Talsu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Talsu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 29
Talsos 2024. gada 19. decembrī (prot. Nr. 34, 16. p., lēmums Nr. 380)
Par līdzfinansējuma piešķiršanu projektiem
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošo noteikumu mērķis ir veicināt sabiedriskā labuma darbību, kas tiek īstenota ar Latvijas Republikas, Eiropas Savienības, Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalsts finansējumu.
2. Saistošie noteikumi nosaka Talsu novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) līdzfinansējuma piešķiršanas kārtību projektiem, kas tiek īstenoti ar Latvijas Republikas, Eiropas Savienības, Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalsts finansējumu.
3. Līdzfinansējums tiek piešķirts, ievērojot gadskārtējā pašvaldības budžetā paredzēto līdzekļu apjomu.
II. Līdzfinansējuma saņēmēji
4. Līdzfinansējumu ir tiesības saņemt biedrībai, nodibinājumam, kā arī reliģiskai organizācijai un tās iestādei (turpmāk – Organizācija), kura atbilst šādām prasībām:
4.1. Organizācija reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā un tās faktiskā pamatdarbības veikšanas vieta ir Talsu novada administratīvajā teritorijā;
4.2. tā nav pasludināta par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas procesā, tās darbība nav apturēta vai aizliegta, nav uzsākta tiesvedība par tās darbības izbeigšanu, maksātnespēju vai bankrotu, tai nav noteikti citi būtiski darbības ierobežojumi;
4.3. tai nav normatīvajos aktos noteikto Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;
4.4. tai nav pašvaldības administrētā nekustamā īpašuma nodokļa parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;
4.5. tai nav citu neizpildītu saistību pret pašvaldību.
5. Organizācijas atbilstību Saistošo noteikumu 5. punktam vērtē dienā, kad tiek pieņemts lēmums par līdzfinansējuma piešķiršanu.
III. Līdzfinansējamie projekti
6. Līdzfinansējumu ir tiesības saņemt rīcībām, kas atbilst Sabiedriskā labuma organizāciju likumā noteiktajai sabiedriskā labuma darbībai.
7. Līdzfinansējumu ir tiesības saņemt šādu aktivitāšu īstenošanai:
7.1. būvniecība, kuru pieļauj pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumenti un kuras rezultātā būvdarbi tiek veikti un būve atrodas pašvaldības administratīvajā teritorijā;
7.2. labiekārtošanas darbi, kurus pieļauj pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumenti un kuri tiek veikti pašvaldības administratīvajā teritorijā;
7.3. preču (lietu vai pakalpojumu) iegāde vai to lietošanas tiesību iegūšana (piemēram, iekārta vai tās aprīkojums, tehnika, inventārs, pieredzes apmaiņas pasākums, izglītojoša pasākuma rīkošana un apmeklēšana), kuras rezultātā tiek sniegts nozīmīgs labums pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotājiem;
7.4. bezdarbnieku iesaistīšana subsidētās vai līdzfinansētās darba vietās.
IV. Līdzfinansējuma intensitāte un apmērs
8. Saistošo noteikumu 7. punktā noteikto projektu līdzfinansējuma intensitāte ir 100 procenti no projektam nepieciešamā līdzfinansējuma, bet ne vairāk kā 50 procenti no projektu konkursa organizētāja noteiktajām attiecināmajām izmaksām.
9. Saistošo noteikumu 7. punktā noteikto projektu līdzfinansējumu intensitāte ir 80 procenti no projektam nepieciešamā līdzfinansējuma, bet ne vairāk kā 5000 euro no projektu konkursa organizētāja noteiktajām attiecināmajām izmaksām, ja Organizācijai līdzfinansējums piešķirts pēdējos 3 gados. Šis nosacījums netiek piemērots, ja projekta īstenošana saistīta ar pašvaldības attīstības programmas rīcību plānā paredzēto aktivitāšu īstenošanu.
V. Pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti
10. Lai pieteiktos līdzfinansējuma piešķiršanai, Organizācija iesniedz pašvaldībai:
10.1. iesniegumu projekta līdzfinansējuma piešķiršanai (pielikums);
10.2. atbalstīta projekta pieteikuma atvasinājumu;
10.3. institūcijas, kas atbalstījusi projekta pieteikumu, lēmuma atvasinājumu un līguma par projekta atbalstīšanu (ja tāds ir) atvasinājumu;
10.4. saistošo noteikumu 24. punktā noteikto informāciju (ja attiecināms).
11. Ja projekta pieteikuma iesniegšanai ārējie normatīvie akti paredz nepieciešamību pēc līdzfinansējuma garantijas, Organizācija iesniedz pašvaldībai iesniegumu projekta līdzfinansējuma garantijas piešķiršanai un apliecinātu projekta pieteikuma atvasinājumu. Pēc tam, kad institūcija atbalstījusi projekta pieteikumu, Organizācija iesniedz saistošo noteikumu 11. punktā noteiktos dokumentus.
12. Organizācija iesniegumā norāda pievienotās vērtības nodokļa atgūšanas iespējas (ja Organizācija reģistrēta pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistrā) un iesniegumam pievieno sadarbības līgumu atvasinājumus (ja projekta īstenošanā piedalās arī Organizācijas sadarbības partneri).
VI. Iesnieguma izskatīšana un lēmuma pieņemšana
13. Iesniegumu izskata un lēmumu pieņem Centrālā pārvalde.
14. Centrālās pārvaldes lēmumu var apstrīdēt pašvaldības nolikumā noteiktajā kārtībā.
VII. Līdzfinansējuma piešķiršanas kārtība
15. Pēc lēmuma par līdzfinansējuma piešķiršanu pieņemšanas un institūcijas, kas atbalstījusi projekta pieteikumu, lēmuma par projekta atbalstīšanu pieņemšanas Centrālā pārvalde piedāvā Organizācijai noslēgt līgumu par atbalstītā projekta līdzfinansēšanu. Līgumā tiek noteikta līdzfinansējuma piešķiršanas kārtība, atskaišu sniegšanas kārtība, atbildība, sankcijas, pienākums sniegt informāciju publikācijai pašvaldības izdevumā un tīmekļvietnē par piešķirto līdzfinansējumu, kārtība, kādā tiek proporcionāli līdzfinansējuma daļai atmaksāts līdzfinansējums no atgūtā pievienotās vērtības nodokļa, pašvaldības tiesības pieprasīt paskaidrojumus un informāciju, bet Organizācijai pienākums nekavējoties sniegt paskaidrojumus un informāciju, kā arī citi noteikumi.
16. Pēc līguma par līdzfinansējuma piešķiršanu noslēgšanas Organizācija 10 darba dienu laikā iesniedz pašvaldībai rēķinu par līdzfinansējuma piešķiršanu, kuru tā apmaksā mēneša laikā.
VIII. Līdzfinansējuma izlietošanas kontrole
17. Divu nedēļu laikā pēc projekta pabeigšanas Organizācija iesniedz Centrālajā pārvaldē atskaiti, kurā norāda līdzfinansējuma izlietojumu un sasniegtos rezultātus. Atskaitei pievieno darījumus un maksājumus apliecinošus dokumentus vai to apliecinātas kopijas.
18. Pašvaldībai ir tiesības pārbaudīt piešķirtā līdzfinansējuma izlietošanas atbilstību jebkurā brīdī un 5 gadus pēc projekta pabeigšanas. Organizācijai ir pienākums nekavējoties sniegt paskaidrojumus un informāciju (tajā skaitā pēc savas iniciatīvas nekavējoties sniegt informāciju par izmaiņām projekta īstenošanā).
IX. Īpaši nosacījumi, ja piešķirtais līdzfinansējums kvalificējams kā de minimis atbalsts
19. Organizācijām, kuras ir saimnieciskās darbības veicējas, piešķirtais līdzfinansējums kvalificējams kā de minimis atbalsts, kas tiek piešķirts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra regulas 2023/2831 "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam" (turpmāk – Regula) nosacījumiem līdz tās darbības termiņa beigām.
