
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 5 Visi
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 30
Rīgā 2025. gada 10. aprīlī (prot. Nr. 13, 6. p.)
Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "WESEMANN-SILTUMS" siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifiem
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Regulators) 2023.gada 22.februārī saņēma sabiedrības ar ierobežotu atbildību "WESEMANN-SILTUMS", reģistrācijas numurs: 40003771425, juridiskā adrese: Ūbeļu iela 2, Ādaži, Ādažu novads, LV-2164 (turpmāk – SIA "WESEMANN-SILTUMS"), iesniegumu (2023.gada 21.februāris bez numura) ar tam pievienoto siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu projektu un 2023.gada 26.jūnijā, 17.oktobrī, 2024.gada 31.janvārī, 5.februārī, 26.jūlijā, 19.septembrī, 22.oktobrī, 4.novembrī, 2025.gada 6.janvārī un 12.februārī – papildu informāciju, izmaksu pamatojošos dokumentus un precizētu tarifu projektu (2023.gada 22.jūnijs bez numura, 2023.gada 17.oktobris bez numura, 2024.gada 31.janvāris bez numura, 2024.gada 5.februāris bez numura, 2024.gada 26.jūlijs Nr.WS/2024-7/1, 2024.gada 19.septembris bez numura, 2024.gada 22.oktobris Nr.WS/2024-10/1, 2024.gada 4.novembris bez numura, 2025.gada 6.janvāris Nr.WS/2025-1/1 un 2025.gada 12.februāris Nr.WS/2025-2/1) (turpmāk – tarifu projekts).
Regulators konstatē
1. Tarifu projekts ir aprēķināts saskaņā ar Regulatora 2010.gada 14.aprīļa lēmumu Nr.1/7 "Siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodika" (turpmāk – Metodika) un atbilst likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" (turpmāk – Likums) 19.panta pirmajai daļai un 20.panta pirmajai daļai.
2. SIA "WESEMANN-SILTUMS" paziņojumu par tarifu projekta iesniegšanu Regulatoram publicēja 2023.gada 1.martā (Latvijas Vēstnesis, 2023, 43.nr.) un 2023.gada 1.martā nosūtīja Ādažu novada pašvaldībai publicēšanai tīmekļvietnē. Priekšlikumi un ieteikumi par tarifu projektu Regulatorā un SIA "WESEMANN-SILTUMS" nav saņemti.
3. SIA "WESEMANN-SILTUMS" saskaņā ar Metodikas 43.2punktu ir aprēķinājusi dabasgāzes akcīzes nodokļa komponenti – 0,11 EUR/MWh.
4. Siltumenerģijas gala tarifa projekts pēc SIA "WESEMANN-SILTUMS" veiktajiem papildu precizējumiem ir 132,11 EUR/MWh (ar dabasgāzes akcīzes nodokļa komponenti 0,11 EUR/MWh), kas ir zemāks nekā 2025.gada aprīlī piemērotā savstarpējos siltumenerģijas piegādes līgumos ar lietotājiem pielīgtā maksa – 137,10 EUR/MWh pie dabasgāzes cenas 68,86 EUR/MWh, ieskaitot sistēmas pakalpojumus.
5. Enerģētikas likuma 6.panta 3.1daļa noteic, ka energoapgādes komersants, kas piegādā siltumenerģiju enerģijas lietotājiem, pārdod siltumenerģiju tiem nepieciešamajā vai noteiktajā kvalitātē un pieprasītajā daudzumā par Regulatora noteiktajiem tarifiem vai par tarifiem, ko noteicis attiecīgais pakalpojumu sniedzējs saskaņā ar Regulatora noteikto tarifu aprēķināšanas metodiku, ja ir saņemta Regulatora atļauja, izņemot Enerģētikas likuma 48.panta ceturtajā un 49.panta pirmajā daļā minētos gadījumus.
6. No Metodikas 43.8punkta izriet, ka Regulators pēc savas iniciatīvas vai komersanta pieprasījuma atbilstoši Enerģētikas likuma 6.panta 3.1daļai var dot uz noteiktu termiņu atļauju komersantam pašam noteikt tarifus saskaņā ar Metodiku, ja ir mainījusies iepirktā kurināmā cena (turpmāk – kurināmā cena) vai komersantam ir izveidojušies neparedzētie ieņēmumi vai izmaksas. Atļaujā Regulators nosaka atskaites periodu komersanta iesniedzamajai informācijai par izmaksu un ieņēmumu izmaiņām.
