• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Krāslavas novada domes 2024. gada 27. jūnija saistošie noteikumi Nr. 2024/6 "Par mājdzīvnieku turēšanu Krāslavas novadā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 11.12.2024., Nr. 241 https://www.vestnesis.lv/op/2024/241.45

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Limbažu novada domes saistošie noteikumi Nr. 29

Par Limbažu novada pašvaldības domes 2024. gada 22. augusta saistošo noteikumu Nr. 23 "Lokālplānojums teritorijas plānojuma grozījumiem nekustamajā īpašumā "Dzintarpriedes", Vārzas ciems, Skultes pagasts, Limbažu novads" atcelšanu

Vēl šajā numurā

11.12.2024., Nr. 241

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Krāslavas novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 2024/6

Pieņemts: 27.06.2024.

OP numurs: 2024/241.45

2024/241.45
RĪKI

Krāslavas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 3 Visi

Krāslavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 2024/6

Krāslavas novada Krāslavas pilsētā 2024. gada 27. jūnijā

Par mājdzīvnieku turēšanu Krāslavas novadā

Apstiprināti ar Krāslavas novada pašvaldības domes
2024. gada 27. jūnija sēdes lēmumu Nr. 649 (prot. Nr. 7, 10. § 10.1. p.)

Precizēti ar Krāslavas novada pašvaldības domes
2024. gada 31. oktobra sēdes lēmumu Nr. 1112 (prot. Nr. 14, 7. § 7.3. p.)

Precizēti ar Krāslavas novada pašvaldības domes
2024. gada 28. novembra lēmumu Nr. 1229 (prot. Nr. 15, 15. § 15.1. p.)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 10. panta pirmās daļas 1. punktu,
45. panta otrās daļas 5. punktu, Dzīvnieku aizsardzības likuma 8. panta
trešo un ceturto daļu, Veterinārmedicīnas likuma 21.3 panta trešo daļu,
2012. gada 2. oktobra noteikumu Nr. 678 "Klaiņojošu suņu un kaķu
izķeršanas prasības" 16. punktu, Dzīvnieku aizsardzības likuma 18.5 pantu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk tekstā – noteikumi) nosaka mājas (istabas) dzīvnieku – suņu un kaķu (turpmāk tekstā kopā – Mājdzīvnieki) īpašnieku (turētāju) tiesības un pienākumus, atbildību par noteikumu neievērošanu, Mājdzīvnieku reģistrācijas kārtību un klaiņojošu Mājdzīvnieku izķeršanas kārtību Krāslavas novada administratīvajā teritorijā.

2. Noteikumu mērķis ir nodrošināt, lai Mājas dzīvnieku turēšana neradītu draudus cilvēkiem un dzīvniekiem, samazināt Mājas dzīvnieku radīto traumu skaitu un novērst Mājas dzīvnieku klaiņošanu un infekcijas slimību izplatību.

3. Noteikumi ir saistoši visām fiziskajām un juridiskajām personām, kas dzīvo un uzturas Krāslavas novada administratīvajā teritorijā, un kuru īpašumā, turējumā vai valdījumā ir mājas (istabas) dzīvnieki.

II. Mājdzīvnieku turēšanas kārtība

4. Mājdzīvnieku īpašnieks nodrošina mājas (istabas) dzīvnieku turēšanu, reģistrēšanu un vakcināciju, atbilstoši normatīvo aktu prasībām.

5. Nekustamā īpašuma īpašnieki, valdītāji, lietotāji savā teritorijā nepieļauj klaiņojošu Mājdzīvnieku uzturēšanos, kā arī to barošanu, izņemot īpaši ierīkotās un apzīmētās vietās.

6. Mājdzīvniekiem paredzētā ēdiena novietošana koplietošanas telpās vai sabiedriskā vietā ir aizliegta, izņemot tam speciāli paredzētās un apzīmētās vietās. Personām, kas speciāli paredzētās un apzīmētās vietās baro Mājdzīvniekus, jānodrošina barošanas vietas sakopšana.

