• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Krāslavas novada domes 2024. gada 19. decembra saistošie noteikumi Nr. 2024/16 "Krāslavas novada iedzīvotāju padomes nolikums". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 29.12.2024., Nr. 251A https://www.vestnesis.lv/op/2024/251A.5

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Krāslavas novada domes saistošie noteikumi Nr. 2024/19

Krāslavas novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums

Vēl šajā numurā

29.12.2024., Nr. 251A

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Krāslavas novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 2024/16

Pieņemts: 19.12.2024.

OP numurs: 2024/251A.5

2024/251A.5
RĪKI

Krāslavas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 2 Visi

Krāslavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 2024/16

Krāslavas novada Krāslavas pilsētā 2024. gada 19. decembrī

Krāslavas novada iedzīvotāju padomes nolikums

Apstiprināti ar Krāslavas novada pašvaldības domes
2024. gada 19. decembra lēmumu Nr. 1397 (prot. Nr. 16, 4. § 4.3. p.)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 58. panta sesto daļu

I. VISPĀRĪGIE JAUTĀJUMI

1. Saistošie noteikumi "Krāslavas novada iedzīvotāju padomes nolikums" (turpmāk – Nolikums) nosaka:

1.1. Krāslavas novada iedzīvotāju padomes (turpmāk arī Padome) kompetenci;

1.2. Padomes izveidošanas kārtību;

1.3. Padomes darbības teritoriju un darbības termiņu;

1.4. Padomes ievēlēšanas kārtību;

1.5. Padomes darba organizāciju;

1.6. kārtību, kādā pašvaldības institūcijas izskata Padomes iesniegumus.

2. Padome ir pēc iedzīvotāju iniciatīvas izveidota konsultatīva institūcija, kas sastāv no Krāslavas novada teritoriālā iedalījuma vienības (pagastu un pilsētu) iedzīvotājiem.

3. Padomes darbības mērķis ir nodrošināt Krāslavas novada teritoriālā iedalījuma vienību (pagastu un pilsētu) iedzīvotāju interešu pārstāvību, veicinot vietējās sabiedrības savstarpēju sadarbību, saikni ar Krāslavas novada pašvaldību (turpmāk – Pašvaldība) un saskaņotu rīcību kopējam labumam.

4. Iedzīvotāju padomi ir tiesības izveidot šādās Krāslavas novada teritoriālajās vienībās:

4.1. Krāslavas pilsēta;

4.2. Dagdas pilsēta;

4.3. Andrupenes pagasts;

4.4. Andzeļu pagasts;

4.5. Asūnes pagasts;

4.6. Aulejas pagasts;

4.7. Bērziņu pagasts;

4.8. Dagdas pagasts;

4.9. Ezernieku pagasts;

4.10. Grāveru pagasts;

4.11. Indras pagasts;

4.12. Izvaltas pagasts;

4.13. Kalniešu pagasts;

4.14. Kaplavas pagasts;

4.15. Kastuļinas pagasts;

4.16. Kombuļu pagasts;

4.17. Konstantinovas pagasts;

4.18. Krāslavas pagasts;

4.19. Ķepovas pagasts;

4.20. Piedrujas pagasts;

4.21. Robežnieku pagasts;

4.22. Skaistas pagasts;

4.23. Svariņu pagasts;

4.24. Šķaunes pagasts;

4.25. Šķeltovas pagasts;

4.26. Ūdrīšu pagasts.

II. PADOMES KOMPETENCE

5. Padome ir konsultatīva institūcija, kas pārstāv attiecīgās Padomes darbības teritorijas iedzīvotāju intereses Pašvaldībā šādos jautājumos:

5.1. teritorijas labiekārtošana un sanitārā tīrība (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana);

5.2. teritoriju un būvju uzturēšanas prasību noteikšana, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu;

5.3. daudzveidīga kultūras piedāvājuma un iespēju piedalīties kultūras dzīvē sniegšana iedzīvotājiem;

5.4. pašvaldības teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšanas sekmēšana un atbalsts kultūras norisēm;

5.5. saimnieciskās darbības sekmēšana pašvaldības administratīvajā teritorijā un atbalsta sniegšana tai;

5.6. iedzīvotāju sociālās, izglītības un sporta vajadzības, vides aizsardzība;

5.7. iesaiste attīstības plānošanas dokumentu, koncepciju un citu stratēģiski svarīgu dokumentu izstrādē;

5.8. pārstāvētās teritoriālās vienības un Krāslavas novada tēla veidošana.