7. Metodikas 43.9punkts noteic, ja komersants ir saņēmis 43.8punktā minēto atļauju un komersants pieņem lēmumu par jauniem tarifiem, tad ne vēlāk kā 30 dienas pirms jauno tarifu spēkā stāšanās brīža komersants publicē tarifus oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", nosūta attiecīgajai pašvaldībai iedzīvotāju informēšanai un ievietošanai tās tīmekļvietnē un publicē savā tīmekļvietnē, ja tāda ir, un vienlaikus iesniedz Regulatoram pamatojumu jaunajiem tarifiem, iesniedzot Metodikas 43.91. līdz 43.94.apakšpunktā noteikto informāciju.
8. Metodikas 43.151. līdz 43.154.apakšpunkts noteic kārtību, kā komersantam, kas ir saņēmis Metodikas 43.8punktā minēto atļauju pašam noteikt tarifus saskaņā ar Metodiku, gadījumā, ja komersantam ir izveidojušās neparedzētās izmaksas vai ieņēmumi, jārīkojas, lai realizētu tiesības iesniegt Regulatoram siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu aprēķinu, kas ietver neparedzēto izmaksu komponenti.
9. Metodikas 11.punkts noteic, ka komersants tarifu projektā siltumenerģijas ražošanai izmanto saimnieciski izdevīgāko kurināmā cenas piedāvājumu, to pamatojot, kā arī iesniedzot attiecīgā kurināmā piegādes līguma kopiju.
10. Regulators, analizējot sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju veiktos kurināmo iepirkumus, ir jautājis Iepirkumu uzraudzības birojam (turpmāk – IUB) skaidrojumu par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju tiesībām nepiemērot likumu1 kurināmā iepirkumos un saņēmis IUB skaidrojumu, ka IUB ieskatā likuma2 regulējuma nepiemērošana nenozīmē, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem nebūtu jāņem vērā publisko iepirkumu principi, tajā skaitā nodrošinot brīvu konkurenci un līdzekļu efektīvu izmantošanu.
11. SIA "WESEMANN-SILTUMS" siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu veidojošajās izmaksās ir iekļautas dabasgāzes un kokskaidu granulu (turpmāk – granulas) kā kurināmā izmaksas. Attiecībā uz tarifu projektā iekļauto granulu cenu Regulators konstatē, ka SIA "WESEMANN-SILTUMS" iepirkto granulu cena, salīdzinot ar aktuālo granulu cenu tirgū un citu attiecīgajā reģionā sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju siltumapgādes pakalpojumu tarifu projektos iekļauto granulu cenu, ir vērtējama kā augsta. SIA "WESEMANN-SILTUMS" spēkā esošā līguma3 par granulu piegādi darbības termiņš ir noteikts līdz 2025.gada 7.septembrim, kā arī Regulators konstatē, ka līgumā nav pielīgtas SIA "WESEMANN-SILTUMS" tiesības ierosināt granulu piegādātājam pārskatīt granulu cenu, ja granulu cena tirgū samazinās, un lauzt līgumu, ja granulu piegādātājs nepiekrīt pārskatīt granulu cenu. Izskatot SIA "WESEMANN-SILTUMS" iesniegtos pamatojuma dokumentus veiktajam granulu iepirkumam, Regulators konstatē, ka SIA "WESEMANN-SILTUMS" nav īstenojusi pietiekamu granulu iepirkuma publicitāti4, lai veicinātu konkurenci un paplašinātu potenciālo granulu piegādātāju skaitu un to iespējas iesniegt savus piedāvājumus. Attiecībā uz Regulatora aicinājumu veikt jaunu granulu iepirkumu, lai pārliecinātos par iespējām iegūt aktuālajai granulu tirgus situācijai atbilstošāku granulu cenu piedāvājumu SIA "WESEMANN-SILTUMS" paskaidroja, ka spēkā esošā līguma laušana var radīt tiesvedības risku par zaudējumu segšanu granulu piegādātājam.