7. Dzīvojamo māju tuvumā drīkst turēt sterilizētus bezsaimnieka kaķus, ja ir nodrošināta to labturība un apzīmēšana.

8. Īpašniekam vai turētājam, papildus normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, ir pienākums:

8.1. nodrošināt, lai Mājdzīvnieks, atrodoties ārpus tā īpašnieka valdījumā vai turējumā esošās teritorijas, būtu identificējams;

8.2. nepieļaut, ka Mājdzīvnieki piesārņo dzīvojamo un sabiedrisko ēku telpas un publisko ārtelpu;

8.3. Ārpus norobežotās teritorijas sunim bez pavadas aizliegts atrasties šādās Krāslavas novada administratīvās teritorijas vietās, izņemot gadījumus, ja šajās teritorijās notiek suņu izstāde vai suņu paraugdemonstrējumi:

8.3.1. bērnu atpūtas un rotaļu laukumos;

8.3.2. izglītības iestāžu teritorijās;

8.3.3. kultūras iestāžu teritorijās;

8.3.4. daudzdzīvokļu māju pagalmos;

8.3.5. parkos, publiskos dārzos, skvēros, izņemot vietas, kas speciāli ierīkotas suņu pastaigām;

8.3.6. publiskajās peldvietās;

8.3.7. sporta laukumos;

8.3.8. publisku pasākumu teritorijās.

8.4. nepieļaut Mājdzīvnieku peldināšanu publiskās peldvietās;

8.5. nodrošināt iespēju Pašvaldības policijas amatpersonai veikt identifikāciju, vai Mājdzīvniekam ir ievietota mikroshēma un tas ir reģistrēts atbilstoši normatīvo aktu prasībām (ja to paredz normatīvie akti);

8.6. ievērot noteikumos minētos ierobežojumus un aizliegumus.

III. Klaiņojošu Mājdzīvnieku izķeršana, izolācija un eitanāzija

9. Klaiņojošu vai bezpalīdzības stāvoklī nonākušu Mājdzīvnieku izķeršanu Krāslavas novada administratīvajā teritorijā un nogādāšanu patversmē veic Krāslavas novada pašvaldības policija, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

10. Saskaņā ar LDC (Lauksaimniecības datu centra) pieejamiem dzīvnieka identifikācijas datiem (kakla siksna ar kontaktinformāciju, mikroshēma vai tetovējums), nosakot un informējot Mājdzīvnieka īpašnieku, Krāslavas novada pašvaldības policija, rīkojas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam. Izmaksas, kas saistītas ar dzīvnieka noķeršanu, izmitināšanu un aprūpi sedz Mājdzīvnieka īpašnieks, atbilstoši dzīvnieku patversmes cenrādim. Mājdzīvnieka īpašnieks saņem rēķinu par sev piederošajam dzīvniekam sniegtajiem pakalpojumiem saskaņā ar aktuālo cenrādi.

11. Dzīvnieku patversmē ievietotos Mājdzīvniekus Īpašnieks 14 (četrpadsmit) dienu laikā var saņemt, uzrādot konkrēta Mājdzīvnieka dzīvnieka pasi vai vakcinācijas apliecību un apmaksājot visus izdevumus, kas saistīti ar Mājdzīvnieka noķeršanu, izmitināšanu un aprūpi, atbilstoši dzīvnieku patversmes cenrādim. Mājdzīvnieka īpašnieks saņem rēķinu par sev piederošajam dzīvniekam sniegtajiem pakalpojumiem saskaņā ar aktuālo cenrādi.

12. Ja Īpašnieks nav pieteicies, tad pēc 14 (četrpadsmit) dienām patversme var piedāvāt Mājdzīvnieku adopcijai jaunam īpašniekam vai veikt eitanāziju.

13. Par Mājdzīvnieku līķi publiskajās vietās Krāslavas novada administratīvajā teritorijā jāziņo Krāslavas novada pašvaldības policijai vai arī institūcijai, ar kuru pašvaldība noslēgusi līgumu.

14. Persona, paziņojot par klaiņojošu vai bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušu Mājdzīvnieku, sniedz savu kontaktinformāciju, kā arī visu viņas rīcībā esošo informāciju par attiecīgā Mājdzīvnieka atrašanās vietu, izskatu un uzvedību.

15. Par klaiņojošu, bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušu vai agresīvu dzīvnieku, kas izrāda agresivitātes pazīmes vai uzbrūk cilvēkam vai citam dzīvniekam, jāpaziņo Krāslavas novada pašvaldības policijai.

IV. Administratīvā atbildība par noteikumu neievērošanu un noteikumu izpildes kontrole

16. Administratīvā atbildība par šajos noteikumos minētajiem pārkāpumiem iestājas, ja pēc pārkāpuma rakstura nav paredzēta administratīvā atbildība attiecīgo nozaru regulējošos normatīvajos aktos.