6. Padomei, pildot uzdevumus savas kompetences jautājumos, ir šādi pienākumi:

6.1. pastāvīgi apzināt un apkopot Padomes darbības teritorijas iedzīvotāju vajadzības un aktuālās problēmas;

6.2. izskatīt iedzīvotāju ierosinājumus/ priekšlikumus;

6.3. sniegt viedokli Pašvaldībai pēc tās pieprasījuma;

6.4. informēt iedzīvotājus par Padomes darbu, Padomes sēdēm un to darba kārtību;

7. Padomei, tās kompetencē esošajos jautājumos ir tiesības:

7.1. Iesniegt Pašvaldības domei lēmumu projektus par tās kompetencē esošiem jautājumiem;

7.2. ierosināt rīkot publisko apspriešanu;

7.3. pieprasīt un saņemt informāciju no pašvaldības par Padomes kompetencē esošajiem jautājumiem;

7.4. sadarboties ar citām Padomēm;

7.5. izmantot attiecīgās teritoriālās vienības pārvaldes telpas Padomes sēžu, sanāksmju organizēšanai, iepriekš saskaņojot ar attiecīgās pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītāju, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkotu amatpersonu;

7.6. pieaicināt dalībai Padomes sēdē Pašvaldības attiecīgās teritorijas pagasta pārvaldes vadītāju, domes deputātus un Pašvaldības iestāžu un nodaļu vadītājus, nevalstisko organizāciju, komercsabiedrību un iedzīvotāju pārstāvjus;

7.7. iesniegt Pašvaldībai tās sociālajos tīklos un informatīvajā izdevumā publicējamo informāciju.

8. Padome var veikt citas brīvprātīgas aktivitātes, kas nav saistītas ar Pašvaldības konsultēšanu, un ir vērstas uz vietējās sabiedrības aktivizēšanu un saliedēšanu (talkas, saliedēšanas pasākumi u.tml.).

III. PADOMES IZVEIDOŠANAS KĀRTĪBA UN DARBĪBAS TERMIŅŠ

9. Par Padomes locekli var būt attiecīgajā administratīvi teritoriālajā vienībā deklarēta fiziska persona, kura sasniegusi 16 gadu vecumu un ir Latvijas Republikas pilsonis vai tāds Eiropas Savienības pilsonis, kurš nav Latvijas Republikas pilsonis, bet ir reģistrēts Fizisko personu reģistrā. Par Padomes locekli nav atļauts būt Pašvaldības domes deputātam, pašvaldības izpilddirektoram un viņa vietniekam.

10. Padomi ir tiesīgas vēlēt attiecīgajā administratīvi teritoriālajā vienībā deklarētas fiziskas personas, kuras sasniegušas 16 gadu vecumu un ir Latvijas Republikas pilsoņi vai tādi Eiropas Savienības pilsoņi, kuri nav Latvijas Republikas pilsoņi, bet ir reģistrēti Fizisko personu reģistrā.

11. Pašvaldības Padomēs atbilstoši teritoriālajam iedalījumam un proporcionāli iedzīvotāju skaitam ir noteikts šāds Padomes locekļu skaits:

11.1. Nolikuma 4.3.–4.26. punktā norādītajās Pašvaldības pagastu teritoriālajās vienībās – 5 (pieci) Padomes locekļi;

11.2. Dagdas pilsētā – 7 (septiņi) Padomes locekļi;

11.3. Krāslavas pilsētā – 9 (deviņi) Padomes locekļi.

12. Pašvaldības Centrālā pārvalde (vismaz) reizi piecos gados izsludina pieteikšanos Padomes locekļu amatam, aicinājumu publicējot Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.kraslava.lv.

