Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 5 Pēdējās nedēļas laikā 34 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 784
Rīgā 2024. gada 10. decembrī (prot. Nr. 52 8. §)
Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 22. decembra noteikumos Nr. 756 "Kārtība, kādā sagatavo vispārējās valdības budžeta deficīta un parāda notifikāciju"
Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma
31. panta pirmās daļas 3. punktu
Izdarīt Ministru kabineta 2015. gada 22. decembra noteikumos Nr. 756 "Kārtība, kādā sagatavo vispārējās valdības budžeta deficīta un parāda notifikāciju" (Latvijas Vēstnesis, 2015, 252. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 6. punktu šādā redakcijā:
"6. Finanšu ministrija sagatavo un iesniedz pārvaldē:
6.1. šo noteikumu 1. pielikumā minēto informāciju, izņemot prognozes, – līdz n gada 1. martam (operatīvie dati) un 1. jūlijam (precizētie dati);
6.2. aktuālās oficiālās prognozes (novērtējumu) pārskata gadam n – līdz n gada 25. martam;
6.3. aktualizētās oficiālās prognozes (novērtējumu) pārskata gadam n – līdz n gada 25. septembrim."
2. Izteikt 7. punktu šādā redakcijā:
"7. Valsts kase sagatavo un līdz n gada 5. martam (operatīvie dati) un 20. augustam (atbilstoši gada pārskata datiem) iesniedz pārvaldē šo noteikumu 2. pielikumā minēto informāciju."
3. Izteikt 10. punktu šādā redakcijā:
"10. Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra sagatavo un līdz n gada 20. martam (operatīvie dati) un 20. septembrim (precizētie dati) iesniedz pārvaldē informāciju par n–1 gadā piešķirtajām vecuma un apgādnieka zaudējuma pensijām, kuru aprēķinā izmantots valsts fondēto pensiju shēmā uzkrātais kapitāls."
4. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).
5. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums).
6. Izteikt 3. pielikumu jaunā redakcijā (3. pielikums).
Ministru prezidente E. Siliņa
Finanšu ministrs A. Ašeradens
1. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 10. decembra
noteikumiem Nr. 784
"1. pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 22. decembra
noteikumiem Nr. 756
Informācija, ko sagatavo un iesniedz Finanšu ministrija
1. Prognozes:
1.1. iekšzemes kopprodukta prognoze pārskata gadam n (tūkst. euro);
1.2. nacionālā kopienākuma prognoze pārskata gadam n (tūkst. euro);
1.3. vispārējās valdības sektora neto aizņēmumu vai aizdevumu prognoze pārskata gadam n institucionālo sektoru klasifikācijas1 sektora S130000 otrā līmeņa apakšsektoru dalījumā (tūkst. euro);
1.4. vispārējās valdības sektora bruto parāda prognoze pārskata gadam n finanšu darījumu klasifikācijas kategoriju un apakškategoriju dalījumā (tūkst. euro);
1.5. vispārējās valdības sektora bruto pamatkapitāla veidošanas prognoze pārskata gadam n (tūkst. euro);
1.6. vispārējās valdības sektora maksājamo procentu prognoze pārskata gadam n (tūkst. euro).