17. Par saistošo noteikumu 8. punktā (izņemot 8.5. apakšpunktu) minēto prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu līdz piecdesmit naudas soda vienībām.

18. Šo noteikumu ievērošanas kontroli un administratīvā pārkāpuma procesu par pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Krāslavas novada pašvaldības policija. Administratīvo pārkāpumu lietas izskata Krāslavas novada pašvaldības Administratīvā komisija.

V. Noslēguma jautājums

19. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Krāslavas novada pašvaldības 2022. gada 25. aprīļa saistošie noteikumi Nr. 2022/25 "Par mājdzīvnieku turēšanu Krāslavas novadā".

Krāslavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Upenieks

 

Krāslavas novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 2024/6 "Par mājdzīvnieku turēšanu Krāslavas novadā"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļas

Norādāmā informācija

1. Projekta mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Noteikumu mērķis ir nodrošināt, lai mājas (istabas) dzīvnieku – suņu un kaķu (turpmāk – Mājdzīvnieki) turēšana neapdraudētu un netraucētu citus dzīvniekus un cilvēkus, samazināt Mājdzīvnieku radīto traumu skaitu un iespējas inficēties ar trakumsērgu, novērst postījumus apstādījumos, dārzos un citās publiskās teritorijās.

Saistošo noteikumu (turpmāk – Noteikumi) izdošanas tiesiskais pamatojums izriet no šādos normatīvajos aktos ietvertā pilnvarojuma:

– Dzīvnieku aiz sardzības likums – 8. panta trešā un ceturtā daļa;

– Dzīvnieku aiz sardzības likuma 18.5 panta;

– Veterinā rmedicīnas lik ums – 21.3 panta trešā daļa;

– Ministru kabineta 2012. gada 2. oktobra noteikumi Nr. 678 "Klaiņojošu suņu un kaķu izķeršanas prasības" – 16. punkts;

– Pašvaldību likuma 45. panta otrās daļas 5. punkts nosaka, ka pašvaldība ir tiesīga paredzēt administratīvos sodus par saistošo noteikumu pārkāpšanu, ja likumos nav noteikts citādi, par mājas (istabas) dzīvnieku labturību.

1.2. Klaiņojošie dzīvnieki nodara kaitējumu cilvēku un dzīvnieku veselībai, rada sanitāri higiēnisko prasību normu pārkāpumus, kā rezultātā rodas pamatots sabiedrības interešu aizskārums.

1.3. Izstrādājot saistošos noteikumus ir ievērots administratīvā akta izdošanas prioritātes princips. Par saistošajos noteikumos paredzētajiem pārkāpumiem ir paredzēta administratīvā atbildība, jo ir nepieciešams reaģēt uz kādu personas izdarītu pārkāpumu, kurš vairs nav novēršams.

1.4. Saistošajos noteikumos ir paredzēta atbildība par personas prettiesisku un vainojamu rīcību, kad netiek pienācīgi pildītas noteikumos noteiktās prasības, un tas aizskar sabiedrības intereses.

Par saistošo noteikumu 8. punktā noteikto prasību neievērošanu, kas attiecināms uz suņu bez pavadas ārpus norobežotās teritorijas atrašanos publiskās pludmalēs, parkos, stadionos un sporta laukumos, bērnu spēļu laukumos, daudzdzīvokļu dzīvojamo māju pagalmos, publisko pasākumu teritorijās, izglītības un kultūras iestāžu teritorijās, paredzēta administratīvā atbildība – brīdinājums vai naudas sods. Piemērojamā soda apmērs tiks diferencēts atkarībā no nodarītā kaitējuma smaguma, ko izvērtēs pašvaldības policija. Nosakot administratīvā soda veidu un mēru, pašvaldības policija ņems vērā izdarītā pārkāpuma raksturu pie atbildības saucamās personas personību, mantisko stāvokli, pārkāpuma izdarīšanas apstākļus, atbildību mīkstinošos un pastiprinošos apstākļus.

Tāpat pastāv iespēja neuzsākt administratīvā pārkāpuma procesu, saskaņā ar Administratīvās atbildības likuma 15. pantu, personai var izteikt rakstisku aizrādījumu, kas ir viens no efektīvas prevencijas veidiem.

Administratīvais sods paredzēts ar mērķi atturēt saistošajos noteikumos minētās personas no pārkāpumu izdarīšanas, aizstāvēt pārējo iedzīvotāju tiesības dzīvot sakoptā un drošā vidē.