13. Aicinājumā nosaka pieteikšanās termiņu Padomes locekļa amatam, kas nav īsāks par 30 (trīsdesmit) dienām kopš aicinājuma publicēšanas, un norāda Pašvaldības oficiālās tīmekļa vietnes sadaļu, kurā pieejama uz pieteikšanos attiecināmā informācija (Padomes nolikums, pieteikšanās veidlapa, saziņai izmantojamā elektroniskā pasta adrese, pasta adrese u.tml.).

14. Ikvienam Padomes darbības teritorijas iedzīvotājam, kas atbilst Noteikumu 10. punkta prasībām, ir tiesības pieteikt savu kandidatūru Padomes locekļa amatam. Kandidatūra var tikt pieteikta šādos veidos:

14.1. iesniedzot elektroniski parakstītu Centrālās pārvaldes noteikta parauga pieteikumu Centrālās pārvaldes noteiktā elektroniskā pasta adresē;

14.2. personīgi iesniedzot Centrālai pārvaldei vai jebkurai Pārvaldei fiziski parakstītu Centrālās pārvaldes noteikta parauga pieteikumu.

15. Ja arī noteiktajā termiņā pieteikušos kandidātu skaits ir mazāks kā Padomē ievēlamo locekļu skaits, Pašvaldība pagarina pieteikšanās termiņu vēl par 30 (trīsdesmit) dienām, par to publicējot paziņojumu atbilstoši šajā nolikumā noteiktajam.

16. Ja pēc atkārtota termiņa noteikšanas nav saņemts pietiekams pieteikumu skaits, Padomes izveidošanu atliek, līdz saņemts attiecīgās teritoriālās vienības iedzīvotāju ierosinājums atkārtotai kandidātu izvirzīšanas uzsākšanai. Ierosinājumu iesniedz vismaz:

16.1. Nolikuma 3.3.–3.26. punktā norādītajās Pašvaldības pagastu teritoriālajās vienībās – 10 (desmit) iedzīvotāji;

16.2. Dagdas pilsētā – 14 (četrpadsmit) iedzīvotāji;

16.3. Krāslavas pilsētā – 18 (astoņpadsmit) iedzīvotāji.

17. Kandidātu pieteikumus apkopo un apstiprina Pašvaldības Centrālā pārvalde vai ar izpilddirektora/priekšsēdētāja rīkojumu apstiprināta komisija. Apkopojot pieteikumus, tiek veikta pārbaude par kandidātu atbilstību Nolikuma prasībām. Pašvaldība publicē kandidātu sarakstu tīmekļvietnē www.kraslava.lv un drukātā veidā izvieto attiecīgās Padomes darbības teritorijas Pašvaldības administratīvās ēkas telpās. Informatīvos nolūkos minētais saraksts tiek publicēts arī Pašvaldības administrētajos masu saziņas līdzekļos un sociālo tīklu kontos.

18. Vienlaicīgi ar padomes locekļu kandidātu saraksta publicēšanu, tīmekļvietnē www.kraslava.lv tiek publicēts paziņojums par padomes vēlēšanu vietu (vietām), vēlēšanu laiku un vēlēšanu vietas darba laiku. Balsošanas termiņš ir ne mazāks kā 2 (divas nedēļas).

19. Padomes locekļu vēlēšanas tiek organizētas klātienē, paziņojumā par vēlēšanām norādītajā vietā un laikā. Padomes vēlēšanas tiek uzskatītas par notikušām, ja tajā piedalās vismaz 1 (viens) % no attiecīgajā Padomes darbības teritorijā reģistrēto iedzīvotāju skaita, kas ņemti pēc pēdējiem publiski pieejamiem PMLP datiem, bet ne mazāk kā 10 (desmit) attiecīgajā Padomes darbības teritorijā reģistrēto iedzīvotāju.