20. Ievērojot Regulas 5. panta 1. un 2. punktu, de minimis atbalstu var kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Regulas 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam.
21. Saskaņā ar Regulu piešķirto de minimis atbalstu nekumulē ar valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas rezultātā tiktu pārsniegta augstākā attiecīgā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda konkrētā gadījuma īpašajiem apstākļiem noteikta grupu atbrīvojuma regulā vai lēmumā, kuru pieņēmusi Komisija. De minimis atbalstu, kas nav piešķirts konkrētu attiecināmo izmaksu segšanai vai kas nav saistāms ar konkrētām attiecināmajām izmaksām, var kumulēt ar citu valsts atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar grupu atbrīvojuma regulu vai lēmumu, kuru pieņēmusi Komisija.
22. De minimis atbalsts netiek piešķirts Regulas 1. panta 1. punktā noteiktajām nozarēm un darbībām. Ja Organizācija vienlaikus darbojas vienā vai vairākās nozarēs vai veic citas darbības, kas minētas Regulas 1. panta 1. punktā, Regulu piemēro ar nosacījumu, ka attiecīgā dalībvalsts ar tādiem piemērotiem līdzekļiem kā darbību nodalīšana vai uzskaites nodalīšana nodrošina, ka darbības nozarēs, kuras ir izslēgtas no Regulas darbības jomas, negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar Regulu.
23. Organizācijai saistošo noteikumu ietvaros plānotā de minimis atbalsta kopsumma, ko viena dalībvalsts piešķīrusi vienam vienotam uzņēmumam, nevienā trīs gadu periodā nepārsniedz 300 000 EUR. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Regulas 2. panta 2. punktā noteiktajai viena vienota uzņēmuma definīcijai.
24. Organizācijas, kas ir saimnieciskās darbības veicēji, de minimis atbalsta uzskaites sistēmā aizpilda un apstiprina veidlapu par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumiem Nr. 715 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība". Organizācija iesniedz pašvaldībai minētajā tiesību normā noteiktās veidlapas izdruku vai norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru.
25. De minimis atbalsta piešķiršanas brīdis ir diena, kad pieņem lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu.
26. Atbilstoši Regulas 6. panta 3. punktam datus par piešķirto atbalstu pašvaldība glabā 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas.
27. Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Regulas, Organizācijai (atbalsta saņēmējam) ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis komercdarbības atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
X. Noslēguma jautājumi
28. Saistošie noteikumi "Par līdzfinansējuma piešķiršanu projektiem" stājas spēkā nākamajā dienā pēc publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Āboliņš
Pielikums
Talsu novada pašvaldības domes
19.12.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 29
TALSU NOVADA PAŠVALDĪBAI
IESNIEGUMS
par līdzfinansējumu projektam
Organizācijas nosaukums | |||
Reģistrācijas numurs | |||
Juridiskā adrese | |||
Adrese korespondencei | |||
1. Organizācijas vadītājs/ PARAKSTTIESĪGĀ PERSONA | |||
Vārds, uzvārds | |||
Ieņemamais amats | |||
Tālrunis/mob. tālr., fakss | |||
E-pasta adrese | |||
2. Kontaktpersona/ projekta vadītājs | |||
Vārds, uzvārds | |||
Ieņemamais amats | |||
Tālrunis/ mob. tālr., fakss | |||
E-pasta adrese | |||
3. Bankas rekvizīti | |||
Bankas nosaukums | |||
Bankas kods | |||
Bankas konta Nr. | |||
Par finansējumu atbildīgās personas vārds, uzvārds, kontakttālrunis | |||
4. Projekta nosaukums | |||
5. Projekta iesnieguma Nr. | |||
6. PROJEKTA īstenošanas laiks | dd/mm/gggg | dd/mm/gggg | |
7. PROJEKTA īstenošanas vieta | |||
8. pROJEKTA FINANSĒJUMS | Projekta kopējā summa | EUR … … | |
Publiskais finansējums | EUR … … | ||
Privātais finansējums (organizācija) | EUR … … |
Lūdzu piešķirt līdzfinansējumu projekta īstenošanai EUR … … apmērā, kas sastāda …% no projekta privātā finansējuma.