2. Nodokļu ieņēmumu korekcijas n–1 gadam, izmantojot laika nobīdes metodi:
(tūkst. euro)
Rindas kods |
Nodokļa veids |
Pēc naudas plūsmas |
Pēc uzkrājuma principa |
Korekcija pēc laika nobīdes metodes (+, –) |
A |
B |
1 |
2 |
3 |
D.211 | Pievienotās vērtības nodoklis | |||
D.214.1 | Akcīzes nodoklis | |||
D.214.2 | Elektroenerģijas nodoklis | |||
D.51a | Iedzīvotāju ienākuma nodoklis | |||
D.51b | Uzņēmumu ienākuma nodoklis | |||
D.61 | Sociālās apdrošināšanas iemaksas |
3. Iemaksu Eiropas Savienības budžetā korekcijas n–1 gadam pēc iemaksu veida:
(tūkst. euro)
Rindas kods |
Iemaksu veids |
Pēc naudas plūsmas |
Pēc uzkrājuma principa |
Korekcija (+, –) |
Korekcijas pamatojums (norādot periodu, kad reāli veiktas sākotnējās iemaksas) |
A |
B |
1 |
2 |
3 |
C |
3.1. | Tradicionālie pašu resursi (TPR) – kopā | ||||
3.1.1. | Muitas nodokļa iemaksa | ||||
3.1.2. | Ievedmuita lauksaimniecības precēm | ||||
3.1.n | Citas iemaksas (norādot atsevišķi) | ||||
3.2. | PVN resurss – kopā | ||||
3.3. | Dalībvalstīm budžeta līdzsvarošanai piešķirtās atlaides | ||||
3.4. | Nacionālā kopienākuma resurss – kopā | ||||
3.5. | Rezerves un soda naudas | ||||
3.6. | Pašu resurss, kas pamatojas uz nepārstrādātā izlietotā plastmasas iepakojuma daudzumu | ||||
3.n | Citas iemaksas (norādot atsevišķi) | ||||
3.0. | Iemaksas – kopā | x |
4. n–1 gadā saņemtie ieņēmumi par valsts kapitāla izmantošanu (dividendes) no:
Nr. |
Nodokļu maksātāja reģistrācijas kods |
Nodokļu maksātāja nosaukums |
Ieņēmumi (euro) |
A |
B |
C |
1 |
5. Informācija par publiskās un privātās partnerības projektiem:
5.1. projekti, par kuriem n–1 gadā ir sniegti atzinumi par finanšu un ekonomiskajos aprēķinos iekļautajiem pieņēmumiem un risku sadali starp publisko partneri un privāto partneri publiskās un privātās partnerības līgumā:
Projekta nosaukums |
Projekta objekts |
Publiskais partneris |
Paredzamais projekta ilgums (gadi) |
Publiskā partnera risks (jā, nē) |
|||||
būvniecības risks |
pieprasījuma risks |
pieejamības risks |
galvojuma risks |
līguma pirmstermiņa pārtraukšanas klauzulas risks |
citi riski |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
5.2. finanšu dati par īstenojamiem publiskās un privātās partnerības projektiem:
Projekta reģistrācijas numurs publiskās un privātās partnerības līgumu reģistrā |
Līguma parakstīšanas vai izmaiņu datumi |
Projekta nosaukums |
Publiskais partneris |
Privātais partneris |
Projekta līguma vērtība (euro) |
Projekta būvniecības fāzes |
Provizoriski projekts tiek uzskaitīts |
||
sākuma datums |
beigu datums |
publiskā partnera bilancē |
ārpus publiskā partnera bilances |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Projektā īstenotās aktivitātes būvdarbu veikšanā (euro) (aizpilda tikai tad, ja projekts ir uzskaitīts publiskā partnera bilancē) |
Publiskā partnera privātajam partnerim veiktie vienotie maksājumi2 (euro) |
||||||||
kopš projekta sākuma |
tai skaitā |
sākti (datums)/ |
n–1 gadā |
n–2 gadā |
n–3 gadā |
n–4 gadā |
|||
n–1 gadā |
n–2 gadā |
n–3 gadā |
n–4 gadā |
||||||
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
No 16. ailes – maksājumi par |
No 17. ailes – maksājumi par |
||||
sniegtajiem pakalpojumiem |
veiktajiem būvdarbiem |
projekta īstenošanā piesaistīto resursu procentu izmaksām |
sniegtajiem pakalpojumiem |
veiktajiem būvdarbiem |
projekta īstenošanā piesaistīto resursu procentu izmaksām |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
Publiskā partnera veiktie cita veida maksājumi3 privātajam partnerim (euro) |
||||
kopš projekta sākuma |
tai skaitā |
|||
n–1 gadā |
n–2 gadā |
n–3 gadā |
n–4 gadā |
|
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
5.3. valdības izsniegtie galvojumi privāto partneru bilancēs iekļautajiem projektiem:
Projekta nosaukums |
Valdības izsniegtie galvojumi (jā, nē) |
|||||||||
galvojums kreditoriem par partnera aizņēmumu |
galvojumi partnerim par parāda dzēšanu |
galvojumi partnerim par minimālo pašu kapitāla atdevi |
galvojums partnerim par minimālo ienākumu līmeni |
valdības saistības segt partnera parādu, ja tas nespēj atmaksāt parādu |
galvojums pret ražošanas faktoru cenu pieauguma ietekmi |
galvojums pret neparedzētu tehnoloģisko novecošanos |
galvojumi pret nelabvēlīgām makroekonomiskām tendencēm |
galvojumi par refinansēšanas izmaksām |
citi galvojumu veidi (norādīt komentāros) |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Piezīmes.