20. Iedzīvotāji atbilstību Nolikuma 10. punktā noteiktajām prasībām apliecina, uzrādot derīgu personu apliecinošu dokumentu, kā arī parakstot apliecinājumu par atbilstību prasībām. Balsstiesīgajiem iedzīvotājiem tiek izsniegta balsošanas veidlapa.

21. Komisija veic balsu skaitīšanu, pēc kā sagatavo un paraksta protokolu par balsu skaitīšanas rezultātiem.

22. Padomē ir ievēlēti tie kandidāti, kuri saņēmuši lielāko balsu skaitu.

23. Padomes vēlēšanu rezultātu apstiprina Pašvaldības dome ar lēmumu. Apstiprinātie rezultāti tiek publicēti Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.kraslava.lv, norādot Padomes sastāvu un to, cik balsis saņēma katrs Padomes locekļa kandidāts.

24. Ja ievēlētā Padomes locekļa pilnvaras tiek izbeigtas pirms pilnvaru termiņa beigām, šī Padomes locekļa vietā līdz attiecīgās Padomes pilnvaru termiņa beigām stājas nākamais balsošanā lielāko balsu skaitu saņēmušais kandidāts.

25. Ja balsošanā vairāki kandidāti saņēmuši vienādu balsu skaitu, tad priekšroka tiek dota pieteikumu iesniegšanas secībā.

26. Padomes loceklis var izbeigt darbību padomē, rakstveidā paziņojot par to Pašvaldībai. Padomes locekļa darbība Padomē tiek izbeigta iesniegumā norādītajā termiņā vai ar jauna Padomes locekļa apstiprināšanu, ja termiņš nav norādīts.

27. Ja Padomes darbības laikā Padomes locekļu skaits ir mazāks kā 11. punktā noteiktais, un nav iespējams izpildīt 23. punkta nosacījumus, Padome beidz pastāvēt. Atkārtotas Padomes vēlēšanas organizē šajā nolikumā noteiktajā kārtībā, ja tiek saņemts šī nolikuma 16. punktā noteiktais iedzīvotāju iesniegums.

28. Padomes darbības termiņš ir 5 (pieci) gadi skaitot no vēlēšanu rezultātu apstiprināšanas nolikuma 23. punkta kārtībā.

IV. PADOMES DARBA ORGANIZĀCIJA

29. Padomi vada tās priekšsēdētājs vai viņa prombūtnē – priekšsēdētāja vietnieks. Saziņā ar Pašvaldību Padomes priekšsēdētājs pārstāv Padomes viedokli.

30. Padomes priekšsēdētāju, priekšsēdētāja vietnieku un sekretāru no sava vidus ievēlē Padomes locekļi ar balsu vairākumu pirmajā Padomes sēdē.

31. Padomes locekļu darbs nav algots.

32. Padomes sēdes sasauc Padomes priekšsēdētājs pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā vienu reizi 6 (sešu) mēnešu periodā. Padomes sēdes tiek sasauktas arī, ja to pieprasa vismaz puse Padomes locekļu vai, ja Padomei ir jāpieņem lēmuma projekts izskaitīšanai Pašvaldības domē.

33. Informācija par plānoto Padomes sēdi tiek publicēta oficiālajā tīmekļvietnē www.kraslava.lv, kā arī izlikta redzamā vietā pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes ēkā vismaz 5 darba dienas pirms Padomes sēdes, norādot Padomes sēdes norises vietu, laiku un izskatāmos jautājumus.

34. Padome ir lemttiesīga, ja Padomes sēdē piedalās vismaz puse no Padomes locekļiem. Padomes lēmumi tiek pieņemti, Padomes locekļiem atklāti balsojot. Padomes lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso vairāk nekā puse no klātesošo Padomes locekļu skaita. Ja balsu skaits ir vienāds, noteicošā ir Padomes priekšsēdētāja balss.

35. Padomes sēdes gaitu protokolē Padomes sekretārs. Protokolu paraksta Padomes sēdes vadītājs un Padomes sekretārs.

36. Protokolu piecu darba dienu laikā pēc Padomes sēdes iesniedz attiecīgās pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītājam, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkotai amatpersonai tālākai jautājumu un ierosinājumu virzīšanai, vai pēc nepieciešamības izskatīšanai Pašvaldībā vai Pašvaldības domes komiteju, vai komisiju sēdēs.