12. Metodikas 14.punkts noteic, ka komersants precīzi un pārskatāmi atspoguļo siltumenerģijas ražošanai, sadalei, pārvadei un tirdzniecībai nepieciešamās tehnoloģiski un ekonomiski pamatotās izmaksas, iekļaujot tajās tikai ar šiem darbības veidiem saistītos aktīvus un darbības.
13. SIA "WESEMANN-SILTUMS" siltumenerģijas apgādes pakalpojumu nodrošināšanai nepieciešamos siltumenerģijas ražošanas, pārvades un sadales pamatlīdzekļus (turpmāk – pamatlīdzekļi) nomā no sabiedrības ar ierobežotu atbildību "GPE", reģistrācijas numurs: 40203136253, juridiskā adrese: Cekules iela 10–14, Cekule, Stopiņu pagasts, Ropažu novads, LV-2118 (turpmāk – SIA "GPE").
14. SIA "WESEMANN-SILTUMS" ir iesniegusi noslēgto pamatlīdzekļu nomas līgumu5 un vienošanos6 ar SIA "GPE" kopijas, kā arī sniegusi paskaidrojumus, lai pamatotu siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifos iekļaujamās izmaksas. Pamatlīdzekļu nomas maksa ietver arī nepieciešamās rezerves daļu/materiālu izmaksas. SIA "WESEMANN-SILTUMS" ar savu darbaspēku veic nomas priekšmetu (pamatlīdzekļu) uzturēšanu darba kārtībā, nodrošinot siltumapgādes iekārtu funkcionēšanu, lai sniegtu siltumapgādes pakalpojumus lietotājiem.
15. SIA "WESEMANN-SILTUMS" paskaidrojumos7 ir norādījusi, ka tās rīcībā nav detalizētas informācijas par nomāto pamatlīdzekļu vērtību un ikgadējo nolietojumu un SIA "WESEMANN-SILTUMS" nav iespējas iegūt šo informāciju no pamatlīdzekļu iznomātāja SIA "GPE".
16. SIA "WESEMANN-SILTUMS" tika nosūtīts lēmuma projekts, kā arī SIA "WESEMANN-SILTUMS" pārstāvis tika uzaicināts piedalīties padomes sēdē attālināti, bet nepiedalījās.
Regulators secina
1. Regulators ir izvērtējis tarifu projektu un tarifu veidojošo izmaksu pamatojumu un secina, ka tarifu projekts ir pamatots un aprēķināts tādā apmērā, lai segtu SIA "WESEMANN-SILTUMS" siltumenerģijas apgādes pakalpojumu izmaksas. Attiecībā par SIA "WESEMANN-SILTUMS" tarifu projektā iekļauto pamatlīdzekļu nomas maksu Regulators turpinās papildu izvērtēšanu, ņemot vērā šā lēmuma secinājuma daļas 2.punktā noteikto. Regulators, ņemot vērā šā lēmuma konstatējuma daļas 4.punktā minēto, apstiprina SIA "WESEMANN-SILTUMS" tarifu projektu, lai nekavētu zemāka tarifa piemērošanu SIA "WESEMANN-SILTUMS" siltumenerģijas apgādes pakalpojumu lietotājiem.