1 Ministru kabineta 2013. gada 10. decembra noteikumi Nr. 1456 "Noteikumi par institucionālo sektoru klasifikāciju".
2 Maksājums, ko privātais partneris saņem no publiskā partnera kā samaksu par pakalpojuma sniegšanu, veikto ieguldījumu amortizācijas atmaksu vai projekta īstenošanai privātā partnera ņemto kredītu procentu atmaksu.
3 Ar projekta aktīvu uzturēšanu vai finansēšanu saistītie publiskā partnera maksājumi vai natūrā veiktie ieguldījumi (piemēram, zeme), privātajam partnerim izsniegtie aizdevumi u. c."
2. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 10. decembra
noteikumiem Nr. 784
"2. pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 22. decembra
noteikumiem Nr. 756
Informācija, ko sagatavo un iesniedz Valsts kase
1. Informācija par valsts un pašvaldību izsniegtajiem galvojumiem, kas samaksāti aizņēmēja vietā n–1 gadā1:
(tūkst. euro)
Galvotājs (valsts/ |
Galvojuma saņēmējs |
Galvojuma saņēmēja institucionālais sektors |
Aizdevējs |
Galvojuma līguma summa |
Maksājuma datums |
Galvotāja samaksātie līdzekļi aizņēmēja vietā |
Aizņēmēja samaksātie līdzekļi |
Atgūtā summa |
|||
pamatsumma |
procenti un citi maksājumi |
pamatsumma |
procenti un citi maksājumi |
pamatsumma |
procenti un citi maksājumi |
||||||
A |
B |
C |
D |
E |
F |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2. Valsts izsniegto galvojumu procenti un citi maksājumi n–1 gadā:
(tūkst. euro)
Galvojuma saņēmējs |
Maksājuma veids2 |
Maksājuma summa |
A |
B |
1 |
3. Nedrošās prasības (aizdevumi ar kavētiem maksājumiem)3:
(tūkst. euro)
Gads |
Vispārējā valdība (S130000)4 |
Apakšsektoru sadalījumā |
|
valsts struktūras (S130100) |
pašvaldību struktūras (S130300) |
||
A |
1 |
2 |
3 |
4. Informācija par valsts struktūru (S130100) izmantotajiem atvasinātajiem finanšu instrumentiem n–1 gadā:
4.1. valsts struktūru (S130100) izmantoto atvasināto finanšu instrumentu veidu uzskaitījums;
4.2. informācija par ārpustirgus mijmaiņas darījumiem;
4.3. informācija par mijmaiņas darījumu atcelšanu:
(tūkst. euro)
Mijmaiņas darījuma veids |
Darījuma summa, valūta |
Darījuma spēkā stāšanās datums (dd/mm/gg) |
Darījuma beigu termiņš (pirms atcelšanas) (dd/mm/gg) |
Darījuma atcelšanas datums (dd/mm/gg) |
Vienreizējā maksājuma summa, atceļot darījumu |
A |
B |
C |
D |
E |
1 |
Piezīmes.
1 Atsevišķa rinda par katru aizņēmēja vietā veikto maksājumu.
2 Procenti, saistību maksa, soda procenti, riska procenti valdībai, apkalpošanas maksas, soda nauda.
3 Nedrošās prasības (aizdevumi) ir tādas prasības, kuras atbilst vismaz
vienam no šādiem raksturojumiem:
1) procentu vai pamatsummas maksājums tiek kavēts par vismaz 90 dienām;
2) procentu maksājumi, kuru termiņš ir 90 dienas vai vairāk, ir kapitalizēti,
refinansēti vai kavēti saskaņā ar līgumu;
3) maksājumi tiek kavēti mazāk par 90 dienām, bet pastāv citi iemesli
(piemēram, debitors pieteicis maksātnespēju), kas liek apšaubīt maksājuma
veikšanu pilnā apmērā.