37. Protokolu oriģināli glabājas attiecīgās pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītāja, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkotas amatpersonas lietvedībā.

38. Padomes sēdes protokols ir publiski pieejams, ievērojot likumā noteiktos informācijas pieejamības ierobežojumus. Padomes sēdes protokolu Padomes priekšsēdētājs nosūta Pašvaldības Centrālajai pārvaldei ievietošanai pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.kraslava.lv piecu darba dienu laikā pēc Padomes sēdes.

39. Padomes sēdes ir atklātas. Ikvienam attiecīgās Padomes darbības teritorijas iedzīvotājam ir tiesības piedalīties Padomes sēdē. Lai nodrošinātu visu ieinteresēto pušu līdzdalību jautājumu apspriešanā, uz Padomes sēdi var tikt aicināti sabiedrisko organizāciju, uzņēmējsabiedrību, Pašvaldības pārstāvji, kā arī citi pieaicinātie iedzīvotāji.

40. Padomes lēmumiem ir konsultatīvs raksturs.

41. Padomes loceklis tiek atbrīvots no pienākumu pildīšanas Padomē, ja neatbilst šo Noteikumu 9. punktā noteiktajām prasībām.

42. Padomes locekli var atbrīvot no pienākumu pildīšanas Padomē, kad Padomes loceklis 4 (četras) reizes pēc kārtas nav piedalījies Padomes sēdēs bez attaisnojoša iemesla. Par Padomes locekļa atbrīvošanu lēmumu pieņem Padome.

43. Ja Padomes priekšsēdētājs nepilda savus pienākumus, Padomes priekšsēdētāju no pienākumu pildīšanas var atbrīvot ar Padomes lēmumu, par kuru nobalsojuši 2/3 Padomes locekļu.

44. Padomes loceklis, pildot Padomes locekļa amatu, darbojas attiecīgās Padomes darbības teritorijas iedzīvotāju interesēs un izvairās no interešu konflikta. Padomes loceklis atturas no dalības sēdē vai atturas no tādu lēmumu pieņemšanas, kas ietekmē vai var ietekmēt Padomes locekļa, tā radinieka, tam piederoša uzņēmuma personiskās vai mantiskās intereses.

45. Ja padomes loceklis ir pieļāvis interešu konflikta situāciju, Padomei ir tiesības lemt par Padomes locekļa pilnvaru izbeigšanu.

46. Padomes sēžu organizēšanai Padome izmanto Pašvaldības īpašumā esošas telpas, iekārtas un aprīkojumu, iepriekš saskaņojot to ar attiecīgās pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītāju, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkotu amatpersonu. Informatīvo saikni starp Padomi un Pašvaldību nodrošina attiecīgais pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītājs, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkota amatpersona.

V. KĀRTĪBA, KĀDĀ PAŠVALDĪBAS INSTITŪCIJAS IZSKATA PADOMES IESNIEGUMUS

47. Pašvaldībai ir pienākums mēneša laikā izskatīt iesniegumus (tai skaitā lēmumprojektus), ko iesniegusi Padome, un lemt par iesnieguma (arī lēmumprojekta) turpmāko virzību, nosakot par to atbildīgo pašvaldības institūciju.

48. Padomes locekļiem, pārstāvot Padomi, ir tiesības piedalīties Domes sēdēs un komiteju sēdēs ar padomdevēja tiesībām.

VI. NOSLĒGUMA JAUTĀJUMI

49. Saistošie noteikumi stājas spēkā ar 2025. gada 1. janvāri.

Krāslavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Upenieks

 

Krāslavas novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 2024/16 "Krāslavas novada iedzīvotāju padomes nolikums"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa Norādāmā informācija 
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums  1.1. Saistošo noteikumu (turpmāk – Noteikumi) mērķis ir izveidot Krāslavas novada iedzīvotāju padomes (turpmāk – Padomes), lai veicinātu vietējas sabiedrības saikni ar Pašvaldību. Noteikumi nepieciešami, lai nodrošinātu vietējo kopienu iedzīvotāju interešu pārstāvību un pašvaldības teritorijas attīstību, veicinot iedzīvotāju savstarpējo sadarbību un saskaņotu rīcību kopējam labumam. 