Pievienotie dokumenti:
Lēmums vai līgums par projekta apstiprināšanu
Citi (uzskaitīt)
Datums
Amata nosaukums | Paraksts |
Paraksta atšifrējums |
Paskaidrojuma raksts
Talsu novada pašvaldības domes 2024. gada 19. decembra saistošajiem noteikumiem
Nr. 29 "Par līdzfinansējuma piešķiršanu projektiem"
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumu, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi |
1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis – ko pašvaldība vēlas sasniegt ar saistošajiem noteikumiem, kādi būs ieguvumi |
Saistošo noteikumu mērķis ir sniegt atbalstu biedrībām, nodibinājumiem, kā arī reliģiskajām organizācijām un to iestādēm, lai veicinātu sabiedriskā labuma darbību, kas tiek īstenota ar Latvijas Republikas, Eiropas Savienības, Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalsts finansējumu.
1.2. Problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi |
Pašvaldību likuma pārejas noteikumu 6. punkta otrais teikums nosaka, ka līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.
Minētais nozīmē, ka 2024. gada 1. jūlijā spēku zaudēja Talsu novada pašvaldības domes 2022. gada 24. februāra saistošie noteikumi Nr. 5 "Par līdzfinansējuma piešķiršanu projektiem".
Tāpat ar 2024. gada 1. jūliju ir noslēdzies pārejas periods un Komisijas regula Nr. 1407/2013 (2013. gada 18. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam vairs nav piemērojama un de minimis atbalstu saskaņā ar šo regulu piešķirt nav iespējams.
2023. gada 13. decembrī stājusies spēkā Eiropas Komisijas regula 2023/2831 (turpmāk – Regula) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams izstrādāt saistošos noteikumus, lai reglamentētu līdzfinansējuma piešķiršanas un atbalsta sniegšanas kārtību projektu īstenošanā.
1.3. Pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums |
Saskaņā ar Pašvaldību likuma pārejas noteikumu 6. punkta otro teikumu 2024. gada 30. jūnijā spēku zaudēja Talsu novada pašvaldības domes 2022. gada 24. februāra saistošie noteikumi Nr. 5 "Par līdzfinansējuma piešķiršanu projektiem".
1.4. Ja norādītās problēmas risināšanai nav tiesiskā regulējuma, tad skaidro, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība |
Saistošos noteikumus nepieciešams izdot, lai veicinātu sabiedriskā labuma darbību, kas tiek īstenota ar Latvijas Republikas, Eiropas Savienības, Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalsts finansējumu.
1.5. Ja paredzēta administratīvā atbildība par saistošo noteikumu pārkāpšanu, pamato tās noteikšanas nepieciešamību un tvērumu, iekļaujot vismaz šādu kritēriju izvērtējumu |
Saistošie noteikumi neparedz administratīvo atbildību par saistošo noteikumu pārkāpšanu. Ņemot vērā minēto, paskaidrojuma raksta 1.5. apakšpunkta turpmākajos apakšpunktos ietvertie jautājumi ir neattiecināmi.
1.5.1. Nodarījuma (problēmsituācijas), par kuru paredz administratīvo atbildību, aktualitāte |
Neattiecināms.
1.5.2. Nodarījuma attiecināmība uz publiski tiesiskajām attiecībām |
Neattiecināms.
1.5.3. Nodarījuma bīstamība un sabiedriskais kaitīgums, sekas – pamatots sabiedrības interešu aizskārums |
Neattiecināms.
1.5.4. Administratīvā akta prioritātes principa ievērošanas iespējas |
Neattiecināms.