4 Izņemot institucionālo sektoru kodus S130130, S130140, S130330, S130340."
3. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 10. decembra
noteikumiem Nr. 784
"3. pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 22. decembra
noteikumiem Nr. 756
Informācija, ko sagatavo un iesniedz Aizsardzības ministrija
1. Informācija par speciālo militāro aprīkojumu1:
(tūkst. euro)
Pārskata gads |
Atlikums gada sākumā |
Saņemtais speciālais militārais aprīkojums |
Budžeta izpilde |
Izmaiņas avansa maksājumos (+/–) (bilances aktīvos) |
Saistību izmaiņas (+/–) (bilances pasīvos) |
Atlikums gada beigās |
Atbilstības kontrole2 |
|||
avansa maksājumi (bilances aktīvos) |
saistības (bilances pasīvos) |
kopā |
no tā bezatlīdzības ceļā |
avansa maksājumi (bilances aktīvos) |
saistības (bilances pasīvos) |
|||||
A |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 = 1 + 6 |
9 = 2 + 7 |
10 = 3 – 4 – 5 + 6 – 7 |
n–4 |
||||||||||
n–3 |
||||||||||
n–2 |
||||||||||
n–1 |
Skaidrojumi:
2. Informācija par investīcijām aizsardzībā3:
(tūkst. euro)
Pārskata periods |
Speciālais militārais aprīkojums pārskata periodā |
Pārējās investīcijas4 pārskata periodā |
Krājumu izmaiņas5 pārskata periodā |
||||||||
kopā |
iegāde (+) |
no tās bezatlīdzības ceļā |
atsavinājumi (–) |
no tiem bezatlīdzības ceļā |
kopā |
iegāde (+) |
no tās bezatlīdzības ceļā |
atsavinājumi (–) |
no tiem bezatlīdzības ceļā |
||
A |
1 = 2 + 4 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 = 7 + 9 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
n–4 |
|||||||||||
n–3 |
|||||||||||
n–2 |
|||||||||||
n–1 |
Piezīmes.
1 Speciālais militārais aprīkojums ir pamatlīdzekļi, kas nepieciešami Nacionālo bruņoto spēku kaujas un apmācību uzdevumu izpildes nodrošināšanai (bez krājumiem). Tās ir militāro ieroču sistēmas, kas ietver transportlīdzekļus un citu aprīkojumu (piemēram, karakuģus, zemūdenes, militārās lidmašīnas, tankus, raķešu nesējus un palaišanas iekārtas), ko nepārtraukti izmanto vairāk nekā vienu gadu.
2 Šīs (10.) ailes vērtībai jābūt vienādai ar 0, bet, ja vērtība atšķiras, papildu informācija jāsniedz laukā "Skaidrojumi".
3 Vispārīgā gadījumā investīcijas aizsardzībā ir finanšu līdzekļu
ieguldīšana, lai stiprinātu valsts aizsardzības spējas un drošību. Šīs
investīcijas var ietvert dažādus aspektus, piemēram:
1) militārā aprīkojuma iegāde: ieroču, transportlīdzekļu, tehnoloģiju un citu
militāro resursu iegāde;
2) infrastruktūras uzlabošana: militāro bāzu, apmācību centru un citu
aizsardzības objektu būvniecība, pētniecība un attīstība;
3) jaunu tehnoloģiju un stratēģiju izstrāde, lai uzlabotu aizsardzības spējas.
4 Pārējās investīcijas aizsardzībā ir tādas investīcijas, kā, piemēram, ieguldījumi militārajā infrastruktūrā, bet tās neiekļauj zemes un mežaudžu iegādi.
5 Krājumu izmaiņas atbilstoši normatīvajiem aktiem grāmatvedības jomā."