1.2. 2023. gada 1. janvārī spēkā stājās Pašvaldību likums, kura 58. pants paredz pašvaldībām iespēju izveidot Padomes. Pašvaldību likuma 58. panta sestā daļa nosaka, ka dome izdod Padomes nolikumu (saistošos noteikumus) un nosaka tajā Padomes izveidošanas un darbības nosacījumus, tostarp, Padomes darbības teritoriju, Padomes locekļu skaitu un kandidātu izvirzīšanas kārtību, Padomes locekļu ievēlēšanas kārtību, termiņu, darba organizāciju un kārtību, kādā institūcijas izskata Padomes iesniegumus.

1.3. Padomes nodrošinās attiecīgo teritoriju iedzīvotāju interešu pārstāvību un sekmēs efektīvu, atklātu un atbildīgu sabiedrības iesaistīšanos Krāslavas novada pašvaldības darbībā.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu  2.1. Padomes tiek veidotas brīvprātīgi un to locekļu darbs netiek algots. Padomes sēžu organizēšanai padome izmanto pašvaldības īpašumā esošas telpas, iekārtas un aprīkojumu, iepriekš to saskaņojot ar attiecīgās pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītāju, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkotu amatpersonu. Tādējādi tiek izmantoti pašvaldības rīcībā esošie resursi un netiek radītas papildu izmaksas.

2.2. Lai nodrošinātu šo noteikumu izpildi nav nepieciešami papildus resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, kā arī esošo institūciju kompetences paplašināšanu. Noteikumu izpilde tiks veikta kārtējā budžeta ietvaros.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci  3.1. Noteikumiem ir pozitīva sociālā ietekme, jo sabiedrībai tiek dota iespēja iesaistīties Pašvaldības darbā. Par Padomes locekli var kļūt jebkura persona, kura atbilst Pašvaldību likuma 58. panta trešajā un ceturtajā daļā noteiktajām prasībām un ir deklarēta attiecīgajā Padomes darbības teritorijā.

3.2. Noteikumi ietver jomas, kurās Padome var nodrošināt iedzīvotāju interešu pārstāvību, papildus Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2., 5. un 12. punktā noteiktajām kompetencēm (piem., vides aizsardzība, iedzīvotāju sociālās, izglītības un sporta vajadzības). Tādējādi Noteikumu pieņemšana labvēlīgi ietekmēs sociālo vidi kopumā, jo iedzīvotājiem būs iespēja iesaistīties sev svarīgu jautājumu risināšanā. Tāpat Nolikuma pieņemšana labvēlīgi ietekmēs apkārtējo vidi – tiks gādāts par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitārās tīrības uzturēšanu, pilsētvides ainavas un esošā kultūras mantojuma saglabāšanu. Tiks dota iespēja Iedzīvotāju padomēm iesaistīties dokumentu izstrādes darba grupās attīstības plānošanas jautājumos, kas skar attiecīgo pagasta/pilsētas teritoriju.

3.3. Noteikumu pieņemšanai paredzama pozitīva ietekme gan uz vidi, gan uz iedzīvotāju veselību, gan uzņēmējdarbību, jo Padomei ir iespēja ietekmēt procesus, kas saistīti gan ar administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitārās tīrības uzturēšanu, gan vides aizsardzību, uzņēmējdarbības vidi un citiem jautājumiem.

3.4. Ietekme uz konkurenci – Noteikumiem nav ietekmes uz konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām  4.1. Saistošo noteikumu piemērošanas jautājumos personas var vērsties Krāslavas novada pašvaldības Centrālajā pārvaldē vai pagastu pārvaldēs personīgi vai rakstot uz elektronisko adresi dome@kraslava.lv.