1.5.5. Paredzētā administratīvā pārkāpuma sastāva elementi – darbība vai bezdarbība, par kuru paredzēta administratīvā atbildība |
Neattiecināms.
1.5.6. Korespondējošās tiesību normas – saistošo noteikumu vienības, par kurās esošā regulējuma neīstenošanu ir noteikta administratīvā atbildība |
Neattiecināms.
1.5.7. Vai un ar kādiem administratīvā pārkāpuma procesā esošajiem līdzekļiem būs iespējams problēmsituācijas konstatēt un izmeklēt, kā arī pierādīt personas vainu nodarījumā |
Neattiecināms.
1.5.8. Soda veida un apmēra izvēles pamatojums |
Neattiecināms.
1.5.9. Administratīvā soda efektivitāte nodarījumu skaita samazināšanā, seku novēršanā, sabiedriskās kārtības nodrošināšanā sabiedrības interesēs |
Neattiecināms.
1.5.10. Soda piemērotāja – kompetentās iestādes, kura piemēros sodus, – izvēles apsvērumi |
Neattiecināms.
1.5.11. Saistošo noteikumu izvērtējums citu normatīvo aktu, kas nosaka administratīvo vai kriminālatbildību attiecīgajā jomā, kontekstā |
Neattiecināms.
1.6. Iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības |
Nav tādu alternatīvu, kas neparedz saistošo noteikumu izstrādi.
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus |
2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus |
Saistošo noteikumu projektā noteiktais līdzfinansējums tiek piešķirts, ievērojot gadskārtējā pašvaldības budžetā paredzēto līdzekļu apjomu.
2.1.1. Samazina vai palielina ieņēmumu daļu |
Neietekmē.
2.1.2. Samazina vai palielina izdevumu daļu |
Neietekmē.
2.1.3. Ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā (piemēram, vai, lai īstenotu saistošos noteikumus, jāsamazina finansējums citām pozīcijām) |
Nav plānota ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu un izdevumu daļā, piemēram, nav plānots samazināt finansējumu citām pozīcijām.
2.2. Informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi (saistībā ar 5., 6. sadaļu) |
Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešami resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci (aktuālā situāciju, prognozes tirgū un atbilstība brīvai un godīgai konkurencei) |
3.1. Sociālā ietekme – ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, uz dzimumu līdztiesību |
Saistošo noteikumu piemērošana veicinās projektu īstenošanu, kas pastarpināti labvēlīgi ietekmēs cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu un sabiedrību kopumā.
3.2. Ietekme uz vidi – ar saistošo noteikumu īstenošanu izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē, kuras ietekmē vai var ietekmēt cilvēku, viņa veselību un drošību, kā arī bioloģisko daudzveidību, augsni, zemes dzīles, ūdeni, gaisu, klimatu, ainavu, kultūras un dabas mantojumu, iespējamā pakļautība avāriju vai katastrofu riskiem un visu minēto jomu mijiedarbība |
Saistošo noteikumu īstenošana sniegs līdzfinansējumu tādu projektu īstenošanai, kas izraisa tiešas pārmaiņas vidē, kuras labvēlīgi ietekmē cilvēku, piemēram, labiekārtošanas darbi, preču un/vai pakalpojumi iegāde, kuras rezultātā tiek sniegts nozīmīgs labums pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotājiem, kā arī bezdarbnieku iesaistīšana subsidētās vai līdzfinansētās darba vietās.
3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību, iekļaujot informāciju par to, vai saistošie noteikumi: |
3.3.1. Ietekmēs (piemēram, uzlabos, atjaunos, pasliktinās) vai neietekmēs cilvēku veselību |
Saistošie noteikumi nemainīs ietekmi.
3.3.2. Nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā |
Saistošie noteikumi nemainīs ietekmi.
3.3.3. Radīs jaunas tiesības vai uzliks jaunus pienākumus veselības jomā |
Saistošie noteikumi nemainīs ietekmi.