2. Regulators secina, ka pamatlīdzekļu nomas maksa SIA "WESEMANN-SILTUMS" tarifu projektā veido būtisku ietekmi8 uz siltumenerģijas gala tarifa vērtību un pirmšķietami ir uzskatāma par augstu salīdzinājumā ar citu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju līdzīgiem pamatlīdzekļiem un sniegtā informācija par nomātajiem pamatlīdzekļiem nesatur informāciju par to sākotnējo vērtību, ikgadējo pamatlīdzekļu nolietojumu un to uzturēšanas izmaksām, kas Regulatora vērtējumā, pamatojoties uz Likuma 1.pantu un 20.panta pirmo daļu un ievērojot Metodikas 14.punktā noteikto, ir nepieciešama, lai Regulators pārliecinātos par pamatlīdzekļu nomas izmaksu atbilstību ekonomiski pamatotām izmaksām. Tādēļ, lai Regulators varētu pārliecināties par pamatlīdzekļu nomas izmaksu atbilstību ekonomiski pamatotām izmaksām, alternatīvs risinājums ir uzdot SIA "WESEMANN-SILTUMS" veikt neatkarīgu vērtējumu par visiem SIA "WESEMANN-SILTUMS" nomātajiem pamatlīdzekļiem. Tādējādi Regulators saņemtu no SIA "WESEMANN-SILTUMS" pamatojošo informāciju, lai Regulators varētu izvērtēt SIA "WESEMANN-SILTUMS" pamatlīdzekļu nomas izmaksas salīdzinājumā ar līdzvērtīgu pamatlīdzekļu nolietojuma un uzturēšanas izmaksām atbilstoši tirgus situācijai. Konstatējot apstākļus SIA "WESEMANN-SILTUMS" siltumapgādes pakalpojumu tarifu pārskatīšanai, proti, ja būs mainījušies tarifus ietekmējošie faktori, pamatojoties uz Likuma 1.pantu, 19.panta pirmo daļu un 20.panta pirmo daļu, ja SIA "WESEMANN-SILTUMS" pēc savas iniciatīvas neiesniegs jaunu tarifu projektu un nepārrēķinās tarifu, iekļaujot tarifā pamatotu pamatlīdzekļu nomas maksu par periodu no šajā lēmumā apstiprināto tarifu spēkā stāšanās dienas, Regulators uzdos SIA "WESEMANN-SILTUMS" iesniegt jaunu siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu projektu, uzdodot pārrēķināt tarifā iekļautās pamatlīdzekļu nomas maksas izmaksas par periodu no šajā lēmumā apstiprināto tarifu spēkā stāšanās dienas.
3. Regulators secina, ka kurināmā (granulu) pozīcija SIA "WESEMANN-SILTUMS" tarifu projektā veido būtisku ietekmi9 uz siltumenerģijas gala tarifa vērtību. Regulatora vērtējumā SIA "WESEMANN-SILTUMS" rīcība, tai skaitā uzrunājot telefoniskā formā dažus granulu piegādātājus, ir nepietiekami saimnieciska rīcība, lai iegūtu iespējami labāko saimnieciski izdevīgāko kurināmā cenas piedāvājumu granulu tirgū. Līdz ar to SIA "WESEMANN-SILTUMS" kā krietnam un rūpīgam saimniekam ir jāveic nepieciešamās darbības, lai organizētajos granulu iepirkumos iegūtu iespējami labāko saimnieciski izdevīgāko kurināmā cenas piedāvājumu granulu tirgū. Tādējādi, lai SIA "WESEMANN-SILTUMS" sasniegtu mērķi iegūt granulu tirgū saimnieciski izdevīgāko kurināmā cenas piedāvājumu, SIA "WESEMANN-SILTUMS" ir jānodrošina organizētā granulu iepirkuma publicitāte10 (Regulatora vērtējumā publikāciju veikšana IUB vai EIS iepirkumu sistēmās11 nodrošina pietiekamu publicitāti), atklātums un potenciālo granulu piegādātāju konkurence, kā arī Regulators rekomendē SIA "WESEMANN-SILTUMS" slēdzot granulu piegādes-pirkuma līgumu, vienoties ar granulu piegādātāju par elastīgākiem tiesiskajiem risinājumiem, ka SIA "WESEMANN-SILTUMS" līguma darbības laikā ir tiesīga ierosināt grozīt līguma noteikumus un iepirkt granulas par cenu, kas nepārsniedz aktuālo granulu tirgus cenu, vai lauzt līgumu, ja vienošanās netiek panākta.
4. Regulators secina, ka SIA "WESEMANN-SILTUMS", sniedzot siltumenerģijas apgādes pakalpojumus, ir iespējamas kurināmā cenas izmaiņas. Tādējādi, lai SIA "WESEMANN-SILTUMS" būtu tiesiska iespēja savlaicīgāk reaģēt uz kurināmā cenas izmaiņām un noteikt tarifus, kas atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām, ir pamatoti izdot Regulatora atļauju SIA "WESEMANN-SILTUMS" pašai noteikt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifus kurināmā cenas izmaiņu gadījumā un gadījumā, ja iepriekšējā finanšu gadā komersantam ir izveidojušās neparedzētās izmaksas vai ieņēmumi saskaņā ar Metodikas 43.14punktā minētajām izmaksu pozīcijām.
