanu saistīti pakalpojumi

klienta identifikācija klātienē un autentifikācijas rīku nodrošināšana

tiesisko attiecību noformēšana un nepieciešamās informācijas iegūšana

naudas pārveduma no klienta maksājumu konta uz citu maksājumu kontu veikšana

adrese

ģeogrāfiskās koordinātas

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13


Izpildītājs  

Iesniegšanas datums

 
 

(vārds, uzvārds; e-pasta adrese; tālruņa numurs)

   

Latvijas Bankas prezidents M. Kazāks

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!