Ar saistošo noteikumu regulējumu tiks nodrošināts samērīgums starp personai uzlikto pienākumu un sabiedrības interesēs sasniedzamo mērķi.

2. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu Noteikumu īstenošana neietekmēs Krāslavas novada pašvaldībai pieejamos resursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide vai esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. Sociālā ietekme – uzlabosies mājas (istabas) dzīvnieku labturība.

3.2. Ietekme uz vidi – sekmēs vides sakārtošanu.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav ietekmes.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – nav ietekmes.

3.5. Ietekme uz konkurenci – nav ietekmes.

4. Informācija par administratīvajām procedūrām 4.1. Saistošo noteikumu ievērošanas kontroli un administratīvā pārkāpuma procesu par pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Krāslavas novada pašvaldības policija, Administratīvo pārkāpumu lietas izskata Krāslavas novada pašvaldības Administratīvā komisija.

4.2. Nav paredzētas papildu administratīvo procedūru izmaksas.

5. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Saistošo noteikumu projekts neietekmēs citas Krāslavas novada pašvaldības funkcijas.

5.2. Saistošo noteikumu izpilde neietekmēs pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus un tiks īstenots esošo cilvēkresursu ietvaros.

6. Informācija par projekta izpildes nodrošināšanu 6.1. Krāslavas novada Pašvaldības policija.

6.2. Krāslavas novada pašvaldības Administratīvā komisija.

6.3. Krāslavas novada pašvaldības grāmatvedības nodaļa.

7. Informācija par projekta prasību un izmaksu samērīgumu pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīma mērķa sasniegšanai, un pašvaldības rīcība ir atbilstoša.
8. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām Saistošo noteikumu projekta prasības uz tā izpilde neradīs papildus izmaksa.

Saistošo noteikumu izstrādes procesā nav notikušas konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem.

Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajai kārtībai saistošo noteikumu projekts tika publicēts Krāslavas novada pašvaldības mājaslapā: www.kraslava.lv, sadaļā "Aktualitātes" – "Sabiedrības līdzdalība" sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanas iesniegšanas termiņš līdz 2024. gada 10. maijam.

Minētajā termiņā tika saņemti iedzīvotāju iebildumi un priekšlikumi. Tika apkopoti iebildumi un priekšlikumi saistībā ar Krāslavas novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Par mājdzīvnieku turēšanu Krāslavas novadā. Apkopojums tika veikts saskaņā ar Latvijas Republikas likumdošanu un ministru kabineta noteikumiem.

Iebildumi un priekšlikumi

Priekšlikumu un iebildumi tika ņemti vērā un atbilstoši tam tika veikti precizējumi saistošo noteikumu projektam. Veicot precizējumus Krāslavas novada pašvaldības saistošajos noteikumos "Par mājdzīvnieku turēšanu Krāslavas novadā", ka priekšlikums tika ņemts vērā par LDC (Lauksaimniecības datu centra) informācijas izmantošanu.

Veicot iebildumu izskatīšanu, kur persona piedāvāja ierakstīt mājdzīvniekus, ka mājdzīvnieki tiek saprasti suņi, kaķi un produktīvos mājdzīvniekus. Savukārt ar produktīviem mājdzīvnieki – visu sugu mājlopi, mājputni, truši, kā arī citi dzīvnieki, kurus audzē un tur dzīvnieku izcelsmes produktu iegūšanai, tomēr Krāslavas novada pašvaldības saistošie noteikumi ir attiecināmi tikai uz suņiem un kaķiem. Iebildumi netika iekļauti saistošo noteikumu projektā.

2024. gada 8. augustā tika saņemts Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas atzinums Nr. 1-18/4957, kurā ministrija izteic priekšlikumu veikt grozījumus saistošajos noteikumos un izteikt tiesisko pamatojumu jaunā redakcijā.

Krāslavas novada pašvaldības saistošajos noteikumos "Par mājdzīvnieku turēšanu Krāslavas novadā", tika iestrādāti Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas atzinuma iebildumi.

2024. gada 11. novembrī tika saņemts Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas atzinums Nr. 1-18/6628, kurā ministrija lūdz precizēt saistošo noteikumu 17. punktu. Ņemot vērā ministrijas atzinumu, saistošo noteikumu 17. punkts tika precizēts.

Krāslavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Upenieks

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!