5. Regulators secina, ka būtisks nosacījums atļaujas izdošanai ir šis lēmums par SIA "WESEMANN-SILTUMS" siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu apstiprināšanu, kuru pieņemot Regulators izvērtēja visas SIA "WESEMANN-SILTUMS" siltumenerģijas apgādes pakalpojumu izmaksas. Ņemot vērā minēto, atļaujas termiņš nosakāms, līdz stājas spēkā citi saskaņā ar Likuma 19.pantā noteikto kārtību Regulatora apstiprināti siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifi SIA "WESEMANN-SILTUMS".
6. Pēc atļaujas piešķiršanas SIA "WESEMANN-SILTUMS" pašai noteikt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifus Likuma un enerģētikas nozares speciālo normatīvo aktu tiesību normas nodrošina Regulatora tiesības uzraudzīt SIA "WESEMANN-SILTUMS" darbību un aizstāvēt lietotāju tiesības saņemt siltumenerģijas apgādes pakalpojumus par tarifiem, kuri atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām.
7. Atļauja SIA "WESEMANN-SILTUMS" pašai noteikt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifus kurināmā cenas izmaiņu gadījumā vai, ja ir izveidojušies neparedzētie ieņēmumi vai izmaksas, nozīmē SIA "WESEMANN-SILTUMS" tiesības izvēlēties, vai un kad atļauju izmantot.
Vienlaicīgi, lai nodrošinātu lietotāju interešu aizstāvību, nosakāmi atļaujas nosacījumi:
- SIA "WESEMANN-SILTUMS" pienākums pašai saskaņā ar Metodiku savlaicīgi noteikt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifus gadījumā, ja kurināmā cena būs zemāka nekā atbilstošās cenas piemērotajā siltumenerģijas gala tarifā un ja kurināmā cenas izmaiņas ietekmē siltumenerģijas apgādes pakalpojumu izmaksu samazinājumu, kas rada vismaz 0,50 EUR ietekmi uz gala tarifu;
- SIA "WESEMANN-SILTUMS" pienākums pašai saskaņā ar Metodiku (Metodikas 43.153.apakšpunktā noteiktajā termiņā) noteikt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifus gadījumā, ja iepriekšējā finanšu gadā radušies neparedzētie ieņēmumi, aprēķinot siltumenerģijas apgādes pakalpojumu gala tarifu ar neparedzēto ieņēmumu komponenti (EUR/MWh).
Šādi nosacījumi nodrošinās šā lēmuma atbilstību Likuma 1., 5.pantam un 20.panta pirmajai daļai, nosacījumi ir samērīgi ar SIA "WESEMANN-SILTUMS" noteiktajām tiesībām līdz ar atļaujas piešķiršanu un atbilst šā lēmuma mērķim – piešķirt tiesības SIA "WESEMANN-SILTUMS" saskaņā ar Metodiku savlaicīgi noteikt tarifus, kas atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām.
8. Saņemot no SIA "WESEMANN-SILTUMS" Metodikas 43.91. līdz 43.94.apakšpunktā noteikto informāciju saistībā ar aprēķinātajiem tarifiem, Regulators 21 dienas laikā pēc jauno tarifu un pamatojuma saņemšanas izvērtēs iesniegto tarifu atbilstību Metodikai un iesniegto tarifu pamatojumu, kas nodrošinās Regulatora uzraudzību pār SIA "WESEMANN-SILTUMS" aprēķinātajiem tarifiem. Ja Regulators 21 dienas laikā pēc jauno tarifu un pamatojuma saņemšanas pieņems lēmumu par SIA "WESEMANN-SILTUMS" iesniegto tarifu neatbilstību Metodikai vai noraidīs iesniegto tarifu pamatojumu vai tarifus, ja SIA "WESEMANN-SILTUMS" nebūs ievērojusi Metodikā noteikto procedūru vai termiņus, tarifi nestāsies spēkā SIA "WESEMANN-SILTUMS" noteiktajā termiņā un Regulators rīkosies atbilstoši Metodikas 43.12punktā noteiktajam.