4.2. Administratīvo procedūru izmaksas Padomju izveidei un darbības nodrošināšanai nav paredzētas. Pašvaldība plānotā budžeta ietvaros par saviem līdzekļiem organizē padomes locekļu vēlēšanas un nodrošina padomes locekļus ar darbam nepieciešamajām telpām un iekārtām.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem  5.1. Saistošie noteikumi izstrādāti, lai īstenotu Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 4., 5. un 12. daļā noteikto autonomo funkciju, īstenošanu.

5.2. Saistošo noteikumu īstenošana paredz, ka Padomes darbības nodrošināšanā tiek iesaistīti Krāslavas novada pašvaldības Centrālās pārvaldes darbinieki, attiecīgās Pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes vadītāji, vai Pašvaldības izpilddirektora norīkotas amatpersonas. Netiek veidotas jaunas darba vietas.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu  6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistītas Krāslavas novada pašvaldības struktūrvienības: Centrālā pārvalde, Krāslavas pagastu apvienības pārvalde un Dagdas pilsētas un pagastu apvienība.

6.2. Nav paredzēta jaunu institūciju izveide vai esošo likvidācija, reorganizācija. Izpildei nepieciešami resursi tiek paredzēti Pašvaldības budžeta ietvaros.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana  Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai – pašvaldības autonomo funkciju izpildei.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām  8.1. Saistošo noteikumu izstrādes procesā nav notikušas konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem.

8.2. Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajai kārtībai saistošo noteikumu projekts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai no 2024. gada 19. novembra, līdz 2024. gada 5. decembrim tika publicēts Krāslavas novada pašvaldības mājaslapā: www.kraslava.lv, sadaļā "Aktualitātes" – "Sabiedrības līdzdalība".

8.3. Tika saņemts viedoklis no viena iedzīvotāja.

8.3.1. Priekšlikums veidot īsākus un vieglāk uztveramus Noteikumu punktus tika ņemts vērā attiecībā uz Noteikumu 1. un 2. punktu. 1. punkts izteikts jaunā redakcijā un sadalīts 5 apakšpunktos, 2. punkts sadalīts 2. un 3. punktā, kas izteikti jaunā redakcijā.

8.3.2. Noteikumu 5. punkts (iepriekšējā redakcijā 4. punkts) izteikts jaunā redakcijā un papildināts ar 5.8. apakšpunktu "pārstāvētās teritoriālās vienības un Krāslavas novada tēla veidošana".

8.3.3. Priekšlikums papildināt Noteikumu 5. punktu (iepriekšējā redakcijā 4. punktu) ar apakšpunktiem "nozīmīgi attīstības projekti" un "citi iedzīvotājiem svarīgi jautājumi" nav ņemts vērā, jo piedāvātie apakšpunkti ir vispārīgi un priekšlikumā nav minēts, kas varētu ietilpt kategorijā "nozīmīgi attīstības projekti" un "citi iedzīvotājiem svarīgi jautājumi".

8.3.4. Nav ņemts vērā priekšlikums Padomes pienākumu sniegt viedokli Pašvaldībai pēc tās pieprasījuma (6.3. punkts, iepriekšējā redakcijā – 5.3. punkts) novirzīt uz Padomes tiesībām (7. punkts, iepriekšējā redakcijā – 6. punkts). Padomei pēc Pašvaldības pieprasījuma jāparedz pienākums sniegt viedokli Pašvaldībai, jo sniedzot viedokli Pašvaldībai, Padome palīdz nodrošināt, ka attiecīgie Pašvaldības pieņemtie lēmumi ir saskaņoti ar vietējo iedzīvotāju vajadzībām un vēlmēm.

8.3.5. noteikumu 7.1. apakšpunkts (iepriekš 6.1. apakšpunkts) izteikts jaunā redakcijā.