3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, norādot: |
3.4.1. Vai ar saistošajiem noteikumiem tiks veicinātas uzņēmējdarbības aktivitātes, jaunu uzņēmumu veidošanās un esošo uzņēmumu attīstība un izaugsme, kā arī paaugstināta to konkurētspēja |
Saistošie noteikumi nemainīs ietekmi.
3.4.2. Kuri uzņēmēji ir saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa un vai tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai jaunas tiesības, uzliks jaunus pienākumus vai nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas, veicinās tiesību realizēšanu, uzlabos pakalpojumu pieejamību u.c. |
Līdzfinansējumu ir tiesības saņemt biedrībai, nodibinājumam, kā arī reliģiskai organizācijai un tās iestādei tādām rīcībām, kas atbilst Sabiedriskā labuma organizāciju likumā noteiktajai sabiedriskā labuma darbībai.
3.5. Ietekme uz konkurenci – iekļauj aktuālās situācijas aprakstu, situāciju un prognozes tirgū (attiecībā uz saistīto pakalpojumu vai preču pieejamību), paredzēto pasākumu atbilstības izvērtējumu brīvai un godīgai konkurencei |
Saistošie noteikumi nemainīs ietekmi.
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām |
4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā |
Talsu novada pašvaldības Centrālā pārvalde.
4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību |
Saistošie noteikumi nemainīs ietekmi.
4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas: |
4.3.1. Saimnieciskās darbības veicējiem |
Neietekmē.
4.3.2. Fiziskajām personām |
Neietekmē.
4.3.3. Nevalstiskā sektora organizācijām |
Neietekmē.
4.3.4. Budžeta finansētām institūcijām |
Nav konstatējams, ka atšķirtos no līdzšinējām izmaksām administratīvajām procedūrām.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi |
Saistošie noteikumi izstrādāti, lai nodrošinātu pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildi.
5.2. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā (tostarp, vai tiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, veidotas jaunas darba vietas u.tml.) |
Saistošie noteikumi nemainīs ietekmi.
6. Izpildes nodrošināšana |
6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas, tai skaitā, vai paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija |
Saistošo noteikumu īstenošanā tiks iesaistīti līdz šim iesaistīti cilvēkresursi, tas ir, Talsu novada pašvaldības Centrālās pārvaldes amatpersonas. Nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija.
6.2. Izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība (nedublējot 2. punktā norādīto) |
Skatīt 2. punktu.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana |
7.1. Vai saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai |
Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai.
7.2. Samērīguma tests |
7.2.1. Vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai |
Jā.
7.2.2. Vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai |
Nē.
7.2.3. Vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša |
Jā.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām, tostarp norādot Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā minēto informāciju |
8.1. Sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības, nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā |
Nav notikušas konsultācijas.
8.2. Izmantotais sabiedrības līdzdalības veids (lai atspoguļotu, kā pašvaldības ir centusies sasniegt mērķgrupu, kā arī noskaidrot pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli) |
Nav notikušas konsultācijas.
8.3. Sabiedrības pārstāvju izteiktie priekšlikumi un iebildumi, norādot, kuri no tiem ņemti vērā |
Nav saņemti sabiedrības pārstāvju izteiktie priekšlikumi un iebildumi.
8.4. Par saistošo noteikumu projektu saņemtie viedokļi pēc saistošo noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, to apkopojums un izvērtējums (iesniedzēji, vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) |
Nav saņemti viedokļi par saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu.
8.5. No institūcijām saņemtie viedokļi un atzinumi, to apkopojums un izvērtējums (vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) – gan tādi, kas saņemti, pamatojoties uz normatīvajos aktos noteiktu pienākumu, gan lūgti pēc pašvaldības iniciatīvas, gan sniegti pēc institūcijas iniciatīvas |
Nav lūgts sniegt viedokļus un atzinumus. Nav saņemti viedokļi un atzinumi.
8.6. Informācija par cita veida saziņu un konsultācijām, ja tādas bijušas |
Nav notikusi cita (iepriekš neminēta) saziņa un konsultācijas.
Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Āboliņš