Saskaņā ar Metodikas 5., 7., 11., 14.punktu, 31.22., 33.17., 34.14. un 41.2.apakšpunktu, 43.2, 43.8, 43.14, 43.15 un 43.16punktu, likuma "Par akcīzes nodokli" 6.1panta pirmo daļu, 15.1panta pirmās daļas 2.punktu un pārejas noteikumu 191.punktu, pamatojoties uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 1.pantu, 5.pantu, 7.panta pirmo daļu, 9.panta pirmās daļas 1., 3. un 9.punktu un otro daļu, 10.panta pirmo daļu, 19.panta pirmo, septīto un trīspadsmito daļu, 20.panta pirmo daļu, 21.panta piekto daļu un 25.panta pirmo daļu, Enerģētikas likuma 6.panta 3.1daļu, Administratīvā procesa likuma 13.pantu, 55.panta 1.punktu, 56.panta pirmo daļu, 63.panta pirmās daļas 1.punktu, 65.panta pirmo un trešo daļu, 66.panta pirmo daļu un 68.panta pirmo, otro un trešo daļu,
padome nolemj:
1. apstiprināt SIA "WESEMANN-SILTUMS" siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa):
1.1. siltumenerģijas ražošanas tarifu 94,09 EUR/MWh;
1.2. siltumenerģijas pārvades un sadales tarifu 34,97 EUR/MWh;
1.3. siltumenerģijas tirdzniecības tarifu 2,94 EUR/MWh;
1.4. siltumenerģijas gala tarifu 132,11 EUR/MWh (ar dabasgāzes akcīzes nodokļa komponenti 0,11 EUR/MWh);
2. noteikt, ka šā lēmuma lemjošās daļas 1.punktā apstiprinātie tarifi stājas spēkā 2025.gada 1.jūnijā;
3. piešķirt SIA "WESEMANN-SILTUMS" atļauju pašai saskaņā ar Metodiku noteikt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifus kurināmā cenas izmaiņu gadījumā un gadījumā, ja iepriekšējā finanšu gadā komersantam ir izveidojušās neparedzētās izmaksas vai ieņēmumi saskaņā ar Metodikas 43.14punktā minētajām izmaksu pozīcijām;
4. noteikt atļaujas termiņu – līdz stāsies spēkā citi saskaņā ar Likuma 19.pantā noteikto kārtību Regulatora apstiprināti siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifi SIA "WESEMANN-SILTUMS";
5. noteikt atļaujas nosacījumus:
5.1. SIA "WESEMANN-SILTUMS" pienākumu turpmāk pašai saskaņā ar Metodiku savlaicīgi noteikt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifus gadījumā, ja kurināmā cena būs zemāka nekā atbilstošā cena piemērotajā siltumenerģijas gala tarifā un ja kurināmā cenas izmaiņas ietekmē siltumenerģijas apgādes pakalpojumu izmaksu samazinājumu, kas rada vismaz 0,50 EUR ietekmi uz gala tarifu;
5.2. SIA "WESEMANN-SILTUMS" pienākumu pašai saskaņā ar Metodiku (Metodikas 43.153.apakšpunktā noteiktajā termiņā) noteikt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifus gadījumā, ja iepriekšējā finanšu gadā radušies neparedzētie ieņēmumi, aprēķinot siltumenerģijas apgādes pakalpojumu gala tarifu ar neparedzēto ieņēmumu komponenti (EUR/MWh);
6. uzdot SIA "WESEMANN-SILTUMS" iesniegt Regulatoram neparedzēto izmaksu vai ieņēmumu aprēķinus atbilstoši Metodikas 43.151.apakšpunktam, sākot ar informāciju par periodu no 2025.gada 1.jūnija līdz 2025.gada 31.decembrim;
7. uzdot SIA "WESEMANN-SILTUMS" pirms jauna līguma par granulu piegādi slēgšanas vai esošā līguma pagarināšanas vai grozīšanas, organizēt granulu iepirkumu, nodrošinot iepirkuma publicitāti, atklātumu un plašāku potenciālo granulu piegādātāju konkurenci un iesniegt Regulatoram informāciju un pamatojumu (pierādījumus) par SIA "WESEMANN-SILTUMS" rīcību, lai iegūtu iespējami saimnieciski izdevīgāko granulu cenas piedāvājumu;
8. uzdot SIA "WESEMANN-SILTUMS" iesniegt Regulatoram informāciju par kurināmā cenas izmaiņām trīs darbdienu laikā;
9. uzdot SIA "WESEMANN-SILTUMS" vienlaicīgi ar šā lēmuma lemjošās daļas 8.punktā noteiktās informācijas iesniegšanu informēt Regulatoru par jauniem noslēgtajiem kurināmā piegādes līgumiem vai grozījumiem līgumos, iesniedzot kopijas, kā arī sniegt informāciju, kas pamato saimnieciski izdevīgākā kurināmā cenas piedāvājuma izvēli (ieskaitot šā lēmuma lemjošās daļas 7.punktā noteikto informāciju);
10. uzdot SIA "WESEMANN-SILTUMS" līdz 2025.gada 10.jūnijam iesniegt Regulatoram vienu no šāda satura pamatojošās informācijas:
10.1. informāciju, kas saistīta ar visu nomāto pamatlīdzekļu izveidošanas laiku, sākotnējo vērtību un atlikušo uzskaites vērtību, kā arī detalizētu informāciju par pamatlīdzekļu nomas līgumā atrunātajām faktiskajām uzturēšanas izmaksām 2024.gadā, iesniedzot pamatojošo dokumentāciju;
10.2. vai veikt neatkarīgu vērtējumu par katra SIA "WESEMANN-SILTUMS" nomātā pamatlīdzekļa vērtību un tā lietderīgās kalpošanas laiku.