8.3.6. Nav ņemts vērā priekšlikums, ka par Padomes locekli attiecīgajā administratīvi teritoriālajā vienībā var būt jebkura persona, kura sasniegusi 16 gadu vecumu un ir Latvijas Republikas pilsonis vai tāds Eiropas Savienības pilsonis, kurš nav Latvijas Republikas pilsonis, bet ir reģistrēts Fizisko personu reģistrā (Noteikumu 8. punkts). Pašvaldības ieskatā Padomes loceklim jābūt saistītam ar attiecīgo administratīvi teritoriālo vienību, un apstāklis, ka persona attiecīgā teritoriālā vienībā ir deklarēta apliecina saistību ar attiecīgo teritoriālo vienību, tās iedzīvotājiem, un iedzīvotāju interesēm, vajadzībām un problēmām.

8.3.7. Noteikumu 14. punkts (iepriekšējā redakcijā 13. punkts) izteikts jaunā redakcijā.

8.3.8. Priekšlikums, ka kandidātus Padomes locekļa amatam var izvirzīt arī attiecīgās administratīvi teritoriālajā vienībā deklarētais iedzīvotājs, iesniedzot ar Padomes locekļa kandidātu rakstveidā saskaņotu pieteikumu Pašvaldības paziņojumā noteiktajā kārtībā nav ņemts vērā. Noteikumu 14. punkts paredz, ka ikvienam Padomes darbības teritorijas iedzīvotājam, kas atbilst Noteikumu 10. punkta prasībām, ir tiesības pieteikt savu kandidatūru Padomes locekļa amatam. Kandidatūras izvirzīšana no paša kandidāta puses ļauj pārliecināties par personas motivāciju un apņemšanos iesaistīties Padomes darbā. Ja kandidātu izvirza cita persona, pastāv risks, ka kandidāts nebūs pietiekami ieinteresēts aktīvi iesaistīsies padomes darbā.

8.3.9. Priekšlikums, ka Padomju darbības termiņš ir 2 (divi) vai 3 (trīs) gadi nav ņemts vērā. Noteikumu 28. punktā paredzētais Padomju darbības termiņš ir 5 (pieci) gadi un Pašvaldības ieskatā noteiktais termiņš ir samērīgs gan attiecībā uz Pašvaldības resursiem Padomju vēlēšanu organizēšanā, gan attiecībā uz izveidoto Padomju darba nepārtrauktību.

8.3.10. Priekšlikums, ka Padomes sēdes tiek sasauktas ne retāk kā reizi ceturksnī nav ņemts vērā. Noteikumi paredz, ka Padomes sēdes notiek ne retāk kā vienu reizi 6 (sešu) mēnešu periodā. Noteikumi neliedz Padomes sēdes organizēt biežāk.

8.3.11. Priekšlikums, ka informācija par plānoto Padomes sēdi tiek publicēta oficiālajā tīmekļvietnē www.kraslava.lv, kā arī izlikta redzamā vietā Pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vai vienību apvienības pārvaldes ēkā vismaz 10 (desmit) darba dienas pirms Padomes sēdes, nav ņemts vērā. Noteikumi paredz, ka informācija par plānoto sēdi tiek publicēta un izlikta vismaz 5 (piecas) darba dienas pirms Padomes sēdes un Pašvaldības ieskatā tas ir pietiekams laiks gan iepazīties ar izskatāmajiem jautājumiem, gan ieplānot sēdes apmeklēšanu.

8.3.12. Priekšlikums, ka Pašvaldības domes priekšsēdētājs un deputāti vismaz vienu reizi gadā tiekas ar Padomi, lai apspriestu ar Padomes darbību saistītus jautājumus nav ņemts vērā. Noteikumu 6.6. apakšpunkts paredz, ka Padomei, tās kompetencē esošajos jautājumos ir tiesības pieaicināt dalībai Padomes sēdē Pašvaldības attiecīgās teritorijas pagasta pārvaldes vadītāju, domes deputātus un Pašvaldības iestāžu un nodaļu vadītājus, nevalstisko organizāciju, komercsabiedrību un iedzīvotāju pārstāvjus, līdz ar to noteikumos ir paredzēta iespēja Padomei tikties ar Pašvaldības domes priekšsēdētāju un deputātiem.

Krāslavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Upenieks

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!