Ja mainās tarifus ietekmējošie faktori vai SIA "WESEMANN-SILTUMS" neievēro normatīvos aktus vai Regulatora lēmumus, Regulators var ierosināt tarifu pārskatīšanu vai atcelt šo lēmumu.
Lēmums stājas spēkā ar tā parakstīšanas dienu.
Šo administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzina vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto administratīvo aktu.
1 Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 10.panta pirmās daļas 16.punkts
2 Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likums
3 2024.gada 7.jūlija piegādes-pirkuma līgums Nr.WS/2024-07/1
4 SIA "WESEMANN-SILTUMS" par plānoto granulu iepirkumu telefoniski informējusi atsevišķus granulu piegādātājus
5 2022.gada 14.februāra līgums starp SIA "WESEMANN-SILTUMS" un SIA "GPE" "Par siltumražošanas iekārtu nomu" un 2022.gada 14.februāra līgums starp SIA "WESEMANN-SILTUMS" un SIA "GPE" "Par siltumtrašu nomu"
6 2023.gada 1.februāra vienošanās Nr.1 pie 2022.gada 14.februāra līguma "Par siltumražošanas iekārtu nomu", 2024.gada 18.jūlija vienošanās "Par 2022.gada 14.februāra līguma "Par siltumražošanas iekārtu nomu" grozīšanu" un 2024.gada 18.jūlija vienošanās "Par 2022.gada 14.februāra līguma "Par siltumtrašu nomu" grozīšanu"
7 SIA "WESEMANN-SILTUMS" 2023.gada 22.jūnija iesniegums bez numura, 2023.gada 17.oktobra iesniegums bez numura, 2024.gada 31.janvāra iesniegums bez numura, 2024.gada 26.jūlija iesniegums Nr.WS/2024-7/1, 2024.gada 19.septembra iesniegums bez numura, 2024.gada 22.oktobra iesniegums Nr.WS/2024-10/1, 2025.gada 6.janvāra iesniegums Nr.WS/2025-1/1 un 2025.gada 12.februāra iesniegums Nr.WS/2025-2/1
8 17,8% no kopējām siltumenerģijas apgādes pakalpojuma tarifa izmaksām
9 52,6% no kopējām siltumenerģijas apgādes pakalpojuma tarifa izmaksām
10 Publicitāte un atklātums, kas sekmē plašākas iespējas potenciālo granulu piegādātāju konkurencei, ir rakstveida informācijas izsūtīšana plašākam potenciālo granulu piegādātāju lokam, informācijas par plānoto granulu iepirkumu publicēšana SIA "WESEMANN-SILTUMS" tīmekļvietnē, apsverama iespēja arī publicēt attiecīgās pašvaldības tīmekļvietnē, kā arī sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam ir tiesības brīvprātīgi publicēt informāciju par kurināmā iepirkumu IUB Publikāciju vadības sistēmā vai EIS, www.eis.gov.lv
11 www.iub.gov.lv vai www.eis.gov.lv
Sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētāja A. Ozola